Same babes... Samequote:Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner.
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
Nog meer 'bait'quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.
Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.
Elk fysiek beroep doen vrouwen aanspraak op mannen en andersom niet.
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof vrouwen zitten te wachten op een jankende of emotioneel kwetsbare partner.
Het staat letterlijk beschreven in het columnpje van Debby.
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:13 schreef Molo het volgende:
Wat een heerlijk topic om in mee te lezen
Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, was in november een nieuwsartikel over, dat een schrikbarend aantal onder de 40jaar mentale/psychische problemen heeft.
Beide hebben elkaar nodig maar aan de reacties in dit topic te lezen hebben veel geen enkel besef dat vrouwen zonder mannen compleet kansloos zijn en dat andersom niet het geval is.
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wij hebben ons toch ook aangepast?
Dingen veranderen.
De een is net zo kansloos zonder de ander als dat men het prima zonder af zou kunnen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?quote:
Ik hoef me er niks van aan te trekken dus ik ben geen slachtoffer. Maar als mannelijkheid toxisch is dan kunnen mannen q.q. niet meegroeien met die verandering. Debby Gerritsen woont nu eindelijk normaal dankzij Sander Westervelds miljoenen die niet het product is van gemengd jeugdvoetbal waarbij de stand niet wordt bijgehouden omdat de jongens anders te fanatiek en te ruw spelen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
mimimimimim feminisme, ik wordt gedemoniseerd!!!!! mimimimi
Een beter schoolvoorbeeld van slachtofferrol bestaat er niet.
Idd, Fok-maagden bevolken tegenwoordig niet alleen meer R&Pquote:Op woensdag 24 december 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd hier doe je het allemaal voor als Fok!ker.
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar vroeger vrouwen de kans niet kregen om de keuze te overwegen om alleen te blijven of om een fijne man uit te zoeken zelfs. Nu dit gelijk getrokken is/wordt, is het lijden hieronder van mannen toch niet belangrijker dan dat van vrouwen?
En het is niet alsof mannen geen eisen hebben (of mogen hebben), toch?
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in groten getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...quote:Op woensdag 24 december 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je vanaf jongs af aan geïndoctrineerd bent vooral niet naar mannen te luisteren. Over het algemeen zijn mannen een stuk minder emotioneel en bekijken ze problemen rationeler dan vrouwen. Dat zijn uitstekende leiderschapskenmerken.
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Gewoon, omdat ze het niet willen in grote getale. Want er werken in zo ongeveer alle zware beroepen ook vrouwen.
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
Fysiek veel zwaarder werk, is niet aantrekkelijk voor vrouwen want doorgaans echt fors minder sterk dan mannenquote:Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar het klopt ergens wel. Waarom werken er niet veel meer vrouwen op booreilanden bijvoorbeeld? Of andere zware beroepen waar nu naar mannen gekeken wordt?
Ach zijn ook weinig mannen die reten van incontinente bejaarden en gehandicapten wassen. Ook omdat ze gewoon niet willen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en er werken maar 2% vrouwen op booreilanden. Dat is bijzonder weinig.
Hoe komt dat? Gewoon omdat ze niet willen is geen antwoord. Dat is een zwaktebod.
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:23 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nogal verschilt per persoon. Ik heb veel vrijgezelle vriendinnen die heel tevreden in hun eigen koophuis in Amsterdam wonen, zonder man en ook zonder ooit financieel steun van een man te hebben gehad. Ik zou die niet als kansloos bestempelen.
En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...
Ja inderdaad! Heel stabiel, die mannen
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit niet over dus. Elk fysiek beroep zijn mannen in oververtegenwoordigd.
[..]
En wie komen er langs in dit soort gevallen? Juist andere mannen.
Punt bewezen toch?
Dat men het nu gooit op 'Maar ze willen dat niet' is echt pure cope.
Jij komt absoluut niet met feiten.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al
Ik kom met feiten en jij gelijk weer met persoonlijk geneuzel.
Een krachtige leider zit toch niet om de haverklap ziek thuis met psychische klachten?
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat een zwaktebod zijn?
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Molo geeft tenminste een normaal antwoord waar normaal over gediscusseerd kan worden.
Niet een gewoon omdat antwoord.
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?
Er mist geen onderbouwing.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net? Iets over missende onderbouwing?
Zeker waar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er abnormaal aan mijn antwoord?
Vrouwen doe bepaald werk niet omdat ze dat in groten getale niet willen. Idem voor mannen. Niks abnormaala aan
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de ouderenzorg en veel van de verpleegzorg ook fysieke beroepen zijn. Anders dan een booreiland, maar zeker wel fysiek zwaar.
Ik ben niet de klagerquote:Op woensdag 24 december 2025 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja, en geef de man dan de tijd om daar op aan te passen. Bij vrouwen ging het ook niet vanzelf toch?
Goed bij ze past als individu, ja.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou je dan kunnen stellen dat zowel mannen als vrouwen werk doen wat over het algemeen goed bij ze past?
Eensquote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
Die columniste is dan ook het prototype muts die je kunt missen als kiespijn en waarvan ik ook echt niet snap dat ze dat papier (digitaal of analoog) mag vullen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar het lijden van mannen is ook niet minder belangrijk, toch? Mannen wegzetten als kamerplanten met een rijbewijs lijkt me toch in ieder geval nergens aan bijdragen als alleen de columniste het gevoel geven dat het overal aan ligt behalve aan haarzelf.
Maar hoeveel mannen ken jij die op een boorplatform werken? Die straten met de hand aanleggen? Riolering putten leegscheppen?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk alleen als ergens een bejaarde niet verschoond kan worden valt de samenleving niet stil. Beroepen die veelal oververtegenwoordigd zijn door mannen maken daar wel onderdeel van uit.
(Voordat dit uit verband getrokken wordt, beide geslachten zijn belangrijk elk op hun eigen manier.)
Selection bias. Mannen vertonen een grotere range aan risicogedrag en daarom zijn zowel onder de biljonairs en miljonairs en in de goot mannen oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even kijken hoeveel mannen er in de gevangenis zitten vs vrouwen.. hm.. hoeveel mannen er zware ongevallen veroorzaken vs vrouwen,.. hoeveel mannen hun vrouw of kinderen vermoorden,...
Ja inderdaad! Heel stabiel, die mannen
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij maakt er een wedstrijd van, ik niet.
Als werk dat vrouwen doen niet wordt gedaan, valt de samenleving niet stil, maar bij mannen wel. Maar ze zijn beide even belangrijk? Dat is met elkaar in tegenspraak.
Neurologen hebben vastgesteld dat het deel van de hersens dat ervoor zorgt dat je een betere leidinggevende bent bij vrouwen beter ontwikkeld is.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Vrouwen kunnen niet de baas zijn. Wel de baas spelen maar de baas zijn komen andere kwaliteiten bij kijken die een man van nature beter voor elkaar heeft.
Straks heb je zulke zieke AI speeltjes dat die kut waar het nu allemaal om draait geen hoger doel op zich meer zal zijn voor mannen.
Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.
En vervolgens ben ik degene die er een wedstrijd van maakt?
Veel vrouwen zitten niet te wachten op een huilende partner dat is niet iets dat is aangeleerd in rolpatronen dat heeft te maken met natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:20 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen fan van die column. Ik ken genoeg leuke en intelligente mannen die een toevoeging zijn aan het leven van een vrouw.
Het leven is niet zwart wit - een partner die zijn gevoelens uit is niet per se een jankerd. Ik vind het fijn als iemand vertelt hoe hij zich voelt omdat het mij helpt om hem te begrijpen. En dat verbetert je relatie. Zeker als je lang bij elkaar bent.
Ik vind het jammer dat mannen geleerd wordt dat emoties slecht zijn en dat je niet kwetsbaar mag zijn.
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een leider is een stabiele factor, als vrouwen iets niet zijn dan is het wel stabiel. Kunnen ze ook niks aan doen want alleen al door jullie cyclus hebben jullie 4 verschillende geestelijke transformaties per maand. Je kunt onmogelijk het sterkere geslacht zijn en en tegelijkertijd bedelen om menstruatieverlof. Het bizarre percentage jonge vrouwen met geestelijke problemen en hoog ziekteverzuim is ook veelzeggend.
Niet best wel zwaar, verpleegzorg is fysiek een zwaar beroep. Dat is niet als wedstrijd bedoelt, maar jij maakt de statement dat alleen mannen fysiek zware beroepen doen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ho, je maakt zelf de vergelijking dat werk in een verplegingshuis 'ook echt wel zwaar is' als reactie op mijn essentiele beroepen welke de samenleving draaiende houden.
En vervolgens ben ik degene die er een wedstrijd van maakt?
Beroepen met uitoefening van fysieke inspanning, dan moet je denken aan bijv. politie, brandweer of beroepen zoals wegenbouw of bouw in het algemeen, bvoorrading van goederen, defensie in het geval we hier ooit oorlog krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke essentiële beroepen doel je dan zoal op?
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel onzin gelezen. En als deze beredenering juist is dan zou elke vrouw die de menopauze heeft gehad uitermate geschikt zijn als leider. Ik zie alleen geen enkel land gerund worden door vrouwen van 50+.
Vrouwen met hormonen --> vreselijkquote:Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel zo. De meeste vrouwelijke leiders zijn wat ouder en hebben veel kenmerken die je eerder als mannelijk zou kunnen typeren. Al maakt een Karen natuurlijk nog geen goede leider wanneer ze iedereen tegen zich in het harnas jaagt met haar onredelijke gedrag.
Menopauze zijn vrouwen echt op hun slechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |