Wat waren die doelstellingen?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Heeft Rusland dan de meeste van haar doelstellingen behaald met deze oorlog?
Welke doelstellingen? Die van 2014, 2022, 2025, vorige week, gisteren?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Vraag:
Als Rusland grofweg de donbas in handen krijgt maar Oekraine in ruil daarvoor heel stevige op papier gezette veiligheidsgaranties van Amerika/Navo/EU krijgt. Rusland sanctievermindering krijgt van de VS (ongeveer pre 2022 niveau) maar sterke sancties van de EU blijven, inclusief op olie/gas.
Zonder Odessa? Ik denk niet dat ze dit aan het thuisfront verkocht krijgen zonder dat er iets blijft broeien. Dit is wat uiteindelijk uitmaakt.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Vraag:
Als Rusland grofweg de donbas in handen krijgt maar Oekraine in ruil daarvoor heel stevige op papier gezette veiligheidsgaranties van Amerika/Navo/EU krijgt. Rusland sanctievermindering krijgt van de VS (ongeveer pre 2022 niveau) maar sterke sancties van de EU blijven, inclusief op olie/gas.
Ik denk het niet. Het doel lijkt me dat er een pro-russisch puppet regime komt.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Vraag:
Donbas zou in dat geval gelukt zijn toch, de rest niet inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat waren die doelstellingen?
Demilitariseren van oekraine? Denazificeren van oekraine? Donbas bevrijden? Oprukkende NAVO een halt toeroepen?
Dan hebben ze er 0 behaald.
Odessa zijn ze in dit temp nog lang niet dus dat is niet reel voor de komende jaren. Maar wat zou er dan gebeure nals hij het niet aan thuisfront verkocht kan krijgen?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:14 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Zonder Odessa? Ik denk niet dat ze dit aan het thuisfront verkocht krijgen zonder dat er iets blijft broeien. Dit is wat uiteindelijk uitmaakt.
De kans dat er een veel grotere hardliner aan het roer komt na Zelensky ipv een kremlin puppet lijkt me veel groter.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het doel lijkt me dat er een pro-russisch puppet regime komt.
Als rusland dat niet voor elkaar krijgt met eventuele nieuwe verkiezingen dan lijkt me een nieuwe invasie een zekerheid.
Geen idee. Kan alle kanten op. Van opgeven tot nog harder proberen met wellicht een volledige mobilisatie. Maar dit is enkel een probleem wanneer ze de aanval stoppen.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Odessa zijn ze in dit temp nog lang niet dus dat is niet reel voor de komende jaren. Maar wat zou er dan gebeure nals hij het niet aan thuisfront verkocht kan krijgen?
[..]
Zijn die doelstellingen ooit geformuleerd?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Vraag:
Dat niet, maar dat zit ook een beetje in de vraag verpakt, wat je denkt dat hun doelstellingen waren en of ze deze nu bereikt hebben.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn die doelstellingen ooit geformuleerd?
Verschillende doelen meermaals over een periodequote:Op woensdag 10 december 2025 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn die doelstellingen ooit geformuleerd?
Ik denk dat het overkoepelende doel was om Oekraïne uit de navo/EU invloedssfeer te houden en zo te voorkomen dat er navo-tanks dicht bij Moskou gestationeerd zouden worden zonder natuurlijke barrière er tussen. De enige barrière die Rusland kent is afstand an sich.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat niet, maar dat zit ook een beetje in de vraag verpakt, wat je denkt dat hun doelstellingen waren en of ze deze nu bereikt hebben.
Misschien moet je eens leren wat minder hoog van de toren te blazen.. Die theorie kwam namelijk gewoon van piloot die zowel op de DC10 als MD11 gevlogen had. Zijn verhaal zeer goed onderbouwde en dit als één van de opties gaf. Iets met geen tunnelvisie direct na een ongeluk, want dat heeft al tig keer verkeerd uitgepakt.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:36 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zegt de man die vogels in de motor had verzonnen.
Je zat werkelijk met alles fout.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misschien moet je eens leren wat minder hoog van de toren te blazen.. Die theorie kwam namelijk gewoon van piloot die zowel op de DC10 als MD11 gevlogen had. Zijn verhaal zeer goed onderbouwde en dit als één van de opties gaf. Iets met geen tunnelvisie direct na een ongeluk, want dat heeft al tig keer verkeerd uitgepakt.
Any off-topc. Kap iig met je belerende toontje als iemand een andere mening heeft of een miniscuul foutje maakt in een opmerking.
De jure Donbas en de Krim toe-eigenen is wel een vinkje waard. Westen verdelen en destabiliseren, ook een vinkje. Of in elk geval een mooie bijkomstigheid .quote:Op woensdag 10 december 2025 17:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het overkoepelende doel was om Oekraïne uit de navo/EU invloedssfeer te houden en zo te voorkomen dat er navo-tanks dicht bij Moskou gestationeerd zouden worden zonder natuurlijke barrière er tussen. De enige barrière die Rusland kent is afstand an sich.
Wat dat betreft is hun doelstelling niet behaald, want juist door deze oorlog is Oekraïne alleen maar -veel- dichter richting navo en eu gekomen.
Vergeet niet dat Zelensky, in tegenstelling tot Poroshenko, eigenlijk helemaal niet ant-Russisch was en voor Oekraïne een eigen plaatsje tussen oost en west in zag. Nu is dat allemaal anders natuurlijk.
Dus nee… alhoewel Putin het ongetwijfeld als een overwinning zal verkopen is het dat dus juist niet.
Putin dacht een makkelijke aan Zelensky te hebben, dat viel tegen tijdens een van de eerste ontmoetingen van beide. Las een stuk waar de schrijver zelfs zover ging dat Zelensky tijdens een van die gesprekken; Putin onbedoeld had beledigd omdat ie niet mee ging in de praatjes van Putin.. En dat zou meteen het echt zaadje voor dit conflict te zijn ik.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:37 schreef LXIV het volgende:
Vergeet niet dat Zelensky, in tegenstelling tot Poroshenko, eigenlijk helemaal niet ant-Russisch was en voor Oekraïne een eigen plaatsje tussen oost en west in zag. Nu is dat allemaal anders natuurlijk.
Ben jij een kloon van Ludo ofzo? Of zijn broertje?? Die wist het ook allemaal beter dan mensen die verstand van zaken hebben.. Heel irritant gedrag iig.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je zat werkelijk met alles fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |