abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219567559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik dus ook, en zo ervaar ik het ook al jaren in mijn omgeving... Vandaar mijn vraagtekens bij deze journalistieke openbaring in Elle; wat is nu precies de bedoeling ervan?
Ophef veroorzaken. Het Schimmelpenninck-model. Of Trump-model. En daarmee geld verdienen, of zoals dat geniepiger heet: "impact maken" ( :') ).

Maar dat weet je volgens mij ook wel.
pi_219567576
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 12:54:56 #153
5428 crew  miss_sly
pi_219567577
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik dus ook, en zo ervaar ik het ook al jaren in mijn omgeving... Vandaar mijn vraagtekens bij deze journalistieke openbaring in Elle; wat is nu precies de bedoeling ervan?
Het is een columniste. Wat zou de bedoeling zijn?

Dat gezegd hebbende, er zijn echt nog wel wat stappen te maken, zowel door mannen als vrouwen, want we zijn er echt nog niet. Ik heb hierover een inhoudelijke post in dit topic geplaatst, maar die wordt vakkundig door iedereen genegeerd om maar te kunnen zeiken over Debbie en vrouwen in het algemeen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219567591
Vrouwen :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_219567592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:46 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)e-leeftijd~a0011eb5/

Ik zocht deze nog. Mannen zijn op 43-jarige leeftijd pas emotioneel volwassen...
:') Mickeytt artikelen.. dan moet je altijd opletten. Om het niveau van dat artikel aan te tonen, de benchmark, het beste wat ze konden verzinnen in dat artikel.. Het is wat met de mopjes. Dit soort artikelen worden herschreven gewoon voor en door de vrouwelijke tate's. Boel onzin om maar kliks te trekken door te doen alsof excessen de meerderheid vertegenwoordigen en waarbij de excessen van de andere kant zich vervolgens alleen maar gesterkt voelen in hun onvrede.

De top 15 van dingen die een man onvolwassen maken:
1. Je eigen winden en boeren grappig vinden
2. Fastfood eten om 2 uur 's nachts
3. Videogames spelen
4. Te snel rijden of racen tegen andere auto's aan verkeerslichten
5. Grinikken bij scheldwoorden
6. De muziek te luid opzetten in de auto
7. Mopjes uithalen
8. Kinderen proberen te overtreffen bij spelletjes of sport
9. Zwijgen tijdens een ruzie
10. Niet kunnen koken
11. Steeds dezelfde mopjes vertellen in gezelschap van hun vrienden
12. Niet graag over zichzelf praten of geen ernstige conversatie kunnen aangaan
13. Geen boeken willen lezen omdat ze deze saai vinden of er hun aandacht niet bij kunnen houden
14. Gekke danspasjes uitvoeren
15. Zijn was naar zijn moeder brengen

Maar goed, wat verwacht je dan ook van een 'onderzoek' uitgevoerd door Nickelodeon. Vraag mij wel af waarom het AD niet de complete lijst met 30 punten heeft gekopieerd en geplakt. Bedoel maar, wanneer je dan toch lui bezig bent..

16.Having their Mum still make them breakfast/any meal
17.Wearing trainers to night clubs
18.Owning a skateboard or BMX
19.Not eating vegetables
20.Changing jobs regularly
21.Getting too excited over stag do's
22.Sometimes trying to do wheelies/stunts on their bike
23.Driving a modified car or one with a loud exhaust/boy racer
24.Showing off about how girls are attracted to them
25.Wearing pyjamas, specifically cartoon pyjamas
26.Using dodgy chat-up lines
27.Showing off about protein shakes/weight-lifting/how much they 'lift'
28.Littering
29.Wearing saggy-crotched jeans
30.Having a cartoon bedspread

Over kinderachtig gesproken door Ellen Provoost, ze had er een leuk en luchtig artikel van kunnen maken maar ze koos er bewust voor om dit te gebruiken voor haar eigen agenda en een kul onderzoek gebaseerd op zelfrapportage als waarheid te presenteren. De doelgroep zal ook wel Nickelodeon kijkers zijn, wat een boel zou verklaren. Laat ze bewust achterwege of ze is incompetent en lui. Wat gezien de krant goed zou kunnen.

Of ik ben zo wereld vreemd dat er daadwerkelijk zoveel mannen zijn in de wereld die nog ontbijt krijgen gemaakt door hun moeder tot hun 42e en ook tot een punt dat vrouwen er zo massaal over rapporteren dat het in een top 30 hoort :') Dan neem ik alles terug
pi_219567604
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:56 schreef bijdehand het volgende:
Vrouwen :')_!
Mannen _O_
Radio Espantoso
pi_219567607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:
Wie is deze debbie dan :?
Ze schrijft stukjes voor het AD achter een betaalmuur over “de liefde”. Dit is de eerste keer dat ik een van haar stukjes kan lezen, en ik vraag me af wie dit leest. Het is niet erg constructief. Van het niveau “Alles went behalve een vent”.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:04:22 #158
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219567651
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat zijn vrouwen dan?

Onrealistisch veeleisende zeiksnollen?

Gelijk gaan schelden ook _O- Wat fragiel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:04:59 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_219567657
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En dat is hetzelfde als er zelf ervaring mee op doen?
[..]
Een kans maken? Waarom wordt er altijd over gesproken in kans maken? ik wil helemaal geen kans. vrouwen die mij een "kans geven" die kunnen gelijk weer oprotten. Ik wil geen kans. Ik wil een gelijkwaardige relatie met liefde respect genegenheid aandacht, de hele rataplan.
Met iets minder neem ik gewoon geen genoegen. Geef die kans maar aan iemand die gaat pokeren.
Je kan vanuit psychologisch, biologisch perspectief veel dingen concluderen uit de omgang tussen mannen en vrouwen en dus ook heterostellen. Hoef je zelf geen ervaring voor te hebben.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:06:42 #160
pi_219567670
Dan vergroten van verschillen tussen mannen en vrouwen om daar dan obsessief over te gaan mekkeren is wel ontzettend kansloos natuurlijk. Van welke kant het ook komt. We moeten er samen wat van maken liefe mens0n. O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219567673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je kan vanuit psychologisch, biologisch perspectief veel dingen concluderen uit de omgang tussen mannen en vrouwen en dus ook heterostellen. Hoef je zelf geen ervaring voor te hebben.
Ik weet ook alles van voetbal, politiek en oorlog voeren door alleen maar tv te kijken! 8)7
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:08:15 #162
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219567681
Dat moeten zij weten.

Het feit dat lesbische koppels vaker scheiden dan homokoppels doet vermoeden dat het toch echt hun probleem is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219567682
quote:
88s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dan vergroten van verschillen tussen mannen en vrouwen om daar dan obsessief over te gaan mekkeren is wel ontzettend kansloos natuurlijk. Van welke kant het ook komt. We moeten er samen wat van maken liefe mens0n. O+
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:08:30 #164
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219567685
Mooi man dat feminisme.
Vooral 80% van de mannen blijven negeren en blijven janken wat mannen allemaal niet goed doen in plaats van zelfreflectie te hebben.
pi_219567689
quote:
88s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Helemaal mee eens. Daarom zo jammer dat stukjes met een dergelijk hatelijke toon zo'n podium krijgt in o.a. diverse kranten. Lijkt me niet echt constructief, maar goed.
pi_219567691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kunnen vinden ≠ willen

Meestal vinden vrouwen wel een fatsoenlijke man. Probleem is dat die vaak een stuk ouder zijn waardoor de eenzaamheid onder jonge mannen een stuk groter is dan jonge vrouwen.

Jonge mannen hebben een zwaar problematische cultuur.
Snap ik ook nooit, waarom vrouwen voor zo'n oudere man kiezen. Op een gegeven moment zijn die in de 80, terwijl je zelf begin 60 bent. Ik zie voorbeelden in mijn omgeving dat ik denk, nou veel plezier met de verzorging en de beperking in je leven terwijl je er eindelijk tijd voor hebt.
pi_219567704
Ja, en alle vrouwen zijn nagging geldslurpers die te weinig seks bieden.
pi_219567706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Snap ik ook nooit, waarom vrouwen voor zo'n oudere man kiezen. Op een gegeven moment zijn die in de 80, terwijl je zelf begin 60 bent. Ik zie voorbeelden in mijn omgeving dat ik denk, nou veel plezier met de verzorging en de beperking in je leven terwijl je er eindelijk tijd voor hebt.
They want that sugar
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:13:25 #169
319979 Fok-it
All is well
pi_219567714
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik weet ook alles van voetbal, politiek en oorlog voeren door alleen maar tv te kijken! 8)7
Je kan inderdaad prima kennis hebben van politiek zonder een politicus te zijn ja

Bij jou heb ik daar dan weer mijn twijfel bij, maar dat komt door andere redenen dan wat ik je aandraag
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:14:19 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567723
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En dat is hetzelfde als er zelf ervaring mee op doen?
[..]
Een kans maken? Waarom wordt er altijd over gesproken in kans maken? ik wil helemaal geen kans. vrouwen die mij een "kans geven" die kunnen gelijk weer oprotten. Ik wil geen kans. Ik wil een gelijkwaardige relatie met liefde respect genegenheid aandacht, de hele rataplan.
Met iets minder neem ik gewoon geen genoegen. Geef die kans maar aan iemand die gaat pokeren.
Ik snap niet waarom je hier boos om wordt. Iedereen bekijkt elkaar toch of het date-waardig materiaal is, oftewel of men een kans maakt bij elkaar? Dat geldt voor beide partners. Die gelijkwaardige relatie is een mogelijk uitvloeisel daarvan. Je kunt toch niet eisen dat het daarop uit moet draaien en om die eerste stadia over te slaan?
pi_219567734
Ik wil alleen een vrouw als het een goeie raidhealer is, anders heeft ze totaal geen nut.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219567738
Ik vind trouwens dat vrouwen ook in hun ontwikkeling de laatste jaren stappen terug hebben gezet. Waar het in de jaren 80 en 90 vooruit ging, vrouwen gingen meer studeren, werken, gingen voor een ander leven dan hun moeders, waren stoerder, zekerder. Nu is het allemaal slappe hap onder de jonge vrouwen. Onzeker, in therapie, bang, niet te veel werken want dan krijgen ze een burnout, geen studie volgen die ingewikkelder is dan communicatie, in hun vrouwelijke kracht staan :r , thee, havermelk. En dan geven ze de mannen daar ook nog de schuld van zeker. Ze vergroten juist de kloof en ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in plaats van dat ze zorgen dat ze gelijk zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2025 @ 13:16:38 #173
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219567741
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Omdat de huidige generaties "mannen" geen mannen zijn, maar ouder geworden jongetjes?
Die dames willen zulke "mannen" niet omdat die hun niet kunnen geven wat ze willen en zoeken.
Oudere generatie mannen dus wel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219567750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat de huidige generaties "mannen" geen mannen zijn, maar ouder geworden jongetjes?
Die dames willen zulke "mannen" niet omdat die hun niet kunnen geven wat ze willen en zoeken.
Oudere generatie mannen dus wel.
Ik heb het over mensen in mijn omgeving die nu in de 60 en in de 80 zijn. Daar zie je nu waar het toe leidt.
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 13:19:37 #175
5428 crew  miss_sly
pi_219567757
Misschien is het een idee om het niet over 'mannen' of 'vrouwen' te hebben, want het zijn beide geen homogene groepen.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:19:45 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind trouwens dat vrouwen ook in hun ontwikkeling de laatste jaren stappen terug hebben gezet. Waar het in de jaren 80 en 90 vooruit ging, vrouwen gingen meer studeren, werken, gingen voor een ander leven dan hun moeders, waren stoerder, zekerder. Nu is het allemaal slappe hap onder de jonge vrouwen. Onzeker, in therapie, bang, niet te veel werken want dan krijgen ze een burnout, geen studie volgen die ingewikkelder is dan communicatie, in hun vrouwelijke kracht staan :r , thee, havermelk. En dan geven ze de mannen daar ook nog de schuld van zeker. Ze vergroten juist de kloof en ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in plaats van dat ze zorgen dat ze gelijk zijn.
Ik vind dat er buitenproportioneel ingezoomd wordt op slappe zeiktrutten en dat de verdere vooruitgang graag genegeerd wordt om maar te kunnen zeiken over vrouwen net zoals de excessen bij mannen (kamerplanten met rijbewijs) worden uitgelicht maar het daarnaast normaal is geworden om als vader je zorgverlof te benutten en je niet als een hork op te stellen.
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 13:19:55 #177
5428 crew  miss_sly
pi_219567764
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik heb het over mensen in mijn omgeving die nu in de 60 en in de 80 zijn. Daar zie je nu waar het toe leidt.
Ik ken echt geen enkel stel met een leeftijdsverschil van 20 jaar.
pi_219567769
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een columniste. Wat zou de bedoeling zijn?

Dat gezegd hebbende, er zijn echt nog wel wat stappen te maken, zowel door mannen als vrouwen, want we zijn er echt nog niet. Ik heb hierover een inhoudelijke post in dit topic geplaatst, maar die wordt vakkundig door iedereen genegeerd om maar te kunnen zeiken over Debbie en vrouwen in het algemeen.
Post nr?

Ik ben nl wel benieuwd.

De reden dat deze column gezeik oplevert komt natuurlijk door Debby zelf. Debby is zelf totaal geen leuke vrouw, maar doet net alsof vrouwen leuk zijn en mannen niet. Nou wil ik nog wel meegaan met dat er meer leuke vrouwen dan mannen zijn, maar wat zij doet is gewoon mannenhaat.

Net zo min als vrouwenhaat is dat tolerabel.
pi_219567801
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-psychische-klachten

Zelfstandig functioneren op een fatsoenlijke manier kunnen ze blijkbaar ook niet.
blablablabla
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:27:46 #180
pi_219567804
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:10 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Daarom zo jammer dat stukjes met een dergelijk hatelijke toon zo'n podium krijgt in o.a. diverse kranten. Lijkt me niet echt constructief, maar goed.
Zo'n stukje hoeft van mij ook niet, maar ik lees dat ook gewoon niet. Jezelf erdoor laten triggeren is een keuze, die veel users in dit topic maken aan de briesende posts te zien. Op sociale media kom ik soms hatelijke, toxische en zelfs schokkende opmerkingen over vrouwen tegen. Maar erop ingaan voedt alleen maar de trol, en met het meedoen in dat wij/zij-denken heb je vooral jezelf.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:30:29 #181
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219567820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan kun je ook niet in het verkeerde lichaam geboren zijn.

Klopt. Die uitspraak is symbolisch. Niemand is "in het verkeerde lichaam geboren". Hersenen hebben geen geslacht.

Geen bioloog die een biologisch verschil zal kunnen aanwijzen waar geen overlap zit tussen mannen en vrouwen hersenen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mikeytt op 23-12-2025 13:37:28 ]
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219567827
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zo'n stukje hoeft van mij ook niet, maar ik lees dat ook gewoon niet. Jezelf erdoor laten triggeren is een keuze, die veel users in dit topic maken aan de briesende posts te zien. Op sociale media kom ik soms hatelijke, toxische en zelfs schokkende opmerkingen over vrouwen tegen. Maar erop ingaan voedt alleen maar de trol, en met het meedoen in dat wij/zij-denken heb je vooral jezelf.
Er is natuurlijk wel een groot probleem tussen de random idioten op SM en dat DPG deze mannenhaat een podium geeft.

Als de T. morgen een podium gaat geven aan het oeverloze gelul van Andrew Tate, dan vind ik daar ook wat van.
pi_219567844
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of het echt het gros is, maar gelukkig is er inderdaad best een grote groep die wel normaal kan doen.

Dat er een onbalans is in de meeste relaties, zeker als er ook kinderen zijn, is een feit. Het is bijvoorbeeld nog steeds zo dat scholen altijd eerst de moeder bellen als een kind ziek is, ook al is er al meerdere malen aangegeven dat de vader gebeld moet worden. En ook binen het gezin is veel vaker de moeder degene die alles moet onthouden en regelen voor school (kerstontbijt, pyjamadag, studiedag, vakanties). Vaders dienen vaker geinstrueerd te worden. Het lijken kleine dingen, maar ze verhogen wel de mental load van de moeders.
Mannen werken daarentegen vaak weer 40+ uur en hebben daar ook de mental load en het gezever.
Zou trouwens beter zijn wanneer zowel de thuistaken als de de geldverdientaken eerlijker verdeeld worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219567846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Omdat zij degene waren die iets te bewijzen hadden, tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid en moet je het als man eerst maar waar maken.
Beide zijn natuurlijk oneerlijke narratieven aangezien je met 3-0 achterstaat als je in een positie zit waarin je je eerst moet bewijzen en het andere geslacht uitermate sceptisch is puur vanwege je geslacht. .
blablablabla
pi_219567858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:16 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Onder andere. Maar projecteren hun instabiliteit en labiele emotionele vaardigheden op de man / samenleving. Nou zijn uiteraard niet alle vrouwen zo. Echter is het vaak wel zo dat hoe harder iemand schreeuwt dat de ander een hoog EQ moet hebben, zelf zo goed als niks te bieden hebben.
Dit dus.
De man moet overal en altijd aan alles voldoen, maar wat bieden ze zelf? Hoe harder je als vrouw zeurt dat mannen niet voldoen aan een hele boodschappenlijst, hoe harder mannen bij je wegrennen.

Mannen zijn een stuk simpeler wat dat betreft en het hoeft ook niet moeilijker. Als je stopt met dat gezanik, krijg je de binding die je zoekt vanzelf. Die kutsfeer die vrouwen zelf creëren verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan wordt het vanzelf top.

Klaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219567866
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Gelijk gaan schelden ook _O- Wat fragiel.
Wijs maar met je vinger dat die vent niet goed is.

Ffies opletten naar hoe je het doet, want er wijzen 3 vingers naar jezelf terug.
1947-2016
pi_219567871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
[..]
Zie hier het probleem.
Welk probleem?
1947-2016
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:37:17 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mannen werken daarentegen vaak weer 40+ uur en hebben daar ook de mental load en het gezever.
Zou trouwens beter zijn wanneer zowel de thuistaken als de de geldverdientaken eerlijker verdeeld worden.
Zeker. Ik ken veel mannen van de generatie van mijn vader via hobby, en die vertellen dat het ze vaak heel zwaar viel om de kostwinner te zijn. Mijn vader is een exces van die generatie en praat niet over gevoelens en zeker niet met vrouwen, vandaar dat ik het van die andere oudere mannen hoor trouwens :D

Wat dat betreft is het denk ik ook een stuk gelijkwaardiger geworden dat niet alles in elkaar stort als één van de twee even niet kan leveren.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:37:51 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219567879
Ik zeg altijd maar; een vibrator kan het gras niet maaien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219567887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus.
De man moet overal en altijd aan alles voldoen, maar wat bieden ze zelf? Hoe harder je als vrouw zeurt dat mannen niet voldoen aan een hele boodschappenlijst, hoe harder mannen bij je wegrennen.

Mannen zijn een stuk simpeler wat dat betreft en het hoeft ook niet moeilijker. Als je stopt met dat gezanik, krijg je de binding die je zoekt vanzelf. Die kutsfeer die vrouwen zelf creëren verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan wordt het vanzelf top.

Klaar.
Precies. Die hele zure zeikcultuur is doodvermoeiend. En gewoon beginnen met vaker neuken zou een hoop relaties ook ten goede komen.
blablablabla
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:41:15 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567898
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:26 schreef Elan het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-psychische-klachten

Zelfstandig functioneren op een fatsoenlijke manier kunnen ze blijkbaar ook niet.
Allemaal kunnen ze dat niet! En dat is inherent aan ons! Heeft niks te maken met andere dingen en het is heel sympathiek en zeker niet misogyn om dit zo hier te poneren.
pi_219567899
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef miss_sly het volgende:
ER zit best een kern van waarheid in. Toch lijkt me een dergelijk statement, en mannen een kamerplant met rijbewijs noemen, bepaald geen positieve bijdrage leveren aan de normalisatie van relaties. Het zal best lekker zijn om zo'n edgy stukje te printen, maar ik vraag me af wat het doel ervan is.
Welke kern van waarheid dan? Ze gebruikt karikaturen, alsof mannen het een of het ander zijn wat niet klopt. Ze zegt dat mannen- en vrouwenhersenen hetzelfde zijn, wat niet klopt.

En ook het verhaal over dat vrouwen het merendeel van de lasten dragen klopt niet. Het CBS heeft immers berekend dat mannen in zijn totaal het meeste tijd kwijt zijn aan werk, huishouden en zorgtaken. Zelfs als je denkt dat het CBS verkeerd heeft gemeten is haar uitspraak hierover at best ongefundeerd.

Dus welke kern???
pi_219567905
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:41 schreef Fok-it het volgende:
Ik krijg zowel rode vlekken in mijn nek van Tate-adepten als Debby Gerritsen. Die gaat de kloof in ieder geval niet verkleinen met d'r grachtengordel podcast
+1
1947-2016
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 13:42:58 #194
5428 crew  miss_sly
pi_219567907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het zou beter verdeeld moeten zijn inderdaad. Dus als een ouderpaar bij school aangeeft dat ze de vader moeten bellen omdat de moeder wegens werk niet beschikbaar is, moeten ze niet toch de moeder bellen. Om een voorbeeld te noemen.

Ik zeg toch ook niet dat mannen niet hun deel hebben van mental load en gezever, maar het is gebleken dat de mental load van het huishouden en gezin veel meer op de schouders van moeders ligt dan op die van de vaders. En dat komt soms/vaak niet eens voort uit hun eigen relatie, maar uit wat er door anderen van ze wordt verwacht.

Op de oude basisschool van mijn dochter was het wegbrengen van de kinderen ongeveer gelijkelijk verdeeld over de vaders en moeders. Zo door de week genomen zag je evenveel vaders als moeders op school. Ik heb wel met mensen (mannen en vrouwen) gesproken die dat niet geloofden, want dat was toch echt iets dat vooral moeders zouden doen. Die ideeën leven nog bij veel mensen, en daar handelen ze zelf ook naar.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:43:49 #195
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219567915
In mijn eigen omgeving zie ik trouwens ook wel dat vrouwen de gave hebben zich erg druk te maken om de lulligste dingen.

Van de spreekbeurten van de kinderen tot aan de klassensamenstelling en de sinterklaassurprise die er perfect uit moet zien.

Helicopter parenting in het kwadraat, generatiedingetje zullen we maar zeggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219567926
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
In mijn eigen omgeving zie ik trouwens ook wel dat vrouwen de gave hebben zich erg druk te maken om de lulligste dingen.

Van de spreekbeurten van de kinderen tot aan de klassensamenstelling en de sinterklaassurprise die er perfect uit moet zien.

Helicopter parenting in het kwadraat, generatiedingetje zullen we maar zeggen.
Dat komt omdat alle emotionele bagage en praktische dingen op hun bordje liggen snap dat dan.
blablablabla
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:45:54 #197
pi_219567929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wijs maar met je vinger dat die vent niet goed is.

Ffies opletten naar hoe je het doet, want er wijzen 3 vingers naar jezelf terug.
In elk geval wijs ik naar één vent, en niet naar allemaal.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:47:08 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke kern van waarheid dan? Ze gebruikt karikaturen, alsof mannen het een of het ander zijn wat niet klopt. Ze zegt dat mannen- en vrouwenhersenen hetzelfde zijn, wat niet klopt.

En ook het verhaal over dat vrouwen het merendeel van de lasten dragen klopt niet. Het CBS heeft immers berekend dat mannen in zijn totaal het meeste tijd kwijt zijn aan werk, huishouden en zorgtaken. Zelfs als je denkt dat het CBS verkeerd heeft gemeten is haar uitspraak hierover at best ongefundeerd.

Dus welke kern???
Opgeteld, ja.
Tevens hebben vrouwen gemiddeld 7 uur per week minder werk aan huishoudelijke taken als ze hun vent buiten de deur zetten volgens recent onderzoek. Wat daar nog bovenop komt is de managementsfunctie in veel gezinnen waarbij vooral vrouwen die mentale derde shift op zich nemen structureel. Het regelen van de cadeautjes voor kinderfeestjes, het in de gaten houden van wie er nieuwe schoenen nodig heeft, het opstellen van het schema voor de klusjes.

Als kerel moet je die 7 uur gewoon waard zijn en dat lijkt me een prima zaak, die bewustwording. En de meesten zijn het ook.
pi_219567958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Opgeteld, ja.
Tevens hebben vrouwen gemiddeld 7 uur per week minder werk aan huishoudelijke taken als ze hun vent buiten de deur zetten volgens recent onderzoek. Wat daar nog bovenop komt is de managementsfunctie in veel gezinnen waarbij vooral vrouwen die mentale derde shift op zich nemen structureel. Het regelen van de cadeautjes voor kinderfeestjes, het in de gaten houden van wie er nieuwe schoenen nodig heeft, het opstellen van het schema voor de klusjes.

Als kerel moet je die 7 uur gewoon waard zijn en dat lijkt me een prima zaak, die bewustwording. En de meesten zijn het ook.
Als je op die manier een relatie in stapt kun je gewoon beter geen relatie aan gaan.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:50:52 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567960
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zou beter verdeeld moeten zijn inderdaad. Dus als een ouderpaar bij school aangeeft dat ze de vader moeten bellen omdat de moeder wegens werk niet beschikbaar is, moeten ze niet toch de moeder bellen. Om een voorbeeld te noemen.
Heel goed voorbeeld. Nog één: toen mijn vriend de kinderen één keer niet naar school bracht maar ik, kreeg ik meteen een doos speelgoed om schoon te maken in mijn klauwen gedrukt. Dat was die week een speerpunt. Alleen de moeders kregen zo'n lading.
quote:
Ik zeg toch ook niet dat mannen niet hun deel hebben van mental load en gezever, maar het is gebleken dat de mental load van het huishouden en gezin veel meer op de schouders van moeders ligt dan op die van de vaders. En dat komt soms/vaak niet eens voort uit hun eigen relatie, maar uit wat er door anderen van ze wordt verwacht.
De welbekende derde shift. Mijn ex deed nul moeite op dit vlak. Mijn huidige vriend en ik hebben weleens een gesprek nodig dat we niet allebei van alles naar ons toe trekken ;)
quote:
Op de oude basisschool van mijn dochter was het wegbrengen van de kinderen ongeveer gelijkelijk verdeeld over de vaders en moeders. Zo door de week genomen zag je evenveel vaders als moeders op school. Ik heb wel met mensen (mannen en vrouwen) gesproken die dat niet geloofden, want dat was toch echt iets dat vooral moeders zouden doen. Die ideeën leven nog bij veel mensen, en daar handelen ze zelf ook naar.
Of de magische zin "we hebben samen besloten dat zij minder gaat werken met de kleine". Vervang zij door hij en ineens is het opmerkelijk en zo dapper vooruitstrevend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')