SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Hoe komen die nu daar? En kan Oekraïne die zelf niet beter gebruiken?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:13 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraiense T84 Oplot tanks vanochtend in actie voor de Thaise landmacht vs Cambodja
Voor de oorlog verkocht?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe komen die nu daar? En kan Oekraïne die zelf niet beter gebruiken?
Nou, hier vliegen ze steeds op maandagochtend tussen 11 en 12 uur over, vanaf de vliegbasis Leeuwarden. Ik hoef dan geen telefoongesprek te voeren, zo'n lawaai.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon redelijk dichtbij Gilze-Rijen (en precies in het verlengde van één van de startbanen) en daar hebben ze deze tijd oefeningen met F-35's kennelijk. Wel tof geluid!![]()
https://www.omroepbrabant(...)r-meer-herrie-zorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 Oekraiense soldaten van de 67e brigade nemen 6 russen gevangen.
Waarover nu weer?quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:51 schreef skysherrif het volgende:
Overigens heeft Trump zojuist weer een bizar interview gegeven.
Dat Oekraine nu verkiezingen moet houden, dat de Russen de kaarten hebben, zelensky die onbeleefd naar Putin zou zijn geweest en nog wat moddergegooi naar de NAVO en EUquote:
Meh, die debiele shit ga ik niet kijkenquote:Op dinsdag 9 december 2025 12:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat Oekraine nu verkiezingen moet houden, dat de Russen de kaarten hebben, zelensky die onbeleefd naar Putin zou zijn geweest en nog wat moddergegooi naar de NAVO en EU
Bekijk deze YouTube-video
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.155mm voltreffer
Hoe zo "natuurlijk niet" op mijn vraag of de F16's mogelijk zijn uitgeschakeld ?quote:Op maandag 8 december 2025 22:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, waarom stel je zo'n vraag?
Ze hebben net nog een update gehad, waardoor ze meer Air to Air raketten kunnen dragen.
Omdat het er op lijkt dat ze die verstandig gebruiken. Zijn er al wel een paar gesneuveld maar daar kan onze huisexpert @PluggieOD meer over melden.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe zo "natuurlijk niet" op mijn vraag of de F16's mogelijk zijn uitgeschakeld ?
Ik zou willen weten zo ja, wat die F16's daar zo ja nog doen. Volstrekt legitime lijkt mij. Dat er een systeemupdate is, zegt mij niets over hun gebruik (aldaar). Er wordt wel van alles geroepen over drones, raketten en afweer, maar bmw niets over F16's en hun acties.
quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:48 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 Oekraiense soldaten van de 67e brigade nemen 6 russen gevangen.
Diep in Russisch gecontroleerd gebied, er is schijnbaar ook een video hierna waar de Russen dit beschieten met artillerie inlcusief hun eigen troepen.
Toch vrij gek om te vragen of alle F16s zijn uitgeschakeld?quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe zo "natuurlijk niet" op mijn vraag of de F16's mogelijk zijn uitgeschakeld ?
Ik zou willen weten zo ja, wat die F16's daar zo ja nog doen. Volstrekt legitime lijkt mij. Dat er een systeemupdate is, zegt mij niets over hun gebruik (aldaar). Er wordt wel van alles geroepen over drones, raketten en afweer, maar bmw niets over F16's en hun acties.
Ik denk dat men deze route bewandeld omdat het makkelijker is concessies af te dwingen van de Oekraïners dan van de Russen. Of dat laatste stuk Donbas nu Russisch of Oekraïns is maakt voor de VS niet uit.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:10 schreef RotatoR het volgende:
Trump is dus weer terug bij het opdreunen van russische talking points. Waarschijnlijk is de realisatie ingedaald dat zijn amateuristische onderhandelaars geen enkele concessie krijgen van de russische veteranen.
Denk dat er wel enigszins pariteit is ontstaan dat we daarom er weinig meer van horen. Zelfde als HIMARS e.d.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch vrij gek om te vragen of alle F16s zijn uitgeschakeld?
Naar mijn weten zijn er inmiddels 4 vernietigd. De meeste tijdens het afweren van luchtaanvallen, waar ze ook het meest voor worden ingezet.
Die hele pleurisbende gaat daar echt een keer imploderen. De lange termijn schade die Trump veroorzaakt begint aanzienlijke vormen aan te nemen. Plus dat ie straks alleen nog maar foute vriendjes zoals Putin over heeft...quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat Oekraine nu verkiezingen moet houden, dat de Russen de kaarten hebben, zelensky die onbeleefd naar Putin zou zijn geweest en nog wat moddergegooi naar de NAVO en EU
Bekijk deze YouTube-video
Ja ik denk dat de landen die de F-16s hebben gedoneerd ook echt de meest strenge opsec regels hebben geeist over de F-16s en je ze daarom ook amper ziet of iets over hoort, net als HIMARS idd.quote:
Hopelijk bespoedigt dit het vredesproces.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:53 schreef Scjvb het volgende:
Trump aan het woord: Trump voert druk op Oekraïne op om concessies te doen
© https://www.msn.com/nl-nl(...)5bceb3b2574606e&ei=9
Hoewel dit bericht misschien reeds gepost is, is het belangrijk geworden om niet uit het oog te verliezen dat noodzakelijke concessies helaas steeds dichterbij komen.
[ afbeelding ]
Omdat hij aan het einde van de dag voor dezelfde werkgever werkt als zijn voorganger. Hij is slechts een ander smaakje in dezelfde gifbeker.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die hele pleurisbende gaat daar echt een keer imploderen. De lange termijn schade die Trump veroorzaakt begint aanzienlijke vormen aan te nemen. Plus dat ie straks alleen nog maar foute vriendjes zoals Putin over heeft...
Dat de CIA hem nog niet omgelegd heeft
Voor dat laatste: daarom moet hier inderdaad maar snel een eind aan komen!quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk bespoedigt dit het vredesproces.
Oorlog is zo 2022.
Ja. En met de komst van Kerst en de geboorte van Christus is daar zeker kans op.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Voor dat laatste: daarom moet hier inderdaad maar snel een eind aan komen!
Lachwekkend dit.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:53 schreef Scjvb het volgende:
Trump aan het woord: Trump voert druk op Oekraïne op om concessies te doen
© https://www.msn.com/nl-nl(...)5bceb3b2574606e&ei=9
Hoewel dit bericht misschien reeds gepost is, is het belangrijk geworden om niet uit het oog te verliezen dat noodzakelijke concessies helaas steeds dichterbij komen.
[ afbeelding ]
Niemand zal de illusie koesteren dat alles straks binnen één etmaal gebeurt hoor en vrede een feit is.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lachwekkend dit.
Welke concessies gaat Rusland doen?
Je bedoelt hoe de twee schurken, Poetin en Trump, de buit gaan verdelen?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:32 schreef Scjvb het volgende:
Het een en ander zou dan kunnen worden uitgewerkt.
Dus we kunnen de vraag herhalen:quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:32 schreef Scjvb het volgende:
Bouwen aan vrede moet vaak van twee of meerdere kanten komen.
quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat het vasthouden aan de huidige grenzen van de Donbas (de frontlinie) wel een mooie concessie, ten opzichte van de vorige onderhandelingspositie, zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lachwekkend dit.
Mogelijk toch ook weer iets met ''eerst het zuur, dan het zoet!''quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus we kunnen de vraag herhalen:
[..]
Wow. Zou het echt zo simpel zijn?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:56 schreef nattermann het volgende:
Vrede kan er morgen al zijn als moorddadige dictator en oorlogscrimineel Putin zijn troepen terugroept.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
We weten al precies wat er in het vat zit met Rusland, dat nog niet zo lang geleden zich verbonden heeft aan een verdrag om de grenzen van Oekraïne te respecteren en veiligheidsgaranties te verstrekken in ruil voor atoomwapens.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:04 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Mogelijk toch ook weer iets met ''eerst het zuur, dan het zoet!''![]()
Toegegeven, dat weet men inderdaad nog niet heel goed van Rusland qua concessies. Maar de 'sprong in het diepe' zou daartoe eerst genomen moeten worden om te zien wat er in het vat zit om vrede te bereiken, en waaraan duidelijk óók de EU zou moeten meewerken en bijdragen.
Maar wanneer belangrijke concessies plaatsvinden, welke van dien aard zijn dat deze ook redelijk in het voordeel van de Russen zullen liggen, dan zou dit best kunnen resulteren in een gunstige wederreactie van hen.
So don't shoot the messenger please, want het is maar 'n idee hoor!
bron? vgm is het 50/50quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:57 schreef BlaZ het volgende:
Seversk zou overigens zopas, na jaren strijd, volledig ingenomen zijn.
quote:
quote:🇷🇺⚔️🇺🇦De verdediging van de vijand is ingestort! Het Russische leger voltooit de nederlaag van de Oekraïense strijdkrachten in Seversk!
▪️Een van de machtigste versterkingen van de Oekraïense strijdkrachten in de Donbas staat op instorten. Russische troepen braken eerst door de vijandelijke verdediging in het centrum van Seversk, staken vervolgens de Bachmutka-rivier over en namen verschillende versterkingen van de Oekraïense strijdkrachten in het bebouwde gebied in het westelijke deel van de stad in. De vijand heeft nog maar een paar straten over. ▪️Oekraïense militaire analisten erkennen met vertraging de successen van de Russische strijdkrachten:
➖"In Seversk hebben Russische troepen de oostelijke en centrale delen van de stad ingenomen. Er wordt gevochten langs en ten westen van de spoorlijn. De vijand probeert ook de Bachmutka-rivier over te steken en posities in te nemen in woonwijken", schrijven vijandelijke bronnen, die de successen van onze troepen bagatelliseren. ▪️Gisteren werd gemeld dat onze soldaten de Russische vlag en de banier van het Platov-regiment in het stadscentrum boven een school hebben gehesen.
▪️Het gebied waar de afgelopen dagen is opgerukt, is tot 5 vierkante kilometer groot.
⚠️Abonneer je op RV: MAX (https://max.ru/RVvoenkor) | t.me/RVvoenkor
ja ze hebben zeker posities in de stad maar zoals de post ook zegt, nog niet helemaal ingenomen.quote:
Die staat in Yekaterinburg.quote:
Volgens mij ja en 60/40 kan ook natuurlijk. Hoe de situatie op de grond daar precies weet sowieso niemand, maar heel Siversk lijkt iig nog niet gevallen ( al is dat een kwestie van tijd)quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat betekent vgm?
Volgens mij?
Dan is het vgm 60/40 in het voordeel van de Russen.
Het was een terechte vraag, waarom niet? , of en zo ja die F16ś nog wat deden.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch vrij gek om te vragen of alle F16s zijn uitgeschakeld?
Naar mijn weten zijn er inmiddels 4 vernietigd. De meeste tijdens het afweren van luchtaanvallen, waar ze ook het meest voor worden ingezet.
Alleen als ze levensmoe zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:15 schreef Vallon het volgende:
Of vliegen de Russen niet met hun jets boven Oekraïne ?
Nee, want dan worden ze de lucht uit geschoten. Zelfde geldt voor Rusland. Die gaan ook niet naar Kiev vliegen met een straaljager. Van een afstandje een raket schieten of raketten de lucht uit schieten is wat ze met die F16's doen, maar echt offensieve dingen gaat niet echt. Zoals ik zei, volgens mij geldt voor heel veel dingen dat er pariteit heerst en dat de effecten elkaar opheffen. Wat overblijft is de vleesmolen en de drone nachtmerrie aan het front.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:15 schreef Vallon het volgende:
Wat mij even bezighoud, dat "we" wat regelmatig vernemen van gond/frontoorlog en drone/afweer maar bmw nauwelijks iets over de jets. Jets die wmb dan ook best heel goed gebruikt zouden kunnen worden voor de DonBas of zelfs in Rusland zelf.
Offensieve dingen kunnen prima. Mondjesmaat.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:21 schreef Discombobulate het volgende:
Van een afstandje een raket schieten of raketten de lucht uit schieten is wat ze met die F16's doen, maar echt offensieve dingen gaat niet echt.
Nog een paar straten inderdaad.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ja ze hebben zeker posities in de stad maar zoals de post ook zegt, nog niet helemaal ingenomen.
Zou het beperkt noemen. Prima en mondjesmaat is een beetje een tegenstelling.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:30 schreef ExTec het volgende:
Offensieve dingen kunnen prima. Mondjesmaat.
Zelenksy also said that he has asked parliamentarians to prepare proposals for legislative changes in order to hold elections during a state of war.quote:“Since the US President is raising this issue today, I will answer briefly - I am ready for elections. Moreover, I am now asking the US to help me, possibly together with European colleagues, to ensure security for the elections, and then in the next 60-90 days, Ukraine will be ready to hold elections,” the president said.
mooiquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:51 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-bemanning-omgekomen
![]()
Werd nodig tijd.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zelenksy also said that he has asked parliamentarians to prepare proposals for legislative changes in order to hold elections during a state of war.
Denk je dat er een significant andere verkiezingsuitslag zal komen?quote:
Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als poppetje Zelensky weg is.quote:
Nee, zeker niet. Kan best hoor dat ie weer zou winnen, maar hij is echt niet overal populair dat ie met 80-90% zou winnen. Ook corruptie blijft een grote smet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Denk je dat er een significant andere verkiezingsuitslag zal komen?
Dunkt me dat Ruslands SMO Zelensky en co alleen maar populairder heeft gemaakt
Wie heeft het daar over dan? Alleen mensen zoals Willem Engel en Ab Gietelink.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als poppetje Zelensky weg is.
Dan kunnen ze het niet meer over piemelpiano's, gouden toiletten en God mag weten wat voor onzinnige bagger nog meer hebben
Denk niet dat hij nog een keer meedoet tbhquote:Op dinsdag 9 december 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Misschien, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom ook stemmen gaat halen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Onzinnige bagger zoals hardnekkige corruptie?quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren als poppetje Zelensky weg is.
Dan kunnen ze het niet meer over piemelpiano's, gouden toiletten en God mag weten wat voor onzinnige bagger nog meer hebben
Hier gaat alles op zijn langzaamst.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:16 schreef capricia het volgende:
Wel knap binnen 60/90 dagen verkiezingen. Terwijl er oorlog is.
Hier duurt het normaal in vredestijd meer dan 4 maanden.
Ja.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier gaat alles op zijn langzaamst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |