abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2025 @ 20:52:58 #151
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219259958
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:37 schreef dop het volgende:

[..]
Joh het lukt je met geen mogelijkheid om met linkjes te komen en naar de feiten te kijken.
Zal mij verder worst wezen wat de man gelooft.
De enige die dat erg belangrijk vind ben jij in deze discussie.
Mankeer je wat aan je handen of ogen? Nu het een moslim betreft doet het geloof er niet meer toe. Zoek op: hypocriet
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 november 2025 @ 21:05:38 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_219260066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:52 schreef matspontius het volgende:

[..]
Mankeer je wat aan je handen of ogen? Nu het een moslim betreft doet het geloof er niet meer toe. Zoek op: hypocriet
Niets hypocriet aan, het zou pas hypocriet zijn als ik niet met gelovige mensen zou willen werken.
Misschien ontgaat het je in deze discussie is van belang om te bedenken of iemand in zijn functie goed fuctioneerd en zijn werk goed kan doen. Als je constant iedereen om je heen moet gaan beoordelen op wat hij gelooft en hoe dat misschien niet helemaal in overeenstemming is met je eigen overtuigingen dan kun je gelijk stoppen met ademhalen.

Het simpele feit dat je iemand geen hand geeft zou geen reden van ontslag mogen zijn, net zo min dat je geloofsovertuiging een reden voor ontslag mag zijn.

Is iemand die een hand geeft een garantie voor respect en gehoorzaamheid en goed werknemerschap?
Of blijkt dat pas later uit zijn of haar functioneren.
Is het hebben van of ontbreken aan een geloofsovertuiging enige garantie?

Mag je dus iemand ontslaan omdat hij geen hand geeft, of zou je mogen verwachten dat je iets meer bewijs wil zien dat iemand niet kan functioneren voor je iemand ontslaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 13-11-2025 21:17:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219260111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.
Mja, als mensen in Nederland vrouwen geen hand willen geven hoort men hier niet simpelweg. Zulke mensen zou heel duidelijk moeten worden gemaakt dat dit soort rare omgangsvormen hier niet geaccepteerd worden.

Dat een rechter dan zo'n man nog in het gelijk gaat stellen ook is toch op zijn minst merkwaardig te noemen en roept ook vragen op over hoe de wet geïnterpreteerd wordt door zo'n rechter.

Neem hierbij mee dat we dus al te maken hebben gehad met rechters die openlijk hebben aangegeven vanwege 'culturele achtergronden' tot bepaalde uitspraken te komen. Kans is aannemelijk dat als het hier om een conservatieve Christen uit Urk ging, er hele andere dingen wordt geconcludeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 13 november 2025 @ 21:43:41 #154
545 dop
pi_219260292
quote:
13s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet rechten, maar omgangsvormen. Islamitische omgangsvormen worden boven de Westerse gesteld.
Onzin dan zou de rechter handen schudden in het openbaar verbieden

We leven in een vrij land, handen schudden is een keuze en kan niet worden afgedwongen of verplicht.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_219260305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is een kansloze reden voor ontslag. Wat je er ook van vindt. Geef de man dan geen contractverlenging, of beter nog aangezien hij "kersvers" was, de proefperiode en daarna uit elkaar gaan.
Want deze man gaat ergens anders wel lekker integreren met zijn gedachtenkronkels uit de middeleeuwen?
  donderdag 13 november 2025 @ 22:05:58 #156
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219260440
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:24 schreef Vvdjemoeder het volgende:
It en dan maar ¤2600. Ik heb weinig misgelopen in mijn leven
Waarschijnlijk gewoon een simple it medewerker gewoon wat wachtwoorden resetten enzo.
Ik zelf zit ook in de IT en geloof mij goede functies waar kennis voor nodig is betalen ook beter.

Ik zelf heb meer dan het dubbele van die 2600 en werk niet eens 40 uur maar 32.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nicksanders op 13-11-2025 22:11:24 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 13 november 2025 @ 22:56:39 #157
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219260900
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:05 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Waarschijnlijk gewoon een simple it medewerker gewoon wat wachtwoorden resetten enzo.
Ik zelf zit ook in de IT en geloof mij goede functies waar kennis voor nodig is betalen ook beter.

Ik zelf heb meer dan het dubbele van die 2600 en werk niet eens 40 uur maar 32.
Heb ook in de IT gezeten vroeger. Ook veel geld gemaakt. Jammer dat ie nu gesloten is.
  Forum Admin donderdag 13 november 2025 @ 23:07:31 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219260996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:45 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Want deze man gaat ergens anders wel lekker integreren met zijn gedachtenkronkels uit de middeleeuwen?
Het zijn twee losse zaken..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 07:16:00 #159
441859 crew  Lenny77
pi_219261634
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nogmaals het heeft niks met onder de duim houden te maken.
Als iedereen een hand krijgt behalve jij omdat je een vrouw bent, als iedereen aan mag doen wat hij wil behalve jij omdat je een vrouw bent,..
Dan word je wel heel klein he? Je bent anders dan hun en niet op een positieve manier.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 07:19:52 #160
441859 crew  Lenny77
pi_219261640
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:05 schreef dop het volgende:

[..]
Niets hypocriet aan, het zou pas hypocriet zijn als ik niet met gelovige mensen zou willen werken.
Misschien ontgaat het je in deze discussie is van belang om te bedenken of iemand in zijn functie goed fuctioneerd en zijn werk goed kan doen. Als je constant iedereen om je heen moet gaan beoordelen op wat hij gelooft en hoe dat misschien niet helemaal in overeenstemming is met je eigen overtuigingen dan kun je gelijk stoppen met ademhalen.

Het simpele feit dat je iemand geen hand geeft zou geen reden van ontslag mogen zijn, net zo min dat je geloofsovertuiging een reden voor ontslag mag zijn.

Is iemand die een hand geeft een garantie voor respect en gehoorzaamheid en goed werknemerschap?

Mag je dus iemand ontslaan omdat hij geen hand geeft, of zou je mogen verwachten dat je iets meer bewijs wil zien dat iemand niet kan functioneren voor je iemand ontslaat.

Jij denkt hier als man. Jij hebt je vrijheid en jouw handen worden geschud uit respect of begroeting.
Het gevoel om genegeerd te worden kan jij niet inschatten of voelen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219261959
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:05 schreef dop het volgende:

[..]

Bedenk eens de volgende situatie: man weigert leidinggevende hand te geven, want moslim… Zou het ontslag terecht zijn?

Mij dunkt van wel.
pi_219262068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gaat om twee verschillende dingen, de man is hier nu eenmaal en daar hebben we het mee te doen. Zoals ik al zei vind ik mensen met zulke opvattingen een mismatch met Nederland.

Maar nu hij er wel is maakt hij gewoon gebruik van zijn (goed) recht. E
Ja je kan alle fatsoensnormen aan je laars lappen en wijzen naar het boekje met regels; onder de noemer 'technisch doe ik niks verkeerd'. Ik vind dat we daar collectief wat van moeten vinden. Niks mis met immigranten, niks met met andere culturen. Maar jezelf terug slingeren naar de prehistorie? No thanks.
  vrijdag 14 november 2025 @ 09:13:06 #163
545 dop
pi_219262088
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 07:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij denkt hier als man. Jij hebt je vrijheid en jouw handen worden geschud uit respect of begroeting.
Het gevoel om genegeerd te worden kan jij niet inschatten of voelen.
Veel moslim dames schudden doorgaans ook liever geen handen. Maar fijn dat jij dat niet kunt inschatten.
Ik snap best dat het ongemakkelijk kan overkomen, en als er sprake is van verder onaangepast gedrag dan vind ik ook dat je ergens er een punt achter moet zetten. Maar ik vind niet dat je iemand mag ontslaan om het simpele feit dat hij geen hand wil schudden.
Je zult toch echt naar het hele functioneren van iemand moeten kijken.
  vrijdag 14 november 2025 @ 09:25:30 #164
545 dop
pi_219262133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bedenk eens de volgende situatie: man weigert leidinggevende hand te geven, want moslim… Zou het ontslag terecht zijn?

Mij dunkt van wel.
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.
Er zijn ook genoeg beroepen en situaties te bedenken dat je als man en vrouw elkaar wel moet aanraken. Maar je kunt prima geen handen schudden en toch verder respect vol met elkaar omgaan.
Enkel het weigeren van een hand is wat mij betreft niet voldoende reden voor ontslag.

En om het nog maar eens om te keren, betekent niet geven van een hand automatisch dat je disrepectvol bent?
Ik heb vanochtend al mijn collega's begroet, maar geen handen geschud. Is dat een ding? Moet dat om respectvol te zijn en om goed te kunnen functioneren?

als de man verder ook zou weigeren om te groeten, en te spreken met de vrouw en geen opdrachten aan te nemen dan bewandelen we natuurlijk een heel ander pad, maar enkel geen fysiek contact, geen probleem.
pi_219262159
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef dop het volgende:

[..]
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.
Er zijn ook genoeg beroepen en situaties te bedenken dat je als man en vrouw elkaar wel moet aanraken. Maar je kunt prima geen handen schudden en toch verder respect vol met elkaar omgaan.
Enkel het weigeren van een hand is wat mij betreft niet voldoende reden voor ontslag.

En om het nog maar eens om te keren, betekent niet geven van een hand automatisch dat je disrepectvol bent?
Ik heb vanochtend al mijn collega's begroet, maar geen handen geschud. Is dat een ding? Moet dat om respectvol te zijn en om goed te kunnen functioneren?
'Geloofsovertuigingen zijn soms erg ingewikkeld'. Nee hoor. Net als met veel dingen: wij maken het ingewikkeld. Gewoon mensen met fatsoen behandelen, tot welke God je dan wel of niet bidt mag je verder helemaal zelf bepalen natuurlijk.

En over je laatste voorbeeld. Probeer eens al je mannelijke collega's hartelijk te begroeten en de handen van je vrouwelijke collega's af te wijzen. Kom daarna even hier terug om te melden hoe dat werd ontvangen.
  vrijdag 14 november 2025 @ 09:57:09 #166
545 dop
pi_219262428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]
'Geloofsovertuigingen zijn soms erg ingewikkeld'. Nee hoor. Net als met veel dingen: wij maken het ingewikkeld. Gewoon mensen met fatsoen behandelen, tot welke God je dan wel of niet bidt mag je verder helemaal zelf bepalen natuurlijk.

En over je laatste voorbeeld. Probeer eens al je mannelijke collega's hartelijk te begroeten en de handen van je vrouwelijke collega's af te wijzen. Kom daarna even hier terug om te melden hoe dat werd ontvangen.
Is het bij jou op het werk gebruikelijk dat je dagelijks iedereen de hand schud?

Is het onmogelijk om naar iedereen respectvol en vriendelijk te zijn maar geen of zelden handen te schudden.

Is handen schudden cruciaal voor je functioneren en dus reden voor ontslag?

Het is zeker mogelijk om het disrecpectvol te maken, en dan bewandelen we een ander pad.
pi_219262490
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:57 schreef dop het volgende:

[..]
Is het bij jou op het werk gebruikelijk dat je dagelijks iedereen de hand schud?

Is het onmogelijk om naar iedereen respectvol en vriendelijk te zijn maar geen of zelden handen te schudden.

Het is zeker mogelijk om het disrecpectvol te maken, en dan bewandelen we een ander pad.
Nee, bij ons is het niet gebruikelijk dat we iedereen de hand schudden. Sterker nog: dat hele handen schudden mag wat mij betreft gewoon afgeschaft worden.

Maar jij maakt er volgens mij een 'wel/niet handen schudden' verhaal van en daarmee leid je af van de kern van het verhaal: het gaat om het specifiek niet-handen schudden bij vrouwen. Dan kies je ervoor om niemand de hand te schudden, of iedereen. Je gaat toch geen handen weigeren omdat iemand een ander geslachtsdeel heeft? :') Ik vind het al bijna te ridicuul voor woorden dat dit überhaupt besproken moet worden. 'ik schud jou de hand niet, want jij bent een vrouw' :')
pi_219262751
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:57 schreef dop het volgende:

[..]

Het probleem is niet het handenschudden. Het probleem is het onderscheid maken van de man richting de vrouw, die als minderwaardig wordt gezien door dit geloof.
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:33:30 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219262819
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:13 schreef dop het volgende:

[..]
Veel moslim dames schudden doorgaans ook liever geen handen. Maar fijn dat jij dat niet kunt inschatten.
Ik snap best dat het ongemakkelijk kan overkomen, en als er sprake is van verder onaangepast gedrag dan vind ik ook dat je ergens er een punt achter moet zetten. Maar ik vind niet dat je iemand mag ontslaan om het simpele feit dat hij geen hand wil schudden.
Je zult toch echt naar het hele functioneren van iemand moeten kijken.
Ik vermoed ook dat het gedrag van deze man verder ook niet heel prettig was en dat ze dit als excuus hebben gebruikt of dat het de druppel was. Als ik mensen tegenkwam die geen handen wilden schudden met het andere geslacht, dan kon daar een normaal gesprek over gevoerd worden in de regel.

