SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
te bedenken dat dus snel honderduizenden mensen daarmee bij min 10°C in de kou zitten omdat Rusland door de burger(s) te treffen haar gelijk wil doen (ver)gelden.quote:bron: nos
Burgemeester Klitsjko stelt dat de helft van de bijna 6000 flatgebouwen in Kyiv door de aanval niet meer verwarmd kunnen worden. Ook de watervoorziening is door de aanvallen verstoord, zegt hij.
Dan zitten jij en ik ook in het donker.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:09 schreef Vallon het volgende:
Best wel dramatisch
[..]
Ik zou bijna gaan pleiten voor (bom)aanslagen in Russische woongebieden zodat men daar ook bemerkt hoe het is wanneer het leven wordt verwoest.
Ja, die killswitch is de grootste onzin ter wereld. Wat de Wijk (en veel anderen) daarvan vindt interesseert me niet zoveel. Het is per defintie een bullshit verhaal, ik snap ook niet hoe mensen zoiets verzinnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
@:Achja @:LXIV @:Perrin
Interessante serie om te kijken, denk ik. Ben nu begonnen.
Achja, meen mij te herinneren dat jij eens zei dat een zogenoemde killswitch tot het rijk der onzin behoorde. De Wijk is een andere mening toegedaan.
https://argos.vpro.nl/collecties/f-35-onder-trumps-vleugels
Ik heb er geen verstand van, maar zou zoiets niet via een software update geïmplementeerd kunnen worden? Het is toch geen leesbare open sources software maar eerder een black box voor ons?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die killswitch is de grootste onzin ter wereld. Wat de Wijk (en veel anderen) daarvan vindt interesseert me niet zoveel. Het is per defintie een bullshit verhaal, ik snap ook niet hoe mensen zoiets verzinnen.
Ik heb er geen verstand van. Ik geloof niet dat er in de hardware een "back door" zit die geopend kan worden wanneer dat politiek/militair oppertuun is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die killswitch is de grootste onzin ter wereld. Wat de Wijk (en veel anderen) daarvan vindt interesseert me niet zoveel. Het is per defintie een bullshit verhaal, ik snap ook niet hoe mensen zoiets verzinnen.
Updates zet je denk ik uit op het moment dat je vermoedt dat de fabrikant je wil naaien..quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar zou zoiets niet via een software update geïmplementeerd kunnen worden? Het is toch geen leesbare open sources software maar eerder een black box voor ons?
Nee, blijft gewoon bullshit. Dat die Fransman daar ook over begint is gewoon Frans geneuzel om Franse spulletjes te promoten natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar zou zoiets niet via een software update geïmplementeerd kunnen worden? Het is toch geen leesbare open sources software maar eerder een black box voor ons?
De F-35 leunt zwaar op regelmatige software-updates en centraal aangestuurde onderhouds- en logistieke systemen. Zonder die steun kan het toestel nog vliegen, maar verliezen cruciale functies zoals sensoren, communicatie en zelfverdediging snel aan effectiviteit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Ik neem aan dat dit soort scenario getest zijn en door experts zijn uitgesloten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
De F-35 leunt zwaar op regelmatige software-updates en centraal aangestuurde onderhouds- en logistieke systemen. Zonder die steun kan het toestel nog vliegen, maar verliezen cruciale functies zoals sensoren, communicatie en zelfverdediging snel aan effectiviteit.
Er zijn helemaal geen "regelmatige software updates" in de zin van een besturingssysteem.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:52 schreef Perrin het volgende:
De F-35 leunt zwaar op regelmatige software-updates en centraal aangestuurde onderhouds- en logistieke systemen. Zonder die steun kan het toestel nog vliegen, maar verliezen cruciale functies zoals sensoren, communicatie en zelfverdediging snel aan effectiviteit.
Als de VS updates, ondersteunende systemen, onderhoud of onderdelen zouden stopzetten, kan een buitenlandse F-35-vloot daardoor zeer ernstig worden verzwakt. Die afhankelijkheid is de echte strategische kwetsbaarheid.. niet een geheime 'uitknop'.
Dat heb je met een Frans systeem natuurlijk net zo goed. En die vertrouw ik al helemaal niet meer na de Rainbow Warrior.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de VS updates, ondersteunende systemen, onderhoud of onderdelen zouden stopzetten, kan een buitenlandse F-35-vloot daardoor zeer ernstig worden verzwakt. Die afhankelijkheid is de echte strategische kwetsbaarheid.. niet een geheime 'uitknop'.
De VS kon in Venezuela ook overal ineens het licht uit doen. Ik denk dat er meer is wat ze kunnen waar wij totaal geen weet van hebben. Wat niet betekend dat ik hiermee zeg dat zo'n kill switch bestaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf in de eenvoudige apparatuur die ik verkoop zit een geheime killswitch, ter bescherming van klanten die niet betalen. Alleen bestaat dat niet op papier.
Ik ken ook een bedrijf in heavy lifting apparatuur die had dat offline ingebouwd, na 6 maanden liep een timer af en dan ging het ding in storing, via een code kreeg Klant dan weer 6 maanden of onbeperkt als die alles betaald had.
En hoe dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
De VS kon in Venezuela ook overal ineens het licht uit doen.
Weten we niet echt. Kan van alles zijn.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:13 schreef Radegast het volgende:
Jaren geleden wilden Egypte en de VAE een vliegveld bombarderen in Libie waar de militie zat van een of andere krijgsheer (ik dacht Haftar)
De Amerikanen kregen daar lucht van en beide landen kregen een waarschuwjng dat wanneer ze daarvoor hun F-16's zouden gebruiken dat dat ernstige gevolgen zouden hebben voor de samenwerking, training, ondersteuning en onderhoud van hun toestellen. F-16's bleven aan de grond. VAE gebruikte toen maar hun Mirage2000-9.
In de jaren hebben Egypte en de VAE grote orders geplaatst voor de Rafale.
Het probleem is dat je dan de overige F35 bondgenoten ook meteen beperkt. ALIS/ODIN is een samenwerking, als je daar iemand van uitsluit heeft de rest daar ook last van.quote:Als de Amerikanen jouw F-35's afluiten van ALIS/ODIN dan heb je niet direct waar wel vrij snel grote problemen om operationeel te blijven.
Gewoon een GBU op een energiecentrale ofzo? Soms zijn dingen heel simpel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
Weten we niet echt.Kan van alles zijn.
Werkt andersom ook zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:17 schreef AchJa het volgende:
Dat die Fransman allerlei doemscenario's zit op te hangen is gewoon Frans (niet Osinga) gedrag.... Koopt bij ons!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |