En dat hebben ze de afgelopen jaren al diverse malen geprobeerd, maar zonder wapens ben je kansloos tegen een regime dat meedogenloos dodelijk geweld inzet tegen ongewapende burgers.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die van buitenaf georkestreerde regime changes falen meestal.
Als er echt een grote meerderheid van de Iraanse bevolking regime change wilden hadden ze dat zelf wel gedaan. Op een troon van bajonetten kun je immers niet zitten.
Je zou denken dat als je nog leeft dat je zo snel mogelijk de publiciteit zoekt om het volk/leger/politie toe te spreken/op te jutten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het helpt niet dat de Iraanse minister van BuZa zei dat "as far as I know" dat die nog leeft.Heel overtuigend.
Ik geloof het dus wel op zich. Niet dat het veel uitmaakt, want die gast was al op sterven na dood en zijn opvolgers staan allang klaar.
Schrödinger's Ayatollahquote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, op de Nederlandse wikipedia is de Ayatolla dood, maar op de Engelse niet
Zekers! Erdogan deed dat ook tijdens die Turkse coup. Dit soort vaagheid creëert juist angst en afvalligen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je zou denken dat als je nog leeft dat je zo snel mogelijk de publiciteit zoekt om het volk/leger/politie toe te spreken/op te jutten.
Als Trump op Twitter kijkt dan zou jij kunnen opmaken dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking de huidige regering haat. Zou dat hem om het recht hebben ons aan te vallen? Natuurlijk is er geen Israël dat hem hierin ophitst, maar stel je voor van wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dat hebben ze de afgelopen jaren al diverse malen geprobeerd, maar zonder wapens ben je kansloos tegen een regime dat meedogenloos dodelijk geweld inzet tegen ongewapende burgers.
Met hoeveel je ook bent.
Is een regime minder snel geneigd tot bruut geweld, dan kan het snel gaan (zie bijvoorbeeld Egypte/Mubarak en vrij recent Nepal).
Maar helaas heeft het Iraanse volk dat geluk niet.
En toch blijven ze het proberen om de zoveel tijd.
Maar juist vanwege dat meedogenloze regime lukt het ze simpelweg niet zonder (enige) hulp van buitenaf.
Ongeacht de belangen cq agenda van dat 'buitenaf'.
Oh ja kunnen ze beter zelf doen dan, hebben ze geen drama, wel vele duizenden doden bij protesten maar iig geen drama.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Trump op Twitter kijkt dan zou jij kunnen opmaken dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking de huidige regering haat. Zou dat hem om het recht hebben ons aan te vallen? Natuurlijk is er geen Israël dat hem hierin ophitst, maar stel je voor van wel.
Als een bevolking van zijn regime af wil moeten ze dat zelf regelen. Een ingreep van buitenaf ontaard steeds weer in drama
Waarom denk je dat al die westerse influencer jongens en meisjes voor langere tijd naar Dubai en contreien vertrekken en daar meteen toegang hebben tot de meest exclusieve locaties?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zou je er ook hoeren en drank kunnen bestellen?
The Times heeft al een foto met geboorte- en overlijdensdatum op de socials. Vind het qua sterkte van de bronnen nog wat mager van de media, maar men gooit het inderdaad in de "waarschijnlijk wel" bak.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het helpt niet dat de Iraanse minister van BuZa zei dat "as far as I know" dat die nog leeft.Heel overtuigend.
Ik geloof het dus wel op zich. Niet dat het veel uitmaakt, want die gast was al op sterven na dood en zijn opvolgers staan allang klaar.
Dat is het punt helemaal nietquote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ja kunnen ze beter zelf doen dan, hebben ze geen drama, wel vele duizenden doden bij protesten maar iig geen drama.
Hij was maar een pion. Iran kan prima zonder hem.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:41 schreef Starhopper het volgende:
Maar wie vuurt de raketten en drones af nu hij dood is? Ik snap het niet
Jij denkt dat hij persoonlijk zelf elk lontje aansteekt?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:41 schreef Starhopper het volgende:
Die couppoging kan ik me nog wel herinneren, was live op Fok te volgen. Begon direct te kenteren toen hij het woord nam.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zekers! Erdogan deed dat ook tijdens die Turkse coup. Dit soort vaagheid creëert juist angst en afvalligen.
Doet me denken aan de val van het standbeeld van Sadam.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
@:LXIV, als ik dit soort dingen zie, denk ik niet dat ze de theocraten toppie vinden.
Dubai porta pottyquote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom denk je dat al die westerse influencer jongens en meisjes voor langere tijd naar Dubai en contreien vertrekken en daar meteen toegang hebben tot de meest exclusieve locaties?
Die hoeren zich maximaal uit aan Arabische mannen, laten zich tot op het bot vernederen, maar kunnen wel twee maanden lang extreem exclusief uitziende Insta content creëren waar pubermeisjes thuis enorm jaloers van worden.
Netanyahu kondigde al tig keer van 1992 tot nu aan dat het 2 voor 12 was met hoe gevaarlijk Iran was. Het is niet dat ze geen draaiboek hebben voor als Israël (en de VS) zou(den) toeslaan. Dat zou wel wat raar zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:41 schreef Starhopper het volgende:
Mét vuurwerkbrilquote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij persoonlijk zelf elk lontje aansteekt?
Doet Thomas Erdbrink niks meer met Iran? Had wel verwacht dat die wel wat vaker in de media zou zijn de laatste tijd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
Er was vanavond een extra uitzending van Pauw met Ruben Brekelmans, Rob de Wijk, Keyvan Shahbazi, Negin Nafissi & Natascha van Weezel.
Met name Keyvan Shahbazi (al eerder in VI als gast geweest) sprak verstandige woorden.
Aanrader om terug te kijken!
https://npo.nl/start/afspelen/pauw-de-wit_128
Die gast zou toch oplazeren uit Nederland?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
De pro-pallie gekkies gaan ook protesteren
[ x ]
Handig tijdstip, kunnen ze daarna gelijk door naar de iftar op de Dam
Nee. Maar de opdrachtgevers zijn dood. Waarom zou je als jan soldaat nog meewerken dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij persoonlijk zelf elk lontje aansteekt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |