abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219808248
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik baseer mij gewoon op feiten én wat onze media outlet hierover zegt he?
De Russen moeten nog gaan beginnen aan mobiliseren, ze vechten nu met hun beroepsleger én een handvol huurlingen.
Het beste en nieuwe materiaal moet nog ingezet worden.
BRON BRON BRON BRON
https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.19fortyfive.c(...)-problem/?utm_source
Maar heb je ook bronnen die daadwerkelijk bevestigen wat je stelt, of niet? _O-
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:53:33 #227
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219808251
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar heb je ook bronnen die daadwerkelijk bevestigen wat je stelt, of niet? _O-
Daar staan ze.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219808269
lol
pi_219808282
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar staan ze.
Eh, nee.

Maar misschien lees ik er over heen, en kun je ff de relevante zinssnede quoten?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:56:33 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219808289
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, nee.

Maar misschien lees ik er over heen, en kun je ff de relevante zinssnede quoten?
Je kunt zelf prima lezen. Ik ga niet alles voor je oplepelen en uitzoeken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219808314
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kunt zelf prima lezen.
Klopt, vandaar dat ik je ook vraag of je bronnen hebt die ondersteunen wat je hier uitkraamt. Want dat doen die artikelen die je oplepelt namelijk niet.
pi_219808341
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus een niet NATO lid gaat NATO landen wel even vertellen hoe het allemaal moet? :') _O-
Heeft die Oostenrijker een punt denk je? Hij wordt wel bejubeld in comments her en der.
Want “sterke taal” daar houden we van.
Vakman pur sang
pi_219808350
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:16 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Omdat EU landen op de Fransen na stuk voor stuk te laf zijn hun eigen bommen te ontwikkelen of de Fransen te vragen garant te staan. Weet niet of je dat moet willen 'belonen.'
Daarom zijn de lid van navo en beschikken ze fysiek over Amerikaanse nukes.
Vakman pur sang
pi_219808474
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heeft die Oostenrijker een punt denk je? Hij wordt wel bejubeld in comments her en der.
Gunther is een heel aparte gast, Pro EU, Pro Oekraine, Nick fuentes fan/racistisch
. Wel grappig, maar niet enorm serieus nemen.
pi_219808620
quote:

[..]
Heeft die Oostenrijker een punt denk je?
Natuurlijk heeft hij dat.

twitter

Tenzij iemand mij wil uit gaan leggen dat het wel een goed idee is om de VS al die bases te gunnen, als ze de agressor worden.
  zondag 11 januari 2026 @ 14:17:43 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219808695
quote:
Oostenrijk moet eens stoppen met een grote broek aan te trekken. Prima lui verder om mee samen te werken hoor en echt geen domme figren, daar niet van. Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basissen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt. Bijna al die basissen worden gewoon internationaal (NATO verband) gebruikt.
pi_219808729
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef AchJa het volgende:
Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basisen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt.
+1 voor netjes om de olifant in de kamer heenwandelen.
  zondag 11 januari 2026 @ 14:23:33 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219808849
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze winnen toch stap voor stap?
De Russen gaan ook niet all out he?
De Russen vechten met 130 miljoen tegen een mogendheid van 400 miljoen + én de Amerikanen.
Oooow ze doen gewoon alleen maar net alsof ze zich helemaal stukbijten op Oekraïne?
Huilen dan.
pi_219808893
twitter

Op veel dingen heb ik kritiek, maar de Oekraiense DTEK medewerkers zijn echt tovenaars

En maar goed ook dat het weer werkt:

nu hopen dat er geen nieuwe massale aanval op de energie infrastructuur van kyiv komt.
pi_219808965
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oooow ze doen gewoon alleen maar net alsof ze zich helemaal stukbijten op Oekraïne?
Ja, gewoon inzetten op maximaal verlies van materialen en manschappen ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219809078
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oostenrijk moet eens stoppen met een grote broek aan te trekken. Prima lui verder om mee samen te werken hoor en echt geen domme figren, daar niet van. Maar dat je als niet NATO lid wel even een grote broek gaat aantrekken en gaat roepen dat je allerlei basissen in europa gaat sluiten dan weet je niet echt waar je het over hebt. Bijna al die basissen worden gewoon internationaal (NATO verband) gebruikt.
Ja dat lijkt mij ook. En het is een absurd voorstel. Alsof de basissen er zitten om de VS te pleasen.
Dit zijn navo bassisen voor de Europese veiligheid.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 14:39:30 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 11 januari 2026 @ 14:39:59 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219809130
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat lijkt mij ook. En het is een absurd voorstel. Alsof de basissen er zitten om de VS te pleasen.
Dit zijn navo bassisen voor de Europese veiligheid.
Oorspronkelijk was de Amerikaanse aanwezigheid in Europa om ons tegen het Warschau pact te beschermen.
The End Times are wild
pi_219809176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb al een paar keer eerder verteld dat ik het niet zie gebeuren.
En meneer de oostenrijker is er ook vrij duidelijk over dat hij vind dat dat moet gebeuren ALS.

Als hij nou out of the blue roept dat dit moet gebeuren, maar: nee.

Maar dat belet jou niet om de messenger te shooten he.
pi_219809254
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom zijn de lid van navo en beschikken ze fysiek over Amerikaanse nukes.
Not your keys not your crypto
pi_219809391
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:44 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Not your keys not your crypto
Geen enkele IT-achtige beveiliging overleeft fysieke toegang.
pi_219809470
quote:

[..]
Logisch, meeste comments komen van de farms in Bangladesh en Nigeria
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 11 januari 2026 @ 14:53:14 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219809492
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:41 schreef ExTec het volgende:
En meneer de oostenrijker is er ook vrij duidelijk over dat hij vind dat dat moet gebeuren ALS.
Moet hij verder zelf weten. Ik vind dat die speldjesmeneer een wat minder grote broek moet aantrekken.

quote:
Als hij nou out of the blue roept dat dit moet gebeuren, maar: nee.

Maar dat belet jou niet om de messenger te shooten he.
Je bent in dit geval plotseling wel erg op de Oostenrijkse hand valt me op... In het verleden wist je niet hoe hard je moest roepen dat het eoa onbetrouwbaar knakenland was wat een dependance van de FSB was of zoiets was het... Van hoog tot laag liepen ze toch aan de leiband van de FSB?
pi_219809660
Veel leuke weetjes in deze aflevering van Solovyev Live.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219809705
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet hij verder zelf weten. Ik vind dat die speldjesmeneer een wat minder grote broek moet aantrekken.
Borrelt echt zo'n luchtje op: AchJa ziet het niet gebeuren, persoonlijk, en daarom moet niemand het er maar over hebben.

Want anders heb je "een te grote broek aan".

Zal em nog een keer posten, we hebben helaas over een scenario wat niet outside the realm of possibility is:

twitter

Dat jij denkt van niet, prima, moet jij weten.

Maar dat doet 0 af aan de commentaren van mensen die hun licht laten schijnen over de situatie als het wel zou gebeuren.

quote:
Je bent in dit geval plotseling wel erg op de Oostenrijkse hand valt me op...
Ikzelf heb dit argument ook al meermaals gebezigd. Denk je dat ik soms ook aan de leiband van de FSB loop?
  zondag 11 januari 2026 @ 15:20:22 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219809718
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oorspronkelijk was de Amerikaanse aanwezigheid in Europa om ons tegen het Warschau pact te beschermen.
Dat "beschermen" is dan hoe je dat wilt/kunt zien of positioneren. Je stelling lijkt te redeneren vanuit machtsposities die er in de pragmatiek daarvan, er (helaas, gaan) toedoen.

De Amerikaanse aanwezigheid was vooral om haar (eigen, expansionele) belangen hier te vestigen.
In beginsel was de WO2 een US/SR deal van jij dit en wij dat; waar Rusland zeker niet werd gezien als directe tegenstander. Het was simpel landjepik.

Niet veel later ontstond het economisch belang (zeker sinds ca 1953; kolen en staal verdragen die uitmondden in de EU) en niet in de laatste plaats vanuit een gevoel omdat de westelijk gelegen EU nu eenmaal de bakermat vormde voor Amerika. Deels is dat nog steeds waar tal van groepen in de US zich intrinsiek verbonden voel(d)en met waar hun (voor)vaders vandaan zijn gekomen.

Wanneer mijn vrouw en ik afspreken dat zij vooral het binnenboel bestiert en ik grotendeels buiten de zaken regel, wil dat niet zeggen dat ik haar "bescherm" (en zij zich daarvoor maar dankbaar moet schikken).
Wat is dat mensen scheiden en degene met de veiliggestelde leefsituatie (huwelijkse voorwaarden e/o zorg voor 'kinderen' cq macht) feitelijk bepaalt wat de (on)mogelijkheden gaan worden voor de ander.
De pechhebber heeft/kon vaak niet verder kijken dan "samen" en verzaakte om tijdig een onafhankelijkheid voldoende veilig te stellen.

Waar het trans-Atlantisch (koekontende) fout is gegaan dat in "Art of de Deal" van een vastgoedmagnaat, de partijen zich niet langer wil(de) houden aan de grondslag van ontstane afspraken.
Dat EU zich liet beschermen was niet zozeer een keuze maar een ontstane situatie die ook van harte - en meer dan - is bewerkstelligd door de USA zelf die daarmee haar invloed uitoefende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219809768
oehhhh
pi_219809799
twitter

twitter

_O_ _O_ _O_ _O_
  zondag 11 januari 2026 @ 15:33:35 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219809891
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:18 schreef ExTec het volgende:

Borrelt echt zo'n luchtje op: AchJa ziet het niet gebeuren, persoonlijk, en daarom moet niemand het er maar over hebben.

Want anders heb je "een te grote broek aan".
Dus een mening verkondigen mag niet meer? Een bijzonder portret ben je ook.

quote:
Zal em nog een keer posten, we hebben helaas over een scenario wat niet outside the realm of possibility is:

[ x ]
Zoals elke krijgsmacht honderden plannen in de kast heeft liggen danwel over mogelijke scenario's nadenkt.

quote:
Dat jij denkt van niet, prima, moet jij weten.

Maar dat doet 0 af aan de commentaren van mensen die hun licht laten schijnen over de situatie als het wel zou gebeuren.
Ja en? Het staat iedereen vrij om het daar mee eens te zijn of niet en er commentaar op te leveren. Maar het is altijd wel opvallend dat als het commentaar niet in de kraam van jou te pas komt je dan stante pede in de gordijnen hangt.

quote:
Ikzelf heb dit argument ook al meermaals gebezigd. Denk je dat ik soms ook aan de leiband van de FSB loop?
Als het om Reisner gaat kom je superlatieven tekort om Oostenrijk als FSB land weg te zetten...
pi_219809896
quote:

[..]
De Russen moeten nog gaan beginnen aan mobiliseren, ze vechten nu met hun beroepsleger én een handvol huurlingen.
BRON BRON BRON BRON
Jouw bronnen zeggen daar niets over.
AD artikel gaat bv over iets wat Rutte zegt.

Overigens jan en pietje uit verweggistan die voor het geld zich aanmelden kan je lastig nog onder het beroepsleger vinden vallen. Mobiliseren wordt in die verre gebieden gewoon al gedaan, alleen nog niet in de grote steden.

Beste en nieuwste materiaal ligt allang op de schroothoop.
pi_219809919
@ExTec gewoon negeren joh. Hij is het niet waard.
pi_219809979
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh huh.

Maar als meneer de oostenrijker het doet, en oostenrijk is gewoon EU lid, en uit hoofde daarvan mag hij hier gerust over spreken daar militaire bases op EU grondgebied niet exclusief een NAVO aangelegenheid is, maar ook gewoon een EU aangelegenheid,

Heeft meneer "een te grote broek aan".

quote:
Zoals elke krijgsmacht honderden plannen in de kast heeft liggen danwel over mogelijke scenario's nadenkt.
Exact. Maar ow wee als meneer de oostenrijker er mee komt.

quote:
Als het om Reisner gaat kom je superlatieven tekort om Oostenrijk als FSB land weg te zetten...
De infiltratie van veiligheidsdiensten in dat land door de FSB is gewoon feit? Genoeg over geschreven?

Maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
  zondag 11 januari 2026 @ 15:44:41 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219810014
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:40 schreef ExTec het volgende:
Uh huh.

Maar als meneer de oostenrijker het doet, en oostenrijk is gewoon EU lid, en uit hoofde daarvan mag hij hier gerust over spreken daar militaire bases op EU grondgebied niet exclusief een NAVO aangelegenheid is, maar ook gewoon een EU aangelegenheid,

Heeft meneer "een te grote broek aan".
EU =/= europa =/= NATO, dat zou zeker jij moeten weten.

En ja, hij trekt gewoon een grote broek aan.

quote:
Exact. Maar ow wee als meneer de oostenrijker er mee komt.
Nee hoor, dit geldt voor iedereen die met dit soort verhalen op de proppen komt.

quote:
De infiltratie van veiligheidsdiensten in dat land door de FSB is gewoon feit? Genoeg over geschreven?

Maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken.
Nu plotseling niet he?
pi_219810023
Over huurlingen gesproken, hier een stel afrikanen, die op weg gaan naar de frontlinie.

https://x.com/bayraktar_1love/status/2010304424422576450
pi_219810043
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:44 schreef AchJa het volgende:
EU =/= europa =/= NATO, dat zou zeker jij moeten weten.
Is Oostenrijk EU lid, Y/N?

Hebben we het over bases op EU grondgebied, Y/N?

quote:
Nee hoor, dit geldt voor iedereen die met dit soort verhalen op de proppen komt.
Precies.

quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:18 schreef ExTec het volgende:

pi_219810061
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:27 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

_O_ _O_ _O_ _O_
Kaspische Zee is best ver weg, laten we zeggen 1000km. En dan hebben ze ook nog video?
pi_219810094
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Kaspische Zee is best ver weg, laten we zeggen 1000km. En dan hebben ze ook nog video?
https://militarnyi.com/en(...)s-fp-1-attack-drone/
pi_219810157
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit zijn niet de types die gewoon een stabiel leven leiden.
Maar het is van alle tijden, huurlingen.
Kan wel hoor. Psychopathie komt veel vaker voor dan je denkt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219810195
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Pijnlijk 1 dimensionaal om te doen alsof huurlingen dat zijn omdat ze graag willen doden. Geld dat dan ook voor beroepssoldaten, soms?
pi_219810204
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Das wat anders, huurlingen trekken van land naar land maar herbergen zich vaak in discutabele plekken als Bangkok, Thailand en Afrika.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 16:05:40 #266
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810212
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gewoon inzetten op maximaal verlies van materialen en manschappen ^O^
Het is mij niet duidelijk of je de geschiedenis een beetje kent, maar dat is NOOIT onderdeel geweest van de Russische en/of Sovjet oorlogsdoctrine, in de zin van besparing, integendeel, want vervangbaar... :')

Echter de doelen die zij hadden hebben ze altijd netjes gerealiseerd.
Ook deze keer zie ik het niet anders de geschiedenisboeken ingaan... :X
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
pi_219810214
quote:

[..]
BRON BRON BRON BRON
Ik heb het idee dat Rusland aan het begin van de invasie juist het beste ingezet heeft. Zoals die speciale Spetsnaz eenheden in Kyiv die daar heimelijk faalden.

Gaat ook niet zo lekker met die speciale operatie, dus als Rusland nog iets achter de hand heeft om het sneller af te wikkelen mogen ze wel opschieten.
pi_219810232
quote:

[..]
[..]
[..]
Ja en? Het staat iedereen vrij om het daar mee eens te zijn of niet en er commentaar op te leveren. Maar het is altijd wel opvallend dat als het commentaar niet in de kraam van jou te pas komt je dan stante pede in de gordijnen hangt.
[..]
Je hebt gewoon gelijk hoor.

En het is tegen het absurde aan als je als Niet-Navolid gaat roepen (dat roepen alleen al is kwalijk)
dat de wel-navo leden de navo bassisen gaan sluiten, oig de Amerikanen eruit gooien.

De hele Europese defensiesstructuur, zoals de F35 en vele andere wapensystemen werken alleen goed als de fabrikant deze steunt.

Bedenk ook dat de VS alleen apenland Venezuela is ingevallen en nooit direct heeft gesproken over militair ingrijpen tegen Navo bondgenoten.

Als je dan zulke uitspraken doet moeten ze je met zo’n witte jas met bijzonder lange mouwen ophalen.
Vakman pur sang
pi_219810238
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Het is mij niet duidelijk of je de geschiedenis een beetje kent, maar dat is NOOIT onderdeel geweest van de Russische en/of Sovjet oorlogsdoctrine, in de zin van besparing, integendeel, want vervangbaar... :')

Dan heb je de verkeerde boeken gelezen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219810257
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

huh
pi_219810262
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Bedenk ook dat de VS alleen apenland Venezuela is ingevallen en nooit direct heeft gesproken over militair ingrijpen tegen Navo bondgenoten.
Dat spreken daarover, doen ze hier: (3de ronde)

twitter
pi_219810309
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, en het is nog steeds een enorm goede verdediging tegen huidige communisten als Rusland en China. De hele nucleaire schil is hiermee gedekt in Europa, de allerbeste (en voor de EU goedkoopste) verdediging die je kunt hebben.

Stel je voor dat de Amerikanen echt vertrekken, hun wapensystemen meenemen, de F35 onderdelen niet leveren, en zich uitspreken voor het niet meer verdedigen van Europa.
De UK zit in team VS.
Dan heb je alleen nog wat stokoude Franse kernwapens en de Franse grillen en een Europese defensie met niet-werkende centraal commando.

Levensgevaarlijk voor het voortbestaan van een westers democratisch Europa.

Dat hoef ik eigenlijk niet uit te leggen want dat horen mensen al te weten.
Vakman pur sang
pi_219810360
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, en het is nog steeds een enorm goede verdediging tegen huidige communisten als Rusland en China. De hele nucleaire schil is hiermee gedekt in Europa, de allerbeste (en voor de EU goedkoopste) verdediging die je kunt hebben.

Stel je voor dat de Amerikanen echt vertrekken, hun wapensystemen meenemen, de F35 onderdelen niet leveren, en zich uitspreken voor het niet meer verdedigen van Europa.
De UK zit in team VS.
Dan heb je alleen nog wat stokoude Franse kernwapens en de Franse grillen en een Europese defensie met niet-werkende centraal commando.

Levensgevaarlijk voor het voortbestaan van een westers democratisch Europa.

Dat hoef ik eigenlijk niet uit te leggen want dat horen mensen al te weten.
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
+1 voor netjes om de olifant in de kamer heenwandelen.
pi_219810381
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat spreken daarover, doen ze hier: (3de ronde)

[ x ]
De enige bron daarvan is de immer betrouwbare Daily Mail.

Ik ga het niet herhalen, want dan begin je weer helemaal boos te worden, je weet waar je vatbaar voor bent.
Vakman pur sang
  zondag 11 januari 2026 @ 16:23:37 #275
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219810386
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:
huidige communisten als Rusland
huh
pi_219810394
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De enige bron daarvan is de immer betrouwbare Daily Mail.
Ow, dus het is gewoon "niet waar".

Helder.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:25:08 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219810399
Hier laten we Oekraïners alleen tegen vechten, tegen deze meedogenloosheid en wreedheid. Terwijl we eindeloos vergaderen in onze verwarmde kantoren en driftig wapperen met het morele vingertje.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219810417
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus het is gewoon "niet waar".

Helder.
Als je een bron hebt van Reuters of Ap kunnen we verder praten.
Vakman pur sang
pi_219810434
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, je hebt het bezworen joh.

Probleem is "weg".
  zondag 11 januari 2026 @ 16:30:31 #280
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810452
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
huh
Zijn de Fransen en de Duitsers niet finaal de pan ingehakt dan?
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  zondag 11 januari 2026 @ 16:36:20 #281
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219810550
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wacht even, waarom zou dat betrouwbaar zijn? Dat is toch maar één kant van de medaille?
Hoe ben jij in staat een opinie te vormen en daar conclusies aan te verbinden aan de hand van halve informatie? :')
pi_219810608
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:36 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Wacht even, waarom zou dat betrouwbaar zijn? Dat is toch maar één kant van de medaille?
Hoe ben jij in staat een opinie te vormen en daar conclusies aan te verbinden aan de hand van halve informatie? :')
Hallo kloon van Extec.
Als ik met een bijzonder verhaal kom met bron Daily mail wil ik het commentaar en oeverloze huil-lach smileys wel eens zien. _O-
Vakman pur sang
pi_219810650
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hallo kloon van Extec.
Nee.
pi_219810683
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Rusland aan het begin van de invasie juist het beste ingezet heeft. Zoals die speciale Spetsnaz eenheden in Kyiv die daar heimelijk faalden.

Gaat ook niet zo lekker met die speciale operatie, dus als Rusland nog iets achter de hand heeft om het sneller af te wikkelen mogen ze wel opschieten.
Dat dus, als Rusland beter materiaal of betere troepen zou hebben, dan waren die al lang en breed ingezet.
  zondag 11 januari 2026 @ 16:56:58 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219810882
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:48 schreef ExTec het volgende:
Is Oostenrijk EU lid, Y/N?
Y

quote:
Hebben we het over bases op EU grondgebied, Y/N?
Y

Is er een US basis in Oostenrijk: N...

Als dat nou het geval was geweest en hij het daar over had gehad had ik het verder prima gevonden.

Maar goed, het is ook niet relevant voor deze discussie natuurlijk, een Oostenrijker (geen NATO lid) die wel voor andere landen gaat bepalen wat ze moeten doen... Ook jij weet prima dat het niet zo werkt.

quote:
Precies.
Bijzondere conclusies weet je weer te trekken...
pi_219810984
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Y
[..]
Y

Is er een US basis in Oostenrijk: N...

Als dat nou het geval was geweest en hij het daar over had gehad had ik het verder prima gevonden.

Maar goed, het is ook niet relevant voor deze discussie natuurlijk, een Oostenrijker (geen NATO lid) die wel voor andere landen gaat bepalen wat ze moeten doen... Ook jij weet prima dat het niet zo werkt.
[..]
Bijzondere conclusies weet je weer te trekken...
Wat vind jij dat er moet gebeuren ALS de VS militair gaat avonturieren in groenland?

Ik vraag je niet of jij denkt dat dat gaat gebeuren, antwoord op die vraag weet ik al.

Weetjewel, een beetje van dit:

quote:
  zondag 11 januari 2026 @ 17:46:55 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219811490
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:02 schreef ExTec het volgende:
Wat vind jij dat er moet gebeuren ALS de VS militair gaat avonturieren in groenland?

Ik vraag je niet of jij denkt dat dat gaat gebeuren, antwoord op die vraag weet ik al.

Weetjewel, een beetje van dit:
Hangt er vanaf wat jij met "avonturieren" bedoelt. Als ze hun militaire aanwezigheid daar serieus gaan opplussen (Pituffik vml Thule) is dat wmb verder prima. En dat is nmm ook het meest waarschijnlijke scenario.

Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO danwel eoa oorlog tussen de NATO lidstaten onderling.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 11-01-2026 17:53:13 ]
pi_219811563
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat jij met "avonturieren" bedoelt. Als ze hun militaire aanwezigheid daar serieus gaan opplussen (Pituffik vml Thule) is dat wmb verder prima. En dat is nmm ook het meest waarschijnlijke scenario.
Eens. Algemeen bekend dat de VS er aanwezigheid heeft, en in het verleden een grotere had.

quote:
Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO.
Interessant. ;)
  zondag 11 januari 2026 @ 18:01:22 #289
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_219811643
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hallo kloon van Extec.
Als ik met een bijzonder verhaal kom met bron Daily mail wil ik het commentaar en oeverloze huil-lach smileys wel eens zien. _O-
Flikker toch op man met je clone :+ :')
Reageer anders even op wat ik vraag in plaats van direct full-retard ad hominem te gaan... O-)
pi_219812467
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mochten ze serieus de boel gewapenderhand met geweld gaan innemen en bezetten dan is het einde Trump (op wat voor manier dan ook, wsl een interne dader) en niet einde NATO danwel eoa oorlog tussen de NATO lidstaten onderling.
Klopt, enige verstandige geluid wat ik hier hoor.
Tevens is dit zoals het is, navo is nog steeds de basis en dit blijft nog wel even zo, onafhankelijkheid van die oranje mongool allemaal roeptoetert.
Vakman pur sang
pi_219812476
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:01 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Flikker toch op man met je clone :+ :')
Reageer anders even op wat ik vraag in plaats van direct full-retard ad hominem te gaan... O-)
Ik ken je niet, dus je hoeft niet te tutoyeren.
Je mag U zeggen.
Vakman pur sang
pi_219812546
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
Hier laten we Oekraïners alleen tegen vechten, tegen deze meedogenloosheid en wreedheid. Terwijl we eindeloos vergaderen in onze verwarmde kantoren en driftig wapperen met het morele vingertje.

[ x ]
Die zullen het koud hebben zeg.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 19:55:12 #293
236264 crew  capricia
pi_219812571
quote:

[ x ]
Arme zielen.
Ik weet wel wie hier de Nazi's zijn. Bah.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219812870
quote:

[ x ]
Oekraine outsourced wapens en munitie, Rusland outsourced personeel
pi_219812966
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Arme zielen.
Ik weet wel wie hier de Nazi's zijn. Bah.
Zelfs putinversteher Wierd Duk postte vandaag dat Rusland een racistisch kutland is en het leger barbaars. Nou, dan weet je het wel.
pi_219812977
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:29 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Oekraine outsourced wapens en munitie, Rusland outsourced personeel
Maar Rusland krijst tegelijk dat buitenlandse troepen in UA out of the question zijn. Hypocriet much.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 20:40:12 #297
236264 crew  capricia
pi_219813005
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar Rusland krijst tegelijk dat buitenlandse troepen in UA out of the question zijn. Hypocriet much.
Het zou goed zijn als we eens wat minder gaan luisteren naar wat Rusland allemaal uitkraamt.
De laatste keer dat ik keek was Oekraïne een eigen soevereine natie. En mogen ze uitnodigen wie ze willen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219813040
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfs putinversteher Wierd Duk postte vandaag dat Rusland een racistisch kutland is en het leger barbaars. Nou, dan weet je het wel.
Wierd Duk Putinversteher noemen. :')
pi_219813075
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou goed zijn als we eens wat minder gaan luisteren naar wat Rusland allemaal uitkraamt.
De laatste keer dat ik keek was Oekraïne een eigen soevereine natie. En mogen ze uitnodigen wie ze willen.
En hier is Rusland het dus niet mee eens. Daarom zijn die “onderhandelingen” ook totaal kansloos, de standpunten zijn onverenigbaar. Oekraïne wil gewoon bestaan, Rusland wil het bezetten en russificeren. Er is geen middenweg.
pi_219813081
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wierd Duk Putinversteher noemen. :')
Wierd Duk is een putinversteher.

En een opruiende clown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')