abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:02:03 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:58 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen denken dat Trump "doet wat hij zegt". Die man roept zoveel dingen die vaak ook nog diametraal tegenover elkaar staan, dus dan is het vrij logisch dat als je iets doet je het ook wel een keer gezegd hebt.
Als je op mij reageert: ik bedoel niet dat Trump consequent is, maar dat hij wel dingen durft uit te voeren die helemaal tegen veiligheidsoverwegingen, recht of gewoontes ingaan. Hij handelt zonder naar de gevolgen te kijken en grofweg wel in een lijn met zijn ideeen. Onlangs in de security strategy hebben ze gezegd dat ze Europese landen gaan ondermijnen die te woke zijn. Gaat hij dus ook gewoon uitvoeren. Mogelijk
The End Times are wild
pi_219732401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:55 schreef InzolVC het volgende:
Ik dacht ook dat Trump wat wijzer zou zijn. Maar de Zionisten hebben teveel invloed over hem. Een van de voornaamste redenen dat Amerika Venezuela aanvalt is niet vanwege drugs. Maar omdat Amerika de Brics niet in hun invloedsfeer willen hebben.
:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:03:44 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk wilden mensen in het Westen dat geloven. Het is een prachtig en geruststellend verhaal. Eindelijk waren wij niet meer het machtige blok dat zijn wil oplegde, maar de beschaafde hoeder van regels en waarden. Dat voelt heerlijk, zeker als je er zelf ook beter van wordt.

Maar stel jezelf één eerlijke vraag: waarom was die 'rule-based order' vooral een Westers ideaal? Waarom werd hij elders zelden ervaren als iets universeels of neutraals?

Omdat het dat ook niet was. Het was een verhaal van de winnaars, met regels die toevallig vaak samenvielen met hun eigen belangen.

Oude machtspolitiek in een nieuwe, nette verpakking: invloed, markten, veiligheid, druk op anderen.. maar nu met mooiere woorden en betere verhalen.

Dus ja, veel Europeanen geloofden er oprecht in. En precies dát maakt het zo wrang: niet omdat het ideaal slecht was, maar omdat het nooit echt universeel was.

Mooie verhalen werken nu eenmaal het best bij degenen die er het meeste baat bij hebben.
We hebben het zelf in scherven gegooid. Zonder enige noodzaak overigens. Dus het had gekund, we hadden de macht en het geloof.
The End Times are wild
pi_219732408
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je op mij reageert: ik bedoel niet dat Trump consequent is, maar dat hij wel dingen durft uit te voeren die helemaal tegen veiligheidsoverwegingen, recht of gewoontes ingaan. Hij handelt zonder naar de gevolgen te kijken en grofweg wel in een lijn met zijn ideeen. Onlangs in de security strategy hebben ze gezegd dat ze Europese landen gaan ondermijnen die te woke zijn. Gaat hij dus ook gewoon uitvoeren. Mogelijk
Oh maar het willen bevorderen van bevriende regimes is al decennialang beleid. Het verschil is dat waar dat voorheen eigenlijk gewoon het gehele spectrum van gangbare democratische partijen en systemen betrof dat nu is afgeknepen tot de uiterst rechtse partijen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219732445
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
X staat vol met dansende en feestende bevrijde mensen in Venezuela.

[ x ]
[ x ]
Dat hebben we ook in Syrië gezien, ik zou het met een korrel zout nemen :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219732447
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
pi_219732453
Eigenlijk zitten we gewoon al in de Tweede Koude Oorlog. Kan niet wachten om dit over 20 à 30 jaar in de geschiedenisboeken te lezen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219732472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ideaal. Echt een fijne gedachte dat er een hondsincompetente tweedehands autoverkoper aan de knoppen zit, ja.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:12:55 #84
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:08 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Nederland nu doet. Luchtafweer en straaljagers naar de ABC-eilanden sturen lijkt mij geen overbodige luxe. Je weet niet hoe Venezuela gaat reageren en de eilanden liggen daar om de hoek.
Waarom, er is toch geen dreiging voor die eilanden? De basis ligt daar al. (Marine)
Als ze dat nu zouden sturen denk ik dat het averechts werkt.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219732489
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh maar het willen bevorderen van bevriende regimes is al decennialang beleid. Het verschil is dat waar dat voorheen eigenlijk gewoon het gehele spectrum van gangbare democratische partijen en systemen betrof dat nu is afgeknepen tot de uiterst rechtse partijen.
Tuurlijk is dat zo.

Toch gelooft de meerderheid dat de VS bijvoorbeeld echt nooit Groenland of Canada zal proberen in te nemen. Net zoals de meerderheid geloofde dat Poetin nooit Oekraïne binnen zou vallen.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn en de waarschuwingen toch serieus nemen. Als hij ermee weg kan komen (belangrijke nuance), zal hij het doen. Net zoals dat China Taiwan aan gaat vallen als ze denken ermee weg te kunnen komen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:14:07 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219732498
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:09 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk zitten we gewoon al in de Tweede Koude Oorlog. Kan niet wachten om dit over 20 à 30 jaar in de geschiedenisboeken te lezen.
Steeds minder koud.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:16:08 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219732525
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ideaal. Echt een fijne gedachte dat er een hondsincompetente tweedehands autoverkoper aan de knoppen zit, ja.
Dat zeg ik toch helemaal niet! Kun je uberhaupt wel lezen?
The End Times are wild
pi_219732531
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Steeds minder koud.
Poetin, Trump en Netanyahu doen niet zo graag aan kou.
Dit, dus.
pi_219732533
Al huilende BNer’s gespot die vastzitten op de ABC eilanden?
pi_219732541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet! Kun je uberhaupt wel lezen?
Dan zijn we het eens.
Dit, dus.
pi_219732545
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:13 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat zo.

Toch gelooft de meerderheid dat de VS bijvoorbeeld echt nooit Groenland of Canada zal proberen in te nemen. Net zoals de meerderheid geloofde dat Poetin nooit Oekraïne binnen zou vallen.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn en de waarschuwingen toch serieus nemen. Als hij ermee weg kan komen (belangrijke nuance), zal hij het doen. Net zoals dat China Taiwan aan gaat vallen als ze denken ermee weg te kunnen komen.
Het annexeren van (een deel van) bevriende naties is dan ook van een totaal andere orde en zal in eigen land ook op veel meer weerstand kunnen rekenen dan zo'n relatief kleinschalige actie jegens Maduro.
Alleen om die reden al zijn dat soort dingen volkomen onrealistisch vooralsnog. Ik verwacht niet dat South Park op dat vlak ingehaald gaat worden door de werkelijkheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:21:38 #92
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219732571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Al huilende BNer’s gespot die vastzitten op de ABC eilanden?
Want dat zou jou gelukkig maken?
AZ
ALKMAAR
pi_219732577
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:12 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Waarom, er is toch geen dreiging voor die eilanden? De basis ligt daar al. (Marine)
Als ze dat nu zouden sturen denk ik dat het averechts werkt.
Ik denk dat Venezuela weinig reikwijdte heeft voor een vergeldingsactie en dan blijft er een handje vol mogelijke doelwitten over als ze de aanval willen vergelden. De Amerikanen hebben militaire posten op Aruba en Curaçao.
pi_219732586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het annexeren van (een deel van) bevriende naties is dan ook van een totaal andere orde en zal in eigen land ook op veel meer weerstand kunnen rekenen dan zo'n relatief kleinschalige actie jegens Maduro.
Alleen om die reden al zijn dat soort dingen volkomen onrealistisch vooralsnog. Ik verwacht niet dat South Park op dat vlak ingehaald gaat worden door de werkelijkheid.
Exact dit bedoel ik dus.

De VS is geen bevriend land meer en je zou je verbazen hoeveel mensen een actie van Trump tegen Groenland zouden toejuichen in de VS.

Opnieuw, als hij denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het doen, omdat hij gelooft dat dit in het belang van de VS is. Groenland moet dus zorgen dat Trump denkt dat hij er niet mee weg kan komen. Dat dikgedrukte is een verandering ten opzichte van 10 jaar geleden, toen we nog wel bevriende landen waren.

Dat is wat deze aanval laat zien. De wereld is niet eerlijk en Europa moet volwassen worden.
pi_219732599
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:21 schreef Durmada het volgende:

[..]
Want dat zou jou gelukkig maken?
Mij wel
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_219732602
vicepresident al in Moskou lijkt wel te duiden op een deal.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:07 #97
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219732607
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
vicepresident al in Moskou lijkt wel te duiden op een deal.
Is VP Venezuela in Rusland?
pi_219732612
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kleinschalig m’n reet. Exact dezelfde Internationale wetten worden overtreden door deze actie als bij het invallen van Canada of Groenland.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:46 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219732614
Ik vind dit voor de verandering eens een prima actie van Trump. Die Maduro moest gewoon ophoeren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 15:27:15 #100
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219732621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat Venezuela weinig reikwijdte heeft voor een vergeldingsactie en dan blijft er een handje vol mogelijke doelwitten over als ze de aanval willen vergelden. De Amerikanen hebben militaire posten op Aruba en Curaçao.
Dan krijgen ze met de VS en de NAVO te maken. Ik denk dat een aanval vanuit Venezuela op de abc eilanden omdat de VS daar posten heeft, vroegtijdig opgemerkt wordt en ook wordt aangepakt. Volgens mij maken ze militair gezien geen kans daar.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')