NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Vind deze passender dan die <Knip>:quote:
Wat je zo ziet is toch vaak wel van die chaotische toestanden. Het ziet er meestal erg rommeling en ongecoördineerd uit.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat ligt aan de training lijkt me?
Hun enige taak is illegalen oppaken, in 8 weken tijd moet je echt wel een fatsoenlijke arrestatie kunnen verrichten
Point blank executie.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hem eens naar zijn wapen grijpen!
oh wacht. Het wapen was al lang weg
Op zondag 25 januari 2026 20:15 schreef sp3c het volgende:Het lijkt me overduidelijk dat die 8 weken niet voldoende zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hun enige taak is illegalen oppaken, in 8 weken tijd moet je echt wel een fatsoenlijke arrestatie kunnen verrichten
Blijkbaar niet. Ze weten niet eens werkruimte te creëren en met elkaar te communiceren.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zou godverdomme mijn collega ook een flink pak rammel verkopen als 'ie het nodigt meent te vinden om een heel magazijn langs mijn hoofd leeg te jagen om iemand kapot te knallen die in geen enkele zin een gevaar vormt voor mijn veiligheid.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:17 schreef over_hedge het volgende:
Hoop voor de agent die er naast zit dat die oordopjes in had trouwens. Dat moet niet heel fijn gevoel geweest zijn dat schot 40 cm naast je hoofd
En dat alleen maar omdat we ons schamen voor onze eigen witteblanke huid en onszelf haten.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alles om in hun linkse woke bubbel te kunnen deugen toch?
Is de aard van 't beestje, dat train je niet weg.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me overduidelijk dat die 8 weken niet voldoende zijn.
Mag toch aannemen dat de meeste blanken in NL wel iets van schuld voelen (over het verleden).quote:Op zondag 25 januari 2026 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat alleen maar omdat we ons schamen voor onze eigen witteblanke huid en onszelf haten.
Dan gaat het dus al ernstig fout bij rekrutering en selectie.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is de aard van 't beestje, dat train je niet weg.
nopequote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de meeste blanken in NL wel iets van schuld voelen (over het verleden).
Ik zou niet weten waarom eigenlijk.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de meeste blanken in NL wel iets van schuld voelen (over het verleden).
He wat? Waarom zou ik me schuldig moeten voelen over wat andere gedaan hebben in het verledenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De politie opleiding in de VS stelt sowieso weinig voor.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat je zo ziet is toch vaak wel van die chaotische toestanden. Het ziet er meestal erg rommeling en ongecoördineerd uit.
Het is overduidelijk dat ze niet goed besteed wordenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me overduidelijk dat die 8 weken niet voldoende zijn.
En jij denkt dat dat niet precies de bedoeling is?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan gaat het dus al ernstig fout bij rekrutering en selectie.
Vreemde gedachte.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je bent niet goedquote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
4 weken donut training had minimaal 6 weken moeten zijnquote:Op zondag 25 januari 2026 20:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat ze niet goed besteed worden
Ja maar ligt dat aan de duur of de kwaliteit van de opleiding?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ze weten niet eens werkruimte te creëren en met elkaar te communiceren.
Eens.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat ze niet goed besteed worden
Ik zou zeggen beiden (en niet Bidenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar ligt dat aan de duur of de kwaliteit van de opleiding?
Zero fucks givenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En waarom precies?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind deze passender dan die nazi:
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beide denk ik.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Was toch een verkorting vanwege de Spaanse taal?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. https://www.military.com/(...)ining-standards.html
https://www.dhs.gov/news/(...)ent-campaign-brought
https://www.dhs.gov/news/(...)-ice-law-enforcement
"Kortom: ja, er zijn duidelijke tekenen dat de eisen om agent bij ICE te worden zijn versoepeld gedurende het afgelopen jaar, in het kader van een grootschalige wervingscampagne en herijking van trainings- en selectieprocedures. De exacte details van de huidige vereisten staan op de officiële ICE-carrièrepagina's, maar journalisten en experts melden dat standaarden zijn verlaagd om de snelle uitbouw van de dienst mogelijk te maken."
Meteen 1 minuut later loopt gelijk ook mijn quote alarm op tiltquote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de gebruikte definitie van 'schuld'. En laten we eerst erkennen dat een bepaalde groep mensen dat achterlijke huidskleur argument verzinnen en gebruiken om mensen zoals ik bij voorbaat te diskwalificerenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Onmogelijk te zeggen zonder meer informatiequote:Op zondag 25 januari 2026 20:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou zeggen beiden (en niet Biden).
Omdat dat ook een soort van politieagent was de jongen die daar een kogel door zijn kop kreeg in feite ook aan het protesteren was tegen de zittende regering (zij het gewapend).quote:
AchJa in NWS / ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest #2quote:Op zondag 25 januari 2026 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overigens nog even de feiten:
ICE is in een jaar tijd verdubbeld in personeel.
Eisen zijn verminderd: je moet 18 zijn en een training doen van 8 weken. Er is een tekenbonus van enkele tienduizenden dollars.
Tevens is er een marketingcampagne van 100 miljoen opgezet met als doel bezoekers van vechtaportgala’s, autoraces en wapenbeurzen.
Dan mag jij raden uit wat voor types een groot deel van de nieuwe aanwas bestaat.
quote:Op zondag 25 januari 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de gebruikte definitie van 'schuld'. En laten we eerst erkennen dat een bepaalde groep mensen dat achterlijke huidskleur argument verzinnen en gebruiken om mensen zoals ik bij voorbaat te diskwalificeren
Schoolvoorbeeld van suïcidale empathie.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:36 schreef Ali_boo het volgende:
Hier staat Pretty een groep Somaliërs aan te spreken.
En maakt duidelijk dat hij voor hun zal vechten.
[ x ]
op basis van betrouwbare bronnen zijn de eisen en werkomstandigheden om agent bij ICE (U.S. Immigration and Customs Enforcement) te worden in het afgelopen jaar aangepast, waarbij verschillende vereisten zijn versoepeld als onderdeel van een snelle uitbouw van de organisatie onder de huidige regering. De belangrijkste punten:quote:Op zondag 25 januari 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
AchJa in NWS / ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest #2
Er staat gewoon een link bij mijn post. Bespaar me dat chatgpt geneuzel.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
op basis van betrouwbare bronnen zijn de eisen en werkomstandigheden om agent bij ICE (U.S. Immigration and Customs Enforcement) te worden in het afgelopen jaar aangepast, waarbij verschillende vereisten zijn versoepeld als onderdeel van een snelle uitbouw van de organisatie onder de huidige regering. De belangrijkste punten:
1. Snellere en grotere werving met lagere drempels
・ ICE heeft in 2025 een snelle expansie van personeel doorgemaakt, waarbij in korte tijd tienduizenden nieuwe agenten zijn aangenomen om handhavingsdoelen te halen.
・ Kritiek van waarnemers duidt erop dat selectie- en trainingsstandaarden zijn verzacht om voldoende mensen aan te trekken.
2. Versoepelde toelatings- en trainingscriteria
・ Er zijn berichten dat traditionele eisen zoals leeftijdsgrenzen zijn opgeschort, waardoor mensen die voorheen niet aan de criteria voldeden toch kunnen starten met selectie en opleiding.
・ Onder meer is gemeld dat de eisen rondom fysieke opleiding en training zijn aangepast om snellere inzet mogelijk te maken.
3. Aangepaste trainingsduur
・ Volgens meerdere publicaties is de opleidingsduur voor nieuwe agenten aanzienlijk ingekort in 2025, onder druk om sneller personeel te kunnen inzetten.
. Vorige trainingsduur:
Traditioneel moesten nieuwe ERO-agenten een basisopleiding doorlopen bij het Federal Law Enforcement Training Centers (FLETC) van ongeveer 4 tot 6 maanden vooraleer inzetbaar te zijn.
2. Nieuwe, kortere trainingsduur:
Onder de grootschalige wervingscampagne in 2025 is de trainingscyclus aanzienlijk ingekort. Volgens verschillende nieuwsbronnen loopt de training nu ongeveer 8 weken, wat neerkomt op ongeveer 48 trainingsdagen (zes dagen per week over acht weken).
Sommige rapportages geven aan dat deze 8-weekse periode effectief ongeveer de helft korter is dan de klassieke vijf maanden (ongeveer 20 weken), wat neerkomt op een reductie van circa 12 weken of meer in de grondopleiding.
Specifieke berichten circuleren over een gerapporteerde training van 47 dagen, maar officiële verklaringen van DHS/ICE spreken doorgaans van een 8-weekse training (wat technisch 48 dagen oplevert bij zes dagen training per week).
Samenvatting van de wijziging:
Traditioneel: rond 4 tot 6 maanden (ongeveer 16 tot 24 weken) training.
Huidig (2025-2026): rond 8 weken (ongeveer 48 dagen) intensieve training.
Dat betekent dat de basisopleiding met meer dan de helft is ingekort in vergelijking met de traditionele vereisten, hoewel exacte definities en componenten van de opleiding kunnen variëren afhankelijk van functie en interne structuren. Indien je wilt, kan ik de verschillen in cursusinhoud en praktische taken vóór en na de wijziging overzichtelijk uitschrijven.
Lijkt me ook niet maar deze situatie ligt anders men heeft hoe het went of keert een ongewapend persoon neergeschoten.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:05 schreef incel het volgende:
[..]
En wiens probleem is dat? Moet je maar niet illegaal in een land zijn.
"Nee het is zielig om die crimineel naar de gevangenis te sturen"
Omgekeerde wereld
[..]
Dat hadden die andere agenten waarschijnlijk niet op tijd door
Welk gedeelte is geneuzel? Wil je zeggen dat het niet makkelijk geworden is? Zeg maar waar de discussie over gingquote:Op zondag 25 januari 2026 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er staat gewoon een link bij mijn post. Bespaar me dat chatgpt geneuzel.
Nee.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:02 schreef probeer het volgende:
Kan jij je ook inleven in het ontwapenen van een tegenstander, om hem daarna toch nog dood te schieten?
Absoluut niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Omdat die hele 47 dagen frame niet waar is. En de grootste verkorting in de Spaanse les zit.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welk gedeelte is geneuzel? Wil je zeggen dat het niet makkelijk geworden is? Zeg maar waar de discussie over ging
Waar heb ik ooit 47 dagen genoemd? Mijn hele discussie met jou ging er over of het makkelijker geworden is om ice agent te worden. En dat antwoord is jaquote:Op zondag 25 januari 2026 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat die hele 47 dagen frame niet waar is.
Ik geloof dat dat wel vaker gebeurt in de VS. Dat er een onschuldige om het leven komt. Door gun violence of andersoortig geweld.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet maar deze situatie ligt anders men heeft hoe het went of keert een ongewapend persoon neergeschoten.
Ondanks het getoeter en de fluitjes en de situatie etc.
De man was ongewapend, nou ben ik wel van mening dat die lui daar niet hadden moeten zijn en nou heb ik het niet over ICE maar alle omstanders.
blah blah ICE doet alleen maar slechte dingen etc, nee ze hebben tig moordenaars verkrachters durgsdealers human trafficers het land uit gepleurd, boven op dat ze illegaal zijn.
En daar kan ik niet rauwig om zijn, en de mensen die dat verdedigen, snap ik niet.
Ik denk dat ze die lui gewoon niet in je land wil hebben simpel.
Voor de gene die dat wel willen prima neem dat tuig maar in je huis!
oh zat, ik had in vorige topic al wat statestieken gepost!quote:Op zondag 25 januari 2026 20:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat wel vaker gebeurt in de VS. Dat er een onschuldige om het leven komt. Door gun violence of andersoortig geweld.
Het ging op een gegeven ogenblik over 46 dagen. Zodoende.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:43 schreef over_hedge het volgende:
Waar heb ik ooit 47 dagen genoemd? Mijn hele discussie met jou ging er over of het makkelijker geworden is om ice agent te worden. En dat antwoord is ja
Zomaar een demonstrant....quote:Op zondag 25 januari 2026 20:36 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dan is dit er gewoon een voor de statistieken.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
oh zat, ik had in vorige topic al wat statestieken gepost!
Hoeveel van die daar zitten zullen een Daycare taxi bedrijf of een healthcare centre bezitten?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:36 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
hoe sneller deze gast weg is deste beter, 2 verschillende enorme rellen in zijn staat onder zijn bewind, BLM en deze, plus de hele fraude kwestie!quote:
80%!!quote:Op zondag 25 januari 2026 20:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoeveel van die daar zitten zullen een Daycare taxi bedrijf of een healthcare centre bezitten?
We gaan het zien bij de midterms wie gelijk heeft gehad.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
hoe sneller deze gast weg is deste beter, 2 verschillende enorme rellen in zijn staat onder zijn bewind, BLM en deze, plus de hele fraude kwestie!
Bespaar ons je Trump propaganda geneuzel.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er staat gewoon een link bij mijn post. Bespaar me dat chatgpt geneuzel.
Heb je hem ook weer.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:03 schreef bianconeri het volgende:
Bespaar ons je Trump propaganda geneuzel.
ja helemaal vanuit Groningenquote:
Het is typisch extreem linkse retoriek om wetshandhaving te demoniseren. Een gouverneur die zoiets roept, verdient geen geloofwaardigheid meer.quote:
De Trump regering vindt dat helemaal niet erg.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan gaat het dus al ernstig fout bij rekrutering en selectie.
Tim, ik heb net juist vernomen dat men geen schuld heeftquote:
Klopt, die roepen dat je de handen van het slachtoffer niet ziet en hij dus een wapen in zijn handen kon hebben..quote:Op zondag 25 januari 2026 21:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Deze afbeelding zou gewoon een case closed moeten zijn. Het was een executie. Maar de Trump-aanhangers zijn in staat alles recht te lullen wat krom is.
Laat ze vooral eens naar zichzelf kijken met al die provocaties en haatzaaierij, in plaats van te doen alsof ze de helden zijn.quote:
Nee, enkel verboden op scholen in rode staten.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is Anne Frank nog niet gecensureerd daar?
Dat gaat Noem niet doen.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:27 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Laat ze vooral eens naar zichzelf kijken met al die provocaties en haatzaaierij, in plaats van te doen alsof ze de helden zijn.
Gast denk eerst eens een beetje na voordat je wat neerzet.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Trump de gouverneur van Minnnesota afzet en vervangt door een Republikein, zodat de chaos stopt en er weer rust en orde terugkeert in de staat.
Walz heeft met zijn extreme retoriek en falend beleid al genoeg schade aangericht.
Ik heb prima nagedacht en sta nog steeds volledig achter elke letter van wat ik zei.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:33 schreef Questular het volgende:
Gast denk eerst eens een beetje na voordat je wat neerzet.
Je snapt dus niets van het Amerikaanse politieke stelsel.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Trump de gouverneur van Minnnesota afzet en vervangt door een Republikein, zodat de chaos stopt en er weer rust en orde terugkeert in de staat.
Walz heeft met zijn extreme retoriek en falend beleid al genoeg schade aangericht.
Vergeefse moeite.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Gast denk eerst eens een beetje na voordat je wat neerzet.
Ik snap het Amerikaanse systeem prima, een gouverneur is geen onaantastbare koning en federale wetshandhaving gaat boven statelijke obstructie. Dus ja, Trumpje kan via federale middelen druk uitoefenen of ingrijpen als de chaos escaleert.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je snapt dus niets van het Amerikaanse politieke stelsel.
Kijk eens dom. Ja ho maar!quote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Het wordt hoog tijd dat ICE opzout uit Minnesota.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
zegt de echte dorpsgek die zelf niet eens doorheeft hoe idioot hij overkomt in die VI uitzending.quote:
Nee, het wordt hoog tijd dat ICE zijn werk ongehinderd kan uitvoeren en criminele illegalen daadwerkelijk deporteert.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Het wordt hoog tijd dat ICE opzout uit Minnesota.
Valt wel op dat het steeds mis gaat in zijn staat. Was die zwarte persoon die gewurgd werd onder biden of Trump?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
hoe sneller deze gast weg is deste beter, 2 verschillende enorme rellen in zijn staat onder zijn bewind, BLM en deze, plus de hele fraude kwestie!
Groningen nog wel.quote:
Jammer voor je, maar:quote:Op zondag 25 januari 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik snap het Amerikaanse systeem prima, een gouverneur is geen onaantastbare koning en federale wetshandhaving gaat boven statelijke obstructie. Dus ja, Trumpje kan via federale middelen druk uitoefenen of ingrijpen als de chaos escaleert.
Nee.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zag niemand die ICE agent hinderen in zijn werk.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, het wordt hoog tijd dat ICE zijn werk ongehinderd kan uitvoeren en criminele illegalen daadwerkelijk deporteert.
Walz en zijn linkse vrienden moeten ophouden met obstructie en de wet laten gelden.
Een gouverneur kan een impeachment aan zijn broek krijgen. Maar een president kan een gouverneur niet afzetten. Een staat is namelijk souverein.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik snap het Amerikaanse systeem prima, een gouverneur is geen onaantastbare koning en federale wetshandhaving gaat boven statelijke obstructie. Dus ja, Trumpje kan via federale middelen druk uitoefenen of ingrijpen als de chaos escaleert.
Jouw Chatgtp hallucineert. in extreme situaties als de staat federale wetten bewust tegenwerkt kan de federale overheid wel ingrijpen. via het Congres kan Trump wel stappen zetten om in te grijpen.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:59 schreef Wantie het volgende:
Jammer voor je, maar:
Nee, de president van de Verenigde Staten kan een gouverneur van een staat niet afzetten.
Dit heeft te maken met de manier waarop de Amerikaanse overheid is gestructureerd. Het systeem is gebaseerd op federalisme, waarbij de macht is verdeeld tussen de federale (landelijke) overheid en de individuele staten.
Waarom de president deze macht niet heeft:
Aparte soevereiniteit: Een gouverneur is het staatshoofd van een soevereine staat en is verantwoording verschuldigd aan de burgers van die staat, niet aan de federale overheid.
Geen ondergeschikte: Een gouverneur is geen werknemer of ondergeschikte van de president. De president kan wel leden van zijn eigen kabinet (zoals ministers) ontslaan, maar heeft geen autoriteit over gekozen functionarissen van een staat.
De 10e Amendement: De Amerikaanse grondwet bepaalt dat alle machten die niet specifiek aan de federale overheid zijn gegeven, bij de staten of het volk liggen. Het afzetten van een gouverneur door een president valt hier niet onder.
Alsof dat wat opschiet met halfgare vice president. Die is nog veel erger.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het wachten is op iemand die Trump zo spuugzat is dat diegene overgaat tot liquideren.
Nee, waarom?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ok, dit is dus eigenlijk een soort oproep tot moord op Trump, verpakt als wachten op iemand die het doet.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het wachten is op iemand die Trump zo spuugzat is dat diegene overgaat tot liquideren.
Nee dat is het niet. Er zijn al aanslagen op zijn leven geweest.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ok, dit is dus eigenlijk een soort oproep tot moord op Trump, verpakt als wachten op iemand die het doet.
Nee, integendeel. De hele wereld moet ons dankbaar zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Echt, doe normaal.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ok, dit is dus eigenlijk een soort oproep tot moord op Trump, verpakt als wachten op iemand die het doet.
Nee, Trump is niet de baas over de gouverneur.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jouw Chatgtp hallucineert. in extreme situaties als de staat federale wetten bewust tegenwerkt kan de federale overheid wel ingrijpen. via het Congres kan Trump wel stappen zetten om in te grijpen.
Wat heb jij gedaan dan?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, integendeel. De hele wereld moet ons dankbaar zijn.
In extreme situaties van de staat zich ook afscheiden van de union.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jouw Chatgtp hallucineert. in extreme situaties als de staat federale wetten bewust tegenwerkt kan de federale overheid wel ingrijpen. via het Congres kan Trump wel stappen zetten om in te grijpen.
Leg jij anderen vaker woorden in de mond? Je moet je schamen.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zou het aan Tim Waltz vragenquote:
Ik ben trouwens wel redelijk emotioneel dat ik hier links en rechts op heb kunnen verbinden (al doet de reactiesnelheid vermoeden dat er soms wat verdediging in zit).quote:Op zondag 25 januari 2026 22:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, integendeel. De hele wereld moet ons dankbaar zijn.
Dan moet Trump eerst de noodtoestand uitroepen.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
'Zomaar'quote:
Die mag wel ff zn bek houden ja. Klootzak weet totaal niet wat hij zegt.quote:
Dat is een ice agent die het wapen vast heeft... Wat ali boo ook gewoon weet. Dus geen idee waarom die dit nu weer postquote:Op zondag 25 januari 2026 22:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Dit is het nieuwste model GSM
Ruig wel.quote:
Ik leg niemand woorden in de mond, maar dat is hoe ik het interpreteerde.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg jij anderen vaker woorden in de mond? Je moet je schamen.
Omdat:quote:Op zondag 25 januari 2026 22:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is een ice agent die het wapen vast heeft... Wat ali boo ook gewoon weet. Dus geen idee waarom die dit nu weer post
quote:Op zondag 25 januari 2026 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
99% van jouw reacties bestaat uit bullshit.
Biden.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Valt wel op dat het steeds mis gaat in zijn staat. Was die zwarte persoon die gewurgd werd onder biden of Trump?
Inclusief de somaliers en die idiote 'guvnr'.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat ICE opzout uit Minnesota.
Ice agent.quote:
'Notes will follow'quote:Op zondag 25 januari 2026 22:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Daar klopt echt niks van maar ik ga er verder niets over zeggen omdat dat van de moderatie niet mag.
Dit gaat niet lang blijven staan hoor.quote:
Maar waarom plaats je die tweet dan? "He clearly pulled his weapon."quote:Op zondag 25 januari 2026 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ice agent.
En hij vuurt hem per ongeluk net af. Collega's zien dat niet, denken dat de verdachte is. En de rest kan je nu ook zelf invullen
Ok wappie.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Daar klopt echt niks van maar ik ga er verder niets over zeggen omdat dat van de moderatie niet mag.
Wat dacht je van helemaal niet schieten als je al met 5 man op zijn rug zit en er 0 gevaar is?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom wapen? Is een teaser niet genoeg? Dan leeft hij tenminste nog of schiet in zijn benen if armen
Te confronterend?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit gaat niet lang blijven staan hoor.
Nope zo werkt het niet in amerika, als je als dreiging wordt gezien, schiet de politie meestal het hele magazijn leeg tot de dreiging volledig is uitgeschakeld, geen waarschuwingsschoten in benen of armen zoals in filmss.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom wapen? Is een teaser niet genoeg? Dan leeft hij tenminste nog of schiet in zijn benen if armen
Triggerhappyness en de al gespannen situatie waarin ze moeten opereren.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het sleutelwoord is vooruitgang, dat betekent niet alleen dat het dus vroeger slechter was, maar ook dat de naties die die vooruitgang gebracht hebben het morele oordeel over het verleden mogelijk maken.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel redelijk emotioneel dat ik hier links en rechts op heb kunnen verbinden (al doet de reactiesnelheid vermoeden dat er soms wat verdediging in zit).
Mods waren vrij duidelijk over nazi vergelijkingen. Check vorige deel maar op modbreaks.quote:
Klopt maar als er “twijfel” is..quote:Op zondag 25 januari 2026 22:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nope zo werkt het niet in amerika, als je als dreiging wordt gezien, schiet de politie meestal het hele magazijn leeg tot de dreiging volledig is uitgeschakeld, geen waarschuwingsschoten in benen of armen zoals in filmss.
Alle liberale kopstukken die in 1 nacht worden omgelegd/opgepakt..quote:Op zondag 25 januari 2026 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ze in de VS nu bordjes gaan plaatsen met verboden voor zwarten, white only en strafkampen opzetten dan mag die vergelijking best opgaan.
Helaas zijn deze zaken tot nu toe alleen nog in Europa uitgevoerd.
quote:Op zondag 25 januari 2026 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat deden lui vers uit Europa hè?
Ten nadele van vers vlees uit Afrika.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Whut?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:.
Helaas zijn deze zaken tot nu toe alleen nog in Europa uitgevoerd.
Volg je hier even niet..quote:Op zondag 25 januari 2026 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op zondag 25 januari 2026 22:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ten nadele van vers vlees uit Afrika.
Tuurlijk en helemaal niet omdat de mods iets gezegd hebbenquote:
Waarom is dat het probleem? Omdat je het niet met die mensen eens bent?quote:Op zondag 25 januari 2026 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Het probleem is dat men vindt dat het misbruikt is, dat maakt het nog geen feit.
Daarbij is het ook maar net hoe je het uitlegt. Die 8 weken zijn 6 daagse werkweken. Als je bv. 10 uur per dag draait zit je op 480 uur wat neerkomt op 12 weken bij een reguliere 40 urige werkweek. Je kunt nmm niet echt zeggen of het nou te kort of te lang of wat dan ook is als je alleen maar de dagen telt.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gelijke rechtenquote:Op zondag 25 januari 2026 23:00 schreef Drxx het volgende:
Anno 2026 worden nu ook blanke burgers geëxecuteerd op straat. Ergens is dat een stukje progressie.
Jij denkt echt dat ik tijd heb om hier de hele dag mee te lezen?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tuurlijk en helemaal niet omdat de mods iets gezegd hebben
Ik sta toch niet te protesteren?quote:Op zondag 25 januari 2026 23:00 schreef Vliegbaard het volgende:
Waarom is dat het probleem? Omdat je het niet met die mensen eens bent?
Boa krijgt 10 weken afaikquote:Op zondag 25 januari 2026 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij is het ook maar net hoe je het uitlegt. Die 8 weken zijn 6 daagse werkweken. Als je bv. 10 uur per dag draait zit je op 480 uur wat neerkomt op 12 weken bij een reguliere 40 urige werkweek. Je kunt nmm niet echt zeggen of het nou te kort of te lang of wat dan ook is als je alleen maar de dagen telt.
Hier in Nederland geven we lui na een ECO van 8 weken een groene baret.
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Boa krijgt 10 weken afaik
Dat zijn net zulke randdebielen maar die weren wel hoe je een verdachte aan moeten spreken en die hebben een miljard meer taken
8 weken moet meer dan genoeg zijn
Misschien wel handig wanneer je mensen van dingen gaat beschuldigen.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat ik tijd heb om hier de hele dag mee te lezen?
Nou, fijn dat jouw begrip dan uitgaat naar de dader, want context.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee.
Maar hier is meer aan de hand dan alleen dat. Ik denk dat zelfs jij dat kunt begrijpen. Ik heb het ook al een paar keer uit lopen leggen.
Dat zegt vooral dat het niets meer kleur te maken heeft maar met dom gedrag.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:00 schreef Drxx het volgende:
Anno 2026 worden nu ook blanke burgers geëxecuteerd op straat. Ergens is dat een stukje progressie.
Enige wat ze moeten doen is illegalen aanhoudenquote:
Hier komt niemand je huis in om naar je rijbewijs of paspoort te vragen. Ik zou de deur ook dicht smijten.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Enige wat ze moeten doen is illegalen aanhouden
Ik denk dat ik het iedereen hier in de helft van de tijd aan kan leren
In de beginjaren van het moderne Amerika waren het nog geen Amerikanen. Tijdens de grote depressie trokken vele Europeanen en Britten naar Amerika, dat waren gewoon Ieren, Engelsen, Nederlanders, Duitsers. Pas veel later werden dat Amerikanen. Na de burgeroorlog en invoering van meer wetten en rechten. Daarvoor was het echt een wild west.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volg je hier even niet..
Vanaf de Amerikaanse Burgeroorlog tot eind jaren 1960 werden Afro-Amerikanen in de Verenigde Staten systematisch gescheiden van Europese Amerikanen. Deze rassensegregatie, die het meest uitgesproken was in de voormalige Geconfedereerde Staten van Amerika, bestond de facto al tijdens de slavernij, toen de staten elk hun eigen slave code hadden. Na de Amerikaanse Burgeroorlog kwamen daar de Black Codes voor in de plaats, en na de Reconstructie moesten de Jim Crow-wetten de segregatie bestendigen. Hoewel deze wetten ingingen tegen het verbod op discriminatie in de Grondwet van de Verenigde Staten, hielden ze door de separate but equal-doctrine lang stand. Op grond van deze doctrine mochten zaken als huisvesting, medische zorg, onderwijs, werkgelegenheid en vervoer per ras worden gescheiden, mits zij voor elk ras van hetzelfde niveau waren. In de praktijk bleken de voorzieningen voor Afro-Amerikanen bijna altijd slechter te zijn. Met borden werd aangeduid waar zij gebruik van mochten maken.
En die lopen zeer zeker niet met een vuurpistool op zak.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zijn net zulke randdebielen maar die weren wel hoe je een verdachte aan moeten spreken en die hebben een miljard meer taken
quote:Op zondag 25 januari 2026 23:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En die lopen zeer zeker niet met een vuurpistool op zak.
Vind ik niet relevantquote:Op zondag 25 januari 2026 23:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier komt niemand je huis in om naar je rijbewijs of paspoort te vragen. Ik zou de deur ook dicht smijten.
Ja, daar had ik het ook over, eerste helft vorige eeuw waren het toch allemaal Amerikanen of toch tweede generatie immigranten?quote:Op zondag 25 januari 2026 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de beginjaren van het moderne Amerika waren het nog geen Amerikanen. Tijdens de grote depressie trokken vele Europeanen en Britten naar Amerika, dat waren gewoon Ieren, Engelsen, Nederlanders, Duitsers. Pas veel later werden dat Amerikanen.
Overschat je zelf niet zo.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Enige wat ze moeten doen is illegalen aanhouden
Ik denk dat ik het iedereen hier in de helft van de tijd aan kan leren
Tja hoe je het bekijkt, Europeanen die zich gesetteld hadden.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, daar had ik het ook over, eerste helft vorige eeuw waren het toch allemaal Amerikanen of toch tweede generatie immigranten?
Doe ik nietquote:
Geen idee waaar dit over gaatquote:Op zondag 25 januari 2026 23:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]![]()
![]()
Vindt hij niet relevant maar dat singer wel degelijk.
Dat blijktquote:Op zondag 25 januari 2026 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Doe ik niet
Het is allemaal geen rocket science
quote:Op zondag 25 januari 2026 23:10 schreef probeer het volgende:
Nou, fijn dat jouw begrip dan uitgaat naar de dader, want context.
Jij was vroeger niet de slimste thuis hé.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Misschien wel handig wanneer je mensen van dingen gaat beschuldigen.
Nee dat blijkt nietquote:
Dat is wel jammer ja.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:25 schreef sp3c het volgende:
Dit zijn allemaal procedure fouten
Ice is prima maar ze hebben geen enkel idee wat ze aan het doen zijn
Voorspelbaarquote:Op zondag 25 januari 2026 23:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Jij was vroeger niet de slimste thuis hé.
Het leger is wat anders dan een politie-eenheid.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij is het ook maar net hoe je het uitlegt. Die 8 weken zijn 6 daagse werkweken. Als je bv. 10 uur per dag draait zit je op 480 uur wat neerkomt op 12 weken bij een reguliere 40 urige werkweek. Je kunt nmm niet echt zeggen of het nou te kort of te lang of wat dan ook is als je alleen maar de dagen telt.
Hier in Nederland geven we lui na een ECO van 8 weken een groene baret.
Ook voor een net 18 jarige die niet eens zn school heeft afgemaakt?quote:
Blijkbaar, daarom heb je randdebielen als wortelkop, jd venz hagelslag, noem en ijs daarquote:Op zondag 25 januari 2026 23:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Compleet geschift, zit er wat in het water daar?
Zou er ook niet op zitten te wachten als zwaarbewapende groepen mannen straten afgaan en van deur tot deur om illegalen op te pakken. In mijn wijk, of mijn straat. Met een hoop machtsvertoon.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:54 schreef UitStraling het volgende:
Tering wat een zwakbegaafden, snap niet dat er niet dagelijks mensen overhoop geschoten worden![]()
Bekijk deze YouTube-video
In Boetsja waren burgers gewoon aan het fietsen of wandelen op straat toen ze doorzeefd werden met russische kogels, wat was hun dom gedrag dan ?quote:Op zondag 25 januari 2026 23:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat zegt vooral dat het niets meer kleur te maken heeft maar met dom gedrag.
BOA roept de politie erbij zodra dingen gewelddadig worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik las op nos.nl dat ze flyeren voor ICE bij van die "gun shows".quote:Op zondag 25 januari 2026 23:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook voor een net 18 jarige die niet eens zn school heeft afgemaakt?
En wat voor eisen zijn er verder? Wat voor verleden mogen die mensen hebben?
Toen oom Donald in zijn campagnes begon te roepen dat hij geen politicus was maar een dealmaker, zag ik het al aankomen.quote:Op maandag 26 januari 2026 00:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Werd trouwens weer geschoten zojuist, geen idee door wie. Maar is dat nou allemaal nodig?
Mensen zijn echt boos en overstuur daar.
Het gaat erom wat je in 8 weken kunt bereiken. En 8 weken lijken me ruim voldoende.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het leger is wat anders dan een politie-eenheid.
Dat zie je ook goed bij deze benadering van ICE. Heeft veel weg van militairen in een oorlogsgebied die een doel hebben en daarbij het nodige geweld mogen gebruiken.
Politiewerk heeft veel meer dementies waarbij een agent met meer rekening moet houden en veelal moet deëscaleren. Ook neemt een agent meer eigen beslissingen, waar een militair meest bevelen uitvoert.
Pffffft, al die tig 'moedige' mannen waren net op zoek naar een criminele illegaal en werden gestoord door demonstranten. Hij liet zich iig niet verleiden tot uitspraken over het slachtoffer en wacht het 'onderzoek' af. De stuntels van gisteren heeft ie voor de zekerheid maar naar een andere plaats gestuurd voor hun veiligheid.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:42 schreef Ericr het volgende:
Keuzes en gevolgen. Vanaf 5 minuten ongeveer. Ziekmakend.
Voor wat? Veilig werken in een land waarbij onschuldige burgers met wapens mogen lopen?quote:Op maandag 26 januari 2026 00:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat erom wat je in 8 weken kunt bereiken. En 8 weken lijken me ruim voldoende.
Zo werkt dat niet daar zoquote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Oh dit was lang niet de eerste keer.quote:Op maandag 26 januari 2026 00:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Werd trouwens weer geschoten zojuist, geen idee door wie. Maar is dat nou allemaal nodig?
Mensen zijn echt boos en overstuur daar.
Wat is precies je probleem met een democratie?quote:Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik denk dat de woede en angst van burgers nu wel terecht is in Minneapolis, dat geval wat jij hier deelt gaat om een eenzame man zonder sociale contacten die was doorgedraaid.quote:Op maandag 26 januari 2026 00:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh dit was lang niet de eerste keer.
Bij een eerdere schietpartij werd een ICE gebouw beschoten en verloren 2 illegale imigranten het leven.
Denk niet dat dit fok! ooit gehaald heeft.
https://www.npr.org/2025/(...)-shooting-immigrants
Je denkt dat al die mensen die daar protesteren inwoners zijn daar?quote:Op maandag 26 januari 2026 00:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat de woede en angst van burgers nu wel terecht is in Minneapolis, dat geval wat jij hier deelt gaat om een eenzame man zonder sociale contacten die was doorgedraaid.
Heet die man niet Alex?quote:Op maandag 26 januari 2026 02:35 schreef RotatoR het volgende:
Ondertussen op Feesboek:
[ afbeelding ]
toch heb ik ze in de tram meerdere malen mensen staande zien houden met gepast geweld en heel veel pratenquote:Op maandag 26 januari 2026 00:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
BOA roept de politie erbij zodra dingen gewelddadig worden.
Je kan handhaven leren in een kortere tijd en je kan leren omgaan met geweld in dezelfde tijd. In juiste proporties beide gebruiken vergt wat meer me dunkt.
Is hij een Nederlander?quote:Op zondag 25 januari 2026 22:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou het aan Tim Waltz vragen
Waarom post je dit soort AI troep?quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Hmmm... zou ie hier een pistool in z'n hand hebben?
[ afbeelding ]
Rage bait…quote:Op maandag 26 januari 2026 02:35 schreef RotatoR het volgende:
Ondertussen op Feesboek:
[ afbeelding ]
Foto ziet er bewerkt uit. Anatomisch klopt die hand in ieder geval niet.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Ringvinger en pink rechts op de foto?quote:Op maandag 26 januari 2026 07:59 schreef Viv het volgende:
[..]
Foto ziet er bewerkt uit. Anatomisch klopt die hand in ieder geval niet.Er zitten vingers in de handpalm terwijl hij iets vast zou houden.
Ik hou het op een bewerking.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ringvinger en pink rechts op de foto?
Lijkt idd bewerkt. Het stukje asfalt lijkt ook te wit ivm het andere asfalt. Volgens mij heeft hij nog steeds zijn telefoon vast en je ziet op een van de filmpjes duidelijk dat die gast in de grijze jas het wapen van Pretti uit het holster haalt. Tenminste dat is wat ik uit het betreffende filmpje haal.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:59 schreef Viv het volgende:
[..]
Foto ziet er bewerkt uit. Anatomisch klopt die hand in ieder geval niet.Er zitten vingers in de handpalm terwijl hij iets vast zou houden.
Het is gewoon kwaadaardig als mensen bewust dit soort nepbeelden delen.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Je hoeft alleen maar naar dat troll account te kijken op X om te weten dat iedere post daar bedoeld is als bait.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is gewoon kwaadaardig als mensen bewust dit soort nepbeelden delen.
Photoshop.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Van iemand die naar eigen zeggen "bij de feiten blijft" zou je verwachten in staat te zijn dit soort gemanipuleerd beeldmateriaal als zodanig te herkennen.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Dit is juist wat maga en ice als basis in hun dna hebben, liegen dat het gedrukt staat en de goed geindoctrineerde massa herhaalt het naar elkaar toe en zijn boos als ze met herhaalde leugens hier als leugenaar aangesproken worden.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is gewoon kwaadaardig als mensen bewust dit soort nepbeelden delen.
Dit had ik van een Tjoent echt nooit verwacht.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van iemand die naar eigen zeggen "bij de feiten blijft" zou je verwachten in staat te zijn dit soort gemanipuleerd beeldmateriaal als zodanig te herkennen.
Lekker betrouwbaar twitteraccountje ook hoor![]()
Heb je bewijzen dan dat ze niet in die stad wonen?quote:Op maandag 26 januari 2026 01:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je denkt dat al die mensen die daar protesteren inwoners zijn daar?
Waar is de reguliere politie die orde moet handhaven?
Overigens werd juist dat AI plaatje waar deze snip uitkomt wel steeds als die side by side executie vergelijking gepost... Toen hoorde ik niemand ouwehoeren over photoshop.quote:Op maandag 26 januari 2026 08:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van iemand die naar eigen zeggen "bij de feiten blijft" zou je verwachten in staat te zijn dit soort gemanipuleerd beeldmateriaal als zodanig te herkennen.
Lekker betrouwbaar twitteraccountje ook hoor![]()
quote:Op zondag 25 januari 2026 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind deze passender dan die <Knip>:
[ afbeelding ]
Het lijkt niet eens op een pistool...quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Beste Tjoent,quote:Op maandag 26 januari 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
floyd ertussen ook echtquote:Op maandag 26 januari 2026 02:35 schreef RotatoR het volgende:
Ondertussen op Feesboek:
[ afbeelding ]
zou een beetje boos zijn als ik die kerel was die ervoor zitquote:Op maandag 26 januari 2026 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beste Tjoent,
Sinds er AI bestaat kan je geen enkele (!) foto op het internet meer vertrouwen tenzij je ergens het origineel hebt.
Dit is de crop:
[ afbeelding ]
Dit is de bewerkte AI foto waaruit gecropt is en waar een agent z'n hoofd kwijt is:
[ afbeelding ]
En dit is het vermeende origineel:
[ afbeelding ]
Op zich snap ik eerlijk gezegd niet waarom er een civil rights inquiry zou zijn, omdat dat onderzoek zich richt op de vraag of er sprake zou zijn van discriminatie (dus dat de trekker overgehaald is omdat het slachtoffer blank is, of omdat ze vrouw is, of omdat ze lesbisch is). Het lijkt mij vrij evident dat daar geen enkele aanwijzing voor gevonden kan worden.quote:Op maandag 26 januari 2026 09:47 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen in de kwestie Good:
https://www.nytimes.com/2(...)ting-renee-good.html
The agent, Tracee Mergen, left her job as a supervisor in the F.B.I.’s Minneapolis field office after bureau leadership in Washington pressured her to discontinue a civil rights inquiry into the immigration officer, Jonathan Ross, according to one of the people.
En:
Senior Justice Department officials have repeatedly said there are no plans to follow the path normally taken in such situations and pursue an investigation into whether Mr. Ross, who fired multiple shots at Ms. Good, had used excessive force.
Federal investigators have also refused to cooperate with state and local prosecutors in Minnesota, complicating any efforts they might take to open their own investigations into Mr. Ross.
Bananenrepubliekdingen.
Opgelost:quote:Op maandag 26 januari 2026 09:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou een beetje boos zijn als ik die kerel was die ervoor zit
Discriminatie is natuurlijk niet het enige waar zo'n civil rights inquiry zich op kan richten.quote:Op maandag 26 januari 2026 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zich snap ik eerlijk gezegd niet waarom er een civil rights inquiry zou zijn, omdat dat onderzoek zich richt op de vraag of er sprake zou zijn van discriminatie (dus dat de trekker overgehaald is omdat het slachtoffer blank is, of omdat ze vrouw is, of omdat ze lesbisch is). Het lijkt mij vrij evident dat daar geen enkele aanwijzing voor gevonden kan worden.
Nee hoor. Heb je de overige twee alinea's ook nog bekeken?quote:Het onderzoek zal vooral dienen te draaien om de vraag wat er nu precies is gebeurd en hoe die gebeurtenissen juridisch te kwalificeren zijn.
Kortom: iets te vroeg om op basis van dit (gekleurde) artikel te constateren dat er een bananenrepubliek onderzoek gehouden wordt.
Zei je dat ook toen die man was doodgeschoten gisteren of was je daar niet zo van onder de indruk.quote:
Gesneden aan wat gebroken glas denk ik, daar moet je mee uitkijken, het is een puinhoop binnen.quote:
Ik las dat het 8 weken is waarvan 100 uur studie.quote:Op maandag 26 januari 2026 03:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch heb ik ze in de tram meerdere malen mensen staande zien houden met gepast geweld en heel veel praten
daar heb je echt geen universitaire opleiding voor nodig en die vogels hebben flink meer taken dan ICE
Wat precies verwacht je in dit onderzoek aan te treffen?quote:Op maandag 26 januari 2026 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Discriminatie is natuurlijk niet het enige waar zo'n civil rights inquiry zich op kan richten.
[..]
Nee hoor. Heb je de overige twee alinea's ook nog bekeken?
Nee, want er stonden zo’n dertig zombies die naar binnen wilden en zij waren met zijn tweeën.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, pak je noodverband en begin te wikkelen.
Hij mist niet alleen zijn hoofd, maar ook nog een hand. Lijkt me moeilijk handhaven zonder hoofd en maar een hand.quote:Op maandag 26 januari 2026 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beste Tjoent,
Sinds er AI bestaat kan je geen enkele (!) foto op het internet meer vertrouwen tenzij je ergens het origineel hebt.
Dit is de crop:
[ afbeelding ]
Dit is de bewerkte AI foto waaruit gecropt is en waar een agent z'n hoofd kwijt is:
[ afbeelding ]
En dit is het vermeende origineel (waarvan ik ook niet weet of deze al AI-enhanced is):
[ afbeelding ]
Ooooooh hij had een zwaard!quote:
Was daarbinnen iets bijzonders te halen? Misschien had O’Hara de politie dan wel gemobiliseerd.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, want er stonden zo’n dertig zombies die naar binnen wilden en zij waren met zijn tweeën.
Dat duurde ff voordat er hulp kwam.
Daar hoor je links niet over hè. Dat hardwerkende slechtbetaalde zonen en mannen hun leven riskeren om meisjes en jongens te beschermen tegen verkrachters en moordenaars. Ze willen niets anders dan veilig thuiskomen om daar een goede vader en partner te zijn.quote:
Aanname! Speculatiequote:Op maandag 26 januari 2026 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij mist niet alleen zijn hoofd, maar ook nog een hand. Lijkt me moeilijk handhaven zonder hoofd en maar een hand.
Dit lijkt me in de context van de ICE-optredens een kanshebber:quote:Op maandag 26 januari 2026 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat precies verwacht je in dit onderzoek aan te treffen?
Mooi.quote:En ik heb het gehele artikel gelezen.
Opmerkelijk is dat de video pas begint nadat die groep is weggelopen kennelijk in afwachting van gratie van de president.quote:
En toen waren deze twee thugs ineens niet zo stoerquote:
Mooie trol reactiequote:Op maandag 26 januari 2026 10:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar hoor je links niet over hè. Dat hardwerkende slechtbetaalde zonen en mannen hun leven riskeren om meisjes en jongens te beschermen tegen verkrachters en moordenaars. Ze willen niets anders dan veilig thuiskomen om daar een goede vader en partner te zijn.
Terwijl deze heroïsche hulpverleners zich óók nog moeten verdedigen met niets meer dan een banaan tegen linkse bloeddorstige mafketels die in groepen van honderden hen met machetes te lijf gaan.
Waar is de ophef? Nergens!!
Ze dachten dat er mannen van ICE slapen en ze stormden naar binnen, sloopten de lobby en maakten veel herrie om de mogelijke ICE mannen uit hun slaap te houden.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was daarbinnen iets bijzonders te halen? Misschien had O’Hara de politie dan wel gemobiliseerd.
Geen probleem, Steve heeft alle beelden in zijn laatste live.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Opmerkelijk is dat de video pas begint nadat die groep is weggelopen kennelijk in afwachting van gratie van de president.
Het is wachten op de volgende 'vreedzame demonstrant' die tegen de kogel aanloopt.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze dachten dat er mannen van ICE slapen en ze stormden naar binnen, sloopten de lobby en maakten veel herrie om de mogelijke ICE mannen uit hun slaap te houden.
Zag er intimiderend uit. Het duurde lang voordat er hulp kwam en dat waren eerst de nationale garde en nog veel later pas de politie. Maar toen hadden ze de groep sluit de straat gejaagd, dat zag er ook weer bijzonder uit. Toen iedereen weg was, gingen er weer een stuk of acht zombies op kliko’s meppen, fluiten en toeteren.
Heb je ook een linkje naar die Steve? Had hem wel maar ben hem kwijt.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Geen probleem, Steve heeft alle beelden in zijn laatste live.
https://www.youtube.com/agendafreetvquote:Op maandag 26 januari 2026 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje naar die Steve? Had hem wel maar ben hem kwijt.
Zie je nu hoe gevaarlijk die demonstrant was? Hij had het hoofd en de hand van de ICE agent er al afgeknald.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij mist niet alleen zijn hoofd, maar ook nog een hand. Lijkt me moeilijk handhaven zonder hoofd en maar een hand.
Isdatzo gaf hem al, is een hele lange video.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje naar die Steve? Had hem wel maar ben hem kwijt.
Ook dat halve hotel slopen...quote:Op maandag 26 januari 2026 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Isdatzo gaf hem al, is een hele lange video.
Ergens halverwege schakelt hij over richting dat hotel, hij betaald een jongen die alles daar van begint tot einde filmt.
Dit zijn geen ICE-agenten.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En toen waren deze twee thugs ineens niet zo stoer
Op andere beelden is duidelijk te zien dat de helft van de mensen die zich daar “pers” noemen, demonstranten zijn met een telefoontje. De meesten zombies zijn daar al vertrokken.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit zijn geen ICE-agenten.
Niet dat het wat uitmaakt voor de relschoppers
Die zien een uniform=evil gestapo
[ x ]
Zegt veel over het niveau daarzo
Ik zie geen intimideren en provoceren?quote:Op maandag 26 januari 2026 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Intimideren en provoceren. En de politie doet niks…
Week geleden gebeurde dit ook al, nu hebben de Angry mob overal checkpoints geplaatst en moet je jezelf identificeren als je naar binnen wil.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze dachten dat er mannen van ICE slapen en ze stormden naar binnen, sloopten de lobby en maakten veel herrie om de mogelijke ICE mannen uit hun slaap te houden.
Zag er intimiderend uit. Het duurde lang voordat er hulp kwam en dat waren eerst de nationale garde en nog veel later pas de politie. Maar toen hadden ze de groep sluit de straat gejaagd, dat zag er ook weer bijzonder uit. Toen iedereen weg was, gingen er weer een stuk of acht zombies op kliko’s meppen, fluiten en toeteren.
Daar kan ik niks aan doen.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zie geen intimideren en provoceren?
Wat zijn "zombies"? Heb ik een uitbraak gemist?quote:Op maandag 26 januari 2026 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De meesten zombies zijn daar al vertrokken.
Dat doe ik niet. De wereld is niet zwart/wit.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar hoe wil je hiermee een standrechtelijke executie op straat precies rechtvaardigen?
En dan vinden mensen het gek dat als er een mafketel met een wapen op hun af komt dat ze gelijk van het slechtste uitgaan en zich verdedigen. De haat tegen ICE zit zo diep.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Super gek idd.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En dan vinden mensen het gek dat als er een mafketel met een wapen op hun af komt dat ze gelijk van het slechtste uitgaan en zich verdedigen. De haat tegen ICE zit zo diep.
Zombiesquote:Op maandag 26 januari 2026 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op andere beelden is duidelijk te zien dat de helft van de mensen die zich daar “pers” noemen, demonstranten zijn met een telefoontje. De meesten zombies zijn daar al vertrokken.
Verklaar je nader. Welke leugens? Welke waarheden worden omgedraaid?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Door het continu ophitsen van mensen door leugens en waarheden omdraaien.
Verdedigen is 1 ding maar iemand die al ontwapend is en van je afgekeerd van achteren door het hoofd of nek schieten is gewoon een ijskoude executie.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En dan vinden mensen het gek dat als er een mafketel met een wapen op hun af komt dat ze gelijk van het slechtste uitgaan en zich verdedigen. De haat tegen ICE zit zo diep.
Jij beschrijft hier nu precies de modus operandi van fox, aon en wat van die kekke twitterkanalen die magacisten hier als bronnen gebruiken..quote:Op maandag 26 januari 2026 12:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Precies. Fijn dat jij je uitspreekt tegen de wanpraktijken waar het Trump-regime en de verdedigers daarvan stelselmatig schuldig aan zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Is gewoon normaal hoor.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verdedigen is 1 ding maar iemand die al ontwapend is en van je afgekeerd van achteren door het hoofd of nek schieten is gewoon een ijskoude executie.
Het is een mensenleven, je kan het niet ongedaan maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Lees dit topic maar eens door, zelfs beelden worden gewoon ontkent.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Welke leugens? Welke waarheden worden omgedraaid?
Welke beelden worden ontkend? Die met AI bewerkte foto's? Of een video?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lees dit topic maar eens door, zelfs beelden worden gewoon ontkent.
Welke beelden dan?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wie ontkent deze beelden en de feitelijke omschrijving daarvan dan: https://www.nytimes.com/i(...)pretti-timeline.htmlquote:Op maandag 26 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij liep daar met een wapen, als je zo ver gaat dat je met een wapen tussen gewapende agenten door te gaan lopen dan weet je niet wat iemand verder toe in staat is. Ze wachten niet af.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verdedigen is 1 ding maar iemand die al ontwapend is en van je afgekeerd van achteren door het hoofd of nek schieten is gewoon een ijskoude executie.
Het is een mensenleven, je kan het niet ongedaan maken.
Lol hier een omdraai voorbeeld.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. Fijn dat jij je uitspreekt tegen de wanpraktijken waar het Trump-regime en de verdedigers daarvan stelselmatig schuldig aan zijn.
Dit ja. Altijd dat stomme 'lees dit topic'.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welke beelden dan?
Doe eens concreet of typ geen onzin.
Een strubbeling? De man had niets meer vast, het wapen was afgepakt, hij was van de agenten afgekeerd en er werd gewoon een wapen op z'n nek/hoofd afgevuurd. Dat is een executie.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij liep daar met een wapen, als je zo ver gaat dat je met een wapen tussen gewapende agenten door te gaan lopen dan weet je niet wat iemand verder toe in staat is. Ze wachten niet af.
Het was niet een executie het was in een strubbeling dat er een wapen afging.
Hij had daar gewoon weg moeten blijven.
Hij is per ongeluk neergeschoten wil je zeggen?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij liep daar met een wapen, als je zo ver gaat dat je met een wapen tussen gewapende agenten door te gaan lopen dan weet je niet wat iemand verder toe in staat is. Ze wachten niet af.
quote:Op maandag 26 januari 2026 12:24 schreef Chivaz het volgende:
Het word tijd voor Trump om de insurrection act te implementeren. Er is daar nu alle reden toe, Walz en Frey hebben alle ruimte gehad om te deëscaleren maar ze kiezen ervoor om te rebelleren wat dus het functioneren van de federale overheid ernstig belemmerd.
Stuur het leger er op af, arresteer de raddraaiers en onthef Walz en Frey uit hun functie. Dit kan zo niet langer.
quote:Op maandag 26 januari 2026 12:24 schreef Chivaz het volgende:
Het word tijd voor Trump om de insurrection act te implementeren. Er is daar nu alle reden toe, Walz en Frey hebben alle ruimte gehad om te deëscaleren maar ze kiezen ervoor om te rebelleren wat dus het functioneren van de federale overheid ernstig belemmerd.
Stuur het leger er op af, arresteer de raddraaiers en onthef Walz en Frey uit hun functie. Dit kan zo niet langer.
Lol hier een omdraai voorbeeld.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ziet er idd niet uit als een nekschot maar een per ongelukkiequote:Op maandag 26 januari 2026 12:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij is per ongeluk neergeschoten wil je zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |