abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220226305
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ondanks dat, hij was het symbool van Iran.
het motiveerd het volk wel tot opstand, maar het moet maar blijken hoe dit gaat verlopen in de komende dagen.

Ik denk niet dat Israel en de VS een grond aanval zullen uitvoeren, maar als Iran door gaat met hun buren te bestoken, zou het heel goed kunnen dat hun buurlanden over gaan tot grond actie.

Er is al heel veel steun betuigd aan de VS en Israel vanuit de regio, Wat best wel bizar is aangezien zoveel landen een pishekel hebben aan Israel.
Nee, dat gaan buurlanden niet doen.
Geen enkel buurland heeft een leger dat geschikt is voor een offensief in een onmetelijk groot land als Iran, en geen enkel buurland wil het risico lopen zelf te instabiliseren tijdens een oorlog tegen Iran, met als gevolg een revolutie in eigen land.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 1 maart 2026 @ 08:45:33 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220226313
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar wel om het land nog straatarmer te maken dan het nu is

zodat ook de Garde haar macht verliest
Israel zal wel gaan infiltreren in Iran nu in samenwerking met Palantir
een andere manier is er niet
Iran straatarm? :')
pi_220226324
Dat gelul over het vervolg van mensen.
Wat als..,en dan..niks veranderd…en dan?

En wat als de Iraniërs er dik op vooruitgaan, wat dan?
Vakman pur sang
pi_220226327
Zouden de VS hierna Rusland aanvallen?

Oh, wacht...
  zondag 1 maart 2026 @ 08:51:53 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226332
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat gelul over het vervolg van mensen.
Wat als..,en dan..niks veranderd…en dan?

En wat als de Iraniërs er dik op vooruitgaan, wat dan?
khamenei is dood, misschien is dat een begin

en gaan ze verder met precisie bombardementen om de garde te elimineren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 1 maart 2026 @ 08:52:25 #206
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226338
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-van-iran~a2cbed11/

Geen premium. Deze journalist is ook al van het padje af met zijn woordkeuzes. Kritiek op Israël en islamitische verzetsbewegingen. :')

quote:
Zijn stem werd niet alleen in het binnenland gehoord. Net als zijn voorganger Khomeini was hij erg vocaal in zijn kritiek op Israël, Amerika, Groot-Brittannië en de rest van het Westen. „Het zionistische regime van Israël bestaat over 25 jaar niet meer”, zei hij in 2015.

Hij noemde land ook ‘een kankergezwel dat weggesneden moet worden’. De VS is de ‘Grote Satan’, de Britten ‘de meest kwaadaardige van onze vijanden’.

Om hen te bestrijden steunde Khamenei waar hij maar kon gewapende islamitische verzetsbewegingen, zoals Hezbollah in Libanon en de Houthi’s in Jemen. En de Iraanse jacht op kernwapens was vooral bedoeld om totaal onafhankelijk te worden van het Westen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 1 maart 2026 @ 08:52:26 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226339
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat gaan buurlanden niet doen.
Geen enkel buurland heeft een leger dat geschikt is voor een offensief in een onmetelijk groot land als Iran, en geen enkel buurland wil het risico lopen zelf te instabiliseren tijdens een oorlog tegen Iran, met als gevolg een revolutie in eigen land.
Ik wil niet zeggen een enorm offensief maar Want een leger zoals in de eerste golfoorlog heeft men niet, maar Er zijn wat Landen in de regio die wel een aardig leger hebben uitgerust met amerikaans materiaal.
Als Iran door gaat, zou het zomaar kunnen.
Het ligt er denk ik puur aan of er een opstand komt en hoe Iran reageert op de opstand.

Zeg nooit nooit ik denk dat de komende weken, cruciaal zijn, men weet namelijk dat de VS er is voor luchtsteun.
Bekijk deze YouTube-video
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 1 maart 2026 @ 08:53:07 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220226340
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
ja de bevolking is arm
.Het bewind heeft niets , helemaal niets met de overwegend jonge Iraniers
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20euro%20per%20maand.
quote:
AI-overzicht
Iran wordt geclassificeerd als een land met een lager middeninkomen, maar de bevolking kampt met aanzienlijke economische armoede door hoge inflatie, strenge internationale sancties en stagnerende inkomsten.

Met een gemiddeld salaris van rond de ¤170 per maand en stijgende kosten, staat de koopkracht onder zware druk.
Clingendael
Clingendael
+2
Economische Status: Het land staat op de 90e plaats van 145 landen qua rijkste economie per hoofd van de bevolking.
Armoedeoorzaken: Langdurige Amerikaanse en VN-sancties hebben de Iraanse economie ernstige schade toegebracht.

Inkomens: Hoewel het BBP per hoofd van de bevolking in 2024 rond de $4.810 (nominaal) ligt, vertaalt dit zich door de inflatie niet in welvaart voor de gemiddelde burger.

Salarissen: Rapporten uit 2026 geven aan dat het gemiddelde salaris laag is, waarbij protesten over stijgende kosten en lage inkomens (soms slechts ¤6 per maand aan overheidssteun) de situatie benadrukken.
Clingendael
Clingendael
+2
Ondanks dat Iran rijk is aan natuurlijke hulpbronnen (olie), zorgt de combinatie van wanbeheer en isolatie ervoor dat een aanzienlijk deel van de bevolking in armoede leeft of moeite heeft rond te komen.
Clingendael
Clingendael
In Iran is diesel olie goedkoper dan water door de sancties
https://www.youtube.com/shorts/-GmnP2RUsUE?feature=share

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2026 08:59:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 1 maart 2026 @ 08:54:28 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226349
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
ja, het land is financieel zwaar kut daardoor waren de opstanden begonnen in Iran
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_economic_crisis
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220226355
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:50 schreef Toine51 het volgende:
Zouden de VS hierna Rusland aanvallen?

Oh, wacht...
Alle landen die een nucleair arsenaal hebben zullen niet aangevallen worden. Dat is ook precies de reden dat men per sé wil voorkomen dat Iran een nucleaire verdediging gaat krijgen.
pi_220226356
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-van-iran~a2cbed11/

Geen premium. Deze journalist is ook al van het padje af met zijn woordkeuzes. Kritiek op Israël en islamitische verzetsbewegingen. :')
[..]

Wablief?
Hij citeert Khamenei.
En hij vertelt welke 'klups' door Khamenei gesteund werden.

In deze quote staat op geen enkel moment de mening van de journalist zelf.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220226367
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Punt is wel dat van die landen de Iraanse bevolking het beste opgeleid is en een prille democratische herinnering heeft.
Oh, er is natuurlijk zeker een kans dat het goed gaat.
Maar ook in Syrië was de bevolking best aardig opgeleid en ontstond er, ondanks of dankzij buitenlandse interventies, een grote chaos.
Nogmaals, ik gun het Iraanse volk alle vrede en voorspoed maar ik weet niet of bommen gooien dat gaat brengen. Ik ben bang dat Israël en Trump niet echt een plan hebben om zo’n Iraanse renaissance echt een kans te geven. Althans, Israël zal Iran zwak en verdeeld willen hebben en Trump wil er aan verdienen.
Laten we hopen dat het voor Iran de goede kant opvalt.
pi_220226370
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
Mooi al die beelden van feestende mensen in Iran
Hoe kunnen er nu wel beelden vrij komen, maar afgelopen periode rondom de opstanden helemaal niks rondom de protesten?

Ik vind het vreemd als het regime internet weer openzet op het moment het onder vuur ligt? Ben erg benieuwd hoe dit werkt.

Ik juig het verwijderen van de dit regime met elke reden toe.
pi_220226372
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, er is natuurlijk zeker een kans dat het goed gaat.
Maar ook in Syrië was de bevolking best aardig opgeleid en ontstond er, ondanks of dankzij buitenlandse interventies, een grote chaos.
Nogmaals, ik gun het Iraanse volk alle vrede en voorspoed maar ik weet niet of bommen gooien dat gaat brengen. Ik ben bang dat Israël en Trump niet echt een plan hebben om zo’n Iraanse renaissance echt een kans te geven. Althans, Israël zal Iran zwak en verdeeld willen hebben en Trump wil er aan verdienen.
Laten we hopen dat het voor Iran de goede kant opvalt.
Dit is een terrechte zorg, en wederom is het de vraag of Trump wel heil ziet in een democratisch proces.
pi_220226377
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Punt is wel dat van die landen de Iraanse bevolking het beste opgeleid is en een prille democratische herinnering heeft.
Het gros van de bevolking heeft echt nul herinnering aan iets wat op een daadwerkelijk democratie lijkt. Daarvoor moet je terug naar begin jaren '50 voordat het VK en de VS daar de democratie om zeep hielpen vanwege oliebelangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 maart 2026 @ 09:03:10 #216
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220226379
Ok, de Iraanse leider is dood. En nu? Kunnen de Iraniërs nu zonder gevaar voor eigen leven de straat op? Nee, ze zullen nog steeds kansloos worden neergemaaid door de revolutionaire garde.

Ik denk dat de Iraniërs (net als de Venezolanen) blij worden gemaakt met een dode mus.
pi_220226380
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is een terrechte zorg, en wederom is het de vraag of Trump wel heil ziet in een democratisch proces.
Met democratie heeft Trump over het algemeen erg weinig op…
pi_220226392
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:03 schreef Breekfast het volgende:
Ok, de Iraanse leider is dood. En nu? Kunnen de Iraniërs nu zonder gevaar voor eigen leven de straat op? Nee, ze zullen nog steeds kansloos worden neergemaaid door de revolutionaire garde.

Ik denk dat de Iraniërs (net als de Venezolanen) blij worden gemaakt met een dode mus.
Je moet toch ergens beginnen, of niet?

Dag één: hoogstgeplaatste haatbaard dood. Mooi begin toch?
  zondag 1 maart 2026 @ 09:07:10 #220
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220226395
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gros van de bevolking heeft echt nul herinnering aan iets wat op een daadwerkelijk democratie lijkt. Daarvoor moet je terug naar begin jaren '50 voordat het VK en de VS daar de democratie om zeep hielpen vanwege oliebelangen.
Vandaar dat prille.

En ze hadden, een zwaar gemarkeerde, verkiezingsstructuur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220226398
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
khamenei is dood, misschien is dat een begin

en gaan ze verder met precisie bombardementen om de garde te elimineren
Ja tuurlijk
Vakman pur sang
pi_220226399
Het is ronduit komisch hoe de idiote reacties van het Iraanse regime nu al veroorzaken dat het Iran is dat veroordeelt wordt en niet Amerika en Israël.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:08:17 #223
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220226400
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 08:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wablief?
Hij citeert Khamenei.
En hij vertelt welke 'klups' door Khamenei gesteund werden.

In deze quote staat op geen enkel moment de mening van de journalist zelf.
Hij noemt bijv Hezbollah een verzetsbeweging, terwijl ze op alle terreurlijsten staan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220226401
quote:

De meeste poppetjes zijn alweer vervangen. Mooie vuurwerkshow dit, maar eigenlijk is het verder nog niet zo veel soeps. Grondinvasie zal 100% nodig zijn, maar dan is het ook niet niet per se succesvol als je kijkt naar het verleden van de VS met regime changes. Wat mij opvalt is dat je door dit soort acties PR technisch mooi de overwinning kunt uitroepen, dat zagen we ook bij Venezuela, maar veel is er nog niet veranderd. Ik denk dat Trump gokt op de Iraanse bevolking, maar die kans acht ik niet zo groot.

Rob de Wijk zei in z'n podcast wel eens dat voor een winst, bijvoorbeeld bij Poetin, je gewoon iets als succes moet claimen en dat aan de bevolking te verkopen als overwinning. Ik snapte dat nooit helemaal, maar nu ik dit conflict zo zie snap ik dat veel beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:08:46 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220226402
quote:

De intrem regering in Venezuela gaf aan vrije verkiezingen te organiseren voor het eind van dit jaar.
https://www.volkskrant.nl(...)et-wanneer~b3e63203/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')