quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Het praktische nut misschien, maar er zijn veel meer kanten aan iemand dan of hij/zij zorg voor de kinderen kan bieden en of je samen het huis kunt afbetalen. Ik zou praktisch gezien prima zonder mijn vent kunnen, maar ik kan niet zonder hem.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:19 schreef capricia het volgende:
En op een gegeven moment worden die kinderen ook steeds meer zelfstandig, en wordt dat kerngezin minder belangrijk.
Is je huis afgelost en staat financieel alles goed op de rit.
Dat heb je samen, of alleen, gedaan.
Ik denk dat het nut van een partner dan ook minder belangrijk wordt.
Ik bedoel niets anders. Ik heb het over de maatschappij als geheel.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich met je eens. Maar die rolmodellen hoeven zich niet allemaal binnen het kerngezin te bevinden.
Nee.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En een kamerplant met rijbewijs, is dat een goed rolmodel?
Niets anders bedoeld hier.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die rolmodellen kan je ook vinden bij je vader, broers, leerkracht,..
En natuurlijk is een gezond kerngezin het beste! Helaas zit dat er soms niet in.
Er zijn trouwens hier en daar wel wat vaders die beter geen rolmodel kunnen zijn
Scott Galloway denkt daar genuanceerd over. Ja, het is goed dat vrouwen onafhankelijker zijn, maar er zijn nu wel wat weeffouten. Waar mannen en vrouwen onder lijden.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van wat ik in mijn omgeving zie, worden meisjes ook veel meer opgevoed met het idee dat ze voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Dus dat de groep vrouwen die onafhankelijk en zelfstandig kan zijn groeit, is ook heel logisch. En goed.
Onze dochter is, iets vroeger dan verwacht, het huis uit en ik moet zeggen dat ik het juist ook wel weer heel fijn vind met mijn partner. We hebben weer meer tijd met elkaar, kunnen leuke dingen doen, weer eens op vakantie buiten de schoolvakantie, etc. Minder belangrijk zou ik hem dan ook niet willen noemen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:19 schreef capricia het volgende:
En op een gegeven moment worden die kinderen ook steeds meer zelfstandig, en wordt dat kerngezin minder belangrijk.
Zie hier exact wat ik dus bedoel. Ik kan niet in jouw hoofd, je agenda of taakverdeling thuis kijken. Ik kan alleen reflecteren op mijn eigen situatie. Mijn vrouw heeft een hele to-do-list in haar hoofd van wat ze die dag/week in het huishouden moet of wil doen. Zij werkt ook 1,5 dag per week minder dan ik dus ik vind dan ook niet zo raar dat de verantwoordelijkheid van het huishouden wat meer bij haar ligt. Ik ben niet te beroerd om mijn aandeel te doen maar dan heb ik liever dat ze gewoon zegt wat ik kan doen of waar ze hulp bij nodig heeft dan dat ze met een chagerijnig hoofd de kamer staat te stofzuigen en ondertussen staat te zuchten en steunen omdat ik niks doe.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder dat een man ook ogen heeft en ziet dat ik druk bezig ben en best wel uit zichzelf even kan komen helpen? Zeker na een tijd als hij weet wat er allemaal gedaan moet worden.
Zoals?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway denkt daar genuanceerd over. Ja, het is goed dat vrouwen onafhankelijker zijn, maar er zijn nu wel wat weeffouten. Waar mannen en vrouwen onder lijden.
Ik zou de waarde van een partner dan ook niet koppelen aan 'het nut' in praktische of financiële zin. Het komt niet eens in me op om er zo over te denken.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:19 schreef capricia het volgende:
Dat onafhankelijk zijn is een propaganda praatje in mijn ogen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway denkt daar genuanceerd over. Ja, het is goed dat vrouwen onafhankelijker zijn, maar er zijn nu wel wat weeffouten. Waar mannen en vrouwen onder lijden.
Nou, hij heeft het bv over dat de maatschappij mannen weinig waardeert momenteel en dat vooral jongemannen daardoor hun anker in de maatschappij verliezen. Wat zowel voor mannen als vrouwen vervelend is.quote:
Van wie was dat land?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
Onafhankelijk waren onze voorouders die in de zomer groente van het land haalden en gingen inmaken zodat ze er de hele winter van konden eten.
Het is zowel maatschappelijk als voor het individu belangrijk om keuzevrijheid te hebben en dan je talenten laten floreren.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat onafhankelijk zijn is een propaganda praatje in mijn ogen.
Puur om vrouwen uit het huis te krijgen en om ze aan het werk te zetten zodat ze belasting kunnen betalen.
Een huisvrouw levert niks op maar een vrouw in loondienst wel.
En hoe onafhankelijk ben je dan?
Volgens mij ben je dan wat minder afhankelijk van je partner maar meer van je werkgever.
Onafhankelijk waren onze voorouders die in de zomer groente van het land haalden en gingen inmaken zodat ze er de hele winter van konden eten.
Nu zijn we gewoon loonslaven, zowel man als vrouw.
Als dat je ideaalbeeld is zou ik je een enkeltje ergens in Afrika aanbevelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat onafhankelijk zijn is een propaganda praatje in mijn ogen.
Puur om vrouwen uit het huis te krijgen en om ze aan het werk te zetten zodat ze belasting kunnen betalen.
Een huisvrouw levert niks op maar een vrouw in loondienst wel.
En hoe onafhankelijk ben je dan?
Volgens mij ben je dan wat minder afhankelijk van je partner maar meer van je werkgever.
Nu zijn we gewoon loonslaven, zowel man als vrouw.
Ik ken of kende er wel een paar. Eentje is serieus een schat van een vent, ergens op het spectrum, die 's ochtends de ruiten van zijn vrouw krabt, voor haar gaat tanken, alle mannendingen met liefde doet en zo. Maar toen zijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde hij serieus aan bij de buren of hij mee mocht eten. Dat mocht natuurlijk wel een dagje en ook wel twee, maar hij moest echt uitgelegd krijgen dat toen zijn vrouw langere tijd niet in staat ging zijn om haar taken op te pakken, dat hij gewoon een volwassen persoon was dat dan zelf even een potje moest koken. Dat snapte hij eigenlijk niet, maar hij legde zich erbij neer (lees: reed naar de Chinees). En daarna belde hij weer aan. Met de wasmand. Of ze zijn was dan gingen doenquote:Op woensdag 24 december 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Maar ik ken dat soort lamzakken niet. Ze zullen vast bestaan m/v. Maar zouden die mensen niet gewoon wat mankeren en hulp nodig hebben?
Ik ken hem niet, als ik tijd heb, zal ik eens kijken.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, hij heeft het bv over dat de maatschappij mannen weinig waardeert momenteel en dat vooral jongemannen daardoor hun anker in de maatschappij verliezen. Wat zowel voor mannen als vrouwen vervelend is.
Anders gezegd: er worden nu kamerplanten met rijbewijs gekweekt.
Het laat zich niet in enkele zinnen goed omschrijven. Op youtube vind je hem wel (onder meer een TEDX volgens mij).
Maar het blijven uitzonderingen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ken of kende er wel een paar. Eentje is serieus een schat van een vent, ergens op het spectrum, die 's ochtends de ruiten van zijn vrouw krabt, voor haar gaat tanken, alle mannendingen met liefde doet en zo. Maar toen zijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde hij serieus aan bij de buren of hij mee mocht eten. Dat mocht natuurlijk wel een dagje en ook wel twee, maar hij moest echt uitgelegd krijgen dat toen zijn vrouw langere tijd niet in staat ging zijn om haar taken op te pakken, dat hij gewoon een volwassen persoon was dat dan zelf even een potje moest koken. Dat snapte hij eigenlijk niet, maar hij legde zich erbij neer (lees: reed naar de Chinees). En daarna belde hij weer aan. Met de wasmand. Of ze zijn was dan gingen doen
Of die kennis die geen luiers "kon" verschonen en daarom eigenlijk niks met de kinderen "kon" doen. Of die ene vriend die de scheiding niet zag aankomen terwijl zijn vrouw hem tien jaar lang had uitgelegd dat hij niet alles zoals was en vuile vaat gewoon neer kon leggen wanneer hij er vanaf moest, dat hij best zelf een afspraak kon maken met de dokter of kon onthouden wanneer er een kind jarig was. Die vrouw ging serieus naar huis vanuit werk om de vakantiewas te doen terwijl hij thuiswerkte. Die vriend was stomverbaasd dat die vrouw zonder hem het gewoon redde. Hij had het toch moeilijk zonder haar en zij niet zonder hem. Hoe kon dat nu!?
Ik zou me in beide gevallen kapot schamen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ken of kende er wel een paar. Eentje is serieus een schat van een vent, ergens op het spectrum, die 's ochtends de ruiten van zijn vrouw krabt, voor haar gaat tanken, alle mannendingen met liefde doet en zo. Maar toen zijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde hij serieus aan bij de buren of hij mee mocht eten. Dat mocht natuurlijk wel een dagje en ook wel twee, maar hij moest echt uitgelegd krijgen dat toen zijn vrouw langere tijd niet in staat ging zijn om haar taken op te pakken, dat hij gewoon een volwassen persoon was dat dan zelf even een potje moest koken. Dat snapte hij eigenlijk niet, maar hij legde zich erbij neer (lees: reed naar de Chinees). En daarna belde hij weer aan. Met de wasmand. Of ze zijn was dan gingen doen
Of die kennis die geen luiers "kon" verschonen en daarom eigenlijk niks met de kinderen "kon" doen. Of die ene vriend die de scheiding niet zag aankomen terwijl zijn vrouw hem tien jaar lang had uitgelegd dat hij niet alles zoals was en vuile vaat gewoon neer kon leggen wanneer hij er vanaf moest, dat hij best zelf een afspraak kon maken met de dokter of kon onthouden wanneer er een kind jarig was. Die vrouw ging serieus naar huis vanuit werk om de vakantiewas te doen terwijl hij thuiswerkte. Die vriend was stomverbaasd dat die vrouw zonder hem het gewoon redde. Hij had het toch moeilijk zonder haar en zij niet zonder hem. Hoe kon dat nu!?
Hij legt dat heel duidelijk uit.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken hem niet, als ik tijd heb, zal ik eens kijken.
Maar ik vind dat het wel gemakkelijk is om te zeggen dat de maatschappij mannen weinig waardeert en dat er dus nu kamerplanten met rijbewijs worden gekweekt. Er is ook een eigen verantwoordelijkheid voor de jonge mannen van nu om met hun tijd mee te gaan. Hoe worden mannen weinig gewaardeerd in de maatschappij dan?
Het kan best dat mannen op veel vlakken achterblijven nu, maar komt dat door de maatschappij die ze minder waardeert of door vrouwen die juist wat meer zijn geaccelereerd, of omdat ze niet in een goed tempo zijn meegegroeid met de veranderingen?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij legt dat heel duidelijk uit.
En natuurlijk zijn niet alle mannen gedemotiveerd, maar het is een feit dat mannen op veel vlakken nu achterblijven en dat is voor niemand goed.
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens. Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Hoe worden mannen weinig gewaardeerd in de maatschappij dan?
Combinatie van factoren.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan best dat mannen op veel vlakken achterblijven nu, maar komt dat door de maatschappij die ze minder waardeert of door vrouwen die juist wat meer zijn geaccelereerd, of omdat ze niet in een goed tempo zijn meegegroeid met de veranderingen?
Open dan geen topic, mafklapperquote:Op woensdag 24 december 2025 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
Gewoon erkennen dat er een probleem is. Zijn toch geen 4 delen van nodig
Met welk deel van zijn analyse ben jij het oneens en waarom?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Mannen worden prima gewaardeerd. Mits ze dingen doen waar je waardering mee verdient. Niet omdat ze man zijn.
Terwijl je jezelf hardop kunt afvragen of er überhaupt sprake is van een probleem.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
Dat er in NWS ergens 4 topics mee gevuld worden is helemaal geen garantie dat het onderwerp daadwerkelijk een probleem is in de wereld buiten NWS. Wellicht eerder het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
Omdat een of andere Amsterdamse vrouw en d'r vriendinnen kut partners hebben?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:04 schreef Mikeytt het volgende:
Godzijdank wel, ja. En ook uitzonderingen die terecht vermeden worden door weldenkende vrouwen, lijkt me.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het blijven uitzonderingen.
Als het patriarchaat verdwijnt kan zij geen domme stukjes meer schrijven? Ik zeg doen!quote:Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen het patriarchaat is zowel slecht voor mannen als vrouwen en het zijn vooral mannen die het nog willen terwijl de gemiddelde man er zelf ook niet eens beter van wordt.
Afschaffen. Hoeven we ook niet naar het gezeur van ene Scott te luisteren.
Ik baseer me gewoon op wat ik buiten FOK zie. Op mijn werk, bij vrienden en familie, bij hobbynetwerken of in het publieke domein.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met welk deel van zijn analyse ben jij het oneens en waarom?
Of roep je gewoon maar wat omdat je denkt dat dit de juiste reactie is?
Het patriarchaat…quote:Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen het patriarchaat is zowel slecht voor mannen als vrouwen en het zijn vooral mannen die het nog willen terwijl de gemiddelde man er zelf ook niet eens beter van wordt.
Jager-verzamelaars, wat mensen fysiek en psychologisch zijn, hadden een fijne rolverdeling die niet echt lijkt op het hokje waarin dames later geduwd werden en afhankelijk gehouden, eigenlijk.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens.
Veel later, zo laat dat we er fysiek en psychologisch gezien nog niet omheen geëvolueerd zijn.quote:Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later
Wat gek, want volgens jou kwam dat werken voor geld sinds de eerste beschaving van de mens als rol voor de man naar boven.quote:het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.
Voor de opkomst van de samenlevingsvormen die na de groepen jager-verzamelaars kwamen had de vrouw ook een acceptabele, gelijkwaardige(r) rol en zeker geen rol waarin verwacht werd dat ze genoegen nam met een lul met vingers die zelf allemaal eisen had maar bang was om zelf de maat genomen te worden.quote:In het hier en nu leven we in een tijd waarin een man niet enkel meer de kostwinner is. Doordat de vrouw ook steeds meer is gaan werken, worden zij minder afhankelijk van een man in de klassieke vorm dat de man zorgt voor een dak boven het hoofd en voedselvoorziening. Met andere woorden, de waarde (=waardering) valt voor een gedeelte weg. Sinds de opkomst van het feminisme tot het punt waarin we nu aanbeland zijn zit ook pakweg 50 jaar. In die 50 jaar heeft de vrouw zich kunnen ontwikkelen tot een meer onafhankelijkere vrouw die niet meer per definitie een man nodig heeft om te overleven.
Op ieder potje past een dekseltjequote:Op woensdag 24 december 2025 12:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Godzijdank wel, ja. En ook uitzonderingen die terecht vermeden worden door weldenkende vrouwen, lijkt me.
Kortom: je hebt geen idee van wat hij betoogt, maar je bent het er alvast mee oneens.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik baseer me gewoon op wat ik buiten FOK zie. Op mijn werk, bij vrienden en familie, bij hobbynetwerken of in het publieke domein.
Mannen die zich gewoon volwassen en verantwoordelijk gedragen. En die gewoon een gezond sociaal leven hebben en zinvolle tijdsbesteding. Die worden gewoon gewaardeerd door hun omgeving. En mannen die buitengewone prestaties neerzetten worden daarvoor geprezen. En die trekken ook vrouwen aan.
De groep mannen waar men geen hoge pet van op heeft zijn toevallig doorgaans de mannen die niet weten hoe ze zich volwassen en verantwoordelijk moeten gedragen. En die hebben voortdurend problemen met vrouwen. En dat ligt dus niet aan de vrouwen.
Tot een aantal jaar geleden werden dat soort mannen door de massa wel bijgestuurd. Als je FOK topics van rond 2002 bekijkt zie je dat het fenomeen toen ook bestond, maar die mannen daar vrij geisoleerd in waren. Het voordeel daarvan was dat ze vaak wel weer op het juiste pad kwamen.
Nu hebben ze echter een eigen sekte gevormd waarbij alles allemaal de schuld van iemand anders is en blijven ze liever volharden in gedrag dat mensen afstoot.
Sinds de tijden dat vrouwen te emotioneel werden geacht om te kunnen stemmen, leiden of autorijden, dit in een context vol oorlog, genocide en road rage.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:12 schreef probeer het volgende:
Sinds wanneer neemt men beweringen uit columns zonder enige onderbouwing voor waarheid aan?
Ik ben het inderdaad oneens met de stelling dat mannen te weinig gewaardeerd zouden worden ja. Over het algemeen worden mensen namelijk wel of niet gewaardeerd om hele andere zaken dan welk geslacht ze hebben.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kortom: je hebt geen idee van wat hij betoogt, maar je bent het er alvast mee oneens.
Heb je door dat met performatieve mannen dit soort gedrag wordt bedoeld?
Ik ben zielsgelukkig met mijn man.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou de waarde van een partner dan ook niet koppelen aan 'het nut' in praktische of financiële zin. Het komt niet eens in me op om er zo over te denken.
"De veranderingen"? Zoals een institutionele feminisering die stereotypische vrouwelike eigenschappen verheerlijkt en mannelijke eigenschappen demoniseert? Daar kun je niet in groeien, dan kun je je slechts klein maken.quote:Op woensdag 24 december 2025 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan best dat mannen op veel vlakken achterblijven nu, maar komt dat door de maatschappij die ze minder waardeert of door vrouwen die juist wat meer zijn geaccelereerd, of omdat ze niet in een goed tempo zijn meegegroeid met de veranderingen?
Ook dat: gelukkig wel. Er zijn een hoop stikgelukkige stellen met partners die totaal niet compatibel waren met de meerderheid. Maar er zijn ook mannen en vrouwen die terecht alleen blijven door hun eigen gedrag en keuzes. Die man die aanbelde bij de buren voor maaltijden en de was is nog steeds bij zijn vrouw en gelukkig, en zij ook. We/ze lachen er samen om, zelfs.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op ieder potje past een dekseltje
Op welke vlakken blijven ze nu dan achter?quote:Op woensdag 24 december 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij legt dat heel duidelijk uit.
En natuurlijk zijn niet alle mannen gedemotiveerd, maar het is een feit dat mannen op veel vlakken nu achterblijven en dat is voor niemand goed.
mimimimimim feminisme, ik wordt gedemoniseerd!!!!! mimimimiquote:Op woensdag 24 december 2025 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"De veranderingen"? Zoals een institutionele feminisering die stereotypische vrouwelike eigenschappen verheerlijkt en mannelijke eigenschappen demoniseert? Daar kun je niet in groeien, dan kun je je slechts klein maken.
Ik moet zeggen dat ik jou altijd wel waardeer.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het inderdaad oneens met de stelling dat mannen te weinig gewaardeerd zouden worden ja. Over het algemeen worden mensen namelijk wel of niet gewaardeerd om hele andere zaken dan welk geslacht ze hebben.
Het gaat erom dat de rolverdeling binnen een gezin of kleinschalige gemeenschap altijd verdeeld is over mannen en vrouwen. Ook vroeger had je lullen met vingers die geen hert af konden schieten omdat ze te dom waren om te poepen. Binnen zo'n gemeenschap werden ze dan ook wel een beetje verstoten. Maar dat zijn niet de lullen met vingers waar deze columniste het over heeft. Die schetst namelijk een verwachtingspatroon van een man die in de gehele menselijke evolutie eigenlijk nauwelijks heeft plaats gevonden.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:15 schreef Qarrad het volgende:
Voor de opkomst van de samenlevingsvormen die na de groepen jager-verzamelaars kwamen had de vrouw ook een acceptabele, gelijkwaardige(r) rol en zeker geen rol waarin verwacht werd dat ze genoegen nam met een lul met vingers die zelf allemaal eisen had maar bang was om zelf de maat genomen te worden.
Stel je je het voor? "Boehoehoe laten we ze verbieden om bessen te plukken en hazen te strikken want anders wil ze niet met mij mee want ik heb geen kaaklijn!"
Jij bent ook echt op je best als je nergens concreet op in hoeft te gaan en lekker met one liners kan strooien, is het niet?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het inderdaad oneens met de stelling dat mannen te weinig gewaardeerd zouden worden ja. Over het algemeen worden mensen namelijk wel of niet gewaardeerd om hele andere zaken dan welk geslacht ze hebben.
Wel gek dat de overgrote meerderheid van de mannen wel kan voldoen aan dat verwachtingspatroon, zelfs elke keer als het veranderd werd.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de rolverdeling binnen een gezin of kleinschalige gemeenschap altijd verdeeld is over mannen en vrouwen. Ook vroeger had je lullen met vingers die geen hert af konden schieten omdat ze te dom waren om te poepen. Binnen zo'n gemeenschap werden ze dan ook wel een beetje verstoten. Maar dat zijn niet de lullen met vingers waar deze columniste het over heeft. Die schetst namelijk een verwachtingspatroon van een man die in de gehele menselijke evolutie eigenlijk nauwelijks heeft plaats gevonden.
Ik vind de ideeen van Scott Gallaway niet verkeerd hoor, hij betoogt echt niet dat we terug moeten naar de jaren 50. Maar wel dat we in een crisis zitten als het om (jonge) mannen gaat. Meer werkloosheid, meer psychische problemen, hogere zelfmoordcijfers, veel meer sociale isolatie.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Onderwijs bv. Vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld hoger opgeleid. In de VS heeft dat zelfs al geleid tot een omgekeerde loonkloof.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Op welke vlakken blijven ze nu dan achter?
Ik denk dat jij dit onderschatquote:Op woensdag 24 december 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het blijven uitzonderingen.
Echt hequote:Op woensdag 24 december 2025 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Open dan geen topic, mafklapper
Kan ik me ook altijd over verbazen. Heb je een mooie studie gedaan, mooie baan daarop gevonden en dan laat verder maar.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onderwijs bv. Vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld hoger opgeleid. In de VS heeft dat zelfs al geleid tot een omgekeerde loonkloof.
In Nederland niet, omdat vrouwen ook hier weliswaar hoger opgeleid zijn, maar ze ook vanaf dag 1 graag parttime werken.
Dat is helemaal niet gek als je je beseft dat de klassieke rolverdeling tot aan de tweede feministische golf nauwelijks is gewijzigd. Relatief gezien dan. Want inhoudelijk is de rolverdeling wel wat gewijzigd maar hoofdzakelijk was dat toch kostwinning en bescherming. Nu vrouwen in relatief korte tijd onafhankelijker zijn geworden vallen beide rollen/taken een beetje weg omdat deze nu over man en vrouw verdeeld zijn. Van mannen wordt nu iets anders verwacht. Iets waar ze in eerste instantie geen gewin uit halen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wel gek dat de overgrote meerderheid van de mannen wel kan voldoen aan dat verwachtingspatroon, zelfs elke keer als het veranderd werd.
Je wordt als creep gezien als je je als creep gedraagt. Het verschil tussen 'wat zie je er leuk uit' en 'wat zie je er geil uit' is blijkbaar lastig te begrijpen.quote:Op woensdag 24 december 2025 09:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overlast
Sommige dames zouden dat wensen. Maar hey, nu wordt je gezien als creep als je 'goedemorgen' zegt. Maar voor de rest gaat het allemaal prima hoor.
Klinkt helemaal prima. Wel de kanttekening dat er vanuit een hoop mensen gereageerd wordt op traditioneel vrouwelijk geachte invloed alsof die verandering niet okay is. Het lijkt me dat je naar een balans toe moet waarbij beiden er mogen zijn en dat we niet doen alsof de wereld vergaat als de traditioneel mannelijke geachte aspecten niet meer absoluut leidend zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik vind de ideeen van Scott Gallaway niet verkeerd hoor, hij betoogt echt niet dat we terug moeten naar de jaren 50. Maar wel dat we in een crisis zitten als het om (jonge) mannen gaat. Meer werkloosheid, meer psychische problemen, hogere zelfmoordcijfers, veel meer sociale isolatie.
Zijn analyse is dat die groep op drift is geraakt, en nu onder invloed van debielen masculiniteit verkeerd wordt gedefinieerd: namelijk als wreedheid, botheid, agressie, pesten. Zeg maar de Trump-definitie van mannelijkheid.
Daartegenover kan je ook een positieve invulling van mannelijkheid zetten: beschermen, verzorgen, risico’s nemen. Maar daar moeten we jonge mannen dan wel in opvoeden en die vorm van mannelijkheid omarmen.
Het is geen anti-vrouw betoog wat hij houdt, hij betoogt juist dat mannen een stapje harder moeten werken, bijvoorbeeld door vaker het huis uit te gaan, relaties beter te onderhouden, mannelijke vriendschappen aangaan. Dingen die voor vrouwen vanzelfsprekender zijn.
Nee dat is ook precies waarom hele culturen zand in hun vagijn krijgen als vrouwen willen leren lezen en leven en zo: stel je voor dat die ongelijke standaard wegvalt en je alle voordeeltjes van lekker de deur achter je reet dichtknallen kwijtraakt! Er is voor mannen geen winst te behalen in eerste instantie, terwijl mij het op de lange termijn best fijn lijkt dat je vrouw uit eigen keuze bij je is, bijdraagt aan het economische plaatje terwijl je je kinderen vaker ziet dan je het vlees kunt snijden.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gek als je je beseft dat de klassieke rolverdeling tot aan de tweede feministische golf nauwelijks is gewijzigd. Relatief gezien dan. Want inhoudelijk is de rolverdeling wel wat gewijzigd maar hoofdzakelijk was dat toch kostwinning en bescherming. Nu vrouwen in relatief korte tijd onafhankelijker zijn geworden vallen beide rollen/taken een beetje weg omdat deze nu over man en vrouw verdeeld zijn. Van mannen wordt nu iets anders verwacht. Iets waar ze in eerste instantie geen gewin uit halen.
En dat is de schuld van de vrouwen?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onderwijs bv. Vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld hoger opgeleid. In de VS heeft dat zelfs al geleid tot een omgekeerde loonkloof.
In Nederland niet, omdat vrouwen ook hier weliswaar hoger opgeleid zijn, maar ze ook vanaf dag 1 graag parttime werken.
Het is wel triest dat jonge mannen dit blijkbaar niet zelf kunnen bedenken en dat ze daar dus allerlei online rolmodellen voor nodig hebben (met alle drek die daar bij komt kijken)...quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik vind de ideeen van Scott Gallaway niet verkeerd hoor, hij betoogt echt niet dat we terug moeten naar de jaren 50. Maar wel dat we in een crisis zitten als het om (jonge) mannen gaat. Meer werkloosheid, meer psychische problemen, hogere zelfmoordcijfers, veel meer sociale isolatie.
Zijn analyse is dat die groep op drift is geraakt, en nu onder invloed van debielen masculiniteit verkeerd wordt gedefinieerd: namelijk als wreedheid, botheid, agressie, pesten. Zeg maar de Trump-definitie van mannelijkheid.
Daartegenover kan je ook een positieve invulling van mannelijkheid zetten: beschermen, verzorgen, risico’s nemen. Maar daar moeten we jonge mannen dan wel in opvoeden en die vorm van mannelijkheid omarmen.
Het is geen anti-vrouw betoog wat hij houdt, hij betoogt juist dat mannen een stapje harder moeten werken, bijvoorbeeld door vaker het huis uit te gaan, relaties beter te onderhouden, mannelijke vriendschappen aangaan. Dingen die voor vrouwen vanzelfsprekender zijn.
Ja maar dan kunnen ze weer niet parkeren, die tozen!quote:Op woensdag 24 december 2025 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat voegt dat rijbewijs eigenlijk toe? Hebben die vrouwen dat dan niet zelf?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 24 december 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, hij heeft het bv over dat de maatschappij mannen weinig waardeert momenteel en dat vooral jongemannen daardoor hun anker in de maatschappij verliezen. Wat zowel voor mannen als vrouwen vervelend is.
Anders gezegd: er worden nu kamerplanten met rijbewijs gekweekt.
Het laat zich niet in enkele zinnen goed omschrijven. Op youtube vind je hem wel (onder meer een TEDX volgens mij).
Helemaal niet vaaf dag 1. Dat is echt nonsens.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit beeld van de zogenaamde 'traditionele rolverdeling' tussen mannen en vrouwen is echt compleet achterhaald. Wat jij omschrijft is gebonden aan specifieke periodes in de geschiedenis en ook locatie-afhankelijk.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Traditioneel gezien (zeg tot de jaren 70) zorgde de man voor het gezin in de vorm van hoofdinkomen, de vrouw zorgde voor het huishouden en de kinderen. Dit is volgens mij al een standaard rolverdeling sinds de eerste beschaving van de mens. Vroeger ging het om voorzien van eten door middel van jagen en later het houden van vee. Later ging het om werken om met het verdiende geld eten voor zijn gezin te kunnen kopen.
En dat is de schuld van de vrouwen?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah het gaat enkel om het gewin?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gek als je je beseft dat de klassieke rolverdeling tot aan de tweede feministische golf nauwelijks is gewijzigd. Relatief gezien dan. Want inhoudelijk is de rolverdeling wel wat gewijzigd maar hoofdzakelijk was dat toch kostwinning en bescherming. Nu vrouwen in relatief korte tijd onafhankelijker zijn geworden vallen beide rollen/taken een beetje weg omdat deze nu over man en vrouw verdeeld zijn. Van mannen wordt nu iets anders verwacht. Iets waar ze in eerste instantie geen gewin uit halen.
In de huidige tijd inderdaad achterhaald maar dat is nog niet zo lang geleden dat dat als normaal werd geacht. En zelfs vandaag de dag nog steeds als normaal wordt gezien.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit beeld van de zogenaamde 'traditionele rolverdeling' tussen mannen en vrouwen is echt compleet achterhaald. Wat jij omschrijft is gebonden aan specifieke periodes in de geschiedenis en ook locatie-afhankelijk.
Lijkt me een uitkomst voor veel incels idd.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Straks heb je zulke zieke AI speeltjes dat die kut waar het nu allemaal om draait geen hoger doel op zich meer zal zijn voor mannen.
quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Vrouwen kunnen niet de baas zijn. Wel de baas spelen maar de baas zijn komen andere kwaliteiten bij kijken die een man van nature beter voor elkaar heeft.
Straks heb je zulke zieke AI speeltjes dat die kut waar het nu allemaal om draait geen hoger doel op zich meer zal zijn voor mannen.
Helemaal mee eens. Maar als man (generaliserend) moet je je eerst aanpassen want anders krijg je “de kans” al niet eens.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee dat is ook precies waarom hele culturen zand in hun vagijn krijgen als vrouwen willen leren lezen en leven en zo: stel je voor dat die ongelijke standaard wegvalt en je alle voordeeltjes van lekker de deur achter je reet dichtknallen kwijtraakt! Er is voor mannen geen winst te behalen in eerste instantie, terwijl mij het op de lange termijn best fijn lijkt dat je vrouw uit eigen keuze bij je is, bijdraagt aan het economische plaatje terwijl je je kinderen vaker ziet dan je het vlees kunt snijden.
Het is de logische volgende stap in de evolutie.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me een uitkomst voor veel incels idd.
Laat dat nu ook eens voor heel veel mannen een feit zijn. Enkel met een pietje geboren worden geeft je geen leiderskwaliteiten. Ze mogen het misschien wel denken maar er zijn maar weinig mannen die ik blindelings zou volgen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Vrouwen kunnen niet de baas zijn. Wel de baas spelen maar de baas zijn komen andere kwaliteiten bij kijken die een man van nature beter voor elkaar heeft.
Vrij sterke overdrijving. De man snapt heus wel dat dat niet meer de standaard is vandaag de dag. En de mannen die er nog wel zo in staan zullen de gemiddelde vrouw ook niet meer tevreden kunnen houden. Maar wat de columniste van een man verwacht is ook weer het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ah het gaat enkel om het gewin?
Baas in huis zijn? Voeten onder de tafel en een krant en sigaar als je binnenkomt? Je vrouwtje aanduwen in de avond, ook al heeft ze geen zin of geen behoefte in nog een kind?
Mja dan houdt het ook wel een beetje op als je je als man daar aan blijft vasthouden.
Nee achterhaald als in: het ging niet zoals wij denken dat het heel die periode is gegaan.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In de huidige tijd inderdaad achterhaald maar dat is nog niet zo lang geleden dat dat als normaal werd geacht. En zelfs vandaag de dag nog steeds als normaal wordt gezien.
Wij hebben ons toch ook aangepast?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar als man (generaliserend) moet je je eerst aanpassen want anders krijg je “de kans” al niet eens.
Die columniste is dan ook wel een zump he...quote:Op woensdag 24 december 2025 13:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vrij sterke overdrijving. De man snapt heus wel dat dat niet meer de standaard is vandaag de dag. En de mannen die er nog wel zo in staan zullen de gemiddelde vrouw ook niet meer tevreden kunnen houden. Maar wat de columniste van een man verwacht is ook weer het tegenovergestelde.
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.quote:
Wat lees ik hier allemaalquote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Laat dat nu ook eens voor heel veel mannen een feit zijn. Enkel met een pietje geboren worden geeft je geen leiderskwaliteiten. Ze mogen het misschien wel denken maar er zijn maar weinig mannen die ik blindelings zou volgen.
Oh nee! Wat zouden we moeten zonder al die clueless gouden peners?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Vandaar al die volkerenmoord en door messiascomplexen gevoede oorlogen. Dat is omdat mannen alles rationeel en minder emotioneel bekijken, zie de geschiedenis.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.
Ach. Dan gaat het geboortecijfer nog verder naar beneden en krijgen we nog meer gefrustreerde columnschrijfsters.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar als man (generaliserend) moet je je eerst aanpassen want anders krijg je “de kans” al niet eens.
quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
Ik mag toch hopen dat dit 'bait' isquote:Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.
Mannen uiten hun emoties minder, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Daarom plegen er twee keer zoveel mannen zelfmoord dan vrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar vroeger vrouwen de kans niet kregen om de keuze te overwegen om alleen te blijven of om een fijne man uit te zoeken zelfs. Nu dit gelijk getrokken is/wordt, is het lijden hieronder van mannen toch niet belangrijker dan dat van vrouwen?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien moet je hulp zoeken, deze gedachten zijn niet gezond.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof vrouwen zitten te wachten op een jankende of emotioneel kwetsbare partner.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Mannen uiten hun emoties minder, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Daarom plegen er twee keer zoveel mannen zelfmoord dan vrouwen.
https://www.113.nl/cijfers-zelfdoding
Dat is een heel triest gegeven, ja. Terwijl er niks zo mannelijk is als een man die emotioneel beschikbaar is en in contact is met zijn gevoel. Dat zegt ook niks over zijn vermogen om beschermend of anderszins stoer te zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Mannen uiten hun emoties minder, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Daarom plegen er twee keer zoveel mannen zelfmoord dan vrouwen.
https://www.113.nl/cijfers-zelfdoding
Kijk daar ga je alquote:Op woensdag 24 december 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien moet je hulp zoeken, deze gedachten zijn niet gezond.
quote:Op woensdag 24 december 2025 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al
Ik kom met feiten en jij gelijk weer met persoonlijk geneuzel.
Een krachtige leider zit toch niet om de haverklap ziek thuis met psychische klachten?
quote:Op woensdag 24 december 2025 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik mag toch hopen dat dit 'bait' is
Same babes... Samequote:Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner.
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog meer 'bait'quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.
Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.
Elk fysiek beroep doen vrouwen aanspraak op mannen en andersom niet.
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof vrouwen zitten te wachten op een jankende of emotioneel kwetsbare partner.
Het staat letterlijk beschreven in het columnpje van Debby.
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:13 schreef Molo het volgende:
Wat een heerlijk topic om in mee te lezen
Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.
Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wij hebben ons toch ook aangepast?
Dingen veranderen.
De een is net zo kansloos zonder de ander als dat men het prima zonder af zou kunnen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?quote:
Ik hoef me er niks van aan te trekken dus ik ben geen slachtoffer. Maar als mannelijkheid toxisch is dan kunnen mannen q.q. niet meegroeien met die verandering. Debby Gerritsen woont nu eindelijk normaal dankzij Sander Westervelds miljoenen die niet het product is van gemengd jeugdvoetbal waarbij de stand niet wordt bijgehouden omdat de jongens anders te fanatiek en te ruw spelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
mimimimimim feminisme, ik wordt gedemoniseerd!!!!! mimimimi
Een beter schoolvoorbeeld van slachtofferrol bestaat er niet.
Idd, Fok-maagden bevolken tegenwoordig niet alleen meer R&Pquote:Op woensdag 24 december 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar vroeger vrouwen de kans niet kregen om de keuze te overwegen om alleen te blijven of om een fijne man uit te zoeken zelfs. Nu dit gelijk getrokken is/wordt, is het lijden hieronder van mannen toch niet belangrijker dan dat van vrouwen?
En het is niet alsof mannen geen eisen hebben (of mogen hebben), toch?
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in groten getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...quote:Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in grote getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
Fysiek veel zwaarder werk, is niet aantrekkelijk voor vrouwen want doorgaans echt fors minder sterk dan mannenquote:Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
Ach zijn ook weinig mannen die reten van incontinente bejaarden en gehandicapten wassen. Ook omdat ze gewoon niet willen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:23 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.
En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...
Ja inderdaad! Heel stabiel, die mannen
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.
[..]
En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.
Punt bewezen toch?
Dat men het nu gooit op 'Maar ze willen dat niet' is echt pure cope.
Jij komt absoluut niet met feiten.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al
Ik kom met feiten en jij gelijk weer met persoonlijk geneuzel.
Een krachtige leider zit toch niet om de haverklap ziek thuis met psychische klachten?
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.
Niet een gewoon omdat antwoord.
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?
Er mist geen onderbouwing.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?
Zeker waar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?
Vrouwen doe bepaald werk niet omdat ze dat in groten getale niet willen. Idem voor mannen. Niks abnormaala aan
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
Ik ben niet de klagerquote:Op woensdag 24 december 2025 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?
Goed bij ze past als individu, ja.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?
Eensquote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
Die columniste is dan ook het prototype muts die je kunt missen als kiespijn en waarvan ik ook echt niet snap dat ze dat papier (digitaal of analoog) mag vullen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
Maar hoeveel mannen ken jij die op een boorplatform werken? Die straten met de hand aanleggen? Riolering putten leegscheppen?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.
(Voordat dit uit verband getrokken wordt, beide geslachten zijn belangrijk elk op hun eigen manier.)
Selection bias. Mannen vertonen een grotere range aan risicogedrag en daarom zijn zowel onder de biljonairs en miljonairs en in de goot mannen oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...
Ja inderdaad! Heel stabiel, die mannen
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.
Als werk dat vrouwen doen niet wordt gedaan, valt de samenleving niet stil, maar bij mannen wel. Maar ze zijn beide even belangrijk? Dat is met elkaar in tegenspraak.
Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.
En vervolgens ben ik degene die er een wedstrijd van maakt?
Veel vrouwen zitten niet te wachten op een huilende partner dat is niet iets dat is aangeleerd in rolpatronen dat heeft te maken met natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:20 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.
Het leven is niet zwart wit - een partner die zijn gevoelens uit is niet per se een jankerd. Ik vind het fijn als iemand vertelt hoe hij zich voelt omdat het mij helpt om hem te begrijpen. En dat verbetert je relatie. Zeker als je lang bij elkaar bent.
Ik vind het jammer dat mannen geleerd wordt dat emoties slecht zijn en dat je niet kwetsbaar mag zijn.
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.
En vervolgens ben ik degene die er een wedstrijd van maakt?
Beroepen met uitoefening van fysieke inspanning, dan moet je denken aan bijv. politie, brandweer of beroepen zoals wegenbouw of bouw in het algemeen, bvoorrading van goederen, defensie in het geval we hier ooit oorlog krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.
Vrouwen met hormonen --> vreselijkquote:Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.
Menopauze zijn vrouwen echt op hun slechts.
Sommige mannen verdienen het etiket kamerplant met rijbewijs. Of erger. Dat die categorie liever doet alsof het probleem hem meer zit in dat vrouwen iets te kiezen hebben dan dat ze naar hun eigen onwil kijken en dat ze daardoor lijden, dat doet me niet zoveel als dat vrouwen die nul keuze hebben gehad in sommige tijden en samenlevingen en gedwongen werden zich te onderwerpen aan controle inclusief seks aan een man.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een goede leider is hoe ik het zie weinig emotioneel instabiel en daarnaast consistent in de manier van denken en handelen.. Je zou een punt kunnen maken dat vrouwen wat enphatischer zijn maar als je het puur hebt over leiden moet je juist niet te empatisch zijn en met iedereen zijn en haar gevoelens rekening houden omdat mensen duidelijkheid en rechtlijnigheid van je verwachten.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.
Dus welke kwaliteiten hebben man dan die ervoor zorgen dat ze beter geschikt zijn als baas?
In al die beroepen werken ook vrouwenquote:Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Beroepen met uitoefening van fysieke inspanning, dan moet je denken aan bijv. politie, brandweer of beroepen zoals wegenbouw of bouw in het algemeen, bvoorrading van goederen, defensie in het geval we hier ooit oorlog krijgen.
Dat doen we dan ook niet. Wie beweert er dat mannen geen maatschappelijk (of ander) nut hebben dan?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:00 schreef capricia het volgende:
Wat een vreemde discussie.
Mannen hebben heus ook wel maatschappelijk nut.
Daar hoeven we toch niet over te discussiëren?
Nou, vertel eens.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja. Veel mannen zien zichzelf nooit als het probleem of hun vrienden niet als het probleem. Er wordt te weinig daarover gesproken met elkaar.
Als ze geen date kunnen krijgen voor langere tijd gaan ze de meest rare dingen doen behalve dat te doen wat ze meer aantrekkelijk maakt voor de vrouwen.
En wees heel eerlijk. Waar heeft de moderne vrouw nu daadwerkelijk echt een man voor nodig?
Nou ja, dat gedoe over beroepen die kennelijk heel mannelijk zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doen we dan ook niet. Wie beweert er dat mannen geen maatschappelijk nut hebben dan?
Ondertussen zijn er een heleboel nieuwe inzichten wat iemand een goede leider maakt. Sowieso niets te maken met vrouw of man zijn. Daarnaast worden er in de nieuwe inzichten de oude eigenschappen compleet overboord gegooid.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een goede leider is hoe ik het zie weinig emotioneel instabiel en daarnaast consistent in de manier van denken en handelen.. Je zou een punt kunnen maken dat vrouwen wat enphatischer zijn maar als je het puur hebt over leiden moet je juist niet te empatisch zijn en met iedereen zijn en haar gevoelens rekening houden omdat mensen duidelijkheid en rechtlijnigheid van je verwachten.
Vrouwen met hormonen zijn niet vreselijk hoor, mits ze in hun kracht staan en niet allerlei rare pretenties hebben dat ze de baas moeten gaan spelen. Feminiteit is geweldig en oestrogeen is een hormoon dat zorgt voor verbinding. Testosteron is veel meer een "doe" hormoon. Mannen zijn daar beter in. Raken minder snel overprikkeld hebben minder slaap nodig etc.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vrouwen met hormonen --> vreselijk
Vrouwen zonder hormonen --> vreselijk
Kortom je argument over vrouwen en hormonen slaat gewoon nergens op.
Owh, zo bedoel je!quote:Op woensdag 24 december 2025 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, dat gedoe over beroepen die kennelijk heel mannelijk zijn.
Dat schijnt belangrijk volgens sommigen hier te zijn, dat mannen op een booreiland werken ernzo. Alsof ze anders geen maatschappelijk nut meer zouden hebben.
Ik heb overigens vaak de indruk dat veel van die ouderwetse 'geweldige' leiders nogal narcistisch aangelegd zijn qua persoonlijkheidsstructuur.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er een heleboel nieuwe inzichten wat iemand een goede leider maakt. Sowieso niets te maken met vrouw of man zijn. Daarnaast worden er in de nieuwe inzichten de oude eigenschappen compleet overboord gegooid.
Zo zou een introvert bijvoorbeeld ook een betere leidinggevende zijn, omdat die vaker nadenkt voordat er tot uitvoer wordt gedaan. Mensen die sneller huilen zouden ook beter leidinggevende zijn, omdat ze hun emoties sneller verwerken en daardoor beter en sneller tot inzichten komen.
Het typische beeld van een apathische man die snel en zakelijk beslissingen neemt als leidinggevende is compleet achterhaald.
Daarnaast geeft het bedrijfsleven, overheid, politiek etc geen ene ruk om wat een goede leidinggevende is.
Dat heb ik nog nooit in het openbaar gezegd dus dat is puur gelul.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je wordt als creep gezien als je je als creep gedraagt. Het verschil tussen 'wat zie je er leuk uit' en 'wat zie je er geil uit' is blijkbaar lastig te begrijpen.
Behandel vrouw gewoon met hetzelfde respect als je zus of je moeder en dan loop je 0 risico.
Sterker nog: met een andere partner kunnen ook degenen die verstokt in hun patroon vastzitten ineens wel dingen die ze nooit konden.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wel gek dat de overgrote meerderheid van de mannen wel kan voldoen aan dat verwachtingspatroon, zelfs elke keer als het veranderd werd.
Die bakken er vaak geen reet van in mannenberoepen. In het leger hebben ze zelfs aangepaste toelatingseisen nodig omdat ze anders niet door de keuring heen komen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In al die beroepen werken ook vrouwen
Erg 'rood' qua persoon meestal ook in het disc-model.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb overigens vaak de indruk dat veel van die ouderwetse 'geweldige' leiders nogal narcistisch aangelegd zijn qua persoonlijkheidsstructuur.
Zeker.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Erg 'rood' qua persoon meestal ook in het disc-model.
Soms ook psychopatisch.
Als je het zelf maar gelooftquote:Op woensdag 24 december 2025 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bakken er vaak geen reet van in mannenberoepen. In het leger hebben ze zelfs aangepaste toelatingseisen nodig omdat ze anders niet door de keuring heen komen.
Die nieuwe inzichten zeggen me niks. Dat laatste klopt wel omdat er op onnatuurlijke manier overal vrouwen quota geïmplementeerd worden. Het gaat dan ineens niet meer om leidinggevende capaciteiten maar geslacht. Van die walgelijke Ellie Lust types.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er een heleboel nieuwe inzichten wat iemand een goede leider maakt. Sowieso niets te maken met vrouw of man zijn. Daarnaast worden er in de nieuwe inzichten de oude eigenschappen compleet overboord gegooid.
Zo zou een introvert bijvoorbeeld ook een betere leidinggevende zijn, omdat die vaker nadenkt voordat er tot uitvoer wordt gedaan. Mensen die sneller huilen zouden ook beter leidinggevende zijn, omdat ze hun emoties sneller verwerken en daardoor beter en sneller tot inzichten komen.
Het typische beeld van een apathische man die snel en zakelijk beslissingen neemt als leidinggevende is compleet achterhaald.
Daarnaast geeft het bedrijfsleven, overheid, politiek etc geen ene ruk om wat een goede leidinggevende is.
Dat komt weer omdat het vaak niet herkent wordt bij vrouwen. Of op latere leeftijd pas.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
En ook autisme en dat soort stoornissen komen significant vaker bij jongens voor.
Mijn vader "kon" ook niet koken. Toen overleed mijn moeder. Hij zegt nu nog weleens: "Als je moeder dit geweten had..." als hij een prima maaltijd op tafel zet. Hij bleek een goede kok te zijn en het nog leuk te vinden ook. Inmiddels is hij hertrouwd en kookt hij 75% van de tijd.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog: met een andere partner kunnen ook degenen die verstokt in hun patroon vastzitten ineens wel dingen die ze nooit konden.
Clichévoorbeeld:
De zestiger die 30 jaar lang niet weet waar de keuken is gaat ineens in de keuken experimenteren als er een jong ding aan zijn arm hangt.
Het lijden van vrouwen 70 jaar geleden heeft niet zoveel meer te maken met het lijden van mannen nu. Ik denk niet dat het zo bedoeld is maar het lijkt erop alsof er een soort vergelding moet zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sommige mannen verdienen het etiket kamerplant met rijbewijs. Of erger. Dat die categorie liever doet alsof het probleem hem meer zit in dat vrouwen iets te kiezen hebben dan dat ze naar hun eigen onwil kijken en dat ze daardoor lijden, dat doet me niet zoveel als dat vrouwen die nul keuze hebben gehad in sommige tijden en samenlevingen en gedwongen werden zich te onderwerpen aan controle inclusief seks aan een man.
De meeste mannen verdienen het etiket niet, trouwens. Maar die lijden dan ook niet want die doen normaal en vinden dat dekseltje.
Ik kom zelf vanuit de neurologie maar zo werken hersenen niet en kun je ook niet extrapoleren naar competenties op werk. En zeker niet zo generiekquote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.
Dus welke kwaliteiten hebben man dan die ervoor zorgen dat ze beter geschikt zijn als baas?
Een emotioneel betoog...quote:
Bij KCT werken precies nul vrouwen. Dat is nu echt een mannenberoep. Omdat ze niet door de keuring komen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je het zelf maar gelooft
Wat betreft autisme-diagnoses zijn de vrouwen het gemiddelde rap aan het rechttrekken want wat blijkt? De diagnostische methodes en signalering zijn vooral op mannen ingesteld. Het uit zich heel anders bij vrouwen. Een van de symptomen is precies wat je nu ziet gebeuren na de pandemie, al die vrouwen die het niet meer trekken om teruggezogen te worden die sociale verplichtingen en de kantoortuinen in. De ontwenning daarvan heeft heel veel aan het licht gebracht.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
En ook autisme en dat soort stoornissen komen significant vaker bij jongens voor.
Dan heb je zo'n draak van een stuk, genoeg af te dingen op de materie en het statement, en dan komen mensen hiermee aanzetten. Man man manquote:Op woensdag 24 december 2025 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een emotioneel betoog...
Gelukkig zien we dagelijks bij allerlei rellen hoe goed mannen hun emoties onder controle hebben, en dan hebben ze godzijdank geen 4 hormonale fases per maand.
Dat is allang debunked sinds meer vrouwen zich laten testen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk, uitzonderingen zijn er altijd. Echter is het een ander verhaal in essentiele beroepen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.
Maar ik denk dat je sowieso niet zo moet kijken naar mannen en vrouwen als jij doet. Als mannen of vrouwen volledig uitvallen, houdt de hele wereld op met bestaan. Dan gebeurt er niets meer. Het zou een goed samenspel moeten zijn waarin ieder individu zijn sterke kanten gebruikt om voor zichzelf, zijn naasten en de samenleving te zorgen. En daarin zijn alle radertjes even belangrijk.
Neuh zo bedoel of zie ik het helemaal niet. Ik vind dat zelfverkozen starheid en verontwaardiging daarover minder meeweegt dan niet-zelfverkozen maar opgelegde rolpatronen die echt nog wel verder doorwerken dan tot 70 jaar geleden.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lijden van vrouwen 70 jaar geleden heeft niet zoveel meer te maken met het lijden van mannen nu. Ik denk niet dat het zo bedoeld is maar het lijkt erop alsof er een soort vergelding moet zijn.
Devolueren ja? Dat vind ik een best sterke term voor "normaal leren meedraaien", helemaal als je bedenkt wat vrouwen allemaal niet wilden en waar ze toch tot veroordeeld werden.quote:Waar de rol van de vrouw geëvolueerd is ten voordele van zichzelf moet de man nu devolueren tot iets wat hij eigenlijk niet wil zijn.
De gros van de mannen ook niet. Maar goed, ik zie de relevantie van dit voorbeeld of het gedoe over vrouwen- en mannenberoepen dan ook niet direct.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij KCT werken precies nul vrouwen. Dat is nu echt een mannenberoep. Omdat ze niet door de keuring komen.
Dat soort 'mannelijke' beroepen zijn dan ook nodig om de samenleving tegen andere mannen te beschermen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij KCT werken precies nul vrouwen. Dat is nu echt een mannenberoep. Omdat ze niet door de keuring komen.
Het argument is dan ook niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn op fysiek gebied, maar complementair en gelijkwaardig. Je kunt op geen enkele manier stellen dat iemand per definitie meer leiderschapskwaliteiten heeft want piemel.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek gewoon sterker dus in puur fysieke beroepen zullen ze altijd superieur blijven. Snap niet dat het zo moeilijk is om dat gewoon toe te geven.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn op fysiek gebied, maar complementair en gelijkwaardig. Je kunt op geen enkele manier stellen dat iemand per definitie meer leiderschapskwaliteiten heeft want piemel.
Haven, nachtdiensten, logistiek, bouw, vuilnisdiensten, stratenmakers, wegenbouw, schilders.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.
Maar ik denk dat je sowieso niet zo moet kijken naar mannen en vrouwen als jij doet. Als mannen of vrouwen volledig uitvallen, houdt de hele wereld op met bestaan. Dan gebeurt er niets meer. Het zou een goed samenspel moeten zijn waarin ieder individu zijn sterke kanten gebruikt om voor zichzelf, zijn naasten en de samenleving te zorgen. En daarin zijn alle radertjes even belangrijk.
Kan weldegelijk hoor, vrouwen en mannen verschillen namelijk flink van elkaar. Sommige eigenschappen sluiten beter aan bij x en andere bij y. (uitzonderingen daar gelaten etc.)quote:Op woensdag 24 december 2025 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het argument is dan ook niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn op fysiek gebied, maar complementair en gelijkwaardig. Je kunt op geen enkele manier stellen dat iemand per definitie meer leiderschapskwaliteiten heeft want piemel.
Ik zeg letterlijk dat dat het argument niet is. Iedereen weet dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek gewoon sterker dus in puur fysieke beroepen zullen ze altijd superieur blijven. Snap niet dat het zo moeilijk is om dat gewoon toe te geven.
Klopt. Ik heb momenteel twee nichtjes maar liefst die zoiets leren.quote:Niet dat een vrouw geen goede loodgieter of timmerman kan zijn maar dat is ook allang geen puur mannenberoep meer.
Een vrouw kan prima loodgieter zijn. Voordeel als ze kleinere handjes heeft in moeilijke hoeken.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk dat dat het argument niet is. Iedereen weet dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen.
[..]
Klopt. Ik heb momenteel twee nichtjes maar liefst die zoiets leren.
Al maakt een penis natuurlijk nog geen goede leider wanneer hij iedereen zich tegen het harnas jaagt met zijn onredelijk gedragquote:Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.
Menopauze zijn vrouwen echt op hun slechts.
Er zijn legio voorbeelden van vrouwelijke staatshoofden te vinden die net zo goed oorlogen zijn begonnen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat soort 'mannelijke' beroepen zijn dan ook nodig om de samenleving tegen andere mannen te beschermen.
Defensie is er namelijk niet om ons te beschermen tegen aanvallen van hordes vijandige vrouwen.
Vrouwen mag je gerust zo nu en dan op een normale manier op hun plek zetten vele worden daar alleen maar leuker van.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Al maakt een penis natuurlijk nog geen goede leider wanneer hij iedereen zich tegen het harnas jaagt met zijn onredelijk gedrag
Heb je ook voorbeelden van hordes gewelddadige vrouwen die gezamelijk een land aanvallen?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden van vrouwelijke staatshoofden te vinden die net zo goed oorlogen zijn begonnen.
Catharina de Grote, Isabelle van Frankrijk liet haar eigen man onthoofden over een affaire, Wu Zetian, Cleopatra etc
Dat is ook alleen maar mooi. Bij echte mannenberoepen denk ik trouwens aan steigerbouwers en zo of pijpfitters op een olieplatform. Echt arbeid waar 99% van het werk bestaat uit spierkracht gebruiken.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk dat dat het argument niet is. Iedereen weet dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen.
[..]
Klopt. Ik heb momenteel twee nichtjes maar liefst die zoiets leren.
Het is zeker geen gezonde ontwikkeling. En kinderen zijn de grootste slachtoffers in dit geheel. Zie de explosie in mentale gezondheidsproblematiek onder jongerenquote:Op dinsdag 23 december 2025 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat mij opvalt is het enorme aantal single ouders, zowel aan man als vrouw zijde. Dat is ook geen gezonde ontwikkeling.
Dat dik gedrukte sws.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Haven, nachtdiensten, logistiek, bouw, vuilnisdiensten, stratenmakers, wegenbouw, schilders.
Komt zij aan 'verpleegzorg'
Ik ga niks afdingen van zorgberoepen, maar ga je wel een tip geven: ga zelf een keer een week meelopen met een stratenmaker.
Je staat al te huilen op maandagmiddag na de lunch. Het is gewoonweg nog steeds een feit dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde hele zware beroepen.
Immers, niet iedereen is geschikt voor ieder beroep.
Wel vind ik dat er een bias zit tussen bepaalde beroepen en een bepaalde roep om 'emancipatie' in werk algemeen.
Denk echter niet dat dit in de maatschappij algemeen geaccepteerd is. En dan gaat er ook om wat voor emoties dit dan zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is een heel triest gegeven, ja. Terwijl er niks zo mannelijk is als een man die emotioneel beschikbaar is en in contact is met zijn gevoel. Dat zegt ook niks over zijn vermogen om beschermend of anderszins stoer te zijn.
Een havenslaaf is gewoon een havenslaaf.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat dik gedrukte sws.
Maar hoezo zou een havenarbeider een betere leider zijn?
Dat proefde ik hierboven. Niet van jou overigens.
Dat werk met voornamelijk spierkracht zal ook nooit helemaal verdwijnen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar mooi. Bij echte mannenberoepen denk ik trouwens aan steigerbouwers en zo of pijpfitters op een olieplatform. Echt arbeid waar 99% van het werk bestaat uit spierkracht gebruiken.
Ja hoor. Rusland ten tijde van de Sovjet Unie had befaamde vrouwenafdelingen die dood en verderf zaaiden. Er is een vrouwelijke sniper met de meeste doden op haar geweten. Gedurende De Spaanse burgeroorlog had je ook duizenden vrouwen die meevochten (Milicitans)quote:Op woensdag 24 december 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je ook voorbeelden van hordes gewelddadige vrouwen die gezamelijk een land aanvallen?
Zoals mannen dat wel doen.
Toch haalde ik uit je opmerkingen hierboven dat je militair zijn, een echt mannenberoep vond.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor. Rusland ten tijde van de Sovjet Unie had befaamde vrouwenafdelingen die dood en verderf zaaiden. Er is een vrouwelijke sniper met de meeste doden op haar geweten. Gedurende De Spaanse burgeroorlog had je ook duizenden vrouwen die meevochten (Milicitans)
Emotioneel beschikbaar zijn betekent niet dat je emotioneel bent hè.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk echter niet dat dit in de maatschappij algemeen geaccepteerd is. En dan gaat er ook om wat voor emoties dit dan zijn.
Het feit dat er wel echte mannenberoepen bestaan maar geen echte vrouwenberoepen toon aan wel aan dat mannen van nature superieur zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat werk met voornamelijk spierkracht zal ook nooit helemaal verdwijnen.
Maar is in de loop van de jaren wel steeds minder geworden. Echte mannenberoepen zijn er zeker wel. Maar ook steeds minder.
Weer onzin.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat er wel echte mannenberoepen bestaan maar geen echte vrouwenberoepen toon aan wel aan dat mannen van nature superieur zijn.
Waarom ga je er überhaupt op inquote:Op woensdag 24 december 2025 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weer onzin.
Er zijn volgens mij nauwelijks mannelijke verloskundigen bijvoorbeeld. Of kraamverzorgenden.
Mannen zijn niet van nature superieur.
Mannelijke nanny’s, ken ze ook niet.
En zo zullen er nog wel meer beroepen zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch haalde ik uit je opmerkingen hierboven dat je militair zijn, een echt mannenberoep vond.
En gemiddeld gezien, wat is het aandeel aan vrouwen in gevechtshandelingen en aanstichten van geweld? Dat is echt verwaarloosbaar vergeleken bij de hordes aan Timoer Lenks, Alexander de Grotes, Atilla de Hunnen, de Noormannen, noem maar op...quote:Op woensdag 24 december 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor. Rusland ten tijde van de Sovjet Unie had befaamde vrouwenafdelingen die dood en verderf zaaiden. Er is een vrouwelijke sniper met de meeste doden op haar geweten. Gedurende De Spaanse burgeroorlog had je ook duizenden vrouwen die meevochten (Milicitans)
Geef ze een kans en een bureau, en ze zijn net zo bekwaam als mannelijke leiders.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
En zeker vroeger werd dat ook als zodanig beschouwd en werkten vrouwen meer in de ondersteunende facetten van de oorlog. Maar geef ze een kans en en een geweer ze zijn net zo bloeddorstig als mannen.
Zeg, is het hele feminisme wat je met hand en tand verdedigt, niet gebaseerd op slachtofferschap?quote:Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
mimimimimim feminisme, ik wordt gedemoniseerd!!!!! mimimimi
Een beter schoolvoorbeeld van slachtofferrol bestaat er niet.
Jij doet het vast goed op feestjes.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat er wel echte mannenberoepen bestaan maar geen echte vrouwenberoepen toon aan wel aan dat mannen van nature superieur zijn.
Superieur zou ik het zelf niet noemen alleen maak je wel een denkfout.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weer onzin.
Er zijn volgens mij nauwelijks mannelijke verloskundigen bijvoorbeeld. Of kraamverzorgenden.
maar vroeger kon je ook met je knuppel een vrouw bewusteloos slaan, naar je grot slepen en een gezin stichten dat was normaalquote:Op woensdag 24 december 2025 14:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En gemiddeld gezien, wat is het aandeel aan vrouwen in gevechtshandelingen en aanstichten van geweld? Dat is echt verwaarloosbaar vergeleken bij de hordes aan Timoer Lenks, Alexander de Grotes, Atilla de Hunnen, de Noormannen, noem maar op...
Voor werk en arbeid zijn mannen zeker wel nuttig.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
vrouwen zijn zwakquote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Empathie is niet altijd positief hoorquote:Op woensdag 24 december 2025 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een goede leider is hoe ik het zie weinig emotioneel instabiel en daarnaast consistent in de manier van denken en handelen.. Je zou een punt kunnen maken dat vrouwen wat enphatischer zijn maar als je het puur hebt over leiden moet je juist niet te empatisch zijn en met iedereen zijn en haar gevoelens rekening houden omdat mensen duidelijkheid en rechtlijnigheid van je verwachten.
Je hebt heus wel mannen die in de Kraamzorg werken hoor. In verhouding wel veel minder dan vrouwen maar dat maakt ze niet per definitie minder geschikt zouden zijn. In puur fysieke beroepen zul je als vrouw daar wel tegenaan lopen . kijk wel eens au pairs op de NPO daar zitten ook gewoon mannen tussen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weer onzin.
Jij ontkent dat vrouwen eeuwenlang achtergesteld werden?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeg, is het hele feminisme wat je met hand en tand verdedigt, niet gebaseerd op slachtofferschap?
Dat vrouwen onderdrukt werden door mannen sinds het begin der tijden
Dat de mannen een systeem hebben ontwikkeld waar zij alleen baat bij hebben
Als er dan een gebied is waar mannen domineren dat het een teken is van ongelijkheid
En meer van dat soort onzin?
Dat is waar. Vooral kunnen praten over je gevoelens en de waterlanders achterwege laten.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Emotioneel beschikbaar zijn betekent niet dat je emotioneel bent hè.
Ik snap je focus op vrouwen- en mannenberoepen niet. Is totaal irrelevant in deze.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt heus wel mannen die in de Kraamzorg werken hoor. In verhouding wel veel minder dan vrouwen maar dat maakt ze niet per definitie minder geschikt zouden zijn. In puur fysieke beroepen zul je als vrouw daar wel tegenaan lopen . kijk wel eens au pairs op de NPO daar zitten ook gewoon mannen tussen.
Dus die vergelijkingen gaan niet op
Ik denk dat dat een belachelijk inaccuraat beeld is van die tijd. Je was toen totaal afhankelijk van je groep dus dat soort egocentrisch geweld ging helemaal niet vliegen.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar vroeger kon je ook met je knuppel een vrouw bewusteloos slaan, naar je grot slepen en een gezin stichten dat was normaal
Maar dat mag nu niet meer
Ja, zou vrouwenemancipatie eerder achteruitgang noemen dan progressiequote:Op woensdag 24 december 2025 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ontkent dat vrouwen eeuwenlang achtergesteld werden?
Precies. Het is geen mannen zijn zielig boehoe verhaal, maar meer dat we als maatschappij oog moeten hebben voor jongemannen en hen de juiste weg op helpen. Moeten ze nog steeds het werk zelf doen, maar gewoon een zetje in de juiste richting.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:33 schreef Lichtloper het volgende:
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal liiiiinks"quote:Op woensdag 24 december 2025 14:48 schreef Koortsdroom het volgende:
Zouden vrouwen toch onbewust een dominante man willen die af en toe een pets uitdeelt?
Zou verklaren waarom ze op partijen blijven stemmen die Nederland vol willen pompen met dat soort types.
Vind je dit zelf niet gewoon randzaken?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet relevant omdat het jou niet uitkomt, grapjas.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap je focus op vrouwen- en mannenberoepen niet. Is totaal irrelevant in deze.
Maar dat gezegd hebbende: hetzelfde geldt dus andersom.
kun jij ze dat kwalijk nemenquote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal links"
Leg de relevantie maar eens uit danquote:Op woensdag 24 december 2025 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet relevant omdat het jou niet uitkomt, grapjas.
Ah, "de cijfers".quote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ja, zou vrouwenemancipatie eerder achteruitgang noemen dan progressie
Dat zie je ook aan de cijfers terug
Eerder: alwéér een topic dat naar vluchtelingen/immigratie gedraaid wordtquote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal liiiiinks"
Ik begrijp niet echt waarom je denkt dat ik het over schuldvraag heb, laat staan dat ik vrouwen geen keuzevrijheid wens.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de vrouwen?
Ze mogen toch studeren wat ze willen?
Vrouwen en zeker Westerse vrouwen met hun feministische waanideeën planten zich amper nog voor omdat ze het al zo zwaar hebben, tijd voor zichzelf nodig hebben etc. Dus van die hele evolutionaire superioriteit blijft weinig over op deze manier.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vind je dit zelf niet gewoon randzaken?
Waar het echt om draait is de voortplanting van je soort. En daar zijn mannen nu eenmaal een heel stuk korter bij nodig.
Voor de soort is de vrouw nu eenmaal superieur. Daarom kunnen mannen ook veel meer risicovol gedrag vertonen, en gaan ze sneller dood.
Waar dan?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eerder: alwéér een topic dat naar vluchtelingen/immigratie gedraaid wordt
Feminisme is het grootste fout met de meest verstrekkende gevolgen voor de samenleving van de afgelopen 50 jaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dan is dit niet waar ik op doelde.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb deze gekeken.
Het gaat vooral om beeldschermen met social media en porno en weinig mannelijke rolmodellen. Ouders die ze teveel thuis binnen laten zitten. Hij heeft het hier in ieder geval helemaal niet over te weinig waardering door anderen, maar over wat er momenteel niet goed gaat in de opvoeding. En dat jongens fysiek sterker zijn, maar meisjes mentaal, en dat jongens daarom meer moeite hebben met de veranderingen en de social media.
Ik zie niet zo snel wat dit te maken heeft met het kweken van kamerplanten met een rijbewijs door de maatschappij.
Aldus CBS: 30% al in het eerste jaar (tegenover 14% bij mannen).quote:Op woensdag 24 december 2025 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal niet vaaf dag 1. Dat is echt nonsens.
Wil je zeggen van niet danquote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het heeft 4 topics geduurd maar hij is er hoor: "wijven stemmen ook allemaal liiiiinks"
Mannen zijn fysiek gewoon beter gebouwd, zijn sterker, punt. Er zijn geen specifieke kenmerken waarin vrouwen aantoonbaar excelleren. Het feit dat er in de geschiedenis zo slecht met jullie is omgegaan ligt aan jullie eigen zwakheden te grondslag.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leg de relevantie maar eens uit dan
Als je kijkt naar primair het wezen mens als zoogdier dan zie je gewoon een rolverdeling. In de dierenwereld, die een stuk minder ontwikkeld is zie je die rolverdeling nog steeds. Ik denk dat het vrij onzinnig is om te stellen dat de man en vrouw binnen een gezin of zelfs gemeenschap gelijk zouden moeten zijn. We zijn als mens zodanig ontwikkeld dat we bewust de keuze kunnen maken om af te wijken van die rollenpatronen. Ik ben er niet van overtuigd dat het opgelegde rollenpatronen zijn en waren, we maken nu bewust de keuze om het anders te doen. Daarbij is vooral de vrouw degene aangemoedigd werd om meer te gaan werken want goed voor de onafhankelijkheid van de vrouw. Laten we wel wezen, de zorg voor kinderen is ook gewoon intensief, werd alleen niet betaald.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neuh zo bedoel of zie ik het helemaal niet. Ik vind dat zelfverkozen starheid en verontwaardiging daarover minder meeweegt dan niet-zelfverkozen maar opgelegde rolpatronen die echt nog wel verder doorwerken dan tot 70 jaar geleden.
Maar dit is exact wat ik ermee bedoel toch. Vrouwen zijn gegaan van de situatie dat ze dingen nu niet meer perse hoeven doen die ze niet meer willen. Mannen moeten nu dingen gaan doen die ze nooit hebben gedaan en moeten.quote:Devolueren ja? Dat vind ik een best sterke term voor "normaal leren meedraaien", helemaal als je bedenkt wat vrouwen allemaal niet wilden en waar ze toch tot veroordeeld werden.
Dan hebben die mannen dus nog minder nut dan ze al hadden.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen en zeker Westerse vrouwen met hun feministische waanideeën planten zich amper nog voor omdat ze het al zo zwaar hebben, tijd voor zichzelf nodig hebben etc. Dus van die hele evolutionaire superioriteit blijft weinig over op deze manier.
Klopt, het is echt keihard achteruit gegaan de afgelopen 50 jaar allemaal. Allemaal mensen die zich hebben kunnen ontplooien en gingen bijdragen buitenshuis huuu. We moeten terug naar de tijd dat vrouwen geen bankrekening meer mogen openen en stopten met hun beroep als ze gingen trouwen (en dan verkrachting binnen het huwelijk ook weer uit het strafrecht halen natuurlijk). Dan stemmen die mannen lekker knijterrechts alle problemen de wereld uit!quote:Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Feminisme is het grootste fout met de meest verstrekkende gevolgen voor de samenleving van de afgelopen 50 jaar.
Nogmaals: geen homogene groepen en bovendien is er ook genoeg onderzoek die andere uitkomsten laat zien.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:49 schreef capricia het volgende:
Toch suggereert onderzoek dat vrouwen zonder man (single vrouwen) gemiddeld gelukkiger zijn en in sommige gevallen langer leven dan hun getrouwde tegenhangers. Dit wordt vaak toegeschreven aan minder stress, meer autonomie en het vermijden van de traditionele lasten die een huwelijk voor vrouwen met zich mee kan brengen.
Het huwelijk biedt vooral mannen een groter gezondheidsvoordeel (mannen leven langer als ze getrouwd zijn).
En waar een huwelijk voor mannen vaak een voordeel biedt, geldt zeker voor vrouwen dat zij als single vaak gezonder en langer leven dan alleenstaande mannen.
https://www.theindianpano(...)0than%20single%20men.
Welke cijfers zijn dat precies?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je per se wilt uitwijken naar het dierenrijk, dan is het misschien goed om te beseffen dat we het nauwst verwant zijn aan bonobo's en dat vrouwtjes daar nogal wat te zeggen hebben en de halve dag liggen te scharen met elkaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je kijkt naar primair het wezen mens als zoogdier dan zie je gewoon een rolverdeling. In de dierenwereld, die een stuk minder ontwikkeld is zie je die rolverdeling nog steeds. Ik denk dat het vrij onzinnig is om te stellen dat de man en vrouw binnen een gezin of zelfs gemeenschap gelijk zouden moeten zijn. We zijn als mens zodanig ontwikkeld dat we bewust de keuze kunnen maken om af te wijken van die rollenpatronen. Ik ben er niet van overtuigd dat het opgelegde rollenpatronen zijn en waren, we maken nu bewust de keuze om het anders te doen. Daarbij is vooral de vrouw degene aangemoedigd werd om meer te gaan werken want goed voor de onafhankelijkheid van de vrouw. Laten we wel wezen, de zorg voor kinderen is ook gewoon intensief, werd alleen niet betaald.
[..]
Ik denk dat de beeldvorming over dat eeuwenlange en zogenaamd natuurlijke rollenpatroon nogal gekleurd is door het dominante mannelijke, culturele en religieuze perspectief.quote:Maar dit is exact wat ik ermee bedoel toch. Vrouwen zijn gegaan van de situatie dat ze dingen nu niet meer perse hoeven doen die ze niet meer willen. Mannen moeten nu dingen gaan doen die ze nooit hebben gedaan en moeten.
Daar zit toch gewoon een verschil in ten voordele van de vrouw.
Het is ook verder geen waardeoordeel maar het een moet ten koste gaan van het ander. Jij noemt het normaal leren meedraaien maar we hebben het hier over een afwijking en acceptatie van een rollenpatroon wat eeuwenlang (en wellicht al zolang de mens bestaat) bestond.
Mwa, dat soort ingrijpende demografische gebeurtenissen pakken zelden echt lekker uit.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan hebben die mannen dus nog minder nut dan ze al hadden.
En kunnen er nog meer opgeofferd worden op de slagvelden van psychopatische mannelijke leiders zoals Poetin.
Er zullen best verbeteringen zijn maar jullie zijn er gewoon keihard ingetrapt. Verdubbeling van het aantal werkende ten opzichte van hoe het in het verleden was en dan vervolgens klagen over dat men niet meer kan rondkomen en met 2 personen moet werken.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, het is echt keihard achteruit gegaan de afgelopen 50 jaar allemaal. Allemaal mensen die zich hebben kunnen ontplooien en gingen bijdragen buitenshuis huuu. We moeten terug naar de tijd dat vrouwen geen bankrekening meer mogen openen en stopten met hun beroep als ze gingen trouwen (en dan verkrachting binnen het huwelijk ook weer uit het strafrecht halen natuurlijk). Dan stemmen die mannen lekker knijterrechts alle problemen de wereld uit!
Deze is van deze maand, dus volgens mij een prima reflectie van wat hij denkt.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan is dit niet waar ik op doelde.
Met alle respect, maar ook dit is weer selectief winkelen. Nee, er is geen wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing dat vrouwen betere leiders zijn dan mannen. En vise versa.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
1 op 2 vrouwen zit aan de antidepressivaquote:Op woensdag 24 december 2025 14:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Feminisme is het grootste fout met de meest verstrekkende gevolgen voor de samenleving van de afgelopen 50 jaar.
Ja ik voel me echt keihard genaaid met mijn universitaire titel, mijn inkomen, mijn gezin inclusief normaal meedraaiende parner, mijn rijbewijs, mijn hobby's en mijn sociale leven. Liever zat ik onder de duim bij een hork zonder perspectief op keuzes.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:08 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Er zullen best verbeteringen zijn maar jullie zijn er gewoon keihard ingetrapt. Verdubbeling van het aantal werkende ten opzichte van hoe het in het verleden was en dan vervolgens klagen over dat men niet meer kan rondkomen en met 2 personen moet werken.
Wat je verder opnoemt is gewoonweg niet waar.
De echte feministen zouden bovendien omdraaien in hun graf.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
1 op 2 vrouwen zit aan de antidepressiva
45% van alle vrouwen zal alleen en kinderloos zijn
Explosieve stijging in scheidingen en soa's
30% van de mannen heeft nooit een relatie gehad
Het aantal zelfmoorden is alleen maar toegenomen
Man-vrouw relatie is compleet verziekt
Maar laten we vooral doorgaan met het promoten van deze verderfelijke ideologie
Het is niet voor niets dat hele generaties jonge mannen konden sterven op diverse slagvelden door Europa de afgelopen 150 jaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa, dat soort ingrijpende demografische gebeurtenissen pakken zelden echt lekker uit.
Een economie zonder jonge mannen kenmerkt zich vrijwel overal als extreem kreupel. Zonder jonge vrouwen (zoals lange tijd in China) is al niet veel beter.
Reden waarom vrouwen geen creditcard hadden is, omdat de man verantwoordelijk was voor de schuldenquote:Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, het is echt keihard achteruit gegaan de afgelopen 50 jaar allemaal. Allemaal mensen die zich hebben kunnen ontplooien en gingen bijdragen buitenshuis huuu. We moeten terug naar de tijd dat vrouwen geen bankrekening meer mogen openen en stopten met hun beroep als ze gingen trouwen (en dan verkrachting binnen het huwelijk ook weer uit het strafrecht halen natuurlijk). Dan stemmen die mannen lekker knijterrechts alle problemen de wereld uit!
Want hij zegt iedere keer alles wat hij denkt over alles?quote:Op woensdag 24 december 2025 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze is van deze maand, dus volgens mij een prima reflectie van wat hij denkt.
https://www.nu.nl/coronav(...)al-meer-vrouwen.htmlquote:Op woensdag 24 december 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Voor mannen zoals jij, niet voor vrouwen zoals ikquote:Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Reden waarom vrouwen geen creditcard hadden is, omdat de man verantwoordelijk was voor de schulden
En ja, het is een behoorlijke achteruitgang
Zou je eigenlijk nog de relatiestatus moeten weten.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)al-meer-vrouwen.html
330 op de 100.000
Jouw berichten en cijfers zijn met een hele pot zout te nemen.
Ja, dan niet hoor. Het is wel goed met je. Als jij met vage aanwijzingen komt en ik kijk iets en dat is dan precies niet wat je bedoelt, ga ik er verder ook geen tijd in steken.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want hij zegt iedere keer alles wat hij denkt over alles?
quote:Op woensdag 24 december 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek gewoon beter gebouwd, zijn sterker, punt. Er zijn geen specifieke kenmerken waarin vrouwen aantoonbaar excelleren. Het feit dat er in de geschiedenis zo slecht met jullie is omgegaan ligt aan jullie eigen zwakheden te grondslag.
Je kunt als man altijd nog nutteloos sterven op een slagveld voor een of andere mannelijke psychopaat.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Reden waarom vrouwen geen creditcard hadden is, omdat de man verantwoordelijk was voor de schulden
En ja, het is een behoorlijke achteruitgang
Ik weet bijvoorbeeld dat er veel vrouwen zijn die in de (peri)menopauze zitten, met klachten bij de huisarts komen, die vervolgens zegt dat het tussen de oren zit en ze zich met antidepressiva vast beter voelen. Dag mevrouw.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zou je eigenlijk nog de relatiestatus moeten weten.
Ik deel de mening niet dat het ooit begon met de beste bedoelingen. Allen dat de 3e, 4e en 5e golf iets te ver zijn doorgeslagenquote:Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
De echte feministen zouden bovendien omdraaien in hun graf.
Die hebben nog echt voor vrouwenrechten gestreden. En juridische ongelijkheden recht laten zetten.
De generatie feministen van nu verdienen eigenlijk het predicaat helemaal niet.
Zoals deze zure columnist met al haar persoonlijke issues.
Om hier even op terug te komen, ik denk dat de traditionele rolverdeling tussen mannen en vrouwen voor een deel gewoon door de natuur gegeven is. De mens is nu eenmaal een zoogdier, en bij bijna alle zoogdieren is het zo dat de vrouwtjes voor de kinderen zorgen, dus het lijkt me een natuurlijk gegeven dat vrouwen de meeste zorg voor de kinderen op zich nemen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dit beeld van de zogenaamde 'traditionele rolverdeling' tussen mannen en vrouwen is echt compleet achterhaald. Wat jij omschrijft is gebonden aan specifieke periodes in de geschiedenis en ook locatie-afhankelijk.
Ach, Elan is wel aan de vrouw. Wat dat dan weer zegt weet ik ook niet.quote:
Een Russische nog welquote:Op woensdag 24 december 2025 15:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, Elan is wel aan de vrouw. Wat dat dan weer zegt weet ik ook niet.
Verontrustende cijfers inderdaad, zie dat helaas ook niet veranderen in de komende 10-20jaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
45% van alle vrouwen zal alleen en kinderloos zijn
Explosieve stijging in scheidingen en soa's
30% van de mannen heeft nooit een relatie gehad
Het aantal zelfmoorden is alleen maar toegenomen
Man-vrouw relatie is compleet verziekt
Maar laten we vooral doorgaan met het promoten van deze verderfelijke ideologie
Ik heb er wel een waar vrouwen aantoonbaar in excelleren.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek gewoon beter gebouwd, zijn sterker, punt. Er zijn geen specifieke kenmerken waarin vrouwen aantoonbaar excelleren. Het feit dat er in de geschiedenis zo slecht met jullie is omgegaan ligt aan jullie eigen zwakheden te grondslag.
Heb je ook nagekeken in wat voor functies die 2% vrouwen op booreilanden werken? Het zou me namelijk niets verbazen als de weinige vrouwen die op booreilanden werken, dan toch weer voor een groot deel in traditionele vrouwenfuncties werken. Mannen die op booreilanden werken, willen natuurlijk ook dagelijks een warme maaltijd en een schoon bed.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
Doe niet zo opgefokt zeg. Ik heb van hem best veel gezien, dus ik kan niet zo simpel iets terugzoeken.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dan niet hoor. Het is wel goed met je. Als jij met vage aanwijzingen komt en ik kijk iets en dat is dan precies niet wat je bedoelt, ga ik er verder ook geen tijd in steken.
Ja. Deze maatschappij is zeker niet optimaal voor vrouwen. En de gezondheidszorg ook niet. Gelukkig komt daar heel langzaam ook verandering in.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet bijvoorbeeld dat er veel vrouwen zijn die in de (peri)menopauze zitten, met klachten bij de huisarts komen, die vervolgens zegt dat het tussen de oren zit en ze zich met antidepressiva vast beter voelen. Dag mevrouw.
Dus ik weet niet hoe passend het is om te wijzen op het gebruik van ad door vrouwen want daar zit ook een flink deel niet passend voorgeschreven ad tussen.
Hij heeft het geen één keer over zichzelf gehad, maar het collectief en de maatschappij als geheel. Dan zijn jouw specifieke omstandigheden (ondanks dat ze fijn voor jou zijn) toch niet zo relevant? Daar verwijst hij niet naar. Of hij gelijk heeft over het collectief is het discussiepunt. Jullie praten een beetje langs elkaar heen.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor mannen zoals jij, niet voor vrouwen zoals ik
Of die zoals ik met een blindedarmontsteking komen en de vraag krijgen of ik echt echt echt niet zwanger of ongesteld of overspannen ben en dan maanden doormartelen alvorens met die ingebeelde pijn door stress in mijn vrouwelijke hoofdje op de spoedeisende hulp te belanden met een compleet verkleefde ingekapselde blindedarm.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet bijvoorbeeld dat er veel vrouwen zijn die in de (peri)menopauze zitten, met klachten bij de huisarts komen, die vervolgens zegt dat het tussen de oren zit en ze zich met antidepressiva vast beter voelen. Dag mevrouw.
Dus ik weet niet hoe passend het is om te wijzen op het gebruik van ad door vrouwen want daar zit ook een flink deel niet passend voorgeschreven ad tussen.
Goh, dus die enorme welvaart in Europa nu we vooral vrede kennen is toeval?quote:Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat hele generaties jonge mannen konden sterven op diverse slagvelden door Europa de afgelopen 150 jaar.
Vrouwen zijn nu eenmaal veel belangrijker voor ons voortbestaan, al was het maar om meer van dit soort zonen (en dochters) te produceren en op te voeden.
Ga maar eens uitrekenen hoeveel jonge mannen er inmiddels de afgelopen eeuw de dood ingestuurd zijn, zonder dat het consequenties voor de voortplanting had.
Jij denkt serieus dat vrouwen er in het algemeen op achteruit zijn gegaan de afgelopen 50 jaar?quote:Op woensdag 24 december 2025 15:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft het geen één keer over zichzelf gehad, maar het collectief en de maatschappij als geheel. Dan zijn jouw specifieke omstandigheden (ondanks dat ze fijn voor jou zijn) toch niet zo relevant? Daar verwijst hij niet naar. Jullie praten een beetje langs elkaar heen.
Die vraag stelden ze mij ook toen ik met 12 jaar op de spoed kwam met enorme buikpijnquote:Op woensdag 24 december 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of die zoals ik met een blindedarmontsteking komen en de vraag krijgen of ik echt echt echt niet zwanger of ongesteld of overspannen ben en dan maanden doormartelen alvorens met die ingebeelde pijn door stress in mijn vrouwelijke hoofdje op de spoedeisende hulp te belanden met een compleet verkleefde ingekapselde blindedarm.
quote:Op woensdag 24 december 2025 12:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je wordt als creep gezien als je je als creep gedraagt. Het verschil tussen 'wat zie je er leuk uit' en 'wat zie je er geil uit' is blijkbaar lastig te begrijpen.
Behandel vrouw gewoon met hetzelfde respect als je zus of je moeder en dan loop je 0 risico.
Goed geen 1 op 2 eerder 1 op 4quote:Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)al-meer-vrouwen.html
330 op de 100.000
Jouw berichten en cijfers zijn met een hele pot zout te nemen.
En hier nog een:quote:Op woensdag 24 december 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dan niet hoor. Het is wel goed met je. Als jij met vage aanwijzingen komt en ik kijk iets en dat is dan precies niet wat je bedoelt, ga ik er verder ook geen tijd in steken.
Waarom zou je een vrouw de hele tijd hardop op haar uiterlijk moeten beoordelen? Moet je eens voorstellen dat vrouwen dat de hele tijd bij jou doen. Enorm vermoeiend.quote:
Nee hoor, voor zowel mannen als vrouwen is het schadelijk geweest.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor mannen zoals jij, niet voor vrouwen zoals ik
En daarmee dus de hele samenleving. Nu en in de toekomst.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee hoor, voor zowel mannen als vrouwen is het schadelijk geweest.
Maar de grootste slachtoffers in dit geheel zijn kinderen
Dat is in ieder geval het discussiepunt of nog algemener: de maatschappij als geheel. Het was niet mijn stelling hequote:Op woensdag 24 december 2025 15:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat vrouwen er in het algemeen op achteruit zijn gegaan de afgelopen 50 jaar?
Die gelukkigste kinderen ter wereld?quote:Op woensdag 24 december 2025 15:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee hoor, voor zowel mannen als vrouwen is het schadelijk geweest.
Maar de grootste slachtoffers in dit geheel zijn kinderen
De enigen die mekkeren zijn sommige mannen wiens geprivilegieerde status is afgebrokkeld tot ie meer op gelijke voet met de dames staat.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die gelukkigste kinderen ter wereld?
Maar die werken op een boorplatform.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enigen die mekkeren zijn sommige mannen wiens geprivilegieerde status is afgebrokkeld tot ie meer op gelijke voet met de dames staat.
De samenleving wordt er een stuk leuker op voor iedereen die geen man is.
Op zich denk ik dat het voor mannen ook best fijn is dat ze als volwaardig ouder meedraaien en meer betrokken kunnen zijn als vader, partner en bijvoorbeeld dat niet alles qua inkomen en "mannenklussen" automatisch op zijn rug neer hoeft te komen. Ik ken in elk geval geen mannen die achteraf zeggen van "fuck, had ik mijn kinderen maar minder hoeven zien en meer over kunnen werken" of "ik wou dat mijn vrouw eens ophield met inkomsten genereren buiten de deur als ze ook gewoon snijbonen had kunnen inmaken".quote:Op woensdag 24 december 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enigen die mekkeren zijn sommige mannen wiens geprivilegieerde status is afgebrokkeld tot ie meer op gelijke voet met de dames staat.
De samenleving wordt er een stuk leuker op voor iedereen die geen man is.
Uhuquote:Op woensdag 24 december 2025 15:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat hele generaties jonge mannen konden sterven op diverse slagvelden door Europa de afgelopen 150 jaar.
Vrouwen zijn nu eenmaal veel belangrijker voor ons voortbestaan, al was het maar om meer van dit soort zonen (en dochters) te produceren en op te voeden.
Ga maar eens uitrekenen hoeveel jonge mannen er inmiddels de afgelopen eeuw de dood ingestuurd zijn, zonder dat het consequenties voor de voortplanting had.
Fok, waar studies van Harvard genegeerd worden. Maar een bericht van metro die voldoet aan de bevestigingsbias voor waar wordt aangenomen.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die gelukkigste kinderen ter wereld?
Vrouwen werden vroeger echt achtergesteld hoor, mochten financieel niet eens zelfstandig beslissingen nemen. Pensioen was amper geregeld. Maar ze mochten wel lekker werken. Te zot voor woorden.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik deel de mening niet dat het ooit begon met de beste bedoelingen. Allen dat de 3e, 4e en 5e golf iets te ver zijn doorgeslagen
Welk land is dit?quote:Op woensdag 24 december 2025 15:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wil je zeggen van niet dan
[ afbeelding ]
Achteraf rest niks dan spijt.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:59 schreef capricia het volgende:
En het zijn nog wel de mannen die gestemd hebben voor stemrecht voor vrouwen.
Oh, na "de cijfers" zijn er nu ook "studies van Harvard".quote:Op woensdag 24 december 2025 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Fok, waar studies van Harvard genegeerd worden. Maar een bericht van metro die voldoet aan de bevestigingsbias voor waar wordt aangenomen.
Ik weet niet of langer leven zo'n feestje is als iedereen inclusief je partner is gaan hemelen. Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg en die gaat deze dagen rond kerst vrijwillig langs bij een paar van die omaatjes 90+ en nog redelijk kwiek, maar iedereen om hun heen is al jaren dood. Die mensen zijn teringeenzaam.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik heb er wel een waar vrouwen aantoonbaar in excelleren.
Ze gaan minder snel dood. En leven dus langer.
Dat moet heerlijk zijn, om dat te weten als vrouw. Ze laten mannen zoals jij gewoon wat roepen en zich doodvechten en moeilijke zware beroepen doen en ondertussen leven zij langer door, terwijl jij je al dood geexcelleerd hebt.
Hadden we dat maar van tevoren geweten.quote:
Ja. Nu is het laat. Heb je gezien wat vrouwen met dat stemrecht gedaan hebben? Ze stemmen alleen maar links en anti-westerse man.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |