abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 16:09:13 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219789691
Best wel dramatisch
quote:
bron: nos
Burgemeester Klitsjko stelt dat de helft van de bijna 6000 flatgebouwen in Kyiv door de aanval niet meer verwarmd kunnen worden. Ook de watervoorziening is door de aanvallen verstoord, zegt hij.
te bedenken dat dus snel honderduizenden mensen daarmee bij min 10°C in de kou zitten omdat Rusland door de burger(s) te treffen haar gelijk wil doen (ver)gelden.
Ik zou bijna gaan pleiten voor (bom)aanslagen in Russische woongebieden zodat men daar ook bemerkt hoe het is wanneer het leven wordt verwoest.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:32:25 #3
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790458
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:09 schreef Vallon het volgende:
Best wel dramatisch
[..]

Ik zou bijna gaan pleiten voor (bom)aanslagen in Russische woongebieden zodat men daar ook bemerkt hoe het is wanneer het leven wordt verwoest.
Dan zitten jij en ik ook in het donker.
Doe maar niet :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:40:25 #4
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790533
@AchJa @LXIV @Perrin

Interessante serie om te kijken, denk ik. Ben nu begonnen.
Achja, meen mij te herinneren dat jij eens zei dat een zogenoemde killswitch tot het rijk der onzin behoorde. De Wijk is een andere mening toegedaan.

https://argos.vpro.nl/collecties/f-35-onder-trumps-vleugels
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219790558
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
@:Achja @:LXIV @:Perrin

Interessante serie om te kijken, denk ik. Ben nu begonnen.
Achja, meen mij te herinneren dat jij eens zei dat een zogenoemde killswitch tot het rijk der onzin behoorde. De Wijk is een andere mening toegedaan.

https://argos.vpro.nl/collecties/f-35-onder-trumps-vleugels
Ja, die killswitch is de grootste onzin ter wereld. Wat de Wijk (en veel anderen) daarvan vindt interesseert me niet zoveel. Het is per defintie een bullshit verhaal, ik snap ook niet hoe mensen zoiets verzinnen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:48:02 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219790593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, die killswitch is de grootste onzin ter wereld. Wat de Wijk (en veel anderen) daarvan vindt interesseert me niet zoveel. Het is per defintie een bullshit verhaal, ik snap ook niet hoe mensen zoiets verzinnen.
Ik heb er geen verstand van, maar zou zoiets niet via een software update geïmplementeerd kunnen worden? Het is toch geen leesbare open sources software maar eerder een black box voor ons?
The End Times are wild
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:50:19 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790623
quote:

[..]
Ik heb er geen verstand van. Ik geloof niet dat er in de hardware een "back door" zit die geopend kan worden wanneer dat politiek/militair oppertuun is.
Ik geloof wel dat er mogelijkheden zijn om de boel te saboteren. Deze apparaten bestaan uit vele onderdelen en als er één onderdeel is waar geen surrogaat voor is dan kun je behoorlijk vastlopen als dat vervangen moet wordedn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:50:35 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb er geen verstand van, maar zou zoiets niet via een software update geïmplementeerd kunnen worden? Het is toch geen leesbare open sources software maar eerder een black box voor ons?
Updates zet je denk ik uit op het moment dat je vermoedt dat de fabrikant je wil naaien..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219790640
quote:
Nee, blijft gewoon bullshit. Dat die Fransman daar ook over begint is gewoon Frans geneuzel om Franse spulletjes te promoten natuurlijk.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:52:21 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219790644
quote:

[..]
De F-35 leunt zwaar op regelmatige software-updates en centraal aangestuurde onderhouds- en logistieke systemen. Zonder die steun kan het toestel nog vliegen, maar verliezen cruciale functies zoals sensoren, communicatie en zelfverdediging snel aan effectiviteit.

Als de VS updates, ondersteunende systemen, onderhoud of onderdelen zouden stopzetten, kan een buitenlandse F-35-vloot daardoor zeer ernstig worden verzwakt. Die afhankelijkheid is de echte strategische kwetsbaarheid.. niet een geheime 'uitknop'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219790655
Zelf in de eenvoudige apparatuur die ik verkoop zit een geheime killswitch, ter bescherming van klanten die niet betalen. Alleen bestaat dat niet op papier.

Ik ken ook een bedrijf in heavy lifting apparatuur die had dat offline ingebouwd, na 6 maanden liep een timer af en dan ging het ding in storing, via een code kreeg Klant dan weer 6 maanden of onbeperkt als die alles betaald had.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:55:00 #12
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
De F-35 leunt zwaar op regelmatige software-updates en centraal aangestuurde onderhouds- en logistieke systemen. Zonder die steun kan het toestel nog vliegen, maar verliezen cruciale functies zoals sensoren, communicatie en zelfverdediging snel aan effectiviteit.

Dat vraag ik mij af. Ik neem aan dat dit soort scenario getest zijn en door experts zijn uitgesloten.
Het kan wel zo zijn dat je effectiviteit wordt ondermijnd als je geen updates meer uitvoert (waarom voer je anders updates uit) in een situatie waarin je de update niet meer vertrouwt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:56:10 #13
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790676
Het woord killswitch moet niet letterlijk genomen worden als in een button die als uitschakelt. Het vileine zit\m natuurlijk in de details
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:59:20 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790711
quote:

Als de VS updates, ondersteunende systemen, onderhoud of onderdelen zouden stopzetten, kan een buitenlandse F-35-vloot daardoor zeer ernstig worden verzwakt. Die afhankelijkheid is de echte strategische kwetsbaarheid.. niet een geheime 'uitknop'.
Er zijn helemaal geen "regelmatige software updates" in de zin van een besturingssysteem.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:00:36 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219790720
quote:

[..]

Dat heb je met een Frans systeem natuurlijk net zo goed. En die vertrouw ik al helemaal niet meer na de Rainbow Warrior.
The End Times are wild
pi_219790726
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf in de eenvoudige apparatuur die ik verkoop zit een geheime killswitch, ter bescherming van klanten die niet betalen. Alleen bestaat dat niet op papier.

Ik ken ook een bedrijf in heavy lifting apparatuur die had dat offline ingebouwd, na 6 maanden liep een timer af en dan ging het ding in storing, via een code kreeg Klant dan weer 6 maanden of onbeperkt als die alles betaald had.
De VS kon in Venezuela ook overal ineens het licht uit doen. Ik denk dat er meer is wat ze kunnen waar wij totaal geen weet van hebben. Wat niet betekend dat ik hiermee zeg dat zo'n kill switch bestaat natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:11:26 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790826
Jaren geleden wilden Egypte en de VAE een vliegveld bombarderen in Libie waar de militie zat van een of andere krijgsheer (ik dacht Haftar)

De Amerikanen kregen daar lucht van en beide landen kregen een waarschuwing dat wanneer ze daarvoor hun F-16's zouden gebruiken dat dat ernstige gevolgen zouden hebben voor de samenwerking, training, ondersteuning en onderhoud van hun toestellen. F-16's bleven aan de grond. VAE gebruikte toen maar hun Mirage2000-9.

In de jaren daarna hebben Egypte en de VAE grote orders geplaatst voor de Rafale.

Als de Amerikanen jouw F-35's afluiten van ALIS/ODIN dan heb je niet direct maar wel vrij snel grote problemen om operationeel te blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Radegast op 09-01-2026 19:30:35 ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:13:20 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
En hoe dan?
Weten we niet echt. Kan van alles zijn.

Maar daar ging het ook niet om.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:15:34 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790850
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:13 schreef Radegast het volgende:
Jaren geleden wilden Egypte en de VAE een vliegveld bombarderen in Libie waar de militie zat van een of andere krijgsheer (ik dacht Haftar)

De Amerikanen kregen daar lucht van en beide landen kregen een waarschuwjng dat wanneer ze daarvoor hun F-16's zouden gebruiken dat dat ernstige gevolgen zouden hebben voor de samenwerking, training, ondersteuning en onderhoud van hun toestellen. F-16's bleven aan de grond. VAE gebruikte toen maar hun Mirage2000-9.

In de jaren hebben Egypte en de VAE grote orders geplaatst voor de Rafale.
Bron?

quote:
Als de Amerikanen jouw F-35's afluiten van ALIS/ODIN dan heb je niet direct waar wel vrij snel grote problemen om operationeel te blijven.
Het probleem is dat je dan de overige F35 bondgenoten ook meteen beperkt. ALIS/ODIN is een samenwerking, als je daar iemand van uitsluit heeft de rest daar ook last van.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:16:02 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:17:09 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790895
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:17 schreef AchJa het volgende:
Dat die Fransman allerlei doemscenario's zit op te hangen is gewoon Frans (niet Osinga) gedrag.... Koopt bij ons!!!!
Werkt andersom ook zo.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:20:18 #25
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219790904
Was dit al voorbij gekomen?

https://www.pzc.nl/buiten(...)-en-sterft~a2480f3c/

Gevluchte Russische journalist (38) valt uit raam in Frankrijk: man stort zeven verdiepingen omlaag en sterft.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:20:37 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:20:40 #27
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219790909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:17 schreef AchJa het volgende:
Dat die Fransman allerlei doemscenario's zit op te hangen is gewoon Frans (niet Osinga) gedrag.... Koopt bij ons!!!!
Kan beiden niet waar zijn? Dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om die apparaten in hun effectiviteit te saboteren én dat de Fransen graag willen dat wij hun spullen kopen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:21:52 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219790918
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Kan beiden niet waar zijn? Dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om die apparaten in hun effectiviteit te saboteren
Wat gewoon onzin is.

quote:
én dat de Fransen graag willen dat wij hun spullen kopen?
Dat is het enige wat die Frambozen willen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:28:07 #29
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219790954
quote:

Lol een paar bedrijven hebben wel zoiets gedaan maar waren zwaar de lul. Genoeg Tweakers die de source code bekijken en al het netwerk verkeer.

En een mechanische dat de boel deactivereert indien men niet betaalt is geen Killswitch en zulke zaken accepteert echt geen enkele klant meer.

Al die tech mythes die hier voorbij komen _O-
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219790976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De VS kon in Venezuela ook overal ineens het licht uit doen. Ik denk dat er meer is wat ze kunnen waar wij totaal geen weet van hebben. Wat niet betekend dat ik hiermee zeg dat zo'n kill switch bestaat natuurlijk.
Nog meegekregen dat gisteravond Denemarkse diplomaten en Groenlanders ruzie kregen tijdens een online meeting en zich toen bedachten dat dit allemaal via Microsoft Teams ging. (Waarvan de VS via een wet toegang heeft wanneer het hun belang dient)
Het is bijna een slapstick.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 18:31:21 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219790979
quote:

[..]
En als je even langer dan twee seconden nadenkt heeft het helemaal geen nut. Een killswitch is een exploitabel zwakte punt. Bovendien, als je als land/fabrikant die switch gebruikt heb je in een meer je complete klandizie om zeep geholpen. Voor altijd..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219790990
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:28 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Lol een paar bedrijven hebben wel zoiets gedaan maar waren zwaar de lul. Genoeg Tweakers die de source code bekijken en al het netwerk verkeer.

En een mechanische dat de boel deactivereert indien men niet betaalt is geen Killswitch en zulke zaken accepteert echt geen enkele klant meer.

Is vrij recent en n als ik zeg dat de apparatuur voor Rusland was?
Vakman pur sang
pi_219791003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En als je even langer dan twee seconden nadenkt heeft het helemaal geen nut. Een killswitch is een exploitabel zwakte punt. Bovendien, als je als land/fabrikant die switch gebruikt heb je in een meer je complete klandizie om zeep geholpen. Voor altijd..
En toch is dit wat de VS nu al doet (min of meer) met data die daar wordt opgeslagen/beheerd.
De Chinezen doen het ook vaak en half nl zit in zo’n lelijke link&Co of BYD

Ook zat bewezen data analyse in de gerobotiseerde kranen van de Rotterdamse haven.
En kopen we nog steeds Chinese industrie goederen en machines.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 18:34:20 #34
pi_219791006
En als die switches er waren hadden de tomcats niet rondgevlogen in Iran.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:34:43 #35
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791007
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is vrij recent en n als ik zeg dat de apparatuur voor Rusland was?
Dan vragen die gasten om een faillissement. Waarom verkoop je überhaupt nog aan Rusland.
pi_219791010
twitter

De relatie tussen Vladimir en Donald gaat in sneltreinvaart bergafwaarts.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219791013
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:
De Chinezen doen het ook vaak en half nl zit in zo’n lelijke link&Co of BYD
Maar dat soort spul gaat gewoon via GSM netwerk.

Een stealth vliegtuig wat spontaan op GSM initiatie verkeer gaat reageren is weinig stealth.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219791018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:34 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dan vragen die gasten om een faillissement. Waarom verkoop je überhaupt nog aan Rusland.
Tja ik zou het niet doen.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:36:19 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:28 schreef The-BFG het volgende:

Ja, echt he...
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:37:28 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791028
quote:

Bron? Of gewoon urban legend nummer 5485112?
pi_219791031
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een stealth vliegtuig wat spontaan op GSM initiatie verkeer gaat reageren is weinig stealth.
Er zijn heel veel methodes om data te verzenden.
Heel veel hangt aan LAN tegenwoordig.
Ik heb het niet over vliegtuigen, daar is al volledige afhankelijkheid door toeleveringen van onderdelen en kennis noodzakelijk.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:38:18 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791034
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
En als die switches er waren hadden de tomcats niet rondgevlogen in Iran.
Alsof een F35 afhankelijk is van het internet als die rondvliegt.... Uberhaupt welk vliegtuig... :')
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:38:42 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron? Of gewoon urban legend nummer 5485112?
Dat heet beheer op afstand.
Ik heb het over machines hier niet vliegtuigen.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:41:35 #45
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791051
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heel veel hangt aan LAN tegenwoordig.
Ik heb het niet over vliegtuigen, daar is al volledige afhankelijkheid door toeleveringen van onderdelen en kennis noodzakelijk.
En jij denkt dat een bedrijf niet zijn inkomende en uitgaande netwerk verkeer monitoord
pi_219791061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:41 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En jij denkt dat een bedrijf niet zijn inkomende en uitgaande netwerk verkeer monitoord
En wat te denken van de Rotterdamse haven die een uitzonderlijk hoge veiligheid (hoort) te hebben.
Jaren aan data uit Chinese kranen zijn verstuurd.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 18:43:13 #47
pi_219791062
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof een F35 afhankelijk is van het internet als die rondvliegt.... Uberhaupt welk vliegtuig... :')
Fuck je dure radars, gewoon een oud setje speakers.

"Ah daar is weer een f35"

Bekijk deze YouTube-video
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 18:44:52 #48
pi_219791075
Klinkt aan het einde nog een beetje als een sidewinder tone ook.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:47:59 #49
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat gewoon onzin is.
[..]
Dat is het enige wat die Frambozen willen.
'Jij bent geen fan van producten van Franse makelij geloof ik?

Ik ook niet buiten wat worsten en kazen om.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219791101
Was trouwens de VS die moesten constateren dat Europese havens verstopte GSM modems in de kranen had zitten.

https://www.hln.be/buiten(...)avenkranen~a15389bdc
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:50:41 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791115
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:

Dat heet beheer op afstand.
Ik heb het over machines hier niet vliegtuigen.
Ik vraag om een bron dat alles er mee stopt zoals jij loopt te claimen.

quote:

Met je jaren '90 trial software timer...
pi_219791122
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, maar 2: bedraad of radio.

Dan zou je in theorie kunnen piggybacken op commerciele GSM netwerken. Of direct via satelliet.

Beide moeten handshaken.

Handshaken is in vrijwel alle digitale communicatie de initiele communicatieslag waarin beide partijen af spreken hoe we verder babbelen (mss besluiten naar een andere frequentie te gaan, mss besluiten dit type encryptie te gebruiken maar ook authenticatie).

Maar juist omdat je dat nog moet afspreken is dat handshaken dus altijd gewoon gewoon plain text en niet gecodeerd.

Om deze reden is zo'n killswitch in de praktijk gewoon bijna niet haalbaar, zonder afbreuk te doen aan stealth.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:53:43 #53
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791130
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Dit zijn flauwe karikaturen. Niemand gelooft of zegt dat er één back door is om de gehele hardware plat te leggen.
Maar die apparaten zijn wel een complex samenspel van software, onderdelen, en externe netwerken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:56:56 #54
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791155
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit zijn flauwe karikaturen. Niemand gelooft of zegt dat er één back door is om de gehele hardware plat te leggen.
Maar die apparaten zijn wel een complex samenspel van software, onderdelen, en externe netwerken.
Ooit van audits gehoord, penetration testen en firewalls etc gehoord? Zoals ik al eerder melde, er zijn bedrijven die het geprobeerd hebben, maar gewoon betrapt zijn.
pi_219791158
quote:

[..]
[..]
Met je jaren '90 trial software timer...
Waar zeg ik alles ermee stopt?

Bv sluizen, ophaalbruggen, pompstations t.b.v. drainage, verkeerssystemen zitten allemaal ontsloten via eenvoudige VPN routers, als je daar een goed team op hebt en wat jaren de tijd heb je op gegeven moment alles (heimelijk) binnen beheer.
Het is pas sinds enkele tijd dat daar meer aandacht gegeven wordt aan dataveiligheid, of dat je dit uberhaubt via internet moet ontsluiten.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:57:57 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791164
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
'Jij bent geen fan van producten van Franse makelij geloof ik?
Alle Franse shizzle die we ooit bij defensie hebben gehad en hebben is ruk. Dat begon al met die AMX'en...
pi_219791166
quote:

[..]
Het komt heel af en toe wel voor. Voor software waar expliciet voor geld dat je het dus nooit echt in bezit krijgt, maar het voor een tijd leased.

Moet je denken aan software zo extreem specialistisch dat 5 paketten per jaar verkopen een goed jaar inhoud.

Maar: dan weet je dat van te voren, bv ook niet ongewoon dat je netwerk team ervoor moet zorgen dat de software expliciet een bepaalde kant op mag praten.

Kan idd ook software icm zeer specialistische apperatuur zijn.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:59:49 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791176
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zeg ik alles ermee stopt?
Nou hier:

quote:

vrijdag 9 januari 2026 @ 19:00:55 #59
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791192
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Was trouwens de VS die moesten constateren dat Europese havens verstopte GSM modems in de kranen had zitten.

https://www.hln.be/buiten(...)avenkranen~a15389bdc
Maar ze zijn dus uiteindelijk betrapt. Wel eens dat we voor dit soort zaken geen Chinese troep moeten aanschaffen.
pi_219791199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou hier:
[..]

Die ik verkoop ja. Die kan ik volledig op afstand bedienen en ook zorgen dat het in de soep loopt
Of niet meer werkt. Ja.

Dat andere kan ik niet zeggen momenteel, na verjaring kan ik zeggen waar dat over gaat/ging.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:02:57 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791220
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:

Die ik verkoop ja. Die kan ik volledig op afstand bedienen en ook zorgen dat het in de soep loopt
Of niet meer werkt. Ja.

Dat andere kan ik niet zeggen momenteel, na verjaring kan ik zeggen waar dat over gaat/ging.
Yeah, right.

Volledig onbekend bij de gebruiker natuurlijk... :')
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:03:14 #62
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791224
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het komt heel af en toe wel voor. Voor software waar expliciet voor geld dat je het dus nooit echt in bezit krijgt, maar het voor een tijd leased.

Moet je denken aan software zo extreem specialistisch dat 5 paketten per jaar verkopen een goed jaar inhoud.

Maar: dan weet je dat van te voren, bv ook niet ongewoon dat je netwerk team ervoor moet zorgen dat de software expliciet een bepaalde kant op mag praten.

Maar dan is het ook niet bij één keer te laat betalen dat de boel plat gaat, of dat als een geschil tussen beide ontstaat, niet meteen zo'n mechanisme ingeschakeld wordt.
pi_219791226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yeah, right.
Jup
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:04:01 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:04:45 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791246
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat kan maar dat staat gewoon beschreven in het contract of wat dan ook. Daar ga je mee akkoord.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:07:54 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
En de gebruiker is daar natuurlijk niet van op de hoogte he? :')
Waarvan? Voorbeeld 1 of 2?
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:08:17 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:03 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Maar dan is het ook niet bij één keer te laat betalen dat de boel plat gaat, of dat als een geschil tussen beide ontstaat, niet meteen zo'n mechanisme ingeschakeld wordt.
Nee, da's extreem.

Het gaat vaak ook meer om beheer op afstand, dan klant onder druk houden om te betalen.
pi_219791297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Beide.
Voorbeeld 1 euh eerst niet pas na 6 maanden.

Voorbeeld 2, zouden ze kunnen weten en is voor getekend met vinkje maar dringt meestal niet zo door.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:10:16 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791305
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Uhu.

quote:
Voorbeeld 2, zouden ze kunnen weten en is voor getekend met vinkje maar dringt meestal niet zo door.
Maar het is bekend dus.
pi_219791323
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uhu.
[..]
Maar het is bekend dus.
Niet daadwerkelijk. Er is alleen een vinkje gezet tijdens ibs omdat anders het ding niet draait.
Iemand die goed oplet zou dat wel realiseren ja.
Vakman pur sang
pi_219791334
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het lijkt een grappig business model, is het niet.

Moet jij eens aan een fabriek uitleggen waarom ze productie moeten stoppen als internet er toevallig 2 weken uitligt en apperatuur toevallig in die 2 weken zijn periodieke call home moet doen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:14:10 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791341
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, da's extreem.

Het gaat vaak ook meer om beheer op afstand, dan klant onder druk houden om te betalen.
Ik heb ook al in tijden meer gehoord dat een software zoiets doet, maar werk ook niet echt met specialistische zooi. Naja, ergens wel, maar niet zeldzaam :).

Vroeger had je AutoCAD met hun tyfus usb dongels enzo.. Soms uren bezig geweest om een licentie werkend te krijgen op een werkstation
pi_219791342
Is het bekend dat heel bedrijfsmatig nederland en nog erger heel ambtelijk nederland op software en data-opslag van de VS draait en dat de VS onlangs heeft besloten die data te kunnen confisqueren?
(American Cloud Act)
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:15:45 #77
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791354
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het bekend dat heel bedrijfsmatig nederland en nog erger heel ambtelijk nederland op software en data-opslag van de VS draait en dat de VS onlangs heeft besloten die data te kunnen confisqueren?
(American Cloud Act)
Wat denk je zelf?
pi_219791370
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon een GBU op een energiecentrale ofzo? Soms zijn dingen heel simpel.
Nee, was nog voor de raketten e.d.. Maar zou kunnen. Punt was meer dat de VS vast dingen kan waar wij totaal geen weet van hebben, dus waarom zou zo'n killswitch niet kunnen. Wat niet zegt dat die er ook is natuurlijk, dat kan ook bullshit zijn.
pi_219791376
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar waar kan ik lezen dat het niet mocht van de VS? Ik haal dat er niet direct uit.
Dat artikel zoek ik nog voor je.. maar dat UAE en Egypte nadien voor Rafale kozen ipv Amerikaanse 'strings attached' jets is een feit.
pi_219791378
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Moet jij eens aan een fabriek uitleggen waarom ze productie moeten stoppen als internet er toevallig 2 weken uitligt en apperatuur toevallig in die 2 weken zijn periodieke call home moet doen.
Is het ook niet, ben er ook niet gek van.

Maar meestal is het met (hightech) machines zo dat beheer op afstand nodig is voor kennis en storingen oplossen, niet voor werking/productie

Hier staan bv Amerikaanse, Chinese, Duitse en Taiwanese machines die gewoon zo complex zijn dat de fabrikant wel afstandsbeheer moet uitvoeren om te draaien.
Maar dat is net zo goed andersom.
60-90% van een storingen aan machines kan van afstand opgelost worden.
Of onder begeleiding van een VR bril samen met de fabrikant.
Van oorlogsgerei weet ik niet veel maar voor de F35 zal het niet veel anders gaan.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 19:18:28 #81
pi_219791382
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:14 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik heb ook al in tijden meer gehoord dat een software zoiets doet, maar werk ook niet echt met specialistische zooi. Naja, ergens wel, maar niet zeldzaam :).

Vroeger had je AutoCAD met hun tyfus usb dongels enzo.. Soms uren bezig geweest om een licentie werkend te krijgen op een werkstation
Vandaag de dag krijg je OTA updates in je auto die er voor zorgen dat het complete infotainment systeem om de zoveel tijd vastloopt...ask me how i know :r
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:23:26 #82
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vandaag de dag krijg je OTA updates in je auto die er voor zorgen dat het complete infotainment systeem om de zoveel tijd vastloopt...ask me how i know :r
We hebben het hier niet over de vele fuck-ups met dat soort software _O-. Wel herkenbaar.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:23:28 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791431
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:13 schreef ExTec het volgende:

Dit dus, wat sommigen hier verzinnen.
pi_219791444
quote:

[..]
Hoe weet jij dat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219791452
quote:

[..]
https://autobahn.eu/artik(...)ng-maakt-fatale-fout

Of helemaal niet meer starten.

In principe hebben de meeste moderne auto’s een feitelijke killswitch) namelijk de antidiefstal tracking en beveiliging.

Niet alleen gaat dat automatisch, als je kunt aantonen ad fabrikant dat je auto gestolen is kunnen ze hem op afstand stilzetten en locatie delen.
Dit is een goedbedoelde killswitch maar wel een killswitch.
Vakman pur sang
pi_219791461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus, wat sommigen hier verzinnen.
Ik weet exact waar ik over praat.

Zijn ze bij defensie allemaal zo naïef of wat?
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 19:26:43 #87
pi_219791467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat?
Ik heb een half uur lang naar de radio op standje kernfusie moeten luisteren omdat geen enkele button, fysiek of touch, nog werkte.

Uiteindelijk de accu moeten ontkoppelen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:26:43 #88
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791468
Ik kan niet wachten op de dag dat Tesla zo'n update uitrolt.. Valt die debiel helemaal van zijn voetstuk.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:26:58 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219791469
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:17 schreef Radegast het volgende:
Dat artikel zoek ik nog voor je.. maar dat UAE en Egypte nadien voor Rafale kozen ipv Amerikaanse 'strings attached' jets is een feit.
Dat kan ook andere redenen hebben.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:27:52 #90
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een half uur lang naar de radio op standje kernfusie moeten luisteren omdat geen enkele button, fysiek of touch, nog werkte.

Mijn Fietsa had een bug waardoor Bluetooth af en toe raar ging doen, moest je een bepaalde zekering eruit halen om de boel te resetten. Fietsa was al wat ouder, dus geen bugfix.
pi_219791479
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:26 schreef The-BFG het volgende:
Ik kan niet wachten op de dag dat Tesla zo'n update uitrolt.. Valt die debiel helemaal van zijn voetstuk.
Tot nu toe is vooral Volkswagen er ster in.
Vakman pur sang
pi_219791485
quote:

[..]

De discipline is in die (sub)branch gewoon kas.

Voorheen moest automotive software 1ste poging gewoon bulletproof zijn.

Nu rommelen we maar wat aan, want: we kunnen toch altijd updaten? Nou dan?
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 19:28:57 #93
pi_219791491
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

In principe hebben de meeste moderne auto’s een feitelijke killswitch) namelijk de antidiefstal tracking en beveiliging.

Niet alleen gaat dat automatisch, als je kunt aantonen ad fabrikant dat je auto gestolen is kunnen ze hem op afstand stilzetten en locatie delen.
Maar dat is allemaal internet/cloud based.

Als de VS bijvoorbeeld niet meer wil dar een bepaald land de beschikking heeft over specifieke technologie, dan stoppen ze gewoon met her leveren van onderdelen. Hebben ze geen switch voor nodig.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:29:35 #94
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791498
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tot nu toe is vooral Volkswagen er ster in.
Volkswagen is overigens het voorbeeld dat je niet wegkomt met gerommel in je software, of Samsung en Apple...
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:30:20 #95
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791510
quote:

[..]
Automatisch zonder goedkeuring?
In mijn Tesla moet ik eerst mijn wifi telefoon synchen met de auto (hotspot) zodat de software gedownload kan worden. Gaat niks automatisch aan.

Das wel mooi, als er ooit gedonder is kan ik kiezen om wel of niet iets te updaten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219791519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als de VS bijvoorbeeld niet meer wil dar een bepaald land de beschikking heeft over specifieke technologie, dan stoppen ze gewoon met her leveren van onderdelen. Hebben ze geen switch voor nodig.
Ja dat zeg ik net ook. :')

De starlink satellieten zijn nu door starlink vrijgegeven voor data, nu is het mogelijk om op elke plek op de wereld directe data te verzenden/ontvangen.

Op de iPhone kan iedereen dat al gebruiken voor nood en na betaling voor continue gebruik.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:31:28 #97
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Om weer on-topic te gaan, die Airbus en Boeing kisten in Russisch bezit blijven nog aardig vliegen. Wss omdat ze onderdelen via via binnenkrijgen -O-
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:32:11 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:31 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Om weer on-topic te gaan, die Airbus en Boeing kisten in Russisch bezit blijven nog aardig vliegen. Wss omdat ze onderdelen via via binnenkrijgen -O-
Of gewoon surrogaat onderdelen maken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 19:32:13 #99
pi_219791535
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In mijn Tesla moet ik eerst mijn wifi telefoon synchen met de auto (hotspot) zodat de software gedownload kan worden. Gaat niks automatisch aan.

Das wel mooi, als er ooit gedonder is kan ik kiezen om wel of niet iets te updaten.
Jep, kun/kon er niet omheen en ik heb dat echt geprobeerd:D
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
De discipline is in die (sub)branch gewoon kas.

Voorheen moest automotive software 1ste poging gewoon bulletproof zijn.

Nu rommelen we maar wat aan, want: we kunnen toch altijd updaten? Nou dan?
Games ook. Die worden ook vaak half af gereleased.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:34:25 #100
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791575
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of gewoon surrogaat onderdelen maken.
Nope, dan waren er al kisten naar beneden komen zetten. Dat luistert allemaal zo nauw..
pi_219791619
quote:

[..]

Tesla (en Mercedes, BMW, Porsche enz) kan ook vanuit hun zijde de verbinding starten.
Bv als deze gestolen is.
Ze zullen dit natuurlijk niet doen in normale situaties om nog enige geloofwaardigheid te behouden.
Maar in absolute oorlogssituaties (bijvoorbeeld) veranderen de regels nou eenmaal.

Dus succes met vluchten als Trumpie eens gek doet en een paar fregatten in de Rotterdamse haven zet. :P
Vakman pur sang
pi_219791669
quote:

[..]

Is keuze. Ze kunnen dat wel degelijk autonoom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:41:41 #103
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219791683
Zitten miljoenen mensen in ellende in Kiev. Dit moet echt stoppen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:43:25 #104
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219791702
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mjah, het is op zich wel handig bij een zeroday dat je geforceerd kan patchen.. Maar ook wel een beetje tricky. Heb het hier iig maar één meegemaakt dat een "device" geforceerd ging patchen, uit mijn hoofd Home Assistant..
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:47:33 #105
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:34 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Nope, dan waren er al kisten naar beneden komen zetten. Dat luistert allemaal zo nauw..
Sommige onderdelen ongetwijfeld.
Maar banden, brandstof pomp, rotorbladen zijn natuurlijk zaken die je zelf kan onderhouden en of maken.
Complete printplaten en elektronische regel units weet ik niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 9 januari 2026 @ 19:50:31 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219791813
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

SPOILER
De vraag is dan of je zo'n update er weer uit kan halen. Ik denk het wel, hier in Nederland heb je ook gewoon Tesla medewerkers met apparatuur die in het systeem kunnen. Ik neem aan dat je de Oem kunt verwijderen en herinstalleren.

Ik ga uit van een situatie dat Tesla (USA) uit rancune Tesla's in het buitenland onklaar wil maken omdat zodoende geopolitieke druk te zetten. Maar dan wordt het ook zaak dat die auto's niet meer automatisch kunnen connecten met een (w)lan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219791974
In de VS verkopen mensen hun tesla omdat ze het zat zijn om lastig gevallen te worden.

:')

Wat zal ik zeggen, erg on-brand dat jij tesla rijd?

vrijdag 9 januari 2026 @ 20:21:04 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219792209
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:02 schreef ExTec het volgende:
In de VS verkopen mensen hun tesla omdat ze het zat zijn om lastig gevallen te worden.

Wat zal ik zeggen, erg on-brand dat jij tesla rijd?

[ afbeelding ]
Geen idee wat je wil zeggen.
Maar een auto is behoorlijk kapitaalintensief voor een consument. Die kun je niet bij het grofvuil zetten als de ceo je niet aan staat.
Ik ben er als niet lease rijder blij mee. Voor een betaalbaar bedrag een behoorlijke auto met vermogen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219792220
Serieus ;)

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vraag is dan of je zo'n update er weer uit kan halen. Ik denk het wel, hier in Nederland heb je ook gewoon Tesla medewerkers met apparatuur die in het systeem kunnen. Ik neem aan dat je de Oem kunt verwijderen en herinstalleren.
Jij niet. Garage kan idd downgraden.

quote:
Ik ga uit van een situatie dat Tesla (USA) uit rancune Tesla's in het buitenland onklaar wil maken omdat zodoende geopolitieke druk te zetten. Maar dan wordt het ook zaak dat die auto's niet meer automatisch kunnen connecten met een (w)lan.
Ken je vergeten. Dingen hebben GSM modem+softSIM aan boord.

En is je auto nou niet gewoon 1 grote computer, dan kan je dat onderdeel allicht loskoppelen. Toen recent in het nieuws was dat in rus allerhande duitse auto's ineens ge-brick'ed waren, was dat ook de oplossing. Ik denk niet dat tesla's nog starten als je daar onderdelen weglaat.
pi_219792519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat kan ook andere redenen hebben.
Kan. Maar ik vind het niet toevallig.

Ik denk dat het op het forum f-16.net stond in een topic over technici werkzaam in het Midden Oosten...
maar ik kan niet zoeken, want ik kom de site niet meer op (denk dat ze mijn account door de shredder hebben gehaald wegens inactiviteit)
pi_219792556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:41 schreef inslagenreuring het volgende:
Zitten miljoenen mensen in ellende in Kiev. Dit moet echt stoppen.
Rusland is Oekraïne rustig aan het verkrachten en de rest kijkt er een beetje naar ja, min of meer.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:54:57 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219792566
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland is Oekraïne rustig aan het verkrachten en de rest kijkt er een beetje naar ja, min of meer.
ja we kunnen alleen maar materieel leveren
drones bouwen en expertise in huis halen voor onze eigen toekomst

Puten is een type die niet stopt met oorlog , hij heeft geen andere hobbies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219792593
quote:

[..]
Geef de oplossing maar.
pi_219792717
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geef de oplossing maar.
Geen idee wat de oplossing is, toegegeven. Maar wachten tot de verkrachter zijn zaad geloost heeft en er na een biertje drinken met de dader zoals Trump wil lijkt me ook weer bedenkelijk.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:18:24 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219792810
quote:

[..]
Er mag wel humanitaire hulp naartoe. Je moest er niet aan denken om met dit weer in NL in de kou te zitten. En het is daar nog erger.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219793084
Gaat de VS dezer dagen aanvallen in Iran uitvoeren?
Nog geen topic over dus meldt het even hier.
Vakman pur sang
pi_219793093
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Behlave wat mullah's links en rechts opblazen kunnen ze niet veel doen op de korte termijn.
pi_219793164
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Behlave wat mullah's links en rechts opblazen kunnen ze niet veel doen op de korte termijn.
OSINT platforms melden grote verplaatsingen van KC-135, KC-46, C-17, C-5) uit de VS en van Britse bases vermoedelijk richting het Midden-Oosten.
Vakman pur sang
pi_219793201
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
OSINT platforms melden grote verplaatsingen van KC-135, KC-46, C-17, C-5) uit de VS en van Britse bases vermoedelijk richting het Midden-Oosten.
Beetje te groot land om zonder serieuze pantser formaties te gaan avonturieren.
pi_219793294
quote:

[..]

Kernkraft 400 toevallig?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:06:53 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219793296
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Hopelijk niet. Destabiliseert alleen maar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 22:08:09 #122
pi_219793308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kernkraft 400 toevallig?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:12:15 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793347
Putin is bezig om Trtump en Musk uit te dagen , ik zou dat niet doen als ik hem was
raketten op de maan zijn gvaarlijk voor putin
quote:
De inlichtingendiensten van twee NAVO-landen vermoeden dat Rusland een nieuw type antisatellietwapen ontwikkelt, bedoeld om satellietinternetnetwerken zoals Starlink van SpaceX aan te vallen.

Het persbureau Associated Press onthulde onlangs dat inlichtingen van twee niet nader genoemde instanties gedetailleerd beschrijven hoe dit gevaarlijke wapen zou werken.

Het betreffende systeem werd aangeduid als een 'zone-effect'-wapen, ontworpen om de banen van Starlink-satellieten te overspoelen met honderdduizenden kleine projectielen.
Deze projectielen zouden de satellieten kunnen beschadigen of uitschakelen, waardoor de voordelen die ze bieden aan soldaten die Starlinks internetdiensten op het slagveld gebruiken om andere wapens te besturen, zouden worden ondermijnd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219793353

Trump wil de olieprijs naar de 50 dollar brengen. Of dat gaat lukken weet ik niet.
pi_219793362
Met name omdat die dikke olie uit het slecht onderhouden venezuela vgm breakeven heeft rond de 70 dollar.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:14:09 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Trump wil de olieprijs naar de 50 dollar brengen. Of dat gaat lukken weet ik niet.
vast wel

aardgas blijft ook maar zakken ,daar gaat Putin met zijn dure LNG installaties na het opblazen van de nordstream pipes

https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF/
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2026 @ 22:17:41 #127
pi_219793390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:13 schreef skysherrif het volgende:
Met name omdat die dikke olie uit het slecht onderhouden venezuela vgm breakeven heeft rond de 70 dollar.
Als ik me niet vergis hing dit ook samen met de prijs van shale oil. Dat is ook duur om te winnen ivm "fracking" ofzo

Totaal niet mijn forte maar toch :@
pi_219793401
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis hing dit ook samen met de prijs van shale oil. Dat is ook duur om te winnen ivm "fracking" ofzo

Klopt ja, maar meer dan dat weet ik ook niet, schrijf ook maar op wat ik lees :P
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:19:08 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219793403
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

er zijn diverse locaties van olie winning daar , niet alles is zware dikke stookolie
pi_219793727

30 shaheeds rond Kryvyi rih, meerdere substations geraakt.
pi_219794929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind 50 dollar prima, met name voor Oekraïne, maar het is niet realistisch omdat de olie bedrijven dan nauwelijks winst maken.
pi_219795025
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 01:52 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik vind 50 dollar prima, met name voor Oekraïne, maar het is niet realistisch omdat de olie bedrijven dan nauwelijks winst maken.
ja daar was ook een artikel over, even zoeken
pi_219795030
quote:

[..]
https://www.wsj.com/busin(...)but-painful-8fc02415
pi_219795155
@BlaZ Overigens was het geen gasopslag ondergrands zoals heel veel vermeld is, maar het bleek uiteindelijk om een fabriek te gaan die luchtvaart fabriek te gaan (reparatie voor zowel militair/civiel)
pi_219796244
quote:

[..]
$50 was het ook tijdens de grote crash van de oliebedrijven in o.a. Texas, toen hebben heel veel mensen hun bedrijf/baan verloren.
Dus het treft de eigen bedrijven in de VS net zo hard. Of het moet zo compenseren.
Vakman pur sang
pi_219796772
Hadden jullie dit meegekregen (uit de NRC van vandaag):
quote:
Met zorg zal Poetin ten slotte kijken naar de Amerikaanse senaat, waar komende week naar verwachting eindelijk wordt gestemd over zeer zware sancties – Amerikaanse heffingen tot 500 procent – voor elk land dat Russische olie en gas importeert. President Trump heeft die stemming lang tegengehouden, maar gaf volgens de Republikeinse senator Lindsey Graham deze week groen licht. Daarmee dreigt opnieuw een dreun voor de Russische economie: ruim 80 procent van de senatoren steunt deze sancties.
Zou het er dan toch eindelijk van komen?
pi_219796786
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Denk dat het daar nu wel te laat voor is eerlijk gezegd.
pi_219796794
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het daar nu wel te laat voor is eerlijk gezegd.
Te laat voor wat?
pi_219796807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Te laat voor wat?
Voor die sancties.
pi_219796823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Voor die sancties.
Ik bedoel: te laat om wat te bereiken? De oorlog gaat voorlopig nog wel door, dus waarom zou dit extra drukmiddel op Rusland te laat komen?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 11:33:40 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219797427
Putin is niet bang voor Europa

https://www.telegraaf.nl/(...)uropa/122827900.html

quote:
Trump over Poetin: ‘Hij is niet bang voor Europa’
Tijdens een persconferentie gaat de Amerikaanse president Donald Trump in op een vraag over de oorlog in Oekraïne.

Trump zegt dat hij had gehoopt dat de oorlog al voorbij zou zijn en dat hij teleurgesteld is in de Russische president Vladimir Poetin, met wie hij altijd een goede relatie had.
pi_219797492
quote:
[..]
Vermoedelijk niet. Poetin belt dan gewoon even met zijn beste vriend…
pi_219797496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:30 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik bedoel: te laat om wat te bereiken? De oorlog gaat voorlopig nog wel door, dus waarom zou dit extra drukmiddel op Rusland te laat komen?
Het zou inderdaad een prima signaal zijn en de druk op Rusland flink opvoeren.
Daarom ben ik bang dat het niet gaat gebeuren.
pi_219798009
quote:
[..]
Ja skysherrif postte erover. Ze gaan echt geen hoog percentage opleggen aan een land waar ze veel uit importeren. Worden Amerikaanse bedrijven boos en de bevolking vindt (nog) hogere prijzen niet leuk. Ook al wil Trump altijd doen geloven dat die landen waaraan hij het oplegt de heffingen betalen ipv zijn eigen bevolking. Hooguit doet hij het voor de sier bij een land waar de VS toch niet zo veel en niets bijzonders uit importeert. De vraag is of het landen genoeg afschrikt eer ze daadwerkelijk opgelegd zouden moeten worden.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:11:14 #145
38496 Perrin
pi_219798087
twitter
pi_219798203
Verleden ronde mocht rus vanwege sancties scramblen om lukoil assets wereldwijd te verkopen.

Dus ja, afhankelijk van de details zal dit wel degelijk impact hebben.
pi_219798785
Heerlijke beelden.

twitter

U wilde de USSR terug, u krijgt de USSR.
pi_219799122
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Bij Iran blijft het voor nu ook alleen bij wat woorden, daar hebben ze niet zo heel veel aan.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:17:26 #149
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219799969
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mc3ajxcias2u

quote:
Reportedly, these are mercenaries from Africa serving in the Russian army, on the frontlines in Ukraine.

They are trying to take down a drone with a shovel.
Filmpje in de link
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219800233
quote:
Trump considers Putin an obstacle to peace and is tired of his games, - The Telegraph

The Trump administration is moving to a strategy of tough coercion of the Russian Federation to peace. Washington's latest steps - the arrest of a Russian oil tanker and support for new sanctions - have become a clear signal to Putin: time for negotiations is running out.

Sources in the White House note that Trump is tired of the Kremlin's manipulative tactics of "two steps forward, one back". Despite the previous rhetoric, the US position is increasingly approaching the European one: Washington has realized that Putin is playing a game of attrition with no intention of actually ending the conflict.

The final turning point was the massive attack on Kyiv on the eve of Zelensky's visit to Mar-a-Lago, which was perceived by Trump's entourage as a personal insult and a manifestation of treachery.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2009915152703885321
Lijkt erop dat Trump nu toch echt klaar is met de spelletjes van Poetin.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:43:44 #151
38496 Perrin
pi_219800261
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja, nog even zien of het echt zo is. Bij Trump weet je nooit hoe de vlag er over twee weken bijhangt.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:46:06 #152
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219800282
quote:

[..]
Dat zou geweldig zijn, maar verder wat Perrin zegt.
pi_219800294
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:46 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Dat zou geweldig zijn, maar verder wat Perrin zegt.
Geef het nog twee weken, komt vast goed.
pi_219800300
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja, nog even zien of het echt zo is. Bij Trump weet je nooit hoe de vlag er over twee weken bijhangt.
Denk dat Graham's sanctiewet wel een goede indicatie is. Als die erdoor komt gaat rusland wel wat pijn voelen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:24:44 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219800560
Wat denken jullie?

quote:
Stilte Kremlin over Venezuela wijst op mogelijke deal VS: 'Poetin krijgt speelruimte in Oekraïne'
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin zaterdag 10 januari 2026 @ 17:25:29 #156
pi_219800567
Krijgt wel weinig ruimte dan
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:26:27 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219800573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Geef het nog twee weken, komt vast goed.
Dan is Zelensky weer de boeman voor Trump want reden X.
pi_219800602
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
De aanval op Venezuela en de hijack van de tankers onder de ogen van de Russen zegt al genoeg.
Vakman pur sang
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:30:42 #159
38496 Perrin
pi_219800608
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De aanval op Venezuela en de hijack van de tankers onder de ogen van de Russen zegt al genoeg.
Het lijkt erop alsof Trump het idd beu is. _O_
pi_219800812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:24 schreef BlaZ het volgende:
Wat denken jullie?
[..]

Stilte duid erop dat kremlin met z'n lul in z'n hand staat, want ondanks het "russia stronk" narratief is rus niet bij machte om er ook maar iets aan te doen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:56:51 #161
38496 Perrin
pi_219800830
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Stilte duid erop dat kremlin met z'n lul in z'n hand staat, want ondanks het "russia stronk" narratief is rus niet bij machte om er ook maar iets aan te doen.
Trump is een groot gevaar voor de mensheid, maar hij weet Rusland wel terug hun hok in te duwen. Ook Poetin poept in zijn broek voor hem. Dit zijn vreemde tijden.
pi_219801000
quote:
Wat denken jullie?
[..]
Trump heeft de goedkeuring van Poetin helemaal niet nodig om in Venezuela te doen wat hij wil doen.
pi_219801266
quote:

[..]
Denk dat Putin gewoon zijn telefoonnummer is vergeten. Kwartiertje babbelen en het idd weer 180° draaien.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:13:08 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219801507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 03:57 schreef skysherrif het volgende:
@:blaz Overigens was het geen gasopslag ondergrands zoals heel veel vermeld is, maar het bleek uiteindelijk om een fabriek te gaan die luchtvaart fabriek te gaan (reparatie voor zowel militair/civiel)
Dat is nog onderwerp van discussie atm. Ik hou vooralsnog nog een slag om de arm.
pi_219801528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is nog onderwerp van discussie atm. Ik hou vooralsnog nog een slag om de arm.
Werkelijk?

Vanavond vallen er nieuwe bommen. En overmogen weer.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:18:01 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219801545
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:15 schreef ExTec het volgende:
Werkelijk?

Vanavond vallen er nieuwe bommen. En overmogen weer.
Wat er geraakt is... De ene club zegt het vliegveld, de andere club zegt de gasopslag...

Daar ging het mij om.
pi_219801576
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat er geraakt is... De ene club zegt het vliegveld, de andere club zegt de gasopslag...

Daar ging het mij om.
Dat begrijp ik, maar vannacht worden er nieuwe dingen geraakt. Over en weer...? Avond daarna, weer...?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:25:48 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219801664
Het is gewoon het verdelen van de wereld in invloedsferen. Er is gewoon een dealtje gemaakt. Jij Amerika, wij Oekraine en China Taiwan. Wat als de VS straks Groenland inpikt? Dan is de NAVO helemaal dood.
pi_219801678
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar ging het mij om.
ISW weet het ook nog niet helemaal volgens mij. Ik heb daar niet kunnen vinden in de dagelijkse briefing.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:43:37 #171
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219801809
quote:
Keith Kellogg praised Zelensky, calling him a “tough son of a bitch”, determined, outspoken, and media-savvy. “We haven’t seen a leader like him in the U.S. since Abraham Lincoln,” he said.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3mc3nbfsst22t

Filmpje in link.
pi_219803316
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Beetje te groot land om zonder serieuze pantser formaties te gaan avonturieren.
Nou..
https://www.instagram.com/reel/DTTf0rGEQYK/
Vakman pur sang
pi_219803456
quote:
Wat denken jullie?
[..]
Ik denk dat het onmogelijk is om afspraken te maken met trump.

Het beleid van Trump wordt voor 100% bepaald door zijn ego.
Realiteit, waarheid, ratio, consequenties, etc... Alles, maar dan ook alles is ondergeschikt aan zijn ego.

Daarom is alles ook zo adhoc, impulsief, willekeurig, en destructief. Er is geen strategie, er is geen diepere gedachte.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 10-01-2026 21:54:02 ]
pi_219803988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon het verdelen van de wereld in invloedsferen. Er is gewoon een dealtje gemaakt. Jij Amerika, wij Oekraine en China Taiwan. Wat als de VS straks Groenland inpikt? Dan is de NAVO helemaal dood.
Wat krijgt de VS dan precies in zo'n 'deal' van Rusland? Amerika? Rusland heeft helemaal niet een zodanige machtspositie in Amerika wat het in een dergelijke deal weg kan geven.
pi_219804003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
Als de VS Groenland inlijft likken we nog steeds Trump zijn perineum hoor en bestaat de NAVO nog steeds :+
pi_219804036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Wat krijgt de VS dan precies in zo'n 'deal' van Rusland? Amerika? Rusland heeft helemaal niet een zodanige machtspositie in Amerika wat het in een dergelijke deal weg kan geven.
Wel in Zuid Amerika.
pi_219804076
quote:
Als ze het daar zelf doen, doen ze het zelf.
pi_219804096
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:46 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk dat het onmogelijk is om afspraken te maken met trump.

Het beleid van Trump wordt voor 100% bepaald door zijn ego.
Realiteit, waarheid, ratio, consequenties, etc... Alles, maar dan ook alles is ondergeschikt aan zijn ego.

Daarom is alles ook zo adhoc, impulsief, willekeurig, en destructief. Er is geen strategie, er is geen diepere gedachte.
Kunnen we, als we iemand quoten, de regel naar de utube video verwijderen?

We hoeven de usual suspects toch niet meer ruk materiaal te geven...? :')
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:31:40 #179
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219804406
quote:
Wat denken jullie?
[..]
Zouden ze expliciet elkaars permissie nodig hebben?
Ze doen wat ze willen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219804427
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

_O-
pi_219804693
twitter
pi_219804705
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:24 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Dus?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219804718
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus?
Moving the goalpost-porn
pi_219804723
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:31 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Moving the goalpost-porn
Hey,

2022 belde,

Die willen hun oekraine-nazi's terug.
pi_219804724
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:31 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Moving the goalpost-porn
Oekraïne wordt al 4 jaar aangevallen door Rusland.
Wat denk je dat die verschrikkingen met een mens doen.
pi_219804739
quote:
[ x ]
Nederlands oud-militair "Hendrik"

Mag ik zeggen dat jij een wappie bent?

Ja, dat mag ik zeggen.

Jij bent een wappie.
pi_219804741
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mag ik zeggen dat jij een wappie bent?

Ja, dat mag ik zeggen.

Jij bent een wappie.
Z’n username zou al genoeg moeten zeggen…
pi_219804754
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heeft 3x achter elkaar in het Oekraïense leger gediend zie ik. Best een volhoudertje.
In 2023 gaf hij ook een interview.
  zondag 11 januari 2026 @ 01:00:23 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219804785
Het is in Ruzzia ook koud en last van sabotage
pi_219804834
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne wordt al 4 jaar aangevallen door Rusland.
Wat denk je dat die verschrikkingen met een mens doen.
Dan word je vanzelf een nazi?
pi_219804840
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 01:14 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wie is een Nazi geworden dan?
pi_219804845
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 01:14 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Nee, je wordt alleen een nazi als ze in st. petersburg bepalen dat jij dat bent.

En droeftoeters zoals jij weten niet hoe snel ze putin's propaganda na moeten gaan kakelen.
  zondag 11 januari 2026 @ 01:50:17 #193
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219804899
Horen we nog wel eens iets van Rutte?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219804916
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
Horen we nog wel eens iets van Rutte?
Waarvoor?
  zondag 11 januari 2026 @ 02:21:47 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219804944
quote:
[ x ]
Schei toch uit over die Spartac Moscow hooligans.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 11 januari 2026 @ 08:45:34 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 11 januari 2026 @ 09:29:46 #197
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219805702
quote:
Russia has used its new Geran-5 drone for the first time. The drone is 6 meters long with a 5.5-meter wingspan, carries a ~90 kg warhead, and has a range of up to 1,000 km. It's equipped with 12-chan satellite navigation and may eventually be launched from aircraft or even armed with R-73 missiles.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3mc5455tku222
pi_219805728
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die knaap is hier al eerder voorbij gekomen, ik geloof er nog steeds niet zo in.

slashdotter3 in NWS / Oorlog in Oekraïne #754 No-fly zone
Hij was eerst klusjesman en beveiliger en dan weer zat ie bij de luchtmacht,

Anyways.
Deze taal hoor je niet snel binnen Europa.

https://www.instagram.com/reel/DRCnuJflQX0/

Wel krachtig.

Moet je in Europa zeggen. Onze volledige inzet en focus is het winnen van oorlogen niet alleen het verdedigen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 11-01-2026 09:49:36 ]
Vakman pur sang
pi_219805783
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Anyways.

Wel krachtig.

Moet je in Europa zeggen. Onze volledige inzet en focus is het winnen van oorlogen niet alleen het verdedigen.
Daar zijn we mee gestopt na WW2.

En tot nu toe zijn het alleen maar woorden van de VS en geen daden.

De oorlog in Oekraïne zou binnen 24 uur beëindigd worden.
We zijn bijna een jaar verder, en op sancties na is de VS aardig tandeloos gebleken.
pi_219806164
quote:

[..]
Die knaap is hier al eerder voorbij gekomen, ik geloof er nog steeds niet zo in.

Hij is ook van functie gewisseld bij defensie zag ik.
In het begin was hij nog monteur van schepen en nu zit hij bij de luchtmacht.

-edit- lospedrosa was mij voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Candymannetje op 11-01-2026 11:07:18 ]
pi_219806219
Mail de Telegraaf gewoon en laat ze het eventueel rectificeren als het onwaar is. Iemand daar heeft vast contact met de persoon in kwestie. Hier gaan we er toch niet achter komen.
pi_219806237
quote:

[..]

En een week terug kwam deel 1 van dit verhaal uit.

https://archive.ph/yWsoj

Ik lees eigenlijk niets in zijn verhalen waar ik verbaasd over ben en denk hem te geloven. Eigenlijk heb ik zelfs medelijden dat hij door pro russen belachelijk gemaakt wordt en door pro oekraieners een fraudeur. Vind hem persoonlijk gewoon een held die zijn eigen verhaald doet (mits 100% waar gebleken).
pi_219806243
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij is ook van functie gewisseld bij defensie zag ik.
In het begin was hij nog monteur van schepen en nu zit hij bij de luchtmacht.

-edit- lospedrosa was mij voor.
ah met dit soort verhalen is het wel anders misschien
pi_219806303
Enige dat ik wel raar vind is dit:

Als alpha, sbu alpha idd is, dan moet ie wel echt zelf special forces geweest zijn om daar bij te komen lijkt me. Sowieso een vreemde route van dat hele oude artikel van mortiersoldaat, naar SBU alpha special forces, naar daarna loopgraafvulling bij 3AB en daarna ineens weer zit ie bij de 4th rangers special forces die ook heel elite zijn.
pi_219806350
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:27 schreef skysherrif het volgende:

[ afbeelding ]

Als alpha, sbu alpha idd is, dan moet ie wel echt zelf special forces geweest zijn om daar bij te komen lijkt me. Sowieso een vreemde route van dat hele oude artikel van mortiersoldaat, naar SBU alpha special forces, naar daarna loopgraafvulling bij 3AB en daarna ineens weer zit ie bij de 4th rangers special forces die ook heel elite zijn.

In combinatie met dit... hmm Maargoed het zal wel verder ook niet zo belangrijk.
pi_219806433
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:27 schreef skysherrif het volgende:

[ afbeelding ]

Lijkt mij een gevalletje lekker makkelijk geld verdienen met verzonnen verhalen
  zondag 11 januari 2026 @ 11:43:29 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219806436
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Anyways.

Wel krachtig.

Laat Europa eerst maar eens beginnen met het beschermen van de eigen buitengrenzen en mensen die hier zijn maar niets willen maar wél vrijwillig zijn gekomen uitzetten. Als dat slaagt, kunnen we eens nadenken of we ook oorlogen kunnen winnen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 11 januari 2026 @ 11:44:55 #208
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219806445
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar zijn we mee gestopt na WW2.

En tot nu toe zijn het alleen maar woorden van de VS en geen daden.

De oorlog in Oekraïne zou binnen 24 uur beëindigd worden.
We zijn bijna een jaar verder, en op sancties na is de VS aardig tandeloos gebleken.
Omdat Rusland veel te sterk is en potentieel gevaarlijk is om te verslaan.
Dat ligt in een Groenland, Cuba, Venezuela of Colombia wel anders.

Choose your battle.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 11 januari 2026 @ 11:47:19 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219806466
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Grootheidswaanzin eerder. Telegraaf betaalt in pr incipe niet voor artikelen of interviews.
Figuren die zo openhartig zijn hebben vaak toch wel wat mentale problemen. Een soort hang naar erkenning ofzo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219806538
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grootheidswaanzin eerder. Telegraaf betaalt in pr incipe niet voor artikelen of interviews.
Figuren die zo openhartig zijn hebben vaak toch wel wat mentale problemen. Een soort hang naar erkenning ofzo.
Als je als huurling overal naar oorlogen zoekt heb je wel wat meer steken los. Toch is daar een hele groep van in Europa, Nederlanders, Duitsers overal komen ze vandaan en die zoeken elke brandhaard op.
Wat ook werkt voor die landen zijn de grote aantallen hoeren en drugs die beschikbaar zijn in de gebieden waar ze hun rust weer pakken, dat zijn 3 ingrediënten waar al die gasten naar zoeken.

Een goed boek over zo’n huurling is van Clifford Cremer, zoon van Ik Jan.
Vakman pur sang
pi_219806545
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bizar dat de Telegraaf dit dan publiceert. Maar met speculeren komen we niet verder.
pi_219806560
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je als huurling overal naar oorlogen zoekt heb je wel wat meer steken los. Toch is daar een hele groep van in Europa, Nederlanders, Duitsers overal komen ze vandaan en die zoeken elke brandhaard op.
Ik denk dat er best veel mensen zijn die met alle liefde iemand vermoorden en daar veel plezier uit halen. Het kan net zo goed ook je buurman zijn. Zodra alles wegvalt, bijvoorbeeld in een oorlogsgebied, dan komt de ware aard van mensen naar boven. Stel dat we in een post-apocalyptische wereld zouden leven en iemand probeert eten van je te stelen, dan schiet je diegene toch ook gewoon dood? Want dat soort dingen gaan dan echt gebeuren hoor.
pi_219806619
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat er best veel mensen zijn die met alle liefde iemand vermoorden en daar veel plezier uit halen. Het kan net zo goed ook je buurman zijn. Zodra alles wegvalt, bijvoorbeeld in een oorlogsgebied, dan komt de ware aard van mensen naar boven. Stel dat we in een post-apocalyptische wereld zouden leven en iemand probeert eten van je te stelen, dan schiet je diegene toch ook gewoon dood? Want dat soort dingen gaan dan echt gebeuren hoor.
Dit zijn niet de types die gewoon een stabiel leven leiden.
Maar het is van alle tijden, huurlingen.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 12:08:07 #214
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219806646
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat ook werkt voor die landen zijn de grote aantallen hoeren en drugs die beschikbaar zijn in de gebieden waar ze hun rust weer pakken, dat zijn 3 ingrediënten waar al die gasten naar zoeken.

Een goed boek over zo’n huurling is van Clifford Cremer, zoon van Ik Jan.
Zoiets ongeveer ja. Zoeken naar adrenaline en zingeving. Je ziet soms wel eens van die figuren op youtube met onsamenhangende verhalen. Soms ook gewoon veteranen.
Overigens geeft dit ook wel de kwaliteit van de oorlogsverslaggeving aan, van Telegraaf tot NOS.
De slachtsoffers en schade vallen alleen bij de Russen, maar uitleggen waarom Oekraïne nog niet gewonnen heeft óf waarom wij nu in standje paniek staan lukt niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219806772
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoiets ongeveer ja. Zoeken naar adrenaline en zingeving. Je ziet soms wel eens van die figuren op youtube met onsamenhangende verhalen. Soms ook gewoon veteranen.
Overigens geeft dit ook wel de kwaliteit van de oorlogsverslaggeving aan, van Telegraaf tot NOS.
De slachtsoffers en schade vallen alleen bij de Russen, maar uitleggen waarom Oekraïne nog niet gewonnen heeft óf waarom wij nu in standje paniek staan lukt niet.
Die laatste alinea had niet gehoeven.
Vakman pur sang
pi_219806796
Trouwens deze flapdrol uit Oostenrijk nog gehoord

https://www.instagram.com/reel/DTSgrzqCvmF/

We trappen alle Amerikanen uit Europa, alle basissen weg.

Ja? En onze nucleair schild en de verdediging dan?
Bedenk eens waarom die navo basissen daar zitten?
Vakman pur sang
pi_219807180
Oekraine - Rusland oorlog duurt nu langer dan the great patriotic war

;(
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 12:53:42 #218
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219807243
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom heeft Rusland nog steeds niet gewonnen eigenlijk? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219807546
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:

Omdat EU landen op de Fransen na stuk voor stuk te laf zijn hun eigen bommen te ontwikkelen of de Fransen te vragen garant te staan. Weet niet of je dat moet willen 'belonen.'
  zondag 11 januari 2026 @ 13:22:32 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219807683
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:

Dus een niet NATO lid gaat NATO landen wel even vertellen hoe het allemaal moet? :') _O-
pi_219807733
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:16 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Omdat EU landen op de Fransen na stuk voor stuk te laf zijn hun eigen bommen te ontwikkelen of de Fransen te vragen garant te staan. Weet niet of je dat moet willen 'belonen.'
Omdat we allemaal het non-profilatieverdrag hebben getekend. Gaan "wij" nu bommen bouwen dan gaat het verdrag de prullenbak in. Niet alleen in Europa maar ook het midden-oosten, Azie en Afrika.
pi_219807846
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:25 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Omdat we allemaal het non-profilatieverdrag hebben getekend. Gaan "wij" nu bommen bouwen dan gaat het verdrag de prullenbak in. Niet alleen in Europa maar ook het midden-oosten, Azie en Afrika.
Een papiertje met wat tekst kun je wijzigen met een nieuwe stapel papier en nog meer tekst.

Pure onwil.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:39:40 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219807956
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom heeft Rusland nog steeds niet gewonnen eigenlijk? :D
Ze winnen toch stap voor stap?
De Russen gaan ook niet all out he?
De Russen vechten met 130 miljoen tegen een mogendheid van 400 miljoen + én de Amerikanen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219808058
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, ze gebruiken maar 0,000001% van al hun troepen.

Ze hebben hun 100.000 T-14 armata's nog niet eens ingezet!

En hun 1000en Su-57's ook niet!
  zondag 11 januari 2026 @ 13:52:03 #225
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219808237
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ze gebruiken maar 0,000001% van al hun troepen.

Ze hebben hun 100.000 T-14 armata's nog niet eens ingezet!

En hun 1000en Su-57's ook niet!
Ik baseer mij gewoon op feiten én wat onze media outlet hierover zegt he?
De Russen moeten nog gaan beginnen aan mobiliseren, ze vechten nu met hun beroepsleger én een handvol huurlingen.
Het beste en nieuwe materiaal moet nog ingezet worden.
BRON BRON BRON BRON
https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.19fortyfive.c(...)-problem/?utm_source
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219808248
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen moeten nog gaan beginnen aan mobiliseren, ze vechten nu met hun beroepsleger én een handvol huurlingen.
BRON BRON BRON BRON
Maar heb je ook bronnen die daadwerkelijk bevestigen wat je stelt, of niet? _O-
  zondag 11 januari 2026 @ 13:53:33 #227
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219808251
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar heb je ook bronnen die daadwerkelijk bevestigen wat je stelt, of niet? _O-
Daar staan ze.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219808269
lol
pi_219808282
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar staan ze.
Eh, nee.

Maar misschien lees ik er over heen, en kun je ff de relevante zinssnede quoten?
  zondag 11 januari 2026 @ 13:56:33 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219808289
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, nee.

Maar misschien lees ik er over heen, en kun je ff de relevante zinssnede quoten?
Je kunt zelf prima lezen. Ik ga niet alles voor je oplepelen en uitzoeken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219808314
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kunt zelf prima lezen.
Klopt, vandaar dat ik je ook vraag of je bronnen hebt die ondersteunen wat je hier uitkraamt. Want dat doen die artikelen die je oplepelt namelijk niet.
pi_219808341
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus een niet NATO lid gaat NATO landen wel even vertellen hoe het allemaal moet? :') _O-
Heeft die Oostenrijker een punt denk je? Hij wordt wel bejubeld in comments her en der.
Want “sterke taal” daar houden we van.
Vakman pur sang
pi_219808350
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:16 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Daarom zijn de lid van navo en beschikken ze fysiek over Amerikaanse nukes.
Vakman pur sang
pi_219808474
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heeft die Oostenrijker een punt denk je? Hij wordt wel bejubeld in comments her en der.
Gunther is een heel aparte gast, Pro EU, Pro Oekraine, Nick fuentes fan/racistisch
. Wel grappig, maar niet enorm serieus nemen.
pi_219808620
quote:

[..]
Heeft die Oostenrijker een punt denk je?
Natuurlijk heeft hij dat.

twitter

Tenzij iemand mij wil uit gaan leggen dat het wel een goed idee is om de VS al die bases te gunnen, als ze de agressor worden.
  zondag 11 januari 2026 @ 14:17:43 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219808695
quote:
Oostenrijk moet eens stoppen met een grote broek aan te trekken. Prima lui verder om mee samen te werken hoor en echt geen domme figren, daar niet van. Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basissen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt. Bijna al die basissen worden gewoon internationaal (NATO verband) gebruikt.
pi_219808729
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef AchJa het volgende:
Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basisen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt.
+1 voor netjes om de olifant in de kamer heenwandelen.
  zondag 11 januari 2026 @ 14:23:33 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219808849
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze winnen toch stap voor stap?
De Russen vechten met 130 miljoen tegen een mogendheid van 400 miljoen + én de Amerikanen.
Oooow ze doen gewoon alleen maar net alsof ze zich helemaal stukbijten op Oekraïne?
Huilen dan.
pi_219808893
twitter

Op veel dingen heb ik kritiek, maar de Oekraiense DTEK medewerkers zijn echt tovenaars

En maar goed ook dat het weer werkt:

nu hopen dat er geen nieuwe massale aanval op de energie infrastructuur van kyiv komt.
pi_219808965
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oooow ze doen gewoon alleen maar net alsof ze zich helemaal stukbijten op Oekraïne?
Ja, gewoon inzetten op maximaal verlies van materialen en manschappen ^O^
pi_219809078
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oostenrijk moet eens stoppen met een grote broek aan te trekken. Prima lui verder om mee samen te werken hoor en echt geen domme figren, daar niet van. Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basissen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt. Bijna al die basissen worden gewoon internationaal (NATO verband) gebruikt.
Ja dat lijkt mij ook. En het is een absurd voorstel. Alsof de basissen er zitten om de VS te pleasen.
Dit zijn navo bassisen voor de Europese veiligheid.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 14:39:30 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 11 januari 2026 @ 14:39:59 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219809130
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat lijkt mij ook. En het is een absurd voorstel. Alsof de basissen er zitten om de VS te pleasen.
Dit zijn navo bassisen voor de Europese veiligheid.
Oorspronkelijk was de Amerikaanse aanwezigheid in Europa om ons tegen het Warschau pact te beschermen.
The End Times are wild
pi_219809176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb al een paar keer eerder verteld dat ik het niet zie gebeuren.
En meneer de oostenrijker is er ook vrij duidelijk over dat hij vind dat dat moet gebeuren ALS.

Als hij nou out of the blue roept dat dit moet gebeuren, maar: nee.

Maar dat belet jou niet om de messenger te shooten he.
pi_219809254
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom zijn de lid van navo en beschikken ze fysiek over Amerikaanse nukes.
Not your keys not your crypto
pi_219809391
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:44 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Not your keys not your crypto
Geen enkele IT-achtige beveiliging overleeft fysieke toegang.
pi_219809470
quote:

[..]
Logisch, meeste comments komen van de farms in Bangladesh en Nigeria
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 11 januari 2026 @ 14:53:14 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219809492
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:41 schreef ExTec het volgende:
En meneer de oostenrijker is er ook vrij duidelijk over dat hij vind dat dat moet gebeuren ALS.
Moet hij verder zelf weten. Ik vind dat die speldjesmeneer een wat minder grote broek moet aantrekken.

quote:
Als hij nou out of the blue roept dat dit moet gebeuren, maar: nee.

Maar dat belet jou niet om de messenger te shooten he.
Je bent in dit geval plotseling wel erg op de Oostenrijkse hand valt me op... In het verleden wist je niet hoe hard je moest roepen dat het eoa onbetrouwbaar knakenland was wat een dependance van de FSB was of zoiets was het... Van hoog tot laag liepen ze toch aan de leiband van de FSB?
pi_219809660
Veel leuke weetjes in deze aflevering van Solovyev Live.

pi_219809705
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet hij verder zelf weten. Ik vind dat die speldjesmeneer een wat minder grote broek moet aantrekken.
Borrelt echt zo'n luchtje op: AchJa ziet het niet gebeuren, persoonlijk, en daarom moet niemand het er maar over hebben.

Want anders heb je "een te grote broek aan".

Zal em nog een keer posten, we hebben helaas over een scenario wat niet outside the realm of possibility is:

twitter

Dat jij denkt van niet, prima, moet jij weten.

Maar dat doet 0 af aan de commentaren van mensen die hun licht laten schijnen over de situatie als het wel zou gebeuren.

quote:
Je bent in dit geval plotseling wel erg op de Oostenrijkse hand valt me op...
Ikzelf heb dit argument ook al meermaals gebezigd. Denk je dat ik soms ook aan de leiband van de FSB loop?
  zondag 11 januari 2026 @ 15:20:22 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219809718
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oorspronkelijk was de Amerikaanse aanwezigheid in Europa om ons tegen het Warschau pact te beschermen.
Dat "beschermen" is dan hoe je dat wilt/kunt zien of positioneren. Je stelling lijkt te redeneren vanuit machtsposities die er in de pragmatiek daarvan, er (helaas, gaan) toedoen.

De Amerikaanse aanwezigheid was vooral om haar (eigen, expansionele) belangen hier te vestigen.
In beginsel was de WO2 een US/SR deal van jij dit en wij dat; waar Rusland zeker niet werd gezien als directe tegenstander. Het was simpel landjepik.

Niet veel later ontstond het economisch belang (zeker sinds ca 1953; kolen en staal verdragen die uitmondden in de EU) en niet in de laatste plaats vanuit een gevoel omdat de westelijk gelegen EU nu eenmaal de bakermat vormde voor Amerika. Deels is dat nog steeds waar tal van groepen in de US zich intrinsiek verbonden voel(d)en met waar hun (voor)vaders vandaan zijn gekomen.

Wanneer mijn vrouw en ik afspreken dat zij vooral het binnenboel bestiert en ik grotendeels buiten de zaken regel, wil dat niet zeggen dat ik haar "bescherm" (en zij zich daarvoor maar dankbaar moet schikken).
Wat is dat mensen scheiden en degene met de veiliggestelde leefsituatie (huwelijkse voorwaarden e/o zorg voor 'kinderen' cq macht) feitelijk bepaalt wat de (on)mogelijkheden gaan worden voor de ander.
De pechhebber heeft/kon vaak niet verder kijken dan "samen" en verzaakte om tijdig een onafhankelijkheid voldoende veilig te stellen.

Waar het trans-Atlantisch (koekontende) fout is gegaan dat in "Art of de Deal" van een vastgoedmagnaat, de partijen zich niet langer wil(de) houden aan de grondslag van ontstane afspraken.
Dat EU zich liet beschermen was niet zozeer een keuze maar een ontstane situatie die ook van harte - en meer dan - is bewerkstelligd door de USA zelf die daarmee haar invloed uitoefende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219809768
oehhhh
pi_219809799
twitter

twitter

_O_ _O_ _O_ _O_
  zondag 11 januari 2026 @ 15:33:35 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219809891
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:18 schreef ExTec het volgende:

Borrelt echt zo'n luchtje op: AchJa ziet het niet gebeuren, persoonlijk, en daarom moet niemand het er maar over hebben.

Want anders heb je "een te grote broek aan".
Dus een mening verkondigen mag niet meer? Een bijzonder portret ben je ook.

quote:
Zal em nog een keer posten, we hebben helaas over een scenario wat niet outside the realm of possibility is:

[ x ]
Zoals elke krijgsmacht honderden plannen in de kast heeft liggen danwel over mogelijke scenario's nadenkt.

quote:
Dat jij denkt van niet, prima, moet jij weten.

Maar dat doet 0 af aan de commentaren van mensen die hun licht laten schijnen over de situatie als het wel zou gebeuren.
Ja en? Het staat iedereen vrij om het daar mee eens te zijn of niet en er commentaar op te leveren. Maar het is altijd wel opvallend dat als het commentaar niet in de kraam van jou te pas komt je dan stante pede in de gordijnen hangt.

quote:
Ikzelf heb dit argument ook al meermaals gebezigd. Denk je dat ik soms ook aan de leiband van de FSB loop?
Als het om Reisner gaat kom je superlatieven tekort om Oostenrijk als FSB land weg te zetten...
pi_219809896
quote:

[..]
BRON BRON BRON BRON
Jouw bronnen zeggen daar niets over.
AD artikel gaat bv over iets wat Rutte zegt.

Overigens jan en pietje uit verweggistan die voor het geld zich aanmelden kan je lastig nog onder het beroepsleger vinden vallen. Mobiliseren wordt in die verre gebieden gewoon al gedaan, alleen nog niet in de grote steden.

Beste en nieuwste materiaal ligt allang op de schroothoop.
pi_219809919
@ExTec gewoon negeren joh. Hij is het niet waard.
pi_219809979
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh huh.

Maar als meneer de oostenrijker het doet, en oostenrijk is gewoon EU lid, en uit hoofde daarvan mag hij hier gerust over spreken daar militaire bases op EU grondgebied niet exclusief een NAVO aangelegenheid is, maar ook gewoon een EU aangelegenheid,

Heeft meneer "een te grote broek aan".

quote:
Zoals elke krijgsmacht honderden plannen in de kast heeft liggen danwel over mogelijke scenario's nadenkt.
Exact. Maar ow wee als meneer de oostenrijker er mee komt.

quote:
Als het om Reisner gaat kom je superlatieven tekort om Oostenrijk als FSB land weg te zetten...
De infiltratie van veiligheidsdiensten in dat land door de FSB is gewoon feit? Genoeg over geschreven?

Maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
  zondag 11 januari 2026 @ 15:44:41 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219810014
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:40 schreef ExTec het volgende:
Uh huh.

Maar als meneer de oostenrijker het doet, en oostenrijk is gewoon EU lid, en uit hoofde daarvan mag hij hier gerust over spreken daar militaire bases op EU grondgebied niet exclusief een NAVO aangelegenheid is, maar ook gewoon een EU aangelegenheid,

Heeft meneer "een te grote broek aan".
EU =/= europa =/= NATO, dat zou zeker jij moeten weten.

En ja, hij trekt gewoon een grote broek aan.

quote:
Exact. Maar ow wee als meneer de oostenrijker er mee komt.
Nee hoor, dit geldt voor iedereen die met dit soort verhalen op de proppen komt.

quote:
De infiltratie van veiligheidsdiensten in dat land door de FSB is gewoon feit? Genoeg over geschreven?

Maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
Nu plotseling niet he?
pi_219810023
Over huurlingen gesproken, hier een stel afrikanen, die op weg gaan naar de frontlinie.

https://x.com/bayraktar_1love/status/2010304424422576450
pi_219810043
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:44 schreef AchJa het volgende:
EU =/= europa =/= NATO, dat zou zeker jij moeten weten.
Is Oostenrijk EU lid, Y/N?

Hebben we het over bases op EU grondgebied, Y/N?

quote:
Nee hoor, dit geldt voor iedereen die met dit soort verhalen op de proppen komt.
Precies.

quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:18 schreef ExTec het volgende:

pi_219810061
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:27 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

_O_ _O_ _O_ _O_
Kaspische Zee is best ver weg, laten we zeggen 1000km. En dan hebben ze ook nog video?
pi_219810094
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Kaspische Zee is best ver weg, laten we zeggen 1000km. En dan hebben ze ook nog video?
https://militarnyi.com/en(...)s-fp-1-attack-drone/
pi_219810157
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit zijn niet de types die gewoon een stabiel leven leiden.
Maar het is van alle tijden, huurlingen.
Kan wel hoor. Psychopathie komt veel vaker voor dan je denkt.
pi_219810195
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Pijnlijk 1 dimensionaal om te doen alsof huurlingen dat zijn omdat ze graag willen doden. Geld dat dan ook voor beroepssoldaten, soms?
pi_219810204
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Das wat anders, huurlingen trekken van land naar land maar herbergen zich vaak in discutabele plekken als Bangkok, Thailand en Afrika.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 16:05:40 #266
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810212
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon inzetten op maximaal verlies van materialen en manschappen ^O^
Het is mij niet duidelijk of je de geschiedenis een beetje kent, maar dat is NOOIT onderdeel geweest van de Russische en/of Sovjet oorlogsdoctrine, in de zin van besparing, integendeel, want vervangbaar... :')

Echter de doelen die zij hadden hebben ze altijd netjes gerealiseerd.
Ook deze keer zie ik het niet anders de geschiedenisboeken ingaan... :X
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
pi_219810214
quote:

[..]
BRON BRON BRON BRON
Ik heb het idee dat Rusland aan het begin van de invasie juist het beste ingezet heeft. Zoals die speciale Spetsnaz eenheden in Kyiv die daar heimelijk faalden.

Gaat ook niet zo lekker met die speciale operatie, dus als Rusland nog iets achter de hand heeft om het sneller af te wikkelen mogen ze wel opschieten.
pi_219810232
quote:

[..]
[..]
[..]
Ja en? Het staat iedereen vrij om het daar mee eens te zijn of niet en er commentaar op te leveren. Maar het is altijd wel opvallend dat als het commentaar niet in de kraam van jou te pas komt je dan stante pede in de gordijnen hangt.
[..]
Je hebt gewoon gelijk hoor.

En het is tegen het absurde aan als je als Niet-Navolid gaat roepen (dat roepen alleen al is kwalijk)
dat de wel-navo leden de navo bassisen gaan sluiten, oig de Amerikanen eruit gooien.

De hele Europese defensiesstructuur, zoals de F35 en vele andere wapensystemen werken alleen goed als de fabrikant deze steunt.

Bedenk ook dat de VS alleen apenland Venezuela is ingevallen en nooit direct heeft gesproken over militair ingrijpen tegen Navo bondgenoten.

Als je dan zulke uitspraken doet moeten ze je met zo’n witte jas met bijzonder lange mouwen ophalen.
Vakman pur sang
pi_219810238
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Het is mij niet duidelijk of je de geschiedenis een beetje kent, maar dat is NOOIT onderdeel geweest van de Russische en/of Sovjet oorlogsdoctrine, in de zin van besparing, integendeel, want vervangbaar... :')

Dan heb je de verkeerde boeken gelezen.
pi_219810257
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

huh
pi_219810262
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Bedenk ook dat de VS alleen apenland Venezuela is ingevallen en nooit direct heeft gesproken over militair ingrijpen tegen Navo bondgenoten.
Dat spreken daarover, doen ze hier: (3de ronde)

twitter
pi_219810309
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, en het is nog steeds een enorm goede verdediging tegen huidige communisten als Rusland en China. De hele nucleaire schil is hiermee gedekt in Europa, de allerbeste (en voor de EU goedkoopste) verdediging die je kunt hebben.

Stel je voor dat de Amerikanen echt vertrekken, hun wapensystemen meenemen, de F35 onderdelen niet leveren, en zich uitspreken voor het niet meer verdedigen van Europa.
De UK zit in team VS.
Dan heb je alleen nog wat stokoude Franse kernwapens en de Franse grillen en een Europese defensie met niet-werkende centraal commando.

Levensgevaarlijk voor het voortbestaan van een westers democratisch Europa.

Dat hoef ik eigenlijk niet uit te leggen want dat horen mensen al te weten.
Vakman pur sang
pi_219810360
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, en het is nog steeds een enorm goede verdediging tegen huidige communisten als Rusland en China. De hele nucleaire schil is hiermee gedekt in Europa, de allerbeste (en voor de EU goedkoopste) verdediging die je kunt hebben.

Stel je voor dat de Amerikanen echt vertrekken, hun wapensystemen meenemen, de F35 onderdelen niet leveren, en zich uitspreken voor het niet meer verdedigen van Europa.
De UK zit in team VS.
Dan heb je alleen nog wat stokoude Franse kernwapens en de Franse grillen en een Europese defensie met niet-werkende centraal commando.

Levensgevaarlijk voor het voortbestaan van een westers democratisch Europa.

Dat hoef ik eigenlijk niet uit te leggen want dat horen mensen al te weten.
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
+1 voor netjes om de olifant in de kamer heenwandelen.
pi_219810381
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat spreken daarover, doen ze hier: (3de ronde)

[ x ]
De enige bron daarvan is de immer betrouwbare Daily Mail.

Ik ga het niet herhalen, want dan begin je weer helemaal boos te worden, je weet waar je vatbaar voor bent.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 16:23:37 #275
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219810386
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:
huidige communisten als Rusland
huh
pi_219810394
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De enige bron daarvan is de immer betrouwbare Daily Mail.
Ow, dus het is gewoon "niet waar".

Helder.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:25:08 #277
38496 Perrin
pi_219810399
Hier laten we Oekraïners alleen tegen vechten, tegen deze meedogenloosheid en wreedheid. Terwijl we eindeloos vergaderen in onze verwarmde kantoren en driftig wapperen met het morele vingertje.

twitter
pi_219810417
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus het is gewoon "niet waar".

Helder.
Als je een bron hebt van Reuters of Ap kunnen we verder praten.
Vakman pur sang
pi_219810434
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, je hebt het bezworen joh.

Probleem is "weg".
  zondag 11 januari 2026 @ 16:30:31 #280
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810452
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
huh
Zijn de Fransen en de Duitsers niet finaal de pan ingehakt dan?
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  zondag 11 januari 2026 @ 16:36:20 #281
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810550
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wacht even, waarom zou dat betrouwbaar zijn? Dat is toch maar één kant van de medaille?
Hoe ben jij in staat een opinie te vormen en daar conclusies aan te verbinden aan de hand van halve informatie? :')
pi_219810608
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:36 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Wacht even, waarom zou dat betrouwbaar zijn? Dat is toch maar één kant van de medaille?
Hoe ben jij in staat een opinie te vormen en daar conclusies aan te verbinden aan de hand van halve informatie? :')
Hallo kloon van Extec.
Als ik met een bijzonder verhaal kom met bron Daily mail wil ik het commentaar en oeverloze huil-lach smileys wel eens zien. _O-
Vakman pur sang
pi_219810650
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hallo kloon van Extec.
Nee.
pi_219810683
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Rusland aan het begin van de invasie juist het beste ingezet heeft. Zoals die speciale Spetsnaz eenheden in Kyiv die daar heimelijk faalden.

Gaat ook niet zo lekker met die speciale operatie, dus als Rusland nog iets achter de hand heeft om het sneller af te wikkelen mogen ze wel opschieten.
Dat dus, als Rusland beter materiaal of betere troepen zou hebben, dan waren die al lang en breed ingezet.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:56:58 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219810882
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:48 schreef ExTec het volgende:
Is Oostenrijk EU lid, Y/N?
Y

quote:
Hebben we het over bases op EU grondgebied, Y/N?
Y

Is er een US basis in Oostenrijk: N...

Als dat nou het geval was geweest en hij het daar over had gehad had ik het verder prima gevonden.

Maar goed, het is ook niet relevant voor deze discussie natuurlijk, een Oostenrijker (geen NATO lid) die wel voor andere landen gaat bepalen wat ze moeten doen... Ook jij weet prima dat het niet zo werkt.

quote:
Precies.
Bijzondere conclusies weet je weer te trekken...
pi_219810984
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Y
[..]
Y

Is er een US basis in Oostenrijk: N...

Als dat nou het geval was geweest en hij het daar over had gehad had ik het verder prima gevonden.

Maar goed, het is ook niet relevant voor deze discussie natuurlijk, een Oostenrijker (geen NATO lid) die wel voor andere landen gaat bepalen wat ze moeten doen... Ook jij weet prima dat het niet zo werkt.
[..]
Bijzondere conclusies weet je weer te trekken...
Wat vind jij dat er moet gebeuren ALS de VS militair gaat avonturieren in groenland?

Ik vraag je niet of jij denkt dat dat gaat gebeuren, antwoord op die vraag weet ik al.

Weetjewel, een beetje van dit:

quote:
  zondag 11 januari 2026 @ 17:46:55 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219811490
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:02 schreef ExTec het volgende:
Wat vind jij dat er moet gebeuren ALS de VS militair gaat avonturieren in groenland?

Ik vraag je niet of jij denkt dat dat gaat gebeuren, antwoord op die vraag weet ik al.

Weetjewel, een beetje van dit:
Hangt er vanaf wat jij met "avonturieren" bedoelt. Als ze hun militaire aanwezigheid daar serieus gaan opplussen (Pituffik vml Thule) is dat wmb verder prima. En dat is nmm ook het meest waarschijnlijke scenario.

Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO danwel eoa oorlog tussen de NATO lidstaten onderling.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 11-01-2026 17:53:13 ]
pi_219811563
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat jij met "avonturieren" bedoelt. Als ze hun militaire aanwezigheid daar serieus gaan opplussen (Pituffik vml Thule) is dat wmb verder prima. En dat is nmm ook het meest waarschijnlijke scenario.
Eens. Algemeen bekend dat de VS er aanwezigheid heeft, en in het verleden een grotere had.

quote:
Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO.
Interessant. ;)
  zondag 11 januari 2026 @ 18:01:22 #289
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219811643
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hallo kloon van Extec.
Als ik met een bijzonder verhaal kom met bron Daily mail wil ik het commentaar en oeverloze huil-lach smileys wel eens zien. _O-
Flikker toch op man met je clone :+ :')
Reageer anders even op wat ik vraag in plaats van direct full-retard ad hominem te gaan... O-)
pi_219812467
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO danwel eoa oorlog tussen de NATO lidstaten onderling.
Klopt, enige verstandige geluid wat ik hier hoor.
Tevens is dit zoals het is, navo is nog steeds de basis en dit blijft nog wel even zo, onafhankelijkheid van die oranje mongool allemaal roeptoetert.
Vakman pur sang
pi_219812476
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:01 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Flikker toch op man met je clone :+ :')
Reageer anders even op wat ik vraag in plaats van direct full-retard ad hominem te gaan... O-)
Ik ken je niet, dus je hoeft niet te tutoyeren.
Je mag U zeggen.
Vakman pur sang
pi_219812546
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
Hier laten we Oekraïners alleen tegen vechten, tegen deze meedogenloosheid en wreedheid. Terwijl we eindeloos vergaderen in onze verwarmde kantoren en driftig wapperen met het morele vingertje.

[ x ]
Die zullen het koud hebben zeg.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 19:55:12 #293
236264 crew  capricia
pi_219812571
quote:

[ x ]
Arme zielen.
Ik weet wel wie hier de Nazi's zijn. Bah.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219812870
quote:

[ x ]
Oekraine outsourced wapens en munitie, Rusland outsourced personeel
pi_219812966
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Arme zielen.
Ik weet wel wie hier de Nazi's zijn. Bah.
Zelfs putinversteher Wierd Duk postte vandaag dat Rusland een racistisch kutland is en het leger barbaars. Nou, dan weet je het wel.
pi_219812977
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:29 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Oekraine outsourced wapens en munitie, Rusland outsourced personeel
Maar Rusland krijst tegelijk dat buitenlandse troepen in UA out of the question zijn. Hypocriet much.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 20:40:12 #297
236264 crew  capricia
pi_219813005
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar Rusland krijst tegelijk dat buitenlandse troepen in UA out of the question zijn. Hypocriet much.
Het zou goed zijn als we eens wat minder gaan luisteren naar wat Rusland allemaal uitkraamt.
De laatste keer dat ik keek was Oekraïne een eigen soevereine natie. En mogen ze uitnodigen wie ze willen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219813040
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfs putinversteher Wierd Duk postte vandaag dat Rusland een racistisch kutland is en het leger barbaars. Nou, dan weet je het wel.
Wierd Duk Putinversteher noemen. :')
pi_219813075
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou goed zijn als we eens wat minder gaan luisteren naar wat Rusland allemaal uitkraamt.
De laatste keer dat ik keek was Oekraïne een eigen soevereine natie. En mogen ze uitnodigen wie ze willen.
En hier is Rusland het dus niet mee eens. Daarom zijn die “onderhandelingen” ook totaal kansloos, de standpunten zijn onverenigbaar. Oekraïne wil gewoon bestaan, Rusland wil het bezetten en russificeren. Er is geen middenweg.
pi_219813081
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wierd Duk Putinversteher noemen. :')
Wierd Duk is een putinversteher.

En een opruiende clown.
pi_219813102
quote:
Ja het bereik is er, maar hoe komen ze aan de video feed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')