In een ideale situatie werkt dat zo, maar ik denk dat de drempel voor ICE om geweld te gebruiken nogal laag ligt inmiddels. Aangezien ze volledige immuniteit hebben gekregen, is er geen mechanisme meer dat de burgers beschermt tegen buitensporig geweld.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:37 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Als ICE geweld heeft moeten gebruiken heb je vast wel iets te verbergen of je hebt iets geflikt. Je kunt gewoon meewerken met Law Enforcement, maak je het voor iedereen makkelijk. Vooral als je onschuldig of niets te vrezen hebt.
Ik denk dat de realiteit inmiddels anders is. Hier een voorbeeld van gisteren, in Minneapolis:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is alleen omdat zij een kleurtje hebben?
De realiteit is natuurlijk dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat het mensen betreft die geen identificatie bij zich hebben.
https://www.washingtonpos(...)ans-ice-minneapolis/quote:Tribal leaders say Indigenous people have been stopped, questioned, harassed and, in some cases, detained solely on the basis of their skin color or names.
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat het mensen betreft die geen identificatie bij zich hebben.
Je gaat nu naar specifieke nieuwsberichten op zoek om je bewering hard te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat de realiteit inmiddels anders is. Hier een voorbeeld van gisteren, in Minneapolis:
[..]
https://www.washingtonpos(...)ans-ice-minneapolis/
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.
Het feit dat je dat probeert te ontkennen geeft in ieder geval aan dat je zelf ook wel weet dat het moreel verwerpelijk is.
Ja, heel vreemd om met nieuwsberichten te komen nadat iemand vroeg om onderbouwing wat betreft het oppakken vanwege een kleurtje.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Je gaat nu naar specifieke nieuwsberichten op zoek om je bewering hard te maken.
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je deze claim ook verder onderbouwen?
Ik zocht specifiek naar voorbeelden uit dezelfde staat als het voorval van de openingspost, zodat het nog enigszins on-topic blijft hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef Omnyakom220 het volgende:
Het is ook opmerkelijk dat je nieuwsberichten allemaal uit Minnesota komen waar de situatie al gespannen is, dus meer kans op zulke gebeurtenissen.
Dus waarom dan ontkennen dat het gebeurd?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.
Als je gebrekkig engels spreekt zou dat ook als een reden gebruikt mogen worden van mij door de agenten.
Ik zeg niet dat racial profiling niet gebeurd. Maar dat het totaal aantal incidenten verwaarloosbaar is op het aantal opgepakte illegalen die daadwerkelijk voor deportatie in aamerking komen. De VS bestaat niet alleen maar uit de staat Minnesota.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, heel vreemd om met nieuwsberichten te komen nadat iemand vroeg om onderbouwing wat betreft het oppakken vanwege een kleurtje.(Zie hieronder.)
[..]
[..]
Ik zocht specifiek naar voorbeelden uit dezelfde staat als het voorval van de openingspost, zodat het nog enigszins on-topic blijft hier.
Ik denk dat het grootste probleem te maken heeft met identificatie!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Met etnisch profileren is niets mis mee. Ik zie het als een hulp middel. Niets meer, niets minder.
Als je gebrekkig engels spreekt zou dat ook als een reden gebruikt mogen worden van mij door de agenten.
Lekker iets irrationeels zeggen en menen dat er rationaliteit of logica achter zit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:18 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat racial profiling niet gebeurd.
Het aantal keer dat ICE per abuis een US citizen oppakt vanwege de huidskleur is wellicht verwaarloosbaar op het grote geheel, maar het leed dat daarmee berokkend wordt is niet verwaarloosbaar wat mij betreft. En dat leed wordt onnodig vergroot door buitensporig geweld te gebruiken, mensen 12 uur lang vast te zetten, etc.quote:Maar dat het totaal aantal incidenten verwaarloosbaar is op het aantal opgepakte illegalen die daadwerkelijk voor deportatie in aamerking komen.
Fijn dan voor een groot gedeelte van de latino bevolking in de VS. Gewoon rond de 12% van de legale bevolking willen laten oppakken omdat ze gebrekkig engels spreken. Maar we mogen het geen fascimse noemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef Omnyakom220 het volgende:
En aan wie vraagt ICE zich te identificeren? We zijn er bijna.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielingen etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.
[..]
Het aantal keer dat ICE per abuis een US citizen oppakt vanwege de huidskleur is wellicht verwaarloosbaar op het grote geheel, maar het leed dat daarmee berokkend wordt is niet verwaarloosbaar wat mij betreft. En dat leed wordt onnodig vergroot door buitensporig geweld te gebruiken, mensen 12 uur lang vast te zetten, etc.
Ja, de officiële boodschap is dat ze de criminelen deporteren en het land weer veiliger maken. In de praktijk lijken ze toch vooral makkelijke doelwitten te kiezen, zoals bejaarden die al 30+ jaar in het land waren zonder problemen, ouders en medewerkers bij scholen en kinderdagverblijven, etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:03 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielibgen etc.
@HowardRoark ziet dit andersquote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:03 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat "leed" is ondergeschikt aan het leed wat de Amerikaan jarenlang wordt aangedaan. Verkrachtingen, schietpartijen, moorden, vernielingen etc.
Hier is waar men voor gestemd heeft. En als je onterecht opgepakt wordt just take one for the team.
Daarbij vind ik de term inheems zwaar overtrokken en onnodig tegenwoordig. De blanke Amerikaan leeft inmiddels ruim 350 jaar in het continent. Deze kun je ook wel inmiddels inheems noemen.
Heb je hier enig bewijs van?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat etnisch profileren gewoon wél gebeurd, ook bij ICE.
Het feit dat je dat probeert te ontkennen geeft in ieder geval aan dat je zelf ook wel weet dat het moreel verwerpelijk is.
Edit; in deze is etnisch profileren helemaal niet slecht dus geen idee waarom je juist dat standpunt tegen zou willen spreken.
Als de ICE op zoek moet naar Illegale zuid-Amerikanen gaan ze natuurlijk geen redheads van de straat plukken.
Correct.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
@:HowardRoark ziet dit anders![]()
Ennieway.
De Amerikaan heeft gestemd op Trump. Overigens heeft het meerendeel niet op Trump gestemd. Maar blijkbaar willen Amerikanen dat er een strenger migratie beleid komt. Op zichzelf is dat dat helemaal niet verkeerd. Ik heb gisteren d doodvalt van Raymond Mens al aangehaald waarin wordt gesteld dat de meerderheid niet meer achter het nu gevoerde beleid staat. Dit heb ik je deze week al twee keer uitgelegd en meerdere met mij.
Take one for the team; ja dat is allemaal leuk, totdat het je zelf een keer overkomt. En in een systeem waarin dat allemaal getolereerd wordt overkomt het je een keer. Linksom of rechtsom, het is een glijdende schaal.
Dan hadden ze 30 jaar lang de tijd om genaturaliseerd te worden. Hebben ze niet gedaan. Daarbij heeft Trump nooit gezegd alleen de criminele illehalen de deporteren. Dat houd de deur open dat ook reguliere illegalen de deur wordt gewezen. Ze krijgen zelfs een vergoeding als ze zichzelf daarvoor aanmelden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, de officiële boodschap is dat ze de criminelen deporteren en het land weer veiliger maken. In de praktijk lijken ze toch vooral makkelijke doelwitten te kiezen, zoals bejaarden die al 30+ jaar in het land waren zonder problemen, ouders en medewerkers bij scholen en kinderdagverblijven, etc.
Dat hebben ze inderdaad niet gedaan, maar dat was tot dusver ook nooit een probleem. Er is geen limiet op het aantal keer dat iemand een green card kan hernieuwen, en de bijbehorende verblijfsvergunning "lawful permanent resident" is in principe voor onbepaalde tijd. Nu trekken ze green cards in en staan ICE-agenten in de gangen van de rechtbank te wachten om mensen af te voeren die volgens afspraak naar de zitting komen omtrent hun verblijfsstatus.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:17 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dan hadden ze 30 jaar lang de tijd om genaturaliseerd te worden. Hebben ze niet gedaan.
Klopt, maar het uitzetten van criminelen wordt wél steeds genoemd als rechtvaardiging voor het harde optreden. Zoals ook in de persconferentie die vandaag al aangehaald werd:quote:Daarbij heeft Trump nooit gezegd alleen de criminele illehalen de deporteren. Dat houd de deur open dat ook reguliere illegalen de deur wordt gewezen. Ze krijgen zelfs een vergoeding als ze zichzelf daarvoor aanmelden.
https://www.theguardian.c(...)tt-journalist-tiradequote:[..] all of the innocent Americans who were killed at the hand of illegal aliens in this country and the brave men and women of ICE are doing everything in their power to remove those heinous individuals and make our communities safer.
Nee, ik ben serieus. Jij maakt een nogal opmerkelijke claim dus ik vraag op basis waarvan je dit concludeert ...quote:
Prima, zo pak je die mensen aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Ah eindelijk het beesie eens benoemen, wat ik ook al jaren roep dat journalistiek bij vele veranderd is in activisme.
Top meid!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |