SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13 I BOWE Brittany USA
O KOK Femke NED
14 I YAMADA Rio JPN
O LAMARCHE Beatrice CAN
15 I TAKAGI Miho JPN
O LEERDAM Jutta NED
poll
Niet de eerste Pers die de mond wordt gesnoerd dit jaar.quote:
quote:
MAAR ZE STAAN! HET IS EEN BIJNA SWIEP MARTIN. HET IS EEN BIJNA SWEEP. BIJNA SWEEP. 1 en 2 zijn ze, 1 en 2!!!quote:
xDquote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet de eerste Pers die de mond wordt gesnoerd dit jaar.
Mwah alpineskien gisteren vond ik ergerquote:Op maandag 9 februari 2026 18:42 schreef Zorro het volgende:
Meest verschrikkelijke uitslag van deze hele spelen
Krankzinnig goed; waanzinnig verschil met de rest.quote:
'ik doe wat ik wil'quote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef superniger het volgende:
HEERLIJK.
mondjes gesnoerd met haar eigen plan
Vermoeden van?quote:
Ja, zelfde.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knap gedaan, maar ik had het Kok gegund.
Sneller dan het rondje van het wereldrecord.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef hhh38 het volgende:
26.1 op laagland moet ook een record zijn.
Nou nee. Wel goede tweede.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah alpineskien gisteren vond ik erger
Powerhouse.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kok wel veel fraaier om te zien, maar ja het gaat om de snelheid.
Absoluutquote:Op maandag 9 februari 2026 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik had het Femke ongelofelijk gegund maar dit is wel gewoon een bazenprestatie van Jutta als je na zo'n wereldtijd nog even kunt overtoepen
Dat is bij haar altijd zo.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het zag er heel zwaar uit bij Jutta. Leek niet echt snel te gaan
Die komt nog welquote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Erg jammer.
Had graag goud gezien voor Kok. Technisch een veel betere schaatser en geen wappie debiel.
Jammer genoeg geen val voor Leerdom in de laatste bocht.
Bied wel veel vertrouwen voor de 500 meter.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Heb het tegelijkertijd met Femke te doen wel hoor. Denk dat je het wellicht wel als goud ziet en dan dit.
Waarom zo sarcastisch?quote:
Ik had het haar net zo gegund als Juttaquote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Heb het tegelijkertijd met Femke te doen wel hoor. Denk dat je het wellicht wel als goud ziet en dan dit.
Terug de kelder in met haarquote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik juich voor Van Elst, knap 20e
Dit geeft zeker vertrouwen. Een 80%-race zou genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bied wel veel vertrouwen voor de 500 meter.
Ik vond die start heel wiebeligquote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het zag er heel zwaar uit dat laatste rondje bij Jutta. Leek niet echt snel te gaan
Gemiddeld genomen is Jutta altijd beter op de 1000m. Dus als Femke het kan, kan Jutta het ook. Io zou nooit van goud zijn uit gegaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Hallo Mortyquote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een prestatie. Ben helemaal van slag
Helderzynisch?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef mario390 het volgende:
hoezo zijn somige van julie zo zynisch?
Niet direct.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Slobeend het volgende:
Leerdam is wel een serieus probleem voor Kok op de 500 nu.
Eerst een sigaret.quote:
HAHAHAHAquote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Slobeend het volgende:
Leerdam is wel een serieus probleem voor Kok op de 500 nu.
Omdat je in Nederland vooral normaal moet doen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef mario390 het volgende:
Influencers zijn kut.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef mario390 het volgende:
Armen op de rug op de 1000 alquote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kijk nu al uit naar de 1.500 van Femke.
