Trump, Poetin, Netanyahu. Het is allemaal lood om oud ijzer. Criminelen met macht die hun positie misbruiken voor persoonlijk gewin. Ongeacht wat het Internationaal Strafhof ook doet, maar het is voor de lange termijn wel belangrijk dat ze ook daadwerkelijk de geschiedenisboeken in gaan als veroordeeld criminelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Zal het internationale strafhof nu ook Trump als oorlogsmisdadiger veroordelen?
Dat liep ook zo goed af na de veroordeling van nathanyahu.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-den-haag-a4908357
https://www.demorgen.be/n(...)mijn-leven~b5f272b5/
Cognitieve dissonantie is groot bij jou.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:34 schreef RotatoR het volgende:
Lol westerse communisten zijn aan het janken terwijl de Venezolaanse bevolking feest viert.
Sinds Bush en zijn the hague invasion act al niet meer.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het staat of valt met de leiders van de machtige staten. Geloven die nog enigszins in een wereldorde gebaseerd op regels, in hoeverre weten ze zichzelf in te houden wat betreft het uitoefenen van hun macht, enzovoort. En dat zijn nou niet bepaald eigenschappen van Trump.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:30 schreef Durmada het volgende:
Op Twitter geruchten van erkende politieke duiders dat dit ook in Nederland kan gebeuren om zo Wilders op de troon te zetten. Dat zou wat zijn zeg!
Vanwege o.a. het vetorecht binnen de UN van een klein aantal machtige landen is dat altijd al het geval geweest. De illusie kan men al langere tijd rustig laten varen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:22 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Indirect een dictator zoals Maduro steunen is mij anders een brug te ver. Mensen moeten eens wakker worden en snappen dat de wereld en tijd van gepraat voorbij is. We leven nu in een wereld waarin het recht van de sterkste geldt.
Echt hè? Dat beetje gas wat wij hebben is koffiegeld voor ze.quote:
En wie gaat ze arresteren denk je? Je bent aandoenlijk in je naïviteit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Trump, Poetin, Netanyahu. Het is allemaal lood om oud ijzer. Criminelen met macht die hun positie misbruiken voor persoonlijk gewin. Ongeacht wat het Internationaal Strafhof ook doet, maar het is voor de lange termijn wel belangrijk dat ze ook daadwerkelijk de geschiedenisboeken in gaan als veroordeeld criminelen.
Mwoah, toch weer een buddy minder op het wereldtoneel voor team Rusland/China.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval veroordeelt de eu deze smo van usa niet.
Moskou lacht.
moskou is hier niet superblij mee gok ikquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Moskou lacht.
Ik denk dat dat al gebeurd is op wereld niveauquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan kunnen we Den Haag wel opdoeken.
Dat we de aankomende jaren verdere escalaties gaan zien lijkt me evident.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan is het wachten op een kernoorlog.
Benieuwd of er een akkoordje is .. Oekraïne voor Rusland.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
moskou is hier niet superblij mee gok ik
Stukje ongegeneerde hypocrisie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Moskou lacht.
Koekoek, Poetin ja.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Trump, Poetin, Netanyahu. Het is allemaal lood om oud ijzer. Criminelen met macht die hun positie misbruiken voor persoonlijk gewin. Ongeacht wat het Internationaal Strafhof ook doet, maar het is voor de lange termijn wel belangrijk dat ze ook daadwerkelijk de geschiedenisboeken in gaan als veroordeeld criminelen.
lijkt me sterk, de VS heeft niet echt iets te zeggen over Rusland en met het gevangen zetten van Maduro zijn ze er in Venezuela ook nog nietquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Benieuwd of er een akkoordje is .. Oekraïne voor Rusland.
Neuh, de status quo in Oekraïne is gunstig voor de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Benieuwd of er een akkoordje is .. Oekraïne voor Rusland.
Een imperfecte rules based order is nog steeds een rules based order, en als je ziet hoeveel welvaart we eraan te danken hebben denk ik dat we die over een jaar of 20 nog behoorlijk zullen gaan missen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vanwege o.a. het vetorecht binnen de UN van een klein aantal machtige landen is dat altijd al het geval geweest. De illusie kan men al langere tijd rustig laten varen.
Tis niet alsof we iets anders kunnen doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stukje ongegeneerde hypocrisie.
Hoe bont Trump het ook maakt, onze regeringsleiders zullen voor hem blijven buigen als knipmessen.
Nee dat klopt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, de VS heeft niet echt iets te zeggen over Rusland en met het gevangen zetten van Maduro zijn ze er in Venezuela ook nog niet
Niemand, maar dat maakt niet veel uit. Nogmaals; je gaat de geschiedenisboeken in als een veroordeeld crimineel. En niks wat je eraan kan doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wie gaat ze arresteren denk je? Je bent aandoenlijk in je naïviteit.
Klopt, maar Palestina wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Israël is toch ook geen lidstaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |