abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:50:05 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219836040
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219836074
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
"Illegaal" betekent in strijd met de wet, onwettig, of ongeoorloofd.

of betekend dit wat anders?
:)

Een crimineel is iemand die misdaden pleegt (een misdadiger) of iets dat met misdaden te maken heeft, zoals 'crimineel gedrag' of 'criminele zaken'. Het is een term voor strafbaar gedrag, variėrend van kleine vergrijpen tot zware misdrijven
Wat voegt dit toe?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219836092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Een blauwe plek is officieel ook een internal bleeding. Zegt zonder verdere specificering dus niet zoveel.
Moest even lachen want dit klopt, hij sprong ook overduidelijk 'zwaar gewond' opzij na het schampen van de auto om even nog vijf stappen met zijn allerlaatste krachten het valse loeder van een afstand van hooguit 30 cm door een open autoraam door de kop te schieten.

Van alle kanten fout, ja, mevrouw had niet moeten provoceren. Verdien je dan een kogel door je kop van een gefrustreerde PTSS-er, nee.
pi_219836111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Moest even lachen want dit klopt, hij sprong ook overduidelijk 'zwaar gewond' opzij na het schampen van de auto om even nog vijf stappen met zijn allerlaatste krachten het valse loeder van een afstand van hooguit 30 cm door een open autoraam door de kop te schieten.

Van alle kanten fout, ja, mevrouw had niet moeten provoceren. Verdien je dan een kogel door je kop van een gefrustreerde PTSS-er, nee.
Dat is wat adrenaline met je doet. Kijk maar eens naar Schumacher nadat hij zijn benen gebroken had en hoe hij snel uit de auto dacht te stappen.
pi_219836125
A public service announcement die actueel as fuck is:

Bekijk deze YouTube-video
pi_219836137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als verstandig mens wel, ja.
En dat is dus precies waar het bij jou mis mee gaat.
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:00:21 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219836155
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voegt dit toe?
Er wordt duidelijk aangegeven dat iemand die misdaden pleegt crimineel is.

Nou is daar in de VS best wel een duidelijke scheiding in:
Illegaal het land binnenkomen is idd een misdrijf.
Legaal binnenkomen en langer blijven dan toegestaan is geen misdrijf maar een overtreding.

Dus nee, niet iedereen die illegaal in het land is is een crimineel, want niet iedereen begaat een misdrijf door daar te zijn.
Alleen degenen die illegaal binnengekomen zijn begaan een misdrijf, dat misdrijf is dan primair het illegaal het land binnengaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219836197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dat is dus precies waar het bij jou mis mee gaat.
Als verstandig mens laat ik deze ad hominem even voorbij gaan.
pi_219836243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als verstandig mens laat ik deze ad hominem even voorbij gaan.
Gelachen.
pi_219836257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelachen.
Dan hebben we toch iets gemeenschappelijks :D
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:17:32 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219836331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voegt dit toe?
Alles, kom op Wantie je bent een snuggere kerel.

Wat heb ik tot nu toe naar voren geschoven.
Alleen vandaag!

- protesten tegen ice en het lastig vallen van die agenten gebeurt al bijna een jaar, zie meerdere beelden van het opzettelijk dwarsbomen van die agenten is voor hun dagelijks gedoe!

- Dat de agent in kwestie gewond was door de aanrijding!

- Dat de linkse media het vertikt om het woord illegaal te gebruiken terwijl er een enorm verschil is tussen illegale en niet illegale migranten!

- Dat ICE veel goeie dingen doet waaronder veel zware criminelen het land uit zetten.

Het enig wat ik jou vraag is of je me een aantal kan geven liefst met bron hoeveel Daadwerkelijke legale amerikanen ICE het land uit heeft gezet.

Ik moet het meerdere keren vragen, maar ik krijg geen antwoord, valt me beetje tegen van je kerel! ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 14-01-2026 22:27:51 ]
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219836437
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
heb je de videos uberhaubt bekeken ze steken notabene Ice Auto's in de brand!
hoe is dat niet Belagen??
btw dit is niet een keer dit is in verschillende staten, en als je heel goed op let zie je de zelfde personen in meerdere filmpjes, en dan heb ik het niet over Ice agenten!
Ik heb drie video’s gezien en die zijn van 2025. ICE bestaat al meer dan 20 jaar dus de claimndat ze vanaf dag 1 belaagd worden klopt gewoon niet. Tenzij dat je bedoeld dag 1 sinds Trumps 2e termijn maar ook dat haal ik niet uit de video’s.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2026 22:35:17 ]
pi_219836445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

quote:
Op 23 juli 2020 tekende Walz de Minnesota Police Accountability Act (ook wel bekend als politiehervormingswet na de dood van George Floyd). Deze wet wijzigde onder andere Minnesota Statutes § 609.066, die de regels voor het gebruik van dodelijk geweld door politieagenten (peace officers) aanscherpt.

De wet stelt expliciet dat dodelijk geweld gerechtvaardigd is als een "objectief redelijke agent" gelooft dat het noodzakelijk is om zichzelf of anderen te beschermen tegen dood of ernstig lichamelijk letsel, gebaseerd op de totality of the circumstances (alle bekende feiten op dat moment, zonder hindsight).

Belangrijke punten uit de wet (subd. 2):

Het dreigingsniveau moet specifiek te beschrijven zijn.
Het moet redelijkerwijs waarschijnlijk zijn dat het gebeurt als de agent niet ingrijpt.
Het moet onmiddellijk aangepakt worden met dodelijk geweld (zonder onredelijke vertraging)

Walz tekende in 2020 een wet die agenten toestaat te handelen (inclusief dodelijk geweld) als een auto versnelt richting hen, zonder te hoeven wachten op daadwerkelijke impact, zolang de dreiging redelijk imminent lijkt. Het is geen expliciete "auto-clausule", maar de wet maakt dit expliciet mogelijk onder de nieuwe, strengere maar nog steeds defensieve standaard.
Volgens Tim Walz mag een agent direct overgaan tot dodelijk ingrijpen.
Verdiende ze de dood? natuurlijk niet, maarja, play stupid game win stupid prices.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219836466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Verdiende ze de dood? natuurlijk niet, maarja, play stupid game win stupid prices.
In datzelfde staat ook dat een agent zichzelf ten alle tijde nooit voor een auto moet plaatsen tenzij noodweer. *zucht*
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:48:30 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219836551
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb drie video’s gezien en die zijn van 2025. ICE bestaat al meer dan 20 jaar dus de claimndat ze vanaf dag 1 belaagd worden klopt gewoon niet. Tenzij dat je bedoeld dag 1 sinds Trumps 2e termijn maar ook dat haal ik niet uit de video’s.
Ik duld er op sinds Trump weer president is.
Ten tijde van Obama deed men er helemaal niks tegen en die heeft miljoenen illegale imigranten het land uit gezet!
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:51:56 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219836581
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
In datzelfde staat ook dat een agent zichzelf ten alle tijde nooit voor een auto moet plaatsen tenzij noodweer. *zucht*
de situate veranderede pas op het moment dat hij er net voor kwam lopen, toen zette ze eerst de auto in achteruit toen in vooruit.

Natuurlijk is het ook niet handig om jezelf op die plek te plaatsen, maar als hij er achter had gestaan kon je exact hetzelfde zeggen aangezien ze eerst achteruit reed.

Daarom zijn autos ook zo gevaarlijk.
pi_219837013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
de situate veranderede pas op het moment dat hij er net voor kwam lopen, toen zette ze eerst de auto in achteruit toen in vooruit.

Natuurlijk is het ook niet handig om jezelf op die plek te plaatsen, maar als hij er achter had gestaan kon je exact hetzelfde zeggen aangezien ze eerst achteruit reed.

Daarom zijn autos ook zo gevaarlijk.
Daarbij liep hij 'rondom de auto'. Een seconde later was hij voorbij de auto geweest.

Het is een samenloop van omstandigheden geweest.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219837023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Je geeft zelf al aan dat die wet spreekt over objectief redelijke agenten, waarom probeer je hier Trumps gestapo onder te schuiven?
pi_219837060
Er kwam er zojuist eentje met een schep en een grote bek op een ICE medewerker af, die hebben de demonstrant uiteindelijk in zijn/haar/hen been geschoten.

Bron Steve, agenda free Tv.
pi_219837095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tijdens een storm mag dat niet?

Klopt hoe dan ook niet, trouwens. De regel is dat je het in zijn algemeenheid dient te voorkomen.
pi_219837184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Alleen vandaag!

- protesten tegen ice en het lastig vallen van die agenten gebeurt al bijna een jaar, zie meerdere beelden van het opzettelijk dwarsbomen van die agenten is voor hun dagelijks gedoe!

- Dat de linkse media het vertikt om het woord illegaal te gebruiken terwijl er een enorm verschil is tussen illegale en niet illegale migranten!

- Dat ICE veel goeie dingen doet waaronder veel zware criminelen het land uit zetten.

Het enig wat ik jou vraag is of je me een aantal kan geven liefst met bron hoeveel Daadwerkelijke legale amerikanen ICE het land uit heeft gezet.

Ik moet het meerdere keren vragen, maar ik krijg geen antwoord, valt me beetje tegen van je kerel! ;(
Ik beweer niet dat ICE legale migranten uitzet, dat doen anderen.
Ik heb dat vkuge nagezocht, en incidenteel is dat wel voorgekomen in het verleden.
Maar dat heeft nooit tot deze ophef geleid.

Ik ben van mening dat deze ophef is ontstaan doordat Trump de boel heeft opgehitst. Onder andere door voor het plaatje om het uitzetten zo wreed mogelijk te laten zijn in het begin militaire transporten in te zetten, de bullebak uithangen tegen Zuid Amerikaanse regeringsleiders die daar tegen ageerden, illegale migranten naar een beruchte gevangenis in El Salvador deporteren en daar 'fun videos' van maken, due proces overslaan, etc.
Illegalen uitzetten is niemand op tegen. Dat wordt al jaren gedaan, maar dan zonder deze ophef.

Verder geef je zelf cijfers waaruit blijkt dat het overgrote merendeel van de uitgezette illegale migranten niet crimineel is.
Terwijl de regering roept dat ze bijna allemaal crimineel zijn en het land ontwrichten.

Kijk nu naar de toeslagenaffaire in Minnesota.
Een hele bevolkingsgroep wordt vogelvrij verklaard en jacht op gemaakt.
Iedere Somaliėr met een tijdelijke verblijfsvergunning moet voor maart het land uit.
Maar is die complete groep verantwoordelijk voor die fraude?

We hebben hier ook een toeslagen fraude gehad, nog steeds overigens, maar we hebben toen niet hele groepen uitgezet.
Wel geprofileerd en velen als fraudeur gebrandmerkt en onredelijk grote consequenties verbonden aan fouten in de aanvraag van kinderopvangtoeslag.

Met als gevolg dat we nu miljarden aan herstelbetalingen uitkeren aan gedupeerden.
pi_219837188
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 02:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Er kwam er zojuist eentje met een schep en een grote bek op een ICE medewerker af, die hebben de demonstrant uiteindelijk in zijn/haar/hen been geschoten.

Bron Steve, agenda free Tv.
Ik vraag me af waarom het in Europa niet noodzakelijk is om met scherp op demonstranten te schieten en in de VS wel
pi_219837198
Donald Trump is krankzinnig. Dat is duidelijk. Hij doet Joe Biden zogenaamd na en gedraagt zich daarbij als een 10 jarige pestkop. Trump liegt non stop. Als hij Groenland aanvalt is dat het einde van de navo, waarna Rusland allemaal landjes van de voormalige sovjet unie kan annexeren. Trump is een gevaarlijke gek. Laten we hopen dat hij snel het loodje legt of dat hij na de midterms wordt afgezet. En als dementerende Trump Groenland wel annexeert dan ga ik er vanuit dat de volgende president, wat zonder twijfel een democraat zal zijn, Groenland gewoon weer teruggeeft aan Denemarken. En verder ook alle andere acties van die oranje gek ongedaan maakt.
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 05:50:50 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219837200
Rusland kan helemaal niks annexeren, al die staten zijn onderdeel van de EU
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219837275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Alleen vandaag!

Wat betreft Amerikanen die door ICE zouden zijn opgepakt:
Toevallig zag ik vanochtend deze video van de Today Show, die met enkele voorbeelden komt van mogelijke arrestaties van Amerikanen, waaronder native Americans die dagenlang zijn vastgehouden, en van etnisch profileren bij het aanhouden van mensen.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')