abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219453393
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
We moeten genieten; van het weekend, van vrijheid, van vakanties. ‘s avonds de rust van je naasten.
Want iedereen voelt wel aan zijn water, het wordt oorlog helaas. Hier in Europa.
Maar hoe kut dat ook is en hoeveel mensen er zullen overlijden. Na een oorlog bloeit alles op.
Gooi je connecties maar alvast in de spoiler.
  dinsdag 9 december 2025 @ 23:30:05 #127
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219453417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een grote oorlog nu is de demografische doodsteek
Daarna heb je weer een baby boom.
  dinsdag 9 december 2025 @ 23:36:36 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219453434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 12:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat Oekraine nu verkiezingen moet houden, dat de Russen de kaarten hebben, zelensky die onbeleefd naar Putin zou zijn geweest en nog wat moddergegooi naar de NAVO en EU

https:\//www.youtube.com/watch?v=rVV1tbNZf_A
Te bezopen voor woorden om verkiezingen te houden terwlijl het land in een oorlog is geduwd en dus niet alle burgers, inclusief die van de geannexeerde Krim en DonBas, dus sws in vrijheid kunnen stemmen. Los daarvan kan imo de grondwet niet veranderd worden, die juist ter bescherming van dat gegeven een voorbehoud heeft wanneer er oorlog woedt.

Trump houdt er nu wel heel erge autocratische gedachten op na (die hem door Putin zijn ingesproken).

Ik kan mij niet goed voorstellen dat een democratische gevestigde regering in Oekraïne daarmee akkoord zou gaan.
Wat dan in de gedachten van Trump en Putin overblijft, is dat Zelensky blijft waar die is en ze opnieuw in de open wond gaan drukken dat hij fout is. Dit zonder te onderkennen dat Rusland het soevereine Oekraïne is binnengevallen.

Maar goed, het enige dat hier kan voor de bühne, is het "spelletje" spelen dat het parlement van Oekraïne, het voorstel in meerderheid verwerpt omdat het de grondwet niet (zomaar) kan veranderen. Trump kan dat verteld worden dat net als zijn grondwet, ook grondwetten elders niet vanwege repressie kunnen worden verworpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219453488
quote:
In bijna vier jaar tijd hebben Russische militairen die terugkeerden van het front in Oekraïne ruim 500 mensen gedood en honderden anderen zwaar mishandeld in Rusland. In totaal zijn er ruim duizend slachtoffers, concludeert het onafhankelijk Russische nieuwsmedium Verstka. De onderzoekers schetsten een gitzwart beeld op basis van honderden gerechtelijke uitspraken.

Het gaat om militairen die na hun verlof, gratie of door verwondingen zijn teruggekeerd naar de maatschappij. In sommige gevallen zat hun contracttermijn erop of zijn ze na ontslag teruggekeerd van het front.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)ijd-honderden-russen

En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219453509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 23:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Te bezopen voor woorden om verkiezingen te houden terwlijl het land in een oorlog is geduwd en dus niet alle burgers, inclusief die van de geannexeerde Krim en DonBas, dus sws in vrijheid kunnen stemmen. Los daarvan kan imo de grondwet niet veranderd worden, die juist ter bescherming van dat gegeven een voorbehoud heeft wanneer er oorlog woedt.

Trump houdt er nu wel heel erge autocratische gedachten op na (die hem door Putin zijn ingesproken).

Ik kan mij niet goed voorstellen dat een democratische gevestigde regering in Oekraïne daarmee akkoord zou gaan.
Wat dan in de gedachten van Trump en Putin overblijft, is dat Zelensky blijft waar die is en ze opnieuw in de open wond gaan drukken dat hij fout is. Dit zonder te onderkennen dat Rusland het soevereine Oekraïne is binnengevallen.

Maar goed, het enige dat hier kan voor de bühne, is het "spelletje" spelen dat het parlement van Oekraïne, het voorstel in meerderheid verwerpt omdat het de grondwet niet (zomaar) kan veranderen. Trump kan dat verteld worden dat net als zijn grondwet, ook grondwetten elders niet vanwege repressie kunnen worden verworpen.
Oude handtekening ongedaan maken met nieuwe handtekening is de realiteit van vandaag de dag vrees ik.
pi_219453510
quote:
Verreweg de meesten zitten nog in Oekraine, levend of dood.
pi_219453515
russen die elkaar doden, een win-win situatie
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219453561
twitter

(maar sudanees vliegtuig met sudanese piloten)

[ Bericht 3% gewijzigd door skysherrif op 10-12-2025 01:05:32 ]
  woensdag 10 december 2025 @ 01:05:58 #134
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219453573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 00:56 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

niet de beste dag voor Russische militaire vrachtvliegtuigen
Nieuws van november.

Fascinerend dat je hier in trapt overigens.

Was ook geen Russische militaire kist.

EX- geregistreerde Kyrgystan kist vliegend voor New Way Cargo.
pi_219453641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 01:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nieuws van november.

Fascinerend dat je hier in trapt overigens.

Was ook geen Russische militaire kist.

EX- geregistreerde Kyrgystan kist vliegend voor New Way Cargo.
Nee het is een paar uur geleden weer gebeurd. Waar trap ik dan in, immers post ik er zelf bij dat het hier gaat om een Sudanees vliegtuig in dit specifieke geval.

Daarnaast hebben ze het over het vorige geval over een russische crew niet een russisch vliegtuig.

[ Bericht 6% gewijzigd door skysherrif op 10-12-2025 02:37:39 ]
pi_219453666
twitter

:')
pi_219453901
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 02:29 schreef skysherrif het volgende:
Waar trap ik dan in, immers post ik er zelf bij dat het hier gaat om een Sudanees vliegtuig in dit specifieke geval.
Maar heeft niets met dit topic te maken natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 10 december 2025 @ 07:56:57 #138
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219454045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 07:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar heeft niets met dit topic te maken natuurlijk.
Tekst is ook snel veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')