Zie Perrin in NWS / Amerikanen vs Venezuela - #7 Slechte dag voor de communistenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
We hangen aan draadjes bij de VS. Wat een wanvertoning en dat omdat we hier niets durven te ontplooien. We vennoten al onze goede bedrijven en staan met lege handen hier.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.
Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.
Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.
Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.
Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
Ik mag toch hopen dat een trotse Trump straks een selfie met Maduro postquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje
Die onderschatten de kartels die een bedreiging voor de eilanden zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.
Dat is juist en hetzelfde geldt voor Aruba en Bonaire.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.
Ze zitten op een schip naar New York dus even facetimen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje
Het probleem is dat Europa nu niet bij machte is om zijn woorden kracht bij te zetten. Op dit moment kunnen we niet zonder de VS, of je het nu leuk vindt of niet. Dus totdat we in Europa daar iets aan veranderen (wat een paar jaar zal duren) moeten we helaas blijven hielenlikken bij Trump.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.
Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.
Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.
Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.
Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
Mwah, we zouden ook zelf Rusland weerstand kunnen bieden. Alsof we met 450 miljoen EU-burgers + GB + Noorwegen en eventueel Canada, Japan en Australie het halflamme Rusland niet het hoofd zouden kunnen bieden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar de mogelijkheid dat het toch niet goed afloopt is geen reden om je al bij voorbaat bij een slechte uitkomst neer te leggen en het überhaupt niet te proberen of wel?
Punt is echter dat Westerse landen dat voorlopig niet zullen gaan doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, we zouden ook zelf Rusland weerstand kunnen bieden.
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, nu snel een Nexit, zodat Trump het Internationale Gerechtshof en ASML veilig kan stellen door ons in te lijven?
Oorlog is een voortzetting van falende diplomatie. Ja, we moeten wel een leger hebben dat duidelijk maakt dat we niet over ons heen laten lopen, maar zodra we dat in gaan zetten, zijn we ons doel voorbij geschoten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het probleem is dat Europa nu niet bij machte is om zijn woorden kracht bij te zetten. Op dit moment kunnen we niet zonder de VS, of je het nu leuk vindt of niet. Dus totdat we in Europa daar iets aan veranderen (wat een paar jaar zal duren) moeten we helaas blijven hielenlikken bij Trump.
Helaas zie je binnen Europa dat dezelfde groep die er veel lol aan lijkt te beleven dat Europa zo machteloos staat (radicaal-rechts) , en dat ook graag wil benadrukken, ook de groep is die Europese samenwerking via alle wegen probeert te saboteren.
Denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Punt is echter dat Westerse landen dat voorlopig niet zullen gaan doen.
Wel als er een EU-lidstaat wordt aangevallen,quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Punt is echter dat Westerse landen dat voorlopig niet zullen gaan doen.
Oh jee het was wachten op dit soort berichten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:58 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker protesteren voor een communistische dictator die zijn volk heeft uitgehongerd.
LOL, nee daarvoor wordt er niet gedemonstreerd, net als de anti-Irakinval-demonstraties geen demonstraties voor Saddam Hoessein waren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:58 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker protesteren voor een communistische dictator die zijn volk heeft uitgehongerd.
Ja, dus hoe meer landen er lid willen worden, hoe beter. Canada wil ook graag. We moeten gewoon Het "Europese" in "EU" aanpassen of zo ruim mogelijk zien.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wel als er een EU-lidstaat wordt aangevallen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |