abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219568615
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik noem hem omdat hij bekend is, maar er zijn meer namen en communities. Die anti-manneninfluencers, geloof me ik moet er niks van hebben, maar er komt gewoonlijk geen geweld uit voort.

Maar ik besef dat we nu alsnog zitten te discussiëren over wie het gemeenst is. Daar gaat het mij niet om. We moeten elkaar meer waarderen en vrij laten en niet in het narratief trappen dat het ene geslacht in dienst is van het andere. Doet iemand dat wel, trap dan niet in de rage bait maar wees beter. :)
Begin dan ook niet over gelul als 'fragiel' met wat dat ook mag betekenen.

Verder eens hoor :)
Die hele splijtzwam slaat nergens op. Zo zie je maar weer dat het gezeur van deze tijd alleen maar voor meer afstand zorgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:19:39 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219568684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kunnen vinden ≠ willen

Meestal vinden vrouwen wel een fatsoenlijke man. Probleem is dat die vaak een stuk ouder zijn waardoor de eenzaamheid onder jonge mannen een stuk groter is dan jonge vrouwen.

Jonge mannen hebben een zwaar problematische cultuur.
Ik denk dat dit geen generatie issue is.

Mannen willen vooral een substituut voor hun moeder (en eerlijk is eerlijk, dat is ook wel fucking chill natuurlijk). Vrouwen hebben daar geen bandbreedte meer voor omdat ze zelf ook moeten werken tegenwoordig, en de rest van het gezin draaiende houden.

Het probleem is dat wij moeders zelf onze zonen zo opvoeden. Zolang wijzelf dit zorgende rolmodel zijn, zullen onze zonen dit rolmodel nastreven in hun huwelijk.

Dus voor ons volwassen vrouwen is het te laat. Wij moeten collectief kappen met het pamperen van onze mannen en zoons. Behandel ze gewoon zoals je dochter en dan komt het voor de volgende generaties wel goed.
Resistance is futile.
pi_219568695
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zo'n traumatische ervaring kan een mens veranderen. Wat erg voor haar.
Natuurlijk is dat naar maar ze heeft daarnaast ook een hele waslijst aan gefaalde relaties en is 20x verhuisd en worstelt nog steeds met haar onvervulde kinderwens die grotendeels te danken is aan het feit dat ze zelf steeds maar mannen wegduwt en geen stabiele relaties kon aan gaan.

Kortom wel een hele beschadigde en problematische vrouw.

Aan mannen: Maak je geen zorgen, de meeste vrouwen zijn wel normaal.

Aan vrouwen: Maak je geen zorgen, de meeste mannen zijn wel normaal.
blablablabla
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:24:48 #254
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219568722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij is minstens 10% van de bevolking neurodivergent, maar okay.
Dat hangt af van de definitie natuurlijk. We hebben nogal de neiging om mensen precies in hokjes te plaatsen waardoor dit percentage door definitieoprekking steeds groter wordt een probleem begint te vormen. Dit bekent niet dat alles wat neurodivergent wordt bezien in hersenscans opgemerkt kan worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:25:15 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219568726
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:08 schreef TAmaru het volgende:
Wat vrouwen niet snappen, is dat er niet zoiets bestaat als een "emotioneel volwassen man". Mannen zijn alleen begonnen met het praten over of analyseren van hun emoties doordat ze daar door vrouwen en allerlei zoetsappige tv-programma's toe zijn aangezet en beïnvloed. We hebben ons als mannen laten meeslepen in dat soort verhalen; dat je meer in contact moet staan met je gevoel enzo.

In werkelijkheid komen mannen het beste tot hun recht zoals ze dat de hele geschiedenis hebben gedaan: hard werken, doorgaan als het lastig wordt, de vrouw zeggen dat het eten erg lekker was en vervolgens lekker beziggaan met een project in de schuur, en als de vrouw te emotioneel wordt die gewoon eens goed tot de orde roepen en zeggen dat ze normaal moet doen.
Nou, wat komen mannen goed tot hun recht. Ze eindigen collectief op hun zolderkamers met waanzinnig hoge zelfmoordcijfers en noem maar op.
Resistance is futile.
pi_219568728
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mannen willen vooral een substituut voor hun moeder (en eerlijk is eerlijk, dat is ook wel fucking chill natuurlijk). Vrouwen hebben daar geen bandbreedte meer voor omdat ze zelf ook moeten werken tegenwoordig, en de rest van het gezin draaiende houden.

Het probleem is dat wij moeders zelf onze zonen zo opvoeden. Zolang wijzelf dit zorgende rolmodel zijn, zullen onze zonen dit rolmodel nastreven in hun huwelijk.

Dus voor ons volwassen vrouwen is het te laat. Wij moeten collectief kappen met het pamperen van onze mannen en zoons. Behandel ze gewoon zoals je dochter en dan komt het voor de volgende generaties wel goed.
Wat lees ik hier allemaal?
pi_219568747
Vrouwen die zo als in de OP staat in het leven staan zijn ook helemaal geen relatiemateriaal, maar alleen nuttig als cumdump. Het zijn veelal vrouwen met een rugzakje en mentale problemen die hun onzekerheid en frustraties op andere mannen projecteren. Koppijn gegarandeerd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:28:41 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219568748
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat lees ik hier allemaal?
Lees het nog maar eens goed.
Resistance is futile.
pi_219568752
Dus als je geen rijbewijs hebt ben je alleen maar een kamerplant
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:31:16 #260
56749 BlaZ
pi_219568758
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:50 schreef Qarrad het volgende:

Of de magische zin "we hebben samen besloten dat zij minder gaat werken met de kleine". Vervang zij door hij en ineens is het opmerkelijk en zo dapper vooruitstrevend!
Echt gek is dit ook niet, van nature hebben vrouwen simpelweg meer connectie met jonge kinderen, waardoor ik de reactie van mannen best begrijpen kan.
Ik heb persoonlijk juist de keuze gemaakt om te stoppen met werken om zo de kinderen op te voeden en de confrontatie met het natuurlijk ongemak aan te gaan. Dit was in eerste instantie niet gemakkelijk maar vanaf een paar maanden ging het wel gemakkelijker als thuisvader.
pi_219568806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat weinig ouders de handen in de lucht gooien.
Had laatste een mooie in mijn familie in de familie-app. Neefje van 11 had in zijn bio met emoticons "aubergine + perzik = baby" staan ineens. Die groepsapp is niet heel actief, maar toen mijn dochter erin keek en zei van "Heu, Pietje heeft echt een rare bio" was het al verdwenen toen wij gingen kijken. Ouders zaten er dus prima op _O_
Ik had het over een specifiek soort ouders: degenen die graag alles afschuiven op SM.

Nou is SM de kanker van de maatschappij, maar dat is vers 2.
pi_219568856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had het over een specifiek soort ouders: degenen die graag alles afschuiven op SM.

Nou is SM de kanker van de maatschappij, maar dat is vers 2.
:?

[ Bericht 9% gewijzigd door Netsplitter op 23-12-2025 15:45:05 ]
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:45:36 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Echt gek is dit ook niet, van nature hebben vrouwen simpelweg meer connectie met jonge kinderen, waardoor ik de reactie van mannen best begrijpen kan.
Ik heb persoonlijk juist de keuze gemaakt om te stoppen met werken om zo de kinderen op te voeden en de confrontatie met het natuurlijk ongemak aan te gaan. Dit was in eerste instantie niet gemakkelijk maar vanaf een paar maanden ging het wel gemakkelijker als thuisvader.
Dat vind ik altijd nogal discutabel, die claim, en niet in de laatste plaats omdat dat vaak zo'n zin is waarmee een baby terug wordt gekwakt bij moeder op schoot "Ja jij doet dit altijd zo goed en ik weet het niet meer". Ik had hier trouwens ook een huisvader als vriend altijd omdat ik blijkbaar partners kies die zeg maar complementair zijn aan mij en ik ben nu eenmaal niet zo'n tutter met kinderen (en zij dus wel). :P
pi_219568901
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Is dat zo? Waarom denk je dat?
Ik zie geregeld dat ze veel bijval krijgt als een van haar stukjes proza op SM terecht is gekomen.
  Moderator/colorchick dinsdag 23 december 2025 @ 15:51:47 #265
382129 crew  Donna
pi_219568931
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
Dus als je geen rijbewijs hebt ben je alleen maar een kamerplant
Ook dat nog. _O-
pi_219568995
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb serieus nooit een substituut van mijn moeder gewenst.

Verder denk ik dat pamperen zowel bij jongens en meisjes plaatsvindt tegenwoordig.
pi_219569003
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ontzettend makkelijk om vanuit een mannelijk blikveld een zelfde kritisch komische column te schrijven over de hedendaagse vrouw.
Een krant vinden die het publiceert is dan weer onmogelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zoals die over deeltijdprinsesjes?
Als het het werkelijke doel dient dan mag het wel, iedereen twee full time inkomens nodig om te kunnen wonen. Uiteindelijk is geld de grote drijfveer, echt niet het geluk van vrouwen en kinderen, laat staan mannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:58:54 #268
56749 BlaZ
pi_219569009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vind ik altijd nogal discutabel, die claim, en niet in de laatste plaats omdat dat vaak zo'n zin is waarmee een baby terug wordt gekwakt bij moeder op schoot "Ja jij doet dit altijd zo goed en ik weet het niet meer". Ik had hier trouwens ook een huisvader als vriend altijd omdat ik blijkbaar partners kies die zeg maar complementair zijn aan mij en ik ben nu eenmaal niet zo'n tutter met kinderen (en zij dus wel). :P
Je moet het ook niet opvatten als alle vrouwen, maar eerder over het algemeen. Bijvoorbeeld als een baby net geboren is willen een hoop vrouwen hem graag vasthouden, bij de mannen ligt dit percentage beduidend lager. Als ze dan wat ouder zijn, zijn mannen juist - over het algemeen - wat meer geneigd om te spelen met de kinderen.

Dat is dan een goede partnerkeuze, een partner moet op een bepaalde manier toch je eigen zwakheden kunnen opvangen en vice versa.
pi_219569056
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ken echt geen enkel stel met een leeftijdsverschil van 20 jaar.
Hoeft ook niet, 12 kan ook om in de 60 en in de 80 te zijn.
pi_219569061
Zolang het maar mijn eigen kinderen zijn en niet van iemand anders.
  Forum Admin dinsdag 23 december 2025 @ 16:03:57 #271
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219569062
Man en vrouw dien je ook uit elkaar te spelen natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:06:33 #272
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219569080
Gewoon niet zeuren maar slikken.
Zeiksnollen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_219569084
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Precies. Die hele zure zeikcultuur is doodvermoeiend. En gewoon beginnen met vaker neuken zou een hoop relaties ook ten goede komen.
Hahaha, zo fout wat je hier zegt. Maar eigenlijk is het wel zo.
pi_219569089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Nou nee, mannen en vrouwen zijn niet 99 % hetzelfde, want de meeste mannen willen partners die zich vrijwillig laten paren, vinden hun eigen orgasme dus belangrijker dan de partner.
Prima, dan heb je gepaard, al dan niet vrijwillig. Wat doe je dan die andere 23 uur en 50 minuten van de dag? Is dat niet veel interessanter dan die 10 minuten paren?
  Forum Admin dinsdag 23 december 2025 @ 16:07:54 #275
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219569093
Wat mij opvalt is het enorme aantal single ouders, zowel aan man als vrouw zijde. Dat is ook geen gezonde ontwikkeling.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')