Dat dus. Ze hebben ook helemaal geen idee van hoe en wat. Logischerwijs.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze proberen alle deportaties tegen te houden.
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:28 schreef aquawoman het volgende:
Als het idee is om illegale criminelen te deporteren is het verstandiger om het beleid van Obama te volgen. Die deporteerde gemiddeld meer illegalen dan Trump, maar wel met een beleid dat focuste op criminelen en het volgen van de wet.
Wat Trump/ICE nu doen is dus minder effectief qua aantallen, maar ook wat betreft de mensen die ze targetten.
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuke stropop.
En alle rechters zijn politiek benoemd in de VS. Misschien een idee om eerst basiskennis te verkrijgen voordat je deelneemt aan een discussie?
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die maken zichzelf wel belachelijk met hun gedragwat een schreeuwerds en domme mensen zeg
prima als men zichzelf belachelijk wilt maken. Play stupid games win stupid prizesquote:Op woensdag 14 januari 2026 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.
Ik vind hem leukquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de activisten onderscheid maken tussen de diverse illegalen en hoe komen ze aan die informatie?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
Kip/Ei verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:
https://www.independent.c(...)eleven-b2762892.html
Dat vroeg ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:
https://www.independent.c(...)eleven-b2762892.html
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit een standaardreactie als je geen weerwoord meer hebt?
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die de ene leugen na de ander gebruikt tegen de persoon die desgevraagd gewoon onderbouwing levert en die vrij feitelijk zijn. Het is immers een feit dat rechters in de VS politiek benoemd worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.
Beiden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.quote:
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.
Hetzelfde als de BLM rellen arrestaties.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke frame.
Ik vraag me af hoe immoreel je de gratie voor de relschoppers van jan 6 vindt.
Gast jij loopt hier alleen maar onzin te spuien over woke dit woke dat en haalt vanalles erbij wat niks met het topic te maken heeftquote:Op woensdag 14 januari 2026 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is veelzeggend dat het je niet lukt met een inhoudelijke reactie, het moet weer met een ad hominem.
Misschien moet je je afvragen wat de reden is dat mijn analyse je zo weet te triggeren? Meestal reageren mensen zo getergd omdat men weet dat er een kern van waarheid inzit in hetgeen waartegen men ageert en men zich dus dmv zo een analyse als die van mij, persoonlijk voelt aangesproken.
Dat je er gelijk vanuit gaat dat IK links ben is hilarisch, en triest. In en in triest.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:16 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
"Knulletjes" ?. Lekker die neerkijkende toon weer. Maar zo draait links toch? Moreel en vinger wijzend.
Ging die lesbo vriendin van haar ook niet what are you going to do big boy? of in die zin tegen de federale ICE agent vlak voordat haar vriendin drie kersverse kogels ( en terecht ) in haar smoel kreeg.
Je laat snel je kleuren zien hier.
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.
Als de federale overheid haar boekje te buiten gaat is er de onafhankelijke rechtspraak om daar in te grijpen.
De manier waarop het thans in de VS gaat lijkt gewoon nergens op. En dat verwijt ik alle betrokken partijen.
Er zijn gewoon zaken die aan de federale overheid zijn en zaken die aan de staten zijn (zoals abortus, was dat maar aan de federale overheid geweest…). Dat heeft verder niets te maken met absolute machtspositie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.
Het is al gebleken dat de checks en balances op sommige punten toch niet helemaal feilloos samen werken, in die zin dat Trump toch best met veel zaken weg kan komen waarvan werd geacht dat hij het allemaal niet voor elkaar zou kunnen krijgen.
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Kip/Ei verhaal.
Is het een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak van ICE waardoor ze worden tegengewerkt of is de tegenwerking (omdat Trump) waardoor ze een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak hebben?
Kan me ook voorstellen dat als je kan samenwerken met de lokale law enforcement dat dat stukken rendabeler/effectiever/minder willekeurig zal zijn.
Hoe stel je dat gewoon chronologisch vast?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |