abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Social Media snolleke zaterdag 28 februari 2026 @ 23:55:53 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220225222
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220225233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 22:09 schreef Anton91 het volgende: [..] Lees het nu ook op twitter... [ x ]
Als dit echt waar is, worden hier films over gemaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220225235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:49 schreef tjoptjop het volgende: [..] Doet Thomas Erdbrink niks meer met Iran? Had wel verwacht dat die wel wat vaker in de media zou zijn de laatste tijd.
Paar weken terug nog bij een talkshow omdat hij tijdens de protesten deels daar nog was. Dat het nu plots escaleert was ook wat onverwacht. Verwacht hem morgen of maandag wel weer ergens.
pi_220225236
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij persoonlijk zelf elk lontje aansteekt? :')
Jazeker!

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220225247
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
Er was vanavond een extra uitzending van Pauw met Ruben Brekelmans, Rob de Wijk, Keyvan Shahbazi, Negin Nafissi & Natascha van Weezel.

Met name Keyvan Shahbazi (al eerder in VI als gast geweest) sprak verstandige woorden.

Aanrader om terug te kijken!

https://npo.nl/start/afspelen/pauw-de-wit_128
De wijk en brekelmans vind ik meer toevoegen. Bij de nauw betrokken duiders klinkt altijd veel te veel wensdenken door.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:59:26 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220225260
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Maar de opdrachtgevers zijn dood. Waarom zou je als jan soldaat nog meewerken dan?
De vraag is hoe diep de allianties van dit religieuze bewind gaan.

quote:
The Islamic Republic of Iran is not a personalistic political regime. The assassination of Khamenei will not cause the collapse of that regime. For that to happen, it would be necessary to eliminate its main and secondary leadership, followed by a significant popular uprising. Neither of these things has happened yet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220225261
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik denk niet dat Iran zin heeft in WK voetbal georganiseerd in de Verenigde Staten.
Ik denk wel meer landen niet. Zeker nu de VS en "het land(?) FIFA" in dat board of war zijn gaan zitten.
pi_220225267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die gast zou toch oplazeren uit Nederland? :{
Zit nu bij een universiteit in Brussel :") je zou zo'n dwaas maar aannemen zeg :')

twitter
pi_220225277
Niet janken als Europa bedolven wordt met nog meer vluchtelingen. Irak, Libie, Egypte zijn ook zulke fijne super leefbare landen geworden. Maar niet heus. De grote winnaars zijn Israel, de grote wapenfabrikanten en dus ook indirect de VS. De grote verliezers? Europa. Maarja dan mogen de vrouwen tenminste halfnaakt in Iran rondlopen, alsof ik en jij daar een fuck aan heb hier in Nederland.

Diegenen die deze oorlog willen: succes als er meer moslims in Europa gaan wonen dan inheemse volkeren, you reap what you sow.

Eigen schuld dikke bult.
pi_220225281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet Thomas Erdbrink niks meer met Iran? Had wel verwacht dat die wel wat vaker in de media zou zijn de laatste tijd.
Die zag ik vanmiddag nog langs komen in een nieuwsprogramma. Hij zit nu in Nederland en vindt het ook allemaal verschrikkelijk. Maar hij zat niet bij Pauw, daar zaten nu twee andere geboren Iraniers.
pi_220225292
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:02:36 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220225295
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zit nu bij een universiteit in Brussel :") je zou zo'n dwaas maar aannemen zeg :')

[ x ]
Ze hebben toch geen commercieel belang.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 1 maart 2026 @ 00:02:59 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220225300
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:01 schreef yup het volgende:
Niet janken als Europa bedolven wordt met nog meer vluchtelingen. Irak, Libie, Egypte zijn ook zulke fijne super leefbare landen geworden. Maar niet heus. De grote winnaars zijn Israel, de grote wapenfabrikanten en dus ook indirect de VS. De grote verliezers? Europa. Maarja dan mogen de vrouwen tenminste halfnaakt in Iran rondlopen, alsof ik en jij daar een fuck aan heb hier in Nederland.

Diegenen die deze oorlog willen: succes als er meer moslims in Europa gaan wonen dan inheemse volkeren, you reap what you sow.

Eigen schuld dikke bult.
wonen hier genoeg sunni moslims, die hebben het niet zo met shia moslims.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator / Social Media snolleke zondag 1 maart 2026 @ 00:03:22 #14
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220225303
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zou zelenski daar zelf de socials regelen :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 1 maart 2026 @ 00:03:32 #15
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_220225306
quote:
Midden-Oosten-expert Koert Debeuf: “Voorlopig verandert er vooral symbolisch iets”
Midden-Oostenexpert Koert Debeuf zegt dat Trump waarschijnlijk bevestiging heeft voor de dood van ayatollah Ali Khamenei. “Dat heeft gevolgen, maar er zal dan een tijdelijke leiding komen, met onder andere de juridische top en het leger, die het regime verder zet. Dus eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd buiten de symboliek.”

Volgens Debeuf moeten de uitspraken over de dood van de Opperste Leider vooral gezien worden als “psychologische oorlogsvoering”. “Donald Trump en ook de Israëli’s willen aangeven dat er voor het huidige regime geen toekomst meer is.” Hij zegt dat de Verenigde Staten inzetten op regimewissel. “De Verenigde Staten hebben de lat zeer hoog gelegd, namelijk op pure regime change.” Volgens hem zal de druk de komende dagen verder worden opgevoerd, onder meer door aanvallen op de Revolutionaire Garde. “Dat moet de weg vrijmaken voor een meer publieke opstand.”

Volgens Debeuf reageert Iran intussen zeer breed. “Niet alleen ten aanzien van Israël of Amerikaanse basissen, maar ook burgerdoelen, onder andere in Dubai en Bahrein.” Dat kan volgens hem het tegenovergestelde effect hebben: “Deze landen wilden eigenlijk geen conflict met Iran, maar gaan nu in het kamp zitten van de Verenigde Staten en Israël.”

Hij waarschuwt tot slot voor verdere escalatie. “Het Iraanse regime strijdt nu existentieel voor haar voortbestaan en dat wil zeggen dat er een situatie van maximaal gevaar kan ontstaan in de komende uren en dagen.”
pi_220225313
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ze hebben toch geen commercieel belang.
Hij zal wel wat poen meenemen met zo'n 'grant'
pi_220225316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De wijk en brekelmans vind ik meer toevoegen. Bij de nauw betrokken duiders klinkt altijd veel te veel wensdenken door.
Bij mij is dat precies andersom, die nauw betrokken duiders kennen hun land en cultuur beter dan lui uit onze polder.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:05:30 #18
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_220225320
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:06:13 #19
24533 ACT-F
pi_220225323
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:05 schreef SoldMayor het volgende:
[ x ]
Ik was er bang voor -O-
  zondag 1 maart 2026 @ 00:06:27 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220225326
Ik ben in Bologna, het nieuws niet gevolgd maar daar was een hele groep Iraniërs op straat feest aan het vieren met Iraanse en Israëlische vlaggen

Ik vond dat een wat gekkige combi, maar dit nieuws verklaart een hoop _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220225330
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:01 schreef yup het volgende:

Eigen schuld dikke bult.
Dus helemaal geen moslims meer binnen laten is het belang van onze veiligheid zeg je?
pi_220225331
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:03 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Geinig om te zien dat de "midden oosten expert" net zo generiek is als de "Amerika expert". Als je nou íets door een AI kan vervangen zijn het wel de zelfverklaarde "...... expert"
pi_220225340
Als Trump Iran echt kapot wil maken moet ie daar even een paar maanden president worden. Dat gaat 'm vast wel lukken.
pi_220225341
Wel een duur geintje dit voor de vliegmaatschappijen uit de Golfstaten.

twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 00:09:36 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225346
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:05 schreef SoldMayor het volgende:
[ x ]
Dit is nieuw, of weer eerder?

Wie zat er nou hier in Abu Dhabi?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220225350
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
Als Trump Iran echt kapot wil maken moet ie daar even een paar maanden president worden. Dat gaat 'm vast wel lukken.
Zullen we Flopje Jetten sturen anders om daar orde op zaken te stellen?
  zondag 1 maart 2026 @ 00:10:09 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225351
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:08 schreef Beathoven het volgende:
MIGA
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220225352
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
Er was vanavond een extra uitzending van Pauw met Ruben Brekelmans, Rob de Wijk, Keyvan Shahbazi, Negin Nafissi & Natascha van Weezel.

Met name Keyvan Shahbazi (al eerder in VI als gast geweest) sprak verstandige woorden.

Aanrader om terug te kijken!

https://npo.nl/start/afspelen/pauw-de-wit_128
Soow koekoek Negin c_/
  zondag 1 maart 2026 @ 00:10:44 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220225356
Dode gemeld op luchthaven van Abu Dhabi
Bij "een incident" op Zayed International Airport in Abu Dhabi is een dode gevallen, dat meldt het luchthavenbedrijf op X. Daarnaast wordt melding gemaakt van zeven gewonden. In het bericht staat niet wat er precies is gebeurd.

De melding volgt kort op een bericht over een 'incident' op de luchthaven van het naburige Dubai.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220225357
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Soow koekoek Negin c_/
Huh, vertaal dat even?
pi_220225360
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh, vertaal dat even?
Die Iraanse aan tafel. Bloedmooi.
pi_220225363
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220225364
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die Iraanse aan tafel. Bloedmooi.
Ohw.. :D
  zondag 1 maart 2026 @ 00:12:05 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225366
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit is nieuw, of weer eerder?

Wie zat er nou hier in Abu Dhabi?
@MaJo, maar die zit op het vliegveld van Abu Dhabi blijkbaar.
Ik dacht ook Dubai :@
A murky, forgotten land.
pi_220225370
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:13:18 #36
24533 ACT-F
pi_220225371
twitter
pi_220225373
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
MIGA
Make Iran Gay Again
pi_220225375
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
[ x ]
  zondag 1 maart 2026 @ 00:14:45 #39
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225379
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bij mij is dat precies andersom, die nauw betrokken duiders kennen hun land en cultuur beter.
Hoor hem net afsluiten met opmerkingen over de zoon van de sjah (die nodig verdreven werd door studenten)wel even orde op zaken komt stellen om vervolgens zich terug te trekken.

Dan hoor ik liever de Wijk die stelt dat een regime die al zo lang aan de macht is vervanging van die oude sok al geregeld heeft voor het geval dat.
pi_220225381
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
@:MaJo, maar die zit op het vliegveld van Abu Dhabi blijkbaar.
Ik dacht ook Dubai :@
Komt wel erg dichtbij zo voor @MaJo
  zondag 1 maart 2026 @ 00:16:30 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220225385
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:11 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Daaronder nog een verdwaalde ziel uit de bubbel waarin de Iraanse mensen heus echt waar het regime steunen. "Nee hoor, de meeste Iraniërs zijn niet blij."

God, wat zullen een hoop pro-Pallies zich sukkelig voelen als het informatie-infuus van Teheran dicht gaat...
  zondag 1 maart 2026 @ 00:16:36 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225386
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Komt wel erg dichtbij zo voor @:MaJo
Te dichtbij denk ik :P
A murky, forgotten land.
pi_220225389
quote:
19s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:06 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Dus helemaal geen moslims meer binnen laten is het belang van onze veiligheid zeg je?
Nee niet met je tentakels aan het Midden-Oosten zitten. Misschien daarmee beginnen? Actie = reactie. Iedereen die zingt en danst dat die Ayatollah figuur oprot mag persoonlijk vluchtelingen in huis ontvangen. Niemand vind die Ayatollah dude gezellig. Maar om een land plat te bombarderen zodat ie oprot zodat heeeel toevallig ook Israelische en Amerikaanse belangen gediend worden... Dan moet je niet huilen dat er nog meer vluchtelingen deze kant op komen.

Je weet dondersgoed dat deze actie het hele Midden-Oosten in vuur en vlam kan zetten.

=================

Eigen schuld dikke bult.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:18:08 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225391
twitter

We hebben wel genoeg influencers om verslag te doen nu
  zondag 1 maart 2026 @ 00:18:28 #45
24533 ACT-F
pi_220225395
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Komt wel erg dichtbij zo voor @:MaJo
Ik hoop dat ze een hotel heeft geboekt.
pi_220225401
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoor hem net afsluiten met opmerkingen over de zoon van de sjah (die nodig verdreven werd door studenten)wel even orde op zaken komt stellen om vervolgens zich terug te trekken.

Dan hoor ik liever de Wijk die stelt dat een regime die al zo lang aan de macht is vervanging van die oude sok al geregeld heeft voor het geval dat.
Ja, ok, dat is misschien wel erg optimistisch, maar van die zuurpruim de Wijk, die er trouwens net zo goed vaak naast zat, word ik sowieso niet vrolijk.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:19:57 #47
56749 BlaZ
pi_220225404
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dit is een religieus bestuur, het is dan inderdaad vreemd om er van uit te gaan dat een leider niet vervangbaar is. Wat wel van belang is, is dat slechts 20% van de Iraanse bevolking het regime steunt.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:20:35 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220225408
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
De pro-pallie gekkies gaan ook protesteren

[ x ]

Handig tijdstip, kunnen ze daarna gelijk door naar de iftar op de Dam
Wat een mongolen :D

Iran de straat op uit feest en die pro pali wappies daar protesteren.
Pak ze op, tieft ze dr uit. Totaal gek.
1947-2016
pi_220225410
Volgens Keyvan Shahbazi bij Pauw gaat het regime Perzisch nieuwjaar niet halen (20 maart).
pi_220225416
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:21 schreef RotatoR het volgende:
Volgens Keyvan Shahbazi bij Pauw gaat het regime Perzisch nieuwjaar niet halen (20 maart).
Dan moeten ze daar het leger mee krijgen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:22:25 #51
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225417
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, ok, dat is misschien wel erg optimistisch, maar van die zuurpruim de Wijk, die er trouwens net zo goed vaak naast zat, wordt niemand vrolijk.
Tis oorlog, dan hoef je niet vrolijk te zijn. Bovendien heeft hij vaak gewoon goeie punten.

In het aansluitende nieuws klonken al weer hele andere verhalen van Iraniërs.
pi_220225422
Vreemd waarom China zo stil is en niks doet.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:04 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225423
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een mongolen :D

Iran de straat op uit feest en die pro pali wappies daar protesteren.
Pak ze op, tieft ze dr uit. Totaal gek.
Dat is idd veelzeggend ja.
De bevolking aldaar is blij.
En hier protesteert men...
A murky, forgotten land.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:44 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225427
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat zouden ze dan moeten doen?
pi_220225428
Blije mensen op straat in Londen:
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 1 maart 2026 @ 00:24:50 #56
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225429
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een religieus bestuur, het is dan inderdaad vreemd om er van uit te gaan dat een leider niet vervangbaar is. Wat wel van belang is, is dat slechts 20% van de Iraanse bevolking het regime steunt.
Zoals de Wijk ook al stelt: het is dan wel zaak dat die 80% wel dezelfde kant op wil.

Bovendien heeft die 20% alle wapens.
pi_220225432
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:23 schreef Werkperd het volgende:
Omdat ze niets kunnen doen en ook niets gaan verspillen aan een kansloze zaak.

We noemen ze allemaal bondgenoten maar uiteindelijk is het een los verbond die elkaar ook nooit echt helpen zonder wederdienst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 1 maart 2026 @ 00:26:01 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220225434
Patriots hebben het druk vannacht.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220225439
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Nondeju wat een beelden.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:27:32 #60
56749 BlaZ
pi_220225442
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zoals de Wijk ook al stelt: het is dan wel zaak dat die 80% wel dezelfde kant op wil.

Daarnaast moet de 80% in opstand willen komen. Er zijn recentelijk al protesten neergeslagen waarbij waarschijnlijk een groot deel van de moedigsten zijn omgekomen.
pi_220225446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dat zei ik, ze moeten het leger mee krijgen. Trouwens daar heeft Trump (uhg) al wat druk op gezet. Wapens neerleggen of dood.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:29:39 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225456
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zei ik, ze moeten het leger mee krijgen. Trouwens daar heeft Trump (uhg) al wat druk op gezet.
Het IRCG krijgen ze niet mee, hopelijk het reguliere leger wel, of iig een deel ervan.
A murky, forgotten land.
pi_220225462
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat zouden ze dan moeten doen?
Een aanval op Iran betekent een klap voor China wat betreft levering van olie.
pi_220225463
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:17 schreef yup het volgende:

[..]
Nee niet met je tentakels aan het Midden-Oosten zitten. Misschien daarmee beginnen? Actie = reactie. Iedereen die zingt en danst dat die Ayatollah figuur oprot mag persoonlijk vluchtelingen in huis ontvangen. Niemand vind die Ayatollah dude gezellig. Maar om een land plat te bombarderen zodat ie oprot zodat heeeel toevallig ook Israelische en Amerikaanse belangen gediend worden... Dan moet je niet huilen dat er nog meer vluchtelingen deze kant op komen.

Je weet dondersgoed dat deze actie het hele Midden-Oosten in vuur en vlam kan zetten.

=================

Eigen schuld dikke bult.
Maar anders moeten we ze allemaal weren voor onze veiligheid, dat is is volgens jou logisch gezien het beste omdat anders niet goed gaat?
pi_220225466
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het IRCG krijgen ze niet mee, hopelijk het reguliere leger wel, of iig een deel ervan.
Ja, dat bedoel ik. Denk niet dat ze dat bruine legertje om kunnen praten, die gaan nog liever schietend dood.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:32:09 #66
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220225467
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daarnaast moet de 80% in opstand willen komen. Er zijn recentelijk al protesten neergeslagen waarbij waarschijnlijk een groot deel van de moedigsten zijn omgekomen.
En dan zit je waarschijnlijk weer met 316 bevolkingsgroepen die allemaal weer persoonlijke wensen en ruzies hebben.

Tenslotte ook niet vergeten dat de heren Trump en Netanyahu in eigen land hele bevolkingsgroepen geen zak boeit. Laat staan dat het lot van Iraniërs ze veel zal schelen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:34:12 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220225474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:17 schreef SoldMayor het volgende:

[..]
Ja het heeft wel wat maar vind van der valk ook prima voor een nachtje.
Ontbijt vond ik verrassend goed.

Prima hotel idd.
1947-2016
  zondag 1 maart 2026 @ 00:34:37 #68
511390 perseus_of_greece
slayer of monsters
pi_220225476
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Men heeft de steun van de VS aan de Koerden destijds in Irak en onlangs Syrië nog wel in het achterhoofd denk ik. En dat is het probleem natuurlijk ook. Weinig treuren er om als het huidige regime weg is, maar wat er voor terug komt is niet per definitie een vooruitgang. Men zit in Iran met de huidige situatie omdat de door de VS gesteunde volksonderdrukker verdreven werd.

De VS heeft geen plan, Israël ook niet. Maandag gaan de beurzen weer open, omliggende landen die de VS steunen hebben ook geen zin om heel lang slachtoffer te worden van raketaanvallen en op een gegeven moment moet de olie ook gewoon weer stromen.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:35:51 #69
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220225485
twitter

Qatar heeft zojuist raketten neergehaald boven de hoofdstad
  zondag 1 maart 2026 @ 00:37:14 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220225489
Op dit moment nog steeds missiles onderweg naar Israel en de golfstaten.
pi_220225495
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Een aanval op Iran betekent een klap voor China wat betreft levering van olie.
Dat vermoeden is er wel en het dreigen met sluiten van Hormuz boeit de VS dan weer niet zo, haha.
  FOK!Fotograaf zondag 1 maart 2026 @ 00:38:12 #73
364681 over_hedge
pi_220225496
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Duur vuurwerk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220225499
twitter

Bahrain heeft 45 raketten en 9 drones neergehaald
pi_220225500
Alle nomads en influencers die nl ontvluchten voor de hoge belasting en slechte overheid (in hun ogen) bang en verward. :D
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')