abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219732098
quote:
Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela

Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.

De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.

Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.

In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
quote:
"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?

"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraïbische Zee.

De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.

Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.

Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraïbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.

Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".

Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".

Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval

Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.

Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaïne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.

De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Bekijk deze YouTube-video

Niet mijn OP.
pi_219732101
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
Zou Keith Starmer het al warm krijgen?
Hopelijk Lula wel, daar mag Trump ook wel eem een goede actie inzetten. Leger support Lula toch niet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219732107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:26 schreef Viesdik het volgende:
Ben als FvD'er toch wel heel benieuwd wat het standpunt van de partij gaat worden
Die wachten de instructies van de Russische handler af
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219732111
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Grootmachten gaan elkaar niet bevechten voor dat kleine grut. Waarom zouden ze? Je kunt het beter onderling verdelen.
Ik weet niet waarom, maar Poetin en Trump laten op mij niet de indruk achter dat ze vroeger op de kleuterschool goed hebben geleerd hoe ze eerlijk moeten delen...
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:30:33 #5
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219732118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:24 schreef TweedeKlum het volgende: [..] Seriously?
Vanuit Amerikaanse belangen zeker. De kans is groot dat Venezuela een even genereuze nieuwe leider krijgt. Gewoon een leider in de lijn van Trump, Putin, Nethanyahu, Orban, Duterte en Erdogan. En de Maga-aanhangers inclusief de fok-brigade zullen dat van harte toejuichen.

Onze fok MAGA brigade droomt nu al hardop van gewapend ingrijpen in het VK en Brazilië tenslotte
pi_219732119
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En als de Venezolanen hier niet toe in staat zijn moet men nog maar jaren of decennia leven onder armoede en een dictatuur?
Zoals in Saudi-Arabië waar ze de állergrootste vriendjes mee zijn? :D

Ja, de Trump-administration is het toonbeeld van rechtlijnig beleid.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:31:00 #7
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732122
Er was nog niet genoeg onrust volgens Trump denk ik…. :')
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:31:35 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219732127
Op zich heb ik er geen moeite mee dat die Maduro eindelijk het veld moet ruimen, al ik had liever Team America World Police elders in actie willen zien.
Het lot van een Europeaan is kijken wat de anderen doen en hopen dat het goed uitpakt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:31:57 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219732128
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het is een strijd tussen mensen die een regel-gebaseerde wereldorde willen en mensen die een macht-gebaseerde wereldorde willen. In het geval van een klein land als Nederland die erg afhankelijk is van handel, is het niet vreemd dat de Tweede Kamer liever een regel-gebaseerde wereldorde willen.
Het is alleen nogal vervelend dat de mensen die een regel-gebaseerde wereldorde willen meestal niet de mensen met macht zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:31:59 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732130
twitter

Blijkt dat Venezuela dus gewoon over machinegeweren beschikte. Levensgevaarlijk. Dit verandert de zaak natuurlijk volkomen.
The End Times are wild
pi_219732132
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
WO2 enkel.
Het lijkt me dat Zuid Korea het nu ook beter doet dan Noord Korea.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:33:00 #12
38496 Perrin
pi_219732140
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom, maar Poetin en Trump laten op mij niet de indruk achter dat ze vroeger op de kleuterschool goed hebben geleerd hoe ze eerlijk moeten delen...
Volgens mij kunnen veel autocraten het onderling prima vinden. Trumpisme en Poetinisme zijn nauw verwant.
pi_219732142
Domme Topic titel. Alsof dit met iets anders dan enkel Trump's ego te maken heeft. Maand geleden wou ie nog een Nobelprijs voor vrede.

En de VS en regime changes. Wat zou daar nou mis mee kunnen gaan.
pi_219732144
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:31 schreef Tarado het volgende:
Op zich heb ik er geen moeite mee dat die Maduro eindelijk het veld moet ruimen, al ik had liever Team America World Police elders in actie willen zien.
Het lot van een Europeaan is kijken wat de anderen doen en hopen dat het goed uitpakt.
Het verdwijnen van Maduro is niet wat deze situatie zorgelijk maakt helaas...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_219732145
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die wachten de instructies van de Russische handler af
:')
hoeveel boosters heb je al laten zetten?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:34:37 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732147
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is alleen nogal vervelend dat de mensen die een regel-gebaseerde wereldorde willen meestal niet de mensen met macht zijn.
Nou, dat was na de val van de muur en de soviet-unie toch wel anders. Toen heerste het Westen eigenlijk en tot aan 2000 leek het er echt op dat we zo'n toekomst langzaam zouden opbouwen.
We hebben onze eigen glazen ingegooid met de inval in Irak (meest grove schending van de internationale rechtsorde deze eeuw) en dat ook nog vanuit Europa te steunen (politiek en of militair).
Logisch dat de rest van de wereld er toen ook niet meer in geloofde.
The End Times are wild
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:34:55 #17
38496 Perrin
pi_219732150
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:31 schreef Tarado het volgende:
Omdat de gemiddelde Europeaan verwend, naïef en onderling verdeeld is. We laten daardoor helaas op masochistische wijze de kaas van ons brood eten op het wereldtoneel.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:35:11 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219732153
Laten we eerlijk zijn, maduro kunnen we missen als kiespijn, een dankbaar slachtoffer voor een president wiens approval ratings door de keldervloer zijn gezakt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:35:45 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219732159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we eerlijk zijn, maduro kunnen we missen als kiespijn, een dankbaar slachtoffer voor een president wiens approval ratings door de keldervloer zijn gezakt.
Maar gelukkig approven we 'm nu weer ietsje meer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:37:14 #20
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219732165
Zouden de Amerikaanse autoriteiten in contact staan met de Venezoluaanse oppositie (in ballingschap)?
Blaf me vol
pi_219732166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens mij kunnen veel autocraten het onderling prima vinden. Trumpisme en Poetinisme zijn nauw verwant.
Ze kunnen het goed met elkaar vinden zolang ze niet allebei met hetzelfde speeltje willen spelen, en dat is Venezuela wel voor zowel Trump als Poetin: Een land waarvan ze allebei vinden dat het tot hun bondgenootschap/invloedssfeer behoord.
pi_219732172
Zijn er hier mensen die een traan gaan laten voor Maduro?
pi_219732178
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Waarschijnlijk niet. Of misschien ook wel. Maar daar draait het niet om.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:39:32 #24
38496 Perrin
pi_219732181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, dat was na de val van de muur en de soviet-unie toch wel anders. Toen heerste het Westen eigenlijk en tot aan 2000 leek het er echt op dat we zo'n toekomst langzaam zouden opbouwen.
We hebben onze eigen glazen ingegooid met de inval in Irak (meest grove schending van de internationale rechtsorde deze eeuw) en dat ook nog vanuit Europa te steunen (politiek en of militair).
Logisch dat de rest van de wereld er toen ook niet meer in geloofde.
Die 'regel-gebaseerde wereldorde' was nooit neutraal of universeel, maar vooral een slim verpakte machtsstrategie.

Het klonk moreel verheven, maar functioneerde vooral als marketingpraatje van de VS en ervan profiterende bondgenoten: handig om markten open te breken, het dollar-imperium te consolideren en grondstoffen veilig te stellen.

Zolang het werkte, deed het wat het moet doen. Toen het begon te schuren, bleken de regels ineens rekbaar. Irak was inderdaad het moment waarop het masker afging.

De nuttige houdbaarheidsdatum van dat narratief is verstreken. Een paar die-hard fans blijven er in geloven.
pi_219732183
quote:
Ja ik zit al de hele dag te huilen, was zeer goed bevriend met hem
pi_219732188
quote:
Ik ben er kapot van :'(
pi_219732189
quote:
De traan zit ‘m in het feit dat de afspraken na de Tweede Wereldoorlog, die nu al voor 80 jaar zorgt voor een rijkdom en handel voor bijzonder veel mensen, door een paar pseudo-maffiosi door de plee worden gespoeld.
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 14:40:55 #28
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219732190
Gezellig voor de inwoners van curaçao Volgens mij ligt dat eiland op 100km van de Venezolaanse kust
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219732192
quote:
Neu, er lopen hier er wel wat types rond die de krochten van het internet afstruinen, dus die kunnen vast wel iets vinden om lekker moreel verontwaardigd over te doen met zijn allen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219732194
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die 'regel-gebaseerde wereldorde' was nooit neutraal of universeel, maar vooral een slim verpakte machtsstrategie.

Het klonk moreel verheven, maar functioneerde vooral als marketingpraatje van de VS en ervan profiterende bondgenoten: handig om markten open te breken, het dollar-imperium te consolideren en grondstoffen veilig te stellen.

Zolang het werkte, deed het wat het moet doen. Toen het begon te schuren, bleken de regels ineens rekbaar. Irak was inderdaad het moment waarop het masker afging.

De nuttige houdbaarheidsdatum van dat narratief is verstreken. Een paar die-hard fans blijven er in geloven.
Ja.

Hopelijk wordt Europa op tijd wakker. De wereld is niet eerlijk.
pi_219732200
twitter

Geen afkeuring van Ursula von der Leyen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 14:43:21 #32
Belg
pi_219732208
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

We moeten immers onze grote vriend te vriend houden.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:43:26 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219732210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gezellig voor de inwoners van curaçao Volgens mij ligt dat eiland op 100km van de Venezolaanse kust
65 KM slechts
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:43:30 #34
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het verdwijnen van Maduro is niet wat deze situatie zorgelijk maakt helaas...
En z’n vrouw*
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:43:31 #35
503714 SebbeSwensje
pi_219732213
quote:
[ x ]

Lachwekkend _O-
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:43:50 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219732216
quote:
[ x ]

Zou ook raar zijn, aangezien de EU Maduro zelf al afgekeurd hebben tijdens de vorige 'verkiezingen'
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219732219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:39 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Ja ik zit al de hele dag te huilen, was zeer goed bevriend met hem
:D
pi_219732236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Of gewoon realpolitik. Alleen rusland de jihadisten en links keuren het af. Daar kun je beter niet tussen zitten.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:45:45 #39
503714 SebbeSwensje
pi_219732243
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zou ook raar zijn, aangezien de EU Maduro zelf al afgekeurd hebben tijdens de vorige 'verkiezingen'
Dat komt goed uit, want de VS heeft de EU ook al afgekeurd. Regime change requested!
Appears.
pi_219732245
quote:

[..]
Ja ik snap ook niet waarom mensen hier zo verbaasd over zijn. Plichtmatige opmerkingen over het respecteren van de internationale rechtsorde zonder expliciete veroordeling van deze actie is wat je kunt verwachten. Als zo'n actie bij bijvoorbeeld Lula was gepleegd dan zou het me wel verbazen als een sterke veroordeling uit was gebleven.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:46:24 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219732255
quote:

[..]
Dan nog mag je niet een land bombarderen en de dictator ontvoeren. Rusland heeft Zelensky ook 'afgekeurd'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:46:29 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219732258
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Vriend al lang niet maar, maar Trump gaan lopen porren met een scherpe stok is ook geen goed idee
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:47:18 #43
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732271
quote:

[..]
Was dat omdat Trump zei destijds dat het vervalst was en hij hem daarom niet erkende en vervolgens sancties opgelegd had? Of was dit iets anders?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:48:00 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732273
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo cynisch ben ik er niet over. Zeker in Europa werd daar echt wel in geloofd. Maar ook Europa heeft zich gewoon laten kennen met het steunen van die oorlog. Toen is het masker er inderdaad afgegaan en vanaf dan is het weer gewoon het recht van de sterkste geweest.
The End Times are wild
pi_219732274
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:47 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Was dat omdat Trump zei destijds dat het vervalst was en hij hem daarom niet erkende en vervolgens sancties opgelegd had? Of was dit iets anders?
Nee omdat uit allerlei onafhankelijke bronnen wel bleek dat Maduro had gefraudeerd.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:48:24 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan nog mag je niet een land bombarderen en de dictator ontvoeren. Rusland heeft Zelensky ook 'afgekeurd'.
Maar van wie mag dat dan niet?
The End Times are wild
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:48:25 #47
503714 SebbeSwensje
pi_219732279
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vriend al lang niet maar, maar Trump gaan lopen porren met een scherpe stok is ook geen goed idee
Maar stel je dan maar voor om onze grote mond te houden? Want dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:48:47 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219732280
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:47 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Nou ik dacht dat de EU het ook oneens was met de verkiezingsuitslag, onafhankelijk van de VS (maar dat weet je natuurlijk niet 100%)
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:48:48 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219732281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dus Kennedy was net als Trump? Of eigenlijk nog veel erger
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:49:15 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732284
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De traan zit ‘m in het feit dat de afspraken na de Tweede Wereldoorlog, die nu al voor 80 jaar zorgt voor een rijkdom en handel voor bijzonder veel mensen, door een paar pseudo-maffiosi door de plee worden gespoeld.
Hebben we dus in 2003 al gedaan met de inval in Irak. Dit is naijlen
The End Times are wild
pi_219732285
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Of gewoon realpolitik. Alleen rusland de jihadisten en links keuren het af. Daar kun je beter niet tussen zitten.
Bron van een reactie vanuit “Jihadisten”?
Dit, dus.
pi_219732291
Zullen we nog een show-filmpje te zien krijgen waarin Maduro geboeid wordt voorgeleid aan een triomfantelijke Trump?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:51:18 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219732292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dus Kennedy was net als Trump? Of eigenlijk nog veel erger
Qua buitenlands beleid was dat in ieder geval niet veel beter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219732299
quote:
[ x ]

Maar wèl weer die verwijzing naar internationaal recht.

Wat de VS gedaan heeft gaat volstrekt in tegen internationaal recht.

Dus Ursula weet ook dat ze niet hoeft te zeggen wat ze eigenlijk vindt, net als Kallas.

Ze weten dat er niemand, en zeker de VS niet, naar hun luistert.

Donderstraal dan ook op met je mooi weer spelen over internationaal recht.

Ik zou haast zeggen het is de hoogste tijd dat Europa Putin eigenhandig uit het Kremlin plukt, of half Moskou naar de tering bombardeert en meteen op het wereldtoneel roept dat Xi en Trump hun grote bek dicht moeten houden en dreigen met nucleaire vergelding als ze gaan bemoeien.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus wij roeptoeteren maar wat in de marge. Jammer wel dat onze dagen vanzelf geteld raken zo op deze manier.

Zo. En nu wil ik nooit meer door iemand hier voor Putinpijper uitgemaakt worden. :*
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:52:12 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219732300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Qua buitenlands beleid was dat in ieder geval niet veel beter.
"Dat doet ie normaal nooit!"

Amerikanen als weer een president een land binnen valt.
pi_219732304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:50 schreef Breekfast het volgende:
Zullen we nog een show-filmpje te zien krijgen waarin Maduro geboeid wordt voorgeleid aan een triomfantelijke Trump?
Het zou mij niet eens verbazen.
vosss is de naam,
pi_219732306
Ik mag toch hopen dat dit door de gehele rest van de wereld krachtig veroordeeld word, als ze hier mee weg komen dan is elke leider die Trump tegen de haren in strijkt (yuck btw) een potentieel doelwit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219732308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dichterbij en Aruba nog dichterbij.
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:53:51 #59
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee omdat uit allerlei onafhankelijke bronnen wel bleek dat Maduro had gefraudeerd.
Ja dat bedoel ik. :Y
pi_219732317
Hoop wel dat mensen verder kijken dan of dit individuele geval goed is voor Nederland/EU/democratie.

Wat Trump hiermee laat zien, is dat hij heel consistent is met het implementeren van de National Security Strategy. Trump doet wat hij zegt en is niet bang om extreme maatregelen te nemen.

Dat heeft grote gevolgen voor Europa.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:55:15 #61
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732319
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Daarom zijn de vluchten gestopt? (Toch?)
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:55:29 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732321
quote:
[ x ]

Maar dan ook niet gaan janken als Bush straks Groenland inneemt Ursula!
The End Times are wild
pi_219732323
Ik dacht ook dat Trump wat wijzer zou zijn. Maar de Zionisten hebben teveel invloed over hem. Een van de voornaamste redenen dat Amerika Venezuela aanvalt is niet vanwege drugs. Maar omdat Amerika de Brics niet in hun invloedsfeer willen hebben.
pi_219732324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:54 schreef Paganitzu het volgende:

Dat lijkt mij evident.
Beter gaan wij daar ook naar handelen.
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:56:56 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732329
quote:
Hoop wel dat mensen verder kijken dan of dit individuele geval goed is voor Nederland/EU/democratie.

Wat Trump hiermee laat zien, is dat hij heel consistent is met het implementeren van de National Security Strategy. Trump doet wat hij zegt en is niet bang om extreme maatregelen te nemen.

I
quote:

Precies. Hij doet gewoon wat hij van plan is en zegt. En we weten allemaal wat hij over Europa gezegd heeft. Dat gaat hij gewoon doen. Dan kunnen we wel altijd heel blij staan te klappen voor Trump net als met de NAVO-top en dit niet veroordelen, maar we weten wat er aan gaat komen.
The End Times are wild
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:57:18 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219732333
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:53 schreef vosss het volgende:

[..]
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:55 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Daarom zijn de vluchten gestopt? (Toch?)
Nee, het luchtruim in de regio is afgesloten, op last van de USA.
Niet zo zeer omdat de eilanden vlak bij Venezuela liggen…
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:57:46 #67
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219732338
Vanmorgen al even met onze vrienden op Aruba en Curaçao gesproken.
Dat Maduro daar én in Venezuela zelf 'niet bepaald geliefd was', was al geen geheim. Daar hebben we het ter plekke vaak genoeg over gehad.
Dat hij nu kennelijk van het toneel is verdwenen, vinden ze ook geen ramp.
De manier waarop wel, met de inmenging van de USA vrezen ze voor een instabiele periode.
Ze hopen dat de vluchtrestricties snel opgeheven worden, zodat het normale leven weer door kan gaan. Anders wordt het een drama, toerisme is toch waar de eilanden grotendeels van afhankelijk zijn.
Sinds het gedoe tussen de USA en Venezuela is op Aruba het aantal bezoekende Amerikanen met ruim 40% gedaald…
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:57:50 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219732339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:55 schreef InzolVC het volgende:
Ik dacht ook dat Trump wat wijzer zou zijn. Maar de Zionisten hebben teveel invloed over hem. Een van de voornaamste redenen dat Amerika Venezuela aanvalt is niet vanwege drugs. Maar omdat Amerika de Brics niet in hun invloedsfeer willen hebben.
Goh, het duurde even, maar het ligt toch weer aan de joden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:58:19 #69
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732343
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
Nee, het luchtruim in de regio is afgesloten, op last van de USA.
Niet zo zeer omdat de eilanden vlak bij Venezuela liggen…
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dus omdat zij het hebben afgesloten zijn de vluchten gecanceld. Check. Thanks :9
pi_219732345
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen denken dat Trump "doet wat hij zegt". Die man roept zoveel dingen die vaak ook nog diametraal tegenover elkaar staan, dus dan is het vrij logisch dat als je iets doet je het ook wel een keer gezegd hebt.
pi_219732359
quote:
[ x ]

Ze is ook bang
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:00:59 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219732368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
I
[..]
Precies. Hij doet gewoon wat hij van plan is en zegt. En we weten allemaal wat hij over Europa gezegd heeft. Dat gaat hij gewoon doen. Dan kunnen we wel altijd heel blij staan te klappen voor Trump net als met de NAVO-top en dit niet veroordelen, maar we weten wat er aan gaat komen.
Zouden politici zoals een Starmer, Merz, vdleyen, etc etc op dit moment zich zorgen maken?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219732373
quote:
[ x ]

Wat had ze volgens jou dan anders moeten doen?
pi_219732375
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:57 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen al even met onze vrienden op Aruba en Curaçao gesproken.
Dat Maduro daar én in Venezuela zelf 'niet bepaald geliefd was', was al geen geheim. Daar hebben we het ter plekke vaak genoeg over gehad.
Dat hij nu kennelijk van het toneel is verdwenen, vinden ze ook geen ramp.
De manier waarop wel, met de inmenging van de USA vrezen ze voor een instabiele periode.
Ze hopen dat de vluchtrestricties snel opgeheven worden, zodat het normale leven weer door kan gaan. Anders wordt het een drama, toerisme is toch waar de eilanden grotendeels van afhankelijk zijn.
Sinds het gedoe tussen de USA en Venezuela is op Aruba het aantal bezoekende Amerikanen met ruim 40% gedaald…
X staat vol met dansende en feestende bevrijde mensen in Venezuela.

twitter

twitter
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:01:47 #75
38496 Perrin
pi_219732379
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:48 schreef LXIV het volgende:
Zo cynisch ben ik er niet over. Zeker in Europa werd daar echt wel in geloofd. Maar ook Europa heeft zich gewoon laten kennen met het steunen van die oorlog. Toen is het masker er inderdaad afgegaan en vanaf dan is het weer gewoon het recht van de sterkste geweest.
Natuurlijk wilden mensen in het Westen dat geloven. Het is een prachtig en geruststellend verhaal. Eindelijk waren wij niet meer het machtige blok dat zijn wil oplegde, maar de beschaafde hoeder van regels en waarden. Dat voelt heerlijk, zeker als je er zelf ook beter van wordt.

Maar stel jezelf één eerlijke vraag: waarom was die 'rule-based order' vooral een Westers ideaal? Waarom werd hij elders zelden ervaren als iets universeels of neutraals?

Omdat het dat ook niet was. Het was een verhaal van de winnaars, met regels die toevallig vaak samenvielen met hun eigen belangen.

Oude machtspolitiek in een nieuwe, nette verpakking: invloed, markten, veiligheid, druk op anderen.. maar nu met mooiere woorden en betere verhalen.

Dus ja, veel Europeanen geloofden er oprecht in. En precies dát maakt het zo wrang: niet omdat het ideaal slecht was, maar omdat het nooit echt universeel was.

Mooie verhalen werken nu eenmaal het best bij degenen die er het meeste baat bij hebben.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:02:03 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:58 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen denken dat Trump "doet wat hij zegt". Die man roept zoveel dingen die vaak ook nog diametraal tegenover elkaar staan, dus dan is het vrij logisch dat als je iets doet je het ook wel een keer gezegd hebt.
Als je op mij reageert: ik bedoel niet dat Trump consequent is, maar dat hij wel dingen durft uit te voeren die helemaal tegen veiligheidsoverwegingen, recht of gewoontes ingaan. Hij handelt zonder naar de gevolgen te kijken en grofweg wel in een lijn met zijn ideeen. Onlangs in de security strategy hebben ze gezegd dat ze Europese landen gaan ondermijnen die te woke zijn. Gaat hij dus ook gewoon uitvoeren. Mogelijk
The End Times are wild
pi_219732401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:55 schreef InzolVC het volgende:
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:03:44 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk wilden mensen in het Westen dat geloven. Het is een prachtig en geruststellend verhaal. Eindelijk waren wij niet meer het machtige blok dat zijn wil oplegde, maar de beschaafde hoeder van regels en waarden. Dat voelt heerlijk, zeker als je er zelf ook beter van wordt.

Maar stel jezelf één eerlijke vraag: waarom was die 'rule-based order' vooral een Westers ideaal? Waarom werd hij elders zelden ervaren als iets universeels of neutraals?

Omdat het dat ook niet was. Het was een verhaal van de winnaars, met regels die toevallig vaak samenvielen met hun eigen belangen.

Oude machtspolitiek in een nieuwe, nette verpakking: invloed, markten, veiligheid, druk op anderen.. maar nu met mooiere woorden en betere verhalen.

Dus ja, veel Europeanen geloofden er oprecht in. En precies dát maakt het zo wrang: niet omdat het ideaal slecht was, maar omdat het nooit echt universeel was.

Mooie verhalen werken nu eenmaal het best bij degenen die er het meeste baat bij hebben.
We hebben het zelf in scherven gegooid. Zonder enige noodzaak overigens. Dus het had gekund, we hadden de macht en het geloof.
The End Times are wild
pi_219732408
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je op mij reageert: ik bedoel niet dat Trump consequent is, maar dat hij wel dingen durft uit te voeren die helemaal tegen veiligheidsoverwegingen, recht of gewoontes ingaan. Hij handelt zonder naar de gevolgen te kijken en grofweg wel in een lijn met zijn ideeen. Onlangs in de security strategy hebben ze gezegd dat ze Europese landen gaan ondermijnen die te woke zijn. Gaat hij dus ook gewoon uitvoeren. Mogelijk
Oh maar het willen bevorderen van bevriende regimes is al decennialang beleid. Het verschil is dat waar dat voorheen eigenlijk gewoon het gehele spectrum van gangbare democratische partijen en systemen betrof dat nu is afgeknepen tot de uiterst rechtse partijen.
pi_219732445
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
X staat vol met dansende en feestende bevrijde mensen in Venezuela.

[ x ]
[ x ]
Dat hebben we ook in Syrië gezien, ik zou het met een korrel zout nemen :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219732447
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
pi_219732453
Eigenlijk zitten we gewoon al in de Tweede Koude Oorlog. Kan niet wachten om dit over 20 à 30 jaar in de geschiedenisboeken te lezen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219732472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ideaal. Echt een fijne gedachte dat er een hondsincompetente tweedehands autoverkoper aan de knoppen zit, ja.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:12:55 #84
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:08 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
Waarom, er is toch geen dreiging voor die eilanden? De basis ligt daar al. (Marine)
Als ze dat nu zouden sturen denk ik dat het averechts werkt.
pi_219732489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh maar het willen bevorderen van bevriende regimes is al decennialang beleid. Het verschil is dat waar dat voorheen eigenlijk gewoon het gehele spectrum van gangbare democratische partijen en systemen betrof dat nu is afgeknepen tot de uiterst rechtse partijen.
Tuurlijk is dat zo.

Toch gelooft de meerderheid dat de VS bijvoorbeeld echt nooit Groenland of Canada zal proberen in te nemen. Net zoals de meerderheid geloofde dat Poetin nooit Oekraïne binnen zou vallen.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn en de waarschuwingen toch serieus nemen. Als hij ermee weg kan komen (belangrijke nuance), zal hij het doen. Net zoals dat China Taiwan aan gaat vallen als ze denken ermee weg te kunnen komen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:14:07 #86
38496 Perrin
pi_219732498
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:09 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zitten we gewoon al in de Tweede Koude Oorlog. Kan niet wachten om dit over 20 à 30 jaar in de geschiedenisboeken te lezen.
Steeds minder koud.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:16:08 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732525
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ideaal. Echt een fijne gedachte dat er een hondsincompetente tweedehands autoverkoper aan de knoppen zit, ja.
Dat zeg ik toch helemaal niet! Kun je uberhaupt wel lezen?
The End Times are wild
pi_219732531
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Steeds minder koud.
Poetin, Trump en Netanyahu doen niet zo graag aan kou.
Dit, dus.
pi_219732533
Al huilende BNer’s gespot die vastzitten op de ABC eilanden?
pi_219732541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet! Kun je uberhaupt wel lezen?
Dan zijn we het eens.
Dit, dus.
pi_219732545
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:13 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat zo.

Toch gelooft de meerderheid dat de VS bijvoorbeeld echt nooit Groenland of Canada zal proberen in te nemen. Net zoals de meerderheid geloofde dat Poetin nooit Oekraïne binnen zou vallen.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn en de waarschuwingen toch serieus nemen. Als hij ermee weg kan komen (belangrijke nuance), zal hij het doen. Net zoals dat China Taiwan aan gaat vallen als ze denken ermee weg te kunnen komen.
Het annexeren van (een deel van) bevriende naties is dan ook van een totaal andere orde en zal in eigen land ook op veel meer weerstand kunnen rekenen dan zo'n relatief kleinschalige actie jegens Maduro.
Alleen om die reden al zijn dat soort dingen volkomen onrealistisch vooralsnog. Ik verwacht niet dat South Park op dat vlak ingehaald gaat worden door de werkelijkheid.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:21:38 #92
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219732571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Want dat zou jou gelukkig maken?
AZ
ALKMAAR
pi_219732577
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:12 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Waarom, er is toch geen dreiging voor die eilanden? De basis ligt daar al. (Marine)
Als ze dat nu zouden sturen denk ik dat het averechts werkt.
Ik denk dat Venezuela weinig reikwijdte heeft voor een vergeldingsactie en dan blijft er een handje vol mogelijke doelwitten over als ze de aanval willen vergelden. De Amerikanen hebben militaire posten op Aruba en Curaçao.
pi_219732586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het annexeren van (een deel van) bevriende naties is dan ook van een totaal andere orde en zal in eigen land ook op veel meer weerstand kunnen rekenen dan zo'n relatief kleinschalige actie jegens Maduro.
Alleen om die reden al zijn dat soort dingen volkomen onrealistisch vooralsnog. Ik verwacht niet dat South Park op dat vlak ingehaald gaat worden door de werkelijkheid.
Exact dit bedoel ik dus.

De VS is geen bevriend land meer en je zou je verbazen hoeveel mensen een actie van Trump tegen Groenland zouden toejuichen in de VS.

Opnieuw, als hij denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het doen, omdat hij gelooft dat dit in het belang van de VS is. Groenland moet dus zorgen dat Trump denkt dat hij er niet mee weg kan komen. Dat dikgedrukte is een verandering ten opzichte van 10 jaar geleden, toen we nog wel bevriende landen waren.

Dat is wat deze aanval laat zien. De wereld is niet eerlijk en Europa moet volwassen worden.
pi_219732599
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:21 schreef Durmada het volgende:

[..]
Mij wel
pi_219732602
vicepresident al in Moskou lijkt wel te duiden op een deal.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:07 #97
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219732607
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
vicepresident al in Moskou lijkt wel te duiden op een deal.
Is VP Venezuela in Rusland?
pi_219732612
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kleinschalig m’n reet. Exact dezelfde Internationale wetten worden overtreden door deze actie als bij het invallen van Canada of Groenland.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:46 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219732614
Ik vind dit voor de verandering eens een prima actie van Trump. Die Maduro moest gewoon ophoeren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:27:15 #100
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat Venezuela weinig reikwijdte heeft voor een vergeldingsactie en dan blijft er een handje vol mogelijke doelwitten over als ze de aanval willen vergelden. De Amerikanen hebben militaire posten op Aruba en Curaçao.
Dan krijgen ze met de VS en de NAVO te maken. Ik denk dat een aanval vanuit Venezuela op de abc eilanden omdat de VS daar posten heeft, vroegtijdig opgemerkt wordt en ook wordt aangepakt. Volgens mij maken ze militair gezien geen kans daar.
pi_219732622
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:23 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Exact dit bedoel ik dus.

De VS is geen bevriend land meer en je zou je verbazen hoeveel mensen een actie van Trump tegen Groenland zouden toejuichen in de VS.

Opnieuw, als hij denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het doen. Groenland moet dus zorgen dat Trump denkt dat hij er niet mee weg kan komen. Dat dikgedrukte is een verandering ten opzichte van 10 jaar geleden.

Dat is wat deze aanval laat zien. De wereld is niet eerlijk en Europa moet volwassen worden.
Er is door Trump nog niets gedaan wat er maar bij in de buurt komt. En waar Trump en de fanatieke MAGAkliek met types als Vance en Hegseth dat wereldbeeld dat jij schetst delen, geldt dat weer niet voor types als Rubio. En dat is dan nog maar zijn eigen regering.
Trump roept natuurlijk ook gewoon veel dingen voor het shockeffect.
Gewoon maar doen alsof alles wat hij zegt uiterst serieus genomen moet worden omdat het een immorele opportunist is lijkt me ook niet zinvol.
pi_219732623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef jigggy het volgende:

[..]
Is VP Venezuela in Rusland?
Dat is wat ik nu lees.
pi_219732632
twitter
Incelfrikandel
pi_219732645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kleinschalig m’n reet. Exact dezelfde Internationale wetten worden overtreden door deze actie als bij het invallen van Canada of Groenland.
Internationale VN-wetten waarbij de VS een vetorecht heeft bij eventuele straffen (zie bv. Nicaragua v. United States). Het invallen van een ander NAVO-land is toch echt iets anders.
pi_219732673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Misschien even de context proberen te begrijpen voordat je reageert. Het ging hier om het contrast tussen een grootschalige invasie met landtroepen versus een kleinschalige operatie van special forces. Voor de Amerikaanse bevolking zit daar natuurlijk een wereld van verschil tussen, want op dat eerste zit het gros daar niet te wachten.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 15:30:23 #106
Belg
pi_219732676
Nobelprijs voor de vrede kan ie ook op zijn buik schrijven :D
pi_219732685
Ik ben wel benieuwd of in theorie de VS ook een Kim Jung Un zouden kunnen ontvoeren. Niet dat ze dat gaan doen, maar vraag me af of dat ook zou kunnen lukken.

Lijkt mij wel lastiger omdat je toch wel de nodige infiltranten nodig hebt denk ik.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:31:01 #108
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732687
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nobelprijs voor de vrede kan ie ook op zijn buik schrijven :D
Plek zat
pi_219732710
En nu? Ik ben benieuwd wat voor meesterlijk plan Trump heeft uitgedacht voor de vervolgstappen.

Het regime zit nog gewoon in het zadel namelijk, hopelijk heeft hij daar in al zijn wijsheid aan gedacht!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:32:28 #110
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732717
quote:
President Lula Brazilië veroordeelt aanval op Venezuela

De Braziliaanse president Luiz Inácio 'Lula' da Silva veroordeelt de militaire aanval op zijn buurland, evenals de gevangenneming van Maduro. Hij zegt dat de VS hiermee "een onaanvaardbare grens is overschreden".

"Het is de eerste stap naar een wereld van geweld, chaos en instabiliteit, waar het recht van de sterkste geldt. De acties vormen een ernstige aantasting van de soevereiniteit van Venezuela en ook is het een uiterst gevaarlijke gebeurtenis voor de hele internationale gemeenschap," schreef Lula in een bericht op X.
pi_219732739
Murcia, fuck yeah

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219732747
Heeft Von der Leyen al een sanctiepakket voor de VS in voorbereiding?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:36:15 #113
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219732766
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Internationale VN-wetten waarbij de VS een vetorecht heeft bij eventuele straffen (zie bv. Nicaragua v. United States). Het invallen van een ander NAVO-land is toch echt iets anders.
Je pleegt een invasie van een soeverein land. Kunnen we de randzaken gaan opzoeken om te kijken of ze bij dezelfde club horen, maar je valt een een land binnen. Dat is hoofdzakelijk het misdadige in dit verhaal.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:37:49 #114
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219732778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Misschien even de context proberen te begrijpen voordat je reageert. Het ging hier om het contrast tussen een grootschalige invasie met landtroepen versus een kleinschalige operatie van special forces. Voor de Amerikaanse bevolking zit daar natuurlijk een wereld van verschil tussen, want op dat eerste zit het gros daar niet te wachten.
Zou de Amerikaanse bevolking er wel mee zitten dat het Amerikaanse congres niet is meegenomen in de invasie van een ander land?
Dit, dus.
pi_219732780
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:32 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat hij met 'een wereld van geweld, chaos en instabiliteit' het spreekwoordelijke 'wereld' bedoelt en niet letterlijk de wereld. Of die Lula heeft onder een steen geleefd en wat acties van Putin gemist.
pi_219732786
quote:
Die hebben geen enkele wapen waarmee ze iets aan kunnen richten.

Ze zullen nu wel heel snel richting China kijken voor verdediging.
pi_219732793
quote:
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:39:46 #118
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat hij met 'een wereld van geweld, chaos en instabiliteit' het spreekwoordelijke 'wereld' bedoelt en niet letterlijk de wereld. Of die Lula heeft onder een steen geleefd en wat acties van Putin gemist.
:Y

Dat stond er niet bij helaas.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:40:16 #119
38496 Perrin
pi_219732798
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft Von der Leyen al een sanctiepakket voor de VS in voorbereiding?
Neejoh, geen kwaad woord over Trump. Principes zijn alleen leuk als je anderen daarmee om de oren kunt slaan.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:41:49 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732807
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Mja. De spagaat is duidelijk. Niet veel mensen zullen treuren om Maduro an sich. Maar wel om het overschrijden van de internationale rechtsorde. Dus je kunt anti-Maduro zijn en deze actie toch veroordelen.
Die buurlanden durven tenminste een stelling in te nemen tov de überlaffe EU
The End Times are wild
pi_219732808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zou de Amerikaanse bevolking er wel mee zitten dat het Amerikaanse congres niet is meegenomen in de invasie van een ander land?
Een deel zal daar inderdaad moeite mee hebben, al wordt het congres daar ook niet al te hoog aangeslagen.
pi_219732812
Ik heb nog niet alles gezien maar vlogen er nou 'doodleuk' wat helikopters van de Amerikanen? Dan ben je als Venezolaans leger wel echt een lachertje. Wat voor zooi hebben ze uit Rusland, Iran en China geimporteerd al die tijd?
pi_219732815
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:32 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Hij weet dat hij volgende is die Lula, met zijn voter fraud en gepoliticeerde rechters die Bolsonaro in de bak gooiden.
Wordt tijd dat Trump dit ook in Brazilië doet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:43:30 #124
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die hebben geen enkele wapen waarmee ze iets aan kunnen richten.

Ze zullen nu wel heel snel richting China kijken voor verdediging.
En die gaan vast conflicten vermijden richting de VS. Denk niet dat die militaire steun gaan bieden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:45:28 #125
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mja. De spagaat is duidelijk. Niet veel mensen zullen treuren om Maduro an sich. Maar wel om het overschrijden van de internationale rechtsorde. Dus je kunt anti-Maduro zijn en deze actie toch veroordelen.
Die buurlanden durven tenminste een stelling in te nemen tov de überlaffe EU
Jap, trump laat nu wel zien dat de VS internationaal recht alleen respecteert als het hem uitkomt. Op de lange termijn lijkt me dit een risico.
pi_219732838
twitter

lol, lekker samen tijd doorbrengen met Assad.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:47:55 #127
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219732840
Wilders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219732847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:47 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Dan hadden ze dit al wel verwacht. Anders ben je daar niet zo snel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219732852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:47 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Benieuwd welke generaal de boel nu overneemt in Venezuela
pi_219732857
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:43 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
En die gaan vast conflicten vermijden richting de VS. Denk niet dat die militaire steun gaan bieden.
Dat weet je niet, uiteindelijk zullen zij toch ook een keer een signaal moeten afgeven dat ze hun bondgenoten (of satellietstaten afhankelijk van hoe je erin staat) kunnen beschermen. Anders ben je immers ook geen grootmacht meer.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:50:17 #131
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219732867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een deel zal daar inderdaad moeite mee hebben, al wordt het congres daar ook niet al te hoog aangeslagen.
Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan überhaupt geen flauw idee heeft.
Dit, dus.
pi_219732893
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:21 schreef Durmada het volgende:

[..]
Nee, ik zou überhaupt niet naar de ABC eilanden gegaan zijn, die dreiging is niet pas gisteren begonnen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:52:53 #133
38496 Perrin
pi_219732894
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat weet je niet, uiteindelijk zullen zij toch ook een keer een signaal moeten afgeven dat ze hun bondgenoten (of satellietstaten afhankelijk van hoe je erin staat) kunnen beschermen. Anders ben je immers ook geen grootmacht meer.
Beter regel je dat netjes aan de onderhandeltafel. Er is genoeg wereld om te verdelen. Kwestie van geven en nemen.

pi_219732911
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Even gecheckt of dit bij voorgaande presidenten ook gebeurd is, dus invasies zonder voorafgaande toestemming van het congres.

- Reagan: Grenada (1982), invasie met 7000 militairen zonder voorafgaande toestemming
- Bush sr: Panama (1989), invasie met 27.000 militairen om Noriega af te zetten, zonder voorafgaande toestemming
- Clinton: Haïti (1994), inzet 20.000 militairen zonder voorafgaande toestemming
- Obama: Syrië (2014), inzet special forces tegen IS, zonder voorafgaande toestemming

Denk niet dat hij veel hoeft te vrezen dus
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:55:04 #135
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219732916
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, ik zou überhaupt niet naar de ABC eilanden gegaan zijn, die dreiging is niet pas gisteren begonnen.
Op je zolderkamertje is het veiliger inderdaad. Wel gek dat mensen soms een uitstapje willen maken of familie willen bezoeken.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:56:00 #136
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
dat weet ik niet nee, dat dénk ik.
Ik denk niet dat China ze militair gaat ondersteunen maar eerder diplomatiek.
Desnoods economisch maar ook niet enorm.

Als ze Venezuela militair gaan ondersteunen komen ze in conflict met de VS en ik denk gewoon dat China dat niet wil. Ze zijn economisch nogal verweven met elkaar.
pi_219732928
Rodriguez moet van te voren al naar Rusland zijn gevlogen. Russen die hadden wel door dat zoiets zou kunnen gaan gebeuren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:56:58 #138
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat heeft dat met BN’ers te maken dat jij er niet heen wil. :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:58:16 #139
38496 Perrin
pi_219732946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
Rodriguez moet van te voren al naar Rusland zijn gevlogen. Russen die hadden wel door dat zoiets zou kunnen gaan gebeuren.
Uiteraard. Daar heb je inlichtingendiensten voor.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:59:12 #140
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
:Y
pi_219732979
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:43 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Waarom niet? De VS heeft Taiwan net steun gegeven.
Ik wil het wel zien als Venezuela om hulp vraagt.
pi_219732980
Was deze al voorbijgekomen?

twitter
pi_219732983
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel netjes op zich. Hoe dan ook, waarom Maduro dan niet? Lees ook veel over negotiated exit. Maar dat kunnen we amper beoordelen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:04:32 #144
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732993
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom niet? De VS heeft Taiwan net steun gegeven.
Ik wil het wel zien als Venezuela om hulp vraagt.
Omdat China echt geen militair conflict wil met de VS of met de navo

Zo belangrijk is Venezuela ook weer niet.
Oorlog met de VS zou wel nadelen hebben voor China hè.
- economische schade
- interne onrust
- handelsroute onder vuur.

Daarbij houdt China van langetermijn dingen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:04:43 #145
38496 Perrin
pi_219732995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wel netjes op zich. Hoe dan ook, waarom Maduro dan niet? Lees ook veel over negotiated exit. Maar dat kunnen we amper beoordelen.
Ja dat is nu onduidelijk. Wie weet dat het de komende dagen duidelijker wordt hoe alle spelers van belang in de wedstrijd zitten. De VS, de Venezolanen zelf, Rusland, China..
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:04:50 #146
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732999
quote:
update
Trump: Maduro en zijn vrouw met schip onderweg naar New York

President Trump zegt bij Fox News dat de Venezolaanse president Maduro en zijn vrouw met een schip onderweg zijn naar New York. Trump volgde de gevangenisneming van Maduro live met generaals in een kamer in zijn buitenverblijf Mar-a-Lago in Florida. De Amerikaanse president zegt dat het was alsof hij naar een televisieprogramma keek.

De operatie in Venezuela had dagen geleden al moeten plaatsvinden. Het ging toen niet door vanwege de weersomstandigheden, zei Trump. "Het weer moet perfect zijn."

"We hebben vier dagen gewacht. We zouden dit vier dagen geleden doen, drie dagen geleden, twee dagen geleden, en toen ineens klaarde het op en zeiden we: ga", aldus Trump.
pi_219733003
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:02 schreef Ali_boo het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?

[ x ]
China en Rusland zullen daar wel belangen hebben in Venezuela.
pi_219733008
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:55 schreef Durmada het volgende:

[..]
Op je zolderkamertje is het veiliger inderdaad. Wel gek dat mensen soms een uitstapje willen maken of familie willen bezoeken.
Een uitstapje, _O-
pi_219733068
twitter

Die andere communistische dictator is uiteraard ziedend.
pi_219733084
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:04 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Waarom per schip en niet per vliegtuig? erg raar.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:12:16 #151
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733085
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die andere communistische dictator is uiteraard ziedend.
Diplomatieke zet :Y
pi_219733087
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
China en Rusland zullen daar wel belangen hebben in Venezuela.
Rusland zeker weten :Y
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:14:31 #153
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733110
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Omdat ze door meerdere luchtruimen moeten? Dan kunnen andere landen bezwaren maken of vragen stellen. (Denk ik)
Ik denk dat zo’n Amerikaans schip op internationale wateren minder risico loopt.

Maar dat is wat ik bedenk hè :X weet ook niet alles.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:16:57 #154
38496 Perrin
pi_219733126
Terwijl Europese regeringsleiders over elkaar heen buitelen om netjes Trump's ring te kussen, veroordelen alleen oppositiepartijen de Amerikaanse aanval op Venezuela.

quote:
There is one fundamental reason to oppose the regime change that the United States has just brought about in Venezuela. The sovereignty of states is never negotiable, regardless of their size, their power, or their continent. It is inviolable and sacred. To renounce this principle today for Venezuela, for any state, would be to accept our own enslavement tomorrow.
twitter
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:18:43 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733133
quote:

[..]
Helikopter —> schip = geen betrokkenheid andere landen en geen pottenkijkers
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:19:15 #156
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733141
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Helikopter —> schip = geen betrokkenheid andere landen en geen pottenkijkers
Minder sporen. Ook qua data.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:21:02 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733151

Steve is weer live na een dutje
pi_219733154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:16 schreef Perrin het volgende:
Terwijl Europese regeringsleiders over elkaar heen buitelen om netjes Trump's ring te kussen, veroordelen alleen oppositiepartijen de Amerikaanse aanval op Venezuela.
[..]
[ x ]
Van de far right moet je het maar hebben. _O-
pi_219733157
holy shit, als dit waar is

twitter
pi_219733162
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
"We houden het nauwlettend in de gaten en wachten af" :')

Man veeg jezelf op. Typisch onze regeringsleiders.
pi_219733163
quote:

[..]
Helicopters kunnen niet zover vliegen dat ze vanaf de VS Venezuela kunnen bereiken en weer terug kunnen vliegen.

Wil je een operatie als deze vanaf het land uitvoeren dan zal een buurland van Venezuala als uitvalsbasis moeten dienen. Niemand zit daarop te wachten.

Dus dan gaat de aanval uitgevoerd worden vanaf zee. De VS heeft gewoon de schepen om een dergelijke aanval met helicopters uit te voeren. Dus Maduro eindigt op een boot.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:22:57 #162
38496 Perrin
pi_219733164
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
De werkelijkheid is soms vreemder dan fictie.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:23:10 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733165
twitter

zaterdag 3 januari 2026 @ 16:23:55 #164
38496 Perrin
pi_219733169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zeer kundige toeschouwers zijn het.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:25:10 #165
38496 Perrin
pi_219733176
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:23 schreef Momo het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
15 biljoen dollars, baby!

pi_219733182

Mooi contrast: een blije Venezolaanse en een zure Nederlandse communist.
pi_219733194
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:26 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is het contrast? Beide kunnen tegelijkertijd waar zijn. Positief voor venezuela, maar het enige doel is olie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219733208
Waarom sommige mensen hier überhaupt een obsessie hebben met die drie verdwaalde Nederlandse communisten in een obscuur hoekje van het internet is mij ook een raadsel eerlijk gezegd.
pi_219733215
quote:
[ afbeelding ]

Maakt toch allemaal geen reet uit.. of je nu links of rechts stemt.. de uitkomst is toch wel hetzelfde c.q. regimechanges
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:30:45 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219733220
quote:
[ afbeelding ]

Toch zie je steeds hetzelfde patroon terug keren bij dit soort interventies

Iran, Libie, Irak, Afghanistan.

Altijd eerst blijdschap, daarna gaat het mis.

Maarja tijd moet uitwijzen of dat hier ook zo is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:31:21 #171
38496 Perrin
pi_219733227
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het doel is dan meestal ook niet een 'en ze leefden nog lang en gelukkig' voor de bevolking.
pi_219733236
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het doel is dan meestal ook niet een 'en ze leefden nog lang en gelukkig' voor de bevolking.
Van de andere doelen die ze toen hadden is anders ook niet zo veel uitgekomen..
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:33:23 #173
38496 Perrin
pi_219733243
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Van de andere doelen die ze toen hadden is anders ook niet zo veel uitgekomen..
Regime-changen is dan ook een rommelige aangelegenheid.
pi_219733261
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Laat die dame van de oppositie de boel maar eens proberen te leiden. Er zal vast wel een plan van aanpak door de Trump Administation klaarliggen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:35:27 #175
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219733262
quote:
[ afbeelding ]

"Let me tell you about your country" :')
pi_219733271
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Christus...
pi_219733272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Onze politiek heeft een spoeddebat ingepland, voor iets 8000 kilometer ver weg. Ga lekker vakantie houden :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:37:18 #178
38496 Perrin
pi_219733278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Christus...
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
pi_219733279
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Onze politiek heeft een spoeddebat ingepland, voor iets 8000 kilometer ver weg. Ga lekker vakantie houden :')
Het ligt formeel gezien op enkele tientallen kilometers van Nederlands grondgebied natuurlijk.
pi_219733281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:35 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Laat die dame van de oppositie de boel maar eens proberen te leiden. Er zal vast wel een plan van aanpak door de Trump Administation klaarliggen.
Ik wil niet heel vervelend doen maar het gros van de Chavez/Maduro kliek draait daar nog steeds aan de knoppen, die dame van de oppositie heeft daar (op het moment van schrijven) bijzonder weinig te vertellen.
pi_219733288
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik wil niet heel vervelend doen maar het gros van de Chavez/Maduro kliek draait daar nog steeds aan de knoppen, die dame van de oppositie heeft daar (op het moment van schrijven) bijzonder weinig te vertellen.
We zullen zien... wat de toekomst zal brengen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:38:42 #182
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Is toch logisch ;(
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:39:24 #183
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733297
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.

Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet… :D
pi_219733298
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
Dat ik het ooit eens zou zijn met Le Pen...
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:41:18 #185
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733308
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.

Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet… :D
Wel tijd om om te kleden dus :9
pi_219733310
quote:

[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt :')? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:41:52 #187
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733315
pi_219733331
Jullie weten allemaal vast al dat Trump om 17.00 uur een persconferentie geeft he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:43:59 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733333
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt :')? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:44:02 #191
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733334
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
Jullie weten allemaal vast al dat Trump om 17.00 uur een persconferentie geeft he?
Ja
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:44:28 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733341
twitter
pi_219733346
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:

Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.
pi_219733348
quote:

[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:45:55 #195
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219733353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het ligt formeel gezien op enkele tientallen kilometers van Nederlands grondgebied natuurlijk.
De Nederlandse marine werkt samen met de VS tegen drugsmokkel dus misschien doen we al mee
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:46:31 #196
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219733359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:46:44 #197
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Iemand ruikt hier een kans ;(
pi_219733362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.
Dat kan ja, maar de mogelijkheid dat het toch niet goed afloopt is geen reden om je al bij voorbaat bij een slechte uitkomst neer te leggen en het überhaupt niet te proberen of wel?
pi_219733366
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Maar wèl weer die verwijzing naar internationaal recht.

Wat de VS gedaan heeft gaat volstrekt in tegen internationaal recht.

Dus Ursula weet ook dat ze niet hoeft te zeggen wat ze eigenlijk vindt, net als Kallas.

Ze weten dat er niemand, en zeker de VS niet, naar hun luistert.

Donderstraal dan ook op met je mooi weer spelen over internationaal recht.

Ik zou haast zeggen het is de hoogste tijd dat Europa Putin eigenhandig uit het Kremlin plukt, of half Moskou naar de tering bombardeert en meteen op het wereldtoneel roept dat Xi en Trump hun grote bek dicht moeten houden en dreigen met nucleaire vergelding als ze gaan bemoeien.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus wij roeptoeteren maar wat in de marge. Jammer wel dat onze dagen vanzelf geteld raken zo op deze manier.

Zo. En nu wil ik nooit meer door iemand hier voor Putinpijper uitgemaakt worden. :*
Ah, je wilt dus een nieuwe en nog veel bloedigere wereldoorlog, waarin iedereen tegen iedereen vecht? Hoe lang voordat de atoombommen uit de kast komen?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:49:39 #200
38496 Perrin
pi_219733377
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.

Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.

Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.

Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.

Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:50:18 #201
38496 Perrin
pi_219733382
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zie Perrin in NWS / Amerikanen vs Venezuela - #7 Slechte dag voor de communisten
pi_219733384
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje :+
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_219733396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.

Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.

Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.

Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.

Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
We hangen aan draadjes bij de VS. Wat een wanvertoning en dat omdat we hier niets durven te ontplooien. We vennoten al onze goede bedrijven en staan met lege handen hier.
pi_219733400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje :+
Ik mag toch hopen dat een trotse Trump straks een selfie met Maduro post
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:52:36 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219733403
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:46 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.
Die onderschatten de kartels die een bedreiging voor de eilanden zijn
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:53:23 #206
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.
Dat is juist en hetzelfde geldt voor Aruba en Bonaire.
Die paar Venezulaanse bootjes aan het Schottegat in Willemstad zullen het verschil niet maken.

Wat wel impact kan hebben is het sluiten van het luchtruim.
Amerikanen zelf cancellen nu veel van hun trips naar vooral Aruba, ook cruises. De eilanden draaien grotendeels op toerisme, dus dit gedoe moet niet te lang duren.
pi_219733410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Ze zitten op een schip naar New York dus even facetimen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_219733414
Dus, nu snel een Nexit, zodat Trump het Internationale Gerechtshof en ASML veilig kan stellen door ons in te lijven?
pi_219733418

Opgepakt in zijn pyjama.
pi_219733424
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het probleem is dat Europa nu niet bij machte is om zijn woorden kracht bij te zetten. Op dit moment kunnen we niet zonder de VS, of je het nu leuk vindt of niet. Dus totdat we in Europa daar iets aan veranderen (wat een paar jaar zal duren) moeten we helaas blijven hielenlikken bij Trump.

Helaas zie je binnen Europa dat dezelfde groep die er veel lol aan lijkt te beleven dat Europa zo machteloos staat (radicaal-rechts) , en dat ook graag wil benadrukken, ook de groep is die Europese samenwerking via alle wegen probeert te saboteren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:56:22 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733431
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat kan ja, maar de mogelijkheid dat het toch niet goed afloopt is geen reden om je al bij voorbaat bij een slechte uitkomst neer te leggen en het überhaupt niet te proberen of wel?
Mwah, we zouden ook zelf Rusland weerstand kunnen bieden. Alsof we met 450 miljoen EU-burgers + GB + Noorwegen en eventueel Canada, Japan en Australie het halflamme Rusland niet het hoofd zouden kunnen bieden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:56:50 #212
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:57:48 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219733444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, we zouden ook zelf Rusland weerstand kunnen bieden.
Punt is echter dat Westerse landen dat voorlopig niet zullen gaan doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:58:15 #214
503714 SebbeSwensje
pi_219733448
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, nu snel een Nexit, zodat Trump het Internationale Gerechtshof en ASML veilig kan stellen door ons in te lijven?
Jaaaaaa _O_
Appears.
pi_219733449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het probleem is dat Europa nu niet bij machte is om zijn woorden kracht bij te zetten. Op dit moment kunnen we niet zonder de VS, of je het nu leuk vindt of niet. Dus totdat we in Europa daar iets aan veranderen (wat een paar jaar zal duren) moeten we helaas blijven hielenlikken bij Trump.

Helaas zie je binnen Europa dat dezelfde groep die er veel lol aan lijkt te beleven dat Europa zo machteloos staat (radicaal-rechts) , en dat ook graag wil benadrukken, ook de groep is die Europese samenwerking via alle wegen probeert te saboteren.
Oorlog is een voortzetting van falende diplomatie. Ja, we moeten wel een leger hebben dat duidelijk maakt dat we niet over ons heen laten lopen, maar zodra we dat in gaan zetten, zijn we ons doel voorbij geschoten.

De EU is opgericht om de vrede te bewaren. Laten we dat dan ook zoveel mogelijk doen. Door meer te praten en zo weinig mogelijk te vechten. Sancties zijn prima.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:58:19 #216
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733450
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Denk ik ook niet.
pi_219733451

Lekker protesteren voor een communistische dictator die zijn volk heeft uitgehongerd.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:59:06 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733454
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel als er een EU-lidstaat wordt aangevallen,
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:59:12 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219733455
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219733459
Er is nu een machtsvacuüm ontstaan en de vraag is wie daar inspringt. Uit de aanklacht blijkt dat ook o.a. de zoon van Maduro, de minister van justitie en andere invloedrijke figuren het doelwit waren. Die zijn tot nu bekend echter niet ontvoerd. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat alles bij het oude blijft, alleen met een ander figurehead aan het roer.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:00:06 #221
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733462
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:58 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker protesteren voor een communistische dictator die zijn volk heeft uitgehongerd.
Oh jee het was wachten op dit soort berichten.
Dit is niet zo handig ;(
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:00:10 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733463
quote:
[ afbeelding ]

LOL, nee daarvoor wordt er niet gedemonstreerd, net als de anti-Irakinval-demonstraties geen demonstraties voor Saddam Hoessein waren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219733467
Linkje voor de persconferentie zo?
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:00:50 #224
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733468
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:00 schreef vosss het volgende:
Npo1
pi_219733469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel als er een EU-lidstaat wordt aangevallen,
Ja, dus hoe meer landen er lid willen worden, hoe beter. Canada wil ook graag. We moeten gewoon Het "Europese" in "EU" aanpassen of zo ruim mogelijk zien.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:01:19 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_219733470
Oliedeal >> Chavez enablen >> Maduro >> Oliedeal terug.

Het is ook wel vrij doorzichtig. Als letterlijke klap op de vuurpijl ook nog de tombe van Chavez plat gooien. Misschien maar eens de banden met die schurkenstaat verbreken
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:02:02 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219733474
quote:
[ afbeelding ]

Dit viel te verwachten, tja .. zulke sentimenten zullen helaas ook wel leven bij een deel van PvdD en GL-PvdA.

twitter
pi_219733476
Hoe kan je trouwens bevriend zijn met Putin, en Maduro van de troon wippen. Wispelturige clown dat Trump is.
pi_219733479
quote:
Gewoon bij Steve.
pi_219733482
Trump kon het niet verkroppen dat er olie naar China ging? Nwo
pi_219733486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, nee daarvoor wordt er niet gedemonstreerd, net als de anti-Irakinval-demonstraties geen demonstraties voor Saddam Hoessein waren.
Sure, dit is hetzelfde gribusvolk dat groot fan is van Hamas en Hezbollah.
pi_219733490
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:01 schreef Ericr het volgende:
Oliedeal >> Chavez enablen >> Maduro >> Oliedeal terug.

Het is ook wel vrij doorzichtig. Als letterlijke klap op de vuurpijl ook nog de tombe van Chavez plat gooien. Misschien maar eens de banden met die schurkenstaat verbreken
Vóór Chavez waren de Amerikaanse oliebedrijven daar aan de macht. Hij heeft de olie-industrie genationaliseerd. De VS vindt dus, dat hij die olie van ze heeft afgepakt. En dat is Trump nu recht aan het zetten.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:05:27 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219733498
Vraag mij af hoe verontwaardigd vielen zouden zijn geweest als Hillary Clinton dit als president zou hebben gedaan
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:07:00 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag mij af hoe verontwaardigd vielen zouden zijn geweest als Hillary Clinton dit als president zou hebben gedaan
Bill Clintons bombardement op Servië deugde natuurlijk net zo hard niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:07:01 #235
38496 Perrin
pi_219733512
quote:

[..]

Daar ben ik het deels mee eens. Europa is op dit moment militair afhankelijk van de VS. Dat is de realiteit.
Maar precies dát is ook het probleem.

We zijn hier niet per ongeluk beland. Het is het resultaat van decennia van naïviteit en uitbestede verantwoordelijkheid. We hebben vrede verward met vanzelfsprekendheid en veiligheid met iets dat 'altijd wel geregeld zou blijven', terwijl de wereld intussen fundamenteel veranderde.

Het gevolg: we lopen nu 10 tot 15 jaar achter en moeten onder dit nu onder druk inhalen, precies op het moment dat autoritaire machten terug zijn, internationale regels steeds minder tellen en ons huis politiek niet op orde is door opkomst van allerlei populistische partijen.

Wat mij mateloos stoort, is dat dit zelden eerlijk wordt benoemd. We praten liever over onvermijdelijkheid dan over falend beleid, over onze eigen rol in deze afhankelijkheid. We zijn meester in het wegkijken.

Daarom is het hoog tijd voor een serieus nationaal én Europees debat: hoe zijn we hier beland, welke aannames waren fataal naïef en hoe organiseren we onszelf beter de komende decennia: militair, economisch en politiek.

Als we niet snel veranderen, worden wij in Europa het kind van de rekening van het internationale machtsspel. En dat kost ons onze welvaart, onze waarden en onze veiligheid. Alles staat op het spel en we doen alsof onze neus bloedt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:07:42 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219733517
quote:
Niet natuurlijk, voor velen is het simpel politiek tribalisme. Men kraakt het af omdat Trump het doet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:08:05 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219733523
quote:
Dan zou dit niet gebeurd zijn.
Resistance is futile.
pi_219733529
twitter
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:09:13 #239
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219733535
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet natuurlijk, voor velen is het simpel politiek tribalisme. Men kraakt het af omdat Trump het doet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219733543
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar ben ik het deels mee eens. Europa is op dit moment militair afhankelijk van de VS. Dat is de realiteit.
Maar precies dát is ook het probleem.

We zijn hier niet per ongeluk beland. Het is het resultaat van decennia van naïviteit en uitbestede verantwoordelijkheid. We hebben vrede verward met vanzelfsprekendheid en veiligheid met iets dat 'altijd wel geregeld zou blijven', terwijl de wereld intussen fundamenteel veranderde.

Het gevolg: we lopen nu 10 tot 15 jaar achter en moeten onder dit nu onder druk inhalen, precies op het moment dat autoritaire machten terug zijn en internationale regels steeds minder tellen en ons huis politiek niet op orde is door opkomst van allerlei populistische partijen.

Wat mij mateloos stoort, is dat dit zelden eerlijk wordt benoemd. We praten liever over onvermijdelijkheid dan over falend beleid, over onze eigen rol in deze afhankelijkheid. We zijn meester in het wegkijken.

Daarom is het hoog tijd voor een serieus nationaal én Europees debat: hoe zijn we hier beland, welke aannames waren fataal naïef en hoe organiseren we onszelf beter de komende decennia: militair, economisch en politiek.

Als we niet snel veranderen, worden wij in Europa het kind van de rekening van het internationale machtsspel. En dat kost ons onze welvaart, onze waarden en onze veiligheid. Alles staat op het spel en we doen alsof onze neus bloedt.
Maar totdat je dat probleem hebt opgelost moet je er wel naar handelen. Je moeten pokeren met de hand kaarten die je hebt, niet met de hand die je wenst te hebben.
pi_219733549
quote:
De keuze is reuze want bij de RTL livestream kan je de persconferentie ook zien.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)dent-maduro-opgepakt

Ze zegt net dat-ie wat is uitgesteld.
pi_219733556
Steve is live met de persconferentie van Trump
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:11:26 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733580

[ Bericht 52% gewijzigd door -XOR- op 03-01-2026 17:15:07 (verkeerde stream) ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:12:25 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219733602
[quote]14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
:') :') :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:12:48 #245
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219733612
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Weet je dat zeker?
quote:
US seizes Benghazi raid 'ringleader' Ahmed Abu Khattala

18 June 2014

The suspected ringleader of the September 2012 raid on a US diplomatic post in the Libyan city of Benghazi, which left four Americans dead, has been captured, the Pentagon says.

Ahmed Abu Khattala was taken into custody in a secret US military raid in Libya on 15 June.

He is now being held in a secure location outside the country, a Pentagon spokesman confirmed.

...

After the announcement, President Barack Obama praised the courage and professionalism of the military, law enforcement and intelligence personnel who tracked and captured Mr Abu Khattala, whom the US describes as a "key figure" in the attack.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-27893831

"Vijanden" van de VS zijn nergens veilig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219733619
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Stukje projectie zullen we maar zeggen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:13:18 #247
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219733620
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Even gecheckt of dit bij voorgaande presidenten ook gebeurd is, dus invasies zonder voorafgaande toestemming van het congres.

- Reagan: Grenada (1982), invasie met 7000 militairen zonder voorafgaande toestemming
- Bush sr: Panama (1989), invasie met 27.000 militairen om Noriega af te zetten, zonder voorafgaande toestemming
- Clinton: Haïti (1994), inzet 20.000 militairen zonder voorafgaande toestemming
- Obama: Syrië (2014), inzet special forces tegen IS, zonder voorafgaande toestemming

Denk niet dat hij veel hoeft te vrezen dus
En in welke van deze operaties is de huidige regeringsleider ontvoerd? Of gaan we doen alsof Bin Laden onder Obama of Al Baghdadi onder Trump hetzelfde was als wat er vanochtend gebeurde? Appels-peren.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:13:49 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219733629
NOS is ook live, ook op NOS.nl.
pi_219733651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En in welke van deze operaties is de huidige regeringsleider ontvoerd? Of gaan we doen alsof Bin Laden onder Obama of Al Baghdadi onder Trump hetzelfde was als wat er vanochtend gebeurde? Appels-peren.
Noriega destijds, ook op 3 januari. Buiten dat weet ik het niet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:15:16 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219733657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Noriega?
pi_219733661
twitter
pi_219733667
2026 will be a blast 💪
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:16:51 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Noriega destijds, ook op 3 januari. Buiten dat weet ik het niet.
Onder Bush Sr toch?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219733675
quote:
Er is altijd wel ergens een filmpje of Tweet te vinden met een mening aansluit bij die van jou.

En ja, Maduro is vast geen leuke man maar zomaar ingrijpen is toch wel riskant.
Het blijft een zelfstandig land.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:18:06 #255
38496 Perrin
pi_219733676
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar totdat je dat probleem hebt opgelost moet je er wel naar handelen. Je moeten pokeren met de hand kaarten die je hebt, niet met de hand die je wenst te hebben.
Daar heb je gelijk in: je speelt met de kaarten die je hebt.

Maar wat mij zorgen baart, is dat we al jaren dezelfde slechte hand blijven uitspelen en dat 'realistisch handelen' intussen een excuus is geworden om grotendeels op dezelfde voet door te gaan.

Ja, vandaag moet je omgaan met de afhankelijkheid die er is. Maar de echte vraag is: waarom zitten we met deze kaarten, en wie heeft ze uitgedeeld?

De problemen zijn niet tijdelijk, maar structureel. Te diep om op te lossen met pragmatische noodverbanden. Toch is ons politieke systeem vooral gericht op doormodderen: crises managen, schade beperken, maar zelden oorzaken aanpakken.

En dan de ongemakkelijke vraag: gaat datzelfde systeem, met dezelfde partijen en elites die deze situatie hebben laten ontstaan, haar ook echt oplossen? Of blijven we hopen dat de volgende hand vanzelf beter wordt?

Fundamentele zwakte los je niet op door slimmer te bluffen, maar door het spel te veranderen. Blijven we doorrommelen, dan verliezen we ook morgen.
pi_219733677
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:16 schreef CruzerXtreme het volgende:
2026 will be a blast 💪
Geen vuurwerk nodig dit jaar hoor...
Dat vuurwerkverbod maakt niks uit..
_O-
pi_219733683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Onder Bush Sr toch?
Ja.
pi_219733684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar wat mij zorgen baart, is dat we al jaren dezelfde slechte hand blijven uitspelen en dat 'realistisch handelen' intussen een excuus is geworden om grotendeels op dezelfde voet door te gaan.

Ja, vandaag moet je omgaan met de afhankelijkheid die er is. Maar de echte vraag is: waarom zitten we met deze kaarten, en wie heeft ze uitgedeeld?

De problemen zijn niet tijdelijk, maar structureel. Te diep om op te lossen met pragmatische noodverbanden. Toch is ons politieke systeem vooral gericht op doormodderen: crises managen, schade beperken, maar zelden oorzaken aanpakken.

En dan de ongemakkelijke vraag: gaat datzelfde systeem, met dezelfde partijen en elites die deze situatie hebben laten ontstaan, haar ook echt oplossen? Of blijven we hopen dat de volgende hand vanzelf beter wordt?

Fundamentele zwakte los je niet op door slimmer te bluffen, maar door het spel te veranderen. Blijven we doorrommelen, dan verliezen we ook morgen.
Strucutreel problemen aanpakken kost tijd, moeite en verandering en dat levert geen winst op op de korte termijn. In the end draait het allemaal om geld :N
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219733690
Kunnen ze nooit eens op tijd beginnen?

THANK YOU FOR ATTENTION TO THIS MATTER!
pi_219733714
Trump gaat hierna Madurodam binnenvallen..
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:24:00 #261
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219733724
quote:
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219733725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Kunnen ze nooit eens op tijd beginnen?

THANK YOU FOR ATTENTION TO THIS MATTER!
Dit. :(
vosss is de naam,
pi_219733737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:22 schreef Toine51 het volgende:
Trump gaat hierna Madurodam binnenvallen..
Misschien kunnen we hem wijsmaken dat het internationaal strafhof daar zit?

"Hey look, my hands look huge here".
pi_219733739
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:03 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Sure, dit is hetzelfde gribusvolk dat groot fan is van Hamas en Hezbollah.
Trump heeft Yemen links laten, blijkbaar vindt hij een genocide geen probleem
#bij1isvoordictatorlogica
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:27:31 #265
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733747
:') is hij nog aan het Candy crushen of zo
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:27:44 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219733749
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Weet je dat zeker?
[..]
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-27893831

"Vijanden" van de VS zijn nergens veilig.
Een ringleader.. wie? Is dit iemand die in de regering zat of zo?
Resistance is futile.
pi_219733750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik zal wel weggelachen worden hier maar wat dat betreft hebben we goud in handen om hier iets aan te veranderen: de Europese Unie. Een instelling die speciaal is opgericht om die lappendeken aan nationale staten in Europa te laten samenwerken.

Maar zolang de EU van binnenuit als vijand blijft worden weggezet en wordt gesaboteerd, dan blijft het in dit geopolitieke spel machteloos.
pi_219733753
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:27 schreef Moeraskat het volgende:
Nee, hij deelt net op x een foto van Maduro.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:28:08 #269
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733754
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:27 schreef Moeraskat het volgende:
Z'n Happy Meal moet eerst nog verorberd worden…
pi_219733756
twitter
pi_219733764
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:28 schreef L_auteur het volgende:
[ x ]
Saddam Hoesein was er niks bij, wat een Amerikaans showtje weer.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:29:46 #272
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733766
Reclame voor Nike
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:30:01 #273
38496 Perrin
pi_219733769
B-)
twitter
pi_219733771
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:29 schreef Moeraskat het volgende:
Reclame voor Nike
Ja de hele fit.
pi_219733775
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, hij deelt net op x een foto van Maduro.
*Tweet sent from Mar-A-Lago toilet*
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:31:11 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733783
Zal het nu weer ineens over de drugs gaan?
pi_219733784
quote:

Europese samenwerking schiet hierin tekort. Aan de rechtse kant lacht men omdat men weet dat Europa zich sterk maakt voor migratie en klimaat, maar niet voor een solide defensie.

Volgende maand is de oorlog in Oekraïne 4 jaar gaande. In 1941 had de VS 3-4 jaar nodig om van het cowboy legertje naar het krachtigste en meest geavanceerde leger ter wereld te gaan, met tanks, vliegdekschepen en kernwapens, noem maar op.

Europa heeft sinds 2022 helemaal niets klaargespeeld. We zijn economisch gezien 20 keer machtiger dan Rusland, maar onze prioriteiten liggen elders. Dat mag natuurlijk, maar dan blijf je dus afhankelijk van Trump.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219733790
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is correct. Heb niemand gehoord toen ze Khadaffi voor de petrodollar om liet leggen
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:32:27 #279
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733794
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:31 schreef Momo het volgende:
Zal het nu weer ineens over de drugs gaan?
Ineens?
pi_219733797
Krijgen de Maduro's nu een Ceaușescu-behandeling?
pi_219733805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Europese samenwerking schiet hierin tekort. Aan de rechtse kant lacht men omdat men weet dat Europa zich sterk maakt voor migratie en klimaat, maar niet voor een solide defensie.

Volgende maand is de oorlog in Oekraïne 4 jaar gaande. In 1941 had de VS 3-4 jaar nodig om van het cowboy legertje naar het krachtigste en meest geavanceerde leger ter wereld te gaan, met tanks, vliegdekschepen en kernwapens, noem maar op.

Europa heeft sinds 2022 helemaal niets klaargespeeld. We zijn economisch gezien 20 keer machtiger dan Rusland, maar onze prioriteiten liggen elders. Dat mag natuurlijk, maar dan blijf je dus afhankelijk van Trump.
Waarom steeds je toevlucht nemen tot revisionisme?
pi_219733811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:33 schreef Toine51 het volgende:
Krijgen de Maduro's nu een Ceaușescu-behandeling?
Nee, die kans is de Venezolanen juist ontnomen door hem te ontvoeren.
pi_219733821
SCHIET EENS OP OFZO!
vosss is de naam,
pi_219733822
Nu ik de in en outs heb gehoord bij de NOS zojuist juich ik deze actie toe.

De vraag is wat de VS verder gaat doen. Ik neem aan dat ze weer stilletjes gaan vertrekken met een nieuwe regering en beleid
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:36:16 #285
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733823
Nou. Hij mag wel even opschieten nu. :')
pi_219733825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wie blokkeert eigenlijk al die defensie initiatieven op EU niveau, die gemene linkse D66'ers of de stoere rechtse vertegenwoordigers van onze SoeEVEreiniTEit!!!!~EINZ ?
pi_219733828
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:36 schreef Moeraskat het volgende:
Hij krijgt nog ff een snelle MRI denk ik.
pi_219733831
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:36 schreef Moeraskat het volgende:
Iedere idioot weet dat hij meestal later komt omdat hij geilt op aandacht dus doe is rustig
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:37:54 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
* De beste MRI ooit gemaakt
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:04 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219733838
Wtf duurt lang.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:10 #291
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:37 schreef PlayerUnknowne het volgende:

[..]
Iedere idioot weet dat hij meestal later komt omdat hij geilt op aandacht dus doe is rustig
Geen idee waarom je op die manier tegen mij moet praten maar prima. :')
  Forum Admin zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:11 #292
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219733840
quote:

[..]
Hij heeft nog wat "great beautiful apsirin" nodig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219733841
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom steeds je toevlucht nemen tot revisionisme?
Het is de hoofdreden dat we afhankelijk zijn van de VS. Sinds 1945 is de VS onze grootste redder in nood, onze held, onze bodyguard en daardoor zien we het als niet noodzakelijk om zelf een redelijke defensie neer te zetten.

Uitzondering is Polen, het enige land in Europa dat echt investeert in defensie. Die weten namelijk donders goed dat als ze aangevallen worden, ze niet hoeven te rekenen op de VS, Engeland en Frankrijk, net als in 1939.
De geschiedenis heeft ze wat dit betreft genoeg geleerd.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:19 #294
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733843
quote:

[..]
_O-
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:42 #295
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219733846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is wachten op een tweet van Jandino.

https://www.rtl.nl/boulev(...)s-na-verhuizing-naar
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 3 januari 2026 @ 17:38:49 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_219733848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vóór Chavez waren de Amerikaanse oliebedrijven daar aan de macht. Hij heeft de olie-industrie genationaliseerd. De VS vindt dus, dat hij die olie van ze heeft afgepakt. En dat is Trump nu recht aan het zetten.
Ja die gare deals heeft mede er voor gezorgd dat Chavez de macht greep. Bevolking is er niet beter van geworden maar het was al een land in verval ondanks hun grote olie reserves.

Trump steekt ook niet onder stoelen of banken dat het hun olie is. Gewoon lekker op rooftocht gaan dus en de wereld kijkt meewarig toe.
pi_219733852
We zijn live!
pi_219733853
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Strucutreel problemen aanpakken kost tijd, moeite en verandering en dat levert geen winst op op de korte termijn. In the end draait het allemaal om geld :N
Dat is het probleem in de EU. Soms moet je maatschappelijk belang boven korte termijn winst stellen. Alle facetten bij elkaar leveren op termijn ook winst op.

Dus privatiseren is prima maar je mag bij elke verkoop best kijken of het in het landsbelang is. Is dat het niet dan streep er door.
pi_219733854
Het begint.
pi_219733856
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wie blokkeert eigenlijk al die defensie initiatieven op EU niveau, die gemene linkse D66'ers of de stoere rechtse vertegenwoordigers van onze SoeEVEreiniTEit!!!!~EINZ ?
D66 is niet links, slecht voorbeeld dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')