NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
In de langere versie zie je dat bij die die MAGA vent dertig seconden lang die megafoon in zijn oor wordt geduwd en hij een confrontatie probeert te voorkomen. Onduidelijk of er een aanleiding was. Machtig mooi dat hij die andere aanvallers van zich af kan slaanquote:
Niks aan de hand.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Deze vent die opgepakt wordt en waarvan Homeland Security ondanks contrasterende videobeelden zegt
[ x ]
Wordt na een kort autoritje in een andere straat wel weer vrijgelaten....
Lagere versie van wat voorafging aan de arrestatie (kan niet embedded)
https://twitter.com/furkangozukara/status/2010761913333137887
Ik vind er niks van want anders ben ik een Trump hater en voor meer illegalenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Niks aan de hand.
Dit vinden wij allemaal heel normaal.
Bevel is bevelquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind er niks van want anders ben ik een Trump hater en voor meer illegalen
Nog altijd beter dan een fascist zijn of er een steunen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind er niks van want anders ben ik een Trump hater en voor meer illegalen
Ik zie in de comments nog wat filmpjes van voor de arrestatie waarbij hij de ICE toch wel wat uitlokt met woorden als “Fuck You” en “Fuck y’all”. Nou is dat allemaal niet heel slim. Maar om m dan met 6 man op te pakken en een paar straten verderop te dumpen… als dat is waar ICE zich mee bezighoudt dan snap ik dat daar wat weerstand tegen komt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Deze vent die opgepakt wordt en waarvan Homeland Security ondanks contrasterende videobeelden zegt
[ x ]
Wordt na een kort autoritje in een andere straat wel weer vrijgelaten....
Lagere versie van wat voorafging aan de arrestatie (kan niet embedded)
https://twitter.com/furkangozukara/status/2010761913333137887
Er is geen fascisme in de VS. Er is hooguit een hardnekkig probleem met buitenlanders, linkse, wereldvreemde intellectuelen en een liberale stedelijke cultuur die het land van binnenuit ondermijnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan een fascist zijn of er een steunen.
Hoge pet heb je van Trump op zeg.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Er is geen fascisme in de VS. Er is hooguit een hardnekkig probleem met buitenlanders, linkse, wereldvreemde intellectuelen en een liberale stedelijke cultuur die het land van binnenuit ondermijnen.
De oplossing ligt voor de hand: onvoorwaardelijk vertrouwen in een grote, sterke leider die de natie eindelijk weer groot maakt door de oude, traditionele waarden te herstellen. Daar hoort iedereen loyaal achter te staan. En wie dat niet doet, tja .. een beetje corrigerend geweld is soms onvermijdelijk.
Maar dit alles heeft natuurlijk niets met fascisme te maken. Fascisme, dat is iets totaal anders.
Slechts takequote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Er is geen fascisme in de VS. Er is hooguit een hardnekkig probleem met buitenlanders, linkse, wereldvreemde intellectuelen en een liberale stedelijke cultuur die het land van binnenuit ondermijnen.
De oplossing ligt voor de hand: onvoorwaardelijk vertrouwen in een grote, sterke leider die de natie eindelijk weer groot maakt door de oude, traditionele waarden te herstellen. Daar hoort iedereen loyaal achter te staan. En wie dat niet doet, tja .. een beetje corrigerend geweld is soms onvermijdelijk.
Maar dit alles heeft natuurlijk niets met fascisme te maken. Fascisme, dat is iets totaal anders.
Zij is het met je eensquote:
Alle aandacht naar Karenville met hun holle kinderloze bestaan.quote:
Ze staat daar haar haren af te scheren voor een fictief persoon: Rene Cookquote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alle aandacht naar Karenville met hun holle kinderloze bestaan.
Ga je jankend voor de camera je haar afscheren.
Jij lacht wat minder hard om die simpletons?quote:
Type eens white liberal women in de zoekfunctie van Xquote:
Ik heb liever dat je het zelf probeert uit te leggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Type eens white liberal women in de zoekfunctie van X
En je weet meteen waarom
Ook goedquote:
Het geweldig gaat rechtstreeks tegen de grondwet in. Dat is in feit het allerbelangrijkste punt in dit geval.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:00 schreef Adames het volgende:, tja .. een beetje corrigerend geweld is soms onvermijdelijk.
Op zichzelf heeft hij een punt. Maar heeft hij ook de diverse politici aangesproken die meteen de agent veroordeelden?quote:
Gewoon luisteren. FAFO.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het geweldig gaat rechtstreeks tegen de grondwet in. Dat is in feit het allerbelangrijkste punt in dit geval.
Ook nieuws vandaagquote:
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:04 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ook nieuws vandaag
Trump administration ends temporary protected status for thousands of Somalis in US
Several thousand Somali nationals currently living in the US must leave the country by March 17
Gewoon houden aan de regels van de grondwet en niet jezelf buiten de wet plaatsen omdat je een dikke blaffer hebt en die obese mafklapper je niet terugfluit. OFAF.quote:
In de grondwet staat ook in die van ons en van ik vermoed elk ander land is dat je het land betreedt zonder geldige documenten, je de wet overtreedt je bent dan illegaal en dan heeft de regering het recht je naar huis te sturen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gewoon houden aan de regels van de grondwet en niet jezelf buiten de wet plaatsen omdat je een dikke blaffer hebt en die obese mafklapper je niet terugfluit. OFAF.
Zoiets staat niet in een grondwet. Niet in die van ons en niet in die van de VS.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
In de grondwet staat ook in die van ons en van ik vermoed elk ander land is dat je het land betreedt zonder geldige documenten, je de wet overtreedt je bent dan illegaal en dan heeft de regering het recht je naar huis te sturen.
Dat dus, volgens "progressieven" is de grondwet er alleen voor zielige illegalen, de legale inwoners moeten maar gewoon stikken, de rechten van een frauderende, moordende, verkrachtende illegaal zijn belangrijkerquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
In de grondwet staat ook in die van ons en van ik vermoed elk ander land is dat je het land betreedt zonder geldige documenten, je de wet overtreedt je bent dan illegaal en dan heeft de regering het recht je naar huis te sturen.
Het probleem in dit geval is dat in bijna elke staat de politie gewoon hier mee werkt en ze deze illegalen naar huis sturen.
In deze staat word gerund door enorme corruptie en die werkt tegen.
Btw stelen mag niet.
In Somalië kan je een gevangenis tussen de 1,5 en 10 jaar verwachten, of amputatie.
En in de grondwet van Amerika staat daarom ook heel duidelijk wie welke rol krijgt toebedeeld. En als ICE dan op de stoel gaat zitten van een ander onderdeel binnen DHS en zichzelf ook nog eens allerlei taken en privileges gaat voorschrijven waar ze geen mandaat voor hebben, zijn de poppen wel aan het dansen. Want dan leef je net zoals in Somalië in een land waarin degene met het grotere geweer gewoon doet waar ie zin in heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het probleem in dit geval is dat in bijna elke staat de politie gewoon hier mee werkt en ze deze illegalen naar huis sturen.
Btw stelen mag niet.
In Somalië kan je een gevangenis tussen de 1,5 en 10 jaar verwachten, of amputatie.
Van die lui mag je ook inbreken want illegaal zijn bestaat niet dus ook niet in je huis.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus, volgens "progressieven" is de grondwet er alleen voor zielige illegalen, de legale inwoners moeten maar gewoon stikken, de rechten van een frauderende, moordende, verkrachtende illegaal zijn belangrijker.
Dan zou ik de Grondwet nog maar eens goed doorlezen, als ik jou was, want dat staat er namelijk niet. Artikel 1 stelt zelfs heel duidelijk, dat 'allen die zich in Nederland bevinden...gelijk dienen te worden behandeld'. Er mag dus geen onderscheid gemaakt worden op bv status. Voor de wet heeft een documentloze inwoner van dit land dezelfde rechten als jij en ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Btw stelen mag niet.
Afgezien van je standpunten, is je taalgebruik afzichtelijk. Niet één lopende zin.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Btw stelen mag niet.
Bron? zover ik weet staat dit niet in de grondwet, misschien wel in een normale wet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
In de VS ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Btw stelen mag niet.
Gelul.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan zou ik de Grondwet nog maar eens goed doorlezen, als ik jou was, want dat staat er namelijk niet. Artikel 1 stelt zelfs heel duidelijk, dat 'allen die zich in Nederland bevinden...gelijk dienen te worden behandeld'. Er mag dus geen onderscheid gemaakt worden op bv status. Voor de wet heeft een documentloze inwoner van dit land dezelfde rechten als jij en ik.
Sterker nog: Juridisch gesproken bestaat er geen 'illegale asielzoeker'. Iedereen heeft het recht overal asiel te zoeken. Een asielzoeker kan per definitie niet illegaal zijn.
Deze politici vinden hun eigen belang belangrijker dan de legale kiezer. Die illegalen helpen hun aan de baantjes, hoe meer illegalen hoe beter voor ze en wat ze frauderen vinden ze minder belangrijk, ook met geld van de belastingbetaler.quote:
Waarom is de mening van een random acteur hier relevant?quote:
Nou, binnen radicaal linkse contreien wil men het allerliefst een quasi opengrenzenbeleid hanteren. Daarbij speelt specifiek in de VS dat er schijnbaar het beeld heerst dat hun minder 'wit' (lees: van Europese afkomst) het land wordt, hoe beter het is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:22 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Deze politici vinden hun eigen belang belangrijker dan de legale kiezer. Die illegalen helpen hun aan de baantjes, hoe meer illegalen hoe beter voor ze en wat ze frauderen vinden ze minder belangrijk, ook met geld van de belastingbetaler.
Leg mij nu eens uit hoe jij met deze standpunten een discussie aan wil gaan zonder de ander tot ad hominems te dwingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, binnen radicaal linkse contreien wil men het allerliefst een quasi opengrenzenbeleid hanteren. Daarbij speelt specifiek in de VS dat er schijnbaar het beeld heerst dat hun minder 'wit' (lees: van Europese afkomst) het land wordt, hoe beter het is.
Mwoah.... moet dat gedicteerd worden? Ik denk dat die vrouwen capabel genoeg zijn om dat zelf voor elkaar te krijgenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:46 schreef Wantie het volgende:
Tja, Maga dicteert dat liberale vrouwen gehaat moeten worden, dus dat wordt slaafs opgevolgd.
Nee hoor, wat ik daar stel is simpelweg waar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit hoe jij met deze standpunten een discussie aan wil gaan zonder de ander tot ad hominems te dwingen.
Je slaat hier aantoonbare onzin uit die gebaseerd zijn op een mening of onderbuik. Hier valt inhoudelijk niet op te reageren want inhoudelijk stelt je post niets meer voor dan louter onderbuikgezwets.
Dan kun je daar vast ook wel een paar bronnen bij vermelden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, wat ik daar stel is simpelweg waar.
Je hoeft alleen maar naar de spandoeken te kijkenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leg mij nu eens uit hoe jij met deze standpunten een discussie aan wil gaan zonder de ander tot ad hominems te dwingen.
Je slaat hier aantoonbare onzin uit die gebaseerd zijn op een mening of onderbuik. Hier valt inhoudelijk niet op te reageren want inhoudelijk stelt je post niets meer voor dan louter onderbuikgezwets.
Hoe dom ben je als je die laatste zin toevoegt aan een post met deze inhoud:quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:00 schreef Adames het volgende:
[..]
AI heeft toch altijd gelijk?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe dom ben je als je die laatste zin toevoegt aan een post met deze inhoud:
“ De oplossing ligt voor de hand: onvoorwaardelijk vertrouwen in een grote, sterke leider die de natie eindelijk weer groot maakt door de oude, traditionele waarden te herstellen. Daar hoort iedereen loyaal achter te staan. En wie dat niet doet, tja .. een beetje corrigerend geweld is soms onvermijdelijk.”
De definitie van fascisme….
quote:Fascisme is een autoritaire, nationalistische politieke ideologie met één sterke leider, die de natie boven het individu plaatst en democratie verwerpt; kenmerken zijn ultranationalisme, geweld, propaganda, censuur, totale staatcontrole, en de nadruk op een heropleving van de gemeenschap, vaak met een focus op een 'betere' of zuivere 'oude' tijd.
Ik zie daar niet staan dat ze wensen dat Amerika overspoelt wordt met Mexicanen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar naar de spandoeken te kijken
[ afbeelding ]
Nou.... dat is wel wat "no borders" tot gevolg heeft en dat weten deze protesters prima hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie daar niet staan dat ze wensen dat Amerika overspoelt wordt met Mexicanen.
Zeker, neem bijvoorbeeld een segment van 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon' waar de US census werd aangehaald, waarbij het aantal blanke mensen naar benden was gegaan, dit leidde tot luid gejuich in het publiek (bron, vanaf 1:00).quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan kun je daar vast ook wel een paar bronnen bij vermelden.
Gohquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
“ De oplossing ligt voor de hand: onvoorwaardelijk vertrouwen in een grote, sterke leider die de natie eindelijk weer groot maakt door de oude, traditionele waarden te herstellen. Daar hoort iedereen loyaal achter te staan. En wie dat niet doet, tja .. een beetje corrigerend geweld is soms onvermijdelijk.”
Ah gezellig toch beetje geweld waarom niet altijd leukquote:
Je geeft 2 of drie goede bronnen en sluit vervolgens weer af met een soort omvolkingstheorie die men binnen bepaalde contreien aan zou hangen. Die mensen zulle ongetwijfeld bestaan maar vormen. Ierse meerderheid en ook niet binnen de democraten. En zoals je onderzoek aangeeft zijn er ook republikeinen voorstander van minder wit in Amerika. Het kan misschien aan de vraagstelling zonder enige context liggen?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, neem bijvoorbeeld een segment van 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon' waar de US census werd aangehaald, waarbij het aantal blanke mensen naar benden was gegaan, dit leidde tot luid gejuich in het publiek (bron, vanaf 1:00).
Ook bleek uit onderzoek van Pew Research al dat bijna de helft van alle 'liberals' het een goede ontwikkeling vindt dat het aantal blanke mensen in de VS afneemt, 16% vindt het zelfs 'heel erg goed' (bron). En een politicus als Joe Biden zei al eens dat dit zelfs een 'bron van kracht' (bron).
Binnen zulke contreien, links en progressief van politieke oriëntatie heerst er namelijk het idee dat blank zijn iets slechts is niet-Europese (en dus vaak niet-blanke) mensen, iets positiefs is.
Kortom, waarom zou het nodig zijn mij met een ad hominem te gaan aanvallen voor het benoemen van feitelijke sentimenten?
Zegt wie? En leg dat AI stukje even naast de post waar ik op reageer en trek je eigen conclusie.quote:
Die trek ik juist met die AI quotequote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zegt wie? En leg dat AI stukje even naast de post waar ik op reageer en trek je eigen conclusie.
Hoe dom ben je als je zo'n overduidelijk cynische zin niet kunt herkennen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
JayDee is een gepest nerdje op school dat nu ineens de lakens uit kan delen, nog een stuk gevaarlijker dan iemand die er puur voor eigen gewin zit zoals zijn baas. Bij Vance zit er echt ideologie achter.quote:
Er is toch echt een hele duidelijke discrepantie zichtbaar met linksgeoriënteerden. En dat je hier een 'omvolkingstheorie' uit denkt te kunnen halen vind ik helemaal knap.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je geeft 2 of drie goede bronnen en sluit vervolgens weer af met een soort omvolkingstheorie die men binnen bepaalde contreien aan zou hangen. Die mensen zulle ongetwijfeld bestaan maar vormen. Ierse meerderheid en ook niet binnen de democraten. En zoals je onderzoek aangeeft zijn er ook republikeinen voorstander van minder wit in Amerika. Het kan misschien aan de vraagstelling zonder enige context liggen?
Waarom loopt ICE met gasmaskers op? Zijn de bivakmutsen uitverkocht?quote:
Prima hoe dat eerste individu wordt aangepakt. Daar mag ook nog wel een keer met de wapenstok overheen worden gegaan. Mensen moeten leren te luisteren en als men dat niet wil dan moet men maar eens flink voelen. Een overheidsinstantie die diens werk probeert uit te voeren en het land veiliger te maken voor iedereen, ga je niet op agressieve wijze tegenwerken.quote:
Het aantal blanken in de VS neemt af.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, neem bijvoorbeeld een segment van 'The Tonight Show Starring Jimmy Fallon' waar de US census werd aangehaald, waarbij het aantal blanke mensen naar benden was gegaan, dit leidde tot luid gejuich in het publiek (bron, vanaf 1:00).
Ook bleek uit onderzoek van Pew Research al dat bijna de helft van alle 'liberals' het een goede ontwikkeling vindt dat het aantal blanke mensen in de VS afneemt, 16% vindt het zelfs 'heel erg goed' (bron). En een politicus als Joe Biden zei al eens dat dit zelfs een 'bron van kracht' (bron).
Binnen zulke contreien, links en progressief van politieke oriëntatie heerst er namelijk het idee dat blank zijn iets slechts is niet-Europese (en dus vaak niet-blanke) mensen, iets positiefs is.
Kortom, waarom zou het nodig zijn mij met een ad hominem te gaan aanvallen voor het benoemen van feitelijke sentimenten?
Nee, Maga volgt blind Trump.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah.... moet dat gedicteerd worden? Ik denk dat die vrouwen capabel genoeg zijn om dat zelf voor elkaar te krijgen
Niemand die dit zegt. Het gaat om de reactie op deze demografische verandering.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het aantal blanken in de VS neemt af.
THA FUCK!!
PANIEK!
Allemaal de schuld van de Liberals!
Mijn God
Illegaal' betekent dat iets in strijd is met de wet, oftewel onwettig, ongeoorloofd, of niet conform de regels.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:49 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bron? zover ik weet staat dit niet in de grondwet, misschien wel in een normale wet.
[..]
Bron?
[..]
In de VS ook.
Peperspray.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom loopt ICE met gasmaskers op? Zijn de bivakmutsen uitverkocht?
En de politie is er nog niet aan toe om met gezichtsbedekkende kleding rond te lopen?
Nee, als er iemand zit voor politiek gewin is het Jd 'I'm going back and forth between thinking Trump is a cynical asshole like Nixon and America's Hitler' Vance wel. Miller is eerder het type dat je omschrijft. Misschien wel de grootste engnek in een administratie van engnekken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:37 schreef nostra het volgende:
[..]
JayDee is een gepest nerdje op school dat nu ineens de lakens uit kan delen, nog een stuk gevaarlijker dan iemand die er puur voor eigen gewin zit zoals zijn baas. Bij Vance zit er echt ideologie achter.
Dat beweerde hij niet. Het staat alleen niet in de grondwet omdat de grondwet namelijk helemaal niet gaat over wat ingezetenen dienen te doen. De grondwet bepaalt alleen maar wat de staat is en welke rechten en plichten zij heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Illegaal' betekent dat iets in strijd is met de wet, oftewel onwettig, ongeoorloofd, of niet conform de regels.
Dit staat gewoon in de dikke van Dale.
Omdat jij zo lijkt te reageren op de reactie in een satirisch programma.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand die dit zegt. Het gaat om de reactie op deze demografische verandering.
Waarom moet jij zo regelmatig een stropop optuigen en kunt het niet houden bij de daadwerkelijke reactie van een ander?
In Nederland worden mensen zonder geldige verblijfspapieren (ongedocumenteerden) opgespoord door de Vreemdelingenpolitie, ontvangen een terugkeerbesluit en worden gestimuleerd om vrijwillig terug te keren naar hun land van herkomst, eventueel met hulp van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V). Bij niet-meewerken kunnen ze in vreemdelingendetentie worden geplaatst, en als ze strafbare feiten plegen, worden ze zo mogelijk na detentie uitgezetquote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:36 schreef Roligt het volgende:
[..]
Dat beweerde hij niet. Het staat alleen niet in de grondwet omdat de grondwet namelijk helemaal niet gaat over wat ingezetenen dienen te doen. De grondwet bepaalt alleen maar wat de staat is en welke rechten en plichten zij heeft.
Staat het nog steeds niet in de grond wet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen zonder geldige verblijfspapieren (ongedocumenteerden) opgespoord door de Vreemdelingenpolitie, ontvangen een terugkeerbesluit en worden gestimuleerd om vrijwillig terug te keren naar hun land van herkomst, eventueel met hulp van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V). Bij niet-meewerken kunnen ze in vreemdelingendetentie worden geplaatst, en als ze strafbare feiten plegen, worden ze zo mogelijk na detentie uitgezet
In de vs.
In the U.S., individuals without legal status face potential apprehension, detention, and deportation by Immigration and Customs Enforcement (ICE) for violating immigration laws, with outcomes depending on factors like criminal history and length of U.S. presence, often involving immigration court proceedings, alternatives to detention, and possible reentry bars, though they also contribute to the economy and workforce while navigating legal complexities and risks of removal or further criminal charges for repeated unauthorized entry.
En dan komen we weer op het woord illegaal.
Illegaal is iets wat niet mag, klaar en simpel,als je iets doet wat niet mag overtreedt je de wet.
Waarom moet je een paspoort laten zien bij een vliegveld waarom moet je eerst melden mij migratie als je een ander land betreedt.
Als je de deur los zet Zie de VS bij de vorige regering en de UK momenteel dan kan je gewoon naar binnenwandelen en komt er van allerlei tuig binnen.
En over Minnesota, momenteel is er een enorm onderzoek gaande over fraude.
https://vinnews.com/2026/(...)port-over-two-years/
Tijd om daar democratie te brengen.quote:
Je hebt niet eens gelezen wat ik had opgeschreven. De persoon waarop je eerder reageerde verbeterde je alleen maar omdat je het over de grondwet had.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen zonder geldige verblijfspapieren (ongedocumenteerden) opgespoord door de bla bla bla...
https://www.eerstekamer.n(...)0de%20Tweede%20Kamer.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Staat het nog steeds niet in de grond wet.
+ illegaliteit is nog niet strafbaar. Dus uhmmm, wat wil je zeggen?
Maar dat komt niet in de grondwet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.eerstekamer.n(...)0de%20Tweede%20Kamer.
Dit wetsvoorstel voegt aan de Vreemdelingenwet 2000 een regeling toe waardoor illegaal verblijf van meerderjarige vreemdelingen strafbaar wordt. Deze maatregel maakt deel uit van de in het regeerakkoord (TK 32.417, nr. 15) gemaakte afspraken over strafbaarstelling van illegaal verblijf en de verbetering van het terugkeerbeleid. De regering wil hiermee de illegale komst naar en illegaal verblijf in Nederland voorkomen en bestrijden.
Met dit voorstel wordt illegaal verblijf een overtreding met straffen van hechtenis van ten hoogste 4 maanden of een geldboete van de tweede categorie, ten hoogste ¤ 3900,-. Hoewel illegaal verblijf een overtreding wordt, is humanitaire hulp aan illegalen niet strafbaar. Mensen die zich schuldig maken aan mensenhandel of werkverschaffing aan illegalen zijn wel strafbaar. Illegalen in Nederland houden recht op medisch noodzakelijke zorg en hebben hun kinderen recht op onderwijs. De strafbaarstelling geldt niet voor (alleenstaande) minderjarige illegale vreemdelingen, maar geeft geen recht op verblijf.
De grondwet ( wat op veel manieren te interpreteren is ) is een wassen neus. Deze kunnen we makkelijk opzij schuiven wanneer het anti immigratie sentiment onder de bevolking groot genoeg (lees: meerderheid ) wordt.quote:
Kan zijn maar de wet is nog niet de grondwet.quote:
Voorstel is op 18-12-2025 door de tweede kamer gegaan. Illegaliteit is nog niet strafbaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.eerstekamer.n(...)0de%20Tweede%20Kamer.
Dit wetsvoorstel voegt aan de Vreemdelingenwet 2000 een regeling toe waardoor illegaal verblijf van meerderjarige vreemdelingen strafbaar wordt. Deze maatregel maakt deel uit van de in het regeerakkoord (TK 32.417, nr. 15) gemaakte afspraken over strafbaarstelling van illegaal verblijf en de verbetering van het terugkeerbeleid. De regering wil hiermee de illegale komst naar en illegaal verblijf in Nederland voorkomen en bestrijden.
Met dit voorstel wordt illegaal verblijf een overtreding met straffen van hechtenis van ten hoogste 4 maanden of een geldboete van de tweede categorie, ten hoogste ¤ 3900,-. Hoewel illegaal verblijf een overtreding wordt, is humanitaire hulp aan illegalen niet strafbaar. Mensen die zich schuldig maken aan mensenhandel of werkverschaffing aan illegalen zijn wel strafbaar. Illegalen in Nederland houden recht op medisch noodzakelijke zorg en hebben hun kinderen recht op onderwijs. De strafbaarstelling geldt niet voor (alleenstaande) minderjarige illegale vreemdelingen, maar geeft geen recht op verblijf.
Moeten ze wel eerst wat nieuwe aanklagers zoeken die dat een goed plan vinden ...quote:
Landverraders. Waarom zou je die zwaar geradicaliseerde idioot niet willen onderzoeken? Die riep notabene zelf ‘drive!’ toen die agent voor de auto stond. Te bizar voor woorden dit, laat wel zien hoe diep de linkse rot in het systeem zit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst wat nieuwe aanklagers zoeken ...
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow
Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.
[ afbeelding ]
SO WHAT?!quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:40 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Landverraders. Waarom zou je die zwaar geradicaliseerde idioot niet willen onderzoeken? Die riep notabene zelf ‘drive!’ toen die agent voor de auto stond. Te bizar voor woorden dit, laat wel zien hoe diep de linkse rot in het systeem zit.
Wat een haat!quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Klasse. Zo moet je die sekreten aanpakken.
Zou men hier ook zo moeten doen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Beschaafdheid is maar een heel dun laagje.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Wat hebben deportaties met haatvte maken? Het is beleid waar het Amerikaanse volk op democratische wijze voor gekozen heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat een haat!
Dat is precies de reden waarom Trump dit gedrag aanmoedigt. Zijn volgelingen vinden dat helemaal geweldig.
Man man man wat een mentaliteit ....
Waar gaat de Amerikaanse (dode) burger naar gedeporteerd worden precies? Welk land?quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:34 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Wat hebben deportaties met haatvte maken? Het is beleid waar het Amerikaanse volk op democratische wijze voor gekozen heeft.
Met termen als 'haat' probeer je enig normale discussie monddood te maken. Guess what, we leven niet meer in 2020. It's not gonna work.
Naar de eeuwig jachtvelden waar de geesten van de indianen al die witte illegale immigranten die hun land ingepikt hebben eeuwig blijven achtervolgenquote:Op woensdag 14 januari 2026 06:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waar gaat de Amerikaanse (dode) burger naar gedeporteerd worden precies? Welk land?
Niet relevant.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:32 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
De grondwet ( wat op veel manieren te interpreteren is ) is een wassen neus. Deze kunnen we makkelijk opzij schuiven wanneer het anti immigratie sentiment onder de bevolking groot genoeg (lees: meerderheid ) wordt.
Je zou het ook heel simpel kunnen. De grondwet gaat niet voorkomen dat jou illegale ass niet gedeporteerd zal worden.
Trump die voor 1 miljoen dollar op zijn privé rekening pardons uitdeelt aan veroordeelde criminelen is ook 'beleid waar het volk democratisch voor gekozen heeft'? Dus die pardons voor honderden agressievelingen die agenten met wapens te lijf gingen, veroordeelden (tientallen) miljoenen fraudeurs of een drugsbaas die 400 ton cocaïne naar de VS heeft gebracht en 45 jaar gevangenisstraf niet hoeft uit te zetten. Trump mag alles doen want hij is democratisch gekozen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:34 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Wat hebben deportaties met haatvte maken? Het is beleid waar het Amerikaanse volk op democratische wijze voor gekozen heeft.
Met termen als 'haat' probeer je enig normale discussie monddood te maken. Guess what, we leven niet meer in 2020. It's not gonna work.
Ok, ga alsjeblieft terug naar Reddit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Trump die voor 1 miljoen dollar op zijn privé rekening pardons uitdeelt aan veroordeelde criminelen is ook 'beleid waar het volk democratisch voor gekozen heeft'? Dus die pardons voor honderden agressievelingen die agenten met wapens te lijf gingen, veroordeelden (tientallen) miljoenen fraudeurs of een drugsbaas die 400 ton cocaïne naar de VS heeft gebracht en 45 jaar gevangenisstraf niet hoeft uit te zetten. Trump mag alles doen want hij is democratisch gekozen?
Hebben ze enkel immuniteit in de zin van ongehinderd hun werk moeten kunnen doen, of ook dat ze zelf niet vervolgd kunnen worden? Indien ook dat laatste, dan vrees ik het ergste.quote:
Even voor de goede orde: het is in het nieuws geweest dat de schietpartij onderzocht wordt door de FBI. Dus je dwaalt (of liegt!) aangaande dat die niet wordt onderzocht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
SO WHAT?!
Oh en ze is nu al 'zwaar geradicaliseerd'! De MAGA-propaganda werkt duidelijk goed bij sommigen.
Het is gewoon pure pesterij.
Laten ze eerst die schietgrage, duidelijke gefrustreerde ICE-agent eens onderzoeken. ZES(!) aanklagers namen ontslag vanwege het besluit dat niet te doen terwijl de beelden toch duidelijk aantonen hoe onverantwoordelijk hij bezig was.
Sterke comeback. Je hebt me uitgeluld. GG sirquote:Op woensdag 14 januari 2026 08:40 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Ok, ga alsjeblieft terug naar Reddit.
Het kan ook gezien worden als een poging om daar weg te gaan nu de stemming grimmiger werd. (Aanvankelijk zat ze te dansen in de auto, tegen het einde werd ze gesommeerd uit te stappen.)quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk een beetje raar om niet te onderzoeken. Als de aanwijzingen dat haar weduwe zich schuldig heeft gemaakt aan misdrijven (ze schijnt te hebben geroepen dat Good moest gaan rijden, wat dus als een poging tot doodslag gezien kan worden) daadwerkelijk BS zijn, dan constateer je dat en klaar.
´´democratie´´quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:34 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Wat is je voorstel? Omdat de VS zo politiek beladen is geen onderzoek meer bij aanwijzingen van crimineel gedrag? Dat is toch onwerkbaar?quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Het kan ook gezien worden als een poging om daar weg te gaan nu de stemming grimmiger werd. (Aanvankelijk zat ze te dansen in de auto, tegen het einde werd ze gesommeerd uit te stappen.)
Over het algemeen is het toe te juichen als er onderzoek gedaan wordt, maar in de huidige VS is de kans op vooringenomenheid nogal groot. Is de openbare aanklager op de hand van Trump, dan kun je de uitslag van zo'n onderzoek al voorspellen. Hetzelfde met dat FBI-onderzoek naar de ICE-agenten, waarbij Trump de FBI-directeur heeft vervangen door een loyalist.
Graag geen desinformatie. Dank.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
´´democratie´´
Overigens zelfs dan is het maar de vraag waarom mensen op iemand stemmen. Een partij programma is meer dan 1 standpunt.
Dus vast niet de meerderheid heeft gestemd voor de deportaties. Wellicht als het gaat om illegalen, maar Trump valt elke buitenlander aan.
Heb je voorbeelden van ICE agenten die random mensen vermoord hebben sinds begin 2025? Want volgens mij staat de teller nog altijd op 0.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrijbrief voor ICE agenten om gewoon lekker random mensen te vermoorden.
Wat is er desinformatie aan dan?quote:
Minstens op 1.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van ICE agenten die random mensen vermoord hebben sinds begin 2025? Want volgens mij staat de teller nog altijd op 0.
Kortom: rot op met je desinformatie.
Een discussie voeren met mensen die inhoudelijk ook nogal wat flaters slaan is anders ook geen normale discussie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:34 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dat Trump elke buitenlander aanvalt. Dat is gewoon een leugen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er desinformatie aan dan?
[..]
Minstens op 1.
En ik zeg ´´vrijbrief´´, daarmee heb ik het ook duidelijk niet over wat al gedaan is. Maar dat ze dat vanaf dat moment gewoon vrij kunnen doen.
Dat noemen we een hyperbool.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Trump elke buitenlander aanvalt. Dat is gewoon een leugen.
Ja, die.quote:En wie is die ene? Niet mevrouw Good, want dat was niet at random. Dat was een reactie op haar vlucht waarbij ze een agent aanreed. Had niet moeten gebeuren, maar at random is het simpelweg niet en dat wordt uiteraard ook niet getolereerd.
Leuke frame.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De deportatie van dit soort figuren proberen die activisten dus te voorkomen. Hoe immoreel kun je zijn.
Roepen dat je de sekreten hard moet aanpakken is nogal hatelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:34 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Nee, het schieten op deze mevrouw was niet 'at random'.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:
Ja, die.
Dat wordt niet getolereerd??? Haha![]()
Juist ja, want Trump is ineens pro-gerechtigheid
Die mevrouw reed helemaal niemand aan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het schieten op deze mevrouw was niet 'at random'.
Deze mevrouw frustreerde een actie van ICE, en reed de agent ook nog eens aan. Niks 'at randoms' aan.
Die mongolen zijn echt zo hard doorgedraaid dat ze nu een onderzoek starten naar een onschuldige weduwe, ipv de moordenaar.quote:
Helaas de discussie heeft geen zin want al die trump mongeloids hier zijn overtuigd van hun eigen gelijk, bewijs of niet. Zelfs beeldbewijs is niet meer genoeg voor ze.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die mevrouw reed helemaal niemand aan.
Haat komt vooral van de Democratische kant, zoals zij met ICE omgaan. Dat projecteren op Trump of ICE is geen oplossing.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat een haat!
Dat is precies de reden waarom Trump dit gedrag aanmoedigt. Zijn volgelingen vinden dat helemaal geweldig.
Man man man wat een mentaliteit ....
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mce72oq6vk2c
[ afbeelding ]
'I'm disabled!' Woman screams as masked ICE agents pull her through car window
[ afbeelding ]
Ah, na twee jaar lang het mes in de rug te hebben gestoken van Joden, wordt Anne Frank (wiens standbeeld werd besmeurd door radicaal linkse pro-Palestijnse activisten) weer even van stal gehaald.quote:
Vind ie primaquote:Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke frame.
Ik vraag me af hoe immoreel je de gratie voor de relschoppers van jan 6 vindt.
Nee hoor, de mensen in Teheran worden niet doodgeschoten omdat men inrijdt op een agent, waarbij deze volgens de wet zijn dienstwapen mag gebruiken, zoals de radicaal activistische vrouw in Minneapolis gebeurde. Iraniërs worden doodgeschoten simpelweg omdat men protesteert of soms in de buurt van een protest is.quote:
Ook niet praktisch elke buitenlander. Kom je wel eens in de VS? (Nee…)quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat noemen we een hyperbool.
Overdreven dus. Al target hij wel praktisch elke buitenlander, behalve wat vriendjes.
[..]
Ja, die.
Dat wordt niet getolereerd??? Haha![]()
Juist ja, want Trump is ineens pro-gerechtigheid
Die gratie was inderdaad immoreel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke frame.
Nog blijven ontkennen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
ja eens hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kan zijn maar de wet is nog niet de grondwet.
Er zijn meerdere beelden waaruit blijkt dat hij geraakt werd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Helaas de discussie heeft geen zin want al die trump mongeloids hier zijn overtuigd van hun eigen gelijk, bewijs of niet. Zelfs beeldbewijs is niet meer genoeg voor ze.
Vast niet, er zit in dit topic vrij veel (incel) vrouwenhaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ben ik de enige die vind dat die vrouwen enorme irritante teringkoppen hebben?
Lekker radicaliseren op Fok… Ooit werd je dan weggelachen, nu is er een behoorlijke groep die je aanmoedigt.quote:
Duidelijk op beeld te zien, maar de haat zit blijkbaar zo diep dat feiten er niet meer toe doen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gezellig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Helaas de discussie heeft geen zin want al die trump mongeloids hier zijn overtuigd van hun eigen gelijk, bewijs of niet. Zelfs beeldbewijs is niet meer genoeg voor ze.
Dat doe je anders welquote:Op woensdag 14 januari 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook wel bijzonder:
• Bagatelliseren/rechtvaardigen of zelfs toejuichen van Hamas en Hezbollah;
• Jammeren over de zelfverdediging van Israël;
• Min of meer zwijgen over het Iraanse regime;
• Toejuichen dat een CEO van een zorgverzekeraar wordt doodgeschoten op straat;
• Toejuichen van een aanslag op een conservatieve influencer voor de ogen van duizenden;
• Jammeren over de uitzet van illegale migranten;
• Jammeren over een vrouw die word doodgeschoten door een agent, nadat zij met haar auto op hem inrijdt.
Je verzint het niet.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Duidelijk op beeld te zien, maar de haat zit blijkbaar zo diep dat feiten er niet meer toe doen.
Geeft niet.
Al is het geloof in de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Op beeld is te zien dat ze helemaal niet op hem inreed.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog blijven ontkennen.
Maar nee, jij doet niet aan desinformatie hoor…
Ja, praktisch elke buitenlander.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook niet praktisch elke buitenlander. Kom je wel eens in de VS? (Nee…)
En nee, at random mensen vermoorden wordt niet getolereerd. En dat weet je zelf (hoop ik) ook wel. Maar goed, als jij lekker feitenvrij wil blijven: your call.
Doet helemaal niemand. Alleen zeggen vele mensen dat een reactie van het ene land tot een tegenreactie kan/zal leiden van bv Hamas. Dat is voor te stellen, maar dat praat geweld nog niet goed.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Niemand jammert over zelfverdediging. Dat moeten ze idd gewoon doen.quote:• Jammeren over de zelfverdediging van Israël;
Doet niemand?quote:• Min of meer zwijgen over het Iraanse regime;
Doet niemand?quote:• Toejuichen dat een CEO van een zorgverzekeraar wordt doodgeschoten op straat;
Doet niemand?quote:• Toejuichen van een aanslag op een conservatieve influencer voor de ogen van duizenden;
Doet niemand?quote:• Jammeren over de uitzet van illegale migranten;
Volgens de beelden rijdt zij helemaal niet op hem in.quote:• Jammeren over een vrouw die word doodgeschoten door een agent, nadat zij met haar auto op hem inrijdt.
En toch verzin jij weer een heleboel bij elkaar.quote:Je verzint het niet.
Welkom in de wereld van de woke medemens anno 2026, de dubbele standaarden en hypocrisie zijn niet aan te slepen.
Waar moet iemand trouwens haat op hebben?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gezellig.
Nog zo'n vol haat vervulde ontkenner.
Sinds wanneer mag een agent op een auto schieten die op dat moment van hem wegrijdt?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de mensen in Teheran worden niet doodgeschoten omdat men inrijdt op een agent, waarbij deze volgens de wet zijn dienstwapen mag gebruiken, zoals de radicaal activistische vrouw in Minneapolis gebeurde. Iraniërs worden doodgeschoten simpelweg omdat men protesteert of soms in de buurt van een protest is.
En het moslimfundamentalistische regime dat dit uitvoert en nota bene via een revolutie de macht heeft gegrepen enkele decennia geleden, wordt nog altijd met fluwelen handschoenen behandeld in de contreien waar men zich hysterisch opstelt tegenover ICE. Enkel en alleen omdat het een niet-Westerse partij betreft, bestaande uit moslims en mensen 'van kleur'.
Bij een post truth doctrine zoals die van Trump is de waarheid de vijand.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar moet iemand trouwens haat op hebben?
Alsof mensen die de waarheid hoog houden een haat tegen Trump hebben of tegen ICE
Ik ben tegen gratie verlening zoals in de VS (Biden heeft er ook misbruik van gemaakt), maar even voor de goede orde: mensen die niet veroordeeld zijn voor misdrijven hoef je geen gratie te geven… dus snap jij wel wat gratie is gelet op jouw verwijt?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Op beeld is te zien dat ze helemaal niet op hem inreed.
[..]
Ja, praktisch elke buitenlander.
En ja ik ben wel eens in de VS geweest.
Ah, vandaar dat crimineel Trump vrijgesproken wordt ondanks zijn veroordeling.
Ah, vandaar dat Trump vele criminelen gratie gegeven heeft ondanks de grootste misdaden.
Maar je corrigeert niet dat hij ten onrechte beweert dat Good de agent niet heeft geraakt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij een post truth doctrine zoals die van Trump is de waarheid de vijand.
Dat is al gecorrigeerd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar je corrigeert niet dat hij ten onrechte beweert dat Good de agent niet heeft geraakt.
Je blijft toch vallen in de kuil van eenzijdigheid.
Trump is veroordeeld en daarna als het ware vrijgesproken omdat hij president werd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben tegen gratie verlening zoals in de VS (Biden heeft er ook misbruik van gemaakt), maar even voor de goede orde: mensen die niet veroordeeld zijn voor misdrijven hoef je geen gratie te geven… dus snap jij wel wat gratie is gelet op jouw verwijt?
De rest van wat je post berust gewoon niet op de werkelijkheid. Zo is Trump bv niet vrijgesproken. Dat volgt uit veroordeeld zijn…
Alle presidenten doen dat helaas. Sommigen presteren het zelfs voor toekomstige misdaden te doen (Biden). Voor zover dat juridisch houdbaar is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trump is veroordeeld en daarna als het ware vrijgesproken omdat hij president werd.
Mensen die geen misdaad plegen kan je geen gratie daarvoor geven, klopt.
Alleen Trump heeft dus vele misdadigers gratie gegeven.
Hij was ook niet aan jou gericht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan nog blijft jouw opmerking van post truth richting hem wat bijzonder. Maar goed.
Biden kon zich niet inhouden om op de laatste dag van zijn ambt zijn zoon onvoorwaardelijk vrij te stellen van vervolging.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle presidenten doen dat helaas. Sommigen presteren het zelfs voor toekomstige misdaden te doen (Biden). Voor zover dat juridisch houdbaar is.
En nee, Trump is niet de facto vrijgesproken. Hij gaat de cel niet in, maar geen enkele ex president zou de cel in gaan, want niet goed te beveiligen.
Biden heeft gericht mensen gratie verleend, Trump heeft blind iedereen van 6 januari gratie verleend.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle presidenten doen dat helaas. Sommigen presteren het zelfs voor toekomstige misdaden te doen (Biden). Voor zover dat juridisch houdbaar is.
En nee, Trump is niet de facto vrijgesproken. Hij gaat de cel niet in, maar geen enkele ex president zou de cel in gaan, want niet goed te beveiligen.
Vrij nobel van hem aangezien hij ze zelf had opgehitst.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Biden heeft gericht mensen gratie verleend, Trump heeft blind iedereen van 6 januari gratie verleend.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn zoon is in elk geval nooit veroordeeld en schuldig bevonden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Biden kon zich niet inhouden om op de laatste dag van zijn ambt zijn zoon onvoorwaardelijk vrij te stellen van vervolging.
Ik vind het beiden idioot. Punt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Biden heeft gericht mensen gratie verleend, Trump heeft blind iedereen van 6 januari gratie verleend.
Dat linkse gedeug werkt al een tijdje niet meer.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zijn zoon is in elk geval nooit veroordeeld en schuldig bevonden.
Trump heeft zichzelf, als veroordeelde crimineel, en nog vele vele andere criminelen gratie gegeven.
Hunter is weldegelijk veroordeeld in 2024. Is het een idee dat jij ophoudt met onwaarheden posten? Want op dit moment is dat alles wat je in te brengen hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Trump heeft zichzelf, als veroordeelde crimineel, en nog vele vele andere criminelen gratie gegeven.
Want? De activisten proberen deportaties tegen te houden. Tussen de gedeporteerden zitten dat soort zware criminelen.quote:
Hier bv een lijstje met dergelijke criminelen (via de tweet van U.S. Immigration and Customs Enforcement)quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Want? De activisten proberen deportaties tegen te houden. Tussen de gedeporteerden zitten dat soort zware criminelen.
Graties of strafvermindering zijn inderdaad van alle tijden, maar het gaat daarbij wel om het wie en waarom.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Integendeel. Ik benoem het, dat is iets anders.quote:
Criminelen vrijlaten werkt wel?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat linkse gedeug werkt al een tijdje niet meer.
Hahahaha. Je blijft jezelf herhalen terwijl je zelf nergens op in gaat en met leugens blijft komen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hunter is weldegelijk veroordeeld in 2024. Is het een idee dat jij ophoudt met onwaarheden posten? Want op dit moment is dat alles wat je in te brengen hebt.
Ze proberen de illegale deportaties tegen te houden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Want? De activisten proberen deportaties tegen te houden. Tussen de gedeporteerden zitten dat soort zware criminelen.
Dat is inderdaad het frame.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je kan gewoon om een bron vragen van de veroordeling van Hunter:quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
Hahahaha. Je blijft jezelf herhalen terwijl je zelf nergens op in gaat en met leugens blijft komen.
Waaruit blijkt dat de activisten onderscheid maken tussen de diverse illegalen en hoe komen ze aan die informatie?quote:
Er kan nog wel onderzoek worden gedaan, maar een onafhankelijk onderzoek is het niet. Dat is inderdaad onwerkbaar, maar dat is helaas wel hoe de VS ervoor staat momenteel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is je voorstel? Omdat de VS zo politiek beladen is geen onderzoek meer bij aanwijzingen van crimineel gedrag? Dat is toch onwerkbaar?
Dat weet ik niet. Als ze gesommeerd wordt om uit haar auto te stappen is ze op dat moment nog niet gearresteerd, of wel?quote:En hoe dan ook mocht Good daar niet meer wegrijden.
Op het moment dat je gezegd wordt dat je moet stoppen en zeker moet uitstappen hoor je daar gehoor aan te geven.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Er kan nog wel onderzoek worden gedaan, maar een onafhankelijk onderzoek is het niet. Dat is inderdaad onwerkbaar, maar dat is helaas wel hoe de VS ervoor staat momenteel.
[..]
Dat weet ik niet. Als ze gesommeerd wordt om uit haar auto te stappen is ze op dat moment nog niet gearresteerd, of wel?
Daar is niemand op tegen hè.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hier bv een lijstje met dergelijke criminelen (via de tweet van U.S. Immigration and Customs Enforcement)
[ x ]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere beelden waaruit blijkt dat hij geraakt werd.
Maar blijven ontkennen hoor. Is het meteen duidelijk hoe serieus we jou moeten nemen.
Er werd haar meerdere keren opgedragen weg te rijden dus...quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op het moment dat je gezegd wordt dat je moet stoppen en zeker moet uitstappen hoor je daar gehoor aan te geven.
En degenen die nu zijn opgestapt lijken mij nu juist de personen die wel kunnen zorgen dat er onpartijdig onderzoek gedaan wordt. En als dat dan vervolgens duidelijk niet het geval is, dan kun je alsnog opstappen.
Meteen opstappen is mijns inziens idioot.
Leuk dat je op iets reageert waar we het niet over haddenquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan gewoon om een bron vragen van de veroordeling van Hunter:
https://en.wikipedia.org/(...)0the%20tax%20charges.
Dan sta je minder voor lul als ik die bron vervolgens geef.
Jij en je wokequote:Op woensdag 14 januari 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
• Jammeren over de zelfverdediging van Israël;
• Min of meer zwijgen over het Iraanse regime;
• Toejuichen dat een CEO van een zorgverzekeraar wordt doodgeschoten op straat;
• Toejuichen van een aanslag op een conservatieve influencer voor de ogen van duizenden;
• Jammeren over de uitzet van illegale migranten;
• Jammeren over een vrouw die word doodgeschoten door een agent, nadat zij met haar auto op hem inrijdt.
Je verzint het niet.
Welkom in de wereld van de woke medemens anno 2026, de dubbele standaarden en hypocrisie zijn niet aan te slepen.
Jij bent echt de enige die nog gelooft dat er in de VS rechtvaardig onderzoek gedaan wordt...quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
En degenen die nu zijn opgestapt lijken mij nu juist de personen die wel kunnen zorgen dat er onpartijdig onderzoek gedaan wordt. En als dat dan vervolgens duidelijk niet het geval is, dan kun je alsnog opstappen.
Meteen opstappen is mijns inziens idioot.
die maken zichzelf wel belachelijk met hun gedragquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar is niemand op tegen hè.
Maar dat is wel het frame dat gemaakt wordt om de demonstranten belachelijk te maken.
Dat is niet waar. Ze proberen alle deportaties tegen te houden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ze proberen de illegale deportaties tegen te houden.
Niet degenen die daar niet horen en slecht zijn.
Tja, het is veelzeggend dat het je niet lukt met een inhoudelijke reactie, het moet weer met een ad hominem.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jij en je woke
Je hebt echt een kronkel
Niet alles wat tegen moord door ICE is woke
Maarja knulletjes zoals jij zien alleen nog maar links vs rechts
Sneu en triest
"Knulletjes" ?. Lekker die neerkijkende toon weer. Maar zo draait links toch? Moreel en vinger wijzend.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jij en je woke
Je hebt echt een kronkel
Niet alles wat tegen moord door ICE is woke
Maarja knulletjes zoals jij zien alleen nog maar links vs rechts
Sneu en triest
Hij werd geraakt en daardoor opzij geduwd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]hij doet 1 stap opzij en is buiten gevaar
Dus wat lul je maat
Ruim daarvoor. Toen ze daar geen gehoor aan gaf werd haar duidelijk opgedragen om uit de auto te stappen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Er werd haar meerdere keren opgedragen weg te rijden dus...
Hou op met liegen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuk dat je op iets reageert waar we het niet over hadden
quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuke stropop.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent echt de enige die nog gelooft dat er in de VS rechtvaardig onderzoek gedaan wordt...
Trump heeft al meerdere rechters bedreigt of zelfs een eigen poppetje neergezet.
Dat dus. Ze hebben ook helemaal geen idee van hoe en wat. Logischerwijs.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze proberen alle deportaties tegen te houden.
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:28 schreef aquawoman het volgende:
Als het idee is om illegale criminelen te deporteren is het verstandiger om het beleid van Obama te volgen. Die deporteerde gemiddeld meer illegalen dan Trump, maar wel met een beleid dat focuste op criminelen en het volgen van de wet.
Wat Trump/ICE nu doen is dus minder effectief qua aantallen, maar ook wat betreft de mensen die ze targetten.
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuke stropop.
En alle rechters zijn politiek benoemd in de VS. Misschien een idee om eerst basiskennis te verkrijgen voordat je deelneemt aan een discussie?
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die maken zichzelf wel belachelijk met hun gedragwat een schreeuwerds en domme mensen zeg
prima als men zichzelf belachelijk wilt maken. Play stupid games win stupid prizesquote:Op woensdag 14 januari 2026 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.
Ik vind hem leukquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de activisten onderscheid maken tussen de diverse illegalen en hoe komen ze aan die informatie?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
Kip/Ei verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:
https://www.independent.c(...)eleven-b2762892.html
Dat vroeg ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:
https://www.independent.c(...)eleven-b2762892.html
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit een standaardreactie als je geen weerwoord meer hebt?
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die de ene leugen na de ander gebruikt tegen de persoon die desgevraagd gewoon onderbouwing levert en die vrij feitelijk zijn. Het is immers een feit dat rechters in de VS politiek benoemd worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.
Beiden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.quote:
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.
Hetzelfde als de BLM rellen arrestaties.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke frame.
Gast jij loopt hier alleen maar onzin te spuien over woke dit woke dat en haalt vanalles erbij wat niks met het topic te maken heeftquote:Op woensdag 14 januari 2026 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is veelzeggend dat het je niet lukt met een inhoudelijke reactie, het moet weer met een ad hominem.
Misschien moet je je afvragen wat de reden is dat mijn analyse je zo weet te triggeren? Meestal reageren mensen zo getergd omdat men weet dat er een kern van waarheid inzit in hetgeen waartegen men ageert en men zich dus dmv zo een analyse als die van mij, persoonlijk voelt aangesproken.
Dat je er gelijk vanuit gaat dat IK links ben is hilarisch, en triest. In en in triest.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:16 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
"Knulletjes" ?. Lekker die neerkijkende toon weer. Maar zo draait links toch? Moreel en vinger wijzend.
Ging die lesbo vriendin van haar ook niet what are you going to do big boy? of in die zin tegen de federale ICE agent vlak voordat haar vriendin drie kersverse kogels ( en terecht ) in haar smoel kreeg.
Je laat snel je kleuren zien hier.
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.
Als de federale overheid haar boekje te buiten gaat is er de onafhankelijke rechtspraak om daar in te grijpen.
De manier waarop het thans in de VS gaat lijkt gewoon nergens op. En dat verwijt ik alle betrokken partijen.
Er zijn gewoon zaken die aan de federale overheid zijn en zaken die aan de staten zijn (zoals abortus, was dat maar aan de federale overheid geweest…). Dat heeft verder niets te maken met absolute machtspositie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.
Het is al gebleken dat de checks en balances op sommige punten toch niet helemaal feilloos samen werken, in die zin dat Trump toch best met veel zaken weg kan komen waarvan werd geacht dat hij het allemaal niet voor elkaar zou kunnen krijgen.
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Kip/Ei verhaal.
Is het een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak van ICE waardoor ze worden tegengewerkt of is de tegenwerking (omdat Trump) waardoor ze een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak hebben?
Kan me ook voorstellen dat als je kan samenwerken met de lokale law enforcement dat dat stukken rendabeler/effectiever/minder willekeurig zal zijn.
Hoe stel je dat gewoon chronologisch vast?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.
Alsof er ook nog maar iets geloofswaardigs uit die lui komt???quote:
Tuurlijk joh, meteen geloven wat de overheid zegtquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:46 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
CBS News
@:CBSNews
BREAKING: The ICE agent who fatally shot Renee Good on Jan. 7 in Minneapolis, Jonathan Ross, suffered internal bleeding to the torso following the incident, according to two U.S. officials briefed on his medical condition.
Voor alle pro-antifa types "zE hEeFt HeM NiEt GeRaAkt"
Daahaaag Kamikaze Karen, en nu dat loeder dat "drive baby" riep oppakken.
FAFO.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe stel je dat gewoon chronologisch vast?
Maar de reden dat de federale overheid niet in de machtspositie moet zitten is JUIST om de bescherming van de bevolking te garanderen tegen een kinderachtige president.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn gewoon zaken die aan de federale overheid zijn en zaken die aan de staten zijn (zoals abortus, was dat maar aan de federale overheid geweest…). Dat heeft verder niets te maken met absolute machtspositie.
Verder werken de checks and balances nog altijd goed in de VS. Niet perfect, maar dat is natuurlijk nergens zo. Kijk naar de toeslagenaffaire in Nederland.
Wat nu gebeurt zorgt voor enorme onrust. Walz die zelfs dreigt om de national guard van Minnesota in te zetten tegen ICE. Wil hij een burgeroorlog ofzo?
Gevaarlijke ontwikkeling.
Het wordt echt tijd dat er weer eens volwassenen aan de macht komen die gewoon samenwerken in het belang van iedereen.
Je zoekt op wanneer dit ICE beleid begon. En vervolgens zoek je op wanneer de protesten begonnen. Is allemaal nogal uitgebreid in de media geweest in het afgelopen jaar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe stel je dat gewoon chronologisch vast?
2 zinnen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
Gaan we hier nou serieus doen alsof er al op grote schaal protesten tegen, (media)aandacht voor, en in sommige gevallen dus ook het volgen en/of verstoren van ICE raids waren vóór Trumps tweede termijn en het inluiden van zijn immigratiebeleid?
Om de protesteerders weg te kunnen zetten als 'al een (crimineel/overlastgevend) probleem voordat Trump's nieuwe ICE beleid begon', in een jammerlijke poging daarmee Trump, ICE, en de uitvoerende agenten vrij te pleiten door te doen alsof de toenemende weerstand geen directe reactie is op hun handelen?
Daar heb ik inderdaad een handje van. Kon je het wel volgen? Of moet ik de boel een beetje voor je opsplitsen?quote:
"Powerfull"quote:
En weer een leugen ontmanteld.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Weer niet luisteren na diverse waarschuwingen
Wat zie jij hier gebeuren?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En weer een leugen ontmanteld.
Correlation is not causation.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Je zoekt op wanneer dit ICE beleid begon. En vervolgens zoek je op wanneer de protesten begonnen. Is allemaal nogal uitgebreid in de media geweest in het afgelopen jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Nou ja, iedereen heeft het duidelijk kunnen zien.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Alsof er ook nog maar iets geloofswaardigs uit die lui komt???
De enige verstandige zin uit al jouw posts.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.
Als de federale overheid haar boekje te buiten gaat is er de onafhankelijke rechtspraak om daar in te grijpen.
De manier waarop het thans in de VS gaat lijkt gewoon nergens op. En dat verwijt ik alle betrokken partijen.
Nee maar oprecht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het Trump-regime en de ICE-eskaders treffend omschreven.
Hoe lang blijft dit doorgaan? Moeten we gaan namen en shamen om dit te stoppen? Er gebeurt iets triviaals in de VS. Het FOK AMV kliekje + friends trekt conclusies op basis van een plaatje of filmpje. Delen memes. En een of twee dagen later blijkt het een en ander wat genuanceerder te liggen. Rinse and repeat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen heeft het duidelijk kunnen zien.
Ok, iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen.
Ah. Het verhinderen van ICE raids volgt wel ná de hardere werkwijze van ICE, maar niet uit?quote:
Alsof jij dat kan beoordelen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De enige verstandige zin uit al jouw posts.
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd, door idioten die het liever opnemen voor echte criminelen dan hun eigen bevolking, ze zijn in verleden beschoten aangereden bespuugd constant uitgejoeld letterlijk tot het bot geterroriseerd door mensen die letterlijk toegeven dat ze betaald worden door extreme groeperingen..quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
SO WHAT?!
Oh en ze is nu al 'zwaar geradicaliseerd'! De MAGA-propaganda werkt duidelijk goed bij sommigen.
Het is gewoon pure pesterij.
Laten ze eerst die schietgrage, duidelijke gefrustreerde ICE-agent eens onderzoeken. ZES(!) aanklagers namen ontslag vanwege het besluit dat niet te doen terwijl de beelden toch duidelijk aantonen hoe onverantwoordelijk hij bezig was.
Welke waarschuwing kreeg ze dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Weer niet luisteren na diverse waarschuwingen
Debiel uiteraard, maar daar kun je tegenover exact eenzelfde soort verhaal stellen. Hier loopt de Marechausse niet door woonwijken willekeurig huizen langs.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd, door idioten die het liever opnemen voor echte criminelen dan hun eigen bevolking, ze zijn in verleden beschoten aangereden bespuugd constant uitgejoeld letterlijk tot het bot geterroriseerd door mensen die letterlijk toegeven dat ze betaald worden door extreme groeperingen..
En dan valt er een dode omdat die een agent bijna omver rijd, het grootste probleem is deze georganiseerde bende word geregeld opgepakt in de cel gegooid en word weer uit de cel gekocht, het enige wat deze mensen doen de godsgandse dag is ICE een wettelijke overheidsinstanties lastig vallen met hun werk.
Zie.je het al voor je dat de politie hier met een ME busje Marokkaanse maffia wil oppakken maar dat kan niet omdat er een stoet met debielen de weg blokkeert of tussen hun en de mafia gaan staan.
Dus graag vraag ik hier even aan mensen, een hele simpele vraag.
We kennen geloof ik allemaal de moord op Peter R de Vries wel, nou stel je voor dat de politie de verdachten op de hielen zit en een stel Mafjoekels vind het normaal dat wanneer de politie onderweg is naar een van de verdachten de weg te gaan blokkeren de personen in kwestie waarschuwen en dan ook nog even bedoeld of onbedoeld een van de agenten van de sokken te rijden.
Nou is dit niet de eerste keer maar elke keer als de politie dit probeert te doen gebeurd dit, en dit niet alleen zodra de naam van een van de agenten bekend is word hij en zijn familie met de dood bedreigd en staat er een bounty op hun hoofd.
Nou is de vraag vinden wij dit normaal of is dit debiel?
Nee, ICE wordt niet vanaf dag 1 belaagd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd, door idioten die het liever opnemen voor echte criminelen dan hun eigen bevolking, ze zijn in verleden beschoten aangereden bespuugd constant uitgejoeld letterlijk tot het bot geterroriseerd door mensen die letterlijk toegeven dat ze betaald worden door extreme groeperingen..
En dan valt er een dode omdat die een agent bijna omver rijd, het grootste probleem is deze georganiseerde bende word geregeld opgepakt in de cel gegooid en word weer uit de cel gekocht, het enige wat deze mensen doen de godsgandse dag is ICE een wettelijke overheidsinstanties lastig vallen met hun werk.
Zie.je het al voor je dat de politie hier met een ME busje Marokkaanse maffia wil oppakken maar dat kan niet omdat er een stoet met debielen de weg blokkeert of tussen hun en de mafia gaan staan.
Dus graag vraag ik hier even aan mensen, een hele simpele vraag.
We kennen geloof ik allemaal de moord op Peter R de Vries wel, nou stel je voor dat de politie de verdachten op de hielen zit en een stel Mafjoekels vind het normaal dat wanneer de politie onderweg is naar een van de verdachten de weg te gaan blokkeren de personen in kwestie waarschuwen en dan ook nog even bedoeld of onbedoeld een van de agenten van de sokken te rijden.
Nou is dit niet de eerste keer maar elke keer als de politie dit probeert te doen gebeurd dit, en dit niet alleen zodra de naam van een van de agenten bekend is word hij en zijn familie met de dood bedreigd en staat er een bounty op hun hoofd.
Nou is de vraag vinden wij dit normaal of is dit debiel?
Je bedoelt dat de verkiezingsuitslag verschil maakt in die zin dat de wet weer wordt nageleefd? Dat is zeg maar het idee achter democratie en rechtsstaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
Gaan we hier nou serieus doen alsof er al op grote schaal protesten tegen, (media)aandacht voor, en in sommige gevallen dus ook het volgen en/of verstoren van ICE raids waren vóór Trumps tweede termijn en het inluiden van zijn immigratiebeleid?
Om de protesteerders weg te kunnen zetten als 'al een (crimineel/overlastgevend) probleem voordat Trump's nieuwe ICE beleid begon', in een jammerlijke poging daarmee Trump, ICE, en de uitvoerende agenten vrij te pleiten door te doen alsof de toenemende weerstand geen directe reactie is op hun handelen?
ICE heeft jarenlang zonder massale protesten hun werk kunnen doen en ik heb er in die tijd en tot vorig jaar nog nooit iets aan nieuws van meegekregen. Dus dat ze vanaf dag 1 belaagd worden lijkt mij heel sterk, of jij moet andere bronnen hebben?quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd,
>knip<
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 14 januari 2026 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ICE heeft jarenlang zonder massale protesten hun werk kunnen doen en ik heb er in die tijd en tot vorig jaar nog nooit iets aan nieuws van meegekregen. Dus dat ze vanaf dag 1 belaagd worden lijkt mij heel sterk, of jij moet andere bronnen hebben?
ik heb het over een verdachte op pakken en dan de politie dwars zitten!quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ICE wordt niet vanaf dag 1 belaagd.
Verder is het nogal stuitend on dit met de moord op Peter R de Vries te vergelijken.
Ze moest doorrijden, meerdere keren gezegd maar ze bleef staan provoceren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat zie jij hier gebeuren?
Ik zie namelijk een discussie tussen die vrouw en de agent die aan haar raam staat, wanneer een collega agent besluit om de autoruit aan de bijrijderszijde in te slaan. En zij die dan, godzijdank, niet weg rijdt.
Is het hartstikke stom om überhaupt in discussie met die agent te gaan? Jazeker. Maar het inslaan van die ruit is toch een enorm onnodige escalatie, of ben ik nou gek? Agenten dienen toch gewoon professioneel te blijven, zelfs als de andere mensen in de situatie zich niet correct gedragen? Dat is toch juist het hele ding van die beroepsgroep?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze moest doorrijden, meerdere keren gezegd maar ze bleef staan provoceren.
Ja klaar mee dan, mensen weten nu wel dat ze niet moeten gaan kloten met ICE en als ze dat wel doen dan niet lopen janken als je je auto uitgetrokken word.
Met deze onzinnige bronnen kun je wel dagen doorgaan maar ze bewijzen je punt niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
en ik kan wel even door gaan,.
https://en.wikipedia.org/(...)Trump_administration
Het lijkt me logischer dat meer aandacht aan ICE door de (social) media zorgt voor meer Karens dan “de harde werkwijze van ICE”.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah. Het verhinderen van ICE raids volgt wel ná de hardere werkwijze van ICE, maar niet uit?
Uhuh.
De boze Karens komen doordat de media rapporteert over de hardere werkwijze van ICE?quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het lijkt me logischer dat meer aandacht aan ICE door de (social) media zorgt voor meer Karens dan “de harde werkwijze van ICE”.
heb je de videos uberhaubt bekeken ze steken notabene Ice Auto's in de brand!quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met deze onzinnige bronnen kun je wel dagen doorgaan maar ze bewijzen je punt niet.
Ik ben het er niet mee eens dat die ander doodgeschoten werd, maar dit geval moet inderdaad niet zeuren dat ze wordt opgepakt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze moest doorrijden, meerdere keren gezegd maar ze bleef staan provoceren.
Ja klaar mee dan, mensen weten nu wel dat ze niet moeten gaan kloten met ICE en als ze dat wel doen dan niet lopen janken als je je auto uitgetrokken word.
Nu die je net alsof ICE alleen criminelen op pakt...quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik heb het over een verdachte op pakken en dan de politie dwars zitten!
waarom is dit stuitent?
As of the end of May, 2025, ICE had arrested 752 non-citizens convicted of murder and 1,693 convicted of sexual assault.
dit is van 9 maanden terug! btw
Ligt er aan wel nieuws je volgt in de VS, simpel voorbeeld.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef probeer het volgende:
[..]
De boze Karens komen doordat de media rapporteert over de hardere werkwijze van ICE?
Ze had hem dus bijna vermoord.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:46 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
CBS News
@:CBSNews
BREAKING: The ICE agent who fatally shot Renee Good on Jan. 7 in Minneapolis, Jonathan Ross, suffered internal bleeding to the torso following the incident, according to two U.S. officials briefed on his medical condition.
Voor alle pro-antifa types "zE hEeFt HeM NiEt GeRaAkt"
Daahaaag Kamikaze Karen, en nu dat loeder dat "drive baby" riep oppakken.
FAFO.
volgens de wet zijn alle illegalen crimineel, ze overtreden de wet immers.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu die je net alsof ICE alleen criminelen op pakt...
Terwijl je weet dat dat niet zo is.
Bovendien heb jij het over verdachten oppakken, terwijl je citaat gaat over veroordeelde criminelen.
Nee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
volgens de wet zijn alle illegalen crimineel, ze overtreden de wet immers.
Een blauwe plek is officieel ook een internal bleeding. Zegt zonder verdere specificering dus niet zoveel.quote:
Ja idd, ze weten wel dat er met ICE niet te spotten valt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat die ander doodgeschoten werd, maar dit geval moet inderdaad niet zeuren dat ze wordt opgepakt.
Weigert verder te rijden, rijd dan onder hoge druk halve meter verder voor ze weer stil gaat staan en provoceren tot 2 keer toe.
Het is duidelijk dat iedereen onder hoge druk staat daar, wil je niet gearresteerd worden dan doe je wat een agent zegt, zeker als ze het naar je schreeuwen met 4 man.
zoals ik al eerder en meerdere malen al eens aangaf ...quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu die je net alsof ICE alleen criminelen op pakt...
Terwijl je weet dat dat niet zo is.
Bovendien heb jij het over verdachten oppakken, terwijl je citaat gaat over veroordeelde criminelen.
Omdat dat niet het geval is.quote:
Persoonlijk vind ik de VS een compleet pannenkoeken land er werd mij laatst gvraagd door een Nederlander die in New York woont of ik hem niet wou opzoeken!quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een redditpost van twee dagen geleden gelezen... Een 17 jarige medewerker van de Target met een kleurtje is uit zijn werkplek gesleurd, in elkaar geslagen en verderop gedumpt door mensen van ICE. Enge toestanden daar hoor.
Een democratie die tot de bodem gesloopt is en in zo'n rap tempo ook. Hou mijn hart vast voor de toekomst.
Het oppakken van een illegale migrant is niet te vergelijken met het oppakken van een moordverdachte.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
zoals ik al eerder en meerdere malen al eens aangaf ...
Ze Pakken ILLEGALE migranten op, ik heb je ook meerdere keren gevraagd naar de aantallen Legale migranten die ze het land uit hebben gezet.
tot dusver heb ik geen aantallen voorbij zien komen.
De nummers die ik je net liet zien was nog maar van begin vorig jaar, moet je na gaan hoeveel tuig ze verder naar hun huisland hebben terug gestuurd.
852 moord verdachten in een paar maanden tijd.
Sorry maar ik heb liever een moord verdachte niet naast me wonen maar veel liever in zijn eigen land van herkomst!
Ik geloof dat het in jou oren ook geen slecht idee is of wel!
dat was niet mijn deel van een discussie. Ik gaf aan dat illegalen in de vs automatisch de wet overtreden wat een feit is en jij zei nee...quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat dat niet het geval is.
Er is geen sprake van poging tot moord.
Lees dit maar eens.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
zoals ik al eerder en meerdere malen al eens aangaf ...
Ze Pakken ILLEGALE migranten op, ik heb je ook meerdere keren gevraagd naar de aantallen Legale migranten die ze het land uit hebben gezet.
tot dusver heb ik geen aantallen voorbij zien komen.
De nummers die ik je net liet zien was nog maar van begin vorig jaar, moet je na gaan hoeveel tuig ze verder naar hun huisland hebben terug gestuurd.
852 moord verdachten in een paar maanden tijd.
Sorry maar ik heb liever een moord verdachte niet naast me wonen maar veel liever in zijn eigen land van herkomst!
Ik geloof dat het in jou oren ook geen slecht idee is of wel!
Oh, ik ben in de war met een andere reactie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat was niet mijn deel van een discussie. Ik gaf aan dat illegalen in de vs automatisch de wet overtreden wat een feit is en jij zei nee...
En als die vrouw bewust op de agent inreed was er wel degelijk sprake van moord, maargoed dat is verder irrelevant
men overtreed de wet, men mag daardoor worden opgepakt en het land uit wordem gezet. Zo simpel is het. Dat is verder hun goed recht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik ben in de war met een andere reactie.
Er is een verschil tussen een overtreding en een misdrijf.
Bij een misdrijf ben je een crimineel.
Bij een overtreding niet.
Op dit moment is het illegaal verblijven in de VS een overtreding en geen misdrijf.
Ah de radicaliserende site Reddit weer in actie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een redditpost van twee dagen geleden gelezen... Een 17 jarige medewerker van de Target met een kleurtje is uit zijn werkplek gesleurd, in elkaar geslagen en verderop gedumpt door mensen van ICE. Enge toestanden daar hoor.
Een democratie die tot de bodem gesloopt is en in zo'n rap tempo ook. Hou mijn hart vast voor de toekomst.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah de radicaliserende site Reddit weer in actie.
Vrouwen zijn er vaak vatbaar voor zoals je ziet.
dit waren 852 van moord verdachte illegalen die in de eerste maanden er uit werden getyft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het oppakken van een illegale migrant is niet te vergelijken met het oppakken van een moordverdachte.
Bovendien heeft je citaat het niet over moordverdachten.
Being in the U.S. without authorization isn't always a crime, but specific actions like unauthorized entry/re-entry are federal offenses, typically a misdemeanor for a first offense (improper entry) and a felony for repeat entries or re-entries after deportation, with potential for jail time and fines, while other violations like overstaying visas are usually civil matters, though they still lead to removal.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
men overtreed de wet, men mag daardoor worden opgepakt en het land uit wordem gezet. Zo simpel is het. Dat is verder hun goed recht.
Yep, en dan twittert de overheid nog even dat ICE-agenten volledige immuniteit hebben, dus men heeft het maar te slikken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie geen bewijs van mishandeling.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Je ziet duidelijk bewijs. Droom lekker verder zou ik zeggen
Nee is heel normaal joh, moet gewoon kunnenquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Yep, en dan twittert de overheid nog even dat ICE-agenten volledige immuniteit hebben, dus men heeft het maar te slikken.
200.000 uitgezet, waarvan 852 veroordeeld voor moord?quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
dit waren 852 van moord verdachte illegalen die in de eerste maanden er uit werden getyft.
Overige cijfers heb ik nog niet kunnen vinden.
Maar nogmaals mijn vraag, stel je komt thuis ice ramt naast je de deur in, je kent de bewoner niet maar je weet wel dat er iemand woont, het is ICE en die sleurt een man naar buiten flikkert deze in de auto en rijd weg.
Jij bekijkt de FBI most wanted lijst en ziet dat deze man die naast jou woonde ergens bovenaan in het lijste most wanted stond.
Nou maken we de situatie even een klein beetje anders!
Ice is onderweg naar het huis nast je maar word tegen gehouden door een stel Karins die hun levens werk heeft gemaakt om ICE dwars te zitten, ze gaan de weg blokkeren en met fluitjes en opzettelijk blokkeren van de weg, blijkt de verdachte te ontkomen je ziet nog niet zijn gezicht voor jou room omdat hij daar dan toevallig langs vlucht. Je besluit weer op de FBI most wanted lijst te kijken en ziet dat die zelfde gast dus verdacht werd van moord.
Ik schets nu maar gewoon een situatie...
Maar niet geheel een vreemde situatie zoals met deze man die in de drugs handel zat en reed onder invloed!
ice was onderweg om hem voor de derde keer het land uit te tyfen maar een of andere Karin Judge heeft hem laten ontsnappen!
fun fact Undocumented migrant geen Illegale migrant klein detail
en nogmaals Hoeveel Amerikanen heeft Ice ondertussen uit hun eigen land gezet?
tot dusver hebben ze meer dan 200.000 mensen gedeporteerd.
Binnenkort worden de spoorlijnen afgestoft in de VSquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:38 schreef Fok-it het volgende:
Ach er zijn hier zelfs discutabele lieden die ICE uitstekend werk vinden leveren. En waarschijnlijk zulke acties in Nederland ook zouden kunnen waarderen. Zulke taferelen in Nederland zou je toch wel erg depressief van worden
Het zijn dezelfde engnekken die altijd voor Trump en lieden in de bres springen, hoe toevallig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:38 schreef Fok-it het volgende:
Ach er zijn hier zelfs discutabele lieden die ICE uitstekend werk vinden leveren. En waarschijnlijk zulke acties in Nederland ook zouden kunnen waarderen. Zulke taferelen in Nederland zou je toch wel erg depressief van worden
Klopt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
men overtreed de wet, men mag daardoor worden opgepakt en het land uit wordem gezet. Zo simpel is het. Dat is verder hun goed recht.
Absoluut.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
"Illegaal" betekent in strijd met de wet, onwettig, of ongeoorloofd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het ging om wie crimineel is.
Een illegale migrant is niet automatisch een crimineel.
Onrechtmatig verblijf of als je wil illegaal verblijf.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
"Illegaal" betekent in strijd met de wet, onwettig, of ongeoorloofd.
of betekend dit wat anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |