abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219733271
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Van de far right moet je het maar hebben. _O-
Christus...
pi_219733272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"We houden het nauwlettend in de gaten en wachten af" :')

Man veeg jezelf op. Typisch onze regeringsleiders.
Onze politiek heeft een spoeddebat ingepland, voor iets 8000 kilometer ver weg. Ga lekker vakantie houden :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:37:18 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219733278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Christus...
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219733279
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Onze politiek heeft een spoeddebat ingepland, voor iets 8000 kilometer ver weg. Ga lekker vakantie houden :')
Het ligt formeel gezien op enkele tientallen kilometers van Nederlands grondgebied natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219733281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:35 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Laat die dame van de oppositie de boel maar eens proberen te leiden. Er zal vast wel een plan van aanpak door de Trump Administation klaarliggen.
Ik wil niet heel vervelend doen maar het gros van de Chavez/Maduro kliek draait daar nog steeds aan de knoppen, die dame van de oppositie heeft daar (op het moment van schrijven) bijzonder weinig te vertellen.
pi_219733288
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik wil niet heel vervelend doen maar het gros van de Chavez/Maduro kliek draait daar nog steeds aan de knoppen, die dame van de oppositie heeft daar (op het moment van schrijven) bijzonder weinig te vertellen.
We zullen zien... wat de toekomst zal brengen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:38:42 #182
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Is toch logisch ;(
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:39:24 #183
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733297
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.

Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet… :D
pi_219733298
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
Dat ik het ooit eens zou zijn met Le Pen...
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:41:18 #185
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733308
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.

Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet… :D
Wel tijd om om te kleden dus :9
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219733310
quote:

[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt :')? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:41:52 #187
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219733315
pi_219733331
Jullie weten allemaal vast al dat Trump om 17.00 uur een persconferentie geeft he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:43:59 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219733333
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt :')? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:44:02 #191
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733334
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
Jullie weten allemaal vast al dat Trump om 17.00 uur een persconferentie geeft he?
Ja
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:44:28 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219733341
twitter
pi_219733346
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:

Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.
pi_219733348
quote:

[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:45:55 #195
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219733353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het ligt formeel gezien op enkele tientallen kilometers van Nederlands grondgebied natuurlijk.
De Nederlandse marine werkt samen met de VS tegen drugsmokkel dus misschien doen we al mee
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:46:31 #196
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219733359
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:46:44 #197
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219733361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Iemand ruikt hier een kans ;(
pi_219733362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.
Dat kan ja, maar de mogelijkheid dat het toch niet goed afloopt is geen reden om je al bij voorbaat bij een slechte uitkomst neer te leggen en het überhaupt niet te proberen of wel?
pi_219733366
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Maar wèl weer die verwijzing naar internationaal recht.

Wat de VS gedaan heeft gaat volstrekt in tegen internationaal recht.

Dus Ursula weet ook dat ze niet hoeft te zeggen wat ze eigenlijk vindt, net als Kallas.

Ze weten dat er niemand, en zeker de VS niet, naar hun luistert.

Donderstraal dan ook op met je mooi weer spelen over internationaal recht.

Ik zou haast zeggen het is de hoogste tijd dat Europa Putin eigenhandig uit het Kremlin plukt, of half Moskou naar de tering bombardeert en meteen op het wereldtoneel roept dat Xi en Trump hun grote bek dicht moeten houden en dreigen met nucleaire vergelding als ze gaan bemoeien.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus wij roeptoeteren maar wat in de marge. Jammer wel dat onze dagen vanzelf geteld raken zo op deze manier.

Zo. En nu wil ik nooit meer door iemand hier voor Putinpijper uitgemaakt worden. :*
Ah, je wilt dus een nieuwe en nog veel bloedigere wereldoorlog, waarin iedereen tegen iedereen vecht? Hoe lang voordat de atoombommen uit de kast komen?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 16:49:39 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219733377
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.

Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.

Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.

Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.

Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')