NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Wat voegt dit toe?quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
"Illegaal" betekent in strijd met de wet, onwettig, of ongeoorloofd.
of betekend dit wat anders?
Een crimineel is iemand die misdaden pleegt (een misdadiger) of iets dat met misdaden te maken heeft, zoals 'crimineel gedrag' of 'criminele zaken'. Het is een term voor strafbaar gedrag, variërend van kleine vergrijpen tot zware misdrijven
Moest even lachen want dit klopt, hij sprong ook overduidelijk 'zwaar gewond' opzij na het schampen van de auto om even nog vijf stappen met zijn allerlaatste krachten het valse loeder van een afstand van hooguit 30 cm door een open autoraam door de kop te schieten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Een blauwe plek is officieel ook een internal bleeding. Zegt zonder verdere specificering dus niet zoveel.
Dat is wat adrenaline met je doet. Kijk maar eens naar Schumacher nadat hij zijn benen gebroken had en hoe hij snel uit de auto dacht te stappen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Moest even lachen want dit klopt, hij sprong ook overduidelijk 'zwaar gewond' opzij na het schampen van de auto om even nog vijf stappen met zijn allerlaatste krachten het valse loeder van een afstand van hooguit 30 cm door een open autoraam door de kop te schieten.
Van alle kanten fout, ja, mevrouw had niet moeten provoceren. Verdien je dan een kogel door je kop van een gefrustreerde PTSS-er, nee.
Er wordt duidelijk aangegeven dat iemand die misdaden pleegt crimineel is.quote:
Als verstandig mens laat ik deze ad hominem even voorbij gaan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar het bij jou mis mee gaat.
Gelachen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als verstandig mens laat ik deze ad hominem even voorbij gaan.
Alles, kom op Wantie je bent een snuggere kerel.quote:
Ik heb drie video’s gezien en die zijn van 2025. ICE bestaat al meer dan 20 jaar dus de claimndat ze vanaf dag 1 belaagd worden klopt gewoon niet. Tenzij dat je bedoeld dag 1 sinds Trumps 2e termijn maar ook dat haal ik niet uit de video’s.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb je de videos uberhaubt bekeken ze steken notabene Ice Auto's in de brand!
hoe is dat niet Belagen??
btw dit is niet een keer dit is in verschillende staten, en als je heel goed op let zie je de zelfde personen in meerdere filmpjes, en dan heb ik het niet over Ice agenten!
quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Moest even lachen want dit klopt, hij sprong ook overduidelijk 'zwaar gewond' opzij na het schampen van de auto om even nog vijf stappen met zijn allerlaatste krachten het valse loeder van een afstand van hooguit 30 cm door een open autoraam door de kop te schieten.
Van alle kanten fout, ja, mevrouw had niet moeten provoceren. Verdien je dan een kogel door je kop van een gefrustreerde PTSS-er, nee.
Volgens Tim Walz mag een agent direct overgaan tot dodelijk ingrijpen.quote:Op 23 juli 2020 tekende Walz de Minnesota Police Accountability Act (ook wel bekend als politiehervormingswet na de dood van George Floyd). Deze wet wijzigde onder andere Minnesota Statutes § 609.066, die de regels voor het gebruik van dodelijk geweld door politieagenten (peace officers) aanscherpt.
De wet stelt expliciet dat dodelijk geweld gerechtvaardigd is als een "objectief redelijke agent" gelooft dat het noodzakelijk is om zichzelf of anderen te beschermen tegen dood of ernstig lichamelijk letsel, gebaseerd op de totality of the circumstances (alle bekende feiten op dat moment, zonder hindsight).
Belangrijke punten uit de wet (subd. 2):
Het dreigingsniveau moet specifiek te beschrijven zijn.
Het moet redelijkerwijs waarschijnlijk zijn dat het gebeurt als de agent niet ingrijpt.
Het moet onmiddellijk aangepakt worden met dodelijk geweld (zonder onredelijke vertraging)
Walz tekende in 2020 een wet die agenten toestaat te handelen (inclusief dodelijk geweld) als een auto versnelt richting hen, zonder te hoeven wachten op daadwerkelijke impact, zolang de dreiging redelijk imminent lijkt. Het is geen expliciete "auto-clausule", maar de wet maakt dit expliciet mogelijk onder de nieuwe, strengere maar nog steeds defensieve standaard.
In datzelfde staat ook dat een agent zichzelf ten alle tijde nooit voor een auto moet plaatsen tenzij noodweer. *zucht*quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Volgens Tim Walz mag een agent direct overgaan tot dodelijk ingrijpen.
Verdiende ze de dood? natuurlijk niet, maarja, play stupid game win stupid prices.
Ik duld er op sinds Trump weer president is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb drie video’s gezien en die zijn van 2025. ICE bestaat al meer dan 20 jaar dus de claimndat ze vanaf dag 1 belaagd worden klopt gewoon niet. Tenzij dat je bedoeld dag 1 sinds Trumps 2e termijn maar ook dat haal ik niet uit de video’s.
de situate veranderede pas op het moment dat hij er net voor kwam lopen, toen zette ze eerst de auto in achteruit toen in vooruit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In datzelfde staat ook dat een agent zichzelf ten alle tijde nooit voor een auto moet plaatsen tenzij noodweer. *zucht*
Daarbij liep hij 'rondom de auto'. Een seconde later was hij voorbij de auto geweest.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
de situate veranderede pas op het moment dat hij er net voor kwam lopen, toen zette ze eerst de auto in achteruit toen in vooruit.
Natuurlijk is het ook niet handig om jezelf op die plek te plaatsen, maar als hij er achter had gestaan kon je exact hetzelfde zeggen aangezien ze eerst achteruit reed.
Daarom zijn autos ook zo gevaarlijk.
Je geeft zelf al aan dat die wet spreekt over objectief redelijke agenten, waarom probeer je hier Trumps gestapo onder te schuiven?quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Volgens Tim Walz mag een agent direct overgaan tot dodelijk ingrijpen.
Verdiende ze de dood? natuurlijk niet, maarja, play stupid game win stupid prices.
Tijdens een storm mag dat niet?quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In datzelfde staat ook dat een agent zichzelf ten alle tijde nooit voor een auto moet plaatsen tenzij noodweer. *zucht*
Ik beweer niet dat ICE legale migranten uitzet, dat doen anderen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alles, kom op Wantie je bent een snuggere kerel.
Wat heb ik tot nu toe naar voren geschoven.
Alleen vandaag!
- protesten tegen ice en het lastig vallen van die agenten gebeurt al bijna een jaar, zie meerdere beelden van het opzettelijk dwarsbomen van die agenten is voor hun dagelijks gedoe!
- Dat de agent in kwestie gewond was door de aanrijding!
- Dat de linkse media het vertikt om het woord illegaal te gebruiken terwijl er een enorm verschil is tussen illegale en niet illegale migranten!
- Dat ICE veel goeie dingen doet waaronder veel zware criminelen het land uit zetten.
Het enig wat ik jou vraag is of je me een aantal kan geven liefst met bron hoeveel Daadwerkelijke legale amerikanen ICE het land uit heeft gezet.
Ik moet het meerdere keren vragen, maar ik krijg geen antwoord, valt me beetje tegen van je kerel!
Ik vraag me af waarom het in Europa niet noodzakelijk is om met scherp op demonstranten te schieten en in de VS welquote:Op donderdag 15 januari 2026 02:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Er kwam er zojuist eentje met een schep en een grote bek op een ICE medewerker af, die hebben de demonstrant uiteindelijk in zijn/haar/hen been geschoten.
Bron Steve, agenda free Tv.
Wat betreft Amerikanen die door ICE zouden zijn opgepakt:quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alles, kom op Wantie je bent een snuggere kerel.
Wat heb ik tot nu toe naar voren geschoven.
Alleen vandaag!
- protesten tegen ice en het lastig vallen van die agenten gebeurt al bijna een jaar, zie meerdere beelden van het opzettelijk dwarsbomen van die agenten is voor hun dagelijks gedoe!
- Dat de agent in kwestie gewond was door de aanrijding!
- Dat de linkse media het vertikt om het woord illegaal te gebruiken terwijl er een enorm verschil is tussen illegale en niet illegale migranten!
- Dat ICE veel goeie dingen doet waaronder veel zware criminelen het land uit zetten.
Het enig wat ik jou vraag is of je me een aantal kan geven liefst met bron hoeveel Daadwerkelijke legale amerikanen ICE het land uit heeft gezet.
Ik moet het meerdere keren vragen, maar ik krijg geen antwoord, valt me beetje tegen van je kerel!
Niet dat ik denk dat Rusland EU lidstaten gaat annexeren, maar hoezo zou dat niet kunnen omdat ze lid zijn van de EU?quote:Op donderdag 15 januari 2026 05:50 schreef sp3c het volgende:
Rusland kan helemaal niks annexeren, al die staten zijn onderdeel van de EU
1,5 miljoen militairen gaan daar een probleem van makenquote:Op donderdag 15 januari 2026 06:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat Rusland EU lidstaten gaat annexeren, maar hoezo zou dat niet kunnen omdat ze lid zijn van de EU?
Rusland opgepakt door ICE?quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
1,5 miljoen militairen gaan daar een probleem van maken
quote:
Whehe, Lord Vetinari die alleen maar extreem linkse plaatjes posts de laatste maanden. Die gast kan je alles laten geloven.quote:
Raar dat ze hun gezichten niet laten zien. Waarschijnlijk om het intimiderende effect wat te vergrotenquote:
Nee, omdat ze anders belaagd worden door die ‘nette mensen’ die protesteren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Raar dat ze hun gezichten niet laten zien. Waarschijnlijk om het intimiderende effect wat te vergroten
Overal waar ze verschijnen zijn er demonstranten, dat is gewoon landelijk. Maar evengoed zijn er ook pro ICE demonstranten aanwezig. Zoals dat filmpje wat nu overal gedeeld is op social media van een kerel die tussen een stel anti ICE demonstranten loopt met een Amerikaanse vlag en flink werd lastig gevallen door een specifieke gast die hem constant met een toeter in zijn gezicht staat te irriteren. Na een poosje is hij het zat en mept die gast tegen de grond en vervolgens vallen een stel anderen hem massaal aan. Hij mept ze allemaal tegen de vlakte binnen enkele seconden, inclusief die gast met die toeter die voor een tweede keer komt solliciteren naar een beuk voor zijn muil. Je ziet hem ook echt als een zak zand neergaan, compleet buiten westen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:16 schreef Montagui het volgende:
Heeft ICE in de rest van de VS ook zulke problemen, of is het alleen Minnesota?
Voor wie de video niet kent, het zijn deze heerlijke beelden. Ik had helemaal gemist dat megafoon-irriteer-meneer nog een tweede keer gevloerd wordtquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Overal waar ze verschijnen zijn er demonstranten, dat is gewoon landelijk. Maar evengoed zijn er ook pro ICE demonstranten aanwezig. Zoals dat filmpje wat nu overal gedeeld is op social media van een kerel die tussen een stel anti ICE demonstranten loopt met een Amerikaanse vlag en flink werd lastig gevallen door een specifieke gast die hem constant met een toeter in zijn gezicht staat te irriteren. Na een poosje is hij het zat en mept die gast tegen de grond en vervolgens vallen een stel anderen hem massaal aan. Hij mept ze allemaal tegen de vlakte binnen enkele seconden, inclusief die gast met die toeter die voor een tweede keer komt solliciteren naar een beuk voor zijn muil. Je ziet hem ook echt als een zak zand neergaan, compleet buiten westen.
Hilarische beelden.
Ja, die eerste tik was blijkbaar niet genoeg, hij kwam terug voor meer.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor wie de video niet kent, het zijn deze heerlijke beelden. Ik had helemaal gemist dat megafoon-irriteer-meneer nog een tweede keer gevloerd wordt![]()
[ x ]
Je bedoelt neem ik aan dat ze anders thuis belaagd kunnen worden. Prima argument alleen speelt dit dan niet ook bij de reguliere politie? Of politici en ambtenaren?quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, omdat ze anders belaagd worden door die ‘nette mensen’ die protesteren.
Hahahaa en dan terug komen lopen alsof je wat voorstelt met je armen omlaag natuurlijk terwijl die kerel tegenover je al 3 mensen inclusief jezelf naar de vloer heeft gehoekt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor wie de video niet kent, het zijn deze heerlijke beelden. Ik had helemaal gemist dat megafoon-irriteer-meneer nog een tweede keer gevloerd wordt![]()
[ x ]
Mogelijk, dus niks concreets bedoel heel simpel een amerikaan in buitenland die paspoort omhoog houd dat ie uit de VS getrapt is..quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat betreft Amerikanen die door ICE zouden zijn opgepakt:
Toevallig zag ik vanochtend deze video van de Today Show, die met enkele voorbeelden komt van mogelijke arrestaties van Amerikanen, waaronder native Americans die dagenlang zijn vastgehouden, en van etnisch profileren bij het aanhouden van mensen.
Bekijk deze YouTube-video
https://abcnews.go.com/US(...)apolis-ice-129186393quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mogelijk, dus niks concreets bedoel heel simpel een amerikaan in buitenland die paspoort omhoog houd dat ie uit de VS getrapt is..
Ik noem maar iets.
eerlijk gezegd neem ik dit soort shows niet meer, serieus.
Als ontzettend goed voorbeeld Last week tonight, de toon is namelijk geschift van serieuze topics aanpakken naar een complete politieke agenda, last week tonight de maintopics staan allemaal op youtube en scroll even rustig naar beneden van oudste naar nieuwste en dan zie je hoe dit van aanhalen van serieuze topics zoals fraude doodstraf buitenlandse dictators overgaat in een en al politike links geneuzel.
Plus ronduit liegen!! zoals deze hier onder.
oh en 1 min 10 sec in jou filmpjeTrump gaf die speech aan de inwoners van iran niet aan Minesota, maar dit is volledig bewerkt..
of te wel weer liegen en gelijk weer afgezet!
Wat doen mensen van een Dakota Tribe in Minesota?quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://abcnews.go.com/US(...)apolis-ice-129186393
Ook hier wordt gesproken over verschillende native Americans die door ICE zijn vastgezet..
Seri-fucking-eus?quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat doen mensen van een Dakota Tribe in Minesota?
Jij dacht dat die stam zich netjes had gehouden aan de latere indeling van de VS in staten en alleen in Noord- en Zuid-Dakota te vinden was ofzo?quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
1 vrij gelaten 3 zitten nog vast, en er is wat onduidelijkheid dus over.
maar er is nog niemand uitgezet, als dit inderdaad een fout betreft is dit inderdaad niet correct en is het meer dan terecht dat deze 3 een compensatie en een welgemeend excuus krijgen.
die wonen daar al langer dan Minnesota bestaatquote:Op donderdag 15 januari 2026 15:32 schreef theguyver het volgende:
In veel gevallen ( niet alle) blijven deze mensen veelal bij elkaar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij dacht dat die stam zich netjes had gehouden aan de latere indeling van de VS in staten en alleen in Noord- en Zuid-Dakota te vinden was ofzo?
Eh ja, maar Minnesota ligt letterlijk naast de Dakotas en het leefgebied van deze stam spreidde zich gewoon uit over die drie staten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
In veel gevallen ( niet alle) blijven deze mensen veelal bij elkaar.
Net zoals de Amish, die bevinden zich ook veelal op dezelfde plek!
Als het inderdaad een aantal Tribe leden gaat zal dit wel snel aan het licht komen, want waar naartoe wil de VS ze uitzetten?
https://fd.nl/politiek/15(...)n-dollars-opgeleverdquote:Op woensdag 14 januari 2026 08:40 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ok, ga alsjeblieft terug naar Reddit.
Wat is het bron wat hij aanhaalt?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
Het luisteren waard. Komt met wat relevante cijfers van hoe Amerikanen over ICE denken.
Heb je überhaupt geluisterd? De bronnen noemt hij gewoon.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is het bron wat hij aanhaalt?
"Bijna de helft van de bevolking is de dienst zelfs liever kwijt dan rijk."
Was het niet zo dat bijna de helft ook op Kamala stemde en deze uiteindelijk verloor?
Waarom zegt hij niet, merendeel van bevolking is blij met optreden ICE?
Het is toch geen Noord Korea?quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar sowieso, waarom Amerikaanse staatsburgers vast zetten?quote:1 vrij gelaten 3 zitten nog vast, en er is wat onduidelijkheid dus over.
maar er is nog niemand uitgezet, als dit inderdaad een fout betreft is dit inderdaad niet correct en is het meer dan terecht dat deze 3 een compensatie en een welgemeend excuus krijgen.
Omdat dat kennelijk niet is gebleken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
"Bijna de helft van de bevolking is de dienst zelfs liever kwijt dan rijk."
Was het niet zo dat bijna de helft ook op Kamala stemde en deze uiteindelijk verloor?
Waarom zegt hij niet, merendeel van bevolking is blij met optreden ICE?
Nee want als hij bronnen aanhaalt die ook geloofden en vertelden dat Trump geen kans had afgelopen verkiezingen en Kamala ging winnen, zijn die natuurlijk niet zo geloofwaardig.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je überhaupt geluisterd? De bronnen noemt hij gewoon.
Je tweede punt is volstrekt irrelevant.
En je derde punt benoemt hij gewoon en uit het onderzoek wat hij aanhaalt blijkt dat de het merendeel het dus niet (meer) steunt.
Leuk frame, maar een voorspelling over een toekomstige verkiezing is wat anders dan een enquête over het heden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee want als hij bronnen aanhaalt die ook geloofden en vertelden dat Trump geen kans had afgelopen verkiezingen en Kamala ging winnen, zijn die natuurlijk niet zo geloofwaardig.
Beetje vergelijkbaar met een poll van joop.nl en dan daaruit een conclusie trekken.
Aha, dus bronnen die een verkeerde voorspelling deden aangaande de presidentsverkiezingen zijn ongeloofwaardig?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee want als hij bronnen aanhaalt die ook geloofden en vertelden dat Trump geen kans had afgelopen verkiezingen en Kamala ging winnen, zijn die natuurlijk niet zo geloofwaardig.
Beetje vergelijkbaar met een poll van joop.nl en dan daaruit een conclusie trekken.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk frame, maar een voorspelling over een toekomstige verkiezing is wat anders dan een enquête over het heden.
Maar wel fijn dat Kamala nog steeds je gedachten beheerst.
Deze enquête ook, weerspiegelt hoe de Nederlander denkt over ICE.quote:
Dus?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Deze enquête ook, weerspiegelt hoe de Nederlander denkt over ICE.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jij kent epicbeardman nog niet?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als dat zo zou werken dan kunnen we hier in Nederland ook alle mainstream media als ongeloofwaardig beschouwen.
Ja, dat herinner ik me nog goed, zelfs op de radio riepen al die linkse rakkers en kenners dat Trump absoluut niet kon winnen. Gelukkig heeft hij toch gewonnen. En ik denk dat de Republikeinen bij de volgende verkiezingen opnieuw winnen met een nog overtuigendere meerderheid.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook. Het is één grote DPG en Mediahuis zelfpijp bende. Of dacht je dat hun echte doel jou te informeren was?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als dat zo zou werken dan kunnen we hier in Nederland ook alle mainstream media als ongeloofwaardig beschouwen.
Ik denk dat ik dat zo wil houdenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij kent epicbeardman nog niet?
Er komen geen verkiezingen. Of Trump valt dood neer aan al zijn ouderdomskwalen, dan voorzie ik een lelijke implosie van de GOP. Tenzij dan blijkt dat de KKK daar middels Stephen Miller zeer stevig de touwtjes in handen heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, dat herinner ik me nog goed, zelfs op de radio riepen al die linkse rakkers en kenners dat Trump absoluut niet kon winnen. Gelukkig heeft hij toch gewonnen. En ik denk dat de Republikeinen bij de volgende verkiezingen opnieuw winnen met een nog overtuigendere meerderheid.
BNW is een deurtje verder maat.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:11 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook. Het is één grote DPG en Mediahuis zelfpijp bende. Of dacht je dat hun echte doel jou te informeren was?
Ik weet niet waar de Telegraaf en WNL onder vallen maar als er één mediaconglomeraat aan te wijzen is dat de burger keihard aan het bedonderen is zijn zij het wel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:11 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook. Het is één grote DPG en Mediahuis zelfpijp bende. Of dacht je dat hun echte doel jou te informeren was?
quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Aha, dus bronnen die een verkeerde voorspelling deden aangaande de presidentsverkiezingen zijn ongeloofwaardig?
quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk frame, maar een voorspelling over een toekomstige verkiezing is wat anders dan een enquête over het heden.
Maar wel fijn dat Kamala nog steeds je gedachten beheerst.
Altijd een fijne podcast nu ik niet zo lang meer in de auto zit. Over een paar weken naar zijn theathershow.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
Het luisteren waard. Komt met wat relevante cijfers van hoe Amerikanen over ICE denken.
Dat klopt inderdaad. Hij zegt namelijk helemaal niks over wat Raymond Mens beweert en spreekt ook niets van wat Mens beweerd tegen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ x ]
Hier een democraat die heel wat anders zegt dan Dhr Mens.
In elke Staat waar ze illegalen beschermen, dit was in California, waar ook veel kinderen als slaven aam het werk zijnquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:16 schreef Montagui het volgende:
Heeft ICE in de rest van de VS ook zulke problemen, of is het alleen Minnesota?
Die zegt 100% Ja.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Deze enquête ook, weerspiegelt hoe de Nederlander denkt over ICE.
Uiteraard.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:35 schreef inslagenreuring het volgende:
Als de liberalen met deze wantoestanden doorgaan. Dan heeft Trump straks alle reden om martial law af te kondigen. En is de grote self fulfilling prophecy van "afschaffen van de democratie" voltrokken.
Maar dan ligt het aan de grote fascist. Boehoe.
Vooral alle reden tot handelen geven dan.quote:
Eh ja, ik denk dat je dat best kunt toerekenen aan de persoon die 'de democratie afschaft', en niet direct aan de mensen die hem daar het excuus voor geven.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:35 schreef inslagenreuring het volgende:
Als de liberalen met deze wantoestanden doorgaan. Dan heeft Trump straks alle reden om martial law af te kondigen. En is de grote self fulfilling prophecy van "afschaffen van de democratie" voltrokken.
Maar dan ligt het aan de grote fascist. Boehoe.
Doe geen moeite.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:
De ice agent heeft interne bloedingen opgelopen van de aanrijding, en op andere beelden is ook duidelijk te zien dat die geraakt is. 🤔
Daarom zie je ook vrijwel nooit zwarten tussen deze meningte staan die nu aan het strijden zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Waar is Renee Good eigenlijk voor gestorven?
ICE is in Minneapolis onder andere om de grootschalige Somalische fraude te onderzoeken. Met hun niet bestaande 'kinderdagverblijven' waar ze miljoenen overheidsgeld verduisteren.
Belastinggeld van Renee.
Je bent dus gestorven voor een groep gloeilamphoofden Somaliërs, die JOUW geld stelen en een hekel aan jou hebben.
Zie hier het schoolvoorbeeld van linkse breinrot
Ach, wat een gevloek weer. En welke 'nazi-tactieken' gebruikt Trump dan precies?quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je de vader die kind en wijf slaat hoort zeggen: kijk nou eens hoe kwaad je me gemaakt hebt!
Sorry maar wat probeer je in hemelsnaam te zeggen? Dat Trump een gore teringnazi is die nazi-tactieken gebruikt? Want dat is wat blijkt uit je voorstelling van zaken. Ik had nou juist begrepen dat we niet mogen demoniseren hier dus waarom zeg je dit?
Het valt inderdaad op dat onder de mensen die altijd jammeren over 'diversiteit', dat er erg weinig van de door hun zo gewenste 'diversiteit' zichtbaar is binnen de door hun opgezette groepjes van (radicale) activisten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarom zie je ook vrijwel nooit zwarten tussen deze meningte staan die nu aan het strijden zijn.
Ik geloof ook best dat er veel demonstranten nu expres ice gaan aanvallen wetende dat er 100 camera's op hen gericht zijn om zodoende een GoFundMe voor zich gestart te krijgen of als een matyr te sterven voor de illegalen.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het valt inderdaad op dat onder de mensen die altijd jammeren over 'diversiteit', dat er erg weinig van de door hun zo gewenste 'diversiteit' zichtbaar is binnen de door hun opgezette groepjes van (radicale) activisten.
Die kijken wel uit, die begrijpen dat ICE er niet is voor hun maar voor de illegalen die hun positie op de arbeidsmarkt en huizenmarkt innemen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, wat een gevloek weer. En welke 'nazi-tactieken' gebruikt Trump dan precies?
[..]
Het valt inderdaad op dat onder de mensen die altijd jammeren over 'diversiteit', dat er erg weinig van de door hun zo gewenste 'diversiteit' zichtbaar is binnen de door hun opgezette groepjes van (radicale) activisten.
Fascibots?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:25 schreef Harmankardon het volgende:
Zitten de fascibots nu tegen elkaar aan te praten?
De perfecte assist is toch ook een mooi iets?quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral alle reden tot handelen geven dan.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Heftig hoe Obama hier praat over illegalen, heeft Trump nu geleerd van de dems? oh wacht hij was natuurlijk ook altijd zelf democraat die Trump.
Wow, je bent nu tegen de deportatie van illegale migranten en het sluiten van de grens?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Heftig hoe Obama hier praat over illegalen, heeft Trump nu geleerd van de dems? oh wacht hij was natuurlijk ook altijd zelf democraat die Trump.
Dat komt door je eigen perceptie.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, wat een gevloek weer. En welke 'nazi-tactieken' gebruikt Trump dan precies?
[..]
Klopt, Trump volgt de post truth doctrine..quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Doe geen moeite.
Er zijn blijkbaar 2 waarheden.
Dat is de tijd waarin we nu leven.
"Alles sal reg kom".
Ja, bijzonder niet?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:25 schreef Harmankardon het volgende:
Zitten de fascibots nu tegen elkaar aan te praten?
Dit past ook in de post truth doctrine: Suggestieve vragen stellen over een punt dat niemand maakt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:00 schreef Omnyakom220 het volgende:
Ik vraag me letterlijk af waarom sommige users hier zo ertegen zijn dat illegale Zuid Amerikanen of Somalïers die fraude plegen gedeporteerd worden.
Wat is de beweegreden? Dat vraag ik mij serieus af. Is het je opleiding, je werk, hoe je opgegroeid bent, de religie wat je aanhangt of bepaalde idealen ?
Verlicht ons aub.
Dat ben ik deels wel met je eens, na de grote amnestybill van Reagan is Californië permanent een blauwe staat geworden. Ik denk dat de democraten dat hebben gezien en hebben gedacht dat als ze permanent de macht willen grijpen dat het zaak is om zoveel mogelijk illegalen in het land te houden terwijl de republikeinen zoveel mogelijk goedkope arbeidskrachten wilden hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, rechts heeft dit probleem veroorzaakt...
Alsof die agent haar heeft geëxecuteerd omdat er belasting naar Somalische fraudeurs gaat.. En het dan hebben over breinrot.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Waar is Renee Good eigenlijk voor gestorven?
ICE is in Minneapolis onder andere om de grootschalige Somalische fraude te onderzoeken. Met hun niet bestaande 'kinderdagverblijven' waar ze miljoenen overheidsgeld verduisteren.
Belastinggeld van Renee.
Je bent dus gestorven voor een groep gloeilamphoofden Somaliërs, die JOUW geld stelen en een hekel aan jou hebben.
Zie hier het schoolvoorbeeld van linkse breinrot
Je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik weet niet wat 'post truth do trine' betekent. Heb je er een Nederlandse term voor?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit past ook in de post truth doctrine: Suggestieve vragen stellen over een punt dat niemand maakt.
Explain....quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verder maat.
Dus je leest alleen de telegraaf en WNL?quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de Telegraaf en WNL onder vallen maar als er één mediaconglomeraat aan te wijzen is dat de burger keihard aan het bedonderen is zijn zij het wel.
Ik vind hem leuk verzonnen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ben ik deels wel met je eens, na de grote amnestybill van Reagan is Californië permanent een blauwe staat geworden. Ik denk dat de democraten dat hebben gezien en hebben gedacht dat als ze permanent de macht willen grijpen dat het zaak is om zoveel mogelijk illegalen in het land te houden terwijl de republikeinen zoveel mogelijk goedkope arbeidskrachten wilden hebben.
Voor beide kampen is het uiteindelijk niet goed en het is dus Trump die daar nu keihard tegen optreed.
Hij komt van Reddit.quote:
Post betekent Na.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:04 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik weet niet wat 'post truth do trine' betekent. Heb je er een Nederlandse term voor?
Jij volgt die personen op Reddit?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:16 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Hij komt van Reddit.. Alleen de ongeschoren nekbaarden en neuspiercing lesbo's daar gebruiken dat term.
Nick Shirley, een 23 jarige mormoonse maagd heeft met een selfie stok heeft meer onderzoek gedaan naar fraude door Somaliërs dan de gehele massa media.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Post betekent Na.
Truth betekent Waarheid,
Doctrine betekent Doctrine.
De post-truth doctrine stelt dat "de waarheid" niet iets is dat we ontdekken via onderzoek, maar iets dat we maken via communicatie en macht.
Perfect voorbeeld van de post truth doctrine.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:25 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Nick Shirley, een 23 jarige mormoonse maagd heeft met een selfie stok heeft meer onderzoek gedaan naar fraude door Somaliërs dan de gehele massa media.
Het heeft zelfs Tampon Tim ertoe gedwongen niet aan de volgende gouverneurs verkiezingen mee te doen omdat hij weet dat hij de klos is na het naaien van zoveel belasting betalers.
Dit alles puur en om alleen derde wereld volk te importeren uit de meeste waardeloze delen van de wereld om een stemblok te vormen die groot genoeg is zodat Democraten voor altijd de scepter kunnen zwaaien in Somalië 2.0. Oftewel de staat Minnesota.
Dat term? Kolerequote:Op donderdag 15 januari 2026 23:16 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Hij komt van Reddit.. Alleen de ongeschoren nekbaarden en neuspiercing lesbo's daar gebruiken dat term.
Hetzelfde gebeurt ook hier hoor. Zzp Noord Afrikanen met schimmige zorg bureau's op de raarste plekken, kapsalons en western union wissel kantoren op elke straathoek, vriendelijke niet westerse buurman die met 2025 BMW parkeert voor je deur terwijl vrouw met tien kinderen de hele dag thuis zit met gesloten gordijnen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld van de post truth doctrine.
Zat er in die Haagse buurt Tarwekamp die werd opgeblazen door een importiër niet een zorginstelling op hetzelfde adres ingeschreven als een bruidskleding winkel voor Fatima's?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:43 schreef Harmankardon het volgende:
Geert gaat dat allemaal fixen, wat ik je zweer.
Hahahahahahahahaquote:Op donderdag 15 januari 2026 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:
De ice agent heeft interne bloedingen opgelopen van de aanrijding, en op andere beelden is ook duidelijk te zien dat die geraakt is. 🤔
Geert? Is hij nog relevant?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:43 schreef Harmankardon het volgende:
Geert gaat dat allemaal fixen, wat ik je zweer.
Deze is al 30 keer gebruikt in het verleden. Dus zo bijzonder is het niet.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:58 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Ohoh, de insurrection act
Krijgen we weer beelden straks te zien zoals 5 jaar geleden tijdens de BLM rellen toen ze in Minnesota op mensen schoten die voor hen deur stonden?
Video contains some adult language. Law enforcement officers shot paint canisters along a Minneapolis street in the Whittier neighborhood May 30, 2020 during protests over the death of George Floyd.
Dus volgens jou zouden frauderende Somaliërs niet aangepakt moeten worden totdat er een even aantal Amerikanen ( lees : mensen met een blanke huidskleur en westerse achtergrond ) voor die feiten ook aangepakt moeten wordt? Stel je nu een quotum in aan de hand van huidskleur?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:00 schreef Harmankardon het volgende:
Maar even serieus, als je tegen corruptie/misbruik/fraude bent maar die standaard alleen hanteert bij migranten dan ben je niet tegen corruptie/misbruik/fraude. Dan discrimineer je met een leuk sausje eroverheen.
Klopt maar deze acties in het filmpje gebeurde onder Biden. Had ook BLM idd er bij gemeld maar dit soort dingen zoals schieten op mensen die op hen porch staan is blijkbaar gewoon normaal. Luisteren zullen ze!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:05 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Deze is al 30 keer gebruikt in het verleden. Dus zo bijzonder is het niet.
Het evenement wat jij aanhaalt heeft er trouwens niets mee te maken maar met corona en avondklokken. Filmpje is oud.
Ben je trouwens "CHAZ" vergeten? De autonome zone die werd opgericht tijdens BLM uit protest wat zich in een shitshow ontvouwde. Dagelijkse schiet, moord en verkrachtpartijen in de "vredige autonome linkse zone".
Wauwquote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:11 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zouden frauderende Somaliërs niet aangepakt moeten worden totdat er een even aantal Amerikanen ( lees : mensen met een blanke huidskleur en westerse achtergrond ) voor die feiten ook aangepakt moeten wordt? Stel je nu een quotum in aan de hand van huidskleur?
Joh, dit is gewoon een kloon van een of andere domoor die het niet helemaal begrijpt. Zou er niet teveel aandacht aan besteden.quote:
Nu verdraai je compleet wat hij zegt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:11 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zouden frauderende Somaliërs niet aangepakt moeten worden totdat er een even aantal Amerikanen ( lees : mensen met een blanke huidskleur en westerse achtergrond ) voor die feiten ook aangepakt moeten wordt? Stel je nu een quotum in aan de hand van huidskleur?
De toeslagenaffaire 2.0quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:00 schreef Harmankardon het volgende:
Maar even serieus, als je tegen corruptie/misbruik/fraude bent maar die standaard alleen hanteert bij migranten dan ben je niet tegen corruptie/misbruik/fraude. Dan discrimineer je met een leuk sausje eroverheen.
Waarom zou wat zij gedaan hebben lesbiennes een slechte naam geven?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:54 schreef epicbeardman het volgende:
Vind het sneu voor die dame, maar Bon Jovi blijft maar in mij opkomen bij het zien van relevant nieuws.
"Shot through the heart, and you're to blame! You give lesbians, a bad name"
Ik vind het serieus knap hoe Karoline Leavitt zich al een jaar staande houdt. Je zal maar dag in, dag uit moeten recht lullen wat krom is.quote:
Laten we niet doen alsof ze niet wist waar ze aan begon.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap hoe Karoline Leavitt zich al een jaar staande houdt. Je zal maar dag in, dag uit moeten recht lullen wat krom is.
Duidelijk. Gewoon een normale vraag dus van een journalist die gewoon zijn werk doet. Namelijk: kritische vragen stellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Tjoent het volgende:
Dan doen we er nog even één met meer context...
[ x ]
Vooringenomen antwoorden geeft...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Duidelijk. Gewoon een normale vraag dus van een journalist die gewoon zijn werk doet. Namelijk: kritische vragen stellen.
Ze vraagt toch expliciet naar zijn kijk op de zaak? Dan moet je niet huilen als je een antwoord krijgt dat je niet bevalt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Vooringenomen antwoorden geeft...
Reporter: Because an ICE agent acted recklessly and killed her unjustifiably
Met een zichtbaar kruis om haar nek: trotse uitgesproken volgeling van Christus.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap hoe Karoline Leavitt zich al een jaar staande houdt. Je zal maar dag in, dag uit moeten recht lullen wat krom is.
Stukje naastenliefde uitdragenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:59 schreef recidivist het volgende:
[..]
Met een zichtbaar kruis om haar nek: trotse uitgesproken volgeling van Christus.
Dat wel, maar ik vind het oprecht indrukwekkend.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof ze niet wist waar ze aan begon.
Een duidelijker vooringenomen standpunt krijg je niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
quote:
Voor wat bullseye?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Tjoent het volgende:
Dat is een simpel feit? Waarbij hij haar een goed antwoord geeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mist ze zelf ook een paar hersencellen, net als haar baas.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:42 schreef Viv het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is dan ook zijn 'waarheid'. Net zoals de 'waarheid' is dat de agent terecht uit zelfverdediging geschoten heeft én aangereden werd.
Beide waarheden worden ingenomen vanuit vooringenomen standpunten. Er is uiteindelijk echter maar 1 waarheid.
Wanneer dan een bron komt met 'de waarheid', dan wordt die bron aangevallen door users die hun 'waarheid' als DE waarheid zien wanneer ze het met die bron oneens zijn.
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:
Dat is een simpel feit? Waarbij hij haar een goed antwoord geeft.
Binnen 3 minuten he.....quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mist ze zelf ook een paar hersencellen, net als haar baas.
Dat of ze krijgt er gewoon zeer veel geld voor.
Maar goed als je dan in de avond in de spiegel kijkt dan zal je je wel diep schamen.
Omdat 1 of ander gehersenspoeld dammetje wat dingen roept is dat ineens de waarheid?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
[..]
Binnen 3 minuten he.....
Een vooringenomen absoluut geloof in je eigen 'waarheid' en daarna een aanval op een 'bron'.
Ja, als ze de vraag niet kan beantwoorden gaat ze frontaal in de aanval.quote:
klopt toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik vraag me ook wel eens af of die mensen nu echt geloven wat ze zeggen, of dat ze weten dat ze onwaarheden verkondigen, maar dat ze daar OK mee zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mist ze zelf ook een paar hersencellen, net als haar baas.
Dat of ze krijgt er gewoon zeer veel geld voor.
Maar goed als je dan in de avond in de spiegel kijkt dan zal je je wel diep schamen.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vraag me ook wel eens af of die mensen nu echt geloven wat ze zeggen, of dat ze weten dat ze onwaarheden verkondigen, maar dat ze daar OK mee zijn.
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vraag me ook wel eens af of die mensen nu echt geloven wat ze zeggen, of dat ze weten dat ze onwaarheden verkondigen, maar dat ze daar OK mee zijn.
Hmm, weet eigenlijk niet of dat voor al die mensen zou gelden. Dat ze het wel weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laatste.
Leavitt sprak in het voorjaar van 'Fun videos', toen haar gevraagd werd over de beelden van illegale migranten die gedeporteerd werden naar El Salvador en daar als zware criminelen werden behandeld.
Aldus de alt-right kloon/troll met een account van nog geen week.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:16 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
De kring om Trump heen weet heel goed hoe de vork in de steel zit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Hmm, weet eigenlijk niet of dat voor al die mensen zou gelden. Dat ze het wel weten.
Ik denk dat er best mensen zo dom zijn dat ze Trump geloven en alle onzin die ze daarmee moeten verkondigen.
Door gebrainwashed te zijn of gewoon blind vertrouwen.
Je hoopt voor de mensheid dat mensen niet in Trump geloven, helaas zien we in de VS veel voorbeelden dat dat niet zo is.
(Owh en zelfs op FOK!)
ah yes, El salvador is momenteel het meest veiligste land in de regio Bende leden worden in de cel gesmeten en krijgen levenslang.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laatste.
Leavitt sprak in het voorjaar van 'Fun videos', toen haar gevraagd werd over de beelden van illegale migranten die gedeporteerd werden naar El Salvador en daar als zware criminelen werden behandeld.
ik denk toch dat als je je in de Trumpisten-omgeving bevindt, je van jezelf al een soort overtuiging moet hebben dat je "aan de goede kant" van de waarheid staat. Natuurlijk zullen ze ook wel eens bij zichzelf denken dat er links en rechts de waarheid wat aangepast wordt maar dat is verder geen enkele politicus vreemd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
De kring om Trump heen weet heel goed hoe de vork in de steel zit.
Die liften gewoon mee op de populariteit van Trump voor hun eigen gewin.
De Maga supporters is een ander verhaal.
Dat merk je in het klein al op dit forum.
Integendeel. We zien dit juist bij de politieke tegenstanders, daar denkt men constant aan 'de juiste kant' te staan, terwijl de posities die men inneemt op zijn minst behoorlijk discutabel zijn te noemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ik denk toch dat als je je in de Trumpisten-omgeving bevindt, je van jezelf al een soort overtuiging moet hebben dat je "aan de goede kant" van de waarheid staat. Natuurlijk zullen ze ook wel eens bij zichzelf denken dat er links en rechts de waarheid wat aangepast wordt maar dat is verder geen enkele politicus vreemd.
We zien dit aan beide kanten, het is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. We zien dit juist bij de politieke tegenstanders, daar denkt men constant aan 'de juiste kant' te staan, terwijl de posities die men inneemt op zijn minst behoorlijk discutabel zijn te noemen.
"Hej, er komt een journalist uit een land wat niemand van ons aan kan wijzen, dus allemaal even boos kijken. Ow en hij komt ook door je digitale rechtszaak heen lullen."quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
ah yes, El salvador is momenteel het meest veiligste land in de regio Bende leden worden in de cel gesmeten en krijgen levenslang.
Had deze man toevallig ook een tattoo van een van de bendes?
Het land werd jaren overgenomen door enorme criminaliteit en is nu een van de veiligste landen omdat de regering ( gekozen door de bevolking) er klaar mee was en elk bende lid in de gevangenis smeet, de criminaliteit kelderde tot ongekende hoogte.
Dus mijn vraag is hadden deze personen toevallig tattoos van die bendes op hun lichaam.
zo ja... hmmmmmmm
Als ze dus weten onwaarheden te verkondigen, weten ze dan ook met welk uiteindelijk doel ze dat doen? Ik denk dat daar maar een paar een redelijk idee over hebben, en dat hoeven zelfs niet de mensen helemaal aan de top te zijn. Ik schat Kushner en Vance hoger in wat betreft het hebben van een beeld over hoe eea moet zijn over 10 jaar, en hoe daar te komen, dan Trump zelf bijv (die is meer gefocused op nu winnen, deals maken en zijn eigen ego strelen).quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Hmm, weet eigenlijk niet of dat voor al die mensen zou gelden. Dat ze het wel weten.
Ik denk dat er best mensen zo dom zijn dat ze Trump geloven en alle onzin die ze daarmee moeten verkondigen.
Door gebrainwashed te zijn of gewoon blind vertrouwen.
Je hoopt voor de mensheid dat mensen niet in Trump geloven, helaas zien we in de VS veel voorbeelden dat dat niet zo is.
(Owh en zelfs op FOK!)
Dus je hebt extreem linkse democraten democraten republikeinen extreem rechtste republikeinen en Trumpisten?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We zien dit aan beide kanten, het is niet zo moeilijk.
Maar goed ik hoor vanuit 1 kamp ook niet roepen dat Oekraïne de oorlog is gestart. Dat is toch aantoonbaar een leugen. En het ging nu even niet over de Democraten maar de Republikeinen en dan met name de Trumpisten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
Jup dat was het land jaren geleden ook, en het volk had gestemd op verandering en kijk nu hoe veel beter het is nu dat tuig achter slot en grendel zit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
"Hej, er komt een journalist uit een land wat niemand van ons aan kan wijzen, dus allemaal even boos kijken. Ow en hij komt ook door je digitale rechtszaak heen lullen."
Verder wel een flinke hel daar.
Oh hebben we deze weer hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laatste.
Het kan erger!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:38 schreef hondonspain het volgende:
Gisteren Bekijk deze YouTube-video
en vroeg me af of onder Obama de politie ICE hielp want als de politie zou helpen heb je veel minder geweld lijkt me.
Het is natuurlijk in maga kring waar de introspectie totaal afwezig is niet discutabel dat er zomaar regeringsleiders ontvoerd worden, bootjes met mensen erin uit het water geknald worden, er in dat land gemaskerde mensen rond lopen die zonder onderzoek mensen op basis van een kleurtje oppakken, er een president zit die veroordeelde drugdealers een pardon geeft en tegelijkertijd toch tegen drugs is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. We zien dit juist bij de politieke tegenstanders, daar denkt men constant aan 'de juiste kant' te staan, terwijl de posities die men inneemt op zijn minst behoorlijk discutabel zijn te noemen.
Kun je deze claim ook verder onderbouwen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk in maga kring waar de introspectie totaal afwezig is niet discutabel dat er zomaar regeringsleiders ontvoerd worden, bootjes met mensen erin uit het water geknald worden, er in dat land gemaskerde mensen rond lopen die zonder onderzoek mensen op basis van een kleurtje oppakken, er een president zit die veroordeelde drugdealers een pardon geeft en tegelijkertijd toch tegen drugs is.
De ene president wou meewerken en aanpassen de andere zei kom me maar halen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk in maga kring waar de introspectie totaal afwezig is niet discutabel dat er zomaar regeringsleiders ontvoerd worden, bootjes met mensen erin uit het water geknald worden, er in dat land gemaskerde mensen rond lopen die zonder onderzoek mensen op basis van een kleurtje oppakken, er een president zit die veroordeelde drugdealers een pardon geeft en tegelijkertijd toch tegen drugs is.
Ja mee eens, ze heeft "aanval is de beste verdediging" toch wel goed onder de kniequote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik vind het oprecht indrukwekkend.
Volg het nieuws?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je deze claim ook verder onderbouwen?
Collatheral hoort erbij. Ongeveer 0.03%. Dit is een verwaarloosbaar aantal en nadat het onderzoek is afgerond komen ze weer vrij. Dus wat is het probleem?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Volg het nieuws?Het is al meerdere keren gebeurd dat US citizens met een kleurtje worden opgepakt door ICE (al dan niet gepaard gaand met veel geweld), en dan circa 12 uur in een detentiecentrum worden vastgehouden. Zonder advocaat, zonder dat de familie weet waar ze zijn.
En dit is alleen omdat zij een kleurtje hebben?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Volg het nieuws?Het is al meerdere keren gebeurd dat US citizens met een kleurtje worden opgepakt door ICE (al dan niet gepaard gaand met veel geweld), en dan circa 12 uur in een detentiecentrum worden vastgehouden. Zonder advocaat, zonder dat de familie weet waar ze zijn.
In een ideale situatie werkt dat zo, maar ik denk dat de drempel voor ICE om geweld te gebruiken nogal laag ligt inmiddels. Aangezien ze volledige immuniteit hebben gekregen, is er geen mechanisme meer dat de burgers beschermt tegen buitensporig geweld.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:37 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Als ICE geweld heeft moeten gebruiken heb je vast wel iets te verbergen of je hebt iets geflikt. Je kunt gewoon meewerken met Law Enforcement, maak je het voor iedereen makkelijk. Vooral als je onschuldig of niets te vrezen hebt.
Ik denk dat de realiteit inmiddels anders is. Hier een voorbeeld van gisteren, in Minneapolis:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is alleen omdat zij een kleurtje hebben?
De realiteit is natuurlijk dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat het mensen betreft die geen identificatie bij zich hebben.
https://www.washingtonpos(...)ans-ice-minneapolis/quote:Tribal leaders say Indigenous people have been stopped, questioned, harassed and, in some cases, detained solely on the basis of their skin color or names.
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat het mensen betreft die geen identificatie bij zich hebben.
Je gaat nu naar specifieke nieuwsberichten op zoek om je bewering hard te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat de realiteit inmiddels anders is. Hier een voorbeeld van gisteren, in Minneapolis:
[..]
https://www.washingtonpos(...)ans-ice-minneapolis/
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.
Het feit dat je dat probeert te ontkennen geeft in ieder geval aan dat je zelf ook wel weet dat het moreel verwerpelijk is.
Ja, heel vreemd om met nieuwsberichten te komen nadat iemand vroeg om onderbouwing wat betreft het oppakken vanwege een kleurtje.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Je gaat nu naar specifieke nieuwsberichten op zoek om je bewering hard te maken.
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je deze claim ook verder onderbouwen?
Ik zocht specifiek naar voorbeelden uit dezelfde staat als het voorval van de openingspost, zodat het nog enigszins on-topic blijft hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef Omnyakom220 het volgende:
Het is ook opmerkelijk dat je nieuwsberichten allemaal uit Minnesota komen waar de situatie al gespannen is, dus meer kans op zulke gebeurtenissen.
Dus waarom dan ontkennen dat het gebeurd?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.
Als je gebrekkig engels spreekt zou dat ook als een reden gebruikt mogen worden van mij door de agenten.
Ik zeg niet dat racial profiling niet gebeurd. Maar dat het totaal aantal incidenten verwaarloosbaar is op het aantal opgepakte illegalen die daadwerkelijk voor deportatie in aamerking komen. De VS bestaat niet alleen maar uit de staat Minnesota.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, heel vreemd om met nieuwsberichten te komen nadat iemand vroeg om onderbouwing wat betreft het oppakken vanwege een kleurtje.(Zie hieronder.)
[..]
[..]
Ik zocht specifiek naar voorbeelden uit dezelfde staat als het voorval van de openingspost, zodat het nog enigszins on-topic blijft hier.
Ik denk dat het grootste probleem te maken heeft met identificatie!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.
Als je gebrekkig engels spreekt zou dat ook als een reden gebruikt mogen worden van mij door de agenten.
Lekker iets irrationeels zeggen en menen dat er rationaliteit of logica achter zit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:18 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat racial profiling niet gebeurd.
Het aantal keer dat ICE per abuis een US citizen oppakt vanwege de huidskleur is wellicht verwaarloosbaar op het grote geheel, maar het leed dat daarmee berokkend wordt is niet verwaarloosbaar wat mij betreft. En dat leed wordt onnodig vergroot door buitensporig geweld te gebruiken, mensen 12 uur lang vast te zetten, etc.quote:Maar dat het totaal aantal incidenten verwaarloosbaar is op het aantal opgepakte illegalen die daadwerkelijk voor deportatie in aamerking komen.
Fijn dan voor een groot gedeelte van de latino bevolking in de VS. Gewoon rond de 12% van de legale bevolking willen laten oppakken omdat ze gebrekkig engels spreken. Maar we mogen het geen fascimse noemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
En aan wie vraagt ICE zich te identificeren? We zijn er bijna.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielingen etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.
[..]
Het aantal keer dat ICE per abuis een US citizen oppakt vanwege de huidskleur is wellicht verwaarloosbaar op het grote geheel, maar het leed dat daarmee berokkend wordt is niet verwaarloosbaar wat mij betreft. En dat leed wordt onnodig vergroot door buitensporig geweld te gebruiken, mensen 12 uur lang vast te zetten, etc.
Ja, de officiële boodschap is dat ze de criminelen deporteren en het land weer veiliger maken. In de praktijk lijken ze toch vooral makkelijke doelwitten te kiezen, zoals bejaarden die al 30+ jaar in het land waren zonder problemen, ouders en medewerkers bij scholen en kinderdagverblijven, etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:03 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielibgen etc.
@HowardRoark ziet dit andersquote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:03 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielingen etc.
Hier is waar men voor gestemd heeft. En als je onterecht opgepakt wordt just take one for the team.
Daarbij vind ik de term inheems zwaar overtrokken en onnodig tegenwoordig. De blanke Amerikaan leeft inmiddels ruim 350 jaar in het continent. Deze kun je ook wel inmiddels inheems noemen.
Heb je hier enig bewijs van?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.
Het feit dat je dat probeert te ontkennen geeft in ieder geval aan dat je zelf ook wel weet dat het moreel verwerpelijk is.
Edit; in deze is etnisch profileren helemaal niet slecht dus geen idee waarom je juist dat standpunt tegen zou willen spreken.
Als de ICE op zoek moet naar Illegale zuid-Amerikanen gaan ze natuurlijk geen redheads van de straat plukken.
Correct.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
@:HowardRoark ziet dit anders![]()
Ennieway.
De Amerikaan heeft gestemd op Trump. Overigens heeft het meerendeel niet op Trump gestemd. Maar blijkbaar willen Amerikanen dat er een strenger migratie beleid komt. Op zichzelf is dat dat helemaal niet verkeerd. Ik heb gisteren d doodvalt van Raymond Mens al aangehaald waarin wordt gesteld dat de meerderheid niet meer achter het nu gevoerde beleid staat. Dit heb ik je deze week al twee keer uitgelegd en meerdere met mij.
Take one for the team; ja dat is allemaal leuk, totdat het je zelf een keer overkomt. En in een systeem waarin dat allemaal getolereerd wordt overkomt het je een keer. Linksom of rechtsom, het is een glijdende schaal.
Dan hadden ze 30 jaar lang de tijd om genaturaliseerd te worden. Hebben ze niet gedaan. Daarbij heeft Trump nooit gezegd alleen de criminele illehalen de deporteren. Dat houd de deur open dat ook reguliere illegalen de deur wordt gewezen. Ze krijgen zelfs een vergoeding als ze zichzelf daarvoor aanmelden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, de officiële boodschap is dat ze de criminelen deporteren en het land weer veiliger maken. In de praktijk lijken ze toch vooral makkelijke doelwitten te kiezen, zoals bejaarden die al 30+ jaar in het land waren zonder problemen, ouders en medewerkers bij scholen en kinderdagverblijven, etc.
Dat hebben ze inderdaad niet gedaan, maar dat was tot dusver ook nooit een probleem. Er is geen limiet op het aantal keer dat iemand een green card kan hernieuwen, en de bijbehorende verblijfsvergunning "lawful permanent resident" is in principe voor onbepaalde tijd. Nu trekken ze green cards in en staan ICE-agenten in de gangen van de rechtbank te wachten om mensen af te voeren die volgens afspraak naar de zitting komen omtrent hun verblijfsstatus.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:17 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dan hadden ze 30 jaar lang de tijd om genaturaliseerd te worden. Hebben ze niet gedaan.
Klopt, maar het uitzetten van criminelen wordt wél steeds genoemd als rechtvaardiging voor het harde optreden. Zoals ook in de persconferentie die vandaag al aangehaald werd:quote:Daarbij heeft Trump nooit gezegd alleen de criminele illehalen de deporteren. Dat houd de deur open dat ook reguliere illegalen de deur wordt gewezen. Ze krijgen zelfs een vergoeding als ze zichzelf daarvoor aanmelden.
https://www.theguardian.c(...)tt-journalist-tiradequote:[..] all of the innocent Americans who were killed at the hand of illegal aliens in this country and the brave men and women of ICE are doing everything in their power to remove those heinous individuals and make our communities safer.
Nee, ik ben serieus. Jij maakt een nogal opmerkelijke claim dus ik vraag op basis waarvan je dit concludeert ...quote:
Prima, zo pak je die mensen aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Ah eindelijk het beesie eens benoemen, wat ik ook al jaren roep dat journalistiek bij vele veranderd is in activisme.
Top meid!
Opmerkelijke claim? Als je illegale Somaliërs zoekt is het heel logisch om witte Amerikanen van de straat te plukken?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik ben serieus. Jij maakt een nogal opmerkelijke claim dus ik vraag op basis waarvan je dit concludeert ...
[..]
Prima, zo pak je die mensen aan.
Bij mijn weten ging het om meer dan 1 persoon bij de deportaties naar El Salvador.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
ah yes, El salvador is momenteel het meest veiligste land in de regio Bende leden worden in de cel gesmeten en krijgen levenslang.
Had deze man toevallig ook een tattoo van een van de bendes?
Dus jij vindt het ook fun videos begrijp ik.quote:Het land werd jaren overgenomen door enorme criminaliteit en is nu een van de veiligste landen omdat de regering ( gekozen door de bevolking) er klaar mee was en elk bende lid in de gevangenis smeet, de criminaliteit kelderde tot ongekende hoogte.
Dus mijn vraag is hadden deze personen toevallig tattoos van die bendes op hun lichaam.
zo ja... hmmmmmmm
Ook die opvatting past heel mooi in de doctrine van de regering Trump.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah het ene fakenews is fout maar het nieuwe en tevens soms infantiele fakenews is wel primaquote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Ah eindelijk het beesie eens benoemen, wat ik ook al jaren roep dat journalistiek bij vele veranderd is in activisme.
Top meid!
Dat is precies de bedoeling: mensen buiten het Amerikaanse rechtssysteem plaatsen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh hebben we deze weer hoor.
Kom nou eens tot ingeving dat vanaf het moment dat een illegale migrant in El Salvador landde, Trump helemaal niets meer te zeggen had over wat er met hem/haar gebeurde. Alsof Trump bepaald hoe ze berecht worden daar haha. Maarja als jij je teen stoot roep je vast ook KUT Trump!
Ik bepaal zelf op wie ik wel of niet boos ben.quote:Diegene waar je boos op mag wezen is Nayib Bukele.
Die horen via de normale procesgang te worden terug gestuurd naar El Salvador.quote:Bedenk er ook nog eens bij dat veel van die cartelmembers juist zijn gevlucht naar Amerika wegens bovengenoemde, vanwege dat ze in gangs zaten/zitten en hele nare dingen hebben gedaan, en cel straf boven hen hoofd hadden hangen.
Ze loopt te schelden omdat ze geen antwoord kan geven.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Top meid!
Geloof niet alles wat je leest op feesboek. Als ze in CENOT belanden waren ze vermoedelijk al gezocht en veroordeeld voor gang/cartel activities in El Salvador.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is precies de bedoeling: mensen buiten het Amerikaanse rechtssysteem plaatsen.
Dat deden de Duitsers ook een dikke eeuw geleden.
Verder betaalt de Amerikaanse overheid voor het opsluiten van de migranten in CECOT.
Dus doe maar niet alsof Trump totaal geen controle heeft over wat er gebeurt na deportatie uit de VS.
Bovendien zien we dat migranten van diverse nationaliteiten in CECOT terechtkomen.
Terwijl er hoort te worden uitgezet naar het land van herkomst.
[..]
Ik bepaal zelf op wie ik wel of niet boos ben.
[..]
Die horen via de normale procesgang te worden terug gestuurd naar El Salvador.
En niet blind, zonder dat vast staat of het om gezochte bendeleden uit El Salvador gaat, mensen laten opsluiten in een buitenlandse gevangenis en daarvoor betalen...
Ah, je stapt af van Reddit?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Geloof niet alles wat je leest op feesboek.
Vermoedelijk.quote:Als ze in CENOT belanden waren ze vermoedelijk al gezocht en veroordeeld voor gang/cartel activities in El Salvador.
quote:Ga anders voor de Ambassade van El Salvador opkomen voor die cartel members.
Nee, vanwege disproportioneel geweld van ICE.quote:
Ja, het is al even geleden dat er een burgeroorlog in de VS was.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:06 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Had allang leger moeten inzetten die Trump
Nee, dan zal men in de Somalische gemeenschap zoeken naar illegalen. Maar het onderscheid wordt daar gemaakt op basis van de illegaliteit, niet de etniciteit. Daar ga jij de mist in.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Opmerkelijke claim? Als je illegale Somaliërs zoekt is het heel logisch om witte Amerikanen van de straat te plukken?
En die Troublemakers, Agitators, and Inserrectionists spelen, in veel gevallen, met barbies. In de zandbak. Buiten. Met een speen in de mond. Terwijl ze ondertussen met de andere hand 3 van de 8 acht pootjes uit een spin trekken. Vliegtickets boeken. Met verse kraswonden op de armen omdat ze als blanke mensen het blanke menselijke ras hatenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:06 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Had allang leger moeten inzetten die Trump
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En die Troublemakers, Agitators, and Inserrectionists spelen, in veel gevallen, met barbies. In de zandbak. Buiten. Met een speen in de mond. Terwijl ze ondertussen met de andere hand 3 van de 8 acht pootjes uit een spin trekken. Vliegtickets boeken. Met verse kraswonden op de armen omdat ze als blanke mensen het blanke menselijke ras haten
Als je het hele filmpje ziet dan word duidelijk dat zij een vraag ontwijkt die feiten bevatten, ze vraagt hem om een mening om niet te hoeven antwoorden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:45 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
De Border Czar has spoken.quote:The Trump admin is creating a database of ALL leftist insurrectionists attacking ICE and will be broadcasting their name and face
They’re also gonna contact employers
TOM HOMAN: “We’re gonna MAKE ‘EM FAMOUS!” 🔥🔥 https://x.com/Acyn/status/2011955449327931431/video/1
“We're going to let their employers and their neighborhoods and their schools know who these people are. I bet you a lot of their employers don’t know what they are doing!”
Lekker de mensen met een geweldsmonopolie uitdagen. Wat kan er misgaan?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, vanwege disproportioneel geweld van ICE.
Maar leuke frame.
Dit is hoe je burgeroorlogen startenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:27 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
[..]
De Border Czar has spoken.
Dat ze hun geweldsmonopolie incorrect gebruiken en er onnodig doden vallen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lekker de mensen met een geweldsmonopolie uitdagen. Wat kan er misgaan?
Als Trump het leger eropaf stuurt is het in één dag gedaan. In de rest van de staten, 49 welteverstaan, gaan de deportaties rustig door.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:39 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dit is hoe je burgeroorlogen start
OK. Dus die linksche mensjes deden iets tegen de wet maar in plaats van deze mensen te berechten kiest het witte huis voor het doxxen. Het doxxen wat strafbaar is...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:27 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
[..]
De Border Czar has spoken.
The Trump admin is creating a database of ALL leftist insurrectionists attacking ICE and will be broadcasting their name and face.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:44 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Als Trump het leger eropaf stuurt is het in één dag gedaan. In de rest van de staten, 49 welteverstaan, gaan de deportaties rustig door.
Jij denkt dat één staat waarvan de corrupte gouverneur rijp is voor het gevang, die vol zit met schreeuwerige dikke neuspiercing lesbiennes met blauw haar en Somaliërs een burger oorlog gaat beginnen laat staam ontkenen in de hele VS?
Acties hebben consequenties.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:52 schreef Elizium het volgende:
[..]
The Trump admin is creating a database of ALL leftist insurrectionists attacking ICE and will be broadcasting their name and face.
Dit is toch niet lekker, Mensen publiekelijk doxen? wat verwacht je dat er dan gebeurt onder dit regiem?
Doe niet zo naïef.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dan zal men in de Somalische gemeenschap zoeken naar illegalen. Maar het onderscheid wordt daar gemaakt op basis van de illegaliteit, niet de etniciteit. Daar ga jij de mist in.
Dit heeft niets naïviteit te maken maar met feiten. Dit is de hele bedoeling van die ICE raids, het oppakken van illegalen.quote:
Doe niet zo naïef.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niets naïviteit te maken maar met feiten. Dit is de hele bedoeling van die ICE raids, het oppakken van illegalen.
Dat zien we in Iran..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lekker de mensen met een geweldsmonopolie uitdagen. Wat kan er misgaan?
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niets naïviteit te maken maar met feiten. Dit is de hele bedoeling van die ICE raids, het oppakken van illegalen.
en die illegalen hebben allemaal een kleurtje en als mensen hun identificatiepapieren niet op zak hebben worden er wel eens wat legale immigranten opgepakt. Daar zijn gewoon ook al rechterlijke uitspraken over geweest dat dat niet de bedoeling is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je dat opmerkt ben je zelf de racist die etnisch profileert.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
en die illegalen hebben allemaal een kleurtje en als mensen hun identificatiepapieren niet op zak hebben worden er wel eens wat legale immigranten opgepakt. Daar zijn gewoon ook al rechterlijke uitspraken over geweest dat dat niet de bedoeling is.
Dat zijn ook feiten maar die komen jou weer eens niet welgevallig uit dus wuif je ze maar weer eens weg.
Lachwekkend
Jij vindt dat het leger nodig is om schreeuwerige dikke neuspiercing lesbiennes met blauw haar aan te kunnen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:44 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Als Trump het leger eropaf stuurt is het in één dag gedaan. In de rest van de staten, 49 welteverstaan, gaan de deportaties rustig door.
Jij denkt dat één staat waarvan de corrupte gouverneur rijp is voor het gevang, die vol zit met schreeuwerige dikke neuspiercing lesbiennes met blauw haar en Somaliërs een burger oorlog gaat beginnen laat staam ontkenen in de hele VS?
Nou ja, dat maakt mij dan weer niet zo veel uit. Ik geef gewoon toe dat etnisch profileren in dit geval een vrij logisch fenomeen is. Het is niet goed maar ik begrijp dat het gebeurd maar dan mag ICE wel wat voorzichtiger te werk gaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dat opmerkt ben je zelf de racist die etnisch profileert.
Ze draaien het gewoon om.
Hij zal denk ik niet vinden dat het leger ook in had moeten grijpen bij de bestorming van het capitool. En als het nou ergens logisch was geweest....quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vindt dat het leger nodig is om schreeuwerige dikke neuspiercing lesbiennes met blauw haar aan te kunnen?
Het hele punt is nou juist dat ze oppakken op basis van kleur, en dan de niet-illegalen even verderop uit het busje flikkeren of na een urenlange opsluiting weer op straat zetten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook jij hebt geen concrete bewijzen dus, duidelijk.quote:
Dat komt omdat de illegalen nagenoeg uit allemaal landen komen waar (de meeste) mensen niet blank zijn. Dat dus dus de meeste opgepakte illegalen ook een niet blank zijn is daar een logisch gevolg van.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
en die illegalen hebben allemaal een kleurtje en als mensen hun identificatiepapieren niet op zak hebben worden er wel eens wat legale immigranten opgepakt. Daar zijn gewoon ook al rechterlijke uitspraken over geweest dat dat niet de bedoeling is.
Dat zijn ook feiten maar die komen jou weer eens niet welgevallig uit dus wuif je ze maar weer eens weg.
Lachwekkend
Die bewijzen zijn tot op heden dus nog niet geleverd, het zijn slechts beschuldigingen, waarvan ik vermoed een groot aantal uit frustratie, waarbij men denkt als men dit nu als racisme kan wegzetten er een beter argument kan worden gevormd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Het hele punt is nou juist dat ze oppakken op basis van kleur, en dan de niet-illegalen even verderop uit het busje flikkeren of na een urenlange opsluiting weer op straat zetten.
Wat geldt dan als bewijs wat jou betreft?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die bewijzen zijn tot op heden dus nog niet geleverd, het zijn slechts beschuldigingen, waarvan ik vermoed een groot aantal uit frustratie, waarbij men denkt als men dit nu als racisme kan wegzetten er een beter argument kan worden gevormd.
Als we een test doen zal je iq bijzonder laag blijken. Daaruit kun je niet concluderen dat je minder hersencellen hebt dan anderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook jij hebt geen concrete bewijzen dus, duidelijk.
[..]
Dat komt omdat de illegalen nagenoeg uit allemaal landen komen waar (de meeste) mensen niet blank zijn. Dat dus dus de meeste opgepakte illegalen ook een niet blank zijn is daar een logisch gevolg van.
Wie strooide ook alweer met de pardons voor vertrek?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet voor Maga, die krijgen stuk voor stuk gratie.
Nou,ICE maalt daar niet om, en degenen die ICE verdedigen beschuldigen iedereen die ook maar de suggestie wekt dat ICE etnisch profileert van racisme.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, dat maakt mij dan weer niet zo veel uit. Ik geef gewoon toe dat etnisch profileren in dit geval een vrij logisch fenomeen is. Het is niet goed maar ik begrijp dat het gebeurd maar dan mag ICE wel wat voorzichtiger te werk gaan.
Weer het bekende gehuil van Maga...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie strooide ook alweer met de pardons voor vertrek?
[ x ]
De autopen van Biden.
https://www.nbcnews.com/n(...)mmigratio-rcna254245quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat geldt dan als bewijs wat jou betreft?
Dan zul je toch moeten aantonen dat er beleid is uitgestippeld om specifiek mensen op basis van hun huidskleur op te pakken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat geldt dan als bewijs wat jou betreft?
Uit het door jou gelinkte artikel:quote:Op
vrijdag 16 januari 2026 20:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
https://www.nbcnews.com/n(...)mmigratio-rcna254245
Dit niet waarschijnlijk?
De uitspraak van de de Supreme Court die etnisch profileren toestaat is waarschijnlijk ook nog niet genoeg.
https://www.brookings.edu(...)-latino-communities/
Dus het wordt gewoon ingezet als tactiek maar volgens bepaalde lieden in de ultrarechtse contreien vindt het allemaal niet plaats.
Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.quote:Federal agents questioned Mahamed Eydarus, 25, the same day, according to the lawsuit. He had just finished an overnight shift as a personal care assistant and was shoveling snow out of his parking space with the help of his mother when agents approached. They asked why Eydarus and his mother, who are both of Somali descent and both U.S. citizens, were speaking a foreign language, according to the lawsuit. The agents left after Eydarus and his mother showed the masked agents their identification, it says.
quote:“What makes someone a target for immigration enforcement is if they are illegally in the U.S.—NOT their skin color, race, or ethnicity. Protected under the Fourth amendment of the U.S. Constitution, DHS law enforcement uses ‘reasonable suspicion’ to make arrests,” the statement read in part. “There are no ‘indiscriminate stops’ being made. The Supreme Court recently vindicated us on this question. DHS enforces federal immigration law without fear, favor, or prejudice.”
A recent Supreme Court decision allows the Immigration and Customs Enforcement (ICE) agency to profile Americans based on perceptions that they look like an immigrant. Specifically, the SCOTUS decision allows ICE to use the following criteria when making investigative stops:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zul je toch moeten aantonen dat er beleid is uitgestippeld om specifiek mensen op basis van hun huidskleur op te pakken.
[..]
Uit het door jou gelinkte artikel:
[..]
Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
En ook uit het artikel:
[..]
Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zul je toch moeten aantonen dat er beleid is uitgestippeld om specifiek mensen op basis van hun huidskleur op te pakken.
[..]
Uit het door jou gelinkte artikel:
[..]
Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
En ook uit het artikel:
[..]
Dat jij dit soort propaganda aan hangt...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:33 schreef Omnyakom220 het volgende:
Wat een lievertjes ook die 'demonstranten'. Druipt ervanaf
[ x ]
Hij staat letterlijk op film. Wat denk je dat er hier gebeurt wanneer je een wapen uit een dienstauto jat.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat jij dit soort propaganda aan hangt...
Jij verwacht dan zo'n foto op X?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:11 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Hij staat letterlijk op film. Wat denk je dat er hier gebeurt wanneer je een wapen uit een dienstauto jat.
Het heeft een afschrikeffect en zo kunnen anderen zien uit wat voor gespuis de demonstranten bestaan.quote:
Propaganda dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:14 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Het heeft een afschrikeffect en zo kunnen anderen zien uit wat voor gespuis de demonstranten bestaan.
Had Iran maar zulke goede propaganda.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:20 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Nee, houd je gewoon aan de regels. Dan wordt je niet opgepakt.
Lekkere complottheorietjes aan beide extreme kantenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:46 schreef Ludachrist het volgende:
Oh man het zijn weer gouden tijden voor de meer wappie-geörienteerde fokkers momenteel.
Derde wereld dertien in een dozijn gangbangers verdedigen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Had Iran maar zulke goede propaganda.
Je argument wordt er niet beter op.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:48 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Derde wereld dertien in een dozijn gangbangers verdedigen.. Een baan zal die gast ook nooit hebben gehad met tattoo's op je gezicht.
Ik zie je daar al staan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je argument wordt er niet beter op.
Denk niet je een like zult krijgen van @UvAquote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Had Iran maar zulke goede propaganda.
Alsof die ICE gasten een haar beter zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:48 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Derde wereld dertien in een dozijn gangbangers verdedigen.. Een baan zal die gast ook nooit hebben gehad met tattoo's op je gezicht.
Zonder illegalen zou je ook geen I.C.E. hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:01 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof die ICE gasten een haar beter zijn.
Nee hoor, zonder Trump en MAGA had je geen organisatie waar iedere oelewapper een wapen krijgt en de tough guy mag gaan uithangen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:05 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Zonder illegalen zou je ook geen I.C.E. hebben.
Het is een kip-ei probleem. Onder Obama was het geen enkel probleem om illegalen uit te zetten en het lijkt me sterk dat de mensen die dat deden hoog opgeleid waren. We moeten ook niet doen alsof dit rocket science is. Hoe moeilijk is het om documenten te controleren?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:07 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee hoor, zonder Trump en MAGA had je geen organisatie waar iedere oelewapper een wapen krijgt en de tough guy mag gaan uithangen.
Alsof er geen uitzettingen waren voor Kristi Noem en co. Alleen had je toen getraind personeel wat niet massaal in "vijandige" staten en "linkse" steden wordt ingezet om wraak uit te oefenen op de libtards.
Klopt ze worden al de 'Kavanaugh stops' genoemd. Het was Brett Kavanaugh die in al zijn 'wijsheid' zijn licht liet schijnen over het besluit van de Supreme Court in zijn (belabberde) opiniestuk.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
A recent Supreme Court decision allows the Immigration and Customs Enforcement (ICE) agency to profile Americans based on perceptions that they look like an immigrant. Specifically, the SCOTUS decision allows ICE to use the following criteria when making investigative stops:
The type of location at which they were found (such as a car wash or bus stop);
The type of job they appeared to work;
Whether they speak Spanish or English with an accent;
Their apparent race or ethnicity.
quote:Back in September, the U.S. Supreme Court issued an unsigned emergency order that effectively permitted racial profiling as part of President Donald Trump's roving immigration crackdowns. Writing in concurrence, Justice Brett Kavanaugh claimed that it was only "common sense" to allow immigration agents to stop people based on such "relevant factors" as their "apparent ethnicity."
Maar nog steeds zijn er ICE-agenten die daar lak aan hebben. Ik vermoed mede dankzij Stephen Milller's uitspraak bij Fox News dat ze federale immuniteit hebben.quote:Now fast-forward to last week. The Supreme Court issued another unsigned emergency order on December 23 in another immigration-related case, except this time Kavanaugh penned a concurrence that approached the issue of rights-violating federal officers quite differently. Here is what Kavanaugh wrote last week:
The State and the Government disagree about whether the immigration officers have violated the Constitution in making certain immigration stops and arrests. The basic constitutional rules governing that dispute are longstanding and clear: The Fourth Amendment requires that immigration stops must be based on reasonable suspicion of illegal presence, stops must be brief, arrests must be based on probable cause, and officers must not employ excessive force. Moreover, the officers must not make interior immigration stops or arrests based on race or ethnicity.
Notice the difference between the two Kavanaugh opinions. In September, Kavanaugh claimed that when a citizen is mistakenly stopped by immigration agents, "the questioning in those circumstances is typically brief" and the citizen "may promptly go free." In December, however, Kavanaugh stressed that "stops must be brief" and "officers must not make interior immigration stops or arrests based on race or ethnicity." (Italics added.)
Daar moet zeker het leger aan te pas komen!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:31 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ik zie je daar al staan.
[ x ]
Terecht natuurlijk als je oproept om de overheid tegen te werken, links of rechtsquote:Op zaterdag 17 januari 2026 08:32 schreef Tjoent het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-ice/124462599.html
Washington- Het Amerikaanse ministerie van Justitie begint een strafrechtelijk onderzoek naar de Democratische gouverneur van Minnesota Tim Walz. Dat melden ingewijden aan CBS News en The Washington Post. Ook de burgemeester van Minneapolis, Jacob Frey, wordt gedagvaard, aldus de ingewijden.
Maar heeft ice dit bizarre gedrag jegens burgers dan ook alleen in staten waar soft drugs gelegaliseeerd zijn?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:19 schreef sp3c het volgende:
al die vogels die voor een verenigd Europe met een Europees leger en dat soort dingen zijn moeten hier eens goed naar kijken en zichzelf achter de oren krabben want ons softdrugs beleid (bv) is nou niet bepaald de standaard
Op zich wel door deze hardere aanpak is criminalitiet gedaald.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:40 schreef Harmankardon het volgende:
Lijken me echt de goede prioriteiten voor Trump. Hij ziet het grote plaatje.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Op zich wel door deze hardere aanpak is criminalitiet gedaald.
Het aantal protesten niet, maar dat zijn veelal dezelfde mensen die overal staan, ene keer voor vrij palastina de andere keer anti Ice dan no kings ( die vond ik hilarisch) anti Israel, etc
Wat me vooral erg op valt bij deze protesten ze durven niks te zeggen bij een interview over worden weg gesleept door mede protester, en ze belagen de interviewer ze zijn 9 op de 10x gemaskerd.
Grote aantallen krijgen betaald voor het protesteren!
En uiteraard zijn het met name de 'blue states' of steden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het aantal protesten niet, maar dat zijn veelal dezelfde mensen die overal staan, ene keer voor vrij palastina de andere keer anti Ice dan no kings ( die vond ik hilarisch) anti Israel, etc
Wat me vooral erg op valt bij deze protesten ze durven niks te zeggen bij een interview over worden weg gesleept door mede protester, en ze belagen de interviewer ze zijn 9 op de 10x gemaskerd.
Er zijn veel meer Staten waar soft drugs legaal zijn en geloof zelfs dat men bezig is in heel Amerika het te legaliseren. De zogenaamde sanctuary States waar illegalen op heel veel manieren beschermd worden en de politie niets mag doen is er een probleem en natuurlijk zoeken de illegalen juist die Staten op.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar heeft ice dit bizarre gedrag jegens burgers dan ook alleen in staten waar soft drugs gelegaliseeerd zijn?
Wij van wc-eend adviseren wc-eendquote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat blijkt dus erg moeilijk voor de huidige generatie ICE..quote:Op zaterdag 17 januari 2026 01:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is een kip-ei probleem. Onder Obama was het geen enkel probleem om illegalen uit te zetten en het lijkt me sterk dat de mensen die dat deden hoog opgeleid waren. We moeten ook niet doen alsof dit rocket science is. Hoe moeilijk is het om documenten te controleren?
Dat hoort ook bij de Trump doctrine: links de schuld geven van alles.quote:Dat ICE nu onder een vergrootglas ligt, komt voor een groot deel doordat legacy en social media er zo veel aandacht aan besteden. En dat komt omdat ICE niet gesteund wordt door de politie in linkse staten, waardoor ze hun werk niet kunnen doen.
Kortom, criminaliteit komt uit de hoek van de immigranten.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je illegaliteit als criminaliteit beschouwd dan zal het met wat deportaties wel wat dalen. Maar in bepaalde contreien wordt net gedaan alsof illegalen de bron zijn van alle criminaliteit.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, criminaliteit komt uit de hoek van de immigranten.
Terwijl uit cijfers blijkt dat die juist minder criminaliteit veroorzaken dan de autochtone bevolking, omdat ze onder de radar proberen te blijven.
Dat geldt niet alleen voor illegale migranten, migranten met een tijdelijke verblijfsvergunning kunnen ook worden uitgezet als ze een overtreding hebben begaan.
"Alle" ja?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je illegaliteit als criminaliteit beschouwd dan zal het met wat deportaties wel wat dalen. Maar in bepaalde contreien wordt net gedaan alsof illegalen de bron zijn van alle criminaliteit.
euh?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar heeft ice dit bizarre gedrag jegens burgers dan ook alleen in staten waar soft drugs gelegaliseeerd zijn?
Laat mij ook eens een keer generaliserenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
"Alle" ja?
Dan zijn die gasten in die 'bepaalde contreien' aardig van het padje af.
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat -alle- criminaliteit alleen door illegalen word gebezigd.
Maar als jij dat zo voelt dan zal dat wel zo zijn.
De criminaliteitscijfers 2024-2025 laten een gemengd beeld zien: terwijl geweldsdelicten (mishandelingen) en online criminaliteit toenamen, daalde de totale criminaliteit en specifieke delicten zoals woninginbraken, zakkenrollerij en fietsendiefstal. Het aantal verdachten onder minderjarigen nam opvallend toe bij zware delicten, terwijl de totale jeugdcriminaliteit op lange termijn daalde, met sterke stijgingen in 2025 bij verward gedrag (+12%) en misdrijven als straatroof.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij van wc-eend adviseren wc-eend
Zonder obejectief verfierbare cijfers geloof ik daar weinig van.
De meeste illegale immigranten probeerden juist al onder de radar te blijven en met crimineel gedrag is dat juist niet het geval.
Dankjewel ChatGPT.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
De criminaliteitscijfers 2024-2025 laten een gemengd beeld zien: terwijl geweldsdelicten (mishandelingen) en online criminaliteit toenamen, daalde de totale criminaliteit en specifieke delicten zoals woninginbraken, zakkenrollerij en fietsendiefstal. Het aantal verdachten onder minderjarigen nam opvallend toe bij zware delicten, terwijl de totale jeugdcriminaliteit op lange termijn daalde, met sterke stijgingen in 2025 bij verward gedrag (+12%) en misdrijven als straatroof.
Belangrijkste trends (2024 vs. 2025):
Geweld: Mishandelingen stegen (+15%), bedreigingen (+11%), terwijl overvallen daalden (-31%).
Veelvoorkomende criminaliteit: Woninginbraken, zakkenrollerij, winkeldiefstal en fietsendiefstal daalden.
Jeugdcriminaliteit: Een zorgwekkende stijging van 13% in minderjarige verdachten bij zware misdrijven (straatroof, overval) in 2025.
Verward Gedrag: Een recordaantal incidenten met verward gedrag, een stijging van 12% in 2025.
Online Criminaliteit: Meer slachtoffers, maar slechts 48% deed in 2024 aangifte.
Totaalbeeld: Een lichte daling (1%) in de totale criminaliteit in 2024, met een stijging van 44% in geregistreerde overlast.
Context & Oorzaken:
De politie kampt met een overbelasting door complexe problemen die niet enkel strafrechtelijk op te lossen zijn.
Deskundigen wijzen op een terugkeer naar "normale" criminaliteitscijfers na de pandemie.
Jongeren zien criminaliteit en milieuvervuiling in 2024 als grote problemen, met negatieve percepties over de mentale en maatschappelijke situatie.
Kortom, een wisselend beeld waarbij de focus verschuift naar meer preventieve en maatschappelijke oplossingen voor de toenemende jeugd- en online criminaliteit, terwijl traditionele misdrijven afnemen
70% van de uitgezette personen had een overtreding begaan, bij de overtreding dat ze illegaal in het land verbleven.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, criminaliteit komt uit de hoek van de immigranten.
Terwijl uit cijfers blijkt dat die juist minder criminaliteit veroorzaken dan de autochtone bevolking, omdat ze onder de radar proberen te blijven.
Dat geldt niet alleen voor illegale migranten, migranten met een tijdelijke verblijfsvergunning kunnen ook worden uitgezet als ze een overtreding hebben begaan.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |