We kunnen allemaal wel raden in welke hoek we dit moeten zoeken. De rechtspraak in Nederland geeft hiermee een duidelijke boodschap af - je dient de islamisering maar gewoon te accepteren en Nederland moet zich aanpassenquote:Den Haag - Een kersverse IT-medewerker bij het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) weigerde de hand van zijn vrouwelijke teamleider te schudden. Hij werd daarop ontslagen, maar krijgt van de rechter wegens discriminatie alsnog een hoge ontslagvergoeding mee.
De man was op 1 juni van dit jaar in dienst getreden bij een bedrijf dat hem als IT-medewerker plaatste bij het COA, tegen een brutosalaris van 2612 euro.
Hoofddoek is geen onschuldig lapje stof maar symbool van opmars conservatieve islam in Europa
Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde. Het COA meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf, „vanwege discriminatie op grond van geslacht”.
Na het gesprek stuurde de man een mail naar het COA, waarin hij uitleg gaf over zijn weigering „Dit heeft niks te maken met dat ik het andere geslacht niet mag, of niet samen mee wil werken, maar heeft te maken met mijn geloofsovertuiging.”
Discriminatie
Zijn werkgever ontsloeg hem echter al op 4 juni, dus zijn vierde werkdag pas. De IT-medewerker zat nog in zijn proeftijd. „De reden voor de beëindiging is dat er onvoldoende aansluiting was tussen jouw functioneren en de verwachtingen binnen de organisatie”, liet de werkgever weten.
De medewerker stapte daarna naar de Haagse kantonrechter om een vergoeding af te dwingen. Daarbij liet ook het COA van zich horen over de handweigering. „Dit is in strijd met de COA Gedragscode en het beleidskader Levensbeschouwing op COA-locaties, waarin duidelijk is vastgelegd dat discriminatie op grond van geslacht of andere kenmerken niet wordt getolereerd.”
De ontslagen medewerker voelde zich echter ook gediscrimineerd, en wel op basis van zijn geloofsovertuiging. De opzegging van de arbeidsovereenkomst was daarom onrechtmatig wegens discriminatie, stelde zijn advocaat.
Hoge schadevergoeding
De werkgever hield vol dat het ontslag was gegeven wegens ’gebrek aan aansluiting’ bij het COA, maar de Haagse rechter zag alleen de handweigering als reden voor het ontslag. De man had zo kort bij het COA gewerkt dat alleen dat de reden kon zijn.
En daarmee was sprake van discriminatie op grond van geloof, vond de rechter. „Zeker binnen een organisatie als het COA moeten mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijk worden behandeld. Dat is op zich ook een legitiem doel. Daar staat echter tegenover het recht om niet gediscrimineerd te worden op grond van geloofsovertuiging.”
Of een organisatie een werknemer toch mag verplichten om handen te schudden, is volgens de rechter afhankelijk van een ’belangenafweging’. In het geval van de IT-medewerker vond de rechter dat zijn geloofsovertuiging zwaarder woog. „Het contact met klanten en collega’s zou voornamelijk telefonisch zijn. Van een functie waarbij het schudden van handen noodzakelijk is, is dan ook onvoldoende gebleken.”
Omdat het ontslag dus ongeldig en ook nog eens discriminatie is, veroordeelde de rechter de werkgever tot een hoge schadevergoeding. De IT-medewerker houdt aan zijn handweigering en dienstverband van slechts vier dagen 34.000 euro over. Ook moet zijn ex-werkgever 1600 euro aan juridische kosten vergoeden.
Altijd vervelend als je weer een kneiterharde lans krijgt op werk wanneer een vrouwelijke collega er op staat om een handdruk te geven.quote:In Islam, shaking hands between men and women who are not related as "mahram" (close, unmarriageable family) is
generally prohibited due to concerns about temptation and preventing temptation.
Dus als hij ook weigert om mannen de hand te schudden, dan is er geen probleem ?quote:Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde. Het COA meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf, „vanwege discriminatie op grond van geslacht”.
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:
Kansloze uitspraak weer. Wederom moslims pleasen.
Wel dat bedrijf neemt geen moslims meer aan .quote:Op woensdag 12 november 2025 22:19 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol dat is een hoop geld voor 3 dagen werk, echt he die d66 rechters in dit land
Komt omdat onze rechters tegenwoordig politiek spelen in plaats van hun werk doen.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:
Dussss......wegens je geloof mag je discrimineren?
Dat lijkt mij in strijd met artikel 1 van de Grondwet.
Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan
De rechter heeft nu beslist dat op basis van godsdienst je op grond van het hebben van een ander geslacht mag discrimineren.
Godsdienst mag natuurlijk nooit een reden zijn om te discrimineren.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:
https://www.facto.nl/2857(...)ak-na-toiletbezoek-2quote:Nederlanders wassen hun handen minst vaak na toiletbezoek
Gepubliceerd: 06 jan. 2020
WIN / Gallup International, een wereldwijde vereniging van marktonderzoekbureaus, heeft onderzoek uitgevoerd naar de gewoonten van handen wassen in 63 landen. Aan de deelnemers werd gevraagd of ze hun handen automatisch wassen met water en zeep nadat ze naar het toilet zijn gegaan (waarvan is aangetoond dat ze het risico op besmettelijke ziekten verminderen, vooral bij kinderen).
Opmerkelijk is dat Nederland het slechtste jongetje van de klas is. Met een zeer magere score van 50 procent van de ondervraagden die na het toiletgebruik hun handen met water en zeep wast, komt ons land diep in het rood, zo is op de kaart te zien. Landen zoals Turkije (94%) en Bosnië en Herzegovina (96%) doen het aanzienlijk beter. Naast Nederland scoren ook Italië (57%), België (60%) en Spanje (61%) matig.
Omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
En tijdens de coronapandemie konden we ineens heel goed zonder handen schudden.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:13 schreef gwn_een_user het volgende:
ik heb dit altijd al een beetje onzin gevonden. ik ben geen moslim ofzo, maar hoezo moet je anderen per se de handen schudden? het is niet wettelijk verplicht in nederland. het is ook nog eens onhygiënisch. ik vertrouw de gemiddelde nederlander zijn handhygiëne niet.
Dat is juist een mooie eerste plek om nieuwkomers ONZE normen en waarden aan te leren. Het COA kan daarin al een eerste selectie maken van nieuwkomers die genegen zijn om zich aan ons aan te passen en degenen die dat niet willen (om wat voor reden dan ook). Die laatste groep zou je dan ook niet zomaar moeten laten doorstromen.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
Vergeet Jetten en co niet!quote:Op donderdag 13 november 2025 00:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De rechtspraak faciliteert de verdere islamisering.
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:21 schreef roos94 het volgende:
Zo, ik ga ook maar eens een handschud weigeren.
Komt, omdat het geen Amerikaanse werkgever is. Anders hadden ze even een belletje gepleegd dat het zo vroeg mogelijk moet voorkomen en is het compleet rigged.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:19 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol dat is een hoop geld voor 3 dagen werk, echt he die d66 rechters in dit land
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.
De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).
Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.
Zeer logisch dat een rechter dit dus ook niet cruciaal vind.
Daar komt de term femicide om de hoek kijken (jaja ik weet dit is geen moord) - het geen enkel respect hebben voor de vrouw an sich, sterker nog de vrouw moet zich in alles onderdanig maken aan de man. Dat is inderdaad de reden dat die zandhaas geen handen wil schudden met een vrouw, het geen lichamelijk contact hebben is flauwekul want wel handen schudden, knuffelen en zoenen met mannen (latente homogevoelens???). Meerdere keren in het ziekenhuis zelf meegemaakt, komt zeer denigrerend over dit soort gedrag!quote:Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.
Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof. Dan schud niemand de hand!
En in dit geval krijgt hij ook nog eens gelijk dat de discriminatie naar hem toe erger is dan de discriminatie van hem naar die vrouw.
Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
Ja dit wel ongeveer.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.
Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof. Dan schud niemand de hand!
En in dit geval krijgt hij ook nog eens gelijk dat de discriminatie naar hem toe erger is dan de discriminatie van hem naar die vrouw.
Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
https://isgeschiedenis.nl(...)-door-de-eeuwen-heenquote:De Grieken zouden het schudden van de hand gezien hebben als een symbool van vrede. Beide partijen lieten zien dat zij geen kwade bedoelingen hadden jegens elkaar en dat zij geen wapens droegen. Anderen stellen dat de handdruk veel later ontstond. Tijdens de Middeleeuwen zou men elkaar de hand schudden om elkaar te controleren op wapens. Als er flink gerammel klonk, was het duidelijk dat de persoon voor je waarschijnlijk een mes bij zich had.
Die constructies zijn tegenwoordig anders.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal. Hij was 'in dienst bij het COA', maar het COA 'meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf'.
Als je gedetacheerd bent, dan kunnen ze toch zonder problemen om een ander vragen? Hij voldoet niet vanwege reden X (maakt geen zak uit wat die reden is), dus wij willen een andere medewerker.
En zelfs als hij toch in vast dienst is, dan zit hij nog in zijn proeftijd: dan kunnen ze hem zonder problemen de deur uit doen.
Ergens klopt er iets niet in dit verhaal.
quote:Op woensdag 12 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is sowieso enorm belachelijk dat er zo'n probleem over wordt gemaakt dat gelovige moslimmannen geen handen willen schudden met vrouwen.
We hebben in dit land teveel mannen die zich moslim noemen, en terwijl ze erop toezien dat hun vrouwelijke familieleden netjes kuis volgens de regels van de islam leven, zelf wel volop genieten van de vrijheden van de westerse maatschappij. Tegen die achtergrond kan ik voor een moslimman die zich zelf ook netjes aan de regels van de islam houdt en geen handen schudt met vrouwen, alleen maar diep respect hebben.
Was dat uit een middeleeuws geloofsovertuiging dat we dat deden?quote:Op woensdag 12 november 2025 23:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En tijdens de coronapandemie konden we ineens heel goed zonder handen schudden.
Oh, nu moet je als vrouw zulk gedrag maar accepteren?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat is er gebeurd met als je hierheen komt moet men de Nederlandse normen en waarden aannemen?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
quote:Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.
De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).
Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.
een hand schudden is een blijk van erkenning, kennismaking.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Het COA is toch een typisch Nederlands instituut? Dan dient men toch de Nederlandse gebruiken te respecteren en niet de islamitische geloofsovertuigingen.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Dat hebben ze ook gedaan en dat is aangevochten.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:16 schreef nixxx het volgende:
Aangezien hij nog in zijn proeftijd zat hadden ze hem gewoon zonder opgave van reden op moeten zeggen. Als het bedrijf waar je gedetacheerd bent je niet wil om wat voor reden dan ook is dat wmb voldoende reden ook
Klopt, als je dus als man niet de hand van een vrouw wilt schudden heb je daar niets te zoeken.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je in NL wilt wonen en werken dien je je te houden aan de geldende (van oorsprong) christelijke waarden.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:23 schreef Pajanus het volgende:
[..]
[..]
een hand schudden is een blijk van erkenning, kennismaking.
in christelijke normen en waarden erg normaal.
Het zijn niet de rechters maar de wet. Religie zou geen vrijbrief mogen zijn om te discrimineren, maar blijkbaar kan dat volgens de wet wel.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je in NL wilt wonen en werken dien je je te houden aan de geldende (van oorsprong) christelijke waarden.
Maar met zulke rechters gaan we dit gevecht verliezen. Landverraders dat het is.
Als CDA/SGP/CU bestaansrecht willen blijven hebben, dan wordt het misschien tijd voor ze om de realiteit onder ogen te zien.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zijn niet de rechters maar de wet. Religie zou geen vrijbrief mogen zijn om te discrimineren, maar blijkbaar kan dat volgens de wet wel.
Helaas zal zoiets nooit gewijzigd worden met het CDA of vergelijkbaren als relevante partij.
Dan kunnen ze homoseksuelen ook niet meer wegzetten als minderwaardig, dat ligt natuurlijk wel gevoelig.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als CDA/SGP/CU bestaansrecht willen blijven hebben, dan wordt het misschien tijd voor ze om de realiteit onder ogen te zien.
Nee dan ben je gewoon een debiel. Klaar.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Stel je nou eens voor dat we een dergelijk geval krijgen met een orthodoxe jood die, feitelijk om dezelfde religieuze reden, geen handen wil schudden met een vrouw. Zou er dan ook zo op gereageerd worden, of hoort het dan ineens tot onze "joods-christelijke cultuur" ?
Die wonen hier niet of nauwelijks.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Stel je nou eens voor dat we een dergelijk geval krijgen met een orthodoxe jood die, feitelijk om dezelfde religieuze reden, geen handen wil schudden met een vrouw. Zou er dan ook zo op gereageerd worden, of hoort het dan ineens tot onze "joods-christelijke cultuur" ?
Zelfde geval, ontslag op staande voetquote:Op donderdag 13 november 2025 12:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 13 november 2025 12:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman. Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
Ja, gek he? Hoe zou dat toch komen?quote:Op donderdag 13 november 2025 12:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman.
Mss omdat strenggelovige moslimvrouwen niet zonder hun man de deur uit mogen, laat staan dat ze überhaupt werken en met NLse mannen in contact komen?quote:Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
Onzin.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:01 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Oh dan kunnen we alle PVV en FvD stemmers per direct het land uitflikkeren volgens die gedachte.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je in NL wilt wonen en werken dien je je te houden aan de geldende (van oorsprong) christelijke waarden.
Ik heb nog nooit een strenggelovige moslima op de werkvloer gezien dus ik denk dat dat helemaal niet voorkomt.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman. Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:27 schreef Durmada het volgende:
Los van de beweegredenen, is het gewoon omzin om iemand te ontslaan omwille van het niet willen schudden van handen.
Hoewel ik het eens ben met het oordeel van de rechter dat de man niet ontslagen mocht worden, is de ontslagvergoeding van 34 duizend euro uiteraard buitensporig hoog. Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:
Nog meer onzin is daar dan als beloning nog een dikke vette cheque aan over te houden.
Hij zal wel een jaarcontract hebben gehad, en bij tijdelijke contracten moeten ze dan de hele looptijd uitbetalen.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met het oordeel van de rechter dat de man niet ontslagen mocht worden, is de ontslagvergoeding van 34 duizend euro uiteraard buitensporig hoog. Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
Als jij nou eens lekker verhuist naar het land van je dromenquote:Op donderdag 13 november 2025 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met het oordeel van de rechter dat de man niet ontslagen mocht worden, is de ontslagvergoeding van 34 duizend euro uiteraard buitensporig hoog. Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
Behalve bij ontslag in de… proeftijd!quote:Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij zal wel een jaarcontract hebben gehad, en bij tijdelijke contracten moeten ze dan de hele looptijd uitbetalen.
Klopt, maar in dit geval hebben ze blijkbaar de verkeerde werkwijze gehanteerd, dus dat is een dure fout van ze.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Behalve bij ontslag in de… proeftijd!
Maar goed, ik verwacht dat in Hoger Beroep deze idioterie van tafel gaat.
Volgens mij is dit voor het eerst dat wij het eens zijn over iets!quote:Op donderdag 13 november 2025 12:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee dan ben je gewoon een debiel. Klaar.
Ja, van onze belastingcenten.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar in dit geval hebben ze blijkbaar de verkeerde werkwijze gehanteerd, dus dat is een dure fout van ze.
Nee, de kantonrechter gelooft de uitleg niet. Maar dat is niet echt op iets gebaseerd anders dan: dat kun je in zo’n korte tijd niet zien. Wat een beetje een hele rare redenering is.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar in dit geval hebben ze blijkbaar de verkeerde werkwijze gehanteerd, dus dat is een dure fout van ze.
Dit idd.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
Sowieso moeten we eens ophouden met religie een reden laten zijn om meer rechten te hebben dan anderen.
Neen, het groeiend aantal gelovigen is een veel groter probleem voor ons land, want ze zorgen voor drukte en storende geluiden in de verstedelijkte gebieden, waardoor normale mensen te weinig rust hebben.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
Daarbij ben ik ook nog eens dol op mexicano'squote:Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is dit voor het eerst dat wij het eens zijn over iets!
Toch fijn dat dit onderwerp ons nader brengt.
Nope, dit soort figuren moet je zsm uit je organisatie zien te verwijderen want ze ondermijnen het imago van je bedrijf.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn.
Ik vind dit allang geen onzin meer, zeker in het licht van de #MeToo-beweging, grensoverschrijdend gedrag en rechtszaken zoals die rond Marco Borsato. Alleen omdat het nu over de islam gaat, mogen we dit niet uit het oog verliezen. In die traditie wordt een vrouw niet de hand geschud, niet omdat het een vrouw is, want een vrouw schudt een man ook geen hand, maar juist om de eerder genoemde problemen te voorkomen. In dat licht is het dus geen 'slecht gedrag', maar had de man dit wel van tevoren duidelijk moeten communiceren.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.
Nog meer onzin is daar dan als beloning nog een dikke vette cheque aan over te houden.
Dit is gewoon belonen van zeer slecht gedrag. En een gevaarlijk precedent!
Hoe ondermijnt een of andere IT medewerker dat precies?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nope, dit soort figuren moet je zsm uit je organisatie zien te verwijderen want ze ondermijnen het imago van je bedrijf.
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:02 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Ik vind dit allang geen onzin meer, zeker in het licht van de #MeToo-beweging, grensoverschrijdend gedrag en rechtszaken zoals die rond Marco Borsato. Alleen omdat het nu over de islam gaat, mogen we dit niet uit het oog verliezen. In die traditie wordt een vrouw niet de hand geschud, niet omdat het een vrouw is, want een vrouw schudt een man ook geen hand, maar juist om de eerder genoemde problemen te voorkomen. In dat licht is het dus geen 'slecht gedrag', maar had de man dit wel van tevoren duidelijk moeten communiceren.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Lenny77 het volgende:
Als jij nou eens lekker verhuist naar het land van je dromen![]()
Het is duidelijk dat je hart bij een andere manier van leven ligt dan de 'onze'.
Nou, dat laatste gebeurt ook al..quote:Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.
Maar ben het wel eens met degenen die hier aangeven dat zij hier komen wonen en zich maar aan te passen hebben aan onze gewoontes. Want hoever mag dat 'niet aanraken' van het andere geslacht gaan? Mag een mannelijke chirurg een vrouwelijke patient opereren? Of moet er ten alle tijden voorzien worden in een arts van hetzelfde geslacht?
Hallo???quote:Op donderdag 13 november 2025 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nope, dit soort figuren moet je zsm uit je organisatie zien te verwijderen want ze ondermijnen het imago van je bedrijf.
Wat heeft zijn functie er precies mee te maken? Het gaat om normen en waarden.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ondermijnt een of andere IT medewerker dat precies?
De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.
Maar ben het wel eens met degenen die hier aangeven dat zij hier komen wonen en zich maar aan te passen hebben aan onze gewoontes. Want hoever mag dat 'niet aanraken' van het andere geslacht gaan? Mag een mannelijke chirurg een vrouwelijke patient opereren? Of moet er ten alle tijden voorzien worden in een arts van hetzelfde geslacht?
Echt complete onzin.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.
Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
Het is ook niet oké, iemand die er zulke denkbeelden op na houdt hoort in Nederland niet thuis vind ik. Maar waar het om gaat is of het een terecht ontslag is en dat is het niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Het gaat echt fundamenteel mis op het stuk dat je denkt dat je vanuit religie respect- en fatsoensnormen mag negeren. Kijk, dat je geen handen wil geven (om bijv. hygiënische redenen) vind ik meer dan ok. Sterker nog: dat stomme handen schudden mag wat mij betreft sowieso opgedoekt worden.
Maar doelbewust onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is gewoon niet ok. Je kan er allerlei mooie verhalen van maken, maar onderaan de streep staat de vrouw in dergelijke culturen gewoon gelijk aan een geit; niet meer en niet minder. Hoofddoek dragen, geen handen schudden, de keuken in en verder gewoon bakkes.
Moeten we die cultuur, waar wij rond 1800 ongeveer al afscheid van hebben genomen, nu doelbewust weer importeren? Mwoah. Ik vind daar wel iets van.
Muizen zijn wel haramquote:Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
Onzin.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar los van of rare islamitische regeltjes over wie je fysiek mag aanraken belachelijk zijn. Het is natuurlijk onzin om iemand er dan maar uit te flikkeren omdat het fragiele ego van die leidinggevende het niet aankan. Dat zegt namelijk niets over de geschiktheid voor het werk en is ook geen doelbewuste misdraging.
Volgens mij staat nergens in de wet een handengeefplicht vastgelegd en kan die man prima op een andere manier de nodige beleefdheid tonen naar zijn collega's en leidinggevende. En voor IT-werk is het ook niet relevant.
Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn. En om dat te gaan frustreren door op dit soort slakken zout te gaan leggen dat is niet heel verstandig.
Blijkbaar niet;quote:Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde.
Of je wel of geen lichamelijk contact met je leidinggevende wil, om welke reden dan ook, is eveneens je eigen zaakquote:Op donderdag 13 november 2025 14:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin.
Geloof is een privé zaak. Dit soort idioten die zo streng in de leer zijn hoef je niet tegemoet te komen.
Gaat er in deze om of er discriminatie is op basis van sexe: dus gaf hij mannelijke collega's wel een hand?quote:Op donderdag 13 november 2025 14:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of je wel of geen lichamelijk contact met je leidinggevende wil, om welke reden dan ook, is eveneens je eigen zaak
Als je het op discriminatie van sexe gooit, zegt hij dat het niet mag van zijn geloof en daar mag je ook niet op discrimineren. Dus of we kijken niet naar discriminatie of we kijken wel naar discriminatiequote:Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat er in deze om of er discriminatie is op basis van sexe: dus gaf hij mannelijke collega's wel een hand?
Volgens mij mag je van hem verwachten dat hij zich beleefd gedraagt. Maar als dat op een andere wijze kan door een hand te geven dat voldoet hij eraan.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft zijn functie er precies mee te maken? Het gaat om normen en waarden.
Daar ben ik het mee eens. Maar er zijn zo veel onzinnige dingen om niet te doen om wat voor reden dan ook. Het niet willen schudden van een hand is simpelweg geen reden voor ontslag, daar zitten helaas nu dus ook veel te dure consequenties aan vast.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.
Dit is gewoon belonen van zeer slecht gedrag. En een gevaarlijk precedent!
En zo af en toe een handje schudden van je collega's of klanten.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In je proeftijd mag je zonder reden van opgave ontslagen worden, tenzij het bv discriminatie is.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Durmada het volgende:
Het niet willen schudden van een hand is simpelweg geen reden voor ontslag,
Wanneer het doel legitiem en noodzakelijk is, zoals bij een chirurgische of medische ingreep, is het toegestaan, en dit geldt binnen alle rechtsscholen van de islam. Er bestaan dus duidelijke uitzonderingen op de algemene regel.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft hij dan met klanten te maken? Dan weten we namelijk niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En zo af en toe een handje schudden van je collega's of klanten.
Tenminste, als je enig fatsoen in je lijf hebt.
Mja, of ie nu wel of niet met klanten in aanraking komt weet ik niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heeft hij dan met klanten te maken? Dan weten we namelijk niet.
Bij een accountmanager kun je dat wel opvoeren als deel van het werk.
Als het gewoon een ITer is die kapotte muizen moet vervangen en accounts moet aanmaken voor personeel dan zeker niet.
Een leidinggevende die zich persoonlijk aangevallen voelt vanwege zijn wat andere wijze van fatsoen tonen is zelf tamelijk triest.
Maar hoeveel slakken mag je laten kruipen tot je inziet dat je een plaag hebt en er geen planten meer in je tuin staan?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar los van of rare islamitische regeltjes over wie je fysiek mag aanraken belachelijk zijn. Het is natuurlijk onzin om iemand er dan maar uit te flikkeren omdat het fragiele ego van die leidinggevende het niet aankan. Dat zegt namelijk niets over de geschiktheid voor het werk en is ook geen doelbewuste misdraging.
Volgens mij staat nergens in de wet een handengeefplicht vastgelegd en kan die man prima op een andere manier de nodige beleefdheid tonen naar zijn collega's en leidinggevende. En voor IT-werk is het ook niet relevant.
Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn. En om dat te gaan frustreren door op dit soort slakken zout te gaan leggen dat is niet heel verstandig.
Mij lijkt het vooral goed dat voor ieder ding op de eigen merites te beoordelen. En wat redelijk en billijk isquote:Op donderdag 13 november 2025 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar hoeveel slakken mag je laten kruipen tot je inziet dat je een plaag hebt en er geen planten meer in je tuin staan?
De vraag is ook (buiten je fragile ego opmerking), gaat hij iets aannemen van deze mevrouw? Want dat heb ik dus ook al meegemaakt: ik neem geen opdrachten/orders aan van een vrouw.
Gebrek aan fatsoen. En daar mag een leidinggevende best wat van vinden.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:16 schreef Hexagon het volgende:
Een leidinggevende die zich persoonlijk aangevallen voelt vanwege zijn wat andere wijze van fatsoen tonen is zelf tamelijk triest.
Het hangt er vanaf hoe hij zoiets brengt. Als hij gewoon op zijn manier, met een vriendelijke groet, zijn fatsoen kan tonen, dan zou ik het niet willen versmallen tot een plicht tot hand schudden.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:24 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mja, of ie nu wel of niet met klanten in aanraking komt weet ik niet.
Het weigeren van een hand met de beste bedoelingen is gewoon niet erg netjes. Ik ga er even vanuit dat er geen bloed of schijt aan gezeten heeft.
Neem aan dat je dat eens bent..
Dit is niet zo netjesquote:Op donderdag 13 november 2025 15:24 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mja, of ie nu wel of niet met klanten in aanraking komt weet ik niet.
Het weigeren van een hand met de beste bedoelingen is gewoon niet erg netjes. Ik ga er even vanuit dat er geen bloed of schijt aan gezeten heeft.
Neem aan dat je dat eens bent..
https://www.christenenvoo(...)t-is-wat-er-gebeurdequote:Rivka Ravitz was de stafchef van president Reuven Rivlin (2014-2021) en ontmoette alle grote wereldleiders. Ze is een orthodox-Joodse vrouw, die vasthoudt aan de Joodse wet. Zo is het niet toegestaan om als Joodse vrouw de hand van een man te schudden. Zelfs niet de hand van de paus…
dat hij mannen op het werk wel de hand heeft geschud neem je gewoon voor het gemak aan, in werkelijkheid weten we daar niets over.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
dat je bepaalde dingen met slechts het ene geslacht doet is niet automatisch discriminatiequote:Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof.
kun jij het vonnis even qouten waar in dit zo letterlijk staat?quote:Dan schud niemand de hand!
In het christendom komt de vrouw er niets beter van af. Ik vind dat geen goede zaak, maar je roept te makkelijk discriminatie. Of zullen we alle religies gelijk maar afschaffen.quote:Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
Vanuit een specifieke geloofsovertuiging. No way dat de rechter hetzelfde had geoordeeld als het om een gristen ging.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:12 schreef Coco het volgende:
[..]
In je proeftijd mag je zonder reden van opgave ontslagen worden, tenzij het bv discriminatie is.
Discrimineren vanuit geloofsovertuiging mag blijkbaar wel.
Dat is op niets gebaseerde speculatie.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vanuit een specifieke geloofsovertuiging. No way dat de rechter hetzelfde had geoordeeld als het om een gristen ging.
Het probleem is dat dit heerschap op basis van zijn mentale stoornis meent dat hij vrouwen als minderwaardig mag zien en behandelen.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of je wel of geen lichamelijk contact met je leidinggevende wil, om welke reden dan ook, is eveneens je eigen zaak
Jij bent psychiater?quote:Op donderdag 13 november 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit heerschap op basis van zijn mentale stoornis
Dat mag jij vinden. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over uiteraard, maar waar trek jij dan die grens? Hoeveel mensen met afwijkende denkbeelden (qua respect/omgangsnormen-/waarden) wil jij naar binnen hengelen todat je zegt: nu blijft er weinig meer over van onze eigen normen en waarden?quote:Op donderdag 13 november 2025 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook niet oké, iemand die er zulke denkbeelden op na houdt hoort in Nederland niet thuis vind ik. Maar waar het om gaat is of het een terecht ontslag is en dat is het niet.
Geen hand geven staat niet gelijk aan minderwaardig. Het is van een achterlijkheid dat dit zo wordt rondgepompt.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit heerschap op basis van zijn mentale stoornis meent dat hij vrouwen als minderwaardig mag zien en behandelen.
Nou, dat doe je dan maar lekker thuis.
Als iemand uit overtuiging anders met de in onze maatschappij als normaal geziene omgangsvormen om wil gaan is daar best (heel veel) ruimte voor. Maar er is geen ruimte voor een verschillende benadering van mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over uiteraard, maar waar trek jij dan die grens? Hoeveel mensen met afwijkende denkbeelden (qua respect/omgangsnormen-/waarden) wil jij naar binnen hengelen todat je zegt: nu blijft er weinig meer over van onze eigen normen en waarden?
Ik vind dat we daar best selectief in mogen zijn. Maar goed. Just my 2 cents.
Gaat om twee verschillende dingen, de man is hier nu eenmaal en daar hebben we het mee te doen. Zoals ik al zei vind ik mensen met zulke opvattingen een mismatch met Nederland.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Iedereen heeft daar zijn eigen mening over uiteraard, maar waar trek jij dan die grens? Hoeveel mensen met afwijkende denkbeelden (qua respect/omgangsnormen-/waarden) wil jij naar binnen hengelen todat je zegt: nu blijft er weinig meer over van onze eigen normen en waarden?
Ik vind dat we daar best selectief in mogen zijn. Maar goed. Just my 2 cents.
zo nog een splijtzwam gemaakt dank u wel meneer de rechter.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:11 schreef Cruzinats het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)o-mee/104562623.html
Ontslagen COA-medewerker die weigerde de hand van vrouwelijke teamleider te schudden, krijgt van rechter 34.000 euro mee
[..]
We kunnen allemaal wel raden in welke hoek we dit moeten zoeken. De rechtspraak in Nederland geeft hiermee een duidelijke boodschap af - je dient de islamisering maar gewoon te accepteren en Nederland moet zich aanpassen
[..]
Altijd vervelend als je weer een kneiterharde lans krijgt op werk wanneer een vrouwelijke collega er op staat om een handdruk te geven.
Ik heb niet bij maar wel veel met het COA gewerkt en je verkoopt nu onzin. Juist daar wordt gehamerd op het laten zien hoe het hier gaat en op het geven van het goede voorbeeld. Om te doen alsof het daar een lekker divers feestjes is waarbij iedereen de eigen regels aanhoudt is het opzettelijk verdraaien van de realiteit.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Doe niet zo ongelofelijk naief!!! Dat wegkijken van dit soort problemen maakt dit land helemaal kapot!quote:Op donderdag 13 november 2025 18:11 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe denk je dat deze geloofsregels in de islam terecht zijn gekomen?
Er wordt in het topic door diverse users nogal specifiek een probleem van gemaakt dat het een moslim zou betreffen, iets wat geheel niet op te maken is uit het nieuwsbericht.
Er zijn meerdere geloofsovertuiging waar bij mannen en vrouwen elkaar niet de hand schudden.
Ik denk dat de meeste mannen op de werkvloer wel slim genoeg zijn om die poging niet te wagen. Dat staat gelijk aan een rugmassage.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een strenggelovige moslima op de werkvloer gezien dus ik denk dat dat helemaal niet voorkomt.
Naïef, is niet weten hoe de feiten zijn, maar er wel een heel specifieke mening op na houden.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Doe niet zo ongelofelijk naief!!! Dat wegkijken van dit soort problemen maakt dit land helemaal kapot!
Ja hoor professor - wat jij wil. Als je het niet wil zien is het er ook niet toch...... Wat een naiviteit 😶quote:Op donderdag 13 november 2025 19:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals het heeft niks met onder de duim houden te maken.
Aha, een nieuwe definitie van naiviteit - dank daarvoor ☝️quote:Op donderdag 13 november 2025 19:57 schreef dop het volgende:
[..]
Naïef, is niet weten hoe de feiten zijn, maar er wel een heel specifieke mening op na houden.
Nou voor een tandarts zou het wel gek zijn niet?quote:Op donderdag 13 november 2025 19:43 schreef Since2003 het volgende:
Toch bizar dat je iemand zou moeten kunnen dwingen een ander fysiek aan te raken. Want anders, je baan.
De rechter keek ook naar zijn functie...quote:Op donderdag 13 november 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou voor een tandarts zou het wel gek zijn niet?
In het hele artikel staat nergens dat het hier een moslim betreft. Komt nu eerst eens met de feiten, en een linkje naar de uitspraak van de rechter.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:02 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Paradox van tolerantie.
Links denk in dogma's; de moslim is slachtoffer, de moslim is zielig. Die zullen de absurditeit van hun denken nooit erkennen.
Dat je je baan hierdoor verliest is wel discutabel inderdaad maar,quote:Op donderdag 13 november 2025 19:43 schreef Since2003 het volgende:
Toch bizar dat je iemand zou moeten kunnen dwingen een ander fysiek aan te raken. Want anders, je baan.
In dit artikel niet maar in andere wel - dus informeer je eens beter voordat je door het stof kruipt voor je geloofsgenoten 🤮🤮quote:Op donderdag 13 november 2025 20:05 schreef dop het volgende:
[..]
In het hele artikel staat nergens dat het hier een moslim betreft. Komt nu eerst eens met de feiten, en een linkje naar de uitspraak van de rechter.
Ik ben atheïst pipo.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
In dit artikel niet maar in andere wel - dus informeer je eens beter voordat je door het stof kruipt voor je geloofsgenoten 🤮🤮
In de uitspraak staat dat hij het vanwege zijn geloofsovertuiging weigerde.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:17 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ben atheïst pipo.
En dan zelf het woord respect in je mond nemen, je lijkt niet eens te weten wat dat is.
Maar kom gerust met een linkje naar het hele verhaal en de uitspraak, van de rechter.
Dan kunnen we het werkelijk over de feiten hebben. Kun je de stemming makerij verder achterwege laten.
Jep, en wat staat er nog meer in?quote:Op donderdag 13 november 2025 20:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In de uitspraak staat dat hij het vanwege zijn geloofsovertuiging weigerde.
In andere artikelen staat dat het om een islamiet gaat (joh....) maar dat wil deze wanna be atheist uiteraard niet zien want dat kan zijn empathisch vermogen niet aan 🤣quote:Op donderdag 13 november 2025 20:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In de uitspraak staat dat hij het vanwege zijn geloofsovertuiging weigerde.
Joh het lukt je met geen mogelijkheid om met linkjes te komen en naar de feiten te kijken.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
In andere artikelen staat dat het om een islamiet gaat (joh....) maar dat wil deze wanna be atheist uiteraard niet zien want dat kan zijn empathisch vermogen niet aan 🤣
Mankeer je wat aan je handen of ogen? Nu het een moslim betreft doet het geloof er niet meer toe. Zoek op: hypocrietquote:Op donderdag 13 november 2025 20:37 schreef dop het volgende:
[..]
Joh het lukt je met geen mogelijkheid om met linkjes te komen en naar de feiten te kijken.
Zal mij verder worst wezen wat de man gelooft.
De enige die dat erg belangrijk vind ben jij in deze discussie.
Niets hypocriet aan, het zou pas hypocriet zijn als ik niet met gelovige mensen zou willen werken.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mankeer je wat aan je handen of ogen? Nu het een moslim betreft doet het geloof er niet meer toe. Zoek op: hypocriet
Mja, als mensen in Nederland vrouwen geen hand willen geven hoort men hier niet simpelweg. Zulke mensen zou heel duidelijk moeten worden gemaakt dat dit soort rare omgangsvormen hier niet geaccepteerd worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.
Onzin dan zou de rechter handen schudden in het openbaar verbiedenquote:Op donderdag 13 november 2025 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet rechten, maar omgangsvormen. Islamitische omgangsvormen worden boven de Westerse gesteld.
Want deze man gaat ergens anders wel lekker integreren met zijn gedachtenkronkels uit de middeleeuwen?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.
Waarschijnlijk gewoon een simple it medewerker gewoon wat wachtwoorden resetten enzo.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:24 schreef Vvdjemoeder het volgende:
It en dan maar ¤2600. Ik heb weinig misgelopen in mijn leven
Heb ook in de IT gezeten vroeger. Ook veel geld gemaakt. Jammer dat ie nu gesloten is.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:05 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een simple it medewerker gewoon wat wachtwoorden resetten enzo.
Ik zelf zit ook in de IT en geloof mij goede functies waar kennis voor nodig is betalen ook beter.
Ik zelf heb meer dan het dubbele van die 2600 en werk niet eens 40 uur maar 32.
Het zijn twee losse zaken..quote:Op donderdag 13 november 2025 21:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Want deze man gaat ergens anders wel lekker integreren met zijn gedachtenkronkels uit de middeleeuwen?
Als iedereen een hand krijgt behalve jij omdat je een vrouw bent, als iedereen aan mag doen wat hij wil behalve jij omdat je een vrouw bent,..quote:Op donderdag 13 november 2025 19:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals het heeft niks met onder de duim houden te maken.
Jij denkt hier als man. Jij hebt je vrijheid en jouw handen worden geschud uit respect of begroeting.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:05 schreef dop het volgende:
[..]
Niets hypocriet aan, het zou pas hypocriet zijn als ik niet met gelovige mensen zou willen werken.
Misschien ontgaat het je in deze discussie is van belang om te bedenken of iemand in zijn functie goed fuctioneerd en zijn werk goed kan doen. Als je constant iedereen om je heen moet gaan beoordelen op wat hij gelooft en hoe dat misschien niet helemaal in overeenstemming is met je eigen overtuigingen dan kun je gelijk stoppen met ademhalen.
Het simpele feit dat je iemand geen hand geeft zou geen reden van ontslag mogen zijn, net zo min dat je geloofsovertuiging een reden voor ontslag mag zijn.
Is iemand die een hand geeft een garantie voor respect en gehoorzaamheid en goed werknemerschap?
Of blijkt dat pas later uit zijn of haar functioneren.
Is het hebben van of ontbreken aan een geloofsovertuiging enige garantie?
Mag je dus iemand ontslaan omdat hij geen hand geeft, of zou je mogen verwachten dat je iets meer bewijs wil zien dat iemand niet kan functioneren voor je iemand ontslaat.
Bedenk eens de volgende situatie: man weigert leidinggevende hand te geven, want moslim… Zou het ontslag terecht zijn?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:05 schreef dop het volgende:
[..]
Niets hypocriet aan, het zou pas hypocriet zijn als ik niet met gelovige mensen zou willen werken.
Misschien ontgaat het je in deze discussie is van belang om te bedenken of iemand in zijn functie goed fuctioneerd en zijn werk goed kan doen. Als je constant iedereen om je heen moet gaan beoordelen op wat hij gelooft en hoe dat misschien niet helemaal in overeenstemming is met je eigen overtuigingen dan kun je gelijk stoppen met ademhalen.
Het simpele feit dat je iemand geen hand geeft zou geen reden van ontslag mogen zijn, net zo min dat je geloofsovertuiging een reden voor ontslag mag zijn.
Is iemand die een hand geeft een garantie voor respect en gehoorzaamheid en goed werknemerschap?
Of blijkt dat pas later uit zijn of haar functioneren.
Is het hebben van of ontbreken aan een geloofsovertuiging enige garantie?
Mag je dus iemand ontslaan omdat hij geen hand geeft, of zou je mogen verwachten dat je iets meer bewijs wil zien dat iemand niet kan functioneren voor je iemand ontslaat.
Ja je kan alle fatsoensnormen aan je laars lappen en wijzen naar het boekje met regels; onder de noemer 'technisch doe ik niks verkeerd'. Ik vind dat we daar collectief wat van moeten vinden. Niks mis met immigranten, niks met met andere culturen. Maar jezelf terug slingeren naar de prehistorie? No thanks.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gaat om twee verschillende dingen, de man is hier nu eenmaal en daar hebben we het mee te doen. Zoals ik al zei vind ik mensen met zulke opvattingen een mismatch met Nederland.
Maar nu hij er wel is maakt hij gewoon gebruik van zijn (goed) recht. E
Veel moslim dames schudden doorgaans ook liever geen handen. Maar fijn dat jij dat niet kunt inschatten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 07:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij denkt hier als man. Jij hebt je vrijheid en jouw handen worden geschud uit respect of begroeting.
Het gevoel om genegeerd te worden kan jij niet inschatten of voelen.
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bedenk eens de volgende situatie: man weigert leidinggevende hand te geven, want moslim… Zou het ontslag terecht zijn?
Mij dunkt van wel.
'Geloofsovertuigingen zijn soms erg ingewikkeld'. Nee hoor. Net als met veel dingen: wij maken het ingewikkeld. Gewoon mensen met fatsoen behandelen, tot welke God je dan wel of niet bidt mag je verder helemaal zelf bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef dop het volgende:
[..]
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.
Er zijn ook genoeg beroepen en situaties te bedenken dat je als man en vrouw elkaar wel moet aanraken. Maar je kunt prima geen handen schudden en toch verder respect vol met elkaar omgaan.
Enkel het weigeren van een hand is wat mij betreft niet voldoende reden voor ontslag.
En om het nog maar eens om te keren, betekent niet geven van een hand automatisch dat je disrepectvol bent?
Ik heb vanochtend al mijn collega's begroet, maar geen handen geschud. Is dat een ding? Moet dat om respectvol te zijn en om goed te kunnen functioneren?
Is het bij jou op het werk gebruikelijk dat je dagelijks iedereen de hand schud?quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
'Geloofsovertuigingen zijn soms erg ingewikkeld'. Nee hoor. Net als met veel dingen: wij maken het ingewikkeld. Gewoon mensen met fatsoen behandelen, tot welke God je dan wel of niet bidt mag je verder helemaal zelf bepalen natuurlijk.
En over je laatste voorbeeld. Probeer eens al je mannelijke collega's hartelijk te begroeten en de handen van je vrouwelijke collega's af te wijzen. Kom daarna even hier terug om te melden hoe dat werd ontvangen.
Nee, bij ons is het niet gebruikelijk dat we iedereen de hand schudden. Sterker nog: dat hele handen schudden mag wat mij betreft gewoon afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:57 schreef dop het volgende:
[..]
Is het bij jou op het werk gebruikelijk dat je dagelijks iedereen de hand schud?
Is het onmogelijk om naar iedereen respectvol en vriendelijk te zijn maar geen of zelden handen te schudden.
Is handen schudden cruciaal voor je functioneren en dus reden voor ontslag?
Het is zeker mogelijk om het disrecpectvol te maken, en dan bewandelen we een ander pad.
Het probleem is niet het handenschudden. Het probleem is het onderscheid maken van de man richting de vrouw, die als minderwaardig wordt gezien door dit geloof.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:57 schreef dop het volgende:
[..]
Is het bij jou op het werk gebruikelijk dat je dagelijks iedereen de hand schud?
Is het onmogelijk om naar iedereen respectvol en vriendelijk te zijn maar geen of zelden handen te schudden.
Is handen schudden cruciaal voor je functioneren en dus reden voor ontslag?
Het is zeker mogelijk om het disrecpectvol te maken, en dan bewandelen we een ander pad.
Ik vermoed ook dat het gedrag van deze man verder ook niet heel prettig was en dat ze dit als excuus hebben gebruikt of dat het de druppel was. Als ik mensen tegenkwam die geen handen wilden schudden met het andere geslacht, dan kon daar een normaal gesprek over gevoerd worden in de regel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:13 schreef dop het volgende:
[..]
Veel moslim dames schudden doorgaans ook liever geen handen. Maar fijn dat jij dat niet kunt inschatten.
Ik snap best dat het ongemakkelijk kan overkomen, en als er sprake is van verder onaangepast gedrag dan vind ik ook dat je ergens er een punt achter moet zetten. Maar ik vind niet dat je iemand mag ontslaan om het simpele feit dat hij geen hand wil schudden.
Je zult toch echt naar het hele functioneren van iemand moeten kijken.
Dit inderdaad. Het zou dus ook veel harder aangepakt moet worden. Mensen die zich zo gedragen dienen uit het land te worden gezet. Nederland is geen Islamitisch land en dat willen we graag zo houden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
Dit is discussie die we al decennia geleden voerden. Als we nog een Nederland willen hebben in 2030, dan moeten we van deze uitwassen af. Of je doet mee en past je aan, of je verhuist naar een land waar je middeleeuwen kunt spelen, maar waar je geen gebruik kunt maken van onze vrijheden.
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Je kunt het moslims eigenlijk niet eens kwalijk nemen, de aard van de Islam is nu eenmaal expansionistisch en zeer autoritair, maar Westerlingen die dit moedwillig faciliteren kunnen hier wel verantwoordelijk voor worden gehouden.
Een Nederlandse rechter mag tot op heden helaas nog steeds niet aan constitutionele toetsing doen meen ik. Maar vast anderen hier die hier beter in thuis zijn.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:
Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan
De rechter heeft nu beslist dat op basis van godsdienst je op grond van het hebben van een ander geslacht mag discrimineren.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:01 schreef Solispolar het volgende:
Maar jij maakt er volgens mij een 'wel/niet handen schudden' verhaal van en daarmee leid je af van de kern van het verhaal: het gaat om het specifiek niet-handen schudden bij vrouwen. Dan kies je ervoor om niemand de hand te schudden, of iedereen. Je gaat toch geen handen weigeren omdat iemand een ander geslachtsdeel heeft?Ik vind het al bijna te ridicuul voor woorden dat dit überhaupt besproken moet worden. 'ik schud jou de hand niet, want jij bent een vrouw'
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:22 schreef William_Papadin het volgende:
Het probleem is niet het handenschudden. Het probleem is het onderscheid maken van de man richting de vrouw, die als minderwaardig wordt gezien door dit geloof.
quote:Op donderdag 13 november 2025 08:16 schreef potjecreme het volgende:
Geen hand geven heeft volgens mij niks te maken met vrouwen minder vinden.
Dan nog, wij begroeten elkaar hier, zeker een eerste keer, met een handdruk. Zowel mannen als vrouwen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.
Dit is het verschil tussen Nederland en Denemarken, met als gevolg dat er in Nederland ongeveer evenveel asielzoekers per week naar binnen waggelen als in Denemarken in een heel jaar.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
Wat moslims, blijkbaar, willen is dat wij het normaal vinden dat mannen en vrouwen elkaar geen hand geven. Dus, als je een hele rij langs moet, geeft een man alle mannen een welgemeende handdruk en de vrouwen een ingetogen knikje met het hoofd. Dat kan binnen hun gemeenschap de norm zijn, maar niet binnen onze gemeenschap. En zij kiezen ervoor om in onze gemeenschap te komen wonen. Dan horen ze zich ook te voegen naar onze normen.
Als ik op vakantie zou gaan naar een islamitisch land, zal ik me ook daar aan de gedragsregels houden en niet als een hork mijn hand uitsteken naar een man.
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Dit inderdaad. Het zou dus ook veel harder aangepakt moet worden. Mensen die zich zo gedragen dienen uit het land te worden gezet. Nederland is geen Islamitisch land en dat willen we graag zo houden.
Ja, klopt, op heel veel plaatsen wordt er teveel rekening gehouden met moslims, op het ziekelijke af. En zelfs als ze daar niet om vragen. Zo hingen er een paar jaar geleden schilderijtjes met varkentjes in een ziekenhuis. Een niet moslim Nederlandse vrouw zag dat en vond dat niet kunnen t.o.v. moslims en ging klagen bij de directie. Ze werden weggehaald.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is het verschil tussen Nederland en Denemarken, met als gevolg dat er in Nederland ongeveer evenveel asielzoekers per week naar binnen waggelen als in Denemarken in een heel jaar.
Los daarvan sloopt het niet voegen naar onze waarden alle samenhang in de samenleving.
Precies dit. Als jij met je borsten half ontbloot door dergelijke landen loopt dan spreekt iedereen daar schande van en moet jij je maar aanpassen, maar andersom is het cultuur en moeten we niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
Wat moslims, blijkbaar, willen is dat wij het normaal vinden dat mannen en vrouwen elkaar geen hand geven. Dus, als je een hele rij langs moet, geeft een man alle mannen een welgemeende handdruk en de vrouwen een ingetogen knikje met het hoofd. Dat kan binnen hun gemeenschap de norm zijn, maar niet binnen onze gemeenschap. En zij kiezen ervoor om in onze gemeenschap te komen wonen. Dan horen ze zich ook te voegen naar onze normen.
Als ik op vakantie zou gaan naar een islamitisch land, zal ik me ook daar aan de gedragsregels houden en niet als een hork mijn hand uitsteken naar een man.
Blote benen en blote armen is al genoeg, denk ik. Nu kunnen we hier nog zo rondlopen in de zomer, maar ook dat is al een doorn in het oog van traditionele moslims. Jongedames kunnen zo niet meer veilig over straat, 's avonds. En als er dan iets gebeurt, dan ligt het aan het feit dat ze wel schaars gekleed was.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Precies dit. Als jij met je borsten half ontbloot door dergelijke landen loopt dan spreekt iedereen daar schande van en moet jij je maar aanpassen, maar andersom is het cultuur en moeten we niet zo moeilijk doen
Ik vind dat dat er met de haren wordt bijgesleept om de discussie te verstoren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?
quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat mensen zonder armen geen handen kunnen schudden?
Het is de proeftijd. Dan mag je ook iemand ontslaan omdat je er geen goed gevoel bij hebt. En ik vind mensen die om wat voor reden dan ook discrimineren wel een reden om er geen goed gevoel bij te hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef dop het volgende:
[..]
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.
Er zijn ook genoeg beroepen en situaties te bedenken dat je als man en vrouw elkaar wel moet aanraken. Maar je kunt prima geen handen schudden en toch verder respect vol met elkaar omgaan.
Enkel het weigeren van een hand is wat mij betreft niet voldoende reden voor ontslag.
En om het nog maar eens om te keren, betekent niet geven van een hand automatisch dat je disrepectvol bent?
Ik heb vanochtend al mijn collega's begroet, maar geen handen geschud. Is dat een ding? Moet dat om respectvol te zijn en om goed te kunnen functioneren?
als de man verder ook zou weigeren om te groeten, en te spreken met de vrouw en geen opdrachten aan te nemen dan bewandelen we natuurlijk een heel ander pad, maar enkel geen fysiek contact, geen probleem.
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind dat dat er met de haren wordt bijgesleept om de discussie te verstoren.
Wat vind je er van dat mensen zonder armen geen handen kunnen schudden?
Jij hebt het over een kleine groep mensen die je gebruikt om er een academische discussie van te maken.
Dan mag het wel. Ze hebben een stok gevonden om de Islam te bashen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?
Can confirmquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
Dat is precies wat ik zegquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja je kan alle fatsoensnormen aan je laars lappen en wijzen naar het boekje met regels; onder de noemer 'technisch doe ik niks verkeerd'. Ik vind dat we daar collectief wat van moeten vinden. Niks mis met immigranten, niks met met andere culturen. Maar jezelf terug slingeren naar de prehistorie? No thanks.
Ik snap je hoor. Het hele punt is (wat mij betreft) alleen dat niet alles te vangen is in wet en regelgeving. Omgangs- en gedragsnormen kan je iemand nooit voor straffen, maar is wel een belangrijk deel van de cultuur.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zegmaar we zijn als land geen haar beter als we de wet en regelgeving aan de kant schuiven
Je schuift moslims hier iets in de schoenen die je bovendien generaliseert. De overgrote meerderheid van moslims, mannen en vrouwen, geeft gewoon een hand. Het gaat om een kleine minderheid die dat niet doet, en niet omdat zij willen dat “wij” hun gebruik normaal vinden, maar simpelweg omdat zij zelf een bepaalde religieuze interpretatie volgen. Je redenering is vergelijkbaar met zeggen dat moslims geen varkensvlees eten omdat ze willen dat wij dat ook normaal vinden, of het beweren dat Nederlanders haring eten omdat ze anderen willen laten vinden dat haring eten de norm zou moeten zijn. Het zijn persoonlijke keuzes, geen eisen aan anderen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
De paradox van tolerantie in de praktijk. Ben het met je eens dat mensen met zulke opvattingen niet in ons land thuis horen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap je hoor. Het hele punt is (wat mij betreft) alleen dat niet alles te vangen is in wet en regelgeving. Omgangs- en gedragsnormen kan je iemand nooit voor straffen, maar is wel een belangrijk deel van de cultuur.
Het onvermogen van dergelijke lieden om zich aan te passen vind ik toch wel vrij schokkend.
Dus ook geen sgp mensen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De paradox van tolerantie in de praktijk. Ben het met je eens dat mensen met zulke opvattingen niet in ons land thuis horen.
Ik volg je hoor. Maar als ik geen handen wil schudden omdat ik ernstige smetvrees zou hebben heb dan krijgt de situatie 'ineens' een heel andere dimensie en dat is toch gek. De plicht van handenschudden is niet een wereldwijd gebruik. Zeker met betrekking tot het andere geslacht. Of God verhoedde COVID..We gaan nu uit van een situatie waar een man weigert de hand te schudden van een vrouw. Maar als dit andersom had geweest, en mevrouw wilt de hand niet schudden van meneer, omdat zij hier ongemakkelijk van wordt en dit beschouwt als een onplezierige ongewenste aanraking dan is er geen tekort aan begrip voor haar situatie, en vraagt men zich hard op af hoe het kan dat een man een kwetsbare vrouw kan dwingen hem aan te raken.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat je je baan hierdoor verliest is wel discutabel inderdaad maar,
Hand geven, of handen schudden, is een wereldwijd gebruik voor begroetingen, het bevestigen van afspraken en het tonen van respect of verbondenheid.
Schuif je geloof, principes, verhevenheid, of weet ik wat eventjes opzij en toon je fatsoen.
Zeker. Dat zo'n partij in de politiek is een gotspe. Maar dat is een andere discussiequote:
Ik heb nergens moeite mee. Als meneer geen handen wil schudden met een vrouw die boven hem staat, dan moet hij dat maar doen in een land waar ze dat wel prima vinden. Hier vinden we dat niet prima.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dan mag het wel. Ze hebben een stok gevonden om de Islam te bashen.
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
De rechter vond dat ze dat ook hadden kunnen doen. Met de man bespreken dat hij niemand een hand geeft.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het gedrag van deze man verder ook niet heel prettig was en dat ze dit als excuus hebben gebruikt of dat het de druppel was. Als ik mensen tegenkwam die geen handen wilden schudden met het andere geslacht, dan kon daar een normaal gesprek over gevoerd worden in de regel.
In het begin pikten wij het ook als mensen die bijvoorbeeld vers uit Afghanistan kwamen er niet aan toe waren maar de vaststaande uitkomst van de interacties was duidelijk maken dat dit geen succesnummer ging worden als ze hier wilden blijven wonen. Je zult er versteld van staan hoe respectvol iemand duidelijk kan maken met koekjes erbij aan toe dat hij of zij het (nog) niet zag zitten. Dat waren ook de mensen die het gingen snappen, de meerderheid. Een minderheid was vanaf het begin af aan niet in staat normaal te communiceren ("Dit is mijn geloof DUS gaat het zo") of weigerde überhaupt normaal om te gaan met mij, vrouwen iha. Heb een hoop scheldwoorden voor hoer in talen uit die regio opgepikt. Je zag eigenlijk aan de houding in het begin vaak al dat het niks ging worden.
Het probleem in Nederland zit hem trouwens veel meer in hier geboren jongeren die naar de orthodoxere stromingen trekken of bekeerlingen. Dat komt omdat de moskeeën die die stromingen prediken ongehinderd uit de grond brullen of dat traditionele, oudere moskeeën overgenomen worden door bijvoorbeeld onprettige salafisten of wahhabi's.
De blinde vlek voor het onderscheid tussen stromingen waar je niks mee te schaften hebt en de gevaarlijke bendes is echt zorgelijk aan het worden. Beide kanten op, dus ook "alle moslims zijn stiekem radicaal en hopeloos" is een groot probleem.
Probleem is dat die knuppels in eigen land poeslief zijn omdat er regels in beton gegoten zijn en wordt gehandhaafd. In NL hebben wij ongeschreven regels (de meeste mensen in NL zijn fatsoenlijk) en hebben geen harde tucht meer. Maar mensen uit het buitenland hebben dikwijls hardere tucht nodig. Wij zijn daar al heen doorgeevalueerd.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.
Als er ook maar 1 het lef durft te hebben om hoer in welke taal dan ook tegen een Nederlandse vrouw durft te roepen. Dan mogen ze wat mij betreft diegene doodknuppelen voor het oog van familie en de hele week ophangen aan een lantaarnpaal als voorbeeld voor de rest.
Dit laatste is inderdaad waar.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
Zeg, we hebben het hier over een man in functie in de NLse samenleving, toch?quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb dus absoluut geen idee wat je hiermee bedoelt. Kun je hier voorbeelden van geven?quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
Wat de situatie in het Westen uniek maakt is dat er een aanzienlijke groep Westerlingen is (voornamelijk hoogopgeleid ook nog) die actief te Islam willen faciliteren en vinden dat de Islam een onderdeel van de samenleving dient te zijn.
Dat klopt, maar die vrijheid eindigt echt waar rechten en regels geschonden worden. Dat is nu dus getoetst door een rechtbank en die heeft geconcludeerd dat zijn ontslag om deze reden in dit geval onterecht is.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb dus absoluut geen idee wat je hiermee bedoelt. Kun je hier voorbeelden van geven?
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat er in Nederland inmiddels een aanzienlijk aantal moslims wonen. Nu hebben we hier vrijheid van godsdienst, dus ook de moslims hebben het recht om hun godsdienst te belijden en volgens hun godsdienst te leven.
Ik verwacht dat we in de praktijk juist zullen zien dat godsdienst net wat meer prioriteit krijgt en werkgevers weinig ruimte hebben.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die vrijheid eindigt echt waar rechten en regels geschonden worden. Dat is nu dus getoetst door een rechtbank en die heeft geconcludeerd dat zijn ontslag om deze reden in dit geval onterecht is.
De werkgever zal in het vervolg dus beter moeten onderbouwen wat de grenzen zijn wat betreft het belijden van iemands godsdienst. Wat dat betreft heeft de werkgever ook een bepaalde vrijheid.
Hij mag bijvoorbeeld opleggen dat voor de neutraliteit (politie) of voor de veiligheid (machinewerkplaats) hoofddoeken niet toegestaan zijn of niet mogen hangen. Gedragsregels zoals het schudden van handen, tijden voor gebed, het bekeren van collega's zijn andere kaders die (gelukkig) van tijd tot tijd getest en getoetst worden.
Die man zat in de proeftijd, ze hoeven geen reden op te geven.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die vrijheid eindigt echt waar rechten en regels geschonden worden. Dat is nu dus getoetst door een rechtbank en die heeft geconcludeerd dat zijn ontslag om deze reden in dit geval onterecht is.
De werkgever zal in het vervolg dus beter moeten onderbouwen wat de grenzen zijn wat betreft het belijden van iemands godsdienst. Wat dat betreft heeft de werkgever ook een bepaalde vrijheid.
Hij mag bijvoorbeeld opleggen dat voor de neutraliteit (politie) of voor de veiligheid (machinewerkplaats) hoofddoeken niet toegestaan zijn of niet mogen hangen. Gedragsregels zoals het schudden van handen, tijden voor gebed, het bekeren van collega's zijn andere kaders die (gelukkig) van tijd tot tijd getest en getoetst worden.
De meeste van die moslims hadden hier dan ook nooit moeten worden toegelaten. En de vrijheid van religie is niet hetzelfde als moedwillig een bepaalde religie faciliteren in de publieke ruimte of wetten aanpassen om religieuze uitingen van moslims mogelijk te maken zoals het dragen van een hoofddoek ondanks dat bepaalde functies neutraal zouden moeten blijven.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb dus absoluut geen idee wat je hiermee bedoelt. Kun je hier voorbeelden van geven?
Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat er in Nederland inmiddels een aanzienlijk aantal moslims wonen. Nu hebben we hier vrijheid van godsdienst, dus ook de moslims hebben het recht om hun godsdienst te belijden en volgens hun godsdienst te leven.
Nee maar dat hebben ze wel gedaan en ze hebben zich daarmee in de vingers gesneden. Deze keer dan. De volgende die geen handen wil schudden krijgt dus inderdaad in zijn proeftijd te horen dat ie weg mag blijven en heeft geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die man zat in de proeftijd, ze hoeven geen reden op te geven.
Dat dacht ik ook, maar ik las toen ik het opzocht dit:quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die man zat in de proeftijd, ze hoeven geen reden op te geven.
https://www.rijksoverheid(...)regels-bij-proeftijdquote:Reden opgeven ontslag tijdens proeftijd
Zegt de werknemer of de werkgever het contract binnen de proeftijd op? Dan moet degene die opzegt schriftelijk de reden daarvoor aangeven als de ander daar om vraagt.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/ontslag/ontslagen-in-je-proeftijdquote:Discriminatiegronden
Je werkgever mag je niet zomaar ontslaan in je proefperiode als hij dat doet op basis van discriminatie.
Dit zijn sowieso figuren die het verknallen voor de mensen die wel normaal willen doen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar dat hebben ze wel gedaan en ze hebben zich daarmee in de vingers gesneden. Deze keer dan. De volgende die geen handen wil schudden krijgt dus inderdaad in zijn proeftijd te horen dat ie weg mag blijven en heeft geen poot om op te staan.
En helaas is er ook het risico dat hierdoor deze of andere werkgevers dit af laten stralen op andere sollicitanten met een islamitische achtergrond en het risico niet willen nemen.
Dat is dan nieuw zeker?quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
Reden opgeven ontslag tijdens proeftijd
Zegt de werknemer of de werkgever het contract binnen de proeftijd op? Dan moet degene die opzegt schriftelijk de reden daarvoor aangeven als de ander daar om vraagt.
Ja idd. Vrouwen moeten zichzelf gewoon laten kleineren door prehistorische figuren.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
Dat gezegd hebbend, moet ik zeggen dat ik echt geen enkel begrip heb voor het feit dat het discrimineren van vrouwen kennelijk minder erg is dan discrimineren op basis van religie. En dat is in feite wel wat deze uitspraak stelt.
Dat is een andere discussie, maar verreweg de meeste moslims zijn legaal in Nederland komen wonen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
De meeste van die moslims hadden hier dan ook nooit moeten worden toegelaten.
Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
En de vrijheid van religie is niet hetzelfde als moedwillig een bepaalde religie faciliteren in de publieke ruimte of wetten aanpassen om religieuze uitingen van moslims mogelijk te maken zoals het dragen van een hoofddoek ondanks dat bepaalde functies neutraal zouden moeten blijven.
Zijn dat nu concrete praktijkvoorbeelden, of heb je die nu zelf verzonnen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Helaas zien we steeds meer situatie uit de laatste categorie, waar er dus actief wordt geprobeerd de Islam op te dringen in publieke ruimtes, werkplekken of het onderwijs. En meer dan genoeg dom naïeve Westerlingen die dit willen faciliteren.
Is Nederland nu een religieus neutraal land of een joods-christelijk land?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Nederland is een Christelijk-Joods land, geen Islamitisch land.
Dit kan toch nietquote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.
Mooi voor je dat je dit als kledingstuk ziet.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, maar verreweg de meeste moslims zijn legaal in Nederland komen wonen.
[..]
Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.
Daarom altijd met bescherming naar buiten gaanquote:Op zaterdag 15 november 2025 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat een moslimdame met hoofddoek er bezwaar tegen had om in de bus of in de tram naast me te zitten.
Nog eentje die als man denkt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb er geen probleem mee als iemand uit geloofsovertuiging geen hand wil schudden.quote:Op zondag 16 november 2025 00:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nog eentje die als man denkt.
Jij hoeft je nooit zorgen te maken dat je zo eentje op moet doen en mocht je ooit een moslima als echtgenote krijgen, dan kan jij haar opdagen eentje te dragen maar zij kan niets bij jou.
Grappig dat iets geen probleem is als je zelf niet degene bent die er door benadeeld kan worden
Ja goed idee man, het beleid van Nederland gaan benchmarken met dat van Gaza.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:19 schreef Lyrebird het volgende:
Wij gaan op onze rug liggen om deugpunten te halen, maar als jij, potjecreme, in je bikini door Gaza gaat lopen, dan kom je nergens met die deugpunten.
Snap je een beetje waar de schoen wringt?
Ik wel, als hij net wel mijn mannelijke collega's een hand heeft gegeven.quote:Op zondag 16 november 2025 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee als iemand uit geloofsovertuiging geen hand wil schudden.
En dat is islam.quote:Op zondag 16 november 2025 08:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wel, als hij net wel mijn mannelijke collega's een hand heeft gegeven.
En dan ga je het gesprek aan en zoek je een oplossing.quote:Op zondag 16 november 2025 08:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wel, als hij net wel mijn mannelijke collega's een hand heeft gegeven.
Een collega van mij is gelovig (christelijke) en pas getrouwd. Na haar huwelijk is haar uiterlijk verandert. Haar man wil dat en volgens de bijbel is de man de baas. Daar heb ik wel moeite mee.quote:Op zondag 16 november 2025 08:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En dat is islam.
Neerkijken op de vrouw. Deze als minderwaardig beschouwen. Je neus voor haar ophalen.
En dat gevoel van macht over de vrouw en de vrouw als minderwaardig zien zit in elke stroming.
Voor je het weet zit je aan huis gekluisterd met een hoofddoekje.
Maar als het islam betreft heb je daar geen moeite mee?quote:Op zondag 16 november 2025 08:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een collega van mij is gelovig (christelijke) en pas getrouwd. Na haar huwelijk is haar uiterlijk verandert. Haar man wil dat en volgens de bijbel is de man de baas. Daar heb ik wel moeite mee.
Je noemt goede redenen om bepaalde geloofszaken te verbieden. Maar het is toch ook iets dat per geval bekeken moet worden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij alle geloven heb ik daar moeite mee. Ik snap dat mensen moeite hebben met iemand die vanuit zijn geloof geen hand wil schudden. Ik heb er moeite mee dat het een moslim/Islam bash topic wordt terwijl we niet weten of het om een moslim gaat. En dat we weten dat er meerdere geloven zijn waar niet de hand schudden een ding is.quote:Op zondag 16 november 2025 08:28 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar als het islam betreft heb je daar geen moeite mee?
Lees de OP eens beter. De handenweigering was op 1-6 en het ontslag op 4-6 met de volgende reden: De reden voor de beëindiging is dat er onvoldoende aansluiting was tussen jouw functioneren en de verwachtingen binnen de organisatie.quote:Op zondag 16 november 2025 08:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je noemt goede redenen om bepaalde geloofszaken te verbieden. Maar het is toch ook iets dat per geval bekeken moet worden.
Waar gaat het hier nu om?
Een leidinggevende mag een respectvolle houding verwachten van ondergeschikten. In Nederland is dat gebruikelijk dat met handenschudden te doen. Echter bepaalde moslims laten dat liever op een andere manier blijken. Dat is dus helemaal geen persoonlijk discrespect naar die leidinggevende. Ze hebben een eigen manier om dat te doen. En dat lijkt me prima, want het is in de kern wat men wil.
Maar blijkbaar heeft een of andere leidinggevende een fragiel ego omdat die man het niet precies zo doet als ze eist, en vind ze het een reden om mensen eruit te gooien. Dat is op geen enkele manier redelijk te noemen. Je hoeft het niet eens te zijn met de kuisheidsleer van moslims. Echter ze gaan dwingen handen te geven, omdat een leidinggevende erbij verzint dat je anders disrespectvol bent, waar dat nergens voor nodig is bij een of andere IT-medewerker.
Voor menig poster in dit topic lijken burgerrechten sowieso iets waarmee ze direct hun reet afvegen als het iets ingewikkelder is.
De COA is zelf zo stom om het als reden op te geven in de rechtbank.quote:Op zondag 16 november 2025 08:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees de OP eens beter. De handenweigering was op 1-6 en het ontslag op 4-6 met de volgende reden: De reden voor de beëindiging is dat er onvoldoende aansluiting was tussen jouw functioneren en de verwachtingen binnen de organisatie.
Vervolgens voelt hij zich gediscrimineerd en gaat de rechter daarin mee omdat het een moslim betreft en dan kennelijk discriminatie op grond van religie voorondersteld wordt door deze rechter.
Nee, ze hebben die handenweigering niet als reden opgegeven. De rechter vond dat de enige plausibele reden omdat het maar om enkele dagen ging. Wat een idiote redenering is.quote:Op zondag 16 november 2025 08:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De COA is zelf zo stom om het als reden op te geven in de rechtbank.
Integendeel. Dit vraagt wat denkwerk. Als je de derde wereld importeert, dan moet je niet gek staan kijken dat Nederland afglijdt naar een derde wereld land.quote:Op zondag 16 november 2025 08:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja goed idee man, het beleid van Nederland gaan benchmarken met dat van Gaza.
Het is ook een vrij kinderachtige denkwijze.
Ik lees nergens over wat hij nog meer allemaal fout deed. Dus blijkbaar kwamen ze daar niet mee.quote:Op zondag 16 november 2025 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben die handenweigering niet als reden opgegeven. De rechter vond dat de enige plausibele reden omdat het maar om enkele dagen ging. Wat een idiote redenering is.
We glijden helemaal niet af naar een derde wereld land. In een derde wereld land kun je je ontslag niet eens aanvechten.quote:Op zondag 16 november 2025 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Integendeel. Dit vraagt wat denkwerk. Als je de derde wereld importeert, dan moet je niet gek staan kijken dat Nederland afglijdt naar een derde wereld land.
Die meerderheid is er niet. Zelfs binnen de moslimwereld is het een minderheidsverschijnsel.quote:Het ging nu om een man die geen handjes durfde te schudden; wat als de meerderheid zulk middeleeuws folklore bezigt?
Redenquote:Op zondag 16 november 2025 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben die handenweigering niet als reden opgegeven. De rechter vond dat de enige plausibele reden omdat het maar om enkele dagen ging. Wat een idiote redenering is.
Hoofd ictquote:De reden voor de beëindiging is dat tijdens de proeftijd is gebleken dat er onvoldoende aansluiting was tussen jou functioneren en de verwachtingen binnen onze organisatie.
Beoordeling rechter:quote:Op 11 september 2025 heeft de heer [naam 3] , Adjunct-Teamhoofd ICT Service desk bij het COA, voor zover relevant, het volgende verklaard:
(…) Het COA probeert in de eerste week een indruk te krijgen of een kandidaat geschikt is om de werkzaamheden zelfstandig en duurzaam uit te voeren.
Bij de heer [verzoeker] zijn tijdens deze periode twijfels ontstaan over zijn geschiktheid, onder meer naar aanleiding van een kennismakingsmoment met mevrouw [naam 1] . Tijdens deze kennismaking gaf de heer [verzoeker] haar geen hand en verklaarde hij dat hij vrouwen geen hand geeft. Dit handelen is in strijd met de COA Gedragscode en het beleidskader Levensbeschouwing op COA-locaties, waarin duidelijk is vastgelegd dat iedereen in gelijke waarde moet worden behandeld en dat discriminatie op grond van geslacht of andere kenmerken niet wordt getolereerd. In lijn hiermee is door mij melding gedaan bij [verweerster] .
(…)
De eerste dag staat volledig in het teken van kennismaking en is te kort om een inhoudelijk oordeel te vormen. (…) Een uitspraak over potentie of geschiktheid is op dat moment niet realistisch en is door mij niet gedaan.
Noodzaak handen schudden mbt zijn functie.quote:Als reden van de opzegging heeft [verweerster] later medegedeeld dat sprake was van onvoldoende aansluiting tussen het functioneren van [verzoeker] en de verwachtingen binnen [verweerster] . In deze procedure heeft zij over de reden van de opzegging nog aangevoerd dat er bij zowel het COA als [verweerster] twijfels bestonden over zijn geschiktheid en [verzoeker] bovendien de uitdrukkelijke instructie, om naar aanleiding van de klacht geen contact op te nemen met [naam 1] , had geschonden.
4.7.
Met deze verklaring gaat [verweerster] echter voorbij aan de door haar overgelegde verklaring van [naam 3] , waarin hij aangeeft dat de twijfels over de geschiktheid van [verzoeker] juist samenhingen met het feit dat hij [naam 1] geen hand wilde geven, hetgeen in strijd zou zijn met het beleid bij COA. Een andere reden noemt [naam 3] niet. [naam 3] geeft zelfs aan het niet mogelijk was om op de eerste dag, die in het teken stond van een kennismaking, een inhoudelijk oordeel over zijn functioneren te vormen.
quote:Bij de beoordeling of het noodzakelijk is om de eis te stellen dat medewerkers ongeacht het geslacht van de ander handen schudden, moet een belangenafweging worden gemaakt.2 De kantonrechter volgt [verweerster] niet in haar stelling dat van [verzoeker] verlangd kan worden dat hij zijn collega’s de hand schudt. [verzoeker] was immers werkzaam als IT-servicedesk medewerker en hij heeft onweersproken gesteld dat hij zijn werkzaamheden vrijwel volledig vanuit huis zou verrichten. Het contact met klanten en collega’s zou dan ook voornamelijk telefonisch zijn. Van een functie waarbij het schudden van handen noodzakelijk is, is dan ook onvoldoende gebleken. [verweerster] heeft ook niet onderbouwd waarom voor die momenten dat [verzoeker] wel naar kantoor zou moeten komen, het schudden van handen noodzakelijk is voor de uitoefening van zijn werkzaamheden. Bovendien had [verweerster] met het COA voor die momenten aanvullende afspraken kunnen maken die aansluiten bij het daar geldende neutraliteitsbeleid. Zo had kunnen worden afgesproken dat [verzoeker] op respectvolle wijze geen enkele collega de hand schudt. Zo ver is het echter niet gekomen, omdat [verweerster] de arbeidsovereenkomst met [verzoeker] heeft opgezegd.
Die meerderheid is er nog niet, maar als we niets doen zal het toch een meerderheid worden met alle nadelige gevolgen voor minderheden.quote:Op zondag 16 november 2025 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Die meerderheid is er niet. Zelfs binnen de moslimwereld is het een minderheidsverschijnsel.
Dan leef jij niet meer.quote:Op zondag 16 november 2025 09:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Die meerderheid is er nog niet, maar als we niets doen zal het toch een meerderheid worden met alle nadelige gevolgen voor minderheden.
Maar DAT weet jij dus niet.quote:Op zondag 16 november 2025 08:29 schreef Hexagon het volgende:
Maar blijkbaar heeft een of andere leidinggevende een fragiel ego omdat die man het niet precies zo doet als ze eist, en vind ze het een reden om mensen eruit te gooien. Dat is op geen enkele manier redelijk te noemen. Je hoeft het niet eens te zijn met de kuisheidsleer van moslims. Echter ze gaan dwingen handen te geven, omdat een leidinggevende erbij verzint dat je anders disrespectvol bent, waar dat nergens voor nodig is bij een of andere IT-medewerker.
quote:
quote:Nadat [verzoeker] en [naam 2] elkaar over het incident hebben gesproken, heeft [verzoeker] kort na 12.00 uur aan [naam 1] (en aan [naam 2] in CC) een mail gestuurd waarin, voor zover relevant, het volgende staat:
Geachte,
Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het ongemak en helemaal als ik een gevoel heb gegeven dat ik iemand heb vernederd.
Naar aanleiding van ons eerste kennismaking wil ik benadrukken dat ik altijd heb geprobeerd respectvol en professioneel te zijn, ook in mijn manier van begroeten, in lijn met mijn geloof. Ik begrijp dat er zorgen waren over mijn keuze om geen fysieke begroeting te doen met het andere geslacht, maar ik heb me altijd bereid getoond om een respectvolle manier te blijven samenwerken. Ik ben nog steeds erg gemotiveerd om in dit team te blijven en zal het ontzettend jammer vinden dat ik uit het team gezet zal worden op basis van geen fysieke begroeting. Dit heeft niks te maken met dat ik het ander geslacht niet mag of niet samen mee wil werken maar heeft te maken met mijn geloofsovertuiging.
Ja natuurlijk gaat m dat achteraf zeggen. Lijkt me een nette brief van een advocaat want het is wel heel professioneel samen gesteld.quote:
Dat het niet willen schudden van de hand onderdeel is van de totale afweging wordt door de rechter gereduceerd tot de enige reden.quote:Op zondag 16 november 2025 09:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Reden
[..]
Hoofd ict
[..]
Beoordeling rechter:
[..]
Noodzaak handen schudden mbt zijn functie.
[..]
En jij ook niet. Je vult zelf ook veel in. De man was netjes genoeg om aangenomen te worden.quote:Op zondag 16 november 2025 09:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gaat m dat achteraf zeggen. Lijkt me een nette brief van een advocaat want het is wel heel professioneel samen gesteld.
In haar stukje staat: ik schud geen handen van vrouwen.
We waren er allemaal niet bij. We hebben geen toon gezien en geen blikken.
Ik mag er vanuit gaan dat als die mevrouw een moeilijk teer fragiel egootje was dat ze het er waarschijnlijk ook niet zomaar mee eens waren geweest. Want dan was het: jeetje Ria is weer aan het zeiken hoor...
Maar daar kwamen ze dus niet mee. De COA roept dit echt over zichzelf af.quote:Op zondag 16 november 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het niet willen schudden van de hand onderdeel is van de totale afweging wordt door de rechter gereduceerd tot de enige reden.
Bij een proeftijd mag je gewoon worden ontslagen op zoiets als ‘past volgens ons niet goed in het team’.
Dit is een reden waarom ik het oordeel van mensen uit de praktijk hoog aansla. Iets kan op papier goed uitpakken, maar de praktijk is weerbarstig.quote:Op zondag 16 november 2025 09:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar DAT weet jij dus niet.
Het kan idd zijn dat die man heel beleefd heeft geweigerd, handjes in elkaar gevouwen, licht buigend: "excuses mevrouw maar ik kan wegens mijn geloof Uw hand niet schudden. Wel erg aangenaam U te leren kennen". Waarop die boze kortpittige Ria is gaan gillen dat die man onbeleefd en disrespectvol () was. Of is gaan janken, want ja fragiel ego he, want tenslotte: zij is echt wel de baas hoor en ze moet ook dat handje hebben!
Het kan ook zijn dat meneer de rij af is gegaan, overal enthousiast handjes heeft gegeven en niet eens in haar ogen keek en neerbuigend zei: 'ik weiger handen van vrouwen te schudden' en door is gegaan naar de volgende waar m wel weer vrolijk handjes heeft aangenomen.
Je weet het dus niet. Jij gaat uit van het fragiel ego, ik denk dat er echt wel iets meer aan de hand is geweest dan enkel beleefd een hand niet willen schudden.
Ik heb een tijdje veel met Turkse en Marokaanse mensen gewerkt in de thuiszorg. Je had 2 soorten bij de genderweigeraars. De mannen waar je alle zorgen bij mocht doen maar niet de intiemere en die waren daar erg beleefd over om dit te melden en waren voor de rest ook erg lief en spraken volwaardig met je. Je voelde hier totaal geen minderwaardigheid in. Dan had je de mannen die naar je keken alsof je vuil was en daar mocht je nog geen insuline zetten in de buik en werd je weg gejaagd en MOEST er een man komen.
Andersom trouwens ook he, onze mannelijke collega die absoluut niet aan hun vrouw mocht komen en waar zeer kwaad geëist werd dat er een vrouw kwam. Of de mannen die hem wel verwelkomden en erbij bleven of beleefd zeiden: dat en dat mag van harte maar mag er alsjeblieft een vrouw komen als er iets intiemer moet gebeuren?
Ze hebben een reden gegeven maar dat kunnen ze niet hard maken. Het gaat om een thuiswerk functie.quote:Op zondag 16 november 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het niet willen schudden van de hand onderdeel is van de totale afweging wordt door de rechter gereduceerd tot de enige reden.
Bij een proeftijd mag je gewoon worden ontslagen op zoiets als ‘past volgens ons niet goed in het team’.
Wat begrijp jij hier niet aan?:quote:Op zondag 16 november 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar daar kwamen ze dus niet mee. De COA roept dit echt over zichzelf af.
Tot nu was de invulling hier: fragiel ego van de vrouw.quote:Op zondag 16 november 2025 09:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En jij ook niet. Je vult zelf ook veel in. De man was netjes genoeg om aangenomen te worden.
Als zijn ongeschiktheid was gebleken omdat hij niet op kwam dagen, niet wist hoe hij een computer moest bedienen of omdat hij instructies niet opvolgde, dan hadden ze dat wel als reden opgegeven. Maar daar kwamen ze allemaal niet mee blijkbaar. Alleen met dat handenschudden. Dus dan is het niet raar dat de rechter denkt dat het daarom draait.quote:Op zondag 16 november 2025 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat begrijp jij hier niet aan?:
De werkgever hield vol dat het ontslag was gegeven wegens ’gebrek aan aansluiting’ bij het COA, maar de Haagse rechter zag alleen de handweigering als reden voor het ontslag. De man had zo kort bij het COA gewerkt dat alleen dat de reden kon zijn.
In de proeftijd ontslaan mag altijd. Desgevraagd moet je een reden geven en die is per definitie ok, tenzij het gaat om bv discriminatie.quote:Op zondag 16 november 2025 09:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hebben een reden gegeven maar dat kunnen ze niet hard maken. Het gaat om een thuiswerk functie.
Dat hoop ik van wel en daarom doe ik veel moeite om minderheden te waarschuwen voor de voor hun nadelige gevolgen als dat soort religies de meerderheid gaat worden in ons land.quote:
Maar de rechter heeft helemaal niet te toetsen of de gegeven reden objectief correct is.quote:Op zondag 16 november 2025 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als zijn ongeschiktheid was gebleken omdat hij niet op kwam dagen, niet wist hoe hij een computer moest bedienen of omdat hij instructies niet opvolgde, dan hadden ze dat wel als reden opgegeven. Maar daar kwamen ze allemaal niet mee blijkbaar. Alleen met dat handenschudden. Dus dan is het niet raar dat de rechter denkt dat het daarom draait.
Je bedoelt zoiets als direct partij kiezen voor de moslim en de vrouw die gediscrimineerd wordt beschuldigen van een fragiel ego?quote:Op zondag 16 november 2025 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Maar hoe meer ik er over nadenk, ik dank niet eens dat het een fragiel ego is maar meer een soort robot-denken waar veel mensen last van hebben..
Blijkbaar is er een soort gedragscode en wordt die, hoe beleefd de man ook is, uiterst rigide toegepast. Blijkbaar treedt er zonder verder zelf bij na te denken automatisch regeltje X in werking waardoor hij eruit wordt gegooid. Maar daarbij wordt automatisch dat als reden opgegeven bij de rechter, als iemand het aanvecht. Want het is nou eenmaal hun regeltje. En dan blijkt dat regeltje niet overeen te komen met onze burgerrechten en dan ontploft het ineens in hun gezicht.
Sommige mensen hebben de neiging als ergens een regeltje voor is om per direct te stoppen met zelf na te denken en als een soort zielloze robot te gaan handelen.
Er was sprake van discriminatie.quote:Op zondag 16 november 2025 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar de rechter heeft helemaal niet te toetsen of de gegeven reden objectief correct is.
Kijk, het is meer dan duidelijk dat jij dit hoe dan ook ok vindt, want zielige moslim, maar zullen we de beoordeling gewoon houden op basis van wat wet- en regelgeving ter zake hierover vast hebben gelegd?
De proeftijd is bedoeld om in de praktijk te toetsen of je iemand als werknemer wil. En je mag iemand ook gewoon naar huis sturen omdat hij niet gezellig meegaat met de vrijmibo.
Alleen bij discriminatie en strijd met goed werkgeverschap (bv iemand al naar huis sturen als die nog zijn jas moet uittrekken) is het ontslag niet terecht.
Meerderheid is niet nodig. Nu zitten we op 6 procent en wordt er al serieus gesproken over het inruilen van Christelijke feestdagen voor bv suikerfeest.quote:Op zondag 16 november 2025 09:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat hoop ik van wel en daarom doe ik veel moeite om minderheden te waarschuwen voor de voor hun nadelige gevolgen als dat soort religies de meerderheid gaat worden in ons land.
Klopt, van haar vrouwelijke handquote:Op zondag 16 november 2025 10:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er was sprake van discriminatie.
Nou dat doe ik dan ook. Zoals je zelf aangeeft is discriminatie een reden om een proeftijdontslag ongeldig te verklaren.quote:Op zondag 16 november 2025 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
Kijk, het is meer dan duidelijk dat jij dit hoe dan ook ok vindt, want zielige moslim, maar zullen we de beoordeling gewoon houden op basis van wat wet- en regelgeving ter zake hierover vast hebben gelegd?
Nee. Dat blijkt nergens uit. De rechter neemt dat aan omdat hij vindt dat de gegeven reden niet kan na 4 dagen, wat werkelijk nergens op slaat, want soms merk je al op dag 1 dat iemand totaal anders blijkt te opereren dan je dacht bij de sollicitatie.quote:Op zondag 16 november 2025 10:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er was sprake van discriminatie.
Die christelijke feestdagen zijn ons ook opgedrongen eeuwen geleden.quote:Op zondag 16 november 2025 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meerderheid is niet nodig. Nu zitten we op 6 procent en wordt er al serieus gesproken over het inruilen van Christelijke feestdagen voor bv suikerfeest.
Zodra je over de 20% heen gaat (kennelijk, ergens gelezen, maar weet niet meer waar), dan ben je verloren. En dat schijnt al over iets van 25 jaar te kunnen gebeuren.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar goede kans dat je dat wel gaat halen.
quote:Op zondag 16 november 2025 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Dat blijkt nergens uit. De rechter neemt dat aan omdat hij vindt dat de gegeven reden niet kan na 4 dagen, wat werkelijk nergens op slaat, want soms merk je al op dag 1 dat iemand totaal anders blijkt te opereren dan je dacht bij de sollicitatie.
quote:Gelet op het voorgaande zijn er naar het oordeel van de kantonrechter geen omstandigheden die maken dat het belang van [verweerster] (en het COA) zodanig werd aangetast dat het belang van [verzoeker] daarvoor moet wijken. Er is dan ook geen objectieve rechtvaardiging voor het door [verweerster] gemaakte indirecte onderscheid. Dat brengt met zich mee dat sprake is van een verboden onderscheid in de zin van artikelen 1 en 5 Awgb en de opzegging discriminatoir, en daarmee ongeldig, is geweest.
Doe je dit nou expres? Of lees je steeds hier overheen?:quote:Op zondag 16 november 2025 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doe ik dan ook. Zoals je zelf aangeeft is discriminatie een reden om een proeftijdontslag ongeldig te verklaren.
Gezien de COA alleen zijn opvatting over handenschudden als reden opgeeft in hun verdediging in de rechtbank, kan een rechter niet anders concluderen dan dat de reden is dat ze hem wegsturen. En dat is blijkbaar discriminerend op basis van geloof.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 16 november 2025 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meerderheid is niet nodig. Nu zitten we op 6 procent en wordt er al serieus gesproken over het inruilen van Christelijke feestdagen voor bv suikerfeest.
Zodra je over de 20% heen gaat (kennelijk, ergens gelezen, maar weet niet meer waar), dan ben je verloren. En dat schijnt al over iets van 25 jaar te kunnen gebeuren.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar goede kans dat je dat wel gaat halen.
Ja blijkbaar kwam de COA met niks anders.quote:Op zondag 16 november 2025 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe je dit nou expres? Of lees je steeds hier overheen?:
Het niet respecteren van een uitspraak vind ik gevaarlijker voor de samenleving dan een paar religieuze extremisten.quote:
Jij blijft maar net doen alsof het om objectief bepaalbare redenen moet gaan. Dat is niet zo. Discriminatie moet bewezen worden en anders is het ontslag terecht.quote:Op zondag 16 november 2025 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja blijkbaar kwam de COA met niks anders.
Als had gebleken dat de man op dag 1 niet wist hoe een computermuis werkte en ze hem wegens onbekwamheid hadden weggestuurd, dan zouden ze het wel als reden hebben opgegeven, en dan zou de rechter daar wel meegegaan.
O, je mag het alleen nog maar eens zijn met de uitspraak? Nou, dan maar niet meer notuleren van uitspraken en de jurisprudentielunches afschaffen. Want GEVAAR!!!!quote:Op zondag 16 november 2025 10:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het niet respecteren van een uitspraak vind ik gevaarlijker voor de samenleving dan een paar religieuze extremisten.
Straks ga je nog beweren dat de meerderheid van de moslimvrouwen geen hoofddoek draagt (in de buitenwereld)quote:Op zondag 16 november 2025 09:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die meerderheid is er niet. Zelfs binnen de moslimwereld is het een minderheidsverschijnsel.
Dat bewijs heeft de COA zelf aangeleverd door dat als enig verwijt aan te dragen. Hadden ze een andere reden gegeven dan was de uitspraak anders geweest.quote:Op zondag 16 november 2025 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij blijft maar net doen alsof het om objectief bepaalbare redenen moet gaan. Dat is niet zo. Discriminatie moet bewezen worden en anders is het ontslag terecht.
Discriminatie is bewezen. Hoofd ict geeft aan dat ze hem niet hebben kunnen beoordelen in 4 dagen waarvan 1 dag vooral kennismaking is. Zij dragen dat zelf aan.quote:Op zondag 16 november 2025 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij blijft maar net doen alsof het om objectief bepaalbare redenen moet gaan. Dat is niet zo. Discriminatie moet bewezen worden en anders is het ontslag terecht.
Nee, ze hebben meerdere zaken aangedragen. Onder meer dat de communicatieve vaardigheden van dot heerschap ter discussie stonden.quote:Op zondag 16 november 2025 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat bewijs heeft de COA zelf aangeleverd door dat als enig verwijt aan te dragen. Hadden ze een andere reden gegeven dan was de uitspraak anders geweest.
Nee, die man heeft verklaart dat hij geen inhoudelijke (gericht op de werkzaamheden) beoordeling heeft kunnen maken. Dat is wezenlijk anders.quote:Op zondag 16 november 2025 10:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Discriminatie is bewezen. Hoofd ict geeft aan dat ze hem niet hebben kunnen beoordelen in 4 dagen waarvan 1 dag vooral kennismaking is. Zij dragen dat zelf aan.
Dat wisten ze al voordat ze hem aannamen. Maar in die 4 dagen hebben ze dat niet kunnen beoordelen. Dus dat kan de reden niet zijn, volgens de rechter.quote:Op zondag 16 november 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben meerdere zaken aangedragen. Onder meer dat de communicatieve vaardigheden van dot heerschap ter discussie stonden.
Misschien moet je de uitspraak eens lezen voordat je blijft volharden in onwaarheden.
Ze geven aan dat er inhoudelijk geen aansluiting was en daar wringt de schoen.quote:Op zondag 16 november 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die man heeft verklaart dat hij geen inhoudelijke (gericht op de werkzaamheden) beoordeling heeft kunnen maken. Dat is wezenlijk anders.
Nee, daar waren al twijfels over. Probeer het eens bij de feiten te houden zeg!quote:Op zondag 16 november 2025 10:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat wisten ze al voordat ze hem aannamen. Maar in die 4 dagen hebben ze dat niet kunnen beoordelen. Dus dat kan de reden niet zijn, volgens de rechter.
Wederom verdraai je wat er staat in de uitspraak:quote:Op zondag 16 november 2025 10:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze geven aan dat er inhoudelijk geen aansluiting was en daar wringt de schoen.
Ja dat zeg ik toch. Voordat ze met hem in zee gingen( tijdens sollicitatiegesprek) waren daar twijfels over. Toch besloot men het te proberen. 4 dagen zijn niet voldoende om dat als reden aan te geven. Het nu aandragen was flauw aangezien ze zelf besloten hem een kans te geven.quote:Op zondag 16 november 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, daar waren al twijfels over. Probeer het eens bij de feiten te houden zeg!
En dat kan prima in enkele dagen bevestigd worden.
Deze man kreeg een kans. Daar is de proeftijd voor bedoeld.
En de rechter gaat zijn boekje te buiten door de bewijslast om te draaien. Bij proeftijd mag dat niet!
Onzin dat je dat niet kan beoordelen in 3 dagen. De rechter roept dat, maar natuurlijk kan je zien dat iemand minder scoort dan gehoopt. En dat is subjectief en dat mag in de proeftijd.quote:Op zondag 16 november 2025 10:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch. Voordat ze met hem in zee gingen( tijdens sollicitatiegesprek) waren daar twijfels over. Toch besloot men het te proberen. 4 dagen zijn niet voldoende om dat als reden aan te geven. Het nu aandragen was flauw aangezien ze zelf besloten hem een kans te geven.
Niemand ziet een zielige moslim. Anderen snappen de uitspraak. Ongeacht of ze het eens zijn of niet met zijn geloofsovertuiging en hoe hij deze uitdraagt.quote:Op zondag 16 november 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
Juridisch klopt er geen hol van de uitspraak, maar sommigen zien alleen maar een zielige moslim die gediscrimineerd wordt omdat hij geen vrouwen mag discrimineren.
Je zal maar zo zot in je kop zijn dat je dat wil verdedigen zeg…
Hoofd ict geeft dat zelf aan. De rechter roept niet maar wat. Wat snap je daar niet aan?quote:Op zondag 16 november 2025 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin dat je dat niet kan beoordelen in 3 dagen. De rechter roept dat, maar natuurlijk kan je zien dat iemand minder scoort dan gehoopt. En dat is subjectief en dat mag in de proeftijd.
Als ik terug ga naar mijn zorgervaring (ja N=1), dan weigerde 80% aangeraakt te worden door het andere geslacht. Van die groep deed meer dan de helft dat zeer netjes en beleefd. Laten we zeggen dat 30% grof werd of zelfs agressief.quote:Op zondag 16 november 2025 10:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Straks ga je nog beweren dat de meerderheid van de moslimvrouwen geen hoofddoek draagt (in de buitenwereld)
Nog niet.quote:Op zondag 16 november 2025 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Nou nog iets van de wet- en regelgeving snappen…quote:Op zondag 16 november 2025 10:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand ziet een zielige moslim. Anderen snappen de uitspraak. Ongeacht of ze het eens zijn of niet met zijn geloofsovertuiging en hoe hij deze uitdraagt.
Nee, dat gaf hij niet aan.quote:Op zondag 16 november 2025 10:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoofd ict geeft dat zelf aan. De rechter roept niet maar wat. Wat snap je daar niet aan?
Je hebt het tegen jezelf?quote:Op zondag 16 november 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou nog iets van de wet- en regelgeving snappen…
Zoals gezegd, het ICT hoofd geeft zelf aan dat ze hem niet op het werk konden beoordelen. Er komt ook niet echt iets anders op tafel. Staat enkel dat gedoetje over handenschudden.quote:Op zondag 16 november 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben meerdere zaken aangedragen. Onder meer dat de communicatieve vaardigheden van dot heerschap ter discussie stonden.
Misschien moet je de uitspraak eens lezen voordat je blijft volharden in onwaarheden.
Ja dat soort amateur-islamgeleerden horen we ook al bijna 25 jaar en daar blijkt ook weinig van.quote:Op zondag 16 november 2025 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nog niet.
Vergis je niet in de moslimwereld: de meest radicale minderheid heeft het daar voor het zeggen. Als puntje bij paaltje komt zal men zich neerleggen bij de meest fundamentele interpretatie van de Koran. De Islam heeft geen Verlichting gehad en zal per definitie geen verlichting krijgen.
Ja volgens de wet mag je geen medewerkers in hun proeftijd ontslaan om redenen die door een rechter als discriminatie kunnen worden geduid.quote:Op zondag 16 november 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou nog iets van de wet- en regelgeving snappen…
kan de discussie beter staken die mensen veranderen toch niet van mening. Moslim = slachtoffer.quote:Op zondag 16 november 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
Juridisch klopt er geen hol van de uitspraak, maar sommigen zien alleen maar een zielige moslim die gediscrimineerd wordt omdat hij geen vrouwen mag discrimineren.
Je zal maar zo zot in je kop zijn dat je dat wil verdedigen zeg…
Slappe drogredenquote:Op zondag 16 november 2025 11:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
kan de discussie beter staken die mensen veranderen toch niet van mening. Moslim = slachtoffer.
Puur uit gevoel zie ik toch al een flink verschil met het gewone leven tov 25j geleden hoor? Er is best wel al wat verschoven/ aangepast..quote:Op zondag 16 november 2025 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat soort amateur-islamgeleerden horen we ook al bijna 25 jaar en daar blijkt ook weinig van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |