abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219928400
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:20 schreef Wantie het volgende:
[ x ]

Ondertussen in Los Angeles...
Prima toch?
pi_219928431
quote:
[ x ]

Laat ze vooral eens naar zichzelf kijken met al die provocaties en haatzaaierij, in plaats van te doen alsof ze de helden zijn.
pi_219928435
quote:
[ x ]

Dat zal ze leren :D
pi_219928442
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is Anne Frank nog niet gecensureerd daar?
Nee, enkel verboden op scholen in rode staten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219928446
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Laat ze vooral eens naar zichzelf kijken met al die provocaties en haatzaaierij, in plaats van te doen alsof ze de helden zijn.
Dat gaat Noem niet doen.
pi_219928478
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Trump de gouverneur van Minnnesota afzet en vervangt door een Republikein, zodat de chaos stopt en er weer rust en orde terugkeert in de staat.
Walz heeft met zijn extreme retoriek en falend beleid al genoeg schade aangericht.
Gast denk eerst eens een beetje na voordat je wat neerzet.
pi_219928495
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:33 schreef Questular het volgende:
Ik heb prima nagedacht en sta nog steeds volledig achter elke letter van wat ik zei.
pi_219928512
quote:
Het wordt hoog tijd dat Trump de gouverneur van Minnnesota afzet en vervangt door een Republikein, zodat de chaos stopt en er weer rust en orde terugkeert in de staat.
Walz heeft met zijn extreme retoriek en falend beleid al genoeg schade aangericht.
Je snapt dus niets van het Amerikaanse politieke stelsel.
pi_219928517
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Vergeefse moeite.
pi_219928538
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je snapt dus niets van het Amerikaanse politieke stelsel.
Ik snap het Amerikaanse systeem prima, een gouverneur is geen onaantastbare koning en federale wetshandhaving gaat boven statelijke obstructie. Dus ja, Trumpje kan via federale middelen druk uitoefenen of ingrijpen als de chaos escaleert.
pi_219928562
quote:
Kijk eens dom. Ja ho maar!
pi_219928576
quote:
Het wordt hoog tijd dat ICE opzout uit Minnesota.
pi_219928578
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:47 schreef Sanvi het volgende:
Kijk eens dom. Ja ho maar!
zegt de echte dorpsgek die zelf niet eens doorheeft hoe idioot hij overkomt in die VI uitzending.
pi_219928582
quote:
[ x ]

Nounou. Dat gaat echt iets veranderen !
pi_219928593
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Het wordt hoog tijd dat ICE opzout uit Minnesota.
Nee, het wordt hoog tijd dat ICE zijn werk ongehinderd kan uitvoeren en criminele illegalen daadwerkelijk deporteert.
Walz en zijn linkse vrienden moeten ophouden met obstructie en de wet laten gelden.
pi_219928609
Het wordt hoog tijd dat de trollen weer teruggestuurd worden naar trolland.
  Moderator / Social Media snolleke zondag 25 januari 2026 @ 21:56:39 #92
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219928617
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
hoe sneller deze gast weg is deste beter, 2 verschillende enorme rellen in zijn staat onder zijn bewind, BLM en deze, plus de hele fraude kwestie!
Valt wel op dat het steeds mis gaat in zijn staat. Was die zwarte persoon die gewurgd werd onder biden of Trump?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219928627
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
ja helemaal vanuit Groningen :7 :7
Groningen nog wel.
Ik weet dat Randstedelingen Groningen als het buitenland zien, maar ik zit nog wel even stuk verder dan dat...
pi_219928632
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik snap het Amerikaanse systeem prima, een gouverneur is geen onaantastbare koning en federale wetshandhaving gaat boven statelijke obstructie. Dus ja, Trumpje kan via federale middelen druk uitoefenen of ingrijpen als de chaos escaleert.
Jammer voor je, maar:

Nee, de president van de Verenigde Staten kan een gouverneur van een staat niet afzetten.

Dit heeft te maken met de manier waarop de Amerikaanse overheid is gestructureerd. Het systeem is gebaseerd op federalisme, waarbij de macht is verdeeld tussen de federale (landelijke) overheid en de individuele staten.

Waarom de president deze macht niet heeft:

Aparte soevereiniteit: Een gouverneur is het staatshoofd van een soevereine staat en is verantwoording verschuldigd aan de burgers van die staat, niet aan de federale overheid.

Geen ondergeschikte: Een gouverneur is geen werknemer of ondergeschikte van de president. De president kan wel leden van zijn eigen kabinet (zoals ministers) ontslaan, maar heeft geen autoriteit over gekozen functionarissen van een staat.

De 10e Amendement: De Amerikaanse grondwet bepaalt dat alle machten die niet specifiek aan de federale overheid zijn gegeven, bij de staten of het volk liggen. Het afzetten van een gouverneur door een president valt hier niet onder.
pi_219928641
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Mag toch aannemen dat de meeste blanken in NL wel iets van schuld voelen (over het verleden).
Nee.

Ik voel geen enkele schuld.

Ik voel wel een sterke verantwoording om me niet hetzelfde te gedragen.

En dat doe ik dan ook niet.

Lijkt me ruimschoots voldoende. Want niemand kan het verleden veranderen. Alleen de toekomst kan veranderd worden. En dat gebeurt door onze gedragingen in het nu. Gedraag je dus goed in het nu en zorg dat andere zich goed gedragen in het nu. Dát is de manier om de wereld te verbeteren. De enige.
pi_219928649
Dikke vette kans dat die klaproos die hem met dat pistool slaat, gewoon per ongeluk aan de trekker is gekomen, en de rest maar gewoon begon te knallen.
pi_219928651
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, het wordt hoog tijd dat ICE zijn werk ongehinderd kan uitvoeren en criminele illegalen daadwerkelijk deporteert.
Walz en zijn linkse vrienden moeten ophouden met obstructie en de wet laten gelden.
Ik zag niemand die ICE agent hinderen in zijn werk.

Edit:

Ik zag wel 5 of 6 ICE agenten die elkaar aan het hinderen waren bij hun werk, dat wel. Zoals Sunshine1982 zegt: dikke kans dat één van die ICE agenten een foutje maakte en een pistool liet afgaan, waarna die andere trigger-happy agenten er op los gingen schieten. Of de ICE agent die dat pistool pakte, riep tijdens het weglopen dat hij het pistool had afgepakt (gun! gun!), waarna de anderen dachten dat er een gun was en begonnen te blaffen.

Onder de streep was het allemaal onnodig, want het hele verhaal begon met een ICE agent die verhaal kwam halen bij een protester, haar begon te duwen en met pepper spray begon te sprayen. Terwijl ze niets anders deed dan protesteren, wat haar goede recht was.

En ook stond die man in zijn goede recht om een pistool te dragen. Sowieso heeft 1 op de 3 Amerikanen legaal een wapen, en mag die op straat dragen zo lang hij aan de regels voldoet.

Die ICE agent had dat allemaal van te voren moeten bedenken, voordat hij die protesters zijn authoritar ging proberen op te leggen.

Er was niemand dood gegaan wanneer die ICE agent zich gewoon met zijn werk had bezig gehouden in plaats van met de protesters. Zo simpel ligt het.

[ Bericht 48% gewijzigd door RetepV op 25-01-2026 22:14:24 ]
pi_219928656
Het wachten is op iemand die Trump zo spuugzat is dat diegene overgaat tot liquideren.
pi_219928664
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Een gouverneur kan een impeachment aan zijn broek krijgen. Maar een president kan een gouverneur niet afzetten. Een staat is namelijk souverein.

Alla, een president kan natuurlijk wel de staat binnenvallen, de gouverneur gevangen nemen en deporteren. Zoals Trump dat met Maduro deed in Venezuela.

Moet Trump vooral proberen...
pi_219928667
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:59 schreef Wantie het volgende:
Jammer voor je, maar:

Nee, de president van de Verenigde Staten kan een gouverneur van een staat niet afzetten.

Dit heeft te maken met de manier waarop de Amerikaanse overheid is gestructureerd. Het systeem is gebaseerd op federalisme, waarbij de macht is verdeeld tussen de federale (landelijke) overheid en de individuele staten.

Waarom de president deze macht niet heeft:

Aparte soevereiniteit: Een gouverneur is het staatshoofd van een soevereine staat en is verantwoording verschuldigd aan de burgers van die staat, niet aan de federale overheid.

Geen ondergeschikte: Een gouverneur is geen werknemer of ondergeschikte van de president. De president kan wel leden van zijn eigen kabinet (zoals ministers) ontslaan, maar heeft geen autoriteit over gekozen functionarissen van een staat.

De 10e Amendement: De Amerikaanse grondwet bepaalt dat alle machten die niet specifiek aan de federale overheid zijn gegeven, bij de staten of het volk liggen. Het afzetten van een gouverneur door een president valt hier niet onder.
Jouw Chatgtp hallucineert. in extreme situaties als de staat federale wetten bewust tegenwerkt kan de federale overheid wel ingrijpen. via het Congres kan Trump wel stappen zetten om in te grijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')