abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:07:16 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731893
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ironie: de russen hebben deze aanval veroordeeld omdat deze refen het internationaal recht in gaat maar de AaEU jimt met een weifelende reactie.
De Russen moet hun mond houden, want Rusland geeft niets om het internationaal recht en gebruikt dit nu slechts als een stok om het Westen mee te slaan. De Russen kunnen zich terugtrekken uit Oekraïne en die schijndemocratie van hun eens opheffen. Het blijft bijzonder hoe Rusland zich heeft ontpopt tot een hele enge schurkenstaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219731899
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je doet alsof het een zwart-wit plaatje is. Doorgaans sta ik achter het Westen maar wil niet zeggen dat ik oorlogsmisdaden of schendingen van internationaal recht toejuich. In geval van Israel en in geval van VS met deze militaire actie dus.

Maduro mag dan een klootzak zijn en weg moeten, betekent niet dat je zomaar een land mag invallen en hem mag ontvoeren. Als we dat allemaal accepteren dan is einde zoek.
Maar het wordt al geaccepteerd. Wat zijn sommige lui hier totaal los van de werkelijkheid
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219731902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het recht van de sterkste telt en wij schurken tegen de VS aan.

Daarom dus: mensen die raaskallen over internationaal recht zijn echt ontzettend de weg kwijt.
Eerder naiv.
pi_219731907
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
De situatie in Venezuela is wel net even iets anders dan die in de VS. Venezuela is inmiddels gewoon een dictatuur waar de bevolking met harde hand wordt onderdrukt. Het regime is niet bepaald populair. Wat natuurlijk ook niet verrassend is als naar goed communistisch gebruik het eten op rantsoen gaat, er nauwelijks elektriciteit is en ga zo maar door.
Dat weet ik ook wel.

Punt is dat wanneer er gefeest wordt op de straat door bepaalde mensen, het niet bekend is dat de 'bevolking' blij is met een aanval van de VS op hun land. Verschillende dingen.

Maduro is slecht, maar een aanval van de VS op Venezuela omdat de VS hun olie wil en eigenlijk vindt dat ze maar moeten doen wat goed is voor de VS is net zo slecht.

Intentie is van belang. Dit doet de VS echt niet vanwege 'democratie'.
pi_219731912
Nou de vice president komt daar nu aan de macht en die zal op dezelfde toer gaan. Waarschijnlijk iets erger.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:09:13 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731914
quote:

[..]
Je doet alsof het een zwart-wit plaatje is. Doorgaans sta ik achter het Westen maar wil niet zeggen dat ik oorlogsmisdaden of schendingen van internationaal recht toejuich. In geval van Israel en in geval van VS met deze militaire actie dus.

Maduro mag dan een klootzak zijn en weg moeten, betekent niet dat je zomaar een land mag invallen en hem mag ontvoeren. Als we dat allemaal accepteren dan is einde zoek.
Het is ook zwart-wit. Dat heb je goed begrepen. En hoe bedoel je in het geval van Israël? Die hebben met deze kwestie niets te maken natuurlijk. Israël is de afgelopen twee jaar druk geweest zich te verdedigen tegen Palestijnse terreur en tevens Iran. Ook dat waren fantastische acties. Schurkenstaten of samenlevingen, zoals Iran en de Palestijnse, die inherent anti-Westers zijn, dienen hard te worden aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:10:05 #257
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219731919
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Russen moet hun mond houden, want Rusland geeft niets om het internationaal recht en gebruikt dit nu slechts als een stok om het Westen mee te slaan. De Russen kunnen zich terugtrekken uit Oekraïne en die schijndemocratie van hun eens opheffen. Het blijft bijzonder hoe Rusland zich heeft ontpopt tot een hele enge schurkenstaat.
Létterlijk de fundamenten waarop Amerika en Israël hun acties verantwoorden. Trump, Poetin en Netanyahu werken volgens precíes dezelfde blauwdruk. En dat weet jij, vandaar ook deze schijnheilige “ik weet van niks”-act. Erg vermakelijk :)
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:10:10 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
De situatie in Venezuela is wel net even iets anders dan die in de VS. Venezuela is inmiddels gewoon een dictatuur waar de bevolking met harde hand wordt onderdrukt. Het regime is niet bepaald populair. Wat natuurlijk ook niet verrassend is als naar goed communistisch gebruik het eten op rantsoen gaat, er nauwelijks elektriciteit is en ga zo maar door.
Dan is het toch juist uitstekend dat er nu wordt geprobeerd dat regime omver te werpen, vind je ook niet?
pi_219731922
quote:
Maar het is toch ook niet zomaar? Het is niet dat dit van het ene op het andere moment bedacht is.
VS probeerde hem al jaren weg te krijgen
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_219731933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:08 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Dat weet ik ook wel.

Punt is dat wanneer er gefeest wordt op de straat door bepaalde mensen, het niet bekend is dat de 'bevolking' blij is met een aanval van de VS op hun land. Verschillende dingen

Maduro is slecht, maar een aanval van de VS op Venezuela omdat de VS hun olie wil en eigenlijk vindt dat ze maar moeten doen wat goed is voor de VS is net zo slecht.
Natuurlijk, mensen op straat zeggen niet altijd even veel over de publieke opinie, vandaar ook dat ik het kader er omheen schetste.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:11:52 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Létterlijk de fundamenten waarop Amerika en Israël hun acties verantwoorden. Trump, Poetin en Netanyahu werken volgens precíes dezelfde blauwdruk. En dat weet jij, vandaar ook deze schijnheilige “ik weet van niks”-act. Erg vermakelijk :)
Nee hoor, integendeel. Niet elk militair ingrijpen is hetzelfde, soms is dit hard nodig. Dat wil niet zeggen dat elk militair ingrijpen gerechtvaardigd is. Bijvoorbeeld, de geallieerden die Duitsland kapot bombarderen was uitstekend, Rusland die zonder enige aanleiding hetzelfde probeert bij Oekraïne niet. Als je dit verschil niet ziet ligt het probleem toch echt bij jou.
pi_219731937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:01 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Belachelijk dit, en absurd dat het normaal wordt. Baltische staten en Taiwan weten wat er te wachten staat.
Het is al heel lang duidelijk wat Taiwan mogelijk te wachten staat en je kan het land (nog) verlaten. Men weet daar na wat er met Hong Kong is gebeurt ook hen ten deel kan vallen. Echter de huidige comfortzone waarin de meesten van de bevolking zich bevindt veroorzaakt een 'boiling frog' syndrome. Echter de tijden zijn veranderd door het internet en AI. De info is aan een ieder beschikbaar in Taiwan. Ik zal er nu dan ook geen traan om laten :N
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:11:58 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219731938
Zie op het RTL nieuws dat fans van Maduro ook protesteren, maar dan tegen de actie. Is dat maar een kleine betaalde club of is dat nog een significante groep?
pi_219731939
quote:

[..]

Maar wat wil je er tegen doen dan?
pi_219731943
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wordt nog leuk als de Chinezen en Russen ook zo gaan redeneren en ze landen naar verschillende kanten gaan proberen te trekken (iets waar wij met ASML vrij kwetsbaar voor zijn bijvoorbeeld) .
Dat doen ze natuurlijk al volop hetzij economische of militair. Dit is natuurlijk ook gewoon ordinaire machtspolitiek. Van het soort dat men wel begrijpt elders in plaats van de soft power zoals we voorheen gewend waren.

Relatief weinig risico op een grote escalatie vervolgens even binnen wandelen en dan de president ontvoeren. Geeft ook wel een boodschap dat ze niet schuwen voor militaire escalatie. Het is natuurlijk wel even de lul op tafel slingeren.

Dan zal de volgende despoot in je invloedssferen, die meent dat hij de banden met China aanhaalt, wel twee keer nadenken of hij door Delta Force van de porseleinen pot getrokken wil worden.
pi_219731955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:08 schreef Chadi het volgende:
Nou de vice president komt daar nu aan de macht en die zal op dezelfde toer gaan. Waarschijnlijk iets erger.
Als ik haar was zou ik nu al meteen aan de telefoon hangen bij Xi/Putin of er in ruil voor olie wat veiligheidsgaranties inzitten.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:13:56 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219731956
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het is een strijd tussen mensen die een regel-gebaseerde wereldorde willen en mensen die een macht-gebaseerde wereldorde willen. In het geval van een klein land als Nederland die erg afhankelijk is van handel, is het niet vreemd dat de Tweede Kamer liever een regel-gebaseerde wereldorde willen.
Klopt. En omdat wij niet zoveel macht hebben dus ook veiliger zijn en meer invloed hebben in een regel-gebaseerde wereldorde.

Nederland heeft in het verleden bij grove schendingen van de internationale rechtsorde wel vaak aan de kant van de agressor gestaan als dat zo uitkwam, dus eigenlijk moeten we helemaal niet janken.
The End Times are wild
pi_219731959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:10 schreef Gremen het volgende:

[..]
Maar het is toch ook niet zomaar? Het is niet dat dit van het ene op het andere moment bedacht is.
VS probeerde hem al jaren weg te krijgen
En dan is het wel goed?

Maduro mag van mij aan de galg eindigen hoor, maar dan wel graag n.a.v. een binnenlandse revolutie, niet opgelegd door een land dat niks geeft om de Venezolanen en enkel geïnteresseerd is in de olievelden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:15:00 #269
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219731962
Zou Keith Starmer het al warm krijgen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:15:09 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219731963
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jazeker, zie onder meer:
[..]
Nederland is daarentegen niet in conflict met Israël.

Sterker nog, Israël is een bondgenoot van het Westen in het Midden-Oosten. We zien echter dat er bij een bepaalde groep mensen in het Westen ook een ongegronde antipathie en zelfs diepgewortelde haat leeft jegens Israël, die meer mede voortkomt uit de al eerder benoemde anti-Westerse sentiment en third worldism.
Tja, noem eens een land in het midden oosten waar Arabieren het beter hebben dan in Israël denk ik dan
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:15:31 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219731965
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, integendeel. Niet elk militair ingrijpen is hetzelfde, soms is dit hard nodig. Dat wil niet zeggen dat elk militair ingrijpen gerechtvaardigd is. Bijvoorbeeld, de geallieerden die Duitsland kapot bombarderen was uitstekend, Rusland die zonder enige aanleiding hetzelfde probeert bij Oekraïne niet. Als je dit verschil niet ziet ligt het probleem toch echt bij jou.
Trump schudt de handjes van Poetin als Netanyahu net zo gemakkelijk. Soms zelfs binnen 48 uur. Ze vinden elkaar moeiteloos omdat ze exact hetzelfde zijn. De aanleiding doet er niet toe, in hun positie doen ze wat ze willen in Oekraïne, Palestina en Venezuela. En allemaal gaan ze de geschiedenisboeken in als sterke leiders veroordeeld criminelen.
Dit, dus.
pi_219731966
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Neuh, de status quo in Oekraïne is gunstig voor de VS.
Sluit elkaar toch helemaal niet uit.

'als jij je niet met onze achtertuin bemoeit, dan ik niet met die van jullie'
pi_219731968
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan is het toch juist uitstekend dat er nu wordt geprobeerd dat regime omver te werpen, vind je ook niet?
Als je het topic even terugleest, dan had je kunnen weten dat ik niet rouwig ben om het vertrek van Maduro. Het probleem met regime change is echter wel vaak dat je niet weet wat je ervoor in de plaats krijgt. En laten we wel wezen, dit is de VS niet te doen om een welvarend en stabiel Venezuela ten gunste van haar bevolking.
En het blijft nog steeds een zorgwekkende ontwikkeling dat de VS onder deze regering steeds vrijer wordt in optreden in andere landen. De vraag is hoever dat nog gaat escaleren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 3 januari 2026 @ 14:15:58 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]
En dan is het wel goed?

Maduro mag van mij aan de galg eindigen hoor, maar dan wel graag n.a.v. een binnenlandse revolutie, niet opgelegd door een land dat niks geeft om de Venezolanen en enkel geïnteresseerd is in de olievelden.
En als de Venezolanen hier niet toe in staat zijn moet men nog maar jaren of decennia leven onder armoede en een dictatuur?
pi_219731973
quote:

Nouja dat laatste lijken we allemaal te doen. Vooral zeggen dat ze Maduro niet officieel erkenden en benadrukken dat alles volgens internationaal recht moet gaan.

Wat dit natuurlijk niet was. Dus ook kolder om te roepen dat het wel moet. Behalve dan als het even niet zo uit komt.

Dat einde is al zoek. Maak je geen illusies.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')