Welke toxische/problematische aspecten zit er bij jonge vrouwen ingebakken?quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vrouwen net zo goed. Voor hen is er weer iets anders.
Onrealistische verwachtingen, prinsesjes zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welke toxische/problematische aspecten zit er bij jonge vrouwen ingebakken?
Dat mannen en vrouwen verschillende hersenen hebben, is pure pseudo-wetenschap. Er is wetenschappelijk niets wat er op wijst dat we verschillende hersenen hebben. Onze seksuele dimorfie is hele klein, geen zoogdier met een grotere overlap tussen man en vrouw dan de mens.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn vooral de vrouwen die die Andrew Tate maar wat interessant vinden. Maar zogenaamd willen ze een man die als een vrouw met zijn gevoelens bezig is? Nee, mannen en vrouwen hebben niet dezelfde hersenen, het idee dat mannen meer als vrouwen moeten doen is wat cultuur is, een cultuur van onzekere daarin zelfbevestiging zoekende vrouwen.
OK, heb alleen het idee dat het de laatste vijf jaar steeds erger wordt qua artikelen en ze elkaar allemaal kopiëren zonder onderzoek.quote:
Manipulatie: Gebruikmaken van emotionele chantage (“Als je van me hield, dan…”), schuldgevoelens aanpraten en jou tegen anderen opzetten.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welke toxische/problematische aspecten zit er bij jonge vrouwen ingebakken?
De arbitraire onmeetbare aspecten natuurlijk.Prinsesjes zijn? Jonge vrouwen zijn juist onafhankelijker dan ooit. Mannen willen vaak een zacht prinsesje, maar dat zijn veel vrouwen simpelweg niet. Een vrouwelijke wetenschapper die een gelijke wil, is geen princess treatment.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Onrealistische verwachtingen, prinsesjes zijn.
Ze willen allemaal die bad boy ja toch?quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat het niet goed gaat met mannen lijkt me evident.
Maar als je als vrouw geen fatsoenlijke vent kan vinden moet je toch echt naar jezelf kijken.
Klopt, en dan kan heel zorgelijk worden, helemaal omdat de huidige tendens dus is dat mannen gemiddeld conservatiever worden en vrouwen progressiever en de reactie vanuit mannen op deze tendens lijkt te zijn dat er dan maar privileges van vrouwen ter discussie moeten worden gesteld om ze minder kansen te geven het zonder relatie te kunnen redden. Een fijnere reactie zou zijn, ook vanuit de maatschappij, om te leren hoe je als man niet overkomt als een emotioneel onvolwassen "kamerplant met rijbewijs".quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
[..]
"kamerplant met een rijbewijs’ - weinig functies, veel onderhoud" dekt het wel.
Mannen worden steeds toxischer. Praten over gevoelens doen ze niet meer, want Andrew Tate vindt dat niet mannelijk genoeg. En huishoudelijke taken ook niet. Veel willen een werkster i.p.v. een gelijkwaardige partner. Er groeit echt een ongezonde kloof tussen mannen en vrouwen.
Dat idee uit de jaren 90 is ook zo achterhaald ja.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:58 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ze willen allemaal die bad boy ja toch?
Als het zó moet: dan maar niet. Helaas.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Zijn allemaal excessen denk ik, het gros van de mannen is modern en doet gewoon normaal.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef miss_sly het volgende:
ER zit best een kern van waarheid in. Toch lijkt me een dergelijk statement, en mannen een kamerplant met rijbewijs noemen, bepaald geen positieve bijdrage leveren aan de normalisatie van relaties. Het zal best lekker zijn om zo'n edgy stukje te printen, maar ik vraag me af wat het doel ervan is.
Is maar een quote van Tiktok. Vroeger waren de termen een stuk fermer, maar hadden mannen nog niet zulke lange tenen naar mijn idee.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef miss_sly het volgende:
ER zit best een kern van waarheid in. Toch lijkt me een dergelijk statement, en mannen een kamerplant met rijbewijs noemen, bepaald geen positieve bijdrage leveren aan de normalisatie van relaties. Het zal best lekker zijn om zo'n edgy stukje te printen, maar ik vraag me af wat het doel ervan is.
Heel veel anderen, diep van binnen, wel.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:57 schreef Mikeytt het volgende:
Mannen willen vaak een zacht prinsesje, maar dat zijn veel vrouwen simpelweg niet.
Volgens mij wordt de fanbase van Andrew Tate schromelijk overdreven. Het zijn vooral Marokkaantjes en kinderen op TikTok die hem geweldig vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan ze niet meer dan gelijk geven dat mannen die altijd in de slachtofferrol zitten, doorgaans Andrew Tate volgers, extreem onaantrekkelijk zijn.
Is er iemand gecancelled om een dergelijk artikel ja? Wie dan?quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het is natuurlijk ook zo dat als je als man een artikel als dit over vrouwen schrijft je aan alle kanten aangevallen en gecanceld word. Andersom echter geen enkel probleem.
wat is nu precies een "echte man"?quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het zullen er toch genoegd zijn om wereldwijde bekendheid te krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de fanbase van Andrew Tate schromelijk overdreven. Het zijn vooral Marokkaantjes en kinderen op TikTok die hem geweldig vinden.
De meeste mannen doen altijd normaal, want het gros bepaalt wat normaal is.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zijn allemaal excessen denk ik, het gros van de mannen is modern en doet gewoon normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |