abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219732622
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:23 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Exact dit bedoel ik dus.

De VS is geen bevriend land meer en je zou je verbazen hoeveel mensen een actie van Trump tegen Groenland zouden toejuichen in de VS.

Opnieuw, als hij denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het doen. Groenland moet dus zorgen dat Trump denkt dat hij er niet mee weg kan komen. Dat dikgedrukte is een verandering ten opzichte van 10 jaar geleden.

Dat is wat deze aanval laat zien. De wereld is niet eerlijk en Europa moet volwassen worden.
Er is door Trump nog niets gedaan wat er maar bij in de buurt komt. En waar Trump en de fanatieke MAGAkliek met types als Vance en Hegseth dat wereldbeeld dat jij schetst delen, geldt dat weer niet voor types als Rubio. En dat is dan nog maar zijn eigen regering.
Trump roept natuurlijk ook gewoon veel dingen voor het shockeffect.
Gewoon maar doen alsof alles wat hij zegt uiterst serieus genomen moet worden omdat het een immorele opportunist is lijkt me ook niet zinvol.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219732623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef jigggy het volgende:

[..]
Is VP Venezuela in Rusland?
Dat is wat ik nu lees.
pi_219732632
twitter
Incelfrikandel
pi_219732645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kleinschalig m’n reet. Exact dezelfde Internationale wetten worden overtreden door deze actie als bij het invallen van Canada of Groenland.
Internationale VN-wetten waarbij de VS een vetorecht heeft bij eventuele straffen (zie bv. Nicaragua v. United States). Het invallen van een ander NAVO-land is toch echt iets anders.
pi_219732673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kleinschalig m’n reet. Exact dezelfde Internationale wetten worden overtreden door deze actie als bij het invallen van Canada of Groenland.
Misschien even de context proberen te begrijpen voordat je reageert. Het ging hier om het contrast tussen een grootschalige invasie met landtroepen versus een kleinschalige operatie van special forces. Voor de Amerikaanse bevolking zit daar natuurlijk een wereld van verschil tussen, want op dat eerste zit het gros daar niet te wachten.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 15:30:23 #106
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219732676
Nobelprijs voor de vrede kan ie ook op zijn buik schrijven :D
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219732685
Ik ben wel benieuwd of in theorie de VS ook een Kim Jung Un zouden kunnen ontvoeren. Niet dat ze dat gaan doen, maar vraag me af of dat ook zou kunnen lukken.

Lijkt mij wel lastiger omdat je toch wel de nodige infiltranten nodig hebt denk ik.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:31:01 #108
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732687
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nobelprijs voor de vrede kan ie ook op zijn buik schrijven :D
Plek zat
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219732710
En nu? Ik ben benieuwd wat voor meesterlijk plan Trump heeft uitgedacht voor de vervolgstappen.

Het regime zit nog gewoon in het zadel namelijk, hopelijk heeft hij daar in al zijn wijsheid aan gedacht!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:32:28 #110
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732717
quote:
President Lula Brazilië veroordeelt aanval op Venezuela

De Braziliaanse president Luiz Inácio 'Lula' da Silva veroordeelt de militaire aanval op zijn buurland, evenals de gevangenneming van Maduro. Hij zegt dat de VS hiermee "een onaanvaardbare grens is overschreden".

"Het is de eerste stap naar een wereld van geweld, chaos en instabiliteit, waar het recht van de sterkste geldt. De acties vormen een ernstige aantasting van de soevereiniteit van Venezuela en ook is het een uiterst gevaarlijke gebeurtenis voor de hele internationale gemeenschap," schreef Lula in een bericht op X.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219732739
Murcia, fuck yeah

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219732747
Heeft Von der Leyen al een sanctiepakket voor de VS in voorbereiding?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:36:15 #113
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219732766
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Internationale VN-wetten waarbij de VS een vetorecht heeft bij eventuele straffen (zie bv. Nicaragua v. United States). Het invallen van een ander NAVO-land is toch echt iets anders.
Je pleegt een invasie van een soeverein land. Kunnen we de randzaken gaan opzoeken om te kijken of ze bij dezelfde club horen, maar je valt een een land binnen. Dat is hoofdzakelijk het misdadige in dit verhaal.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:37:49 #114
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219732778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Misschien even de context proberen te begrijpen voordat je reageert. Het ging hier om het contrast tussen een grootschalige invasie met landtroepen versus een kleinschalige operatie van special forces. Voor de Amerikaanse bevolking zit daar natuurlijk een wereld van verschil tussen, want op dat eerste zit het gros daar niet te wachten.
Zou de Amerikaanse bevolking er wel mee zitten dat het Amerikaanse congres niet is meegenomen in de invasie van een ander land?
Dit, dus.
pi_219732780
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:32 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat hij met 'een wereld van geweld, chaos en instabiliteit' het spreekwoordelijke 'wereld' bedoelt en niet letterlijk de wereld. Of die Lula heeft onder een steen geleefd en wat acties van Putin gemist.
pi_219732786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:08 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
Die hebben geen enkele wapen waarmee ze iets aan kunnen richten.

Ze zullen nu wel heel snel richting China kijken voor verdediging.
pi_219732793
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:08 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
:')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:39:46 #118
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat hij met 'een wereld van geweld, chaos en instabiliteit' het spreekwoordelijke 'wereld' bedoelt en niet letterlijk de wereld. Of die Lula heeft onder een steen geleefd en wat acties van Putin gemist.
:Y

Dat stond er niet bij helaas.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:40:16 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219732798
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft Von der Leyen al een sanctiepakket voor de VS in voorbereiding?
Neejoh, geen kwaad woord over Trump. Principes zijn alleen leuk als je anderen daarmee om de oren kunt slaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:41:49 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732807
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Mja. De spagaat is duidelijk. Niet veel mensen zullen treuren om Maduro an sich. Maar wel om het overschrijden van de internationale rechtsorde. Dus je kunt anti-Maduro zijn en deze actie toch veroordelen.
Die buurlanden durven tenminste een stelling in te nemen tov de überlaffe EU
The End Times are wild
pi_219732808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zou de Amerikaanse bevolking er wel mee zitten dat het Amerikaanse congres niet is meegenomen in de invasie van een ander land?
Een deel zal daar inderdaad moeite mee hebben, al wordt het congres daar ook niet al te hoog aangeslagen.
pi_219732812
Ik heb nog niet alles gezien maar vlogen er nou 'doodleuk' wat helikopters van de Amerikanen? Dan ben je als Venezolaans leger wel echt een lachertje. Wat voor zooi hebben ze uit Rusland, Iran en China geimporteerd al die tijd?
pi_219732815
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:32 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Hij weet dat hij volgende is die Lula, met zijn voter fraud en gepoliticeerde rechters die Bolsonaro in de bak gooiden.
Wordt tijd dat Trump dit ook in Brazilië doet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:43:30 #124
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die hebben geen enkele wapen waarmee ze iets aan kunnen richten.

Ze zullen nu wel heel snel richting China kijken voor verdediging.
En die gaan vast conflicten vermijden richting de VS. Denk niet dat die militaire steun gaan bieden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:45:28 #125
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mja. De spagaat is duidelijk. Niet veel mensen zullen treuren om Maduro an sich. Maar wel om het overschrijden van de internationale rechtsorde. Dus je kunt anti-Maduro zijn en deze actie toch veroordelen.
Die buurlanden durven tenminste een stelling in te nemen tov de überlaffe EU
Jap, trump laat nu wel zien dat de VS internationaal recht alleen respecteert als het hem uitkomt. Op de lange termijn lijkt me dit een risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')