In het begin pikten wij het ook als mensen die bijvoorbeeld vers uit Afghanistan kwamen er niet aan toe waren maar de vaststaande uitkomst van de interacties was duidelijk maken dat dit geen succesnummer ging worden als ze hier wilden blijven wonen. Je zult er versteld van staan hoe respectvol iemand duidelijk kan maken met koekjes erbij aan toe dat hij of zij het (nog) niet zag zitten. Dat waren ook de mensen die het gingen snappen, de meerderheid. Een minderheid was vanaf het begin af aan niet in staat normaal te communiceren ("Dit is mijn geloof DUS gaat het zo") of weigerde überhaupt normaal om te gaan met mij, vrouwen iha. Heb een hoop scheldwoorden voor hoer in talen uit die regio opgepikt. Je zag eigenlijk aan de houding in het begin vaak al dat het niks ging worden.

Het probleem in Nederland zit hem trouwens veel meer in hier geboren jongeren die naar de orthodoxere stromingen trekken of bekeerlingen. Dat komt omdat de moskeeën die die stromingen prediken ongehinderd uit de grond brullen of dat traditionele, oudere moskeeën overgenomen worden door bijvoorbeeld onprettige salafisten of wahhabi's.

De blinde vlek voor het onderscheid tussen stromingen waar je niks mee te schaften hebt en de gevaarlijke bendes is echt zorgelijk aan het worden. Beide kanten op, dus ook "alle moslims zijn stiekem radicaal en hopeloos" is een groot probleem.
pi_219262972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
Dit is discussie die we al decennia geleden voerden. Als we nog een Nederland willen hebben in 2030, dan moeten we van deze uitwassen af. Of je doet mee en past je aan, of je verhuist naar een land waar je middeleeuwen kunt spelen, maar waar je geen gebruik kunt maken van onze vrijheden.
Dit inderdaad. Het zou dus ook veel harder aangepakt moet worden. Mensen die zich zo gedragen dienen uit het land te worden gezet. Nederland is geen Islamitisch land en dat willen we graag zo houden.

Al vraag je je ondertussen af of iedereen dat ook inderdaad wel zo wilt houden. Er lijkt een aanzienlijke groep Nederlanders te zijn die te Islam eigenlijk wel leuk en spannend vinden en het geen probleem vinden als Nederland langzaam Islamiseert.

Je kunt het moslims eigenlijk niet eens kwalijk nemen, de aard van de Islam is nu eenmaal expansionistisch en zeer autoritair, maar Westerlingen die dit moedwillig faciliteren kunnen hier wel verantwoordelijk voor worden gehouden.

Wat dit betreft kunnen we groot respect hebben voor landen zoals Polen, Hongarije en Slowakije en in mindere mate ook wel Denemarken, waar men het eigen land probeert te beschermen tegen dit soort invloeden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219263109
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Je kunt het moslims eigenlijk niet eens kwalijk nemen, de aard van de Islam is nu eenmaal expansionistisch en zeer autoritair, maar Westerlingen die dit moedwillig faciliteren kunnen hier wel verantwoordelijk voor worden gehouden.
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219263125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:42 schreef Montagui het volgende:
Dussss......wegens je geloof mag je discrimineren?

Dat lijkt mij in strijd met artikel 1 van de Grondwet.

Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet stelt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden, en dat discriminatie op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap of seksuele gerichtheid niet is toegestaan

De rechter heeft nu beslist dat op basis van godsdienst je op grond van het hebben van een ander geslacht mag discrimineren.
Een Nederlandse rechter mag tot op heden helaas nog steeds niet aan constitutionele toetsing doen meen ik. Maar vast anderen hier die hier beter in thuis zijn.
pi_219263177
Discriminatie vrouwen: :Y

Discriminatie zielige moslims: :N
pi_219263218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:01 schreef Solispolar het volgende:
Maar jij maakt er volgens mij een 'wel/niet handen schudden' verhaal van en daarmee leid je af van de kern van het verhaal: het gaat om het specifiek niet-handen schudden bij vrouwen. Dan kies je ervoor om niemand de hand te schudden, of iedereen. Je gaat toch geen handen weigeren omdat iemand een ander geslachtsdeel heeft? :') Ik vind het al bijna te ridicuul voor woorden dat dit überhaupt besproken moet worden. 'ik schud jou de hand niet, want jij bent een vrouw' :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:22 schreef William_Papadin het volgende:
Het probleem is niet het handenschudden. Het probleem is het onderscheid maken van de man richting de vrouw, die als minderwaardig wordt gezien door dit geloof.
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.
pi_219263232
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 08:16 schreef potjecreme het volgende:
Geen hand geven heeft volgens mij niks te maken met vrouwen minder vinden.
:z :Z :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')