abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220053194
Als ik dit topic een paar dagen eerder had geopend zou ik nu iets schrijven als "nu is het weer de beurt aan de vrouwen, het superieure geslacht in het Nederlandse schaatsen". Maar na twee schaatsdagen staat de medailleteller nog steeds op 0. Daar moet vandaag verandering in komen. Of hebben WE een collectief probleem? Verschillende internationale toppers hebben bewezen dat deze baan snel kan zijn, maar de Nederlanders hebben nog geen enkele keer bovengemiddeld gepresteerd. Misschien gaat dat op de sprint anders zijn.

De 1000 meter voor vrouwen blijft al een aantal jaar achter bij de algemene ontwikkeling richting snellere tijden. Er zijn maar een paar toppers en die komen niet in de buurt van de toptijden van de vorige Olympische cyclus. Leerdam wisselde goede races af met kwakkelraces, deels door fysieke problemen. Regerend kampioen Takagi heeft 2 hele dominante seizoenen gehad, maar heeft dit jaar nog niet dat niveau. In dit gat is Femke Kok gesprongen, met dit seizoen 1 WB overwinning en daarnaast nog 4 podiumplaatsen. Daarmee zijn de 3 topfavorieten wel benoemd, de rest mag hopen op een foutje of mindere dag om het podium te betreden. Voor Leerdam zou het wel eens de laatste spelen kunnen zijn, voordat ze als tradwife naar de VS vertrekt. Nog één kans dus op olympisch goud. De druk is hoog, zelfs de pers mag niet meer met haar praten. Op maandag weten we of dit heeft geholpen.

OS 2022
G: Miho Takagi 1:13.19 OR
Z: Jutta Leerdam 1:13.83
B: Brittany Bowe 1:14.61

WK 2025
1. Miho Takagi 1:14.75
2. Femke Kok 1:14.98
3. Jutta Leerdam 1:15.05

De Favorieten (beste seizoentijd)
- Jutta Leerdam (1:12.35)
- Femke Kok (1:12.36)
- Miho Takagi, Japan (1:13.43)

De Outsiders
- Beatrice Lamarche, Canada (1:12.77)
- Brittany Bowe, VS (1:13.26)
- Rio Yamada, Japan (1:13.29)
- Nadezhda Morozova (1:13.52)

De Loting
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13 I BOWE Brittany USA
O KOK Femke NED

14 I YAMADA Rio JPN
O LAMARCHE Beatrice CAN

15 I TAKAGI Miho JPN
O LEERDAM Jutta NED

poll

Niet mijn op. Hier wel evt verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220054357
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 09:11 schreef Slobeend het volgende:
Juffermans is vrij hard voor Schulting in de NOS schaatspodcast
Wat zei ie?
pi_220054367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:42 schreef mario390 het volgende:
ja ik post niks meer ,maar zijn ook beelden van sporten
Idd niks mis met wat (oude) wedstrijdbeelden!
  Moderator dinsdag 10 februari 2026 @ 11:12:44 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_220054378
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:11 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Wat zei ie?
Dat het er schaatstechnisch slecht uit zag gisteren, dat ze misschien beter ook world cups shorttrack gereden had kunnen hebben.
pi_220054515
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:12 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat het er schaatstechnisch slecht uit zag gisteren, dat ze misschien beter ook world cups shorttrack gereden had kunnen hebben.
Juffermans was veldvulling.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator dinsdag 10 februari 2026 @ 11:24:13 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_220054525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Juffermans was veldvulling.
Dat vindt 'ie zelf ook.
pi_220054538
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat vindt 'ie zelf ook.
Goed zo.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220054688
Who the fuck is Juffermans?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220054741
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:39 schreef superniger het volgende:
Who the fuck is Juffermans?
Volgens mij iemand van dat stompzinnige mini-rondjes schaatsen.
  Moderator dinsdag 10 februari 2026 @ 11:43:25 #10
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_220054888
Ik denk dat Schulting stopt na de Spelen
  dinsdag 10 februari 2026 @ 12:26:48 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220055190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:56 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik denk dat Schulting stopt na de Spelen
Jutta ook.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220056367
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 18:49 schreef Toby56 het volgende:
Tuitert heeft wel gelijk; samen met Tarzan Gerard waren dit de twee mooiste (Nederlandse) 1000 meters ooit.

Hoewel Ard Schenks 1.18,8 in Inzell 1971 (destijds WR), na een nacht stappen tot 6 uur des ochtends, ook wel bijzonder was. Helaas heb ik daar nog nooit beelden van gezien. Nou ja, vroeger misschien wel, toen ik naar Ard en Kees keek op de tv. Maar toen wist ik nog niet wat een kater was.
De 1000-meters van Marianne Timmer horen ook absoluut in dit rijtje thuis
En ook Ids Postma, zoals hier eerder al genoemd.
pi_220056793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 14:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De 1000-meters van Marianne Timmer horen ook absoluut in dit rijtje thuis
En ook Ids Postma, zoals hier eerder al genoemd.
Eens maar Timmer was meer het verhaal (3x) en de concurrentie die zich stukbeet.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 19:31:24 #15
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220058699
Heeft iemand al een gifje van het dansje van Femke in de opwarmruimte?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220060360
Prachtig om Jutta goud te zien pakken.
Ze heeft zoveel kritiek gekregen, mensen hadden werkelijk op alles commentaar, er werden landelijk kwetsende dingen gezegd. Men zei dat ze het niet (meer) in zich had vanwege alle glamour, ze zou niet goed genoeg zijn omdat ze viel bij het OKT etc etc

Dan je rug recht houden en dit doen.
En ondertussen de ballen hebben om gewoon bij jezelf te blijven en veel alleen werken.

Heb ik alleen maar respect voor. Wat een sportvrouw. Wat een mentale kracht.
Was geweldig om de race te zien
pi_220060704
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:53 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Jij bent echt de enige die mij doet denken, zijn AI posts wel zo slecht.

Mens geschreven troep om maar aandacht te krijgen is zowaar nog irritanter.
Bedankt man!
Ik ben blij dat ik tot het selecte gezelschap behoor dat jou in ieder geval nog aan het denken zet ^O^
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220060775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
Prachtig om Jutta goud te zien pakken.
Ze heeft zoveel kritiek gekregen, mensen hadden werkelijk op alles commentaar, er werden landelijk kwetsende dingen gezegd. Men zei dat ze het niet (meer) in zich had vanwege alle glamour, ze zou niet goed genoeg zijn omdat ze viel bij het OKT etc etc
Dat viel toch wel mee? Volgens mij was de meeste kritiek op het niet te woord willen staan van de pers en haar gedrag nav de vragen over haar enkel terwijl ze zelf voor de draaiende camera’s midden in de hal iemand op haar enkel liet timmeren. Terecht kritiek imo. En over die privéjet. Dat moet ze verder lekker zelf weten natuurlijk, maar je kan er op wachten als je zulke decadente foto’s post op social media dat mensen daar iets van vinden. Zeker in Nederland.
pi_220060783
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 19:31 schreef Gretzl het volgende:
Heeft iemand al een gifje van het dansje van Femke in de opwarmruimte?
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_220061382
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 02:04 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Dat viel toch wel mee? Volgens mij was de meeste kritiek op het niet te woord willen staan van de pers en haar gedrag nav de vragen over haar enkel terwijl ze zelf voor de draaiende camera’s midden in de hal iemand op haar enkel liet timmeren. Terecht kritiek imo. En over die privéjet. Dat moet ze verder lekker zelf weten natuurlijk, maar je kan er op wachten als je zulke decadente foto’s post op social media dat mensen daar iets van vinden. Zeker in Nederland.
Het viel niet mee.
Ik volg het lange baan schaatsen op de voet, dus ook de nieuwsberichten met bijv de reacties van gewone mensen eronder op nu.nl.
Nou die waren pittig hoor
Bijv na de val op het OKT
of aan het begin van het seizoen. “Ja, jutta zal wel falen dit seizoen als ze zo gefocust is op de bokser en de glamour. En geen commitment meer heeft. ”
Terwijl wanneer heeft zij op sportgebied ooit gebrek aan focus laten zien.
En je kan er donder op zeggen dat zij dat ook leest.

Dus ik heb t niet zozeer over wat journalisten zeggen in het nieuws, maar meer de algemene landelijke opinie over haar

Maar ook bijv jouw bericht.
Ik ben absoluut niet zo extravagant als zij, maar bepaalde dingen van haar herken ik ook van mezelf lol. Zoals die enkel. Ik kan me voorstellen dat ikzelf die enkel ook en plein public laat timmeren omdat ik geen zin heb om naar de kleedkamer te lopen en dan wil ik er alsnog geen vragen over beantwoorden

Ik snap dat wel haha
Maar heel Nederland heeft er een oordeel over.

Nouja het enige wat je kan doen is je schaatsbenen laten spreken en dat heeft ze geweldig gedaan

[ Bericht 8% gewijzigd door _Lily_ op 11-02-2026 08:33:21 ]
pi_220061467
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 08:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Het viel niet mee.
Ik volg het lange baan schaatsen op de voet, dus ook de nieuwsberichten met bijv de reacties van gewone mensen eronder op nu.nl.
Nou die waren pittig hoor
Bijv na de val op het OKT
of aan het begin van het seizoen. “Ja, jutta zal wel falen dit seizoen als ze zo gefocust is op de bokser en de glamour. En geen commitment meer heeft. ”
Terwijl wanneer heeft zij op sportgebied ooit gebrek aan focus laten zien.
En je kan er donder op zeggen dat zij dat ook leest.

Dus ik heb t niet zozeer over wat journalisten zeggen in het nieuws, maar meer de algemene landelijke opinie over haar

Maar ook bijv jouw bericht.
Ik ben absoluut niet zo extravagant als zij, maar bepaalde dingen van haar herken ik ook van mezelf lol. Zoals die enkel. Ik kan me voorstellen dat ikzelf die enkel ook en plein public laat timmeren omdat ik geen zin heb om naar de kleedkamer te lopen en dan wil ik er alsnog geen vragen over beantwoorden

Ik snap dat wel haha
Maar heel Nederland heeft er een oordeel over.

Nouja het enige wat je kan doen is je schaatsbenen laten spreken en dat heeft ze geweldig gedaan
enorm veel haters op Jutta, je zal maar zo een kutleven hebben _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')