abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219832038
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Ze proberen alle deportaties tegen te houden.
Dat dus. Ze hebben ook helemaal geen idee van hoe en wat. Logischerwijs.
pi_219832053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:28 schreef aquawoman het volgende:
Als het idee is om illegale criminelen te deporteren is het verstandiger om het beleid van Obama te volgen. Die deporteerde gemiddeld meer illegalen dan Trump, maar wel met een beleid dat focuste op criminelen en het volgen van de wet.

Wat Trump/ICE nu doen is dus minder effectief qua aantallen, maar ook wat betreft de mensen die ze targetten.
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
pi_219832103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeveel daarvan komt denk je door lokale law enforcement die ICE tegenwerkt om politieke redenen?
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:

https://www.independent.c(...)eleven-b2762892.html
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219832104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leuke stropop.

En alle rechters zijn politiek benoemd in de VS. Misschien een idee om eerst basiskennis te verkrijgen voordat je deelneemt aan een discussie?
_O-
pi_219832111
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die maken zichzelf wel belachelijk met hun gedrag :') wat een schreeuwerds en domme mensen zeg
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219832161
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Och, dat zijn we wel gewend, in Nederland leverde dat bij PowNed altijd leuke beelden op.
prima als men zichzelf belachelijk wilt maken. Play stupid games win stupid prizes
pi_219832170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat de activisten onderscheid maken tussen de diverse illegalen en hoe komen ze aan die informatie?
Ik vind hem leuk :+
pi_219832173
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer komt doordat ICE de opdracht krijgt om willekeurig mensen op te pakken bij Home Depot en Seven Eleven in plaats van gericht criminelen op te pakken:

Kip/Ei verhaal.

Is het een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak van ICE waardoor ze worden tegengewerkt of is de tegenwerking (omdat Trump) waardoor ze een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak hebben?

Kan me ook voorstellen dat als je kan samenwerken met de lokale law enforcement dat dat stukken rendabeler/effectiever/minder willekeurig zal zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219832257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet.
pi_219832268
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
_O-
Is dit een standaardreactie als je geen weerwoord meer hebt?
pi_219832272
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind hem leuk :+
Nergens uit dus.
pi_219832412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dit een standaardreactie als je geen weerwoord meer hebt?
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.
pi_219832482
quote:

[..]
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?
pi_219832500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, omdat je reacties gewoon hilarisch zijn in hoe diep in de onzin je gaat om Trump te beschermen.
Aldus degene die de ene leugen na de ander gebruikt tegen de persoon die desgevraagd gewoon onderbouwing levert en die vrij feitelijk zijn. Het is immers een feit dat rechters in de VS politiek benoemd worden.

Maar goed: volhouden!
pi_219832505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Is dat echt om politieke redenen of de afkeuring van het huidige federale beleid?
Beiden.
pi_219832545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beiden.
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.
pi_219832573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik denk dat het voor een land als Amerika niet erg is dat de gouverneur ook nog wat te zeggen heeft. Dat beschermt toch de democratie van Amerika nog wel.
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.

Als de federale overheid haar boekje te buiten gaat is er de onafhankelijke rechtspraak om daar in te grijpen.

De manier waarop het thans in de VS gaat lijkt gewoon nergens op. En dat verwijt ik alle betrokken partijen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 15:46:32 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219832655
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuke frame.

Ik vraag me af hoe immoreel je de gratie voor de relschoppers van jan 6 vindt.
Hetzelfde als de BLM rellen arrestaties.

Ff wat luchtiger ff wat muziek tussendoor.

Bekijk deze YouTube-video

Persoonlijk het pand wat illegale migratie het beste aanpakt is Polen.

Degene die het volledig verneukte is GB.
Ik vind wel grappig, wil je iemand naar een ander land krijgen naar bijvoorbeeld Nederland moeten ze een jaren lange training ondergaan om dit te kunnen bewerkstelligen, ontzettend veel papier werk en mocht die een Nederlandse partner hebben moet die garant staan voor die persoon.

Simpeler is je paspoort weg gooien en de grens overstappen, dan zorgt de regering voor dit alles plus duurt het geen 5 maar 3 tot 4 jaar.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:22:52 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219832887
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het is veelzeggend dat het je niet lukt met een inhoudelijke reactie, het moet weer met een ad hominem.

Misschien moet je je afvragen wat de reden is dat mijn analyse je zo weet te triggeren? Meestal reageren mensen zo getergd omdat men weet dat er een kern van waarheid inzit in hetgeen waartegen men ageert en men zich dus dmv zo een analyse als die van mij, persoonlijk voelt aangesproken.
Gast jij loopt hier alleen maar onzin te spuien over woke dit woke dat en haalt vanalles erbij wat niks met het topic te maken heeft :')

En dan weer nep duur gaan doen met je ad hominem

Meneer voelt zich weer op de man aangevallen

Gek he als je continue onzin post dat mensen er dan iets van zeggen 8)7
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:26:09 #220
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219832903
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:16 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
"Knulletjes" ?. Lekker die neerkijkende toon weer. Maar zo draait links toch? Moreel en vinger wijzend.

Ging die lesbo vriendin van haar ook niet what are you going to do big boy? of in die zin tegen de federale ICE agent vlak voordat haar vriendin drie kersverse kogels ( en terecht ) in haar smoel kreeg.

Je laat snel je kleuren zien hier.
Dat je er gelijk vanuit gaat dat IK links ben is hilarisch, en triest. In en in triest.

We blijven in circels met het links vs rechts absolute domme geneuzel

Ipv inhoudelijk

Nee links vs rechts

Woke vs niet woke

Laten we het lekker algemeen houden

Dan hoeven we nooit op de inhoudt in te gaan

Lesbo vriendin :')

Bro who the fuck cares man

Types zoals jij zijn zo fucking triest

Weer een onder het mom van iedereen die het niet met mij eens is is woke en liberaal

[ Bericht 2% gewijzigd door MMaRsu op 14-01-2026 16:31:35 ]
pi_219832943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat als iets aan de federale overheid is de staten gewoon netjes moeten volgen. Zodra overheden met elkaar ruzie gaat maken krijg je een janboel.

Als de federale overheid haar boekje te buiten gaat is er de onafhankelijke rechtspraak om daar in te grijpen.

De manier waarop het thans in de VS gaat lijkt gewoon nergens op. En dat verwijt ik alle betrokken partijen.
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.

Het is al gebleken dat de checks en balances op sommige punten toch niet helemaal feilloos samen werken, in die zin dat Trump toch best met veel zaken weg kan komen waarvan werd geacht dat hij het allemaal niet voor elkaar zou kunnen krijgen.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2026 16:35:15 ]
pi_219833166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou die mening deel ik niet helemaal. De federale overheid moet samenwerken met de statelijke overheden. Als de federale overheid de absolute machtspositie zou hebben dan is dat een opmaat naar een ''democratie'' waarbij de president via de federale overheden (mits goedkeurig congres) af kan dwingen wat hij wil en dat de gouverneurs vrijwel machteloos zijn.

Het is al gebleken dat de checks en balances op sommige punten toch niet helemaal feilloos samen werken, in die zin dat Trump toch best met veel zaken weg kan komen waarvan werd geacht dat hij het allemaal niet voor elkaar zou kunnen krijgen.
Er zijn gewoon zaken die aan de federale overheid zijn en zaken die aan de staten zijn (zoals abortus, was dat maar aan de federale overheid geweest…). Dat heeft verder niets te maken met absolute machtspositie.

Verder werken de checks and balances nog altijd goed in de VS. Niet perfect, maar dat is natuurlijk nergens zo. Kijk naar de toeslagenaffaire in Nederland.

Wat nu gebeurt zorgt voor enorme onrust. Walz die zelfs dreigt om de national guard van Minnesota in te zetten tegen ICE. Wil hij een burgeroorlog ofzo?

Gevaarlijke ontwikkeling.

Het wordt echt tijd dat er weer eens volwassenen aan de macht komen die gewoon samenwerken in het belang van iedereen.
pi_219833202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 14:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Kip/Ei verhaal.

Is het een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak van ICE waardoor ze worden tegengewerkt of is de tegenwerking (omdat Trump) waardoor ze een veranderde/minder effectieve/willekeurigere aanpak hebben?

Kan me ook voorstellen dat als je kan samenwerken met de lokale law enforcement dat dat stukken rendabeler/effectiever/minder willekeurig zal zijn.
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219833359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Onzin. De protesten en soms! zelfs tegenwerkingen zijn overduidelijk een reactie op de hardere aanpak door ICE. Dat valt gewoon chronologisch vast te stellen.
Hoe stel je dat gewoon chronologisch vast?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:46:30 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219833522
twitter

CBS News
@CBSNews
BREAKING: The ICE agent who fatally shot Renee Good on Jan. 7 in Minneapolis, Jonathan Ross, suffered internal bleeding to the torso following the incident, according to two U.S. officials briefed on his medical condition.

Voor alle pro-antifa types "zE hEeFt HeM NiEt GeRaAkt"

Daahaaag Kamikaze Karen, en nu dat loeder dat "drive baby" riep oppakken.

FAFO.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:48:52 #226
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219833543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:46 schreef HeatWave het volgende:
two U.S. officials
Alsof er ook nog maar iets geloofswaardigs uit die lui komt??? :?
pi_219833678
quote:
[ x ]

CBS News
@:CBSNews
BREAKING: The ICE agent who fatally shot Renee Good on Jan. 7 in Minneapolis, Jonathan Ross, suffered internal bleeding to the torso following the incident, according to two U.S. officials briefed on his medical condition.

FAFO.
Tuurlijk joh, meteen geloven wat de overheid zegt :') Heb je nou nog niet door dat de overheid daar nu niet te vertrouwen is?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
:? gewoon, door op te letten? Wat is dit voor vraag? Moet iemand een tijdlijn voor je maken?
What Would Goku Do
pi_219833846
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn gewoon zaken die aan de federale overheid zijn en zaken die aan de staten zijn (zoals abortus, was dat maar aan de federale overheid geweest…). Dat heeft verder niets te maken met absolute machtspositie.

Verder werken de checks and balances nog altijd goed in de VS. Niet perfect, maar dat is natuurlijk nergens zo. Kijk naar de toeslagenaffaire in Nederland.

Wat nu gebeurt zorgt voor enorme onrust. Walz die zelfs dreigt om de national guard van Minnesota in te zetten tegen ICE. Wil hij een burgeroorlog ofzo?

Gevaarlijke ontwikkeling.

Het wordt echt tijd dat er weer eens volwassenen aan de macht komen die gewoon samenwerken in het belang van iedereen.
Maar de reden dat de federale overheid niet in de machtspositie moet zitten is JUIST om de bescherming van de bevolking te garanderen tegen een kinderachtige president.

Dat de checks en balances werken stel ik ook niet ter discussie maar het blijkt toch dat een kwaadwillende president verdergaande mogelijkheden heeft dan vooraf werd gedacht.
pi_219833882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je zoekt op wanneer dit ICE beleid begon. En vervolgens zoek je op wanneer de protesten begonnen. Is allemaal nogal uitgebreid in de media geweest in het afgelopen jaar.
pi_219834027
Gaan we hier nou serieus doen alsof er al op grote schaal protesten tegen, (media)aandacht voor, en in sommige gevallen dus ook het volgen en/of verstoren van ICE raids waren vóór Trumps tweede termijn en het inluiden van zijn immigratiebeleid?

Om de protesteerders weg te kunnen zetten als 'al een (crimineel/overlastgevend) probleem voordat Trump's nieuwe ICE beleid begon', in een jammerlijke poging daarmee Trump, ICE, en de uitvoerende agenten vrij te pleiten door te doen alsof de toenemende weerstand geen directe reactie is op hun handelen?
pi_219834042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
Gaan we hier nou serieus doen alsof er al op grote schaal protesten tegen, (media)aandacht voor, en in sommige gevallen dus ook het volgen en/of verstoren van ICE raids waren vóór Trumps tweede termijn en het inluiden van zijn immigratiebeleid?

Om de protesteerders weg te kunnen zetten als 'al een (crimineel/overlastgevend) probleem voordat Trump's nieuwe ICE beleid begon', in een jammerlijke poging daarmee Trump, ICE, en de uitvoerende agenten vrij te pleiten door te doen alsof de toenemende weerstand geen directe reactie is op hun handelen?
2 zinnen. _O-
...hier om je mars te breken.
pi_219834053
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:44 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
2 zinnen. _O-
Daar heb ik inderdaad een handje van. Kon je het wel volgen? Of moet ik de boel een beetje voor je opsplitsen?
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:50:08 #233
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219834102
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219834121
quote:
"Powerfull" :'). Wat is het doel van dit soort Reddit posts hier te reposten? Soort van emotie en woede opwekken?
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:54:19 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219834134
quote:
Fasci... eh, fantastisch werk!
Huilen dan.
pi_219834140
quote:

Weer niet luisteren na diverse waarschuwingen
life is like a box of chocolates
pi_219834141
Spuit 11
pi_219834174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:

[..]

En weer een leugen ontmanteld. ^O^
pi_219834195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En weer een leugen ontmanteld. ^O^
Wat zie jij hier gebeuren?

Ik zie namelijk een discussie tussen die vrouw en de agent die aan haar raam staat, wanneer een collega agent besluit om de autoruit aan de bijrijderszijde in te slaan. En zij die dan, godzijdank, niet weg rijdt.

Is het hartstikke stom om überhaupt in discussie met die agent te gaan? Jazeker. Maar het inslaan van die ruit is toch een enorm onnodige escalatie, of ben ik nou gek? Agenten dienen toch gewoon professioneel te blijven, zelfs als de andere mensen in de situatie zich niet correct gedragen? Dat is toch juist het hele ding van die beroepsgroep?

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 14-01-2026 19:08:37 ]
pi_219834323
Is de arrestatiemethode van ICE serieus 'werp al onze lichamen op/voor de arrestant, en escaleer dmv geweld'?

Daar mogen voor die ICE agenten dan hopelijk goede zorg en arbeidsongeschiktheid voorwaarden aan vast zitten. Waar ik gezien het beleid van de VS mbt diens veteranen een hard hoofd in heb.

In 2029 dakloos en verslaafd, omdat je in begin 2026 arbeidsongeschikt raakte door een beknelling/aanrijding met een wegrijdende auto (omdat 'registreren en later thuis arresteren' geen optie was), je arbeidsvoorwaarden kut waren en de zorgkosten niet zelf te dragen, verslaafd aan de pijnstillers, het einde van je huwelijk.

Dan mag je hopen dat er in 2029 nog illegalen zijn waar ICE zich mee bezig kan houden. Voor je het weet zijn ze over gegaan op de daklozen, en wordt je van straat geplukt door je oud-collegas.

[ Bericht 24% gewijzigd door probeer op 14-01-2026 19:25:37 ]
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:23:04 #241
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219834354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:03 schreef probeer het volgende:
enorm onnodige escalatie
Het Trump-regime en de ICE-eskaders treffend omschreven.
Huilen dan.
pi_219834403
We weten op basis van dit filmpje niet en er zal ongetwijfeld een reden zijn om die vrouw aan te houden.

Maar ook hier weer stelt ICE weer tentoon waarom zij niet op de stoel van de politie moet gaan zitten. De incompetentie straalt er gigantisch vanaf.
pi_219834411
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Je zoekt op wanneer dit ICE beleid begon. En vervolgens zoek je op wanneer de protesten begonnen. Is allemaal nogal uitgebreid in de media geweest in het afgelopen jaar.
Correlation is not causation.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219834435
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219834438
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Alsof er ook nog maar iets geloofswaardigs uit die lui komt??? :?
Nou ja, iedereen heeft het duidelijk kunnen zien.

Ok, iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen.
pi_219834476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De enige verstandige zin uit al jouw posts. :Y
pi_219834489
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het Trump-regime en de ICE-eskaders treffend omschreven.
Nee maar oprecht.

Stel je voor dat een stel Nederlandse agenten geheel volgens instructies, op deze manier iemand in een auto met draaiende motor arresteren. Enorme shitshow volgt. En dan zeggen die agenten 'tsja, dat is hoe wij het geleerd en opgedragen kregen'. Sorry, wat? Dát is hoe de overheid diens agenten met een geweldsinstructie, opleidt en instrueert? Dan zouden de politievakbonden en diens stakende leden naast de demonstranten staan.

Een auto is een wapen, laat ik mezelf er op/voor gooien. Het is bijna alsof die lui geen enkel zelfbehoud kennen.
pi_219834508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ja, iedereen heeft het duidelijk kunnen zien.

Ok, iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen.
Hoe lang blijft dit doorgaan? Moeten we gaan namen en shamen om dit te stoppen? Er gebeurt iets triviaals in de VS. Het FOK AMV kliekje + friends trekt conclusies op basis van een plaatje of filmpje. Delen memes. En een of twee dagen later blijkt het een en ander wat genuanceerder te liggen. Rinse and repeat.
pi_219834536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Correlation is not causation.
Ah. Het verhinderen van ICE raids volgt wel ná de hardere werkwijze van ICE, maar niet uit?

Uhuh.
pi_219834700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De enige verstandige zin uit al jouw posts. :Y
Alsof jij dat kan beoordelen.
pi_219834710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof jij dat kan beoordelen.
Als verstandig mens wel, ja.
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:54:55 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219834717
quote:
81s.gif Op woensdag 14 januari 2026 05:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
SO WHAT?!

Oh en ze is nu al 'zwaar geradicaliseerd'! De MAGA-propaganda werkt duidelijk goed bij sommigen.

Het is gewoon pure pesterij.

Laten ze eerst die schietgrage, duidelijke gefrustreerde ICE-agent eens onderzoeken. ZES(!) aanklagers namen ontslag vanwege het besluit dat niet te doen terwijl de beelden toch duidelijk aantonen hoe onverantwoordelijk hij bezig was.
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd, door idioten die het liever opnemen voor echte criminelen dan hun eigen bevolking, ze zijn in verleden beschoten aangereden bespuugd constant uitgejoeld letterlijk tot het bot geterroriseerd door mensen die letterlijk toegeven dat ze betaald worden door extreme groeperingen..
En dan valt er een dode omdat die een agent bijna omver rijd, het grootste probleem is deze georganiseerde bende word geregeld opgepakt in de cel gegooid en word weer uit de cel gekocht, het enige wat deze mensen doen de godsgandse dag is ICE een wettelijke overheidsinstanties lastig vallen met hun werk.

Zie.je het al voor je dat de politie hier met een ME busje Marokkaanse maffia wil oppakken maar dat kan niet omdat er een stoet met debielen de weg blokkeert of tussen hun en de mafia gaan staan.

Dus graag vraag ik hier even aan mensen, een hele simpele vraag.

We kennen geloof ik allemaal de moord op Peter R de Vries wel, nou stel je voor dat de politie de verdachten op de hielen zit en een stel Mafjoekels vind het normaal dat wanneer de politie onderweg is naar een van de verdachten de weg te gaan blokkeren de personen in kwestie waarschuwen en dan ook nog even bedoeld of onbedoeld een van de agenten van de sokken te rijden.
Nou is dit niet de eerste keer maar elke keer als de politie dit probeert te doen gebeurd dit, en dit niet alleen zodra de naam van een van de agenten bekend is word hij en zijn familie met de dood bedreigd en staat er een bounty op hun hoofd.

Nou is de vraag vinden wij dit normaal of is dit debiel?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219834765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Welke waarschuwing kreeg ze dan?
pi_219834769
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd, door idioten die het liever opnemen voor echte criminelen dan hun eigen bevolking, ze zijn in verleden beschoten aangereden bespuugd constant uitgejoeld letterlijk tot het bot geterroriseerd door mensen die letterlijk toegeven dat ze betaald worden door extreme groeperingen..
En dan valt er een dode omdat die een agent bijna omver rijd, het grootste probleem is deze georganiseerde bende word geregeld opgepakt in de cel gegooid en word weer uit de cel gekocht, het enige wat deze mensen doen de godsgandse dag is ICE een wettelijke overheidsinstanties lastig vallen met hun werk.

Zie.je het al voor je dat de politie hier met een ME busje Marokkaanse maffia wil oppakken maar dat kan niet omdat er een stoet met debielen de weg blokkeert of tussen hun en de mafia gaan staan.

We kennen geloof ik allemaal de moord op Peter R de Vries wel, nou stel je voor dat de politie de verdachten op de hielen zit en een stel Mafjoekels vind het normaal dat wanneer de politie onderweg is naar een van de verdachten de weg te gaan blokkeren de personen in kwestie waarschuwen en dan ook nog even bedoeld of onbedoeld een van de agenten van de sokken te rijden.
Nou is dit niet de eerste keer maar elke keer als de politie dit probeert te doen gebeurd dit, en dit niet alleen zodra de naam van een van de agenten bekend is word hij en zijn familie met de dood bedreigd en staat er een bounty op hun hoofd.

Debiel uiteraard, maar daar kun je tegenover exact eenzelfde soort verhaal stellen. Hier loopt de Marechausse niet door woonwijken willekeurig huizen langs.
pi_219834776
quote:

[..]

Nee, ICE wordt niet vanaf dag 1 belaagd.

Verder is het nogal stuitend on dit met de moord op Peter R de Vries te vergelijken.
pi_219834781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:41 schreef probeer het volgende:

Je bedoelt dat de verkiezingsuitslag verschil maakt in die zin dat de wet weer wordt nageleefd? Dat is zeg maar het idee achter democratie en rechtsstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219834935
quote:

[..]
Even kijken ICE word vanaf dag 1 belaagd,
>knip<
ICE heeft jarenlang zonder massale protesten hun werk kunnen doen en ik heb er in die tijd en tot vorig jaar nog nooit iets aan nieuws van meegekregen. Dus dat ze vanaf dag 1 belaagd worden lijkt mij heel sterk, of jij moet andere bronnen hebben?
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:22:11 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835006
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ICE heeft jarenlang zonder massale protesten hun werk kunnen doen en ik heb er in die tijd en tot vorig jaar nog nooit iets aan nieuws van meegekregen. Dus dat ze vanaf dag 1 belaagd worden lijkt mij heel sterk, of jij moet andere bronnen hebben?

en ik kan wel even door gaan,.
https://en.wikipedia.org/(...)Trump_administration
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:24:26 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835030
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ICE wordt niet vanaf dag 1 belaagd.

Verder is het nogal stuitend on dit met de moord op Peter R de Vries te vergelijken.
ik heb het over een verdachte op pakken en dan de politie dwars zitten!

waarom is dit stuitent?

As of the end of May, 2025, ICE had arrested 752 non-citizens convicted of murder and 1,693 convicted of sexual assault.
dit is van 9 maanden terug! btw
pi_219835037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat zie jij hier gebeuren?

Ik zie namelijk een discussie tussen die vrouw en de agent die aan haar raam staat, wanneer een collega agent besluit om de autoruit aan de bijrijderszijde in te slaan. En zij die dan, godzijdank, niet weg rijdt.

Is het hartstikke stom om überhaupt in discussie met die agent te gaan? Jazeker. Maar het inslaan van die ruit is toch een enorm onnodige escalatie, of ben ik nou gek? Agenten dienen toch gewoon professioneel te blijven, zelfs als de andere mensen in de situatie zich niet correct gedragen? Dat is toch juist het hele ding van die beroepsgroep?
Ze moest doorrijden, meerdere keren gezegd maar ze bleef staan provoceren.
Ja klaar mee dan, mensen weten nu wel dat ze niet moeten gaan kloten met ICE en als ze dat wel doen dan niet lopen janken als je je auto uitgetrokken word.
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:30:26 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klaar mee dan, mensen weten nu wel dat ze niet moeten gaan kloten met ICE en als ze dat wel doen dan niet lopen janken als je je auto uitgetrokken word.
twitter

goh! 8)7
pi_219835180
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
[ x ]

goh! 8)7
Beide corresponderen niet met elkaar.
pi_219835229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah. Het verhinderen van ICE raids volgt wel ná de hardere werkwijze van ICE, maar niet uit?

Uhuh.
Het lijkt me logischer dat meer aandacht aan ICE door de (social) media zorgt voor meer Karens dan “de harde werkwijze van ICE”.
pi_219835264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het lijkt me logischer dat meer aandacht aan ICE door de (social) media zorgt voor meer Karens dan “de harde werkwijze van ICE”.
De boze Karens komen doordat de media rapporteert over de hardere werkwijze van ICE?
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:49:38 #266
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835266
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Met deze onzinnige bronnen kun je wel dagen doorgaan maar ze bewijzen je punt niet.
heb je de videos uberhaubt bekeken ze steken notabene Ice Auto's in de brand!
hoe is dat niet Belagen??
btw dit is niet een keer dit is in verschillende staten, en als je heel goed op let zie je de zelfde personen in meerdere filmpjes, en dan heb ik het niet over Ice agenten!
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:49:59 #267
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219835268
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik ben het er niet mee eens dat die ander doodgeschoten werd, maar dit geval moet inderdaad niet zeuren dat ze wordt opgepakt.
Weigert verder te rijden, rijd dan onder hoge druk halve meter verder voor ze weer stil gaat staan en provoceren tot 2 keer toe.

Het is duidelijk dat iedereen onder hoge druk staat daar, wil je niet gearresteerd worden dan doe je wat een agent zegt, zeker als ze het naar je schreeuwen met 4 man.
pi_219835321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
ik heb het over een verdachte op pakken en dan de politie dwars zitten!

waarom is dit stuitent?

As of the end of May, 2025, ICE had arrested 752 non-citizens convicted of murder and 1,693 convicted of sexual assault.
dit is van 9 maanden terug! btw
Nu die je net alsof ICE alleen criminelen op pakt...
Terwijl je weet dat dat niet zo is.

Bovendien heb jij het over verdachten oppakken, terwijl je citaat gaat over veroordeelde criminelen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:57:09 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef probeer het volgende:

[..]
De boze Karens komen doordat de media rapporteert over de hardere werkwijze van ICE?
Ligt er aan wel nieuws je volgt in de VS, simpel voorbeeld.
CNN NSMBC en andere linkse kanalen hebben het over migranten.
De rechtse kanalen hebben het over Illegale Migranten.

Het doet zo lijken dat ICE Amerikanen het land uit schopt.
hieronder even een voorbeeld, gebruik het woord Migranten in de zoekbalk van CNN en dan het woord Illegale migrants.
Ja je vind beide maar er is maar 1 filmpje in de afgelopen 2 jaar die verwijst naarv Illegale migranten en ze noemen het in dit geval undocumented.
als je dan de filmpjes bekijkt uit zoek opdracht 1 komt het woord illegaal gewoon NIET voor tenzij er een agent of politicus aan het woord is die niet links is of werkt voor de overheid!

https://www.youtube.com/@CNN/search?query=migrants

https://www.youtube.com/@CNN/search?query=illegal%20migrants
pi_219835332
quote:
[ x ]

CBS News
@:CBSNews

FAFO.
Ze had hem dus bijna vermoord.
pi_219835338
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bovendien heb jij het over verdachten oppakken, terwijl je citaat gaat over veroordeelde criminelen.
volgens de wet zijn alle illegalen crimineel, ze overtreden de wet immers.
pi_219835349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
[ x ]

goh! 8)7
Maar ze heeft em niet geraakt hoor. :{
pi_219835351
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:58 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
volgens de wet zijn alle illegalen crimineel, ze overtreden de wet immers.
Nee.
pi_219835353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Een blauwe plek is officieel ook een internal bleeding. Zegt zonder verdere specificering dus niet zoveel.
pi_219835362
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee.
pi_219835376
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee.
want?
pi_219835383
Net een redditpost van twee dagen geleden gelezen... Een 17 jarige medewerker van de Target met een kleurtje is uit zijn werkplek gesleurd, in elkaar geslagen en verderop gedumpt door mensen van ICE. Enge toestanden daar hoor.

Een democratie die tot de bodem gesloopt is en in zo'n rap tempo ook. Hou mijn hart vast voor de toekomst.
pi_219835390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:49 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik ben het er niet mee eens dat die ander doodgeschoten werd, maar dit geval moet inderdaad niet zeuren dat ze wordt opgepakt.
Weigert verder te rijden, rijd dan onder hoge druk halve meter verder voor ze weer stil gaat staan en provoceren tot 2 keer toe.

Het is duidelijk dat iedereen onder hoge druk staat daar, wil je niet gearresteerd worden dan doe je wat een agent zegt, zeker als ze het naar je schreeuwen met 4 man.
Ja idd, ze weten wel dat er met ICE niet te spotten valt.
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:02:33 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835394
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

zoals ik al eerder en meerdere malen al eens aangaf ...
Ze Pakken ILLEGALE migranten op, ik heb je ook meerdere keren gevraagd naar de aantallen Legale migranten die ze het land uit hebben gezet.
tot dusver heb ik geen aantallen voorbij zien komen.
De nummers die ik je net liet zien was nog maar van begin vorig jaar, moet je na gaan hoeveel tuig ze verder naar hun huisland hebben terug gestuurd.
852 moord verdachten in een paar maanden tijd.

Sorry maar ik heb liever een moord verdachte niet naast me wonen maar veel liever in zijn eigen land van herkomst!
Ik geloof dat het in jou oren ook geen slecht idee is of wel!
pi_219835427
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:00 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
want?
Omdat dat niet het geval is.
Er is geen sprake van poging tot moord.
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:04:33 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835441
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een redditpost van twee dagen geleden gelezen... Een 17 jarige medewerker van de Target met een kleurtje is uit zijn werkplek gesleurd, in elkaar geslagen en verderop gedumpt door mensen van ICE. Enge toestanden daar hoor.

Een democratie die tot de bodem gesloopt is en in zo'n rap tempo ook. Hou mijn hart vast voor de toekomst.
Persoonlijk vind ik de VS een compleet pannenkoeken land er werd mij laatst gvraagd door een Nederlander die in New York woont of ik hem niet wou opzoeken!
Al zou hij me een bak geld geven dan wil ik er nog niet heen! ;)
pi_219835455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ze Pakken ILLEGALE migranten op, ik heb je ook meerdere keren gevraagd naar de aantallen Legale migranten die ze het land uit hebben gezet.
De nummers die ik je net liet zien was nog maar van begin vorig jaar, moet je na gaan hoeveel tuig ze verder naar hun huisland hebben terug gestuurd.

Sorry maar ik heb liever een moord verdachte niet naast me wonen maar veel liever in zijn eigen land van herkomst!
Het oppakken van een illegale migrant is niet te vergelijken met het oppakken van een moordverdachte.

Bovendien heeft je citaat het niet over moordverdachten.
pi_219835478
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat dat niet het geval is.
Er is geen sprake van poging tot moord.
dat was niet mijn deel van een discussie. Ik gaf aan dat illegalen in de vs automatisch de wet overtreden wat een feit is en jij zei nee...

En als die vrouw bewust op de agent inreed was er wel degelijk sprake van moord, maargoed dat is verder irrelevant
pi_219835506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Lees dit maar eens.

https://www.reddit.com/r/minnesota/s/F7YDWpAfpb

Je hoeft niet illegaal te zijn om als stront behandeld te worden.
pi_219835518
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat was niet mijn deel van een discussie. Ik gaf aan dat illegalen in de vs automatisch de wet overtreden wat een feit is en jij zei nee...

En als die vrouw bewust op de agent inreed was er wel degelijk sprake van moord, maargoed dat is verder irrelevant
Oh, ik ben in de war met een andere reactie.

Er is een verschil tussen een overtreding en een misdrijf.
Bij een misdrijf ben je een crimineel.
Bij een overtreding niet.

Op dit moment is het illegaal verblijven in de VS een overtreding en geen misdrijf.
pi_219835527
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, ik ben in de war met een andere reactie.

Er is een verschil tussen een overtreding en een misdrijf.
Bij een misdrijf ben je een crimineel.
Bij een overtreding niet.

Op dit moment is het illegaal verblijven in de VS een overtreding en geen misdrijf.
men overtreed de wet, men mag daardoor worden opgepakt en het land uit wordem gezet. Zo simpel is het. Dat is verder hun goed recht.
pi_219835541
quote:

Ah de radicaliserende site Reddit weer in actie.
Vrouwen zijn er vaak vatbaar voor zoals je ziet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219835561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:12 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ah de radicaliserende site Reddit weer in actie.
Vrouwen zijn er vaak vatbaar voor zoals je ziet.
:') Je ziet duidelijk bewijs. Droom lekker verder zou ik zeggen :Z
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:20:46 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835640
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het oppakken van een illegale migrant is niet te vergelijken met het oppakken van een moordverdachte.

Bovendien heeft je citaat het niet over moordverdachten.

dit waren 852 van moord verdachte illegalen die in de eerste maanden er uit werden getyft.
Overige cijfers heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar nogmaals mijn vraag, stel je komt thuis ice ramt naast je de deur in, je kent de bewoner niet maar je weet wel dat er iemand woont, het is ICE en die sleurt een man naar buiten flikkert deze in de auto en rijd weg.
Jij bekijkt de FBI most wanted lijst en ziet dat deze man die naast jou woonde ergens bovenaan in het lijste most wanted stond.

Nou maken we de situatie even een klein beetje anders!

Ice is onderweg naar het huis nast je maar word tegen gehouden door een stel Karins die hun levens werk heeft gemaakt om ICE dwars te zitten, ze gaan de weg blokkeren en met fluitjes en opzettelijk blokkeren van de weg, blijkt de verdachte te ontkomen je ziet nog niet zijn gezicht voor jou room omdat hij daar dan toevallig langs vlucht. Je besluit weer op de FBI most wanted lijst te kijken en ziet dat die zelfde gast dus verdacht werd van moord.

Ik schets nu maar gewoon een situatie...

Maar niet geheel een vreemde situatie zoals met deze man die in de drugs handel zat en reed onder invloed!
ice was onderweg om hem voor de derde keer het land uit te tyfen maar een of andere Karin Judge heeft hem laten ontsnappen!
fun fact Undocumented migrant geen Illegale migrant klein detail

en nogmaals Hoeveel Amerikanen heeft Ice ondertussen uit hun eigen land gezet?
tot dusver hebben ze meer dan 200.000 mensen gedeporteerd.
pi_219835642
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:11 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
men overtreed de wet, men mag daardoor worden opgepakt en het land uit wordem gezet. Zo simpel is het. Dat is verder hun goed recht.
Being in the U.S. without authorization isn't always a crime, but specific actions like unauthorized entry/re-entry are federal offenses, typically a misdemeanor for a first offense (improper entry) and a felony for repeat entries or re-entries after deportation, with potential for jail time and fines, while other violations like overstaying visas are usually civil matters, though they still lead to removal.
Key Distinctions
Unauthorized Entry (8 U.S.C. § 1325): A first offense for entering without inspection is a misdemeanor (up to 6 months in prison/fine), but subsequent offenses can be a felony.
Unlawful Re-entry (8 U.S.C. § 1326): Re-entering after being deported or denied admission is a felony, with harsher penalties for repeat offenses, potentially involving significant prison time.
Overstaying Visas: Simply overstaying a visa or working without authorization is generally a civil violation, not a federal crime, leading to deportation proceedings but not criminal prosecution for that act alone.
life is like a box of chocolates
  Manager PR/Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 21:34:10 #291
269689 crew  Viv
pi_219835809
quote:
Yep, en dan twittert de overheid nog even dat ICE-agenten volledige immuniteit hebben, dus men heeft het maar te slikken. :X
pi_219835863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:') Je ziet duidelijk bewijs. Droom lekker verder zou ik zeggen :Z
Ik zie geen bewijs van mishandeling.
...hier om je mars te breken.
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:38:58 #293
319979 Fok-it
All is well
pi_219835865
Ach er zijn hier zelfs discutabele lieden die ICE uitstekend werk vinden leveren. En waarschijnlijk zulke acties in Nederland ook zouden kunnen waarderen. Zulke taferelen in Nederland zou je toch wel erg depressief van worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:40:22 #294
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219835882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Yep, en dan twittert de overheid nog even dat ICE-agenten volledige immuniteit hebben, dus men heeft het maar te slikken. :X
Nee is heel normaal joh, moet gewoon kunnen

Paar burgers die niet luisteren kapot schieten ook

anders zijn het gewoon terroristen
pi_219835887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
dit waren 852 van moord verdachte illegalen die in de eerste maanden er uit werden getyft.
Overige cijfers heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar nogmaals mijn vraag, stel je komt thuis ice ramt naast je de deur in, je kent de bewoner niet maar je weet wel dat er iemand woont, het is ICE en die sleurt een man naar buiten flikkert deze in de auto en rijd weg.
Jij bekijkt de FBI most wanted lijst en ziet dat deze man die naast jou woonde ergens bovenaan in het lijste most wanted stond.

Nou maken we de situatie even een klein beetje anders!

Ice is onderweg naar het huis nast je maar word tegen gehouden door een stel Karins die hun levens werk heeft gemaakt om ICE dwars te zitten, ze gaan de weg blokkeren en met fluitjes en opzettelijk blokkeren van de weg, blijkt de verdachte te ontkomen je ziet nog niet zijn gezicht voor jou room omdat hij daar dan toevallig langs vlucht. Je besluit weer op de FBI most wanted lijst te kijken en ziet dat die zelfde gast dus verdacht werd van moord.

Ik schets nu maar gewoon een situatie...

Maar niet geheel een vreemde situatie zoals met deze man die in de drugs handel zat en reed onder invloed!
ice was onderweg om hem voor de derde keer het land uit te tyfen maar een of andere Karin Judge heeft hem laten ontsnappen!
fun fact Undocumented migrant geen Illegale migrant klein detail

en nogmaals Hoeveel Amerikanen heeft Ice ondertussen uit hun eigen land gezet?
tot dusver hebben ze meer dan 200.000 mensen gedeporteerd.
200.000 uitgezet, waarvan 852 veroordeeld voor moord?

Klein percentage dus.

Een moordverdachte uitzetten lijkt me niet slim: die komt dus weg met moord.
pi_219835890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:38 schreef Fok-it het volgende:
Ach er zijn hier zelfs discutabele lieden die ICE uitstekend werk vinden leveren. En waarschijnlijk zulke acties in Nederland ook zouden kunnen waarderen. Zulke taferelen in Nederland zou je toch wel erg depressief van worden
Binnenkort worden de spoorlijnen afgestoft in de VS
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:41:07 #297
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219835892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:38 schreef Fok-it het volgende:
Het zijn dezelfde engnekken die altijd voor Trump en lieden in de bres springen, hoe toevallig.

Moreel defect kompas zullen we maar zeggen.
pi_219835905
quote:

[..]
Klopt.
Maar het ging om wie crimineel is.
Een illegale migrant is niet automatisch een crimineel.
pi_219835953
quote:

[..]
Absoluut.

Maar men moet er ook op kunnen vertrouwen dat de overheid dat oppakken zorgvuldig doet, zonder mensen onnodig te schaden, door goed getrainde professionals.

Dat is een beetje de keerzijde van 'de overheid het alleenrecht op geweld' geven; dat ze er zorgvuldig mee om gaan.
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:45:41 #300
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219835954
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.
Maar het ging om wie crimineel is.
Een illegale migrant is niet automatisch een crimineel.
"Illegaal" betekent in strijd met de wet, onwettig, of ongeoorloofd.

of betekend dit wat anders?
:)

Een crimineel is iemand die misdaden pleegt (een misdadiger) of iets dat met misdaden te maken heeft, zoals 'crimineel gedrag' of 'criminele zaken'. Het is een term voor strafbaar gedrag, variërend van kleine vergrijpen tot zware misdrijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')