abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 14:27:04 #226
5428 crew  miss_sly
pi_219568241
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Heel goed voorbeeld. Nog één: toen mijn vriend de kinderen één keer niet naar school bracht maar ik, kreeg ik meteen een doos speelgoed om schoon te maken in mijn klauwen gedrukt. Dat was die week een speerpunt. Alleen de moeders kregen zo'n lading.
[..]
De welbekende derde shift. Mijn ex deed nul moeite op dit vlak. Mijn huidige vriend en ik hebben weleens een gesprek nodig dat we niet allebei van alles naar ons toe trekken ;)
[..]
Of de magische zin "we hebben samen besloten dat zij minder gaat werken met de kleine". Vervang zij door hij en ineens is het opmerkelijk en zo dapper vooruitstrevend!
Vriendin van me en haar man werkten allebei 4 dagen na de geboorte van hun eerste kind. Toen ze samen bij het consultatiebureau kwamen, werd hij gecomplimenteerd dat hij een dag minder was gaan werken, maar werd haar gezegd dat het toch jammer was dat ze vier dagen bleef werken of of het voor het kind niet fijner was als ze er drie van maakte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219568261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat valt ook nog tegen. Vanaf een bepaalde leeftijd zijn ze veel en veel gevoeliger voor wat hun leeftijdsgenoten inbrengen dan wat jij nog te wauwelen hebt als ouder. Bij de meesten loopt dat goed af, maar je kunt de pech hebben dat ze in een naar groepje terecht komen of van zichzelf gevoeliger zijn voor het opzoeken van extremen en dan kun je alles goed hebben gedaan en lullen tot je een ons weegt, dan vindt jouw 13-jarige je ineens een lul/trut die niks weet en is zo'n Tateoïde ineens de Heiland.
Leer ze kritisch nadenken en stel kritische vragen.

Natuurlijk gaat dat niet altijd goed, maar als ouder de handen in de lucht gooien en de schuld geven aan SM vind ik wat kort door de bocht.
pi_219568281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En laten we dat vooral zo houden en niet de mogelijkheden voor vrouwen, het privilege om weg te kunnen gaan, inperken zodat meer mensen die elkaar niet meer waarderen tot elkaar veroordeeld zijn.

En die derde shift is geen bedacht verhaal. Waarom denk je dat?
Dat schreef ik toch?

En ik vind uiteraard dat vrouwen hun man buiten de deur moeten kunnen zetten. Ben ook zeer kritisch over het inperken van alimentatieplicht. Dus daar zijn we het eens. ;)
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:36:09 #229
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219568328
https://www.ad.nl/mezza/d(...)nd-in-hand~aaf81f1d/

Ik zie dat Sander Westerveld ook cucked is door dit huppelkutje _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219568371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nou ja, dat lijkt me logisch. Mannen willen, mag ik hopen, toch ook een vrouw die een aanvulling is en niet een lastpost? :{ Overigens heeft een tegenslag niks te maken of met iemand wel of niet een lastpost is.
Wat ik bedoel is dat er een groep vrouwen is die hun leven perfect vinden en ze daar geen man bij nodig hebben. Als er dan een man in hun leven komt dan moet hij het liefst alle boxjes aanvinken en haar vooral niet tot last zijn of worden. Een man hoeft dan niet een lastpost te zijn maar het kan wel zo ervaren worden. In een relatie moet je er ook voor elkaar kunnen zijn als het met een van de twee of met beiden even wat minder gaat.
pi_219568434
Het 'probleem' lost zich vanzelf op. Westerlingen met moderne ideeën krijgen steeds minder kinderen en andere culturen fokken rustig door. Over 100 jaar zijn er geen Debbies meer.
Pecunia non olet
pi_219568435
Ik snap niet waarom mensen zo hun best doen om een wig te drijven in de relaties tussen man en vrouw.
Er wordt een maatschappij van snowflakes gekweekt die niks kunnen behalve zeiken en afgeven op anderen.
Als ze een paar overuren hebben gemaakt moeten ze op retraite en alles moet gaan zoals hun willen.
Zou het te maken hebben met de toename van psychische problemen?
https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/psychische-gezondheid-ggz/
quote:
Het percentage volwassen Nederlanders (18-64 jaar) met een psychische aandoening in de afgelopen 12 maanden is in de afgelopen 12 jaar fors toegenomen. Namelijk van 17% in 2007-2009 (NEMESIS-2) naar ruim een kwart (26%) in 2019-2022 (NEMESIS-3).

De toename is goed zichtbaar bij stemmings- en angststoornissen. Zo had in 2007-2009 6% een stemmingsstoornis in de afgelopen 12 maanden, in 2019-2022 was dit bijna verdubbeld naar 11%.
pi_219568437
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:36 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.ad.nl/mezza/d(...)nd-in-hand~aaf81f1d/

Ik zie dat Sander Westerveld ook cucked is door dit huppelkutje _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is dus een paar jaar geleden verkracht en nu schrijft ze columns over hoe kut mannen wel niet zijn. Oke dan.
blablablabla
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:45:52 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568440
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vriendin van me en haar man werkten allebei 4 dagen na de geboorte van hun eerste kind. Toen ze samen bij het consultatiebureau kwamen, werd hij gecomplimenteerd dat hij een dag minder was gaan werken, maar werd haar gezegd dat het toch jammer was dat ze vier dagen bleef werken of of het voor het kind niet fijner was als ze er drie van maakte.
Werkelijk? Wat een idiotie... Oude garde verpleegkundige?

Ik had een collega die vroeg in de jaren '90 nog uitgekafferd werd door een achtergebleven kinderarts dat hun kind autistisch was geworden omdat zij werkte. Nu wist ze zelf ergens echt wel dat dat nergens op sloeg, maar het heeft haar heel lang achtervolgd. Pas toen haar man haar attent maakte op het feit dat hij ook werkte en dat hij toch ook niet aangekeken werd daarop kon ze het loslaten.
pi_219568450
We gaan uitsterven :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:49:05 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leer ze kritisch nadenken en stel kritische vragen.

Natuurlijk gaat dat niet altijd goed, maar als ouder de handen in de lucht gooien en de schuld geven aan SM vind ik wat kort door de bocht.
Ik denk dat weinig ouders de handen in de lucht gooien.
Had laatste een mooie in mijn familie in de familie-app. Neefje van 11 had in zijn bio met emoticons "aubergine + perzik = baby" staan ineens. Die groepsapp is niet heel actief, maar toen mijn dochter erin keek en zei van "Heu, Pietje heeft echt een rare bio" was het al verdwenen toen wij gingen kijken. Ouders zaten er dus prima op _O_
pi_219568465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
[..]
"kamerplant met een rijbewijs’ - weinig functies, veel onderhoud" dekt het wel.

Mannen worden steeds toxischer. Praten over gevoelens doen ze niet meer, want Andrew Tate vindt dat niet mannelijk genoeg. En huishoudelijke taken ook niet. Veel willen een werkster i.p.v. een gelijkwaardige partner. Er groeit echt een ongezonde kloof tussen mannen en vrouwen.
Prima toch? Komen er vanzelf minder mensen op deze aardkloot, de natuur regelt het wel!
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:53:22 #238
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219568491
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vraag mij werkelijk af of die echt bestaat. Bij de NOS was er ooit een item over en zelfde de gozertjes die hem volgden namen hem nauwelijks serieus met zijn vrouwenhaat.
Zoals ik al zei kom je zijn gedachtegoed, en erger, best veel tegen op social media. Misschien zijn sommigen trolls, maar zeker niet allemaal. Denk ook maar aan incels op besloten fora.
quote:
Debby daarentegen krijgt de handen op elkaar in vele groepen.
Is dat zo? Waarom denk je dat?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219568516
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:57 schreef C64 het volgende:
ZIe je wel. We hadden vrouwen nooit moeten laten autorijden. Nu zijn we overbodig.
Tot er weer eentje de gracht in rijdt althans. Of als ze op straat lastig gevallen wordt door een importmisogyn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom misandrie zo hip is vandaag? Is feminisme echt zo laag geworden dat het gewoon mannenhaat is?
Deels. Ik denk dat enerzijds een probleem met mensen die zich identificeren als progressief in het algemeen is. Het is nooit genoeg, want dan ben je niet progressief meer, ze zijn een beetje de jaren 70 dunnetjes aan het overdoen om maar een (makkelijke) strijd te hebben.

Anderzijds valt gelijkheid voor de meeste vrouwen gewoon vies tegen. Leuk als je een hele interessante baan hebt maar minder leuk als je primair voor het geld werkt en dat ook zo ervaart, terwijl vrouwen gemiddeld ook gewoon wat minder energie hebben. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219568528
Het is ontzettend makkelijk om vanuit een mannelijk blikveld een zelfde kritisch komische column te schrijven over de hedendaagse vrouw.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:58:04 #241
pi_219568532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo is dat altijd een angst en argument? Ben het eens dat die gast doodgezwegen moet worden maar dat ter zijde.

Die pratende eend bereikt een publiek, maar dat doen legio vrouwen met een bepaalde kijk op mannen ook. Zat influencers die daar ook in het verkeerde voorbeeld geven. Hoe vaak wordt er niet direct aan meiden verteld door hun eigen moeder dat ze een rijke vent moeten zoeken, of via een ander dat het leuk is emotionele spelletjes te spelen in relaties om de aandacht van mannen te krijgen?

Influencers zitten langs alle wegen. Niet alleen die van die kneus tate
Ik noem hem omdat hij bekend is, maar er zijn meer namen en communities. Die anti-manneninfluencers, geloof me ik moet er niks van hebben, maar er komt gewoonlijk geen geweld uit voort.

Maar ik besef dat we nu alsnog zitten te discussiëren over wie het gemeenst is. Daar gaat het mij niet om. We moeten elkaar meer waarderen en vrij laten en niet in het narratief trappen dat het ene geslacht in dienst is van het andere. Doet iemand dat wel, trap dan niet in de rage bait maar wees beter. :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:59:47 #242
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219568543
quote:
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde.
Dit klopt natuur niet, het is op basis van hersenscans vrij makkelijk te onderscheiden of het om mannen- of vrouwenhersens gaat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219568559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit klopt natuur niet, het is op basis van hersenscans vrij makkelijk te onderscheiden of het om mannen- of vrouwenhersens gaat.
Er klopt wel meer niet in heel die column. Maar in dergelijke “anti-mannen”community’s doet de waarheid ook niet persé ter zake.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:04:27 #245
pi_219568585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze is dus een paar jaar geleden verkracht en nu schrijft ze columns over hoe kut mannen wel niet zijn. Oke dan.
Zo'n traumatische ervaring kan een mens veranderen. Wat erg voor haar.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:04:48 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Behalve in geval van neurodivergentie, uiteraard. Genderdysforie bijvoorbeeld en dan zitten er nog een heleboel grijstinten tussen.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:05:38 #247
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219568592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Behalve in geval van neurodivergentie, uiteraard. Genderdysforie bijvoorbeeld en dan zitten er nog een heleboel grijstinten tussen.
Dat is een dergelijk klein percentage dat het niet erg relevant is voor dergelijke onderzoeken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:07:38 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568601
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ontzettend makkelijk om vanuit een mannelijk blikveld een zelfde kritisch komische column te schrijven over de hedendaagse vrouw.
Zoals die over deeltijdprinsesjes?
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:08:08 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219568603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is een dergelijk klein percentage dat het niet erg relevant is voor dergelijke onderzoeken.
Volgens mij is minstens 10% van de bevolking neurodivergent, maar okay.
pi_219568614
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh ja, maar omgekeerd hardstikke moeilijk omdat vrouwen geen humor hebben natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')