NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
De video waarin Good een agent aanrijd wat volens velen niet gebeurd is.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke beelden worden ontkend? Die met AI bewerkte foto's? Of een video?
Iets minder vaag zijn mag, als je een echt punt wil maken.
Echt hequote:Op maandag 26 januari 2026 12:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ziet er idd niet uit als een nekschot maar een per ongelukkie![]()
![]()
Echt sommige mensen
![]()
[ afbeelding ]
Niemand hier ontkent dat hij een wapen bij zich had.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
De video waarin Good een agent aanrijd wat volens velen niet gebeurd is.
Brave vrouw die nooit ICE lastig heeft gevallen.
Deze man die geen wapen bij zich had.
Etc.
En begrijp me goed, om mij hadden ze echt niet dood gehoeven maar je kan ze niet onschuldig noemen.
In een schermutseling.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij is per ongeluk neergeschoten wil je zeggen?
Je zou toch ook denken dat het dan wel klaar is?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
Het is echt een ontzettend bijzonder fenomeen hoe mensen met droge ogen durven te beargumenteren dat het hartstikke logisch is dat iemand een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is terwijl hij door een mannetje of 5 in bedwang wordt gehouden.
Je noemt een nekschot een schermutseling?quote:
Ja idd de houding van die ICE agent ziet er idd uit alsof hij niet heel bewust een pistool tegen zijn hoofd/nek zet.quote:
Hij had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien en die agenten gewoon hun werk moeten laten uitvoeren.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Etc.
En begrijp me goed, om mij hadden ze echt niet dood gehoeven maar je kan ze niet onschuldig noemen.
Dus dan verdient ie een nekschot?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hij had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien en die agenten gewoon hun werk moeten laten uitvoeren.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus dan verdient ie een nekschot?
Deze twee zijn gewoon zonder proces geëxecuteerd. Dat is een rechtstaat onwaardig, helemaal als de aanleiding voor de executies nogal miniem is.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Etc.
Trump in zijn toespraak dat ICE soms ook foutjes maakt. 'Whoopsie, iemand afgeknald, foutje bedankt!'quote:Op maandag 26 januari 2026 12:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ziet er idd niet uit als een nekschot maar een per ongelukkie![]()
![]()
Echt sommige mensen
![]()
[ afbeelding ]
He het was toch zo oneerlijk en laf met 7 man tegen 1 ongewapende man?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je noemt een nekschot een schermutseling?![]()
[ afbeelding ]
Ik zie er al vier of vijf in dit stukje hoor.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
He het was toch zo oneerlijk en laf met 7 man tegen 1 ongewapende man?
Waar zijn de andere 5 ICE agenten gebleven?
Ja idd.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hij had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien en die agenten gewoon hun werk moeten laten uitvoeren.
Dan had ie nu nog geleefd.
Hier:quote:
quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het ging ook niet om uitschelden of de weg blokkeren, beide gevallen waren behoorlijk agressief aanwezig en gewapend. 1 met auto die ze als wapen gebruikte en de ander had een wapen in zijn hand.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Deze twee zijn gewoon zonder proces geëxecuteerd. Dat is een rechtstaat onwaardig, helemaal als de aanleiding voor de executies nogal miniem is.
Niet om hem heen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie er al vier of vijf in dit stukje hoor.
Het filmen is je goedrecht, is zelfs 2e amendement. Je mag politie filmen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het ging ook niet om uitschelden of de weg blokkeren, beide gevallen waren behoorlijk agressief aanwezig en gewapend. 1 met auto die ze als wapen gebruikte en de ander had een wapen in zijn hand.
Hadden die agenten zich dan maar kapot moeten laten maken? Hun benaderde de agenten en niet andersom.
Hun benaderde?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het ging ook niet om uitschelden of de weg blokkeren, beide gevallen waren behoorlijk agressief aanwezig en gewapend. 1 met auto die ze als wapen gebruikte en de ander had een wapen in zijn hand.
Hadden die agenten zich dan maar kapot moeten laten maken? Hun benaderde de agenten en niet andersom.
Die agenten waren naar mijn idee in bede situaties niet dusdanig in gevaar dat executie een rechtvaardige afspiegeling van de situatie is.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
De toelatingseisen voor ICE zijn versoepeld en de duur van de opleiding en training is verlaagd, waardoor dit soort incidenten tegenwoordig vaker voorkomt.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
quote:1. Leeftijdsgrenzen zijn verwijderd
Voor 2025 moest je meestal tussen de 21 en 37/40 jaar zijn om in bepaalde ICE-rollen te komen.
Sinds augustus 2025 is die leeftijdscapaciteit verwijderd: mensen vanaf 18 jaar en zonder bovengrens kunnen zich aanmelden, mits ze slagen voor medische, drugscreening en fysieke tests.
2. Diploma- en taalvereisten zijn versoepeld
Vereisten zoals het bezitten van een college-diploma of een basisniveau Spaans zijn gedeeltelijk afgeschaft of niet meer verplicht voor sollicitanten.
📚 Training en screenings
ICE heeft de academietraining aanzienlijk ingekort (bijvoorbeeld van meer dan 13–16 weken naar circa 8 weken, plus wat aanvullende instructie) om sneller nieuwe agenten de straat op te kunnen sturen.
Sommige rapporten wijzen erop dat onderdelen zoals taaltraining zijn geschrapt.
🧑⚖️ Kritiek en zorgen
Veel kritiek vanuit het Congres en waarnemers benadrukt dat deze veranderingen effectief de toelatings- en trainingsstandaarden verlagen om snel veel nieuwe agenten aan te nemen. Sommige senatoren hebben expliciet informatie opgevraagd over die lagere normen.
Kort samengevat: ja — de toelatingseisen bij ICE zijn recent aangepast en in de praktijk versoepeld (zoals het verwijderen van leeftijdslimieten en kwalificatiecriteria), vooral als onderdeel van een grootschalige wervingscampagne. Deze veranderingen worden door critici gezien als een verlaging van de traditionele eisen.
En dan ook nog een compleet magazijn in iemand leegknallen. Hysterischer kan je het niet krijgen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
Het is echt een ontzettend bijzonder fenomeen hoe mensen met droge ogen durven te beargumenteren dat het hartstikke logisch is dat iemand een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is terwijl hij door een mannetje of 5 in bedwang wordt gehouden.
Naar jouw idee idd.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die agenten waren naar mijn idee in bede situaties niet dusdanig in gevaar dat executie een rechtvaardige afspiegeling van de situatie is.
Meer meer meer mensen bij ICE, zodat die kunnen worden ingezet als afzonderlijke staten in verzet gaan tegen de federale overheid.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:39 schreef Meditations het volgende:
[..]
De toelatingseisen voor ICE zijn versoepeld en de duur van de opleiding en training is verlaagd, waardoor dit soort incidenten tegenwoordig vaker voorkomt.
[..]
We kunnen er heel kort over zijn, het slachtoffer heeft gewoon smerige pech gehad.quote:
Het is zijn grondwettelijk recht om een vuurwapen te dragen, iets waar met name de MAGA clowns zeer veel waarde aan hechten. En nu is het ineens een probleem dat hij daar stond met een vuurwapen? Is artikel 2 nu ineens niet meer relevant? Wat wil je nou?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Etc.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We kunnen er heel kort over zijn, het slachtoffer heeft gewoon smerige pech gehad.
Hij dacht dat er geen consequenties zouden zitten aan zijn gedrag en helaas is er tijdens die hele commotie paniekerig gereageerd met als gevolg dat hij dood is.
Had hij gewoon normaal geprotesteerd je weet wel met een bordje op een vreedzame manier dan had hij nu nog geleefd.
We kunnen van alles en iedereen de schuld geven maar de echte boosdoener zit vrolijk thuis te genieten van de chaos die er nu is.
Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid en ze gebruiken de radicale activisten als hun voetsoldaten zodat federale wetgeving onmogelijk uitgevoerd kan worden.
Trump heeft nu de plicht om hard op te treden want dit gaat niet stoppen. Midterms be damned, het interesseert mij echt niet meer hoe dit eruit gaat zien op TV, het kan gewoon niet zo zijn dat dit soort ondermijnend gedrag geaccepteerd word, zolang je dit toe blijft staan zal het de andere radicalen sterken in hun overtuigingen.
Let wel als dit republikeinen waren die aan het rebelleren waren op straat, agenten aanvallen, straten afsluiten, checkpoints opzetten etc etc dan schreeuwde de media nu moord en brand en tuimelden de democraten over elkaar heen om insurrection te schreeuwen. Het is zaak om dat achterlijke spelletje niet meer mee te spelen.
Grijp ongenadig hard in, zet Walz en Frey uit hun functie en klaag ze aan.
Ik denk dat het heel vaak net goed gaat. In 99,9% van de gevallen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Bijzonder genoeg vonden ze het geen probleem toen deze tiener met een wapen stond te zwaaien bij een protest:quote:Op maandag 26 januari 2026 12:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is zijn grondwettelijk recht om een vuurwapen te dragen, iets waar met name de MAGA clowns zeer veel waarde aan hechten. En nu is het ineens een probleem dat hij daar stond met een vuurwapen? Is artikel 2 nu ineens niet meer relevant? Wat wil je nou?
In beide situaties geldt wel dat wanneer ze gewoon mee hadden gewerkt dat ze er beiden nog waren geweest. Met een geladen pistool, met zelfs nog extra clips überhaupt een situatie opzoeken met de politie is gewoon dom.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:36 schreef Ama het volgende:
Ik blijf het eng vinden hoe mensen hier het blijven goed praten dat er twee mensen gewoon zijn vermoord door ICE terwijl dat heel anders aangepakt had kunnen worden.
Ik zeg nergens dat iedereen overal mee weg moet komen maar dit was ook echt totaal niet nodig.
Je mag een wapen dragen om je te verdedigen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is zijn grondwettelijk recht om een vuurwapen te dragen, iets waar met name de MAGA clowns zeer veel waarde aan hechten. En nu is het ineens een probleem dat hij daar stond met een vuurwapen? Is artikel 2 nu ineens niet meer relevant? Wat wil je nou?
Dan zul je ook moeten accepteren dat er fouten gemaakt worden met vuurwapens. Waar onschuldigen soms het slachtoffer van zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
HIJ. DEED. NIKS.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja weinig idd.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat ik mij nou oprecht afvraag.
Wat heeft het nou voor zin om tegen een stel zwakzinnige (want discussiëren kan ik het niet noemen) aan te ouwehoeren die een hele andere belevenis van de werkelijkheid hebben?
quote:
Die plicht heeft hij niet, net zo min als dat gourverneurs een plicht hebben om hun agenten mee te laten werken aan de acties van ICEquote:Trump heeft nu de plicht om hard op te treden want dit gaat niet stoppen.
Jamaar dat is anders. Dit is niet een door Walz ingehuurde extreemlinkse terrorist natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2026 12:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijzonder genoeg vonden ze het geen probleem toen deze tiener met een wapen stond te zwaaien bij een protest:
[ afbeelding ]
Waar en wanneer was dat?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijzonder genoeg vonden ze het geen probleem toen deze tiener met een wapen stond te zwaaien bij een protest:
[ afbeelding ]
De spuitbus die ook nog eens gebruikt werd om hem op z'n kop te slaanquote:Op maandag 26 januari 2026 12:46 schreef Hathor het volgende:
en kreeg de volle laag met een spuitbus
Uhu, maar waarom zou je illegalen en criminelen verdedigen?quote:
Hij pleegde er geen misdaad mee. Hij bedreigde ICE er niet mee.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Je mag er geen misdaad mee plegen en ook niet mee op agenten afstappen of wie dan ook ermee bedreigen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:43 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel vaak net goed gaat. In 99,9% van de gevallen.
Maar soms worden er fouten gemaakt. Verkeerde inschattingen. Van beide kanten.
Gewapend je gaan bemoeien met het werk van die agenten is er zo een. Dat is gewoon dom.
En van die agenten mag je verwachten dat ze zich professioneler opstellen. En niet eerst schieten en dan pas vragen.
Maar nog blijft voor mij staan dat het aanvallen en bewust fysiek onmogelijk proberen te maken van het werk van handhavers een no go is. Laat die mensen gewoon hun werk hun.
Uhu, maar wie verdedigt illegalen en criminelen?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Uhu, maar waarom zou je illegalen en criminelen verdedigen?
Het wapen was ten alle tijden in zijn holster, op geen enkel moment heeft hij er naar gegrepen of op iemand gericht. De beelden spreken voor zich.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je mag een wapen dragen om je te verdedigen.
Je mag er geen misdaad mee plegen en ook niet mee op agenten afstappen of wie dan ook ermee bedreigen.
Ik mag in een auto rijden want ik heb een rijbewijs, maar ik mag er niet iemand mee aanrijden.
Oh ja, ik heb al eerder gezegd dat het niet verstandig is om daar te gaan staan met een vuurwapen, maar dat wil niet zeggen dat hij niet gewoon in zijn recht stond.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan zul je ook moeten accepteren dat er fouten gemaakt worden met vuurwapens. Waar onschuldigen soms het slachtoffer van zijn.
Dat wetende, denk je toch wel twee keer na voordat je gewapend en al je met die agenten gaat lopen bemoeien.
Walz moet eens ophouden met mensen opstoken tegen ICE en dit gedrag actief aanmoedigen enkel en alleen omdat hij politiek gebaat is bij deze onrust. Hij is hier mede schuldig aan door te stellen dat ICE nazi's zijn en de burgers actief oproept tot verzet.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jamaar dat is anders. Dit is niet een door Walz ingehuurde extreemlinkse terrorist natuurlijk![]()
Toen waren van beide kanten wapens geen probleem, dat waren hele heftige demonstraties.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Walz moet eens ophouden met mensen opstoken tegen ICE en dit gedrag actief aanmoedigen enkel en alleen omdat hij politiek gebaat is bij deze onrust. Hij is hier mede schuldig aan door te stellen dat ICE nazi's zijn en de burgers actief oproept tot verzet.
Dat was dan ook allemaal niet aan de orde hè. Hij had zijn wapen nog gewoon geholsterd. Het enige wat hij vast had was zijn telefoon.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je mag een wapen dragen om je te verdedigen.
Ik mag in een auto rijden want ik heb een rijbewijs, maar ik mag er niet iemand mee aanrijden.
Welk werk? Het tegen gaan van illegale immigratie? Of Trump helpen aan de voters roll zodat ze daar in het Witte Huis alvast kunnen kijken hoe ze de midterm elections in Trump zijn voordeel kunnen laten uitdraaien?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:43 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel vaak net goed gaat. In 99,9% van de gevallen.
Maar soms worden er fouten gemaakt. Verkeerde inschattingen. Van beide kanten.
Gewapend je gaan bemoeien met het werk van die agenten is er zo een. Dat is gewoon dom.
En van die agenten mag je verwachten dat ze zich professioneler opstellen. En niet eerst schieten en dan pas vragen.
Maar nog blijft voor mij staan dat het aanvallen en bewust fysiek onmogelijk proberen te maken van het werk van handhavers een no go is. Laat die mensen gewoon hun werk hun.
Dat je dit nog moet uitleggenquote:Op maandag 26 januari 2026 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij is de kant die een magazijn leegt in de rug van een burger fout.
quote:Op maandag 26 januari 2026 12:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Walz moet eens ophouden met mensen opstoken tegen ICE en dit gedrag actief aanmoedigen enkel en alleen omdat hij politiek gebaat is bij deze onrust. Hij is hier mede schuldig aan door te stellen dat ICE nazi's zijn en de burgers actief oproept tot verzet.
Inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We kunnen er heel kort over zijn, het slachtoffer heeft gewoon smerige pech gehad.
Hij dacht dat er geen consequenties zouden zitten aan zijn gedrag en helaas is er tijdens die hele commotie paniekerig gereageerd met als gevolg dat hij dood is.
Had hij gewoon normaal geprotesteerd je weet wel met een bordje op een vreedzame manier dan had hij nu nog geleefd.
We kunnen van alles en iedereen de schuld geven maar de echte boosdoener zit vrolijk thuis te genieten van de chaos die er nu is.
Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid en ze gebruiken de radicale activisten als hun voetsoldaten zodat federale wetgeving onmogelijk uitgevoerd kan worden.
Trump heeft nu de plicht om hard op te treden want dit gaat niet stoppen. Midterms be damned, het interesseert mij echt niet meer hoe dit eruit gaat zien op TV, het kan gewoon niet zo zijn dat dit soort ondermijnend gedrag geaccepteerd word, zolang je dit toe blijft staan zal het de andere radicalen sterken in hun overtuigingen.
Let wel als dit republikeinen waren die aan het rebelleren waren op straat, agenten aanvallen, straten afsluiten, checkpoints opzetten etc etc dan schreeuwde de media nu moord en brand en tuimelden de democraten over elkaar heen om insurrection te schreeuwen. Het is zaak om dat achterlijke spelletje niet meer mee te spelen.
Grijp ongenadig hard in, zet Walz en Frey uit hun functie en klaag ze aan.
quote:Op maandag 26 januari 2026 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]hou het dan ook kort
[..]
Die plicht heeft hij niet, net zo min als dat gourverneurs een plciht hebben om hun agenten mee te laten werken aan de acties van ICE
Die plicht heeft hij wel degelijk, de president is nu eenmaal verantwoordelijk voor het implementeren van federaal beleid dat nu ernstig word belemmerd door radicale activisten opgehitst door Walz en Frey.quote:The Insurrection Act of 1807 empowers the U.S. president to call into service the U.S. Armed Forces and the National Guard:
when requested by a state's legislature or governor, if the legislature cannot be convened, to quell an insurrection against that state (§ 251),
to address unlawful obstructions, combinations, or assemblages, or rebellion in any state, which renders impracticable the enforcement of the law (§ 252), and
to address an insurrection, domestic violence, unlawful combination, or conspiracy, in any state, which results in the deprivation of constitutionally secured rights, and where the state is unable, fails, or refuses to protect said rights (§ 253).
Net als een partij die vingers afbijt, zombie gedrag.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een niet onschuldige burger die daar toevallig liep en zich nergens mee bemoeide en niet gewapend was.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met dank aan de opruiing van mensen als Walz en Frey.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:55 schreef fietsie het volgende:
En met dit soort 'incidenten' krijg je straks een discussie over het uitstellen van de mid-terms.
Nogmaals, welk werk. Immigratie is niet de reden dat ze daar zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Met dank aan de opruiing van mensen als Walz en Frey.
Laat ICE gewoon zijn werk doen.
Dan zie je hoe snugger deze persoon isquote:
ICE is geen hulpdienst.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dit.
Alsof hier een Burgermeester gaat oproepen om hulpdiensten maar het werk onmogelijk te maken.
En het dan vreemd vinden dat het uit de hand loopt.
ICE heeft in Minnesota verschillende bendeleden gearresteerd, van wie velen veroordeeld zijn voor geweldsdelicten.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nogmaals, welk werk. Immigratie is niet de reden dat ze daar zijn.
Yep.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was dan ook allemaal niet aan de orde hè. Hij had zijn wapen nog gewoon geholsterd. Het enige wat hij vast had was zijn telefoon.
Jawel, ze kwamen Jose Huerta-Chuma oppakken, had een gewelddadige overval gepleegd en was illegaal. Gelukkig hebben de demonstranten dat voorkomen zaterdag.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nogmaals, welk werk. Immigratie is niet de reden dat ze daar zijn.
Dat krijg je ook in een oorlogsituatie, en guess what.... de VS zijn op dit moment een gigantische strijdkracht aan het opbouwen in het Midden Oosten. En dat doen ze niet voor de lol.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:55 schreef fietsie het volgende:
En met dit soort 'incidenten' krijg je straks een discussie over het uitstellen van de mid-terms.
Politiedienst.quote:
Hier zien we een ICE-pipo die dat wapen net veiliggesteld heeft.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Yep.
https://x.com/i/status/2015354673838837792
[ afbeelding ]
Toch alleen binnenlands? Oorlog in het buitenland is geen reden.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat krijg je ook in een oorlogsituatie, en guess what.... de VS zijn op dit moment een gigantische strijdkracht aan het opbouwen in het Midden Oosten. En dat doen ze niet voor de lol.
Da's er eentje van ICE hè.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Yep.
[ afbeelding ]
Ongelofelijk hè, dat deze goedzak met een wapen naar die demonstratie ging.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dan zie je hoe snugger deze persoon is
[ x ]
Dat is ICE die wegloopt na ontwapenen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Yep.
[ afbeelding ]
Wij vangen de vluchtelingen wel weer opquote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat krijg je ook in een oorlogsituatie, en guess what.... de VS zijn op dit moment een gigantische strijdkracht aan het opbouwen in het Midden Oosten. En dat doen ze niet voor de lol.
Hij stond volledig in zijn recht wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ongelofelijk hè, dat deze goedzak met een wapen naar die demonstratie ging.
2nd amendement. Mag gewoon.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ongelofelijk hè, dat deze goedzak met een wapen naar die demonstratie ging.
Dit is de agent die hem het wapen afhandig had gemaakt. Bekijk die beelden nou gewoon eens een keer.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Yep.
[ afbeelding ]
Rutte regelt wel dat die naar Minnesota gaan. Daar zijn ze er dol op.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wij vangen de vluchtelingen wel weer op
Dat kun jij vinden, maar dat zit anders in elkaar.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Politiedienst.
Vind ik ook wel onder hulpdiensten vallen.
In NL valt onder de primaire hulpdiensten de politie, brandweer en ambulancediensten.
quote:Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En raad is waar ze om zitten te rellen, het is een vorm van zelfhaat dat met geen pen valt te beschrijven. Maar goed je kan ook niet anders verwachten van extreem linkse relschoppers.
Het valt mij overigens op dat de Somalische oplichters die men probeert te beschermen niet aan het rellen zijn.
Ze laten de aren witte millenials en boomers de klappen en kogels vangen terwijl hun rustig op de bank zitten qat te kauwen.
Oh dat zou kunnen, zo goed ben ik daar niet van op de hoogste.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch alleen binnenlands? Oorlog in het buitenland is geen reden.
Dat stonden die duizenden Iranezen ook op 8 en 9 januari…pakte ook niet goed uit.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij stond volledig in zijn recht wat dat betreft.
En die zijn niet elders te vinden ?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
ICE heeft in Minnesota verschillende bendeleden gearresteerd, van wie velen veroordeeld zijn voor geweldsdelicten.
quote:Op maandag 26 januari 2026 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij vinden, maar dat zit anders in elkaar.
ICE is een opsporings- en handhavingsdienst.
De politie in Nederland is een hulpdienst die hulp verleent bij noodsituaties en andere hulpdiensten ondersteunen.
https://nl.wikipedia.org/(...)gratie%20en%20douane.quote:De U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) is een politiedienst van de federale overheid van de Verenigde Staten.
De VS is Iran niet toch? Geen idee wat je hier mee wil zeggen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat stonden die duizenden Iranezen ook op 8 en 9 januari…pakte ook niet goed uit.
quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier zien we een ICE-pipo die dat wapen net veiliggesteld heeft.
quote:
Ok punt voor jullie. Ik zie het.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit is de agent die hem het wapen afhandig had gemaakt. Bekijk die beelden nou gewoon eens een keer.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat Venezuela met een sisser is afgelopen, ik heb wel ruimte voor een paar Venezolaanse schonen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wij vangen de vluchtelingen wel weer op
We gaan de VS dus vergelijken met Iran?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat stonden die duizenden Iranezen ook op 8 en 9 januari…pakte ook niet goed uit.
ICE helpt de illegale latino's de grens weer overquote:Op maandag 26 januari 2026 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij vinden, maar dat zit anders in elkaar.
ICE is een opsporings- en handhavingsdienst.
De politie in Nederland is een hulpdienst die hulp verleent bij noodsituaties en andere hulpdiensten ondersteunen.
Die uit Iran zijn anders ook niet verkeerdquote:Op maandag 26 januari 2026 13:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat Venezuela met een sisser is afgelopen, ik heb wel ruimte voor een paar Venezolaanse schonen.
De niet helemaal correcte vertaling die het wellicht het dichtste benadert maakt het nog steeds geen politie en geen hulpdienst.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:06 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)gratie%20en%20douane.
Klopt, zitten hele fraaie exemplaren tussen. Zonde dat ze zichzelf moeten bedekken.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die uit Iran zijn anders ook niet verkeerd
Weten zijn collega's dat ook?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier zien we een ICE-pipo die dat wapen net veiliggesteld heeft.
Oh er zullen ongetwijfeld ook echt dingen gebeuren die onder de taakstelling van ICE vallen, maar daarvoor is niet de massale aanwezigheid overal met zware wapens en gezichtsbedekking nodig die we nu zien in die hele stad.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jawel, ze kwamen Jose Huerta-Chuma oppakken, had een gewelddadige overval gepleegd en was illegaal. Gelukkig hebben de demonstranten dat voorkomen zaterdag.
Ah het ligt aan de vertaling.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De niet helemaal correcte vertaling die het wellicht het dichtste benadert maakt het nog steeds geen politie en geen hulpdienst.
quote:de U.S. Immigration and Customs Enforcement, is een politiedienst van de federale overheid van de Verenigde Staten
Gezichtsbedekking is niet verboden, zelfs raadzaam met die kou voor beiden partijen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh er zullen ongetwijfeld ook echt dingen gebeuren die onder de taakstelling van ICE vallen, maar daarvoor is niet de massale aanwezigheid overal met zware wapens en gezichtsbedekking nodig die we nu zien in die hele stad.
Die suggestie heb ik al vaker voorbij zien komen. Het komt Trump eigenlijk best wel goed uit zo.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:12 schreef epicbeardman het volgende:
Zijn de ICE rellen niet gewoon afleiding van de Epstein files? sinds de laatste dump van de Epstein files is het akelig stil vanuit de democraten.
Dat zou een ding kunnen zijn ja. Het antwoord is dat ze dat inderdaad zouden moeten weten als ze goed getraind samen zouden werken maar dat het erop lijkt dat ze niet weten van elkaar wat ze doen en wat er al is gebeurd.quote:
Ik vind Trump momenteel erg stil, op alle fronten.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:12 schreef epicbeardman het volgende:
Zijn de ICE rellen niet gewoon afleiding van de Epstein files? sinds de laatste dump van de Epstein files is het akelig stil vanuit de democraten.
Zeker over het punt dat een Obama approved judge de release van 5 mil files blocked atm.
Hij had een vergunning om zijn wapen verborgen te dragen. En dat is het enige wat hij deed. Dat wapen heeft hij nooit getrokken. Het zat nog in de holster toen het werd 'veiliggesteld'.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helaas kunnen we niet vragen of die het achteraf zelf ook zo’n goed plan vond.
Dat verklaart niet waarom ICE overal met die gezichtsbedekking opereert, of wel?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking is niet verboden, zelfs raadzaam met die kou voor beiden partijen.
Dat slaan we voor het gemak maar overquote:Op maandag 26 januari 2026 13:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die waren druk om hem in bedwang te houden nog.
Behalve dan op zijn eigen social media kanaal, daar strooit ie nog dagelijks met hersenscheten.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind Trump momenteel erg stil, op alle fronten.
Ja.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat slaan we voor het gemak maar over
Ja, het is inderdaad zo dat men dit, maar ook Groenland, ziet als een afleidingsmanoeuvre van Trump.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:12 schreef epicbeardman het volgende:
Normaliter blijven demonstranten ook wel op afstand als ICE rondloopt met wapens. Deze groep doet dat dus niet en kiest soms voor de aanval.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zou een ding kunnen zijn ja. Het antwoord is dat ze dat inderdaad zouden moeten weten als ze goed getraind samen zouden werken maar dat het erop lijkt dat ze niet weten van elkaar wat ze doen en wat er al is gebeurd.
Dus als er dan eentje wegloopt met het wapen, iemand GUN GUN GUN begint te schreeuwen, er blijkbaar een ongewild schot afgaat en vervolgens iemand 10 kogels in de nek van iemand pompt die geknield zit, dan geeft dat voor mij wel aan dat er wat stationnetjes over zijn geslagen bij dat stukje training.
Weet je zelf wat hier staat?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Die plicht heeft hij wel degelijk, de president is nu eenmaal verantwoordelijk voor het implementeren van federaal beleid dat nu ernstig word belemmerd door radicale activisten opgehitst door Walz en Frey.
Gezien de chaos weten die collegas geeneens wat ze zelf aan het doen zijn.quote:
Nou, joh waarom zou dat zijn anno 2026?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat verklaart niet waarom ICE overal met die gezichtsbedekking opereert, of wel?
het had 19 december al vrijgegeven moeten zijn. Dat is niet gelukt en het gaat ook niet meer gebeuren.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad zo dat men dit, maar ook Groenland, ziet als een afleidingsmanoeuvre van Trump.
En dat lukt aardig.
Je ziet nog wel de oproep om de rest vrij te geven, maar dat raakt aardig verstomd door de commotie in Minneapolis...
Hij heeft iets van 1% vrijgegeven van de files.
Ik ben benieuwd of hij de rest nog gaat vrijgeven.
Ik heb eerlijk gezegd niet de illusie dat wij dat ooit volledig te horen zullen krijgen. Gaat een beetje een JFK verhaal worden, over 50 jaar komt wel een keer naar buiten als alle betrokkenen al overleden zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad zo dat men dit, maar ook Groenland, ziet als een afleidingsmanoeuvre van Trump.
En dat lukt aardig.
Je ziet nog wel de oproep om de rest vrij te geven, maar dat raakt aardig verstomd door de commotie in Minneapolis...
Hij heeft iets van 1% vrijgegeven van de files.
Ik ben benieuwd of hij de rest nog gaat vrijgeven.
Wat jij wil.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:12 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ah het ligt aan de vertaling.![]()
Heb ik er nog eentje van de universiteit:
[..]
Als je deze vraag moet stellen dan verraad je dat je zelf geen idee hebt wat er staat, maar goed ik speel mee, vertel wat is hier niet oké?quote:
Oh, deed hij dat?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het had 19 december al vrijgegeven moeten zijn. Dat is niet gelukt en het gaat ook niet meer gebeuren.
Maar voor @:epicbeardman is dat geen enkele belemmering om ook bij dit naar de democraten te wijzen.
Ja. En het is allemaal niet leuk wat hier gebeurd is. Maar met wapens op en bij iedereen kun je er donder op zeggen dat er vroeg of laat ongelukken mee gaan gebeuren.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Normaliter blijven demonstranten ook wel op afstand als ICE rondloopt met wapens. Deze groep doet dat dus niet en kiest soms voor de aanval.
Zelfs al was dat zo, dan nog is het bezopen om zo iemand in bedwang te houden en in zijn nek te schieten terwijl hij geen gevaar meer is.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Normaliter blijven demonstranten ook wel op afstand als ICE rondloopt met wapens. Deze groep doet dat dus niet en kiest soms voor de aanval.
Tel daar de woorden van de burgemeester bij op, het gebrek aan inzet vanuit de politie en we wachten rustig af tot de volgende dode te betreuren valt.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. En het is allemaal niet leuk wat hier gebeurd is. Maar met wapens op en bij iedereen kun je er donder op zeggen dat er vroeg of laat ongelukken mee gaan gebeuren.
Het is de VS..quote:Op maandag 26 januari 2026 13:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. En het is allemaal niet leuk wat hier gebeurd is. Maar met wapens op en bij iedereen kun je er donder op zeggen dat er vroeg of laat ongelukken mee gaan gebeuren.
Eens, die hele situatie daar is bezopen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zelfs al was dat zo, dan nog is het bezopen om zo iemand in bedwang te houden en in zijn nek te schieten terwijl hij geen gevaar meer is.
Dus we zijn er uit. Het is toch wel een politiedienst. Dank je.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat jij wil.
De omschrijving van de werkzaamheden heeft niets te maken met hulp verlenen, maar alles met opsporen en handhaven.
Die hele insurrection act heeft niks, maar dan ook niks met ICE te maken.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je deze vraag moet stellen dan verraad je dat je zelf geen idee hebt wat er staat, maar goed ik speel mee, vertel wat is hier niet oké?
Zeer triest.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tel daar de woorden van de burgemeester bij op, het gebrek aan inzet vanuit de politie en we wachten rustig af tot de volgende dode te betreuren valt.
Dit was voordat die twee ice mannen daar gingen staan. En het duurde lang voordat ze hulp kregen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De woede zit er weer goed in, politie agenten geven ze nog net geen schouderklopjes.
Je zal er maar een kamer hebben, lijkt me best beangstigend.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De woede zit er weer goed in, politie agenten geven ze nog net geen schouderklopjes.
Zag toch duidelijk politie bij de rellen bij dat hotel. Daar zijn ook wat demonstranten gearresteerd.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tel daar de woorden van de burgemeester bij op, het gebrek aan inzet vanuit de politie en we wachten rustig af tot de volgende dode te betreuren valt.
Beter had die dat wel gedaan, maar das mijn mening.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die hele insurrection act heeft niks, maar dan ook niks met ICE te maken.
Gouverneurs hebben gewoon het recht om hun politie niet met ICE te laten samenwerken.
Dus leg jij maar eens uit waarom je de insurrection act aan haalt.
quote:Op maandag 26 januari 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Is er wel "evidence" dat de politie het expres laat gebeuren?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Er zitten ook gewoon burgers en personeel neem ik aan.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zag toch duidelijk politie bij de rellen bij dat hotel. Daar zijn ook wat demonstranten gearresteerd.
Wat begrijp je niet aan het belemmeren van federale wetgeving? Dat is wat er nu op dagelijkse basis gebeurt met het achtervolgen van ICE, checkpoints, het oproepen tot protest, geweld tegen agenten etc etc.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die hele insurrection act heeft niks, maar dan ook niks met ICE te maken.
Gouverneurs hebben gewoon het recht om hun politie niet met ICE te laten samenwerken.
Dus leg jij maar eens uit waarom je de insurrection act aan haalt.
Ook dit is een verzonnen verhaal, anders zou de FBI wel onderzoek doen naar de daders......quote:Op maandag 26 januari 2026 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zeg het je Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid. Trump moet hard ingrijpen, <Knip> in de media praten dit soort gedrag goed of ze negeren het. Het word de hoogste tijd dat Trump dit achterlijke spelletje niet meer meespeelt, nogmaals midterms be damned, treed hard op, herstel de orde, trap die illegalen het land uit en arresteer een ieder die niet meewerkt. De tijd van pappen en nathouden is voorbij, dit langer laten dooretteren is te gevaarlijk.
We zijn er niet uit, we blijven het oneens. Het is geen politiedienst in de zin zoals onze politie dat is.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dus we zijn er uit. Het is toch wel een politiedienst. Dank je.
Jij denkt dat de hulpdiensten in bijv Nederland niet aan handhaving doen?
Ook daar zit je fout.
Al onze hulpdiensten doen in meer of mindere mate aan handhaving.
Wat anonieme met maskers op zwaar bewapende troepen die door je wijk trekken is natuurlijk in de maga bubbel niet beangstigend voor de meeste wijkbewoners?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je zal er maar een kamer hebben, lijkt me best beangstigend.
Niet normaal. Om gewoon andermans eigendom te vernielen. Bah.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je zal er maar een kamer hebben, lijkt me best beangstigend.
Niet alleen door je wijk trekken, maar zonder huiszoekingsbevel of andere papieren je huis binnenvallen en mensen eruit trekken. Niet beangstigend.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat anonieme met maskers op zwaar bewapende troepen die door je wijk trekken is natuurlijk in de maga bubbel niet beangstigend voor de meeste wijkbewoners?
Dat mag, we leven in een vrij land.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beter had die dat wel gedaan, maar das mijn mening.
Dat is inderdaad het allerergste van wat er nu allemaal gebeurd daar.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet normaal. Om gewoon andermans eigendom te vernielen. Bah.
Ik vind dan ook terecht dat daar tegen wordt geprotesteerd, maar om nu een hotel te gaan vernielen en bekladden is gewoon oproer.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat anonieme met maskers op zwaar bewapende troepen die door je wijk trekken is natuurlijk in de maga bubbel niet beangstigend voor de meeste wijkbewoners?
Doe nou niet alsof ICE elke dag random onschuldige mensen doodschiet zeg.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw mening. Als Trump die mening, op dit punt, ook was aangedaan dan had hij gehoor gegeven aan de wet maar zover is het op dit punt gewoon nog niet.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het belemmeren van federale wetgeving? Dat is wat er nu op dagelijkse basis gebeurt met het achtervolgen van ICE, checkpoints, het oproepen tot protest, geweld tegen agenten etc etc.
Als dit geen reden is voor de insurrection act dan zal er nooit een reden kunnen bestaan.
Ik snap het ook niet, gelukkig zijn ze niet verder dan de lobby gekomen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet normaal. Om gewoon andermans eigendom te vernielen. Bah.
Hard ingrijpen doet het regime nu toch al? Er is notabene van het weekend nog iemand op straat geëxecuteerd door het regime.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zeg het je Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid. Trump moet hard ingrijpen, links en hun fellow travelers in de media praten dit soort gedrag goed of ze negeren het. Het word de hoogste tijd dat Trump dit achterlijke spelletje niet meer meespeelt, nogmaals midterms be damned, treed hard op, herstel de orde, trap die illegalen het land uit en arresteer een ieder die niet meewerkt. De tijd van pappen en nathouden is voorbij, dit langer laten dooretteren is te gevaarlijk.
Dit is nog een zwaar understatement ookquote:Op maandag 26 januari 2026 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ze zo door gaan met vernielen, geweld en oproer, komt dat moment vanzelf.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het belemmeren van federale wetgeving? Dat is wat er nu op dagelijkse basis gebeurt met het achtervolgen van ICE, checkpoints, het oproepen tot protest, geweld tegen agenten etc etc.
Als dit geen reden is voor de insurrection act dan zal er nooit een reden kunnen bestaan.
en in het achterhoofd houdende dat een rechter in al 2.300 gevallen uitgesproken heeft dat de detentie van die persoon illegaal is.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen door je wijk trekken, maar zonder huiszoekingsbevel of andere papieren je huis binnenvallen en mensen eruit trekken. Niet beangstigend.
Niemand ziet dat hij inmiddels ontwapend is. Ze staan allemaal met de rug tegenover hem.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zou een ding kunnen zijn ja. Het antwoord is dat ze dat inderdaad zouden moeten weten als ze goed getraind samen zouden werken maar dat het erop lijkt dat ze niet weten van elkaar wat ze doen en wat er al is gebeurd.
Dus als er dan eentje wegloopt met het wapen, iemand GUN GUN GUN begint te schreeuwen, er blijkbaar een ongewild schot afgaat en vervolgens iemand 10 kogels in de nek van iemand pompt die geknield zit, dan geeft dat voor mij wel aan dat er wat stationnetjes over zijn geslagen bij dat stukje training.
En detentie is ook al niet zo lekker, er zijn in 2025 32 mensen overleden in ICE detention centres.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en in het achterhoofd houdende dat een rechter in al 2.300 gevallen uitgesproken heeft dat de detentie van die persoon illegaal is.
Het kan nog veel harder.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hard ingrijpen doet het regime nu toch al? Er is notabene van het weekend nog iemand op straat geëxecuteerd door het regime.
Maar waarom zou je daar op moeten wachten? Hoe langer ze wachten hoe zwakker de federale overheid overkomt en hoe moeilijker het gaat worden om de orde te herstellen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als ze zo door gaan met vernielen, geweld en oproer, komt dat moment vanzelf.
Kunnen ze daar weer over gaan schreeuwen.
Van die Iraanse praktijken jaquote:
Een heel hoop als je deze opstand maar blijft beschrijven als legitiem protest.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van die Iraanse praktijken ja![]()
What could go wrong?
De agent die hem neerschoot stond er met zijn neus bovenop toen zijn collega het wapen uit het holster haalde en er mee wegliep. Hij stond letterlijk naast de agent die het wapen afnam en begon pas te schieten nadat zijn collega met het wapen weg was. Dat kun je gewoon terug zien op de beelden zoals hier bij dit NOS artikel.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niemand ziet dat hij inmiddels ontwapend is. Ze staan allemaal met de rug tegenover hem.
Triest
Lezen is nogal moeilijk blijkbaar. Waar heb ik het in dat antwoord over random mensen doodschieten. Het was een reactie over angsten die veel mensen in woonwijken hebben vanwege de wetteloosheid waarmee een stel ice agenten daar te werk gaan..quote:Op maandag 26 januari 2026 13:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ICE elke dag random onschuldige mensen doodschiet zeg.
Als je niks doet het je ook niks te vrezen.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lezen is nogal moeilijk blijkbaar. Waar heb ik het in dat antwoord over random mensen doodschieten. Het was een reactie over angsten die veel mensen in woonwijken hebben vanwege de wetteloosheid waarmee een stel ice agenten daar te werk gaan..
Als je van de burgermeester mag protesteren is het een legitiem protest.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een heel hoop als je deze opstand maar blijft beschrijven als legitiem protest.
[ x ]
Dit is dus wat er gaande is, er zit een diepe organisatie achter met linkjes naar de lokale overheid. Dit is geen activisme dit is rebellie en het word de hoogste tijd dat er heel hard word opgetreden.
Het belemmeren van agenten, het doxxen van agenten, vandalisme, checkpoints etc etc vind jij legitiem protest?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je van de burgermeester mag protesteren is het een legitiem protest.
Ach ook al maakt ice net zoals Iraanse orde troepen 30.000 dode liberals dan nog zullen onze magacisten de voorgekauwde propaganda leugens blijven napraten..quote:Op maandag 26 januari 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hard ingrijpen doet het regime nu toch al? Er is notabene van het weekend nog iemand op straat geëxecuteerd door het regime.
Dat is niet aan jou of mij om te bepalen. Dat zullen de lokale overheden van Minnesota en Minneapolis moeten doen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het belemmeren van agenten, het doxxen van agenten, vandalisme, checkpoints etc etc vind jij legitiem protest?
Dat is niet waar gebleken.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je niks doet het je ook niks te vrezen.
daarmee probeer je aan te tonen dat buitensporig geweld per definitie niet bestaat?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er staan bussen klaar, daar vinden de demonstranten wissels plaats. Uurtje schreeuwen en dan worden ze weer afgelost. Dat is ook zeer duidelijk te zien op de livestreams. Een hooguit twee locaties per keer.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een heel hoop als je deze opstand maar blijft beschrijven als legitiem protest.
[ x ]
Dit is dus wat er gaande is, er zit een diepe organisatie achter met linkjes naar de lokale overheid. Dit is geen activisme dit is rebellie en het word de hoogste tijd dat er heel hard word opgetreden.
Toen ze de communisten kwamen halenquote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat er ook mensen worden opgepakt die amerikaans burger zijn of legaal in de VS verblijven terwijl ze gewoon over straat lopen, aan het werk zijn of op school zitten laat al zien dat dit gewoon onzin is.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Precies, die stond er recht naar te kijken hoe zijn collega het wapen uit de holster haalde. Hij wist dus verdomde goed dat er geen dreiging meer was. Daarom blijf ik dit gewoon moord in koelen bloede noemen, hier is geen enkel excuus voor.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:56 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De agent die hem neerschoot stond er met zijn neus bovenop toen zijn collega het wapen uit het holster haalde en er mee wegliep. Hij stond letterlijk naast de agent die het wapen afnam en begon pas te schieten nadat zijn collega met het wapen weg was. Dat kun je gewoon terug zien op de beelden zoals hier bij dit NOS artikel.
https://nos.nl/artikel/25(...)ken-kamp-trump-tegen
Bijzonder hè.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het belemmeren van agenten, het doxxen van agenten, vandalisme, checkpoints etc etc vind jij legitiem protest?
Wat jij wil.quote:
Dit 'vergeet' het pro-Trump kamp liever.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:56 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De agent die hem neerschoot stond er met zijn neus bovenop toen zijn collega het wapen uit het holster haalde en er mee wegliep. Hij stond letterlijk naast de agent die het wapen afnam en begon pas te schieten nadat zijn collega met het wapen weg was. Dat kun je gewoon terug zien op de beelden zoals hier bij dit NOS artikel.
https://nos.nl/artikel/25(...)ken-kamp-trump-tegen
Heb je iets van bronnen voor al deze opmerkelijke beweringen?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er staan bussen klaar, daar vinden de demonstranten wissels plaats. Uurtje schreeuwen en dan worden ze weer afgelost. Dat is ook zeer duidelijk te zien op de livestreams. Een hooguit twee locaties per keer.
Dat die demonstranten geen buurtgenoten zijn, was bij de aanrijding van Renee al duidelijk.
Ze zijn allemaal wit en tussen de 30 en 60 jaar.
Ik zeg alleen dat de 2 mensen waar het hier om gaat niet onschuldig waren, die hebben domme acties gedaan die ze helaas met hun leven hebben moeten bekopen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daarmee probeer je aan te tonen dat buitensporig geweld per definitie niet bestaat?
Linkje graagquote:Op maandag 26 januari 2026 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er staan bussen klaar, daar vinden de demonstranten wissels plaats. Uurtje schreeuwen en dan worden ze weer afgelost. Dat is ook zeer duidelijk te zien op de livestreams. Een hooguit twee locaties per keer.
Dat die demonstranten geen buurtgenoten zijn, was bij de aanrijding van Renee al duidelijk.
Ze zijn allemaal wit en tussen de 30 en 60 jaar.
Kan je uitleggen wat Pretti precies heeft gedaan om het in zijn rug schieten te rechtvaardigen?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen ze de communisten kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen communist
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen vakbondslid
Toen ze de Joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood
toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek
Toen kwamen ze mij halen
En er was niemand meer om iets te zeggen
Maar blijf lekker geloven dat een agentschap wat boven de wet opereert niet voor jou zal komen .
En ik zeg alleen dat er twee ICE-agenten niet onschuldig zijn en domme acties hebben gedaan die helaas levens hebben gekost.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de 2 mensen waar het hier om gaat niet onschuldig waren, die hebben domme acties gedaan die ze helaas met hun leven hebben moeten bekopen.
Sterker nog, ze proberen het te framen alsof hij naar zijn wapen greep met behulp van gemanipuleerde foto's.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit 'vergeet' het pro-Trump kamp liever.
Walgelijk tuigquote:Op maandag 26 januari 2026 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sterker nog, ze proberen het te framen alsof hij naar zijn wapen greep met behulp van gemanipuleerde foto's.
/MAGA modus Had ie maar geen leftist libtard moeten zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat Pretti precies heeft gedaan om het in zijn rug schieten te rechtvaardigen?
Ja, daar komt ik straks op terug. Ff druk met de kids.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je iets van bronnen voor al deze opmerkelijke beweringen?
Dat zal vast wel gebeurd zijn, maar het merendeel zijn illegalen en misdadigers.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gezien het feit dat er ook mensen worden opgepakt die amerikaans burger zijn of legaal in de VS verblijven terwijl ze gewoon over straat lopen, aan het werk zijn of op school zitten laat al zien dat dit gewoon onzin is.
Die zitten in het kamp van het “protest” niet zo gek ook als je nagaat dat deze lieden zelf hebben opgeroepen tot dat protest. Het is alsof je de slager vraagt zijn eigen vlees te keuren.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou of mij om te bepalen. Dat zullen de lokale overheden van Minnesota en Minneapolis moeten doen.
Dan is het dus een legitiem protest dus.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die zitten in het kamp van het “protest” niet zo gek ook als je nagaat dat deze lieden zelf hebben opgeroepen tot dat protest. Het is alsof je de slager vraagt zijn eigen vlees te keuren.
Het meest trieste is nog wel dat er hele zwermen mensen zijn die dit blind geloven. Hij is zelfs al weggezet als domestic terrorist. Hoe diep kun je zinken?quote:
Nog triester, niet-Amerikanen die het allemaal blind geloven.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het meest trieste is nog wel dat er hele zwermen mensen zijn die dit blind geloven. Hij is zelfs al weggezet als domestic terrorist. Hoe diep kun je zinken?
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel gebeurd zijn, maar het merendeel zijn illegalen en misdadigers.
Ja, eigenlijk niets idd.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat ik mij nou oprecht afvraag.
Wat heeft het nou voor zin om tegen een stel zwakzinnige (want discussiëren kan ik het niet noemen) aan te ouwehoeren die een hele andere belevenis van de werkelijkheid hebben?
Waar was deze vent schuldig aan dan? Aan het filmen van ICE agenten terwijl hij met zijn andere hand een middelvinger opsteekt (ik kan het niet goed zien dus ik ga even van het ergste uit)?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de 2 mensen waar het hier om gaat niet onschuldig waren, die hebben domme acties gedaan die ze helaas met hun leven hebben moeten bekopen.
" because state and local officials refuse to cooperate with immigration enforcement. "quote:Op maandag 26 januari 2026 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zeg het je Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid. Trump moet hard ingrijpen, links en hun fellow travelers in de media praten dit soort gedrag goed of ze negeren het. Het word de hoogste tijd dat Trump dit achterlijke spelletje niet meer meespeelt, nogmaals midterms be damned, treed hard op, herstel de orde, trap die illegalen het land uit en arresteer een ieder die niet meewerkt. De tijd van pappen en nathouden is voorbij, dit langer laten dooretteren is te gevaarlijk.
quote:"It's incredibly distressing," Coleman said. "What we know happens when ICE comes into a city, it's an enforcement in which every single person is on guard and afraid."
Dezelfde dag nog door Kristi Noem, ministerquote:Op maandag 26 januari 2026 14:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het meest trieste is nog wel dat er hele zwermen mensen zijn die dit blind geloven. Hij is zelfs al weggezet als domestic terrorist. Hoe diep kun je zinken?
Helemaal niet. Je moet echt stoppen nu met de waarheid verdraaien. Wordt er echt boos van.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gezien, die was er als de kippen bij om dit te verdraaien. Die hele speech van haar was nog niet een woord van waar. Vandaar dat ik de vrijheid heb genomen om haar een lying bitch te noemen op social media. Ik denk dat ik in de VS nooit meer welkom ben.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dezelfde dag nog door Kristi Noem, minister
Serieus?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat Pretti precies heeft gedaan om het in zijn rug schieten te rechtvaardigen?
Ach ja, wat heb je aan het recht om ten alle tijden wapens te dragen, ook tijdens protesten, als je niet in de buurt mag komen van agenten?quote:
Word je nu nog bozer?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ach ja, wat heb je aan het recht om ten alle tijden wapens te dragen, ook tijdens protesten, als je niet in de buurt mag komen van agenten?
Dan gaat natuurlijk dat hele 2e amandement aan diggelen.
Het is weer een goedpraat mongool.
Neequote:Op maandag 26 januari 2026 14:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan is het dus een legitiem protest dus.
Ik snap daar ook niets van, heb ook de beelden gevolgd van dezelfde zender Agenda-Free TV met die Steve en zie kennelijk iets anders dan sommigen hier. Het is zo duidelijk een executie van iemand die al op de grond ligt.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar was deze vent schuldig aan dan? Aan het filmen van ICE agenten terwijl hij met zijn andere hand een middelvinger opsteekt (ik kan het niet goed zien dus ik ga even van het ergste uit)?
Ik vind het tamelijk schokkend dat het meteen escaleert, die vent een lading pepperspray in zijn gezicht gespoten krijgt en daarna met vier ICE er op duiken. Wat had die vent gedaan dat dit volstrekt acceptabel is en ik hoor het heel graag want ik zie het nu twee dagen nog steeds niet
Ik help je graag, hierbij een video, zie bijvoorbeeld de video vanaf minuut 6:55
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Van beide kanten was het een domme actie de hele situatie was dom.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En ik zeg alleen dat er twee ICE-agenten niet onschuldig zijn en domme acties hebben gedaan die helaas levens hebben gekost.
Een executie dom noemenquote:Op maandag 26 januari 2026 14:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Van beide kanten was het een domme actie de hele situatie was dom.
Gaat de 'als je niks doet heb je niks te vrezen'-vlieger nou wel of niet op?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik zeg continu dat ze om mij niet dood hadden gehoeven, ik kijk het van 2 kanten.
De situaties staan op exploderen door het agressieve gedrag tegen de ICE agenten als je ziet hoeveel aanvallen ze oplossen door simpelweg pepperspray te gebruiken of iemand te verwijderen dan kan je wel nagaan dat het ook een keer fout kan gaan. En met een wapen op zak agenten blokkeren en met ze gaan strubbelen is niet goed voor je gezondheid. Iedereen weet dat.
Ik snap niet dat je van agenten verwacht dat ze maar gaan afwachten of iemand zijn wapen gaat gebruiken.
Dat is een behoorlijk onhandige situatie van beide kanten, met helaas een nare afloop.
Het is geen 'domme actie' om deze ICE mensen te filmen, dat is gewoon legaal.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Van beide kanten was het een domme actie de hele situatie was dom.
Ik vind het gewoon een prima verhaal wat hij heeft. Dat jij het er niet mee eens bent is ook prima maar je reageert nogal emotioneel met je "goedpraat mongool"...quote:Op maandag 26 januari 2026 14:22 schreef MMaRsu het volgende:
ja joh inhoudelijk reageren weer te lastig voor je omdat je geen argument hebt
Ja, want ICE gebruikt traangas.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, daar komt ik straks op terug. Ff druk met de kids.
Maar als je niet kunt wachten je kan het ook zien op de livestreams van Steve. Complete wissels van de demonstranten, ook ze hebben soms ook ineens allemaal gasmaskers.
In die jaren werden er ook geen mensen opgestookt tegen ICE.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit gebruiken om het gedrag van die temu SA goed te praten...nogmaals; als ICE gewoon te werk was blijven gaan zoals ze al jaren deden (succesvol, want er werden zat illegalen uitgezet in voorgaande jaren, meer dan onder trump nu), dan had dit allemaal niet plaats gevonden.
Maar blijf vooral maar politiestaat-gedrag goedpraten
Minister van binnenlandse zaken.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een prima verhaal wat hij heeft. Dat jij het er niet mee eens bent is ook prima maar je reageert nogal emotioneel met je "goedpraat mongool"...
Dan zit jouw autocorrect niet ver naast de waarheid.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Minister van binnenlandse zaken.
Grappig, m’n autocorrect maakte er ‘monster’ van.
Als een agent tegen jou zegt dat je weg moet gaan wat doe jij dan?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar was deze vent schuldig aan dan? Aan het filmen van ICE agenten terwijl hij met zijn andere hand een middelvinger opsteekt (ik kan het niet goed zien dus ik ga even van het ergste uit)?
Ik vind het tamelijk schokkend dat het meteen escaleert, die vent een lading pepperspray in zijn gezicht gespoten krijgt en daarna met vier ICE er op duiken. Wat had die vent gedaan dat dit volstrekt acceptabel is en ik hoor het heel graag want ik zie het nu twee dagen nog steeds niet
Ik help je graag, hierbij een video, zie bijvoorbeeld de video vanaf minuut 6:55
Bekijk deze YouTube-video
Lol! Is ook een monster ja.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Minister van binnenlandse zaken.
Grappig, m’n autocorrect maakte er ‘monster’ van.
Lang verhaal maar wat klopt er nou niet aan?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:26 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mooi dat je het een 'prima verhaal' vindt, maar het is feitelijk gewoon incorrect. Dus leuk om dat gezwets te posten maar dat boeit toch letterlijk niemand.
Ja klopt mensen die een moord goedpraten vind ik een mongool, en kneusjes zoals jij die er alles aan doen om het over te laten komen alsof het slachtoffer fout zat kots ik idd van grote hoogte overheen.
Kan je wel weer leuk gaan doen met 'oh je reageert zo emotioneel'
Ja alsof het normaal is om een burger dood te schieten en dan allemaal van die goedpratertjes zoals jij ertussen hebt
Nee dat zal een normaal mens ook niet raken
Ik denk eerder dat het psychisch gestoorde en immorele mensen niet raakt, wellicht heb jij daar meer mee gemeen dan de normale mensen die het wel triest vinden en er boos om kunnen worden ja.
Wat er niet klopt is dat iemand die ontwapend was een nekschot heeft gekregen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lang verhaal maar wat klopt er nou niet aan?
Het is zelfs een slimme actie gezien de grote hoeveelheid footage die er nu is van deze laatste executie.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is geen 'domme actie' om deze ICE mensen te filmen, dat is gewoon legaal.
Daarnaast mag je ten alle tijden een wapen op zak hebben in Minnesota.
Dus waar is de domme actie precies
Ik verdraai niks.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je moet echt stoppen nu met de waarheid verdraaien. Wordt er echt boos van.
quote:
We zien het keer op keer idd. Is toch werkelijk waar iets apartsquote:Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed dezelfde mensen die hier ice acties goed praten zijn dezelfde types die ook aan het janken waren en nog steeds zijn over het excessief politie geweld wat tijdens de coronarellen in Nederland gebruikt werd, dat mocht dan weer niet want ze hadden toch niets fout gedaan..
De zelfreflectie bij deze mensen is totaal afwezig lijkt het wel..
Wat was dat nekschot dan?quote:
De politie had tijdens covid wmb nog wel een tandje harder mogen optreden. En in het bijzonder tegen die In Het Gelid Voor Vrijheid mafklapper "veteranen".quote:Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed dezelfde mensen die hier ice acties goed praten zijn dezelfde types die ook aan het janken waren en nog steeds zijn over het excessief politie geweld wat tijdens de coronarellen in Nederland gebruikt werd, dat mocht dan weer niet want ze hadden toch niets fout gedaan..
Zo, wat een klotenwijf is dat zeg.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel geld ze in die kop heeft gestoken. Staat strak van de botox, fillers, nep tanden, extensions in de haren. Vast ook een borstvergroting gedaan en bbl.quote:
Jij ziet echt alles met een andere bril, is het niet? Ze duwen hem van de weg af richting de stoep en hij loopt rustig achteruit zonder zich te verzetten. Op wat voor manier is dit niet duidelijk?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als een agent tegen jou zegt dat je weg moet gaan wat doe jij dan?
10 kogels in je rug krijgen terwijl je zelf niet gewapend bentquote:
Als agenten belaagd worden dan ga ik een blokje om want je weet dat er dan op zijn minst klappen kunnen vallen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaat de 'als je niks doet heb je niks te vrezen'-vlieger nou wel of niet op?
Fifyquote:Op maandag 26 januari 2026 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dezelfde dag nog door Kristi Noem, minister puppy killer
Je mag je mening hebben, maar je mening is A. Fout, en B. Dom.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als agenten belaagd worden dan ga ik een blokje om want je weet dat er dan op zijn minst klappen kunnen vallen.
Als anderen andere keuzes maken prima.
Maar ik ben er wel klaar mee, dit is mijn mening en die mag ik hebben.
Triest gebeurtenis in elk geval weer.
Dat uiterlijk heeft tegenwoordig zelfs een eigen wikipediapagina:quote:Op maandag 26 januari 2026 14:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel geld ze in die kop heeft gestoken. Staat strak van de botox, fillers, nep tanden, extensions in de haren. Vast ook een borstvergroting gedaan en bbl.
Ziet er niet uit, een vrouw die ver in de 50 is die er nog wil uitzien als een 25 jarige.
Je zou denken dat juist een getrainde en ervaren militair de eerste zou zijn die felle kritiek zou hebben op de pure incompetentie die daar tentoon gesteld wordt door ICE agenten.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]ja joh inhoudelijk reageren weer te lastig voor je omdat je geen argument hebt
Doe eens niet zo ontzettend achterlijk zeg.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In die jaren werden er ook geen mensen opgestookt tegen ICE.
Of komt die abnormale agressie ineens uit de lucht vallen?
Ah en daarom vind jij deze vent "niet onschuldig". Ik vind dat wel heel makkelijk en ik denk dat het onwenselijk is dat politie en ICE geen weerstand hoeven te verdragen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als een agent tegen jou zegt dat je weg moet gaan wat doe jij dan?
Je noemt alleen het filmen niet dat ie zich ermee bemoeid, tegenstribbelt en met een wapen op zak nemen agenten geen risico.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is geen 'domme actie' om deze ICE mensen te filmen, dat is gewoon legaal.
Daarnaast mag je ten alle tijden een wapen op zak hebben in Minnesota.
Dus waar is de domme actie precies
In discussie gaan met een minderbegaafde is zinloos.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij ziet echt alles met een andere bril, is het niet? Ze duwen hem van de weg af richting de stoep en hij loopt rustig achteruit zonder zich te verzetten. Op wat voor manier is dit niet duidelijk?
Precies. Eerst ontwapenen. En dan voor de goede orde nog even doodschieten. Nul risico.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je noemt alleen het filmen niet dat ie zich ermee bemoeid, tegenstribbelt en met een wapen op zak nemen agenten geen risico.
Hij stribbelt niet tegen, op geen enkel moment. Kijk godverdomme die video dan eens meid, dan blijf je misschien niet in die domme herhalingen vallen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je noemt alleen het filmen niet dat ie zich ermee bemoeid, tegenstribbelt en met een wapen op zak nemen agenten geen risico.
Dat is jouw mening.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je mag je mening hebben, maar je mening is A. Fout, en B. Dom.
Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen voor, dus nog 1 keer:quote:Op maandag 26 januari 2026 14:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In die jaren werden er ook geen mensen opgestookt tegen ICE.
Of komt die abnormale agressie ineens uit de lucht vallen?
Doof en blind.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij stribbelt niet tegen, op geen enkel moment. Kijk godverdomme die video dan eens meid, dan blijf je misschien niet in die domme herhalingen vallen.
Met 6 man aan hem duwen en trekken en dat verzet noemen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij stribbelt niet tegen, op geen enkel moment. Kijk godverdomme die video dan eens meid, dan blijf je misschien niet in die domme herhalingen vallen.
Niet heel gek, want de corona wappies van weleer zijn tegenwoordig vrijwel allemaal vol op het pro-Trump/maga orgel gegaan.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef Basp1 het volgende:
Oh my...quote:Op maandag 26 januari 2026 14:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat uiterlijk heeft tegenwoordig zelfs een eigen wikipediapagina:
https://en.wikipedia.org/(...)erican_conservatives
Meningen hebben is prima, feiten ontkennen is achterlijk.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Blind, acterlijk, dom etc.![]()
Daar gaat ie weer.
Mijn mening prima als mensen een andere mening hebben.
MAGA Barbie.quote:
Lijkt me onzin, je kunt niet aan het uiterlijk van een vrouw zijn wat haar politieke voorkeur is.quote:
Zou hij bij deze groep behoren?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:35 schreef probeer het volgende:
Nee, deze soldaat snapt het allemaal wel. Griezelig.
Daar zijn de meningen op social media nogal over verdeeld. Gisteren nog zag ik een of ander artikel op facebook over dat MAGA vrouwen er zoveel beter en vrouwelijker uit zien dan leftists/democrats/libs en dat kreeg nogal veel bijval.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt me onzin, je kunt niet aan het uiterlijk van een vrouw zijn wat haar politieke voorkeur is.
Goed, blauw haar en een neuspiercing zullen niet voorkomen in conservatieve kringen, maar vast ook zullen er vrouwen zijn die heel doorsnee uitzien.
Net zoals er linkse dames zijn die ook niet vies zijn van Botox en make up.
Maar die vrouw ziet er gewoon eng uit, vind ik.
Dat is dan misschien zo in de VS.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen op social media nogal over verdeeld. Gisteren nog zag ik een of ander artikel op facebook over dat MAGA vrouwen er zoveel beter en vrouwelijker uit zien dan leftists/democrats/libs en dat kreeg nogal veel bijval.
Jouw mening betekend toch niet dat het klopt?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Blind, acterlijk, dom etc.![]()
Daar gaat ie weer.
Mijn mening prima als mensen een andere mening hebben.
Als ik die Ilhan Omar was zou ik me nu wel wat zenuwachtig beginnen te voelen.quote:
Deden ze dat maar meer, al die testosteron kereltjes met hun geweertjes even een lesje leren..quote:Op maandag 26 januari 2026 14:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is dan misschien zo in de VS.
Sowieso houden veel vrouwen zich helemaal niet bezig met politiek, links of rechts.
En terechtquote:Op maandag 26 januari 2026 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik die Ilhan Omar was zou ik me nu wel wat zenuwachtig beginnen te voelen.
Ja dat heb je met twee kampen met bijbehorende belangen. Ik bedoel, je ziet hier ook de opmerkingen over de paarsharige tuinbroekenbrigade vs. de verspookte botoxkoppen. Extremen scoren.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen op social media nogal over verdeeld. Gisteren nog zag ik een of ander artikel op facebook over dat MAGA vrouwen er zoveel beter en vrouwelijker uit zien dan leftists/democrats/libs en dat kreeg nogal veel bijval.
Waarom blijft trump die leugen volhouden dat Omar 44 miljoen waard is? Dat is ze helemaal niet. Haar man heeft een aandeel in een investeringsmaatschappij. Dat hele 'onderzoek' is niks meer dan een politieke heksenjacht.quote:
Trump geloven is sowieso al een doodlopende weg.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom blijft trump die leugen volhouden dat Omar 44 miljoen waard is? Dat is ze helemaal niet. Haar man heeft een aandeel in een investeringsmaatschappij. Dat hele 'onderzoek' is niks meer dan een politieke heksenjacht.
Andere schoonheidsidealen ook. Mijn idee van vrouwelijke schoonheid heeft zeer weinig met makeup te maken. Eerder het tegenovergestelde. Stukje echter en zo.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat heb je met twee kampen met bijbehorende belangen. Ik bedoel, je ziet hier ook de opmerkingen over de paarsharige tuinbroekenbrigade vs. de verspookte botoxkoppen. Extremen scoren.
Natuurlijk vinden zwaar conservatieve mensen het superbelangrijk dat een vrouw er vrouwelijk uitziet. Tradwives modelleren zich er zelf naar. Met vrouwelijk bedoelen zij traditionele vibes met zwaar aangezette accenten zoals die lippen en makeup als een schilderij.
Dat vat alles momenteel in Minnesota gaande wel goed samen ja.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom blijft trump die leugen volhouden dat Omar 44 miljoen waard is? Dat is ze helemaal niet. Haar man heeft een aandeel in een investeringsmaatschappij. Dat hele 'onderzoek' is niks meer dan een politieke heksenjacht.
Heb jij Trump ooit wel eens kunnen betrappen op iets wat niet aangedikt of een regelrechte leugen was?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met niks aankomen in de VS en vervolgens miljonair worden is toch DE Amerikaanse droom? Hoezo zou dat niet goed zijn? Omdat ze Somalisch is?quote:
En lui oplichten is toch ook niks mis mee? Trump heeft zelf al het goede voorbeeld gegeven.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met niks aankomen in de VS en vervolgens miljonair worden is toch DE Amerikaanse droom? Hoezo zou dat niet goed zijn? Omdat ze Somalisch is?
Terecht als in teveel ongefundeerde beschuldigingen vanuit het regime?quote:
Ja, dat is de andere partij. Daar is au naturel een stuk meer en vogue en de extremen daarvan zijn ongewassen hippies. En die extremen zijn natuurlijk het leukst om aan te halen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Andere schoonheidsidealen ook. Mijn idee van vrouwelijke schoonheid heeft zeer weinig met makeup te maken. Eerder het tegenovergestelde. Stukje echter en zo.
Broerquote:Op maandag 26 januari 2026 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar heb je vast een bron voor?quote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
@:starhopper
De demonstraties worden zoals gedacht allemaal georganiseerd. Overkoepelde club is de ICE out for Good, en daar zitten diverse clubjes aanpast. Ze organiseren busreizen naar de demonstraties, en herdenkingen. Geven advies en tips hoe en waar te demonstreren.
Lijkt op de organisatie van XR.
Laten we de seksuele lading even bewaren voor onze DM's.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat is de andere partij. Daar is au naturel een stuk meer en vogue en de extremen daarvan zijn ongewassen hippies. En die extremen zijn natuurlijk het leukst om aan te halen.
Beetje net als die busreizen in Nederland om te gaan shoppen in Duitsland dus.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
De demonstraties worden zoals gedacht allemaal georganiseerd. Overkoepelde club is de ICE out for Good, en daar zitten diverse clubjes aanpakt. Ze organiseren busreizen naar de demonstraties, en herdenkingen. Geven advies en tips hoe en waar te demonstreren.
Hier heeft men dat al bekeken, Omar en haar fortuin (de toon is niet helemaal objectiefquote:
En wat is daar mis mee? Vrijheid van vereniging en zo?quote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
De demonstraties worden zoals gedacht allemaal georganiseerd. Overkoepelde club is de ICE out for Good, en daar zitten diverse clubjes aanpakt. Ze organiseren busreizen naar de demonstraties, en herdenkingen. Geven advies en tips hoe en waar te demonstreren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |