We zullen zien... wat de toekomst zal brengen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik wil niet heel vervelend doen maar het gros van de Chavez/Maduro kliek draait daar nog steeds aan de knoppen, die dame van de oppositie heeft daar (op het moment van schrijven) bijzonder weinig te vertellen.
Is toch logischquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Onze politiek heeft een spoeddebat ingepland, voor iets 8000 kilometer ver weg. Ga lekker vakantie houden
Dat ik het ooit eens zou zijn met Le Pen...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
Wel tijd om om te kleden dusquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.
Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet…
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandeltquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig nog een paar politici die meer doen dan al onze waarden overboord gooien om Trump te pleasen.
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
Jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
Jullie weten allemaal vast al dat Trump om 17.00 uur een persconferentie geeft he?
Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:39 schreef MadMaster het volgende:
Grappig, de vriendin van onze vrienden op Aruba, die daar een lokaal radiostation leidt, was net op TV bij RTL4 om de impact van de Amerikaanse inval in Venezuela op Aruba van commentaar te voorzien.
Hoor ik net van onze vriendin dat ze hals over kop opgetrommeld was voor dat online interview en dat ze net daarvoor nog in het zwembad lag. Zo ernstig is het er dus niet…
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Nederlandse marine werkt samen met de VS tegen drugsmokkel dus misschien doen we al meequote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt formeel gezien op enkele tientallen kilometers van Nederlands grondgebied natuurlijk.
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
Iemand ruikt hier een kansquote:
Dat kan ja, maar de mogelijkheid dat het toch niet goed afloopt is geen reden om je al bij voorbaat bij een slechte uitkomst neer te leggen en het überhaupt niet te proberen of wel?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of Oekraine valt, Poetin valt Estland binnen, Trump doet niets en kijkt lachend toe. Dan hebben we met onze gerontofiele muil voor niets een paar jaar aan de lul van Trump lopen lurken.
Ah, je wilt dus een nieuwe en nog veel bloedigere wereldoorlog, waarin iedereen tegen iedereen vecht? Hoe lang voordat de atoombommen uit de kast komen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar wèl weer die verwijzing naar internationaal recht.
Wat de VS gedaan heeft gaat volstrekt in tegen internationaal recht.
Dus Ursula weet ook dat ze niet hoeft te zeggen wat ze eigenlijk vindt, net als Kallas.
Ze weten dat er niemand, en zeker de VS niet, naar hun luistert.
Donderstraal dan ook op met je mooi weer spelen over internationaal recht.
Ik zou haast zeggen het is de hoogste tijd dat Europa Putin eigenhandig uit het Kremlin plukt, of half Moskou naar de tering bombardeert en meteen op het wereldtoneel roept dat Xi en Trump hun grote bek dicht moeten houden en dreigen met nucleaire vergelding als ze gaan bemoeien.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dus wij roeptoeteren maar wat in de marge. Jammer wel dat onze dagen vanzelf geteld raken zo op deze manier.
Zo. En nu wil ik nooit meer door iemand hier voor Putinpijper uitgemaakt worden.
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat is je alternatief dan. Gewoon lekker stoer tegen de VS aan gaan schoppen en dan maar moeten accepteren hoe Trump de stekker uit de NAVO trekt en Poetin even lekker de Baltische staten binnen wandelt? Ik vind het ook niet om aan te zien maar de realiteit is nou eenmaal dat we totdat we militair volledig op eigen benen kunnen staan nog even deze lelijke balanceeract moeten volhouden. Dat is nou eenmaal een betere optie dan lekker principieel met een bebloed gezicht in de greppel te liggen.
Zie Perrin in NWS / Amerikanen vs Venezuela - #7 Slechte dag voor de communistenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dan ben ik zeer benieuwd over welke politici je het hebt
We hangen aan draadjes bij de VS. Wat een wanvertoning en dat omdat we hier niets durven te ontplooien. We vennoten al onze goede bedrijven en staan met lege handen hier.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.
Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.
Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.
Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.
Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
Ik mag toch hopen dat een trotse Trump straks een selfie met Maduro postquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje
Die onderschatten de kartels die een bedreiging voor de eilanden zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De antisemieten van de PvdD en SP waren er als de kippen bij om de VS te veroordelen.
Dat is juist en hetzelfde geldt voor Aruba en Bonaire.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze overdrijven het ook steeds in de media. Die Drayer bij de NOS heeft er ook een handje van. Tijdje terug beweerde men bij de NOS nog dat Curacao voor invoer van voedsel afhankelijk is van Venezuela terwijl dat helemaal niet zo is, nauwelijks iets. Komt uit Nederland en de VS, wat vruchten en groenten soms uit de regio.
Ze zitten op een schip naar New York dus even facetimen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:50 schreef Gremen het volgende:
Zou wel grappig zijn als ie straks live maduro voor de camera zet in zo een oranje gevangenis pakje
Het probleem is dat Europa nu niet bij machte is om zijn woorden kracht bij te zetten. Op dit moment kunnen we niet zonder de VS, of je het nu leuk vindt of niet. Dus totdat we in Europa daar iets aan veranderen (wat een paar jaar zal duren) moeten we helaas blijven hielenlikken bij Trump.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp realpolitik prima. Macht, afhankelijkheden en militaire realiteit.. Daar ben ik niet naïef over.
Echter, je mond houden wanneer een bondgenoot een soeverein land binnenvalt is het tonen van je werkelijke morele leegte.
Wat me stoort is de hypocrisie: we praten graag over 'Europese waarden' zolang het niets kost, maar zodra het ongemakkelijk wordt, verdwijnen die waarden ineens als sneeuw voor de zon.
Europa gedraagt zich als een hulpeloos kind is dat gegijzeld wordt door buitenlandse autoritaire leiders met nukken. Echte realpolitik is niet knielen en hopen op de goede wil van een keizer. Echte realpolitik is je autonomie opbouwen, je macht organiseren en je plek in de wereld opeisen.
Europa hoeft geen vazal te zijn van Trump of Poetin. Als we serieus genomen willen worden, begint dat niet alleen met militaire slagkracht, maar met het lef om onze waarden niet telkens in te leveren zodra ze ongemakkelijk worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |