abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219576137
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219576141
En op een gegeven moment worden die kinderen ook steeds meer zelfstandig, en wordt dat kerngezin minder belangrijk.
Is je huis afgelost en staat financieel alles goed op de rit.

Dat heb je samen, of alleen, gedaan.
Ik denk dat het nut van een partner dan ook minder belangrijk wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 11:21:45 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576151
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:19 schreef capricia het volgende:
En op een gegeven moment worden die kinderen ook steeds meer zelfstandig, en wordt dat kerngezin minder belangrijk.

Het praktische nut misschien, maar er zijn veel meer kanten aan iemand dan of hij/zij zorg voor de kinderen kan bieden en of je samen het huis kunt afbetalen. Ik zou praktisch gezien prima zonder mijn vent kunnen, maar ik kan niet zonder hem.
pi_219576180
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ben ik op zich met je eens. Maar die rolmodellen hoeven zich niet allemaal binnen het kerngezin te bevinden.
Ik bedoel niets anders. Ik heb het over de maatschappij als geheel.
pi_219576191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En een kamerplant met rijbewijs, is dat een goed rolmodel?
Nee.

Maar ik ken dat soort lamzakken niet. Ze zullen vast bestaan m/v. Maar zouden die mensen niet gewoon wat mankeren en hulp nodig hebben?
pi_219576196
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die rolmodellen kan je ook vinden bij je vader, broers, leerkracht,..
En natuurlijk is een gezond kerngezin het beste! Helaas zit dat er soms niet in.
Er zijn trouwens hier en daar wel wat vaders die beter geen rolmodel kunnen zijn :X
Niets anders bedoeld hier.
pi_219576210
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van wat ik in mijn omgeving zie, worden meisjes ook veel meer opgevoed met het idee dat ze voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Dus dat de groep vrouwen die onafhankelijk en zelfstandig kan zijn groeit, is ook heel logisch. En goed.
Scott Galloway denkt daar genuanceerd over. Ja, het is goed dat vrouwen onafhankelijker zijn, maar er zijn nu wel wat weeffouten. Waar mannen en vrouwen onder lijden.
pi_219576215
quote:

Onze dochter is, iets vroeger dan verwacht, het huis uit en ik moet zeggen dat ik het juist ook wel weer heel fijn vind met mijn partner. We hebben weer meer tijd met elkaar, kunnen leuke dingen doen, weer eens op vakantie buiten de schoolvakantie, etc. Minder belangrijk zou ik hem dan ook niet willen noemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219576222
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dan eerder dat een man ook ogen heeft en ziet dat ik druk bezig ben en best wel uit zichzelf even kan komen helpen? Zeker na een tijd als hij weet wat er allemaal gedaan moet worden.
Zie hier exact wat ik dus bedoel. Ik kan niet in jouw hoofd, je agenda of taakverdeling thuis kijken. Ik kan alleen reflecteren op mijn eigen situatie. Mijn vrouw heeft een hele to-do-list in haar hoofd van wat ze die dag/week in het huishouden moet of wil doen. Zij werkt ook 1,5 dag per week minder dan ik dus ik vind dan ook niet zo raar dat de verantwoordelijkheid van het huishouden wat meer bij haar ligt. Ik ben niet te beroerd om mijn aandeel te doen maar dan heb ik liever dat ze gewoon zegt wat ik kan doen of waar ze hulp bij nodig heeft dan dat ze met een chagerijnig hoofd de kamer staat te stofzuigen en ondertussen staat te zuchten en steunen omdat ik niks doe.

Het is niet zo moeilijk; kun je even de was in de wasmachine gooien, de wasmand legen op de slaapkamers van de kinderen en de droge was opvouwen. Dan kan ik door met andere dingen.
Zelfde met boodschappen doen. Al vaak zat meegemaakt dat ik denk alles op mijn lijstje te hebben en dan thuis komen en te horen krijgen dat de helft mist. Terwijl een paar woorden aan communicatie die frustraties gewoon weg kan helpen.
pi_219576225
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Scott Galloway denkt daar genuanceerd over. Ja, het is goed dat vrouwen onafhankelijker zijn, maar er zijn nu wel wat weeffouten. Waar mannen en vrouwen onder lijden.
Zoals?
pi_219576233
Wat een gegeneraliseer over en weer...

Dat blijft toch de kern van hokjesdenken, en dat wordt bijzonder triest wanneer dat onveranderlijke eigenschappen van mensen betreft.

Is het een idee zowel de incels in dit topic als zure stukjesschrijver Debbie lekker te laten voor wat ze zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 december 2025 @ 11:38:51 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219576263
quote:

Ik zou de waarde van een partner dan ook niet koppelen aan 'het nut' in praktische of financiële zin. Het komt niet eens in me op om er zo over te denken.
Huilen dan.
pi_219576283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat onafhankelijk zijn is een propaganda praatje in mijn ogen.
Puur om vrouwen uit het huis te krijgen en om ze aan het werk te zetten zodat ze belasting kunnen betalen.
Een huisvrouw levert niks op maar een vrouw in loondienst wel.
En hoe onafhankelijk ben je dan?
Volgens mij ben je dan wat minder afhankelijk van je partner maar meer van je werkgever.
Onafhankelijk waren onze voorouders die in de zomer groente van het land haalden en gingen inmaken zodat ze er de hele winter van konden eten.
Nu zijn we gewoon loonslaven, zowel man als vrouw.
pi_219576294
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoals?
Nou, hij heeft het bv over dat de maatschappij mannen weinig waardeert momenteel en dat vooral jongemannen daardoor hun anker in de maatschappij verliezen. Wat zowel voor mannen als vrouwen vervelend is.

Anders gezegd: er worden nu kamerplanten met rijbewijs gekweekt.

Het laat zich niet in enkele zinnen goed omschrijven. Op youtube vind je hem wel (onder meer een TEDX volgens mij).
  woensdag 24 december 2025 @ 11:43:39 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219576301
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:40 schreef Candymannetje het volgende:

Onafhankelijk waren onze voorouders die in de zomer groente van het land haalden en gingen inmaken zodat ze er de hele winter van konden eten.
Van wie was dat land?
Huilen dan.
pi_219576305
quote:

[..]
Puur om vrouwen uit het huis te krijgen en om ze aan het werk te zetten zodat ze belasting kunnen betalen.
Volgens mij ben je dan wat minder afhankelijk van je partner maar meer van je werkgever.
Het is zowel maatschappelijk als voor het individu belangrijk om keuzevrijheid te hebben en dan je talenten laten floreren.

Dus jouw insteek is niet de mijne.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:44:18 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576307
quote:

[..]
Als dat je ideaalbeeld is zou ik je een enkeltje ergens in Afrika aanbevelen.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:45:25 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee.

Maar ik ken dat soort lamzakken niet. Ze zullen vast bestaan m/v. Maar zouden die mensen niet gewoon wat mankeren en hulp nodig hebben?
Ik ken of kende er wel een paar. Eentje is serieus een schat van een vent, ergens op het spectrum, die 's ochtends de ruiten van zijn vrouw krabt, voor haar gaat tanken, alle mannendingen met liefde doet en zo. Maar toen zijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde hij serieus aan bij de buren of hij mee mocht eten. Dat mocht natuurlijk wel een dagje en ook wel twee, maar hij moest echt uitgelegd krijgen dat toen zijn vrouw langere tijd niet in staat ging zijn om haar taken op te pakken, dat hij gewoon een volwassen persoon was dat dan zelf even een potje moest koken. Dat snapte hij eigenlijk niet, maar hij legde zich erbij neer (lees: reed naar de Chinees). En daarna belde hij weer aan. Met de wasmand. Of ze zijn was dan gingen doen _O-

Of die kennis die geen luiers "kon" verschonen en daarom eigenlijk niks met de kinderen "kon" doen. Of die ene vriend die de scheiding niet zag aankomen terwijl zijn vrouw hem tien jaar lang had uitgelegd dat hij niet alles zoals was en vuile vaat gewoon neer kon leggen wanneer hij er vanaf moest, dat hij best zelf een afspraak kon maken met de dokter of kon onthouden wanneer er een kind jarig was. Die vrouw ging serieus naar huis vanuit werk om de vakantiewas te doen terwijl hij thuiswerkte. Die vriend was stomverbaasd dat die vrouw zonder hem het gewoon redde. Hij had het toch moeilijk zonder haar en zij niet zonder hem. Hoe kon dat nu!?
pi_219576331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, hij heeft het bv over dat de maatschappij mannen weinig waardeert momenteel en dat vooral jongemannen daardoor hun anker in de maatschappij verliezen. Wat zowel voor mannen als vrouwen vervelend is.

Het laat zich niet in enkele zinnen goed omschrijven. Op youtube vind je hem wel (onder meer een TEDX volgens mij).
Ik ken hem niet, als ik tijd heb, zal ik eens kijken.

Maar ik vind dat het wel gemakkelijk is om te zeggen dat de maatschappij mannen weinig waardeert en dat er dus nu kamerplanten met rijbewijs worden gekweekt. Er is ook een eigen verantwoordelijkheid voor de jonge mannen van nu om met hun tijd mee te gaan. Hoe worden mannen weinig gewaardeerd in de maatschappij dan?
pi_219576362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ken of kende er wel een paar. Eentje is serieus een schat van een vent, ergens op het spectrum, die 's ochtends de ruiten van zijn vrouw krabt, voor haar gaat tanken, alle mannendingen met liefde doet en zo. Maar toen zijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde hij serieus aan bij de buren of hij mee mocht eten. Dat mocht natuurlijk wel een dagje en ook wel twee, maar hij moest echt uitgelegd krijgen dat toen zijn vrouw langere tijd niet in staat ging zijn om haar taken op te pakken, dat hij gewoon een volwassen persoon was dat dan zelf even een potje moest koken. Dat snapte hij eigenlijk niet, maar hij legde zich erbij neer (lees: reed naar de Chinees). En daarna belde hij weer aan. Met de wasmand. Of ze zijn was dan gingen doen _O-

Of die kennis die geen luiers "kon" verschonen en daarom eigenlijk niks met de kinderen "kon" doen. Of die ene vriend die de scheiding niet zag aankomen terwijl zijn vrouw hem tien jaar lang had uitgelegd dat hij niet alles zoals was en vuile vaat gewoon neer kon leggen wanneer hij er vanaf moest, dat hij best zelf een afspraak kon maken met de dokter of kon onthouden wanneer er een kind jarig was. Die vrouw ging serieus naar huis vanuit werk om de vakantiewas te doen terwijl hij thuiswerkte. Die vriend was stomverbaasd dat die vrouw zonder hem het gewoon redde. Hij had het toch moeilijk zonder haar en zij niet zonder hem. Hoe kon dat nu!?
Maar het blijven uitzonderingen.
pi_219576370
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zou me in beide gevallen kapot schamen.

Het enige in mijn huishouden waar ik echt een ander voor nodig heb, is het knippen van de achterkant van mijn haar.

En de 'mental load' gaat me ook prima af.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 december 2025 @ 11:54:28 #22
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219576374
Och deeltje 4, het zijn weer de usual suspects die zich met dit soort onzin bezig houden
Want het wetboek ken ik ook
pi_219576380
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ken hem niet, als ik tijd heb, zal ik eens kijken.

Maar ik vind dat het wel gemakkelijk is om te zeggen dat de maatschappij mannen weinig waardeert en dat er dus nu kamerplanten met rijbewijs worden gekweekt. Er is ook een eigen verantwoordelijkheid voor de jonge mannen van nu om met hun tijd mee te gaan. Hoe worden mannen weinig gewaardeerd in de maatschappij dan?
Hij legt dat heel duidelijk uit.

En natuurlijk zijn niet alle mannen gedemotiveerd, maar het is een feit dat mannen op veel vlakken nu achterblijven en dat is voor niemand goed.
pi_219576389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En natuurlijk zijn niet alle mannen gedemotiveerd, maar het is een feit dat mannen op veel vlakken nu achterblijven en dat is voor niemand goed.
Het kan best dat mannen op veel vlakken achterblijven nu, maar komt dat door de maatschappij die ze minder waardeert of door vrouwen die juist wat meer zijn geaccelereerd, of omdat ze niet in een goed tempo zijn meegegroeid met de veranderingen?
  woensdag 24 december 2025 @ 11:59:38 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576395
Mannen worden prima gewaardeerd. Mits ze dingen doen waar je waardering mee verdient. Niet omdat ze man zijn.
pi_219576399
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Hoe worden mannen weinig gewaardeerd in de maatschappij dan?
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens. Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.

In het hier en nu leven we in een tijd waarin een man niet enkel meer de kostwinner is. Doordat de vrouw ook steeds meer is gaan werken, worden zij minder afhankelijk van een man in de klassieke vorm dat de man zorgt voor een dak boven het hoofd en voedselvoorziening. Met andere woorden, de waarde (=waardering) valt voor een gedeelte weg. Sinds de opkomst van het feminisme tot het punt waarin we nu aanbeland zijn zit ook pakweg 50 jaar. In die 50 jaar heeft de vrouw zich kunnen ontwikkelen tot een meer onafhankelijkere vrouw die niet meer per definitie een man nodig heeft om te overleven.
pi_219576416
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het kan best dat mannen op veel vlakken achterblijven nu, maar komt dat door de maatschappij die ze minder waardeert of door vrouwen die juist wat meer zijn geaccelereerd, of omdat ze niet in een goed tempo zijn meegegroeid met de veranderingen?
Combinatie van factoren.

Natuurlijk ook omdat vrouwen stappen voorwaarts hebben gemaakt. En dat is natuurlijk top.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:04:57 #28
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219576418
Gewoon erkennen dat er een probleem is. Zijn toch geen 4 delen van nodig :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 24 december 2025 @ 12:05:10 #29
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219576422
Mensen het patriarchaat is zowel slecht voor mannen als vrouwen en het zijn vooral mannen die het nog willen terwijl de gemiddelde man er zelf ook niet eens beter van wordt.
Afschaffen. Hoeven we ook niet naar het gezeur van ene Scott te luisteren.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219576423
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
Open dan geen topic, mafklapper
pi_219576425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Mannen worden prima gewaardeerd. Mits ze dingen doen waar je waardering mee verdient. Niet omdat ze man zijn.
Met welk deel van zijn analyse ben jij het oneens en waarom?

Of roep je gewoon maar wat omdat je denkt dat dit de juiste reactie is?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:06:20 #32
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219576428
quote:
Terwijl je jezelf hardop kunt afvragen of er überhaupt sprake is van een probleem.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 24 december 2025 @ 12:09:35 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219576440
quote:
Dat er in NWS ergens 4 topics mee gevuld worden is helemaal geen garantie dat het onderwerp daadwerkelijk een probleem is in de wereld buiten NWS. Wellicht eerder het tegenovergestelde.
Huilen dan.
pi_219576443
quote:
Omdat een of andere Amsterdamse vrouw en d'r vriendinnen kut partners hebben?

Nah, haar probleemstelling deugt niet. Toon eerst maar eens zaken aan, ipv dit anekdotische gewauwel wat vervolgens aangegrepen wordt voor generalisatie.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:10:13 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Godzijdank wel, ja. En ook uitzonderingen die terecht vermeden worden door weldenkende vrouwen, lijkt me.
pi_219576455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen het patriarchaat is zowel slecht voor mannen als vrouwen en het zijn vooral mannen die het nog willen terwijl de gemiddelde man er zelf ook niet eens beter van wordt.
Als het patriarchaat verdwijnt kan zij geen domme stukjes meer schrijven? Ik zeg doen!
pi_219576461
Sinds wanneer neemt men beweringen uit columns zonder enige onderbouwing voor waarheid aan?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:15:29 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576486
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met welk deel van zijn analyse ben jij het oneens en waarom?

Of roep je gewoon maar wat omdat je denkt dat dit de juiste reactie is?
Ik baseer me gewoon op wat ik buiten FOK zie. Op mijn werk, bij vrienden en familie, bij hobbynetwerken of in het publieke domein.

Mannen die zich gewoon volwassen en verantwoordelijk gedragen. En die gewoon een gezond sociaal leven hebben en zinvolle tijdsbesteding. Die worden gewoon gewaardeerd door hun omgeving. En mannen die buitengewone prestaties neerzetten worden daarvoor geprezen. En die trekken ook vrouwen aan.

De groep mannen waar men geen hoge pet van op heeft zijn toevallig doorgaans de mannen die niet weten hoe ze zich volwassen en verantwoordelijk moeten gedragen. En die hebben voortdurend problemen met vrouwen. En dat ligt dus niet aan de vrouwen.

Tot een aantal jaar geleden werden dat soort mannen door de massa wel bijgestuurd. Als je FOK topics van rond 2002 bekijkt zie je dat het fenomeen toen ook bestond, maar die mannen daar vrij geisoleerd in waren. Het voordeel daarvan was dat ze vaak wel weer op het juiste pad kwamen.

Nu hebben ze echter een eigen sekte gevormd waarbij alles allemaal de schuld van iemand anders is en blijven ze liever volharden in gedrag dat mensen afstoot.
pi_219576487
quote:
Het patriarchaat…

Tuurlijk!
  woensdag 24 december 2025 @ 12:15:33 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens.
Jager-verzamelaars, wat mensen fysiek en psychologisch zijn, hadden een fijne rolverdeling die niet echt lijkt op het hokje waarin dames later geduwd werden en afhankelijk gehouden, eigenlijk.
quote:
Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later
Veel later, zo laat dat we er fysiek en psychologisch gezien nog niet omheen geëvolueerd zijn.
quote:
het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.
Wat gek, want volgens jou kwam dat werken voor geld sinds de eerste beschaving van de mens als rol voor de man naar boven.
quote:
In het hier en nu leven we in een tijd waarin een man niet enkel meer de kostwinner is. Doordat de vrouw ook steeds meer is gaan werken, worden zij minder afhankelijk van een man in de klassieke vorm dat de man zorgt voor een dak boven het hoofd en voedselvoorziening. Met andere woorden, de waarde (=waardering) valt voor een gedeelte weg. Sinds de opkomst van het feminisme tot het punt waarin we nu aanbeland zijn zit ook pakweg 50 jaar. In die 50 jaar heeft de vrouw zich kunnen ontwikkelen tot een meer onafhankelijkere vrouw die niet meer per definitie een man nodig heeft om te overleven.
Voor de opkomst van de samenlevingsvormen die na de groepen jager-verzamelaars kwamen had de vrouw ook een acceptabele, gelijkwaardige(r) rol en zeker geen rol waarin verwacht werd dat ze genoegen nam met een lul met vingers die zelf allemaal eisen had maar bang was om zelf de maat genomen te worden.

Stel je je het voor? "Boehoehoe laten we ze verbieden om bessen te plukken en hazen te strikken want anders wil ze niet met mij mee want ik heb geen kaaklijn!"
pi_219576492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Godzijdank wel, ja. En ook uitzonderingen die terecht vermeden worden door weldenkende vrouwen, lijkt me.
Op ieder potje past een dekseltje ;)
pi_219576500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik baseer me gewoon op wat ik buiten FOK zie. Op mijn werk, bij vrienden en familie, bij hobbynetwerken of in het publieke domein.

Mannen die zich gewoon volwassen en verantwoordelijk gedragen. En die gewoon een gezond sociaal leven hebben en zinvolle tijdsbesteding. Die worden gewoon gewaardeerd door hun omgeving. En mannen die buitengewone prestaties neerzetten worden daarvoor geprezen. En die trekken ook vrouwen aan.

De groep mannen waar men geen hoge pet van op heeft zijn toevallig doorgaans de mannen die niet weten hoe ze zich volwassen en verantwoordelijk moeten gedragen. En die hebben voortdurend problemen met vrouwen. En dat ligt dus niet aan de vrouwen.

Tot een aantal jaar geleden werden dat soort mannen door de massa wel bijgestuurd. Als je FOK topics van rond 2002 bekijkt zie je dat het fenomeen toen ook bestond, maar die mannen daar vrij geisoleerd in waren. Het voordeel daarvan was dat ze vaak wel weer op het juiste pad kwamen.

Nu hebben ze echter een eigen sekte gevormd waarbij alles allemaal de schuld van iemand anders is en blijven ze liever volharden in gedrag dat mensen afstoot.
Kortom: je hebt geen idee van wat hij betoogt, maar je bent het er alvast mee oneens.

Heb je door dat met performatieve mannen dit soort gedrag wordt bedoeld?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:17:44 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:12 schreef probeer het volgende:
Sinds wanneer neemt men beweringen uit columns zonder enige onderbouwing voor waarheid aan?
Sinds de tijden dat vrouwen te emotioneel werden geacht om te kunnen stemmen, leiden of autorijden, dit in een context vol oorlog, genocide en road rage.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:19:39 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom: je hebt geen idee van wat hij betoogt, maar je bent het er alvast mee oneens.

Heb je door dat met performatieve mannen dit soort gedrag wordt bedoeld?
Ik ben het inderdaad oneens met de stelling dat mannen te weinig gewaardeerd zouden worden ja. Over het algemeen worden mensen namelijk wel of niet gewaardeerd om hele andere zaken dan welk geslacht ze hebben.
pi_219576533
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zou de waarde van een partner dan ook niet koppelen aan 'het nut' in praktische of financiële zin. Het komt niet eens in me op om er zo over te denken.
Ik ben zielsgelukkig met mijn man.
Maar als ie weg zou vallen, hoef ik niet zo nodig een nieuwe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219576534
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
"De veranderingen"? Zoals een institutionele feminisering die stereotypische vrouwelike eigenschappen verheerlijkt en mannelijke eigenschappen demoniseert? Daar kun je niet in groeien, dan kun je je slechts klein maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:22:10 #47
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op ieder potje past een dekseltje ;)
Ook dat: gelukkig wel. Er zijn een hoop stikgelukkige stellen met partners die totaal niet compatibel waren met de meerderheid. Maar er zijn ook mannen en vrouwen die terecht alleen blijven door hun eigen gedrag en keuzes. Die man die aanbelde bij de buren voor maaltijden en de was is nog steeds bij zijn vrouw en gelukkig, en zij ook. We/ze lachen er samen om, zelfs.

Maar ik snap ook dat mochten ze ooit alleen verder gaan, beiden met geen mogelijkheid meer een partner vinden met hun zelfverkozen afhankelijkheid. Zij kan nog geen bankafschrift inkijken, hij kan nog steeds geen ei bakken.
pi_219576555
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op welke vlakken blijven ze nu dan achter?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 12:22:47 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
"De veranderingen"? Zoals een institutionele feminisering die stereotypische vrouwelike eigenschappen verheerlijkt en mannelijke eigenschappen demoniseert? Daar kun je niet in groeien, dan kun je je slechts klein maken.
mimimimimim feminisme, ik wordt gedemoniseerd!!!!! mimimimi

Een beter schoolvoorbeeld van slachtofferrol bestaat er niet.
pi_219576582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben het inderdaad oneens met de stelling dat mannen te weinig gewaardeerd zouden worden ja. Over het algemeen worden mensen namelijk wel of niet gewaardeerd om hele andere zaken dan welk geslacht ze hebben.
Ik moet zeggen dat ik jou altijd wel waardeer. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219576593
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Qarrad het volgende:
Voor de opkomst van de samenlevingsvormen die na de groepen jager-verzamelaars kwamen had de vrouw ook een acceptabele, gelijkwaardige(r) rol en zeker geen rol waarin verwacht werd dat ze genoegen nam met een lul met vingers die zelf allemaal eisen had maar bang was om zelf de maat genomen te worden.

Stel je je het voor? "Boehoehoe laten we ze verbieden om bessen te plukken en hazen te strikken want anders wil ze niet met mij mee want ik heb geen kaaklijn!"
Het gaat erom dat de rolverdeling binnen een gezin of kleinschalige gemeenschap altijd verdeeld is over mannen en vrouwen. Ook vroeger had je lullen met vingers die geen hert af konden schieten omdat ze te dom waren om te poepen. Binnen zo'n gemeenschap werden ze dan ook wel een beetje verstoten. Maar dat zijn niet de lullen met vingers waar deze columniste het over heeft. Die schetst namelijk een verwachtingspatroon van een man die in de gehele menselijke evolutie eigenlijk nauwelijks heeft plaats gevonden.
pi_219576620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij bent ook echt op je best als je nergens concreet op in hoeft te gaan en lekker met one liners kan strooien, is het niet?

Maar goed, ik begrijp nu dus dat jouw stelling is dat seksediscriminatie is opgelost?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:32:42 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576625
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de rolverdeling binnen een gezin of kleinschalige gemeenschap altijd verdeeld is over mannen en vrouwen. Ook vroeger had je lullen met vingers die geen hert af konden schieten omdat ze te dom waren om te poepen. Binnen zo'n gemeenschap werden ze dan ook wel een beetje verstoten. Maar dat zijn niet de lullen met vingers waar deze columniste het over heeft. Die schetst namelijk een verwachtingspatroon van een man die in de gehele menselijke evolutie eigenlijk nauwelijks heeft plaats gevonden.
Wel gek dat de overgrote meerderheid van de mannen wel kan voldoen aan dat verwachtingspatroon, zelfs elke keer als het veranderd werd.
pi_219576629
quote:
Ik vind de ideeen van Scott Gallaway niet verkeerd hoor, hij betoogt echt niet dat we terug moeten naar de jaren 50. Maar wel dat we in een crisis zitten als het om (jonge) mannen gaat. Meer werkloosheid, meer psychische problemen, hogere zelfmoordcijfers, veel meer sociale isolatie.

Zijn analyse is dat die groep op drift is geraakt, en nu onder invloed van debielen masculiniteit verkeerd wordt gedefinieerd: namelijk als wreedheid, botheid, agressie, pesten. Zeg maar de Trump-definitie van mannelijkheid.

Daartegenover kan je ook een positieve invulling van mannelijkheid zetten: beschermen, verzorgen, risico’s nemen. Maar daar moeten we jonge mannen dan wel in opvoeden en die vorm van mannelijkheid omarmen.

Het is geen anti-vrouw betoog wat hij houdt, hij betoogt juist dat mannen een stapje harder moeten werken, bijvoorbeeld door vaker het huis uit te gaan, relaties beter te onderhouden, mannelijke vriendschappen aangaan. Dingen die voor vrouwen vanzelfsprekender zijn.
pi_219576630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Op welke vlakken blijven ze nu dan achter?
Onderwijs bv. Vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld hoger opgeleid. In de VS heeft dat zelfs al geleid tot een omgekeerde loonkloof.

In Nederland niet, omdat vrouwen ook hier weliswaar hoger opgeleid zijn, maar ze ook vanaf dag 1 graag parttime werken.
pi_219576642
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij dit onderschat }:|
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219576649
Wat voegt dat rijbewijs eigenlijk toe? Hebben die vrouwen dat dan niet zelf?
pi_219576658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Open dan geen topic, mafklapper
Echt he :')
pi_219576661
Daarom moeten wij dus ook niet meer gaan investeren in Defensie, zoals Rutte c.s. wil.
Je bent als man hartstikke gek als je nog naar een front gaat. In Oekraïne sneuvelden afgelopen maand waarschijnlijk 27.000 soldaten, terwijl het nieuws alleen bericht over die paar burgerdoden in Kiev.
pi_219576665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderwijs bv. Vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld hoger opgeleid. In de VS heeft dat zelfs al geleid tot een omgekeerde loonkloof.

In Nederland niet, omdat vrouwen ook hier weliswaar hoger opgeleid zijn, maar ze ook vanaf dag 1 graag parttime werken.
Kan ik me ook altijd over verbazen. Heb je een mooie studie gedaan, mooie baan daarop gevonden en dan laat verder maar.
Of dat je al vreemd wordt aangekeken als je vier dagen geen fulltime vindt...
pi_219576671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wel gek dat de overgrote meerderheid van de mannen wel kan voldoen aan dat verwachtingspatroon, zelfs elke keer als het veranderd werd.
Dat is helemaal niet gek als je je beseft dat de klassieke rolverdeling tot aan de tweede feministische golf nauwelijks is gewijzigd. Relatief gezien dan. Want inhoudelijk is de rolverdeling wel wat gewijzigd maar hoofdzakelijk was dat toch kostwinning en bescherming. Nu vrouwen in relatief korte tijd onafhankelijker zijn geworden vallen beide rollen/taken een beetje weg omdat deze nu over man en vrouw verdeeld zijn. Van mannen wordt nu iets anders verwacht. Iets waar ze in eerste instantie geen gewin uit halen.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:41:23 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219576672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 09:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Overlast :')

Sommige dames zouden dat wensen. Maar hey, nu wordt je gezien als creep als je 'goedemorgen' zegt. Maar voor de rest gaat het allemaal prima hoor.
Je wordt als creep gezien als je je als creep gedraagt. Het verschil tussen 'wat zie je er leuk uit' en 'wat zie je er geil uit' is blijkbaar lastig te begrijpen.

Behandel vrouw gewoon met hetzelfde respect als je zus of je moeder en dan loop je 0 risico.
Resistance is futile.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:41:30 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik vind de ideeen van Scott Gallaway niet verkeerd hoor, hij betoogt echt niet dat we terug moeten naar de jaren 50. Maar wel dat we in een crisis zitten als het om (jonge) mannen gaat. Meer werkloosheid, meer psychische problemen, hogere zelfmoordcijfers, veel meer sociale isolatie.

Zijn analyse is dat die groep op drift is geraakt, en nu onder invloed van debielen masculiniteit verkeerd wordt gedefinieerd: namelijk als wreedheid, botheid, agressie, pesten. Zeg maar de Trump-definitie van mannelijkheid.

Daartegenover kan je ook een positieve invulling van mannelijkheid zetten: beschermen, verzorgen, risico’s nemen. Maar daar moeten we jonge mannen dan wel in opvoeden en die vorm van mannelijkheid omarmen.

Het is geen anti-vrouw betoog wat hij houdt, hij betoogt juist dat mannen een stapje harder moeten werken, bijvoorbeeld door vaker het huis uit te gaan, relaties beter te onderhouden, mannelijke vriendschappen aangaan. Dingen die voor vrouwen vanzelfsprekender zijn.
Klinkt helemaal prima. Wel de kanttekening dat er vanuit een hoop mensen gereageerd wordt op traditioneel vrouwelijk geachte invloed alsof die verandering niet okay is. Het lijkt me dat je naar een balans toe moet waarbij beiden er mogen zijn en dat we niet doen alsof de wereld vergaat als de traditioneel mannelijke geachte aspecten niet meer absoluut leidend zijn.

Er wordt vaak het onderwijs aangehaald van hoe het niet moet dat jongens en hun gedrag steeds meer in de marge is gaan duwen als ongewenst en niet meer de bedoeling. Toen mijn jongste zoon een meester kreeg voor het eerst had ik voor het eerst geen gezeik over hem. "Hij speelt alleen met autootjes" "Hij wil niet in de poppenhoek" echt, fok op, dat wilde ik ook destijds als kind maar toen was het ook niet goed want ik was een meisje. Laat die kinderen gewoon lekker jochie of meisje zijn.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:43:44 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet gek als je je beseft dat de klassieke rolverdeling tot aan de tweede feministische golf nauwelijks is gewijzigd. Relatief gezien dan. Want inhoudelijk is de rolverdeling wel wat gewijzigd maar hoofdzakelijk was dat toch kostwinning en bescherming. Nu vrouwen in relatief korte tijd onafhankelijker zijn geworden vallen beide rollen/taken een beetje weg omdat deze nu over man en vrouw verdeeld zijn. Van mannen wordt nu iets anders verwacht. Iets waar ze in eerste instantie geen gewin uit halen.
Nee dat is ook precies waarom hele culturen zand in hun vagijn krijgen als vrouwen willen leren lezen en leven en zo: stel je voor dat die ongelijke standaard wegvalt en je alle voordeeltjes van lekker de deur achter je reet dichtknallen kwijtraakt! Er is voor mannen geen winst te behalen in eerste instantie, terwijl mij het op de lange termijn best fijn lijkt dat je vrouw uit eigen keuze bij je is, bijdraagt aan het economische plaatje terwijl je je kinderen vaker ziet dan je het vlees kunt snijden.
pi_219576692
quote:

[..]

En dat is de schuld van de vrouwen?
Ze mogen toch studeren wat ze willen?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:46:34 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219576706
quote:

[..]

Het is wel triest dat jonge mannen dit blijkbaar niet zelf kunnen bedenken en dat ze daar dus allerlei online rolmodellen voor nodig hebben (met alle drek die daar bij komt kijken)...
Resistance is futile.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:46:40 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat voegt dat rijbewijs eigenlijk toe? Hebben die vrouwen dat dan niet zelf?
Ja maar dan kunnen ze weer niet parkeren, die tozen! :(
Mijn ex schoot echt in een spasme toen ik rijlessen nam want die voorzag (terecht) dat één van zijn weinige betekenisvolle bijdragen aan ons huishouden niet meer nodig ging zijn. God wat was die pannenkoekenplant nijdig dat ik het in één keer haalde! :D
pi_219576712
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bekijk deze YouTube-video

Ik heb deze gekeken.

Het gaat vooral om beeldschermen met social media en porno en weinig mannelijke rolmodellen. Ouders die ze teveel thuis binnen laten zitten. Hij heeft het hier in ieder geval helemaal niet over te weinig waardering door anderen, maar over wat er momenteel niet goed gaat in de opvoeding. En dat jongens fysiek sterker zijn, maar meisjes mentaal, en dat jongens daarom meer moeite hebben met de veranderingen en de social media.

Ik zie niet zo snel wat dit te maken heeft met het kweken van kamerplanten met een rijbewijs door de maatschappij.
pi_219576720
quote:

[..]

Helemaal niet vaaf dag 1. Dat is echt nonsens.
pi_219576735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens. Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.
Dit beeld van de zogenaamde 'traditionele rolverdeling' tussen mannen en vrouwen is echt compleet achterhaald. Wat jij omschrijft is gebonden aan specifieke periodes in de geschiedenis en ook locatie-afhankelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219576742
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ah het gaat enkel om het gewin?
Baas in huis zijn? Voeten onder de tafel en een krant en sigaar als je binnenkomt? Je vrouwtje aanduwen in de avond, ook al heeft ze geen zin of geen behoefte in nog een kind?

Mja dan houdt het ook wel een beetje op als je je als man daar aan blijft vasthouden.
pi_219576758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit beeld van de zogenaamde 'traditionele rolverdeling' tussen mannen en vrouwen is echt compleet achterhaald. Wat jij omschrijft is gebonden aan specifieke periodes in de geschiedenis en ook locatie-afhankelijk.
In de huidige tijd inderdaad achterhaald maar dat is nog niet zo lang geleden dat dat als normaal werd geacht. En zelfs vandaag de dag nog steeds als normaal wordt gezien.
pi_219576761
Vrouwen kunnen niet de baas zijn. Wel de baas spelen maar de baas zijn komen andere kwaliteiten bij kijken die een man van nature beter voor elkaar heeft.

Straks heb je zulke zieke AI speeltjes dat die kut waar het nu allemaal om draait geen hoger doel op zich meer zal zijn voor mannen.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 12:56:16 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219576764
"Man klaagt dat vrouw niet zijn vlijtige huishoudster en gewillige seksslaaf meer wil zijn, maar zelf ook een mening en levensdoelen heeft."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 24 december 2025 @ 12:57:03 #75
38496 Perrin
pi_219576769
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:

Straks heb je zulke zieke AI speeltjes dat die kut waar het nu allemaal om draait geen hoger doel op zich meer zal zijn voor mannen.
Lijkt me een uitkomst voor veel incels idd.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:58:20 #76
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219576774
quote:
Vrouwen kunnen niet de baas zijn. Wel de baas spelen maar de baas zijn komen andere kwaliteiten bij kijken die een man van nature beter voor elkaar heeft.

:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219576779
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee dat is ook precies waarom hele culturen zand in hun vagijn krijgen als vrouwen willen leren lezen en leven en zo: stel je voor dat die ongelijke standaard wegvalt en je alle voordeeltjes van lekker de deur achter je reet dichtknallen kwijtraakt! Er is voor mannen geen winst te behalen in eerste instantie, terwijl mij het op de lange termijn best fijn lijkt dat je vrouw uit eigen keuze bij je is, bijdraagt aan het economische plaatje terwijl je je kinderen vaker ziet dan je het vlees kunt snijden.
Helemaal mee eens. Maar als man (generaliserend) moet je je eerst aanpassen want anders krijg je “de kans” al niet eens.
pi_219576790
Ik denk dat we toe moeten naar een maatschappij waarin er geen focus ligt op vrouw/man, maar op je individuele sterke punten.

Ik heb zelf een leidinggevende functie en verdien meer dan mijn partner en ben slecht in huishoudelijke taken. Mijn vriend is beter in huishoudelijke taken en werkt 4 dagen. We hebben geen kinderen.

Maar ik kan me ook best voorstellen dat mensen het anders willen inrichten omdat hun krachten anders liggen. Maar dat moet niet voorbestemd worden vanuit je gender, het verschilt gewoon per persoon.

We zijn nu op een moment in de tijd dat lichaamskracht niet meer het verschil maakt en je dus de vrijheid zou moeten hebben om voor jezelf te kiezen hoe je het leven invult.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219576795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me een uitkomst voor veel incels idd.
Het is de logische volgende stap in de evolutie.

Communicatief zijn steeds meer mannen ook compleet zwakzinnig omdat ze vanaf 1+ een tablet in hun smoel geduwd krijgen en amper nog buiten spelen en onder de mensen komen. Een gezin stichten is bijkans onmogelijk met de huidige woningprijzen als je dat al zou willen, want waarom zou je nog.
blablablabla
pi_219576800
quote:

Laat dat nu ook eens voor heel veel mannen een feit zijn. Enkel met een pietje geboren worden geeft je geen leiderskwaliteiten. Ze mogen het misschien wel denken maar er zijn maar weinig mannen die ik blindelings zou volgen.
pi_219576802
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ah het gaat enkel om het gewin?
Baas in huis zijn? Voeten onder de tafel en een krant en sigaar als je binnenkomt? Je vrouwtje aanduwen in de avond, ook al heeft ze geen zin of geen behoefte in nog een kind?

Mja dan houdt het ook wel een beetje op als je je als man daar aan blijft vasthouden.
Vrij sterke overdrijving. De man snapt heus wel dat dat niet meer de standaard is vandaag de dag. En de mannen die er nog wel zo in staan zullen de gemiddelde vrouw ook niet meer tevreden kunnen houden. Maar wat de columniste van een man verwacht is ook weer het tegenovergestelde.
pi_219576810
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In de huidige tijd inderdaad achterhaald maar dat is nog niet zo lang geleden dat dat als normaal werd geacht. En zelfs vandaag de dag nog steeds als normaal wordt gezien.
Nee achterhaald als in: het ging niet zoals wij denken dat het heel die periode is gegaan.

Dat hele jager verzamelaar ding blijkt niet zo te kloppen.
pi_219576813
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Maar als man (generaliserend) moet je je eerst aanpassen want anders krijg je “de kans” al niet eens.
Wij hebben ons toch ook aangepast?
Dingen veranderen.
pi_219576826
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vrij sterke overdrijving. De man snapt heus wel dat dat niet meer de standaard is vandaag de dag. En de mannen die er nog wel zo in staan zullen de gemiddelde vrouw ook niet meer tevreden kunnen houden. Maar wat de columniste van een man verwacht is ook weer het tegenovergestelde.
Die columniste is dan ook wel een zump he...
pi_219576829
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 13:07:27 #86
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219576836
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
Wat lees ik hier allemaal _O- :')
pi_219576841
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Laat dat nu ook eens voor heel veel mannen een feit zijn. Enkel met een pietje geboren worden geeft je geen leiderskwaliteiten. Ze mogen het misschien wel denken maar er zijn maar weinig mannen die ik blindelings zou volgen.
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 13:08:19 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576847
quote:

Oh nee! Wat zouden we moeten zonder al die clueless gouden peners?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:09:31 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.
Vandaar al die volkerenmoord en door messiascomplexen gevoede oorlogen. Dat is omdat mannen alles rationeel en minder emotioneel bekijken, zie de geschiedenis. :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:10:05 #90
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219576858
quote:

[..]
Ach. Dan gaat het geboortecijfer nog verder naar beneden en krijgen we nog meer gefrustreerde columnschrijfsters. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:10:06 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219576859
quote:

quote:

[..]
quote:

[..]
Ik mag toch hopen dat dit 'bait' is :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219576864
quote:

[..]
Mannen uiten hun emoties minder, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Daarom plegen er twee keer zoveel mannen zelfmoord dan vrouwen.

https://www.113.nl/cijfers-zelfdoding
  woensdag 24 december 2025 @ 13:12:19 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576871
quote:

[..]
Waar vroeger vrouwen de kans niet kregen om de keuze te overwegen om alleen te blijven of om een fijne man uit te zoeken zelfs. Nu dit gelijk getrokken is/wordt, is het lijden hieronder van mannen toch niet belangrijker dan dat van vrouwen?

En het is niet alsof mannen geen eisen hebben (of mogen hebben), toch?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:13:39 #94
438527 MissButterflyy
pi_219576880
quote:

[..]
Misschien moet je hulp zoeken, deze gedachten zijn niet gezond.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:13:52 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219576883
Wat een heerlijk topic om in mee te lezen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_219576886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Mannen uiten hun emoties minder, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Daarom plegen er twee keer zoveel mannen zelfmoord dan vrouwen.

Alsof vrouwen zitten te wachten op een jankende of emotioneel kwetsbare partner.

Het staat letterlijk beschreven in het columnpje van Debby.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 13:14:32 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219576888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat is een heel triest gegeven, ja. Terwijl er niks zo mannelijk is als een man die emotioneel beschikbaar is en in contact is met zijn gevoel. Dat zegt ook niks over zijn vermogen om beschermend of anderszins stoer te zijn.
pi_219576895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien moet je hulp zoeken, deze gedachten zijn niet gezond.
Kijk daar ga je al
Ik kom met feiten en jij gelijk weer met persoonlijk geneuzel.

Een krachtige leider zit toch niet om de haverklap ziek thuis met psychische klachten?
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 13:16:12 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219576898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Kijk daar ga je al

Een krachtige leider zit toch niet om de haverklap ziek thuis met psychische klachten?
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik mag toch hopen dat dit 'bait' is :D
pi_219576901
Elan is, zoals altijd, weer aan het trollen
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219576912
quote:
Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner.
Same babes... Same :D
  woensdag 24 december 2025 @ 13:18:54 #102
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219576915
quote:

[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.

Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.
Elk fysiek beroep doen vrouwen aanspraak op mannen en andersom niet.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:20:22 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219576926
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.

Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.

Nog meer 'bait' _O-
pi_219576927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Alsof vrouwen zitten te wachten op een jankende of emotioneel kwetsbare partner.

Het staat letterlijk beschreven in het columnpje van Debby.
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.

Het leven is niet zwart wit - een partner die zijn gevoelens uit is niet per se een jankerd. Ik vind het fijn als iemand vertelt hoe hij zich voelt omdat het mij helpt om hem te begrijpen. En dat verbetert je relatie. Zeker als je lang bij elkaar bent.

Ik vind het jammer dat mannen geleerd wordt dat emoties slecht zijn en dat je niet kwetsbaar mag zijn.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:21:24 #105
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219576938
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nog meer 'bait' _O-
Niks 'bait' dat is gewoon de realiteit. Maar lach er vooral om als een onwetend iemand.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:21:31 #106
38496 Perrin
pi_219576940
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:13 schreef Molo het volgende:
Wat een heerlijk topic om in mee te lezen _O-
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.
pi_219576955
quote:

[..]

Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.
pi_219576958
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij hebben ons toch ook aangepast?
Dingen veranderen.
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?
pi_219576965
quote:

[..]

De een is net zo kansloos zonder de ander als dat men het prima zonder af zou kunnen.

Als alles wat een man te bieden heeft zijn fysieke kracht is, kun je dat prima inhuren bij een aannemer of klusbedrijf.
Als alles wat een vrouw te bieden heeft, een gat is, kun je dat ook prima inhuren bij een prostituee.

Het gaat nu juist precies om dat wat personen aan elkaar te bieden hebben. Vanuit hun karakter, de persoon die ze zijn, iets goeds toevoegen aan het leven van de ander.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:25:03 #110
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219576966
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nog meer 'bait' _O-
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219576968
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik hoef me er niks van aan te trekken dus ik ben geen slachtoffer. Maar als mannelijkheid toxisch is dan kunnen mannen q.q. niet meegroeien met die verandering. Debby Gerritsen woont nu eindelijk normaal dankzij Sander Westervelds miljoenen die niet het product is van gemengd jeugdvoetbal waarbij de stand niet wordt bijgehouden omdat de jongens anders te fanatiek en te ruw spelen.

Die mannelijkheid wordt dan wel weer voor vanzelfsprekend aangenomen, als het zo uitkomt hebben we het daar niet over. Dat is een patroon, het kind wordt met het badwater weggegooid alsof het er niet is, ik zeg niet dat het vuile badwater niet weggegooid moet worden maar als je de nacht terugeist en de tips van de overheid opvolgt bij straatintimidatie zul je toch echt een beroep om mannelijkheid moeten doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:25:49 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219576973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.
Idd, Fok-maagden bevolken tegenwoordig niet alleen meer R&P
pi_219576986
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waar vroeger vrouwen de kans niet kregen om de keuze te overwegen om alleen te blijven of om een fijne man uit te zoeken zelfs. Nu dit gelijk getrokken is/wordt, is het lijden hieronder van mannen toch niet belangrijker dan dat van vrouwen?

En het is niet alsof mannen geen eisen hebben (of mogen hebben), toch?
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:27:53 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219576997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in groten getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:28:52 #115
441859 crew  Lenny77
pi_219577007
quote:

[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...

Ja inderdaad! Heel stabiel, die mannen *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:28:56 #116
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219577010
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in grote getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:29:50 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:29:53 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219577021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Fysiek veel zwaarder werk, is niet aantrekkelijk voor vrouwen want doorgaans echt fors minder sterk dan mannen

En het is ook een onwijs vrouwonvriendelijke omgeving met allemaal rukboys bij elkaar

Omgekeerd geldt dat voor de verpleging. Mentaal zwaar werk, waar vrouwen beter in zijn. En een onwijs manonvriendelijke omgeving vol wijvennijd
  woensdag 24 december 2025 @ 13:30:34 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219577027
quote:

[..]
Ach zijn ook weinig mannen die reten van incontinente bejaarden en gehandicapten wassen. Ook omdat ze gewoon niet willen.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:31:15 #120
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:23 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...

En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.

Punt bewezen toch?

Dat men het nu gooit op 'Maar ze willen dat niet' is echt pure cope.
pi_219577037
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.
[..]
En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.

Punt bewezen toch?

Dat men het nu gooit op 'Maar ze willen dat niet' is echt pure cope.
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:32:37 #122
441859 crew  Lenny77
pi_219577039
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Kijk daar ga je al

Jij komt absoluut niet met feiten.
Jij komt met aannames en gedachtenspinsels.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:32:44 #123
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219577041
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.
Niet een gewoon omdat antwoord.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:33:45 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.
Niet een gewoon omdat antwoord.
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord? :?

Vrouwen doen bepaald werk niet omdat ze dat in groten getale niet willen. Idem voor mannen. Niks abnormaals aan :N
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:35:05 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219577054
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:35:39 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?
Er mist geen onderbouwing.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2025 @ 13:36:00 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219577063
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
Zeker waar.
pi_219577067
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vrouwen doe bepaald werk niet omdat ze dat in groten getale niet willen. Idem voor mannen. Niks abnormaala aan :N
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:36:53 #129
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577073
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.

(Voordat dit uit verband getrokken wordt, beide geslachten zijn belangrijk elk op hun eigen manier.)
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:38:11 #130
441859 crew  Lenny77
pi_219577083
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?
Ik ben niet de klager :D

Nogmaals: ik hou van mannen en we vullen elkaar prima aan.

Ik kan er alleen niet goed tegen als vrouwen weg gezet worden als labiele hormonale wezens die zonder een man nooit zouden overleven. Net zoals ik er niet tegen kan dat een man weg gezet wordt als wandelende portefeuille en nutteloze kamerplant.

Beiden bestaan natuurlijk.
Maar kom in godsnaam eens echt buiten en ontdek dat de grote meerderheid gewoon normaal is onder beide partijen en dat we allemaal ons best proberen te doen.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:38:56 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577087
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?
Goed bij ze past als individu, ja.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:39:02 #132
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:39:46 #133
441859 crew  Lenny77
pi_219577092
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
Eens
  woensdag 24 december 2025 @ 13:42:48 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219577125
quote:

[..]
Die columniste is dan ook het prototype muts die je kunt missen als kiespijn en waarvan ik ook echt niet snap dat ze dat papier (digitaal of analoog) mag vullen.
Maar goed, ragebait levert in het huidige klimaat ook veel reacties en dus geld op natuurlijk :')
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:44:35 #135
441859 crew  Lenny77
pi_219577141
quote:

[..]
Maar hoeveel mannen ken jij die op een boorplatform werken? Die straten met de hand aanleggen? Riolering putten leegscheppen?

Dat willen de meeste mannen ook niet.
Het grote deel zit achter een computer.
En die mannen gaan ook geen boorplatform draaiende houden als om de 1 of andere mysterieuze reden ineens alle mannen uit de essentiële beroepen verdwijnen.
We hebben dus DAT soort mannen nodig, niet gewoon mannen. Henk kan tegenwoordig even weinig als Ria..
pi_219577149
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.

(Voordat dit uit verband getrokken wordt, beide geslachten zijn belangrijk elk op hun eigen manier.)
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.
Als werk dat vrouwen doen niet wordt gedaan, valt de samenleving niet stil, maar bij mannen wel. Maar ze zijn beide even belangrijk? Dat is met elkaar in tegenspraak.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:47:39 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219577165
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Selection bias. Mannen vertonen een grotere range aan risicogedrag en daarom zijn zowel onder de biljonairs en miljonairs en in de goot mannen oververtegenwoordigd.

Maar ik zou mannen niet direct als stabieler betitelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 24-12-2025 15:02:23 ]
pi_219577187
Toch suggereert onderzoek dat vrouwen zonder man (single vrouwen) gemiddeld gelukkiger zijn en in sommige gevallen langer leven dan hun getrouwde tegenhangers. Dit wordt vaak toegeschreven aan minder stress, meer autonomie en het vermijden van de traditionele lasten die een huwelijk voor vrouwen met zich mee kan brengen.

Het huwelijk biedt vooral mannen een groter gezondheidsvoordeel (mannen leven langer als ze getrouwd zijn).

En waar een huwelijk voor mannen vaak een voordeel biedt, geldt zeker voor vrouwen dat zij als single vaak gezonder en langer leven dan alleenstaande mannen.

https://www.theindianpano(...)0than%20single%20men.

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 24-12-2025 13:59:08 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577193
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij dit onderschat }:|
Ik mag hopen van niet.
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 13:51:18 #140
441859 crew  Lenny77
pi_219577203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik mag hopen van niet.
Ik vrees van wel :{
  woensdag 24 december 2025 @ 13:53:17 #141
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577222
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.
Als werk dat vrouwen doen niet wordt gedaan, valt de samenleving niet stil, maar bij mannen wel. Maar ze zijn beide even belangrijk? Dat is met elkaar in tegenspraak.
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.

En vervolgens ben ik degene die er een wedstrijd van maakt?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:53:38 #142
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219577223
quote:

Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.
Dus welke kwaliteiten hebben man dan die ervoor zorgen dat ze beter geschikt zijn als baas?
Trotste mama van Ambar
  woensdag 24 december 2025 @ 13:54:16 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577231
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.

Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?
pi_219577240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:20 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.

Het leven is niet zwart wit - een partner die zijn gevoelens uit is niet per se een jankerd. Ik vind het fijn als iemand vertelt hoe hij zich voelt omdat het mij helpt om hem te begrijpen. En dat verbetert je relatie. Zeker als je lang bij elkaar bent.

Ik vind het jammer dat mannen geleerd wordt dat emoties slecht zijn en dat je niet kwetsbaar mag zijn.
Veel vrouwen zitten niet te wachten op een huilende partner dat is niet iets dat is aangeleerd in rolpatronen dat heeft te maken met natuurlijke selectie.

Mannen zien zichzelf traditiegetrouw als leider en verantwoordelijk voor de bescherming van hun partner en eventuele kinderen. Een potje grienen lost niet alleen niets op het is ook gewoon onaantrekkelijk voor de meeste vrouwen.

Misschien vind jij het de normaalste zaak van de wereld maar het is echt niet breed sociaal geaccepteerd. Tenzij er iemand dood is maar verder liever niet uit wanhoop of frustratie.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 13:55:36 #145
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219577242
quote:

[..]
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.
Trotste mama van Ambar
pi_219577248
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.

Maar ik denk dat je sowieso niet zo moet kijken naar mannen en vrouwen als jij doet. Als mannen of vrouwen volledig uitvallen, houdt de hele wereld op met bestaan. Dan gebeurt er niets meer. Het zou een goed samenspel moeten zijn waarin ieder individu zijn sterke kanten gebruikt om voor zichzelf, zijn naasten en de samenleving te zorgen. En daarin zijn alle radertjes even belangrijk.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:59:12 #147
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577275
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?
Beroepen met uitoefening van fysieke inspanning, dan moet je denken aan bijv. politie, brandweer of beroepen zoals wegenbouw of bouw in het algemeen, bvoorrading van goederen, defensie in het geval we hier ooit oorlog krijgen.
pi_219577276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.

Menopauze zijn vrouwen echt op hun slechts.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:00:37 #149
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219577284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.

Vrouwen met hormonen --> vreselijk
Vrouwen zonder hormonen --> vreselijk

Kortom je argument over vrouwen en hormonen slaat gewoon nergens op.
Trotste mama van Ambar
pi_219577285
Wat een vreemde discussie.
Mannen hebben heus ook wel maatschappelijk nut.

Daar hoeven we toch niet over te discussiëren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:01:17 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577290
quote:

[..]
Sommige mannen verdienen het etiket kamerplant met rijbewijs. Of erger. Dat die categorie liever doet alsof het probleem hem meer zit in dat vrouwen iets te kiezen hebben dan dat ze naar hun eigen onwil kijken en dat ze daardoor lijden, dat doet me niet zoveel als dat vrouwen die nul keuze hebben gehad in sommige tijden en samenlevingen en gedwongen werden zich te onderwerpen aan controle inclusief seks aan een man.

De meeste mannen verdienen het etiket niet, trouwens. Maar die lijden dan ook niet want die doen normaal en vinden dat dekseltje.
pi_219577299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.
Dus welke kwaliteiten hebben man dan die ervoor zorgen dat ze beter geschikt zijn als baas?
Een goede leider is hoe ik het zie weinig emotioneel instabiel en daarnaast consistent in de manier van denken en handelen.. Je zou een punt kunnen maken dat vrouwen wat enphatischer zijn maar als je het puur hebt over leiden moet je juist niet te empatisch zijn en met iedereen zijn en haar gevoelens rekening houden omdat mensen duidelijkheid en rechtlijnigheid van je verwachten.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:02:58 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577301
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Beroepen met uitoefening van fysieke inspanning, dan moet je denken aan bijv. politie, brandweer of beroepen zoals wegenbouw of bouw in het algemeen, bvoorrading van goederen, defensie in het geval we hier ooit oorlog krijgen.
In al die beroepen werken ook vrouwen ;)
  woensdag 24 december 2025 @ 14:04:02 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577312
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:00 schreef capricia het volgende:
Wat een vreemde discussie.
Mannen hebben heus ook wel maatschappelijk nut.

Daar hoeven we toch niet over te discussiëren?
Dat doen we dan ook niet. Wie beweert er dat mannen geen maatschappelijk (of ander) nut hebben dan? :?
pi_219577319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:04 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja. Veel mannen zien zichzelf nooit als het probleem of hun vrienden niet als het probleem. Er wordt te weinig daarover gesproken met elkaar.
Als ze geen date kunnen krijgen voor langere tijd gaan ze de meest rare dingen doen behalve dat te doen wat ze meer aantrekkelijk maakt voor de vrouwen.

En wees heel eerlijk. Waar heeft de moderne vrouw nu daadwerkelijk echt een man voor nodig?
Nou, vertel eens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219577320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doen we dan ook niet. Wie beweert er dat mannen geen maatschappelijk nut hebben dan? :?
Nou ja, dat gedoe over beroepen die kennelijk heel mannelijk zijn.
Dat schijnt belangrijk volgens sommigen hier te zijn, dat mannen op een booreiland werken ernzo. Alsof ze anders geen maatschappelijk nut meer zouden hebben. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:07:19 #157
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219577324
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Een goede leider is hoe ik het zie weinig emotioneel instabiel en daarnaast consistent in de manier van denken en handelen.. Je zou een punt kunnen maken dat vrouwen wat enphatischer zijn maar als je het puur hebt over leiden moet je juist niet te empatisch zijn en met iedereen zijn en haar gevoelens rekening houden omdat mensen duidelijkheid en rechtlijnigheid van je verwachten.
Ondertussen zijn er een heleboel nieuwe inzichten wat iemand een goede leider maakt. Sowieso niets te maken met vrouw of man zijn. Daarnaast worden er in de nieuwe inzichten de oude eigenschappen compleet overboord gegooid.
Zo zou een introvert bijvoorbeeld ook een betere leidinggevende zijn, omdat die vaker nadenkt voordat er tot uitvoer wordt gedaan. Mensen die sneller huilen zouden ook beter leidinggevende zijn, omdat ze hun emoties sneller verwerken en daardoor beter en sneller tot inzichten komen.

Het typische beeld van een apathische man die snel en zakelijk beslissingen neemt als leidinggevende is compleet achterhaald.

Daarnaast geeft het bedrijfsleven, overheid, politiek etc geen ene ruk om wat een goede leidinggevende is.
Trotste mama van Ambar
pi_219577326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Vrouwen met hormonen --> vreselijk
Vrouwen zonder hormonen --> vreselijk

Kortom je argument over vrouwen en hormonen slaat gewoon nergens op.
Vrouwen met hormonen zijn niet vreselijk hoor, mits ze in hun kracht staan en niet allerlei rare pretenties hebben dat ze de baas moeten gaan spelen. Feminiteit is geweldig en oestrogeen is een hormoon dat zorgt voor verbinding. Testosteron is veel meer een "doe" hormoon. Mannen zijn daar beter in. Raken minder snel overprikkeld hebben minder slaap nodig etc.

Vrouwen die heel erg in hun "doe" energie gaan hebben de neiging daar enorm in te blijven hangen en lopen vaker vast. Zowel in relaties als in hun werk.

Tegenwoordig moet alles op alles maar het gelijkheidsbeginsel toegepast worden maar zo werkt het gewoon niet.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:07:56 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577331
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja, dat gedoe over beroepen die kennelijk heel mannelijk zijn.
Dat schijnt belangrijk volgens sommigen hier te zijn, dat mannen op een booreiland werken ernzo. Alsof ze anders geen maatschappelijk nut meer zouden hebben. :+
Owh, zo bedoel je! :D
pi_219577336
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ondertussen zijn er een heleboel nieuwe inzichten wat iemand een goede leider maakt. Sowieso niets te maken met vrouw of man zijn. Daarnaast worden er in de nieuwe inzichten de oude eigenschappen compleet overboord gegooid.
Zo zou een introvert bijvoorbeeld ook een betere leidinggevende zijn, omdat die vaker nadenkt voordat er tot uitvoer wordt gedaan. Mensen die sneller huilen zouden ook beter leidinggevende zijn, omdat ze hun emoties sneller verwerken en daardoor beter en sneller tot inzichten komen.

Het typische beeld van een apathische man die snel en zakelijk beslissingen neemt als leidinggevende is compleet achterhaald.

Daarnaast geeft het bedrijfsleven, overheid, politiek etc geen ene ruk om wat een goede leidinggevende is.
Ik heb overigens vaak de indruk dat veel van die ouderwetse 'geweldige' leiders nogal narcistisch aangelegd zijn qua persoonlijkheidsstructuur.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577346
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je wordt als creep gezien als je je als creep gedraagt. Het verschil tussen 'wat zie je er leuk uit' en 'wat zie je er geil uit' is blijkbaar lastig te begrijpen.

Behandel vrouw gewoon met hetzelfde respect als je zus of je moeder en dan loop je 0 risico.
Dat heb ik nog nooit in het openbaar gezegd dus dat is puur gelul.
Waar het verschil tussen een normale reactie en een creep ligt is of je een 'chad' bent of niet, schijnbaar.

Zie zo'n reactie van een iniminimuis 'waar heeft een vrouw nu een vent voor nodig?'. Tjah. Met die instelling blijf je ook alleen.

De hele jankkloof komt echt van een kant af. Mannen zijn niet zo moeilijk en als je stopt met je boodschappenlijstje compleet af te vinken, wordt de wereld vanzelf leuker.
1947-2016
  woensdag 24 december 2025 @ 14:10:43 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219577348
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog: met een andere partner kunnen ook degenen die verstokt in hun patroon vastzitten ineens wel dingen die ze nooit konden.

Clichévoorbeeld:
De zestiger die 30 jaar lang niet weet waar de keuken is gaat ineens in de keuken experimenteren als er een jong ding aan zijn arm hangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219577352
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In al die beroepen werken ook vrouwen ;)
Die bakken er vaak geen reet van in mannenberoepen. In het leger hebben ze zelfs aangepaste toelatingseisen nodig omdat ze anders niet door de keuring heen komen.
blablablabla
pi_219577356
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb overigens vaak de indruk dat veel van die ouderwetse 'geweldige' leiders nogal narcistisch aangelegd zijn qua persoonlijkheidsstructuur.
Erg 'rood' qua persoon meestal ook in het disc-model.
Soms ook psychopatisch.
1947-2016
pi_219577362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Erg 'rood' qua persoon meestal ook in het disc-model.
Soms ook psychopatisch.
Zeker.

En ook autisme en dat soort stoornissen komen significant vaker bij jongens voor.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:13:49 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577369
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Die bakken er vaak geen reet van in mannenberoepen.
In het leger hebben ze zelfs aangepaste toelatingseisen nodig omdat ze anders niet door de keuring heen komen.
Als je het zelf maar gelooft ;)
pi_219577371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Die nieuwe inzichten zeggen me niks. Dat laatste klopt wel omdat er op onnatuurlijke manier overal vrouwen quota geïmplementeerd worden. Het gaat dan ineens niet meer om leidinggevende capaciteiten maar geslacht. Van die walgelijke Ellie Lust types.
blablablabla
pi_219577375
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker.

En ook autisme en dat soort stoornissen komen significant vaker bij jongens voor.
Dat komt weer omdat het vaak niet herkent wordt bij vrouwen. Of op latere leeftijd pas.
1947-2016
  woensdag 24 december 2025 @ 14:15:33 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577379
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sterker nog: met een andere partner kunnen ook degenen die verstokt in hun patroon vastzitten ineens wel dingen die ze nooit konden.

Clichévoorbeeld:
De zestiger die 30 jaar lang niet weet waar de keuken is gaat ineens in de keuken experimenteren als er een jong ding aan zijn arm hangt.
Mijn vader "kon" ook niet koken. Toen overleed mijn moeder. Hij zegt nu nog weleens: "Als je moeder dit geweten had..." als hij een prima maaltijd op tafel zet. Hij bleek een goede kok te zijn en het nog leuk te vinden ook. Inmiddels is hij hertrouwd en kookt hij 75% van de tijd.
pi_219577380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sommige mannen verdienen het etiket kamerplant met rijbewijs. Of erger. Dat die categorie liever doet alsof het probleem hem meer zit in dat vrouwen iets te kiezen hebben dan dat ze naar hun eigen onwil kijken en dat ze daardoor lijden, dat doet me niet zoveel als dat vrouwen die nul keuze hebben gehad in sommige tijden en samenlevingen en gedwongen werden zich te onderwerpen aan controle inclusief seks aan een man.

De meeste mannen verdienen het etiket niet, trouwens. Maar die lijden dan ook niet want die doen normaal en vinden dat dekseltje.
Het lijden van vrouwen 70 jaar geleden heeft niet zoveel meer te maken met het lijden van mannen nu. Ik denk niet dat het zo bedoeld is maar het lijkt erop alsof er een soort vergelding moet zijn.

Waar de rol van de vrouw geëvolueerd is ten voordele van zichzelf moet de man nu devolueren tot iets wat hij eigenlijk niet wil zijn.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:15:43 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219577382
quote:

[..]
Ik kom zelf vanuit de neurologie maar zo werken hersenen niet en kun je ook niet extrapoleren naar competenties op werk. En zeker niet zo generiek
  woensdag 24 december 2025 @ 14:16:28 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219577386
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat lees ik hier allemaal _O- :')
Een emotioneel betoog...
Gelukkig zien we dagelijks bij allerlei rellen hoe goed mannen hun emoties onder controle hebben, en dan hebben ze godzijdank geen 4 hormonale fases per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219577396
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Als je het zelf maar gelooft ;)
Bij KCT werken precies nul vrouwen. Dat is nu echt een mannenberoep. Omdat ze niet door de keuring komen.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:18:27 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577402
quote:

[..]
Zeker.

Wat betreft autisme-diagnoses zijn de vrouwen het gemiddelde rap aan het rechttrekken want wat blijkt? De diagnostische methodes en signalering zijn vooral op mannen ingesteld. Het uit zich heel anders bij vrouwen. Een van de symptomen is precies wat je nu ziet gebeuren na de pandemie, al die vrouwen die het niet meer trekken om teruggezogen te worden die sociale verplichtingen en de kantoortuinen in. De ontwenning daarvan heeft heel veel aan het licht gebracht.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:18:40 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219577405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een emotioneel betoog...
Gelukkig zien we dagelijks bij allerlei rellen hoe goed mannen hun emoties onder controle hebben, en dan hebben ze godzijdank geen 4 hormonale fases per maand.
Dan heb je zo'n draak van een stuk, genoeg af te dingen op de materie en het statement, en dan komen mensen hiermee aanzetten. Man man man _O-
pi_219577410
quote:

[..]
Zeker.

Dat is allang debunked sinds meer vrouwen zich laten testen.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:20:15 #177
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577415
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.

Maar ik denk dat je sowieso niet zo moet kijken naar mannen en vrouwen als jij doet. Als mannen of vrouwen volledig uitvallen, houdt de hele wereld op met bestaan. Dan gebeurt er niets meer. Het zou een goed samenspel moeten zijn waarin ieder individu zijn sterke kanten gebruikt om voor zichzelf, zijn naasten en de samenleving te zorgen. En daarin zijn alle radertjes even belangrijk.
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk, uitzonderingen zijn er altijd. Echter is het een ander verhaal in essentiele beroepen.

Klopt, zo zou het moeten zijn inderdaad, alleen was het sentiment wel vooral 'Wij hebben mannen niet nodig' en als er vervolgens tegenspraak komt met feiten dan lacht men erover.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:20:54 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577418
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het lijden van vrouwen 70 jaar geleden heeft niet zoveel meer te maken met het lijden van mannen nu. Ik denk niet dat het zo bedoeld is maar het lijkt erop alsof er een soort vergelding moet zijn.
Neuh zo bedoel of zie ik het helemaal niet. Ik vind dat zelfverkozen starheid en verontwaardiging daarover minder meeweegt dan niet-zelfverkozen maar opgelegde rolpatronen die echt nog wel verder doorwerken dan tot 70 jaar geleden.
quote:
Waar de rol van de vrouw geëvolueerd is ten voordele van zichzelf moet de man nu devolueren tot iets wat hij eigenlijk niet wil zijn.
Devolueren ja? Dat vind ik een best sterke term voor "normaal leren meedraaien", helemaal als je bedenkt wat vrouwen allemaal niet wilden en waar ze toch tot veroordeeld werden.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:20:57 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577419
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij KCT werken precies nul vrouwen. Dat is nu echt een mannenberoep. Omdat ze niet door de keuring komen.
De gros van de mannen ook niet. Maar goed, ik zie de relevantie van dit voorbeeld of het gedoe over vrouwen- en mannenberoepen dan ook niet direct.
pi_219577420
quote:

[..]
Dat soort 'mannelijke' beroepen zijn dan ook nodig om de samenleving tegen andere mannen te beschermen.

Defensie is er namelijk niet om ons te beschermen tegen aanvallen van hordes vijandige vrouwen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:22:09 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577425
quote:

[..]
Het argument is dan ook niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn op fysiek gebied, maar complementair en gelijkwaardig. Je kunt op geen enkele manier stellen dat iemand per definitie meer leiderschapskwaliteiten heeft want piemel.
pi_219577435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het argument is dan ook niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn op fysiek gebied, maar complementair en gelijkwaardig. Je kunt op geen enkele manier stellen dat iemand per definitie meer leiderschapskwaliteiten heeft want piemel.
Mannen zijn fysiek gewoon sterker dus in puur fysieke beroepen zullen ze altijd superieur blijven. Snap niet dat het zo moeilijk is om dat gewoon toe te geven.

Niet dat een vrouw geen goede loodgieter of timmerman kan zijn maar dat is ook allang geen puur mannenberoep meer.
blablablabla
pi_219577447
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haven, nachtdiensten, logistiek, bouw, vuilnisdiensten, stratenmakers, wegenbouw, schilders.

Komt zij aan 'verpleegzorg' :')

Ik ga niks afdingen van zorgberoepen, maar ga je wel een tip geven: ga zelf een keer een week meelopen met een stratenmaker.
Je staat al te huilen op maandagmiddag na de lunch. Het is gewoonweg nog steeds een feit dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde hele zware beroepen.

Immers, niet iedereen is geschikt voor ieder beroep.

Wel vind ik dat er een bias zit tussen bepaalde beroepen en een bepaalde roep om 'emancipatie' in werk algemeen.
1947-2016
  woensdag 24 december 2025 @ 14:27:42 #184
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kan weldegelijk hoor, vrouwen en mannen verschillen namelijk flink van elkaar. Sommige eigenschappen sluiten beter aan bij x en andere bij y. (uitzonderingen daar gelaten etc.)
  woensdag 24 december 2025 @ 14:27:44 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Mannen zijn fysiek gewoon sterker dus in puur fysieke beroepen zullen ze altijd superieur blijven. Snap niet dat het zo moeilijk is om dat gewoon toe te geven.
Ik zeg letterlijk dat dat het argument niet is. Iedereen weet dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen.
quote:
Niet dat een vrouw geen goede loodgieter of timmerman kan zijn maar dat is ook allang geen puur mannenberoep meer.
Klopt. Ik heb momenteel twee nichtjes maar liefst die zoiets leren.
pi_219577471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk dat dat het argument niet is. Iedereen weet dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen.
[..]
Een vrouw kan prima loodgieter zijn. Voordeel als ze kleinere handjes heeft in moeilijke hoeken.
Vaak genoeg met mn kolenschoppen klemgezeten bij elektraklusjes in huis. Tha fuck.
1947-2016
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 14:29:49 #187
441859 crew  Lenny77
pi_219577472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Al maakt een penis natuurlijk nog geen goede leider wanneer hij iedereen zich tegen het harnas jaagt met zijn onredelijk gedrag
pi_219577474
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat soort 'mannelijke' beroepen zijn dan ook nodig om de samenleving tegen andere mannen te beschermen.

Defensie is er namelijk niet om ons te beschermen tegen aanvallen van hordes vijandige vrouwen. :D
Er zijn legio voorbeelden van vrouwelijke staatshoofden te vinden die net zo goed oorlogen zijn begonnen.

Catharina de Grote, Isabelle van Frankrijk liet haar eigen man onthoofden over een affaire, Wu Zetian, Cleopatra etc
blablablabla
pi_219577487
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Al maakt een penis natuurlijk nog geen goede leider wanneer hij iedereen zich tegen het harnas jaagt met zijn onredelijk gedrag
Vrouwen mag je gerust zo nu en dan op een normale manier op hun plek zetten vele worden daar alleen maar leuker van.
blablablabla
pi_219577498
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Er zijn legio voorbeelden van vrouwelijke staatshoofden te vinden die net zo goed oorlogen zijn begonnen.

Catharina de Grote, Isabelle van Frankrijk liet haar eigen man onthoofden over een affaire, Wu Zetian, Cleopatra etc
Heb je ook voorbeelden van hordes gewelddadige vrouwen die gezamelijk een land aanvallen?
Zoals mannen dat wel doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Dat is ook alleen maar mooi. Bij echte mannenberoepen denk ik trouwens aan steigerbouwers en zo of pijpfitters op een olieplatform. Echt arbeid waar 99% van het werk bestaat uit spierkracht gebruiken.
blablablabla
pi_219577523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat mij opvalt is het enorme aantal single ouders, zowel aan man als vrouw zijde. Dat is ook geen gezonde ontwikkeling.
Het is zeker geen gezonde ontwikkeling. En kinderen zijn de grootste slachtoffers in dit geheel. Zie de explosie in mentale gezondheidsproblematiek onder jongeren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219577527
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Haven, nachtdiensten, logistiek, bouw, vuilnisdiensten, stratenmakers, wegenbouw, schilders.

Komt zij aan 'verpleegzorg' :')

Ik ga niks afdingen van zorgberoepen, maar ga je wel een tip geven: ga zelf een keer een week meelopen met een stratenmaker.
Je staat al te huilen op maandagmiddag na de lunch. Het is gewoonweg nog steeds een feit dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde hele zware beroepen.

Immers, niet iedereen is geschikt voor ieder beroep.

Wel vind ik dat er een bias zit tussen bepaalde beroepen en een bepaalde roep om 'emancipatie' in werk algemeen.
Dat dik gedrukte sws.

Maar hoezo zou een havenarbeider een betere leider zijn?
Dat proefde ik hierboven. Niet van jou overigens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is een heel triest gegeven, ja. Terwijl er niks zo mannelijk is als een man die emotioneel beschikbaar is en in contact is met zijn gevoel. Dat zegt ook niks over zijn vermogen om beschermend of anderszins stoer te zijn.
Denk echter niet dat dit in de maatschappij algemeen geaccepteerd is. En dan gaat er ook om wat voor emoties dit dan zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219577545
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat dik gedrukte sws.

Maar hoezo zou een havenarbeider een betere leider zijn?
Dat proefde ik hierboven. Niet van jou overigens.
Een havenslaaf is gewoon een havenslaaf.
Net zoals een luchtvrachtvarken altijd een luchtvrachtvarken blijft.

Dat laatste is hele persoonlijke ervaring trouwens. Ook als je wat anders gaat doen :D
1947-2016
pi_219577546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is ook alleen maar mooi. Bij echte mannenberoepen denk ik trouwens aan steigerbouwers en zo of pijpfitters op een olieplatform. Echt arbeid waar 99% van het werk bestaat uit spierkracht gebruiken.
Dat werk met voornamelijk spierkracht zal ook nooit helemaal verdwijnen.

Maar is in de loop van de jaren wel steeds minder geworden. Echte mannenberoepen zijn er zeker wel. Maar ook steeds minder.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577547
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je ook voorbeelden van hordes gewelddadige vrouwen die gezamelijk een land aanvallen?
Zoals mannen dat wel doen.
Ja hoor. Rusland ten tijde van de Sovjet Unie had befaamde vrouwenafdelingen die dood en verderf zaaiden. Er is een vrouwelijke sniper met de meeste doden op haar geweten. Gedurende De Spaanse burgeroorlog had je ook duizenden vrouwen die meevochten (Milicitans)
blablablabla
pi_219577551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja hoor. Rusland ten tijde van de Sovjet Unie had befaamde vrouwenafdelingen die dood en verderf zaaiden. Er is een vrouwelijke sniper met de meeste doden op haar geweten. Gedurende De Spaanse burgeroorlog had je ook duizenden vrouwen die meevochten (Milicitans)
Toch haalde ik uit je opmerkingen hierboven dat je militair zijn, een echt mannenberoep vond.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:41:21 #199
438527 MissButterflyy
pi_219577554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk echter niet dat dit in de maatschappij algemeen geaccepteerd is. En dan gaat er ook om wat voor emoties dit dan zijn.
Emotioneel beschikbaar zijn betekent niet dat je emotioneel bent hè.
pi_219577561
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat werk met voornamelijk spierkracht zal ook nooit helemaal verdwijnen.

Maar is in de loop van de jaren wel steeds minder geworden. Echte mannenberoepen zijn er zeker wel. Maar ook steeds minder.
Het feit dat er wel echte mannenberoepen bestaan maar geen echte vrouwenberoepen toon aan wel aan dat mannen van nature superieur zijn.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:43:31 #201
438527 MissButterflyy
pi_219577572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Het feit dat er wel echte mannenberoepen bestaan maar geen echte vrouwenberoepen toon aan wel aan dat mannen van nature superieur zijn.
Weer onzin.
Er zijn volgens mij nauwelijks mannelijke verloskundigen bijvoorbeeld. Of kraamverzorgenden.

Mannen zijn niet van nature superieur.
Mannelijke nanny’s, ken ze ook niet.

En zo zullen er nog wel meer beroepen zijn.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:44:38 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219577580
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Weer onzin.
Er zijn volgens mij nauwelijks mannelijke verloskundigen bijvoorbeeld. Of kraamverzorgenden.

Waarom ga je er überhaupt op in :D
Can't argue with stupid
pi_219577584
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch haalde ik uit je opmerkingen hierboven dat je militair zijn, een echt mannenberoep vond.
Klopt.
En zeker vroeger werd dat ook als zodanig beschouwd en werkten vrouwen meer in de ondersteunende facetten van de oorlog. Maar geef ze een kans en en een geweer ze zijn net zo bloeddorstig als mannen.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:45:00 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
En gemiddeld gezien, wat is het aandeel aan vrouwen in gevechtshandelingen en aanstichten van geweld? Dat is echt verwaarloosbaar vergeleken bij de hordes aan Timoer Lenks, Alexander de Grotes, Atilla de Hunnen, de Noormannen, noem maar op...
  woensdag 24 december 2025 @ 14:45:56 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577596
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt.
En zeker vroeger werd dat ook als zodanig beschouwd en werkten vrouwen meer in de ondersteunende facetten van de oorlog. Maar geef ze een kans en en een geweer ze zijn net zo bloeddorstig als mannen.
Geef ze een kans en een bureau, en ze zijn net zo bekwaam als mannelijke leiders.
Of gaat die vlieger ineens niet op?
pi_219577599
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeg, is het hele feminisme wat je met hand en tand verdedigt, niet gebaseerd op slachtofferschap?

Dat vrouwen onderdrukt werden door mannen sinds het begin der tijden
Dat de mannen een systeem hebben ontwikkeld waar zij alleen baat bij hebben
Als er dan een gebied is waar mannen domineren dat het een teken is van ongelijkheid

En meer van dat soort onzin?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219577603
quote:

[..]
Jij doet het vast goed op feestjes.

Mijn hemel, wat een bekrompenheid.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:46:33 #208
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577604
quote:

[..]
Weer onzin.

Superieur zou ik het zelf niet noemen alleen maak je wel een denkfout.
Sommige beroepen kunnen veel vrouwen gewoonweg niet uitvoeren. De beroepen die jij opmoemt kunnen door beide geslachten gedaan worden.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:46:34 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219577605
Dmn dit topic loopt al #4
  woensdag 24 december 2025 @ 14:47:14 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219577612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En gemiddeld gezien, wat is het aandeel aan vrouwen in gevechtshandelingen en aanstichten van geweld? Dat is echt verwaarloosbaar vergeleken bij de hordes aan Timoer Lenks, Alexander de Grotes, Atilla de Hunnen, de Noormannen, noem maar op...
maar vroeger kon je ook met je knuppel een vrouw bewusteloos slaan, naar je grot slepen en een gezin stichten dat was normaal
Maar dat mag nu niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219577615
quote:

[..]
Voor werk en arbeid zijn mannen zeker wel nuttig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:48:16 #212
323876 michaelmoore
pi_219577622
quote:

[..]
vrouwen zijn zwak
en ze willen eigenlijk dat je ze naar je grot sleept
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219577625
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Empathie is niet altijd positief hoor
pi_219577626
Zouden vrouwen toch onbewust een dominante man willen die af en toe een pets uitdeelt?

Zou verklaren waarom ze op partijen blijven stemmen die Nederland vol willen pompen met dat soort types.
pi_219577636
quote:

[..]
Weer onzin.

Je hebt heus wel mannen die in de Kraamzorg werken hoor. In verhouding wel veel minder dan vrouwen maar dat maakt ze niet per definitie minder geschikt zouden zijn. In puur fysieke beroepen zul je als vrouw daar wel tegenaan lopen . kijk wel eens au pairs op de NPO daar zitten ook gewoon mannen tussen.

Dus die vergelijkingen gaan niet op
blablablabla
pi_219577637
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zeg, is het hele feminisme wat je met hand en tand verdedigt, niet gebaseerd op slachtofferschap?

Dat vrouwen onderdrukt werden door mannen sinds het begin der tijden
Dat de mannen een systeem hebben ontwikkeld waar zij alleen baat bij hebben
Als er dan een gebied is waar mannen domineren dat het een teken is van ongelijkheid

En meer van dat soort onzin?
Jij ontkent dat vrouwen eeuwenlang achtergesteld werden?

Om maar een gezellig voorbeeld te noemen: volgens het Burgerlijk Wetboek van 1838 had een getrouwde vrouw een zeer beperkte rechtsbevoegdheid. Ze stond in veel opzichten onder het gezag van haar echtgenoot. Juridisch gezien was ze wilsonbekwaam.

Het feminisme is nou niet bepaald ongefundeerd.
pi_219577647
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Emotioneel beschikbaar zijn betekent niet dat je emotioneel bent hè.
Dat is waar. Vooral kunnen praten over je gevoelens en de waterlanders achterwege laten.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:52:44 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577649
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt heus wel mannen die in de Kraamzorg werken hoor. In verhouding wel veel minder dan vrouwen maar dat maakt ze niet per definitie minder geschikt zouden zijn. In puur fysieke beroepen zul je als vrouw daar wel tegenaan lopen . kijk wel eens au pairs op de NPO daar zitten ook gewoon mannen tussen.

Dus die vergelijkingen gaan niet op
Ik snap je focus op vrouwen- en mannenberoepen niet. Is totaal irrelevant in deze.

Maar dat gezegd hebbende: hetzelfde geldt dus andersom.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:52:48 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar vroeger kon je ook met je knuppel een vrouw bewusteloos slaan, naar je grot slepen en een gezin stichten dat was normaal
Maar dat mag nu niet meer
Ik denk dat dat een belachelijk inaccuraat beeld is van die tijd. Je was toen totaal afhankelijk van je groep dus dat soort egocentrisch geweld ging helemaal niet vliegen.
pi_219577654
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij ontkent dat vrouwen eeuwenlang achtergesteld werden?

Ja, zou vrouwenemancipatie eerder achteruitgang noemen dan progressie
Dat zie je ook aan de cijfers terug
pi_219577659
quote:

Precies. Het is geen mannen zijn zielig boehoe verhaal, maar meer dat we als maatschappij oog moeten hebben voor jongemannen en hen de juiste weg op helpen. Moeten ze nog steeds het werk zelf doen, maar gewoon een zetje in de juiste richting.

En ook: dat dit niet alleen belangrijk is voor de mannen, maar ook de vrouwen. Niemand heeft wat aan mannen die de weg kwijt zijn.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:53:45 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577660
quote:
15s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:48 schreef Koortsdroom het volgende:
Zouden vrouwen toch onbewust een dominante man willen die af en toe een pets uitdeelt?

Zou verklaren waarom ze op partijen blijven stemmen die Nederland vol willen pompen met dat soort types.
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal liiiiinks"
pi_219577662
quote:

[..]
Vind je dit zelf niet gewoon randzaken?
Waar het echt om draait is de voortplanting van je soort. En daar zijn mannen nu eenmaal een heel stuk korter bij nodig.

Voor de soort is de vrouw nu eenmaal superieur. Daarom kunnen mannen ook veel meer risicovol gedrag vertonen, en gaan ze sneller dood.
pi_219577665
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap je focus op vrouwen- en mannenberoepen niet. Is totaal irrelevant in deze.

Maar dat gezegd hebbende: hetzelfde geldt dus andersom.
Het is niet relevant omdat het jou niet uitkomt, grapjas.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:54:27 #225
323876 michaelmoore
pi_219577666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal links"
kun jij ze dat kwalijk nemen

vrouwen zijn dol op voedselbossen
  woensdag 24 december 2025 @ 14:55:18 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is niet relevant omdat het jou niet uitkomt, grapjas.
Leg de relevantie maar eens uit dan :D
  woensdag 24 december 2025 @ 14:56:11 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577678
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ah, "de cijfers".
  woensdag 24 december 2025 @ 14:56:23 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577680
quote:

[..]
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal liiiiinks"
Eerder: alwéér een topic dat naar vluchtelingen/immigratie gedraaid wordt :')
pi_219577681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah, "de cijfers".
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219577684
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet echt waarom je denkt dat ik het over schuldvraag heb, laat staan dat ik vrouwen geen keuzevrijheid wens.

Echt niet wat ik heb geschreven, laat staan bedoeld.
pi_219577689
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Vind je dit zelf niet gewoon randzaken?
Waar het echt om draait is de voortplanting van je soort. En daar zijn mannen nu eenmaal een heel stuk korter bij nodig.

Voor de soort is de vrouw nu eenmaal superieur. Daarom kunnen mannen ook veel meer risicovol gedrag vertonen, en gaan ze sneller dood.
Vrouwen en zeker Westerse vrouwen met hun feministische waanideeën planten zich amper nog voor omdat ze het al zo zwaar hebben, tijd voor zichzelf nodig hebben etc. Dus van die hele evolutionaire superioriteit blijft weinig over op deze manier.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 14:58:42 #232
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219577690
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Eerder: alwéér een topic dat naar vluchtelingen/immigratie gedraaid wordt :')
Waar dan?
"Hoka Hey!"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:58:55 #233
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577692
quote:

[..]
Feminisme is het grootste fout met de meest verstrekkende gevolgen voor de samenleving van de afgelopen 50 jaar.
pi_219577696
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb deze gekeken.

Het gaat vooral om beeldschermen met social media en porno en weinig mannelijke rolmodellen. Ouders die ze teveel thuis binnen laten zitten. Hij heeft het hier in ieder geval helemaal niet over te weinig waardering door anderen, maar over wat er momenteel niet goed gaat in de opvoeding. En dat jongens fysiek sterker zijn, maar meisjes mentaal, en dat jongens daarom meer moeite hebben met de veranderingen en de social media.

Ik zie niet zo snel wat dit te maken heeft met het kweken van kamerplanten met een rijbewijs door de maatschappij.
Dan is dit niet waar ik op doelde. :)
pi_219577701
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helemaal niet vaaf dag 1. Dat is echt nonsens.
Aldus CBS: 30% al in het eerste jaar (tegenover 14% bij mannen).
pi_219577702
quote:

[..]
Wil je zeggen van niet dan :D

pi_219577712
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Leg de relevantie maar eens uit dan :D
Mannen zijn fysiek gewoon beter gebouwd, zijn sterker, punt. Er zijn geen specifieke kenmerken waarin vrouwen aantoonbaar excelleren. Het feit dat er in de geschiedenis zo slecht met jullie is omgegaan ligt aan jullie eigen zwakheden te grondslag.
blablablabla
pi_219577715
Je kunt als land gewoon honderdduizenden mannen de dood in sturen voor een abstract idee fixe. Alla Poetin. Heeft geen invloed op het voortbestaan van je bevolking.
Had je dat gedaan met honderdduizenden vrouwen, dan ziet je toekomst er als land wel anders uit.

De man is gewoon makkelijker vervangbaar en inwisselbaar. Hij doet er niet zoveel toe voor de natuur. Je hebt er maar een paar nodig om je voortbestaan te garanderen. De rest kan geofferd worden. Zie Hitler, zie Poetin.
pi_219577720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Neuh zo bedoel of zie ik het helemaal niet. Ik vind dat zelfverkozen starheid en verontwaardiging daarover minder meeweegt dan niet-zelfverkozen maar opgelegde rolpatronen die echt nog wel verder doorwerken dan tot 70 jaar geleden.
Als je kijkt naar primair het wezen mens als zoogdier dan zie je gewoon een rolverdeling. In de dierenwereld, die een stuk minder ontwikkeld is zie je die rolverdeling nog steeds. Ik denk dat het vrij onzinnig is om te stellen dat de man en vrouw binnen een gezin of zelfs gemeenschap gelijk zouden moeten zijn. We zijn als mens zodanig ontwikkeld dat we bewust de keuze kunnen maken om af te wijken van die rollenpatronen. Ik ben er niet van overtuigd dat het opgelegde rollenpatronen zijn en waren, we maken nu bewust de keuze om het anders te doen. Daarbij is vooral de vrouw degene aangemoedigd werd om meer te gaan werken want goed voor de onafhankelijkheid van de vrouw. Laten we wel wezen, de zorg voor kinderen is ook gewoon intensief, werd alleen niet betaald.
quote:
Devolueren ja? Dat vind ik een best sterke term voor "normaal leren meedraaien", helemaal als je bedenkt wat vrouwen allemaal niet wilden en waar ze toch tot veroordeeld werden.
Maar dit is exact wat ik ermee bedoel toch. Vrouwen zijn gegaan van de situatie dat ze dingen nu niet meer perse hoeven doen die ze niet meer willen. Mannen moeten nu dingen gaan doen die ze nooit hebben gedaan en moeten.
Daar zit toch gewoon een verschil in ten voordele van de vrouw.
Het is ook verder geen waardeoordeel maar het een moet ten koste gaan van het ander. Jij noemt het normaal leren meedraaien maar we hebben het hier over een afwijking en acceptatie van een rollenpatroon wat eeuwenlang (en wellicht al zolang de mens bestaat) bestond.
pi_219577721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrouwen en zeker Westerse vrouwen met hun feministische waanideeën planten zich amper nog voor omdat ze het al zo zwaar hebben, tijd voor zichzelf nodig hebben etc. Dus van die hele evolutionaire superioriteit blijft weinig over op deze manier.
Dan hebben die mannen dus nog minder nut dan ze al hadden.
En kunnen er nog meer opgeofferd worden op de slagvelden van psychopatische mannelijke leiders zoals Poetin.

Sta je dan met je superieure gevoel. :+
  woensdag 24 december 2025 @ 15:05:23 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577727
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Feminisme is het grootste fout met de meest verstrekkende gevolgen voor de samenleving van de afgelopen 50 jaar.
Klopt, het is echt keihard achteruit gegaan de afgelopen 50 jaar allemaal. Allemaal mensen die zich hebben kunnen ontplooien en gingen bijdragen buitenshuis huuu. We moeten terug naar de tijd dat vrouwen geen bankrekening meer mogen openen en stopten met hun beroep als ze gingen trouwen (en dan verkrachting binnen het huwelijk ook weer uit het strafrecht halen natuurlijk). Dan stemmen die mannen lekker knijterrechts alle problemen de wereld uit!
pi_219577736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:49 schreef capricia het volgende:
Toch suggereert onderzoek dat vrouwen zonder man (single vrouwen) gemiddeld gelukkiger zijn en in sommige gevallen langer leven dan hun getrouwde tegenhangers. Dit wordt vaak toegeschreven aan minder stress, meer autonomie en het vermijden van de traditionele lasten die een huwelijk voor vrouwen met zich mee kan brengen.

Het huwelijk biedt vooral mannen een groter gezondheidsvoordeel (mannen leven langer als ze getrouwd zijn).

En waar een huwelijk voor mannen vaak een voordeel biedt, geldt zeker voor vrouwen dat zij als single vaak gezonder en langer leven dan alleenstaande mannen.

https://www.theindianpano(...)0than%20single%20men.
Nogmaals: geen homogene groepen en bovendien is er ook genoeg onderzoek die andere uitkomsten laat zien.

Wetenschappelijk in ieder geval at best troebel water.
pi_219577739
quote:

[..]
Welke cijfers zijn dat precies?
  woensdag 24 december 2025 @ 15:07:46 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577745
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als je kijkt naar primair het wezen mens als zoogdier dan zie je gewoon een rolverdeling. In de dierenwereld, die een stuk minder ontwikkeld is zie je die rolverdeling nog steeds. Ik denk dat het vrij onzinnig is om te stellen dat de man en vrouw binnen een gezin of zelfs gemeenschap gelijk zouden moeten zijn. We zijn als mens zodanig ontwikkeld dat we bewust de keuze kunnen maken om af te wijken van die rollenpatronen. Ik ben er niet van overtuigd dat het opgelegde rollenpatronen zijn en waren, we maken nu bewust de keuze om het anders te doen. Daarbij is vooral de vrouw degene aangemoedigd werd om meer te gaan werken want goed voor de onafhankelijkheid van de vrouw. Laten we wel wezen, de zorg voor kinderen is ook gewoon intensief, werd alleen niet betaald.
[..]
Als je per se wilt uitwijken naar het dierenrijk, dan is het misschien goed om te beseffen dat we het nauwst verwant zijn aan bonobo's en dat vrouwtjes daar nogal wat te zeggen hebben en de halve dag liggen te scharen met elkaar.
quote:
Maar dit is exact wat ik ermee bedoel toch. Vrouwen zijn gegaan van de situatie dat ze dingen nu niet meer perse hoeven doen die ze niet meer willen. Mannen moeten nu dingen gaan doen die ze nooit hebben gedaan en moeten.
Daar zit toch gewoon een verschil in ten voordele van de vrouw.
Het is ook verder geen waardeoordeel maar het een moet ten koste gaan van het ander. Jij noemt het normaal leren meedraaien maar we hebben het hier over een afwijking en acceptatie van een rollenpatroon wat eeuwenlang (en wellicht al zolang de mens bestaat) bestond.
Ik denk dat de beeldvorming over dat eeuwenlange en zogenaamd natuurlijke rollenpatroon nogal gekleurd is door het dominante mannelijke, culturele en religieuze perspectief.
pi_219577746
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan hebben die mannen dus nog minder nut dan ze al hadden.
En kunnen er nog meer opgeofferd worden op de slagvelden van psychopatische mannelijke leiders zoals Poetin.
Mwa, dat soort ingrijpende demografische gebeurtenissen pakken zelden echt lekker uit.
Een economie zonder jonge mannen kenmerkt zich vrijwel overal als extreem kreupel. Zonder jonge vrouwen (zoals lange tijd in China) is al niet veel beter.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 15:08:19 #246
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt, het is echt keihard achteruit gegaan de afgelopen 50 jaar allemaal. Allemaal mensen die zich hebben kunnen ontplooien en gingen bijdragen buitenshuis huuu. We moeten terug naar de tijd dat vrouwen geen bankrekening meer mogen openen en stopten met hun beroep als ze gingen trouwen (en dan verkrachting binnen het huwelijk ook weer uit het strafrecht halen natuurlijk). Dan stemmen die mannen lekker knijterrechts alle problemen de wereld uit!
Er zullen best verbeteringen zijn maar jullie zijn er gewoon keihard ingetrapt. Verdubbeling van het aantal werkende ten opzichte van hoe het in het verleden was en dan vervolgens klagen over dat men niet meer kan rondkomen en met 2 personen moet werken.

Wat je verder opnoemt is gewoonweg niet waar.
pi_219577758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan is dit niet waar ik op doelde. :)
Deze is van deze maand, dus volgens mij een prima reflectie van wat hij denkt.
pi_219577759
quote:

[..]
Met alle respect, maar ook dit is weer selectief winkelen. Nee, er is geen wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing dat vrouwen betere leiders zijn dan mannen. En vise versa.
pi_219577767
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
1 op 2 vrouwen zit aan de antidepressiva
45% van alle vrouwen zal alleen en kinderloos zijn
Explosieve stijging in scheidingen en soa's
30% van de mannen heeft nooit een relatie gehad
Het aantal zelfmoorden is alleen maar toegenomen
Man-vrouw relatie is compleet verziekt

Maar laten we vooral doorgaan met het promoten van deze verderfelijke ideologie
  woensdag 24 december 2025 @ 15:13:03 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577781
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:08 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Er zullen best verbeteringen zijn maar jullie zijn er gewoon keihard ingetrapt. Verdubbeling van het aantal werkende ten opzichte van hoe het in het verleden was en dan vervolgens klagen over dat men niet meer kan rondkomen en met 2 personen moet werken.

Wat je verder opnoemt is gewoonweg niet waar.
Ja ik voel me echt keihard genaaid met mijn universitaire titel, mijn inkomen, mijn gezin inclusief normaal meedraaiende parner, mijn rijbewijs, mijn hobby's en mijn sociale leven. Liever zat ik onder de duim bij een hork zonder perspectief op keuzes.
pi_219577785
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De echte feministen zouden bovendien omdraaien in hun graf.
Die hebben nog echt voor vrouwenrechten gestreden. En juridische ongelijkheden recht laten zetten.

De generatie feministen van nu verdienen eigenlijk het predicaat helemaal niet.

Zoals deze zure columnist met al haar persoonlijke issues.
blablablabla
pi_219577786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa, dat soort ingrijpende demografische gebeurtenissen pakken zelden echt lekker uit.
Een economie zonder jonge mannen kenmerkt zich vrijwel overal als extreem kreupel. Zonder jonge vrouwen (zoals lange tijd in China) is al niet veel beter.
Het is niet voor niets dat hele generaties jonge mannen konden sterven op diverse slagvelden door Europa de afgelopen 150 jaar.
Vrouwen zijn nu eenmaal veel belangrijker voor ons voortbestaan, al was het maar om meer van dit soort zonen (en dochters) te produceren en op te voeden.

Ga maar eens uitrekenen hoeveel jonge mannen er inmiddels de afgelopen eeuw de dood ingestuurd zijn, zonder dat het consequenties voor de voortplanting had.
pi_219577797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Reden waarom vrouwen geen creditcard hadden is, omdat de man verantwoordelijk was voor de schulden

En ja, het is een behoorlijke achteruitgang
pi_219577798
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Deze is van deze maand, dus volgens mij een prima reflectie van wat hij denkt.
Want hij zegt iedere keer alles wat hij denkt over alles?
pi_219577803
quote:

[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)al-meer-vrouwen.html

330 op de 100.000

Jouw berichten en cijfers zijn met een hele pot zout te nemen.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:15:48 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Reden waarom vrouwen geen creditcard hadden is, omdat de man verantwoordelijk was voor de schulden

Voor mannen zoals jij, niet voor vrouwen zoals ik :W
pi_219577814
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

330 op de 100.000

Zou je eigenlijk nog de relatiestatus moeten weten. :D
pi_219577815
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want hij zegt iedere keer alles wat hij denkt over alles?
Ja, dan niet hoor. Het is wel goed met je. Als jij met vage aanwijzingen komt en ik kijk iets en dat is dan precies niet wat je bedoelt, ga ik er verder ook geen tijd in steken.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:16:39 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Mannen zijn fysiek gewoon beter gebouwd, zijn sterker, punt. Er zijn geen specifieke kenmerken waarin vrouwen aantoonbaar excelleren. Het feit dat er in de geschiedenis zo slecht met jullie is omgegaan ligt aan jullie eigen zwakheden te grondslag.
8)7
pi_219577824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je kunt als man altijd nog nutteloos sterven op een slagveld voor een of andere mannelijke psychopaat.
Geen haan die er naar kraait.
pi_219577831
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zou je eigenlijk nog de relatiestatus moeten weten. :D
Ik weet bijvoorbeeld dat er veel vrouwen zijn die in de (peri)menopauze zitten, met klachten bij de huisarts komen, die vervolgens zegt dat het tussen de oren zit en ze zich met antidepressiva vast beter voelen. Dag mevrouw.

Dus ik weet niet hoe passend het is om te wijzen op het gebruik van ad door vrouwen want daar zit ook een flink deel niet passend voorgeschreven ad tussen.
pi_219577833
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]
De echte feministen zouden bovendien omdraaien in hun graf.
Die hebben nog echt voor vrouwenrechten gestreden. En juridische ongelijkheden recht laten zetten.

De generatie feministen van nu verdienen eigenlijk het predicaat helemaal niet.

Zoals deze zure columnist met al haar persoonlijke issues.
Ik deel de mening niet dat het ooit begon met de beste bedoelingen. Allen dat de 3e, 4e en 5e golf iets te ver zijn doorgeslagen
pi_219577836
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Om hier even op terug te komen, ik denk dat de traditionele rolverdeling tussen mannen en vrouwen voor een deel gewoon door de natuur gegeven is. De mens is nu eenmaal een zoogdier, en bij bijna alle zoogdieren is het zo dat de vrouwtjes voor de kinderen zorgen, dus het lijkt me een natuurlijk gegeven dat vrouwen de meeste zorg voor de kinderen op zich nemen.
pi_219577844
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
8)7
Ach, Elan is wel aan de vrouw. Wat dat dan weer zegt weet ik ook niet.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:20:26 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219577845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, Elan is wel aan de vrouw. Wat dat dan weer zegt weet ik ook niet.
Een Russische nog wel :P
Begreep ik ooit tenminste, maar ik kan het verkeerd begrepen/onthouden hebben.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:22:11 #266
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219577857
quote:

[..]

Verontrustende cijfers inderdaad, zie dat helaas ook niet veranderen in de komende 10-20jaar.
pi_219577861
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik heb er wel een waar vrouwen aantoonbaar in excelleren.

Ze gaan minder snel dood. En leven dus langer.

Dat moet heerlijk zijn, om dat te weten als vrouw. Ze laten mannen zoals jij gewoon wat roepen en zich doodvechten en moeilijke zware beroepen doen en ondertussen leven zij langer door, terwijl jij je al dood geexcelleerd hebt.
pi_219577865
quote:
Heb je ook nagekeken in wat voor functies die 2% vrouwen op booreilanden werken? Het zou me namelijk niets verbazen als de weinige vrouwen die op booreilanden werken, dan toch weer voor een groot deel in traditionele vrouwenfuncties werken. Mannen die op booreilanden werken, willen natuurlijk ook dagelijks een warme maaltijd en een schoon bed.
pi_219577867
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dan niet hoor. Het is wel goed met je. Als jij met vage aanwijzingen komt en ik kijk iets en dat is dan precies niet wat je bedoelt, ga ik er verder ook geen tijd in steken.
Doe niet zo opgefokt zeg. Ik heb van hem best veel gezien, dus ik kan niet zo simpel iets terugzoeken.

Maar hier heb je een voorbeeld van dat hij (niet letterlijk, maar toch) weldegelijk meent dat we nu kamerplanten met rijbewijs aan het kweken zijn:

https://www.theguardian.c(...)notes-on-being-a-man
pi_219577877
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet bijvoorbeeld dat er veel vrouwen zijn die in de (peri)menopauze zitten, met klachten bij de huisarts komen, die vervolgens zegt dat het tussen de oren zit en ze zich met antidepressiva vast beter voelen. Dag mevrouw.

Dus ik weet niet hoe passend het is om te wijzen op het gebruik van ad door vrouwen want daar zit ook een flink deel niet passend voorgeschreven ad tussen.
Ja. Deze maatschappij is zeker niet optimaal voor vrouwen. En de gezondheidszorg ook niet. Gelukkig komt daar heel langzaam ook verandering in.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:24:44 #271
396550 Richestorags
pi_219577906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hij heeft het geen één keer over zichzelf gehad, maar het collectief en de maatschappij als geheel. Dan zijn jouw specifieke omstandigheden (ondanks dat ze fijn voor jou zijn) toch niet zo relevant? Daar verwijst hij niet naar. Of hij gelijk heeft over het collectief is het discussiepunt. Jullie praten een beetje langs elkaar heen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 24-12-2025 15:35:35 ]
  woensdag 24 december 2025 @ 15:25:19 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577916
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of die zoals ik met een blindedarmontsteking komen en de vraag krijgen of ik echt echt echt niet zwanger of ongesteld of overspannen ben en dan maanden doormartelen alvorens met die ingebeelde pijn door stress in mijn vrouwelijke hoofdje op de spoedeisende hulp te belanden met een compleet verkleefde ingekapselde blindedarm.
pi_219577927
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat hele generaties jonge mannen konden sterven op diverse slagvelden door Europa de afgelopen 150 jaar.
Vrouwen zijn nu eenmaal veel belangrijker voor ons voortbestaan, al was het maar om meer van dit soort zonen (en dochters) te produceren en op te voeden.

Ga maar eens uitrekenen hoeveel jonge mannen er inmiddels de afgelopen eeuw de dood ingestuurd zijn, zonder dat het consequenties voor de voortplanting had.
Goh, dus die enorme welvaart in Europa nu we vooral vrede kennen is toeval?

En economische tegenspoed door oorlogen, allemaal toeval?

Wat lees ik hier toch rare overpeinzingen.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:26:41 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219577946
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij heeft het geen één keer over zichzelf gehad, maar het collectief en de maatschappij als geheel. Dan zijn jouw specifieke omstandigheden (ondanks dat ze fijn voor jou zijn) toch niet zo relevant? Daar verwijst hij niet naar. Jullie praten een beetje langs elkaar heen.
Jij denkt serieus dat vrouwen er in het algemeen op achteruit zijn gegaan de afgelopen 50 jaar?
pi_219577994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of die zoals ik met een blindedarmontsteking komen en de vraag krijgen of ik echt echt echt niet zwanger of ongesteld of overspannen ben en dan maanden doormartelen alvorens met die ingebeelde pijn door stress in mijn vrouwelijke hoofdje op de spoedeisende hulp te belanden met een compleet verkleefde ingekapselde blindedarm.
Die vraag stelden ze mij ook toen ik met 12 jaar op de spoed kwam met enorme buikpijn :')
Bleek ik een gesprongen blinde darm te hebben, ze waren er maar net op tijd bij.

Er is nog genoeg in te halen op het gebied van de medische zorg in ieder geval.
pi_219578028
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

pi_219578061
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

330 op de 100.000

Goed geen 1 op 2 eerder 1 op 4

Here are a few other stand-out statistics from the report on antidepressants:

-23% of women in their 40s and 50s take antidepressants, a higher percentage than any other group (by age or sex)
-Women are 2½ times more likely to be taking an antidepressant than men (click here to read a May 2011 article in the Harvard Mental Health Letter about women and depression)
-14% of non-Hispanic white people take antidepressants compared with just 4% of non-Hispanic blacks and 3% of Mexican Americans
-Less than a third of Americans who are taking a single antidepressants (as opposed to two or more) have seen a mental health professional in the past year
-Antidepressant use does not vary by income status.

https://www.health.harvar(...)ericans-201110203624

Als je een keer naar een onderzoek linkt, doe het dan goed ;)
pi_219578063
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hier nog een:

woensdag 24 december 2025 @ 15:38:28 #279
38496 Perrin
pi_219578076
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:30 schreef alternatif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Waarom zou je een vrouw de hele tijd hardop op haar uiterlijk moeten beoordelen? Moet je eens voorstellen dat vrouwen dat de hele tijd bij jou doen. Enorm vermoeiend.
pi_219578080
Topics als deze tonen nou juist de noodzaak voor feminisme aan.

Wat een boel mannelijke droeftoeters weer zeg.
pi_219578092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee hoor, voor zowel mannen als vrouwen is het schadelijk geweest.
Maar de grootste slachtoffers in dit geheel zijn kinderen
pi_219578100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En daarmee dus de hele samenleving. Nu en in de toekomst.
...hier om je mars te breken.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:43:28 #283
396550 Richestorags
pi_219578108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat vrouwen er in het algemeen op achteruit zijn gegaan de afgelopen 50 jaar?
Dat is in ieder geval het discussiepunt of nog algemener: de maatschappij als geheel. Het was niet mijn stelling he ;)

Ik denk dat het goed is dat we niet meer zoals 50 jaar geleden leven, of het beter is geworden voor de maatschappij en wat we met de nieuwe uitdagingen moeten
een lange discussie (jonge mannen, woningnood, social media, vergrijzing etc.). Als je kijkt hoe een gemiddeld huwelijk twee generaties terug was, is het gemiddeld zeker beter geworden voor vrouwen ja.
  woensdag 24 december 2025 @ 15:47:27 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Die gelukkigste kinderen ter wereld?
  woensdag 24 december 2025 @ 15:49:42 #285
38496 Perrin
pi_219578143
quote:
De enigen die mekkeren zijn sommige mannen wiens geprivilegieerde status is afgebrokkeld tot ie meer op gelijke voet met de dames staat.

De samenleving wordt er een stuk leuker op voor iedereen die geen man is.
pi_219578157
In landen waar nog wel het westerse traditionele rolpatroon is, zoals Rusland, gaat het ook niet goed met de demografie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219578161
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
De enigen die mekkeren zijn sommige mannen wiens geprivilegieerde status is afgebrokkeld tot ie meer op gelijke voet met de dames staat.

Maar die werken op een boorplatform. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 15:55:18 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578172
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich denk ik dat het voor mannen ook best fijn is dat ze als volwaardig ouder meedraaien en meer betrokken kunnen zijn als vader, partner en bijvoorbeeld dat niet alles qua inkomen en "mannenklussen" automatisch op zijn rug neer hoeft te komen. Ik ken in elk geval geen mannen die achteraf zeggen van "fuck, had ik mijn kinderen maar minder hoeven zien en meer over kunnen werken" of "ik wou dat mijn vrouw eens ophield met inkomsten genereren buiten de deur als ze ook gewoon snijbonen had kunnen inmaken".

En er is trouwens niks mis met relaties waarin beiden gelukkig zijn met zo'n rolverdeling hè, als beide partners daar voor kunnen kiezen.
pi_219578177
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Uhu :')
Kijk eens naar het geboortecijfer van de SU voor de tweede wereldoorlog versus tijdens en daarna.

Rusland is daar nooit van hersteld.

In Oekraïne zie je nu hetzelfde. Vrouwen willen doorgaans niet random bezwangerd worden door een donor, die willen dat binnen de veiligheid van het huwelijk/relatie en met een solo partner.
blablablabla
pi_219578179
quote:
Fok, waar studies van Harvard genegeerd worden. Maar een bericht van metro die voldoet aan de bevestigingsbias voor waar wordt aangenomen.
pi_219578185
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik deel de mening niet dat het ooit begon met de beste bedoelingen. Allen dat de 3e, 4e en 5e golf iets te ver zijn doorgeslagen
Vrouwen werden vroeger echt achtergesteld hoor, mochten financieel niet eens zelfstandig beslissingen nemen. Pensioen was amper geregeld. Maar ze mochten wel lekker werken. Te zot voor woorden.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 15:58:52 #292
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219578190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:00 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wil je zeggen van niet dan :D

[ afbeelding ]
Welk land is dit?
pi_219578193
En het zijn nog wel de mannen die gestemd hebben voor stemrecht voor vrouwen. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 16:00:05 #294
38496 Perrin
pi_219578198
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:59 schreef capricia het volgende:
En het zijn nog wel de mannen die gestemd hebben voor stemrecht voor vrouwen. :+
Achteraf rest niks dan spijt.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:01:09 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578205
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Fok, waar studies van Harvard genegeerd worden. Maar een bericht van metro die voldoet aan de bevestigingsbias voor waar wordt aangenomen.
Oh, na "de cijfers" zijn er nu ook "studies van Harvard".
pi_219578206
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik heb er wel een waar vrouwen aantoonbaar in excelleren.

Ze gaan minder snel dood. En leven dus langer.

Dat moet heerlijk zijn, om dat te weten als vrouw. Ze laten mannen zoals jij gewoon wat roepen en zich doodvechten en moeilijke zware beroepen doen en ondertussen leven zij langer door, terwijl jij je al dood geexcelleerd hebt.
Ik weet niet of langer leven zo'n feestje is als iedereen inclusief je partner is gaan hemelen. Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg en die gaat deze dagen rond kerst vrijwillig langs bij een paar van die omaatjes 90+ en nog redelijk kwiek, maar iedereen om hun heen is al jaren dood. Die mensen zijn teringeenzaam.
blablablabla
pi_219578211
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
kijk wat we nu hebben
  woensdag 24 december 2025 @ 16:02:23 #298
38496 Perrin
pi_219578214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:01 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
kijk wat we nu hebben
Hadden we dat maar van tevoren geweten.
pi_219578225
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja. Nu is het laat. Heb je gezien wat vrouwen met dat stemrecht gedaan hebben? Ze stemmen alleen maar links en anti-westerse man. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 16:04:00 #300
38496 Perrin
pi_219578227
Vrouwen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: