Een NAVO dat wordt gedomineerd door Frankrijk en Duitsland, daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op maandag 8 december 2025 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
We moeten het falen van de EU niet telkens gaan belonen met meer macht. Richt gewoon een soort navo minus de VS op waar Oekraïne lid van mag worden. Een navo van de willing. Dat is voldoende. Als orban tegen is dan wordt hij geen lid.
Maar niet meer macht naar de EU. Dat is catastrofaal
Slechte voorstelling dit.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:06 schreef Idisrom het volgende:
Zelensky is het nu wel een beetje zat, dat geleuter van de zogenaamde Europese Grote Drie.
Bekijk deze YouTube-video
En Merz en Macron hebben blijkbaar geen andere dingen te doen.
EU had het inatief zelf moeten nemen ipv achter de feiten aanlopen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:19 schreef KareldeStoute het volgende:
Gut, de Poetin- en Trump-bewonderaars hier zijn tegen een sterke EU. Je verwacht het niet…
Oh, zeker. Maar als ze dat hadden gedaan waren dezelfde types boos geweestquote:Op dinsdag 9 december 2025 07:31 schreef descon het volgende:
[..]
EU had het inatief zelf moeten nemen ipv achter de feiten aanlopen.
Altijd wat te zeiken die lui. De vijfde colonne.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, zeker. Maar als ze dat hadden gedaan waren dezelfde types boos geweest
Daar soorteert hij op voor, geef ik hem geen ongelijk in.quote:Op dinsdag 9 december 2025 07:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij waarschuwt ook dat alleen Europese landen — zonder de VS — geen voldoende veiligheidsgaranties kunnen bieden: “Security guarantees without America are not real security guarantees.” 
Die worden beperkt gebruikt omdat ze zo uit de lucht geschoten worden als ze te dichtbij komen. Ook die dingen zitten in een patstelling.quote:Op maandag 8 december 2025 22:21 schreef Vallon het volgende:
Is er al/ergens iets bekend wat de F16's doen in/voor Oekraïne ?
Of zijn die inmiddels allemaal uitschakeld ?
Hoorde het ook, rond 19 uur, stuk of 3 achter elkaar. Wat een kabaal, niet normaal. Onzichtbaar op de radar, maar je hoort ze wel aankomenquote:Op maandag 8 december 2025 21:20 schreef xpompompomx het volgende:
(Off topic)
Oeh, er vlogen hier net JSF's over! Leuk geluid maken die
Ik woon redelijk dichtbij Gilze-Rijen (en precies in het verlengde van één van de startbanen) en daar hebben ze deze tijd oefeningen met F-35's kennelijk. Wel tof geluid!quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:17 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoorde het ook, rond 19 uur, stuk of 3 achter elkaar. Wat een kabaal, niet normaal. Onzichtbaar op de radar, maar je hoort ze wel aankomen
Tilburg-West hier. Buurman!quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon redelijk dichtbij Gilze-Rijen (en precies in het verlengde van één van de startbanen) en daar hebben ze deze tijd oefeningen met F-35's kennelijk. Wel tof geluid!![]()
https://www.omroepbrabant(...)r-meer-herrie-zorgen
19:15LT 4x F-35 arr from EHVK (METAL/ANVIL)quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon redelijk dichtbij Gilze-Rijen (en precies in het verlengde van één van de startbanen) en daar hebben ze deze tijd oefeningen met F-35's kennelijk. Wel tof geluid!![]()
https://www.omroepbrabant(...)r-meer-herrie-zorgen
Kist van Tver.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:40 schreef skysherrif het volgende:
Russisch AN-22 vliegtuig van hun ministerie van defensie is neergestort rond Moskou. Er waren 7 mensen in het vliegtuig.
[ afbeelding ]
Deze dus, die ik nog niet kende:quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:49 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
19:15LT 4x F-35 arr from EHVK (METAL/ANVIL)
21:15LT 1x F-35 mission
21:30LT 2x F-35 mission
22:40LT recovery F-35's (TIGER/HAMMER)
D-IBMT deed ook mee. Toekomstige KMAR kist.
Zag vorige week een AN-124 vliegen (hee welk vliegtuig is dat? -Kijkt op flightrader24). Niet neergestort gelukkig.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:40 schreef skysherrif het volgende:
Russisch AN-22 vliegtuig van hun ministerie van defensie is neergestort rond Moskou. Er waren 7 mensen in het vliegtuig.
[ afbeelding ]
An-22 is de oudste meuk die ze hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:48 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens de Russen is iedereen omgekomen, benieuwd wat of wie vervoerd werd, AN-22 is niet zomaar een vliegtuig.
De eerste vliegt al een jaar vanaf Gilze. Dit is de tweede.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze dus, die ik nog niet kende:
[ afbeelding ]
Met interessante bobbel onder de neus.
Maar dat maakt het (imo) juist speciaal dit is misschien de laatste die operational is in Rusland en lijkt me dat ze die niet zomaar vliegen. Ondanks dat het outdated is blijft het 1 van de grootste turboprops ter wereld.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:02 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
An-22 is de oudste meuk die ze hebben.
Vliegen er nog 1 of 2 van. Nu 1 minder schijnbaar.
[..]
De eerste vliegt al een jaar vanaf Gilze. Dit is de tweede.
UR-82029quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag vorige week een AN-124 vliegen (hee welk vliegtuig is dat? -Kijkt op flightrader24). Niet neergestort gelukkig.
Die vliegt gewoon af en toe missies. Doettie al tientallen jaren. Nu deed.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar dat maakt het (imo) juist speciaal dit is misschien de laatste die operational is in Rusland en lijkt me dat ze die niet zomaar vliegen. Ondanks dat het outdated is blijft het 1 van de grootste turboprops ter wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |