abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2025 @ 22:11:18 #1
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219254133
https://www.telegraaf.nl/(...)o-mee/104562623.html
Ontslagen COA-medewerker die weigerde de hand van vrouwelijke teamleider te schudden, krijgt van rechter 34.000 euro mee
quote:
Den Haag - Een kersverse IT-medewerker bij het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) weigerde de hand van zijn vrouwelijke teamleider te schudden. Hij werd daarop ontslagen, maar krijgt van de rechter wegens discriminatie alsnog een hoge ontslagvergoeding mee.

De man was op 1 juni van dit jaar in dienst getreden bij een bedrijf dat hem als IT-medewerker plaatste bij het COA, tegen een brutosalaris van 2612 euro.
Hoofddoek is geen onschuldig lapje stof maar symbool van opmars conservatieve islam in Europa

Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde. Het COA meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf, „vanwege discriminatie op grond van geslacht”.

Na het gesprek stuurde de man een mail naar het COA, waarin hij uitleg gaf over zijn weigering „Dit heeft niks te maken met dat ik het andere geslacht niet mag, of niet samen mee wil werken, maar heeft te maken met mijn geloofsovertuiging.”
Discriminatie

Zijn werkgever ontsloeg hem echter al op 4 juni, dus zijn vierde werkdag pas. De IT-medewerker zat nog in zijn proeftijd. „De reden voor de beëindiging is dat er onvoldoende aansluiting was tussen jouw functioneren en de verwachtingen binnen de organisatie”, liet de werkgever weten.

De medewerker stapte daarna naar de Haagse kantonrechter om een vergoeding af te dwingen. Daarbij liet ook het COA van zich horen over de handweigering. „Dit is in strijd met de COA Gedragscode en het beleidskader Levensbeschouwing op COA-locaties, waarin duidelijk is vastgelegd dat discriminatie op grond van geslacht of andere kenmerken niet wordt getolereerd.”

De ontslagen medewerker voelde zich echter ook gediscrimineerd, en wel op basis van zijn geloofsovertuiging. De opzegging van de arbeidsovereenkomst was daarom onrechtmatig wegens discriminatie, stelde zijn advocaat.
Hoge schadevergoeding

De werkgever hield vol dat het ontslag was gegeven wegens ’gebrek aan aansluiting’ bij het COA, maar de Haagse rechter zag alleen de handweigering als reden voor het ontslag. De man had zo kort bij het COA gewerkt dat alleen dat de reden kon zijn.

En daarmee was sprake van discriminatie op grond van geloof, vond de rechter. „Zeker binnen een organisatie als het COA moeten mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijk worden behandeld. Dat is op zich ook een legitiem doel. Daar staat echter tegenover het recht om niet gediscrimineerd te worden op grond van geloofsovertuiging.”

Of een organisatie een werknemer toch mag verplichten om handen te schudden, is volgens de rechter afhankelijk van een ’belangenafweging’. In het geval van de IT-medewerker vond de rechter dat zijn geloofsovertuiging zwaarder woog. „Het contact met klanten en collega’s zou voornamelijk telefonisch zijn. Van een functie waarbij het schudden van handen noodzakelijk is, is dan ook onvoldoende gebleken.”

Omdat het ontslag dus ongeldig en ook nog eens discriminatie is, veroordeelde de rechter de werkgever tot een hoge schadevergoeding. De IT-medewerker houdt aan zijn handweigering en dienstverband van slechts vier dagen 34.000 euro over. Ook moet zijn ex-werkgever 1600 euro aan juridische kosten vergoeden.
We kunnen allemaal wel raden in welke hoek we dit moeten zoeken. De rechtspraak in Nederland geeft hiermee een duidelijke boodschap af - je dient de islamisering maar gewoon te accepteren en Nederland moet zich aanpassen

quote:
In Islam, shaking hands between men and women who are not related as "mahram" (close, unmarriageable family) is
generally prohibited due to concerns about temptation and preventing temptation.
Altijd vervelend als je weer een kneiterharde lans krijgt op werk wanneer een vrouwelijke collega er op staat om een handdruk te geven.
pi_219254184
Kan ie zich een mooie Mercedes voor kopen die hij vervolgens onverzekerd in de prak rijdt.
U MAD?
pi_219254203
quote:
Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde. Het COA meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf, „vanwege discriminatie op grond van geslacht”.
Dus als hij ook weigert om mannen de hand te schudden, dan is er geen probleem ?
  woensdag 12 november 2025 @ 22:19:38 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219254206
Lol dat is een hoop geld voor 3 dagen werk, echt he die d66 rechters in dit land
Want het wetboek ken ik ook
  woensdag 12 november 2025 @ 22:19:49 #5
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219254209
Nederland, o Nederland, jij bent een kampioen... ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 12 november 2025 @ 22:24:07 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219254254
De omgekeerde wereld.

Wat is dit voor absurde rechtspraak?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219254336
Het is sowieso enorm belachelijk dat er zo'n probleem over wordt gemaakt dat gelovige moslimmannen geen handen willen schudden met vrouwen.

We hebben in dit land teveel mannen die zich moslim noemen, en terwijl ze erop toezien dat hun vrouwelijke familieleden netjes kuis volgens de regels van de islam leven, zelf wel volop genieten van de vrijheden van de westerse maatschappij. Tegen die achtergrond kan ik voor een moslimman die zich zelf ook netjes aan de regels van de islam houdt en geen handen schudt met vrouwen, alleen maar diep respect hebben.
pi_219254348
Kansloze uitspraak weer. Wederom moslims pleasen.
  Forum Admin woensdag 12 november 2025 @ 22:40:50 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219254354
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:
Kansloze uitspraak weer. Wederom moslims pleasen.
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219254360
Dussss......wegens je geloof mag je discrimineren?

Dat lijkt mij in strijd met artikel 1 van de Grondwet.

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan

De rechter heeft nu beslist dat op basis van godsdienst je op grond van het hebben van een ander geslacht mag discrimineren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219254406
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:19 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol dat is een hoop geld voor 3 dagen werk, echt he die d66 rechters in dit land
Wel dat bedrijf neemt geen moslims meer aan .
Leren ze gelijk af .
pi_219254415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan

De rechter heeft nu beslist dat op basis van godsdienst je op grond van het hebben van een ander geslacht mag discrimineren.
Komt omdat onze rechters tegenwoordig politiek spelen in plaats van hun werk doen.

Daarom zal ik ook gewoon de rechtzaak uitlopen met een dikke middelvinger.
Met de woorden dat rechters politiek correct zijn en daardoor niet meer onafhankelijk recht uit spraak kunnen maken.

Als elke Nederlander zo gaat beginnen worden ze misschien eens wakker daar.
pi_219254418
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
pi_219254446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:

Godsdienst mag natuurlijk nooit een reden zijn om te discrimineren.

Maar dit geval had heel eenvoudig opgelost kunnen worden door die man duidelijk te maken dat hij dan ook geen mannen de hand moet schudden.
pi_219254454
Hoger beroep.

En die rechter is ongeschikt.
pi_219254459
Een islamitische IT-medewerker?
pi_219254462
ik heb dit altijd al een beetje onzin gevonden. ik ben geen moslim ofzo, maar hoezo moet je anderen per se de hand schudden? het is niet wettelijk verplicht in nederland. het is niet functioneel noodzakelijk.

het is ook nog eens onhygiënisch. ik vertrouw de gemiddelde nederlander zijn handhygiëne niet.
quote:
Nederlanders wassen hun handen minst vaak na toiletbezoek
Gepubliceerd: 06 jan. 2020

WIN / Gallup International, een wereldwijde vereniging van marktonderzoekbureaus, heeft onderzoek uitgevoerd naar de gewoonten van handen wassen in 63 landen. Aan de deelnemers werd gevraagd of ze hun handen automatisch wassen met water en zeep nadat ze naar het toilet zijn gegaan (waarvan is aangetoond dat ze het risico op besmettelijke ziekten verminderen, vooral bij kinderen).

Opmerkelijk is dat Nederland het slechtste jongetje van de klas is. Met een zeer magere score van 50 procent van de ondervraagden die na het toiletgebruik hun handen met water en zeep wast, komt ons land diep in het rood, zo is op de kaart te zien. Landen zoals Turkije (94%) en Bosnië en Herzegovina (96%) doen het aanzienlijk beter. Naast Nederland scoren ook Italië (57%), België (60%) en Spanje (61%) matig.
https://www.facto.nl/2857(...)ak-na-toiletbezoek-2

onzinreden om iemand te ontslaan

[ Bericht 8% gewijzigd door gwn_een_user op 12-11-2025 23:21:29 ]
  woensdag 12 november 2025 @ 23:15:04 #18
182233 thedeedster
pi_219254467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
Omgekeerde wereld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219254477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:13 schreef gwn_een_user het volgende:
ik heb dit altijd al een beetje onzin gevonden. ik ben geen moslim ofzo, maar hoezo moet je anderen per se de handen schudden? het is niet wettelijk verplicht in nederland. het is ook nog eens onhygiënisch. ik vertrouw de gemiddelde nederlander zijn handhygiëne niet.
En tijdens de coronapandemie konden we ineens heel goed zonder handen schudden.
pi_219254484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Dat is juist een mooie eerste plek om nieuwkomers ONZE normen en waarden aan te leren. Het COA kan daarin al een eerste selectie maken van nieuwkomers die genegen zijn om zich aan ons aan te passen en degenen die dat niet willen (om wat voor reden dan ook). Die laatste groep zou je dan ook niet zomaar moeten laten doorstromen.
  Miss 200.000.000! woensdag 12 november 2025 @ 23:21:52 #21
367000 roos94
pi_219254490
Zo, ik ga ook maar eens een handschud weigeren.
pi_219254499
It en dan maar ¤2600. Ik heb weinig misgelopen in mijn leven
  woensdag 12 november 2025 @ 23:58:42 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219254607
Punt hier is dat dit stuk stront vanuit zijn geloof geen respect voor vrouwen toont. En hoezo ontslaan?, gewoon proeftijd niet verlengen - klaar. Bij zo'n COA zijn ze blijkbaar niet al te snugger - maar ja niet verbazingwekkend als je ziet wat voor volk daar werkt.

En zo'n woke rechter vind het dan wel zo schappelijk om zo'n imbeciel nog een riante vergoeding mee te geven - wat een k... land. Let maar op, dit gaat vaker gebeuren. Want als ze gratis geld ruiken....

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 13-11-2025 00:43:32 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 november 2025 @ 00:16:52 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219254629
quote:
OMG, ik ben blij dat onze bro Jetten dit soort dingen allemaal op gaat lossen!

pi_219254644
De rechtspraak faciliteert de verdere islamisering.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 13 november 2025 @ 00:44:18 #26
287741 matspontius
pi_219254663
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De rechtspraak faciliteert de verdere islamisering.
Vergeet Jetten en co niet!
"Hoka Hey!"
pi_219254686
Gewoon ook nooit aannemen, vroeg of laat alleen maar gezeur. Mocht er een anoniem tussendoor glippen gewoon geen terugkoppeling geven niet meer over nadenken.
pi_219254699
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:21 schreef roos94 het volgende:
Zo, ik ga ook maar eens een handschud weigeren.
Ben benieuwd.
pi_219254705
Partij die het COA opheft krijgt mijn stem de volgende keer, al is het PVDD.
pi_219254858
Ik vind dat hele moslims schudden geen handen maar ingewikkeld. Wij hadden laatst een dame met een hoofddoekje op haar eerste dag in onze toko, en toen zij voor het eerst kennis maakte, toen stond iedereen krampachtig z'n handen te verbergen. Maar een week later hadden we een delegatie uit Maleisie op bezoek, geleid door een dame, ook allemaal hoofddoekjes om, maar die hadden geen enkel probleem om handjes te schudden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 13 november 2025 @ 06:00:08 #31
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219254870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:19 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Komt, omdat het geen Amerikaanse werkgever is. Anders hadden ze even een belletje gepleegd dat het zo vroeg mogelijk moet voorkomen en is het compleet rigged.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219254909
Groot gelijk. Als hij geen lichamelijk contact wil om welke reden dan ook dan is het zijn beslissing.
Je kan niet iemand forceren om lichamelijk contact met je te maken omdat hij dat wil.
  donderdag 13 november 2025 @ 07:05:10 #33
545 dop
:copyright: dop
pi_219254971
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.

De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).

Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.

Zeer logisch dat een rechter dit dus ook niet cruciaal vind.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 13 november 2025 @ 07:10:39 #34
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219254985
Ook niet handig van dat detacheringsbureau om een mohammedaan aan te nemen. Op termijn altijd gezeik.
pi_219254998
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.

De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).

Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.

Zeer logisch dat een rechter dit dus ook niet cruciaal vind.
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.
Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof. Dan schud niemand de hand!
En in dit geval krijgt hij ook nog eens gelijk dat de discriminatie naar hem toe erger is dan de discriminatie van hem naar die vrouw.
Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219255056
Als je iemand letsel bezorgt mag diegene blij zijn dat die naast de kosten 5000 extra krijgt. Wat een circusshow.
pi_219255063
En maar boos zijn dat werkgevers geen Moslims aan willen nemen :')
  donderdag 13 november 2025 @ 07:49:20 #38
287741 matspontius
pi_219255092
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.
Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof. Dan schud niemand de hand!
En in dit geval krijgt hij ook nog eens gelijk dat de discriminatie naar hem toe erger is dan de discriminatie van hem naar die vrouw.
Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
Daar komt de term femicide om de hoek kijken (jaja ik weet dit is geen moord) - het geen enkel respect hebben voor de vrouw an sich, sterker nog de vrouw moet zich in alles onderdanig maken aan de man. Dat is inderdaad de reden dat die zandhaas geen handen wil schudden met een vrouw, het geen lichamelijk contact hebben is flauwekul want wel handen schudden, knuffelen en zoenen met mannen (latente homogevoelens???). Meerdere keren in het ziekenhuis zelf meegemaakt, komt zeer denigrerend over dit soort gedrag!
"Hoka Hey!"
pi_219255136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dit wel ongeveer.

Hier kan de "Religie :') " wel weer van stal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219255145
Geen hand geven heeft volgens mij niks te maken met vrouwen minder vinden.
  donderdag 13 november 2025 @ 08:20:14 #41
182233 thedeedster
pi_219255154
Herkomst handen schudden;
quote:
De Grieken zouden het schudden van de hand gezien hebben als een symbool van vrede. Beide partijen lieten zien dat zij geen kwade bedoelingen hadden jegens elkaar en dat zij geen wapens droegen. Anderen stellen dat de handdruk veel later ontstond. Tijdens de Middeleeuwen zou men elkaar de hand schudden om elkaar te controleren op wapens. Als er flink gerammel klonk, was het duidelijk dat de persoon voor je waarschijnlijk een mes bij zich had.

https://isgeschiedenis.nl(...)-door-de-eeuwen-heen
pi_219255177
Die lui voelen zich echt gewonnen.

Dit is totaal fout van de rechtspraak. Je moet duidelijk zijn en kiezen voor Nederlandse waarden.
Zoals een teamleider die een hand schudt.

Nu geven ze zoveel geld mee dat het als een bonus voelt, als die man dit elk jaar doet hoeft die nooit meer te werken.
Vakman pur sang
pi_219255349
De Nederlandse rechtspraak begint serieus problematisch te worden. Het wordt tijd de bevoegdheden te herzien als de rechtspraak niet langer het publiek belang dient. De rechtspraak moet de maatschappij dienen, niet andersom.

Er is geen weldenkend mens dat niet een heel vieze smaak in zijn mond overhoudt wanneer een relifanaticus na een dienstverband van 4 dagen een jaarsalaris als vergoeding mee krijgt.

Dan gaat er iets grondig mis binnen de rechtspraak want zo is het echt nooit bedoeld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219255358
Ik snap iets niet helemaal. Hij was 'in dienst bij het COA', maar het COA 'meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf'.

Als je gedetacheerd bent, dan kunnen ze toch zonder problemen om een ander vragen? Hij voldoet niet vanwege reden X (maakt geen zak uit wat die reden is), dus wij willen een andere medewerker.

En zelfs als hij toch in vast dienst is, dan zit hij nog in zijn proeftijd: dan kunnen ze hem zonder problemen de deur uit doen.

Ergens klopt er iets niet in dit verhaal.
  donderdag 13 november 2025 @ 09:07:22 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219255388
Ik dacht dat je zonder opgaaf van redenen iemand in de proeftijd eruit kan gooien. Hadden ze dus beter geen reden op kunnen geven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219256191
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal. Hij was 'in dienst bij het COA', maar het COA 'meldde het incident dezelfde dag bij het detacheringsbedrijf'.

Als je gedetacheerd bent, dan kunnen ze toch zonder problemen om een ander vragen? Hij voldoet niet vanwege reden X (maakt geen zak uit wat die reden is), dus wij willen een andere medewerker.

En zelfs als hij toch in vast dienst is, dan zit hij nog in zijn proeftijd: dan kunnen ze hem zonder problemen de deur uit doen.

Ergens klopt er iets niet in dit verhaal.
Die constructies zijn tegenwoordig anders.
Outsourcing.
Vakman pur sang
pi_219256220
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is sowieso enorm belachelijk dat er zo'n probleem over wordt gemaakt dat gelovige moslimmannen geen handen willen schudden met vrouwen.

We hebben in dit land teveel mannen die zich moslim noemen, en terwijl ze erop toezien dat hun vrouwelijke familieleden netjes kuis volgens de regels van de islam leven, zelf wel volop genieten van de vrijheden van de westerse maatschappij. Tegen die achtergrond kan ik voor een moslimman die zich zelf ook netjes aan de regels van de islam houdt en geen handen schudt met vrouwen, alleen maar diep respect hebben.
:')!!
We wonen in een land waar we respect voor elkaar hebben, niet in een zandbakland ja?
pi_219256226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En tijdens de coronapandemie konden we ineens heel goed zonder handen schudden.
Was dat uit een middeleeuws geloofsovertuiging dat we dat deden?

Kerel, wat een dom gezwets komt er uit je toetsenbord...
pi_219256240
quote:
Oh, nu moet je als vrouw zulk gedrag maar accepteren?
:')

Mss moet zo'n sneu figuur maar lekker bij zijn soortgenoten gaan werken in een theehuis oid...
  donderdag 13 november 2025 @ 11:16:48 #50
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219256280
Aangezien hij nog in zijn proeftijd zat hadden ze hem gewoon zonder opgave van reden op moeten zeggen. Als het bedrijf waar je gedetacheerd bent je niet wil om wat voor reden dan ook is dat wmb voldoende reden ook
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')