Mascara.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:49 schreef Mrmime het volgende:
Wat is nu dat zwarte wat haar neus uitloopt
Dopingquote:Op maandag 9 februari 2026 18:49 schreef Mrmime het volgende:
Wat is nu dat zwarte wat haar neus uitloopt
Die is nu daar ook medaille kandidaat.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik durf Femke nu ook wel op te schrijven voor de 1500m
Absoluutquote:Op maandag 9 februari 2026 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik had het Femke ongelofelijk gegund maar dit is wel gewoon een bazenprestatie van Jutta als je na zo'n wereldtijd nog even kunt overtoepen
Die van Ids was ook mooi.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:49 schreef Toby56 het volgende:
Tuitert heeft wel gelijk; samen met Tarzan Gerard waren dit de twee mooiste (Nederlandse) 1000 meters ooit.
Hoewel Ard Schenks 1.18,8 in Inzell 1971 (destijds WR), na een nacht stappen tot 6 uur des ochtends, ook wel bijzonder was. Helaas heb ik daar nog nooit beelden van gezien. Nou ja, vroeger misschien wel, toen ik naar Ard en Kees keek op de tv. Maar toen wist ik nog niet wat een kater was.
Dit was met die van Nuis de meest irritante ooit.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:49 schreef Toby56 het volgende:
Tuitert heeft wel gelijk; samen met Tarzan Gerard waren dit de twee mooiste (Nederlandse) 1000 meters ooit.
Hoewel Ard Schenks 1.18,8 in Inzell 1971 (destijds WR), na een nacht stappen tot 6 uur des ochtends, ook wel bijzonder was. Helaas heb ik daar nog nooit beelden van gezien. Nou ja, vroeger misschien wel, toen ik naar Ard en Kees keek op de tv. Maar toen wist ik nog niet wat een kater was.
Ze eindigt op slechts 0.28 van Leerdam, die een wereldtijd rijdt.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nou ja nee klopt maar met deze volle ronde en een opening niet ver van Kok.
Volle rondje na 200 meter is wel anders dan na 100 meter.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nou ja nee klopt maar met deze volle ronde en een opening niet ver van Kok.
Ontypisch Nederlandquote:Op maandag 9 februari 2026 18:51 schreef Mani89 het volgende:
Echt een ongekende Hollandse antichoke, mega respect, wat een wereldprestatie, ook als ze lelijk was geweest.
Dat weet ik niet, ik heb in ieder geval een mooie 1000 meter gezien.quote:
Volgens de NOS stagiaire was het een groot nadeel.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:52 schreef OmniRocket het volgende:
Gestart in de buitenbanen en 1+2 eindigen
Een schroeiende Juttaquote:
Alleen maar mannen om haar heenquote:Op maandag 9 februari 2026 18:52 schreef Gremen het volgende:
Is er nou niemand die even zegt dat ze wat mascara van haar wangen moet vegen.
Dat is het natuurlijk niet. Anders zouden een Gullit en Cruijff nooit zo populair zijn geweest (en toen was Nederland nog wel een pak calvinistischer dan nu). Of de als een adonis en halfgod gedragende Ard Schenk.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat je in Nederland vooral normaal moet doen.
Wat zou Jake allemaal slikken en spuiten?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:
Juta is goed fit natuurlijk door al dat trainen met Jake.
Ja natuurlijk, Kok is veruit favoriet. Maar Leerdam gaat niet heeel ver weg zitten.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze eindigt op slechts 0.28 van Leerdam, die een wereldtijd rijdt.
Miste de Herzog compressiekousen.quote:
had die maar wat sympathie en empathie voor andere mensenquote:
Mannenpap.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat zou Jake allemaal slikken en spuiten?
Welnee.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit was met die van Nuis de meest irritante ooit.
Wat een spitsvondige woordspeling.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Erg jammer.
Had graag goud gezien voor Kok. Technisch een veel betere schaatser, met veel betere timing en geen wappie debiel. De beste schaatser van Nederland.
Jammer genoeg geen val voor Leerdom in de laatste bocht.
Morgen weer een ICE tweetje dan maar.
Ga eens gauw naar het Slechtste Olympische Spelen Ooit topic, als je je zo voelt!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:53 schreef Strani het volgende:
Ik heb nog nooit een katerig gevoel gehad na een gouden medaille voor Nederland maar eens moet de eerste keer zijn blijkbaar.
Jutta moet haar plasje ook nog inleveren…quote:Op maandag 9 februari 2026 18:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat zou Jake allemaal slikken en spuiten?
hoi kleurgenootquote:Op maandag 9 februari 2026 18:54 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb weinig met Jake maar zijn reactie is wel erg mooi en puur,.
Divagedrag wordt niet heel erg gewaardeerd.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat je in Nederland vooral normaal moet doen.
quote:Op maandag 9 februari 2026 18:55 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Toen Jake moest huilen moest ik zelf ook een traantje wegpinken 😳
Precies dit!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:54 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb weinig met Jake maar zijn reactie is wel erg mooi en puur,.
quote:Op maandag 9 februari 2026 18:55 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Vreemd figuur ben je danquote:Op maandag 9 februari 2026 18:53 schreef Strani het volgende:
Ik heb nog nooit een katerig gevoel gehad na een gouden medaille voor Nederland maar eens moet de eerste keer zijn blijkbaar.
Maar Leerdam presteerde niet op het OKT!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:47 schreef tizitl2 het volgende:
Afgetekend 1 en 2.
Kan het gezeur dat het OKT presteren onmogelijk zou maken ook weer in de kast. Een goede atleet kan meerdere pieken aan.
Ik ben tegen racisme.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:56 schreef RipCity het volgende:
Oh dacht dat die aziatische een ballenmeisje was ofzo
Tuitert ook!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:55 schreef Epistaxiophobia het volgende:
quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
“Wordt in 1 adem genoemd met Lindsey Vonn”![]()
![]()
![]()
Dit kan echt niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
![]()
![]()
Maar ze bewijst hier wel het gelijk van de aanwijsplek.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar Leerdam presteerde niet op het OKT!
Ik had Naomi Verkerk dit niet zien doen overigens.
Zij waren niet zo flashy als Leerdam.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk niet. Anders zouden een Gullit en Cruijff nooit zo populair zijn geweest (en toen was Nederland nog wel een pak calvinistischer dan nu). Of de als een adonis en halfgod gedragende Ard Schenk.
Veel toptatleten zijn niet normaal en bezitten een persoonlijkheidsstoornis.
Overigens overdrijft de NOS nogal met hoe wereldberoemd Leerdam zou zijn. Kom op zeg, het is LeBron James niet (of Lindsey Vonn, Simone Biles).
Morgenochtend een artikel op NOS.nl met alle Buitenlandse Pers!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
![]()
![]()
Het is de NOS he.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef franklop het volgende:
Ze doen echt alsof Jutta wereldberoemd is. Maar als ze zonder Jake loopt herkend niemand haar
Ik was eerst,quote:
quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
![]()
![]()
Joeta doet geen MSMquote:Op maandag 9 februari 2026 18:58 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Morgenochtend een artikel op NOS.nl met alle Buitenlandse Pers!
Herkendquote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef franklop het volgende:
Ze doen echt alsof Jutta wereldberoemd is. Maar als ze zonder Jake loopt herkend niemand haar
Paul.quote:
Then again zou ik LeBron ook niet herkennen als hij langs me zou lopen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef franklop het volgende:
Deze medailles schijnen wel vrij snel kapot te krijgen…quote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef Toby56 het volgende:
Die Miho heeft ook een hele medaillekast vol.
Niet kapot te krijgen. Maar deze keer was het verschil met goud wel erg groot.
We gaan het zien.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:34 schreef Hugo_Treger het volgende:
Als dit niet goud is, beter ik mijn leven!
Staat nu wel al boven Vonn in de all-time medaillespiegelquote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
![]()
![]()
Weet je wel niet hoeveel dat kost zo’n vlagquote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef Nia het volgende:
Waarom was er geen NL vlag vanaf de tribunes voor Jutta?. Het leek steeds alsof de Japanse gewonnen had.
En toch maar 1 keer individueel olympisch goud.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef Toby56 het volgende:
Die Miho heeft ook een hele medaillekast vol.
Niet kapot te krijgen. Maar deze keer was het verschil met goud wel erg groot.
Die deed het met Tiger Woods, dat is wel een andere categorie dan Sjeek Paulquote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef WAvanBuren het volgende:
![]()
![]()
Kan makkelijk binnen 3 uurquote:Op maandag 9 februari 2026 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Zwanger binnen drie maanden confirmed.
Hopelijk lukt het voor haar.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Zwanger binnen drie maanden confirmed.
Die heeft donderdag de Super-G nog. Tenminste ik neem aan dat als je met een gescheurde kruisband kunt skiën, dat het met een gebroken been dan ook moet kunnen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef Aguero het volgende:
[..]
Staat nu wel al boven Vonn in de all-time medaillespiegel
Er zijn best veel grote schaatsers die op de OWS maar weinig klaargemaakt hebbenquote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef kilon het volgende:
[..]
En toch maar 1 keer individueel olympisch goud.
Rintje Ritsma...quote:Op maandag 9 februari 2026 19:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zijn best veel grote schaatsers die op de OWS maar weinig klaargemaakt hebben
quote:Op maandag 9 februari 2026 19:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die heeft donderdag de Super-G nog. Tenminste ik neem aan dat als je met een gescheurde kruisband kunt skiën, dat het met een gebroken been dan ook moet kunnen.
Dit.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Commentator hou toch je harses tijdens de aankondiging van de kampioene man, ongelooflijk
Zwaar irritant ja.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Commentator hou toch je harses tijdens de aankondiging van de kampioene man, ongelooflijk
altijd nog Belg wordenquote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Natuurlijk als je steenrijk bent kan je.. (vul aan)
Als ze een rit in deze lijn kan rijden, is ze topfavoriet in mijn ogen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:58 schreef Faraday01 het volgende:
Als we naar de 1500 kijken, zie ik het met deze 28.6 slotronde ook wel zitten voor Kok voor een medaille
Sommigen Belgen kennen het Franse volkslied van buiten, dus nee, heel gek is het niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is het vreemd om als Belg, het Nederlands volkslied van buiten te kennen?
Je act wordt vermoeiendquote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
De loting zal niet top zijn in ieder geval.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Als ze een rit in deze lijn kan rijden, is ze topfavoriet in mijn ogen.
Iefquote:Op maandag 9 februari 2026 19:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommigen Belgen kennen het Franse volkslied van buiten, dus nee, heel gek is het niet.
Nee hoor, is toch handig voor als men Vlaanderen opeens toch weer bij Nederland voegt.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jutta gaat daar gewoon nog zilver halen hoorquote:Op maandag 9 februari 2026 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Knap gedaan allebeiHad liever de volgorde andersom gezien maar okee. Femke pakt de 500 en daar is Jutta nergens.
Dat doet 10 jaar Matje met julliequote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoor je wat vaker dan de Barbasonnequote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zowel bij schaatsen als veldrijden regelmatig te horenquote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje wel... wij als diknekken zouden het Belgische volkslied niet eens herkennen....quote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Schulting loopt er ook altijd mee. Als iemand me uit kan leggen wat daar mooi aan is dan hou ik me aanbevolen.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe die van jullie gaat , want bij wielrennen spelen ze dat nooitquote:Op maandag 9 februari 2026 19:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stukje tokkie.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Schulting loopt er ook altijd mee. Als iemand me uit kan leggen wat daar mooi aan is dan hou ik me aanbevolen.
Die wordt continue gedraaid (als het om Freed from Desire gaat).quote:
Ik had Leerdam.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb Kok wel op 1 in de prono, misschien was dat zo gek nog niet.
Wel in Parijs klonk nochtans 2x Belgisch volksliedquote:Op maandag 9 februari 2026 19:04 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe die van jullie gaat , want bij wielrennen spelen ze dat nooit
Jij negeert god?quote:Op maandag 9 februari 2026 19:04 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe die van jullie gaat , want bij wielrennen spelen ze dat nooit
Olympisch kampioen ben je voor de eeuwigheid.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:59 schreef kilon het volgende:
[..]
En toch maar 1 keer individueel olympisch goud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |