Begin dan ook niet over gelul als 'fragiel' met wat dat ook mag betekenen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik noem hem omdat hij bekend is, maar er zijn meer namen en communities. Die anti-manneninfluencers, geloof me ik moet er niks van hebben, maar er komt gewoonlijk geen geweld uit voort.
Maar ik besef dat we nu alsnog zitten te discussiëren over wie het gemeenst is. Daar gaat het mij niet om. We moeten elkaar meer waarderen en vrij laten en niet in het narratief trappen dat het ene geslacht in dienst is van het andere. Doet iemand dat wel, trap dan niet in de rage bait maar wees beter.
Ik denk dat dit geen generatie issue is.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kunnen vinden ≠ willen
Meestal vinden vrouwen wel een fatsoenlijke man. Probleem is dat die vaak een stuk ouder zijn waardoor de eenzaamheid onder jonge mannen een stuk groter is dan jonge vrouwen.
Jonge mannen hebben een zwaar problematische cultuur.
Natuurlijk is dat naar maar ze heeft daarnaast ook een hele waslijst aan gefaalde relaties en is 20x verhuisd en worstelt nog steeds met haar onvervulde kinderwens die grotendeels te danken is aan het feit dat ze zelf steeds maar mannen wegduwt en geen stabiele relaties kon aan gaan.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zo'n traumatische ervaring kan een mens veranderen. Wat erg voor haar.
Dat hangt af van de definitie natuurlijk. We hebben nogal de neiging om mensen precies in hokjes te plaatsen waardoor dit percentage door definitieoprekking steeds groter wordt een probleem begint te vormen. Dit bekent niet dat alles wat neurodivergent wordt bezien in hersenscans opgemerkt kan worden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij is minstens 10% van de bevolking neurodivergent, maar okay.
Nou, wat komen mannen goed tot hun recht. Ze eindigen collectief op hun zolderkamers met waanzinnig hoge zelfmoordcijfers en noem maar op.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:08 schreef TAmaru het volgende:
Wat vrouwen niet snappen, is dat er niet zoiets bestaat als een "emotioneel volwassen man". Mannen zijn alleen begonnen met het praten over of analyseren van hun emoties doordat ze daar door vrouwen en allerlei zoetsappige tv-programma's toe zijn aangezet en beïnvloed. We hebben ons als mannen laten meeslepen in dat soort verhalen; dat je meer in contact moet staan met je gevoel enzo.
In werkelijkheid komen mannen het beste tot hun recht zoals ze dat de hele geschiedenis hebben gedaan: hard werken, doorgaan als het lastig wordt, de vrouw zeggen dat het eten erg lekker was en vervolgens lekker beziggaan met een project in de schuur, en als de vrouw te emotioneel wordt die gewoon eens goed tot de orde roepen en zeggen dat ze normaal moet doen.
Wat lees ik hier allemaal?quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat dit geen generatie issue is.
Mannen willen vooral een substituut voor hun moeder (en eerlijk is eerlijk, dat is ook wel fucking chill natuurlijk). Vrouwen hebben daar geen bandbreedte meer voor omdat ze zelf ook moeten werken tegenwoordig, en de rest van het gezin draaiende houden.
Het probleem is dat wij moeders zelf onze zonen zo opvoeden. Zolang wijzelf dit zorgende rolmodel zijn, zullen onze zonen dit rolmodel nastreven in hun huwelijk.
Dus voor ons volwassen vrouwen is het te laat. Wij moeten collectief kappen met het pamperen van onze mannen en zoons. Behandel ze gewoon zoals je dochter en dan komt het voor de volgende generaties wel goed.
Echt gek is dit ook niet, van nature hebben vrouwen simpelweg meer connectie met jonge kinderen, waardoor ik de reactie van mannen best begrijpen kan.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:50 schreef Qarrad het volgende:
Of de magische zin "we hebben samen besloten dat zij minder gaat werken met de kleine". Vervang zij door hij en ineens is het opmerkelijk en zo dapper vooruitstrevend!
Ik had het over een specifiek soort ouders: degenen die graag alles afschuiven op SM.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig ouders de handen in de lucht gooien.
Had laatste een mooie in mijn familie in de familie-app. Neefje van 11 had in zijn bio met emoticons "aubergine + perzik = baby" staan ineens. Die groepsapp is niet heel actief, maar toen mijn dochter erin keek en zei van "Heu, Pietje heeft echt een rare bio" was het al verdwenen toen wij gingen kijken. Ouders zaten er dus prima op
quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik had het over een specifiek soort ouders: degenen die graag alles afschuiven op SM.
Nou is SM de kanker van de maatschappij, maar dat is vers 2.
Dat vind ik altijd nogal discutabel, die claim, en niet in de laatste plaats omdat dat vaak zo'n zin is waarmee een baby terug wordt gekwakt bij moeder op schoot "Ja jij doet dit altijd zo goed en ik weet het niet meer". Ik had hier trouwens ook een huisvader als vriend altijd omdat ik blijkbaar partners kies die zeg maar complementair zijn aan mij en ik ben nu eenmaal niet zo'n tutter met kinderen (en zij dus wel).quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt gek is dit ook niet, van nature hebben vrouwen simpelweg meer connectie met jonge kinderen, waardoor ik de reactie van mannen best begrijpen kan.
Ik heb persoonlijk juist de keuze gemaakt om te stoppen met werken om zo de kinderen op te voeden en de confrontatie met het natuurlijk ongemak aan te gaan. Dit was in eerste instantie niet gemakkelijk maar vanaf een paar maanden ging het wel gemakkelijker als thuisvader.
Ik zie geregeld dat ze veel bijval krijgt als een van haar stukjes proza op SM terecht is gekomen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is dat zo? Waarom denk je dat?
Ook dat nog.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
Dus als je geen rijbewijs hebt ben je alleen maar een kamerplant
Ik heb serieus nooit een substituut van mijn moeder gewenst.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat dit geen generatie issue is.
Mannen willen vooral een substituut voor hun moeder (en eerlijk is eerlijk, dat is ook wel fucking chill natuurlijk). Vrouwen hebben daar geen bandbreedte meer voor omdat ze zelf ook moeten werken tegenwoordig, en de rest van het gezin draaiende houden.
Het probleem is dat wij moeders zelf onze zonen zo opvoeden. Zolang wijzelf dit zorgende rolmodel zijn, zullen onze zonen dit rolmodel nastreven in hun huwelijk.
Dus voor ons volwassen vrouwen is het te laat. Wij moeten collectief kappen met het pamperen van onze mannen en zoons. Behandel ze gewoon zoals je dochter en dan komt het voor de volgende generaties wel goed.
Een krant vinden die het publiceert is dan weer onmogelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2025 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ontzettend makkelijk om vanuit een mannelijk blikveld een zelfde kritisch komische column te schrijven over de hedendaagse vrouw.
Als het het werkelijke doel dient dan mag het wel, iedereen twee full time inkomens nodig om te kunnen wonen. Uiteindelijk is geld de grote drijfveer, echt niet het geluk van vrouwen en kinderen, laat staan mannen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zoals die over deeltijdprinsesjes?
Je moet het ook niet opvatten als alle vrouwen, maar eerder over het algemeen. Bijvoorbeeld als een baby net geboren is willen een hoop vrouwen hem graag vasthouden, bij de mannen ligt dit percentage beduidend lager. Als ze dan wat ouder zijn, zijn mannen juist - over het algemeen - wat meer geneigd om te spelen met de kinderen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd nogal discutabel, die claim, en niet in de laatste plaats omdat dat vaak zo'n zin is waarmee een baby terug wordt gekwakt bij moeder op schoot "Ja jij doet dit altijd zo goed en ik weet het niet meer". Ik had hier trouwens ook een huisvader als vriend altijd omdat ik blijkbaar partners kies die zeg maar complementair zijn aan mij en ik ben nu eenmaal niet zo'n tutter met kinderen (en zij dus wel).
Hoeft ook niet, 12 kan ook om in de 60 en in de 80 te zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken echt geen enkel stel met een leeftijdsverschil van 20 jaar.
Hahaha, zo fout wat je hier zegt. Maar eigenlijk is het wel zo.quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies. Die hele zure zeikcultuur is doodvermoeiend. En gewoon beginnen met vaker neuken zou een hoop relaties ook ten goede komen.
Prima, dan heb je gepaard, al dan niet vrijwillig. Wat doe je dan die andere 23 uur en 50 minuten van de dag? Is dat niet veel interessanter dan die 10 minuten paren?quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou nee, mannen en vrouwen zijn niet 99 % hetzelfde, want de meeste mannen willen partners die zich vrijwillig laten paren, vinden hun eigen orgasme dus belangrijker dan de partner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |