abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2026 @ 12:27:08 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219931261
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

Niet mijn OP.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219931280
Wel opvallend dat zichzelf verklaarde incels en 40-jarige eeuwige vrijgezellen zulke stijve plassertjes van ICE krijgen, terwijl zijzelf toch niet bepaald tot de alfamannetjes behoren die hiermee hun status claimen.
pi_219931301
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke beelden worden ontkend? Die met AI bewerkte foto's? Of een video?
Iets minder vaag zijn mag, als je een echt punt wil maken.
De video waarin Good een agent aanrijd wat volens velen niet gebeurd is.
Brave vrouw die nooit ICE lastig heeft gevallen.
Deze man die geen wapen bij zich had.

Etc.

En begrijp me goed, om mij hadden ze echt niet dood gehoeven maar je kan ze niet onschuldig noemen.
pi_219931313
  roze maandag 26 januari 2026 @ 12:29:38 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219931320
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ziet er idd niet uit als een nekschot maar een per ongelukkie :') :') :') Echt sommige mensen :o

[ afbeelding ]
Echt he
Your beauty never ever scared me.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:30:01 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219931324
Het is echt een ontzettend bijzonder fenomeen hoe mensen met droge ogen durven te beargumenteren dat het hartstikke logisch is dat iemand een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is terwijl hij door een mannetje of 5 in bedwang wordt gehouden.
Huilen dan.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:31:05 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219931346
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Etc.

En begrijp me goed, om mij hadden ze echt niet dood gehoeven maar je kan ze niet onschuldig noemen.
Niemand hier ontkent dat hij een wapen bij zich had.
Dat wapen zat in holster aan zijn broek. Hij had het wapen niet in zijn hand ;)

En hij kreeg het nekschot pas nadat ze het wapen afgenomen hebben.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219931353
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:24 schreef Ama het volgende:

[..]
Hij is per ongeluk neergeschoten wil je zeggen? :D
In een schermutseling.
  roze maandag 26 januari 2026 @ 12:31:35 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219931356
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
Het is echt een ontzettend bijzonder fenomeen hoe mensen met droge ogen durven te beargumenteren dat het hartstikke logisch is dat iemand een gatenkaas wordt nadat het wapen dat hij überhaupt nooit heeft aangeraakt al door ICE veiliggesteld is terwijl hij door een mannetje of 5 in bedwang wordt gehouden.
Je zou toch ook denken dat het dan wel klaar is? :? Voer die persoon daarna af met een politiewagen en klaar.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:31:46 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219931359
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
In een schermutseling.
Nee in zijn achterhoofd en in zijn rug.
Huilen dan.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:31:51 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219931362
quote:

[..]
In een schermutseling.
Je noemt een nekschot een schermutseling? :')
  roze maandag 26 januari 2026 @ 12:32:20 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219931373
quote:

[..]
In een schermutseling.
Ja idd de houding van die ICE agent ziet er idd uit alsof hij niet heel bewust een pistool tegen zijn hoofd/nek zet.

:')!

Hoe geloof je het eigenlijk zelf wat je typt.
pi_219931374
quote:

[..]

Etc.

Hij had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien en die agenten gewoon hun werk moeten laten uitvoeren.
Dan had ie nu nog geleefd.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:32:41 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219931381
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hij had zich er gewoon niet mee moeten bemoeien en die agenten gewoon hun werk moeten laten uitvoeren.
Dus dan verdient ie een nekschot? :')
pi_219931391
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dus dan verdient ie een nekschot? :')
Waar lees je dat?
pi_219931393
quote:

[..]

Etc.

Deze twee zijn gewoon zonder proces geëxecuteerd. Dat is een rechtstaat onwaardig, helemaal als de aanleiding voor de executies nogal miniem is.
pi_219931404
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ziet er idd niet uit als een nekschot maar een per ongelukkie :') :') :') Echt sommige mensen :o

[ afbeelding ]
Trump in zijn toespraak dat ICE soms ook foutjes maakt. 'Whoopsie, iemand afgeknald, foutje bedankt!'

De empathieloze manier waarop hij het zegt ook, hoe kan iemand nog met droge ogen beweren dat deze man een goed persoon is?

Bekijk deze YouTube-video
pi_219931406
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je noemt een nekschot een schermutseling? :')
[ afbeelding ]
He het was toch zo oneerlijk en laf met 7 man tegen 1 ongewapende man?
Waar zijn de andere 5 ICE agenten gebleven?
  roze maandag 26 januari 2026 @ 12:34:51 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219931429
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
He het was toch zo oneerlijk en laf met 7 man tegen 1 ongewapende man?
Waar zijn de andere 5 ICE agenten gebleven?
Ik zie er al vier of vijf in dit stukje hoor. :?
pi_219931430
quote:

[..]

Ja idd.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:34:56 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219931432
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:33 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waar lees je dat?
Hier:
quote:

[..]

pi_219931459
In een samenleving waar iedereen maar met wapens rond loopt, kun je verwachten dat er meer schietincidenten zijn.
En dat er ook onschuldige slachtoffers vallen.

FAFO
pi_219931472
Mag het wat minder neurotisch?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  roze maandag 26 januari 2026 @ 12:36:47 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219931474
Ik blijf het eng vinden hoe mensen hier het blijven goed praten dat er twee mensen gewoon zijn vermoord door ICE terwijl dat heel anders aangepakt had kunnen worden.

Ik zeg nergens dat iedereen overal mee weg moet komen maar dit was ook echt totaal niet nodig.
pi_219931487
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Deze twee zijn gewoon zonder proces geëxecuteerd. Dat is een rechtstaat onwaardig, helemaal als de aanleiding voor de executies nogal miniem is.
Het ging ook niet om uitschelden of de weg blokkeren, beide gevallen waren behoorlijk agressief aanwezig en gewapend. 1 met auto die ze als wapen gebruikte en de ander had een wapen in zijn hand.
Hadden die agenten zich dan maar kapot moeten laten maken? Hun benaderde de agenten en niet andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')