En een week terug kwam deel 1 van dit verhaal uit.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die knaap is hier al eerder voorbij gekomen, ik geloof er nog steeds niet zo in.
slashdotter3 in NWS / Oorlog in Oekraïne #754 No-fly zone
ah met dit soort verhalen is het wel anders misschienquote:Op zondag 11 januari 2026 11:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij is ook van functie gewisseld bij defensie zag ik.
In het begin was hij nog monteur van schepen en nu zit hij bij de luchtmacht.
-edit- lospedrosa was mij voor.
quote:Op zondag 11 januari 2026 11:27 schreef skysherrif het volgende:
Enige dat ik wel raar vind is dit:
[ afbeelding ]
Als alpha, sbu alpha idd is, dan moet ie wel echt zelf special forces geweest zijn om daar bij te komen lijkt me. Sowieso een vreemde route van dat hele oude artikel van mortiersoldaat, naar SBU alpha special forces, naar daarna loopgraafvulling bij 3AB en daarna ineens weer zit ie bij de 4th rangers special forces die ook heel elite zijn.
Lijkt mij een gevalletje lekker makkelijk geld verdienen met verzonnen verhalenquote:Op zondag 11 januari 2026 11:27 schreef skysherrif het volgende:
Enige dat ik wel raar vind is dit:
[ afbeelding ]
Als alpha, sbu alpha idd is, dan moet ie wel echt zelf special forces geweest zijn om daar bij te komen lijkt me. Sowieso een vreemde route van dat hele oude artikel van mortiersoldaat, naar SBU alpha special forces, naar daarna loopgraafvulling bij 3AB en daarna ineens weer zit ie bij de 4th rangers special forces die ook heel elite zijn.
Laat Europa eerst maar eens beginnen met het beschermen van de eigen buitengrenzen en mensen die hier zijn maar niets willen maar wél vrijwillig zijn gekomen uitzetten. Als dat slaagt, kunnen we eens nadenken of we ook oorlogen kunnen winnen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij was eerst klusjesman en beveiliger en dan weer zat ie bij de luchtmacht,
Anyways.
Deze taal hoor je niet snel binnen Europa.
https://www.instagram.com/reel/DRCnuJflQX0/
Wel krachtig.
Moet je in Europa zeggen. Onze volledige inzet en focus is het winnen van oorlogen niet alleen het verdedigen.
Omdat Rusland veel te sterk is en potentieel gevaarlijk is om te verslaan.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar zijn we mee gestopt na WW2.
En tot nu toe zijn het alleen maar woorden van de VS en geen daden.
De oorlog in Oekraïne zou binnen 24 uur beëindigd worden.
We zijn bijna een jaar verder, en op sancties na is de VS aardig tandeloos gebleken.
Grootheidswaanzin eerder. Telegraaf betaalt in pr incipe niet voor artikelen of interviews.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt mij een gevalletje lekker makkelijk geld verdienen met verzonnen verhalen
Als je als huurling overal naar oorlogen zoekt heb je wel wat meer steken los. Toch is daar een hele groep van in Europa, Nederlanders, Duitsers overal komen ze vandaan en die zoeken elke brandhaard op.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin eerder. Telegraaf betaalt in pr incipe niet voor artikelen of interviews.
Figuren die zo openhartig zijn hebben vaak toch wel wat mentale problemen. Een soort hang naar erkenning ofzo.
Bizar dat de Telegraaf dit dan publiceert. Maar met speculeren komen we niet verder.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt mij een gevalletje lekker makkelijk geld verdienen met verzonnen verhalen
Ik denk dat er best veel mensen zijn die met alle liefde iemand vermoorden en daar veel plezier uit halen. Het kan net zo goed ook je buurman zijn. Zodra alles wegvalt, bijvoorbeeld in een oorlogsgebied, dan komt de ware aard van mensen naar boven. Stel dat we in een post-apocalyptische wereld zouden leven en iemand probeert eten van je te stelen, dan schiet je diegene toch ook gewoon dood? Want dat soort dingen gaan dan echt gebeuren hoor.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je als huurling overal naar oorlogen zoekt heb je wel wat meer steken los. Toch is daar een hele groep van in Europa, Nederlanders, Duitsers overal komen ze vandaan en die zoeken elke brandhaard op.
Dit zijn niet de types die gewoon een stabiel leven leiden.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat er best veel mensen zijn die met alle liefde iemand vermoorden en daar veel plezier uit halen. Het kan net zo goed ook je buurman zijn. Zodra alles wegvalt, bijvoorbeeld in een oorlogsgebied, dan komt de ware aard van mensen naar boven. Stel dat we in een post-apocalyptische wereld zouden leven en iemand probeert eten van je te stelen, dan schiet je diegene toch ook gewoon dood? Want dat soort dingen gaan dan echt gebeuren hoor.
Zoiets ongeveer ja. Zoeken naar adrenaline en zingeving. Je ziet soms wel eens van die figuren op youtube met onsamenhangende verhalen. Soms ook gewoon veteranen.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je als huurling overal naar oorlogen zoekt heb je wel wat meer steken los. Toch is daar een hele groep van in Europa, Nederlanders, Duitsers overal komen ze vandaan en die zoeken elke brandhaard op.
Wat ook werkt voor die landen zijn de grote aantallen hoeren en drugs die beschikbaar zijn in de gebieden waar ze hun rust weer pakken, dat zijn 3 ingrediënten waar al die gasten naar zoeken.
Een goed boek over zo’n huurling is van Clifford Cremer, zoon van Ik Jan.
Die laatste alinea had niet gehoeven.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoiets ongeveer ja. Zoeken naar adrenaline en zingeving. Je ziet soms wel eens van die figuren op youtube met onsamenhangende verhalen. Soms ook gewoon veteranen.
Overigens geeft dit ook wel de kwaliteit van de oorlogsverslaggeving aan, van Telegraaf tot NOS.
De slachtsoffers en schade vallen alleen bij de Russen, maar uitleggen waarom Oekraïne nog niet gewonnen heeft óf waarom wij nu in standje paniek staan lukt niet.
Waarom heeft Rusland nog steeds niet gewonnen eigenlijk?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoiets ongeveer ja. Zoeken naar adrenaline en zingeving. Je ziet soms wel eens van die figuren op youtube met onsamenhangende verhalen. Soms ook gewoon veteranen.
Overigens geeft dit ook wel de kwaliteit van de oorlogsverslaggeving aan, van Telegraaf tot NOS.
De slachtsoffers en schade vallen alleen bij de Russen, maar uitleggen waarom Oekraïne nog niet gewonnen heeft óf waarom wij nu in standje paniek staan lukt niet.
Omdat EU landen op de Fransen na stuk voor stuk te laf zijn hun eigen bommen te ontwikkelen of de Fransen te vragen garant te staan. Weet niet of je dat moet willen 'belonen.'quote:Op zondag 11 januari 2026 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens deze flapdrol uit Oostenrijk nog gehoord
https://www.instagram.com/reel/DTSgrzqCvmF/
We trappen alle Amerikanen uit Europa, alle basissen weg.
Ja? En onze nucleair schild en de verdediging dan?
Bedenk eens waarom die navo basissen daar zitten?
Dus een niet NATO lid gaat NATO landen wel even vertellen hoe het allemaal moet?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens deze flapdrol uit Oostenrijk nog gehoord
https://www.instagram.com/reel/DTSgrzqCvmF/
We trappen alle Amerikanen uit Europa, alle basissen weg.
Ja? En onze nucleair schild en de verdediging dan?
Bedenk eens waarom die navo basissen daar zitten?
Omdat we allemaal het non-profilatieverdrag hebben getekend. Gaan "wij" nu bommen bouwen dan gaat het verdrag de prullenbak in. Niet alleen in Europa maar ook het midden-oosten, Azie en Afrika.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Omdat EU landen op de Fransen na stuk voor stuk te laf zijn hun eigen bommen te ontwikkelen of de Fransen te vragen garant te staan. Weet niet of je dat moet willen 'belonen.'
Een papiertje met wat tekst kun je wijzigen met een nieuwe stapel papier en nog meer tekst.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Omdat we allemaal het non-profilatieverdrag hebben getekend. Gaan "wij" nu bommen bouwen dan gaat het verdrag de prullenbak in. Niet alleen in Europa maar ook het midden-oosten, Azie en Afrika.
Ze winnen toch stap voor stap?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom heeft Rusland nog steeds niet gewonnen eigenlijk?
Nee, ze gebruiken maar 0,000001% van al hun troepen.quote:
Ik baseer mij gewoon op feiten én wat onze media outlet hierover zegt he?quote:Op zondag 11 januari 2026 13:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ze gebruiken maar 0,000001% van al hun troepen.
Ze hebben hun 100.000 T-14 armata's nog niet eens ingezet!
En hun 1000en Su-57's ook niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |