vast welquote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Trump wil de olieprijs naar de 50 dollar brengen. Of dat gaat lukken weet ik niet.
Als ik me niet vergis hing dit ook samen met de prijs van shale oil. Dat is ook duur om te winnen ivm "fracking" ofzoquote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:13 schreef skysherrif het volgende:
Met name omdat die dikke olie uit het slecht onderhouden venezuela vgm breakeven heeft rond de 70 dollar.
Klopt ja, maar meer dan dat weet ik ook niet, schrijf ook maar op wat ik leesquote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis hing dit ook samen met de prijs van shale oil. Dat is ook duur om te winnen ivm "fracking" ofzo
Totaal niet mijn forte maar toch
er zijn diverse locaties van olie winning daar , niet alles is zware dikke stookoliequote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis hing dit ook samen met de prijs van shale oil. Dat is ook duur om te winnen ivm "fracking" ofzo
Totaal niet mijn forte maar toch
Ik vind 50 dollar prima, met name voor Oekraïne, maar het is niet realistisch omdat de olie bedrijven dan nauwelijks winst maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Trump wil de olieprijs naar de 50 dollar brengen. Of dat gaat lukken weet ik niet.
ja daar was ook een artikel over, even zoekenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vind 50 dollar prima, met name voor Oekraïne, maar het is niet realistisch omdat de olie bedrijven dan nauwelijks winst maken.
https://www.wsj.com/busin(...)but-painful-8fc02415quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vind 50 dollar prima, met name voor Oekraïne, maar het is niet realistisch omdat de olie bedrijven dan nauwelijks winst maken.
$50 was het ook tijdens de grote crash van de oliebedrijven in o.a. Texas, toen hebben heel veel mensen hun bedrijf/baan verloren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Zou het er dan toch eindelijk van komen?quote:Met zorg zal Poetin ten slotte kijken naar de Amerikaanse senaat, waar komende week naar verwachting eindelijk wordt gestemd over zeer zware sancties – Amerikaanse heffingen tot 500 procent – voor elk land dat Russische olie en gas importeert. President Trump heeft die stemming lang tegengehouden, maar gaf volgens de Republikeinse senator Lindsey Graham deze week groen licht. Daarmee dreigt opnieuw een dreun voor de Russische economie: ruim 80 procent van de senatoren steunt deze sancties.
Denk dat het daar nu wel te laat voor is eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Breekfast het volgende:
Hadden jullie dit meegekregen (uit de NRC van vandaag):
[..]
Zou het er dan toch eindelijk van komen?
Te laat voor wat?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat het daar nu wel te laat voor is eerlijk gezegd.
Ik bedoel: te laat om wat te bereiken? De oorlog gaat voorlopig nog wel door, dus waarom zou dit extra drukmiddel op Rusland te laat komen?quote:
quote:Trump over Poetin: ‘Hij is niet bang voor Europa’
Tijdens een persconferentie gaat de Amerikaanse president Donald Trump in op een vraag over de oorlog in Oekraïne.
Trump zegt dat hij had gehoopt dat de oorlog al voorbij zou zijn en dat hij teleurgesteld is in de Russische president Vladimir Poetin, met wie hij altijd een goede relatie had.
Vermoedelijk niet. Poetin belt dan gewoon even met zijn beste vriend…quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het zou inderdaad een prima signaal zijn en de druk op Rusland flink opvoeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik bedoel: te laat om wat te bereiken? De oorlog gaat voorlopig nog wel door, dus waarom zou dit extra drukmiddel op Rusland te laat komen?
Ja skysherrif postte erover. Ze gaan echt geen hoog percentage opleggen aan een land waar ze veel uit importeren. Worden Amerikaanse bedrijven boos en de bevolking vindt (nog) hogere prijzen niet leuk. Ook al wil Trump altijd doen geloven dat die landen waaraan hij het oplegt de heffingen betalen ipv zijn eigen bevolking. Hooguit doet hij het voor de sier bij een land waar de VS toch niet zo veel en niets bijzonders uit importeert. De vraag is of het landen genoeg afschrikt eer ze daadwerkelijk opgelegd zouden moeten worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Filmpje in de linkquote:Reportedly, these are mercenaries from Africa serving in the Russian army, on the frontlines in Ukraine.
They are trying to take down a drone with a shovel.
Lijkt erop dat Trump nu toch echt klaar is met de spelletjes van Poetin.quote:Trump considers Putin an obstacle to peace and is tired of his games, - The Telegraph
The Trump administration is moving to a strategy of tough coercion of the Russian Federation to peace. Washington's latest steps - the arrest of a Russian oil tanker and support for new sanctions - have become a clear signal to Putin: time for negotiations is running out.
Sources in the White House note that Trump is tired of the Kremlin's manipulative tactics of "two steps forward, one back". Despite the previous rhetoric, the US position is increasingly approaching the European one: Washington has realized that Putin is playing a game of attrition with no intention of actually ending the conflict.
The final turning point was the massive attack on Kyiv on the eve of Zelensky's visit to Mar-a-Lago, which was perceived by Trump's entourage as a personal insult and a manifestation of treachery.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2009915152703885321
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |