abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 13 november 2025 @ 14:37:43 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219257193
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Het gaat echt fundamenteel mis op het stuk dat je denkt dat je vanuit religie respect- en fatsoensnormen mag negeren. Kijk, dat je geen handen wil geven (om bijv. hygiënische redenen) vind ik meer dan ok. Sterker nog: dat stomme handen schudden mag wat mij betreft sowieso opgedoekt worden.

Maar doelbewust onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is gewoon niet ok. Je kan er allerlei mooie verhalen van maken, maar onderaan de streep staat de vrouw in dergelijke culturen gewoon gelijk aan een geit; niet meer en niet minder. Hoofddoek dragen, geen handen schudden, de keuken in en verder gewoon bakkes.

Moeten we die cultuur, waar wij rond 1800 ongeveer al afscheid van hebben genomen, nu doelbewust weer importeren? Mwoah. Ik vind daar wel iets van.
Het is ook niet oké, iemand die er zulke denkbeelden op na houdt hoort in Nederland niet thuis vind ik. Maar waar het om gaat is of het een terecht ontslag is en dat is het niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 november 2025 @ 14:38:11 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219257194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.

Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
Muizen zijn wel haram
Laffe huichelaar
pi_219257198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar los van of rare islamitische regeltjes over wie je fysiek mag aanraken belachelijk zijn. Het is natuurlijk onzin om iemand er dan maar uit te flikkeren omdat het fragiele ego van die leidinggevende het niet aankan. Dat zegt namelijk niets over de geschiktheid voor het werk en is ook geen doelbewuste misdraging.

Volgens mij staat nergens in de wet een handengeefplicht vastgelegd en kan die man prima op een andere manier de nodige beleefdheid tonen naar zijn collega's en leidinggevende. En voor IT-werk is het ook niet relevant.

Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn. En om dat te gaan frustreren door op dit soort slakken zout te gaan leggen dat is niet heel verstandig.
Onzin.

Geloof is een privé zaak. Dit soort idioten die zo streng in de leer zijn hoef je niet tegemoet te komen.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:40:26 #104
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219257202
quote:

[..]
De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.

Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
Blijkbaar niet;
quote:
Op zijn eerste werkdag ontmoette hij zijn teamleider bij het COA. Zij wilde hem de hand schudden, maar hij weigerde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:45:09 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219257221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onzin.

Geloof is een privé zaak. Dit soort idioten die zo streng in de leer zijn hoef je niet tegemoet te komen.
Of je wel of geen lichamelijk contact met je leidinggevende wil, om welke reden dan ook, is eveneens je eigen zaak
Laffe huichelaar
pi_219257228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Of je wel of geen lichamelijk contact met je leidinggevende wil, om welke reden dan ook, is eveneens je eigen zaak
Gaat er in deze om of er discriminatie is op basis van sexe: dus gaf hij mannelijke collega's wel een hand?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219257229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 23:12 schreef LaDaDiDa het volgende:
Een islamitische IT-medewerker?
Het zijn net mensen :o
  donderdag 13 november 2025 @ 14:49:49 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219257239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gaat er in deze om of er discriminatie is op basis van sexe: dus gaf hij mannelijke collega's wel een hand?
Als je het op discriminatie van sexe gooit, zegt hij dat het niet mag van zijn geloof en daar mag je ook niet op discrimineren. Dus of we kijken niet naar discriminatie of we kijken wel naar discriminatie
Laffe huichelaar
  donderdag 13 november 2025 @ 15:02:58 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat heeft zijn functie er precies mee te maken? Het gaat om normen en waarden.
Volgens mij mag je van hem verwachten dat hij zich beleefd gedraagt. Maar als dat op een andere wijze kan door een hand te geven dat voldoet hij eraan.

Dat gaan versmallen naar een handenschud-plicht is nogal kleinzielig.
  donderdag 13 november 2025 @ 15:09:41 #110
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219257312
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.

Nog meer onzin is daar dan als beloning nog een dikke vette cheque aan over te houden.
Dit is gewoon belonen van zeer slecht gedrag. En een gevaarlijk precedent!
Daar ben ik het mee eens. Maar er zijn zo veel onzinnige dingen om niet te doen om wat voor reden dan ook. Het niet willen schudden van een hand is simpelweg geen reden voor ontslag, daar zitten helaas nu dus ook veel te dure consequenties aan vast.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 13 november 2025 @ 15:09:46 #111
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219257313
quote:

[..]
En zo af en toe een handje schudden van je collega's of klanten.

Tenminste, als je enig fatsoen in je lijf hebt.
  Moderator donderdag 13 november 2025 @ 15:12:00 #112
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219257320
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Durmada het volgende:
Het niet willen schudden van een hand is simpelweg geen reden voor ontslag,
In je proeftijd mag je zonder reden van opgave ontslagen worden, tenzij het bv discriminatie is.
Discrimineren vanuit geloofsovertuiging mag blijkbaar wel.
What can change the nature of a man?
pi_219257323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.

Maar ben het wel eens met degenen die hier aangeven dat zij hier komen wonen en zich maar aan te passen hebben aan onze gewoontes. Want hoever mag dat 'niet aanraken' van het andere geslacht gaan? Mag een mannelijke chirurg een vrouwelijke patient opereren? Of moet er ten alle tijden voorzien worden in een arts van hetzelfde geslacht?
Wanneer het doel legitiem en noodzakelijk is, zoals bij een chirurgische of medische ingreep, is het toegestaan, en dit geldt binnen alle rechtsscholen van de islam. Er bestaan dus duidelijke uitzonderingen op de algemene regel.

Uiteraard, maar je gaat er dan vanuit dat alle Nederlanders zich aan alle gewoontes houden, wat ook niet zo is. Zo zijn er nog steeds instellingen waar, zelfs lang na corona, expliciet wordt aangegeven dat handen niet worden geschud. Ook zijn er orthodoxe joden in Nederland die geen handen schudden met personen van het andere geslacht. Ik vind dat dat geen probleem hoeft op te leveren als je dit van tevoren duidelijk aangeeft.
  donderdag 13 november 2025 @ 15:16:56 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257338
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:09 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En zo af en toe een handje schudden van je collega's of klanten.

Tenminste, als je enig fatsoen in je lijf hebt.
Heeft hij dan met klanten te maken? Dan weten we namelijk niet.

Bij een accountmanager kun je dat wel opvoeren als deel van het werk.

Als het gewoon een ITer is die kapotte muizen moet vervangen en accounts moet aanmaken voor personeel dan zeker niet.

Een leidinggevende die zich persoonlijk aangevallen voelt vanwege zijn wat andere wijze van fatsoen tonen is zelf tamelijk triest.
  donderdag 13 november 2025 @ 15:24:05 #115
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219257366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Heeft hij dan met klanten te maken? Dan weten we namelijk niet.

Bij een accountmanager kun je dat wel opvoeren als deel van het werk.

Als het gewoon een ITer is die kapotte muizen moet vervangen en accounts moet aanmaken voor personeel dan zeker niet.

Een leidinggevende die zich persoonlijk aangevallen voelt vanwege zijn wat andere wijze van fatsoen tonen is zelf tamelijk triest.
Mja, of ie nu wel of niet met klanten in aanraking komt weet ik niet.

Het weigeren van een hand met de beste bedoelingen is gewoon niet erg netjes. Ik ga er even vanuit dat er geen bloed of schijt aan gezeten heeft.

Neem aan dat je dat eens bent..
pi_219257391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar los van of rare islamitische regeltjes over wie je fysiek mag aanraken belachelijk zijn. Het is natuurlijk onzin om iemand er dan maar uit te flikkeren omdat het fragiele ego van die leidinggevende het niet aankan. Dat zegt namelijk niets over de geschiktheid voor het werk en is ook geen doelbewuste misdraging.

Volgens mij staat nergens in de wet een handengeefplicht vastgelegd en kan die man prima op een andere manier de nodige beleefdheid tonen naar zijn collega's en leidinggevende. En voor IT-werk is het ook niet relevant.

Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn. En om dat te gaan frustreren door op dit soort slakken zout te gaan leggen dat is niet heel verstandig.
Maar hoeveel slakken mag je laten kruipen tot je inziet dat je een plaag hebt en er geen planten meer in je tuin staan?

De vraag is ook (buiten je fragile ego opmerking), gaat hij iets aannemen van deze mevrouw? Want dat heb ik dus ook al meegemaakt: ik neem geen opdrachten/orders aan van een vrouw.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 13 november 2025 @ 15:56:04 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257510
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar hoeveel slakken mag je laten kruipen tot je inziet dat je een plaag hebt en er geen planten meer in je tuin staan?

De vraag is ook (buiten je fragile ego opmerking), gaat hij iets aannemen van deze mevrouw? Want dat heb ik dus ook al meegemaakt: ik neem geen opdrachten/orders aan van een vrouw.
Mij lijkt het vooral goed dat voor ieder ding op de eigen merites te beoordelen. En wat redelijk en billijk is

Als hij gewoon zonder handen geven kan laten zien fatsoenlijk met de anderen om te gaan. Omdat hij een nogal rigide denkwijze over kuisheid heeft. Dan heeft het op het werk geen negatieve invloed.

Als hij geen orders aan wil nemen van een vrouw dan is dat wel een reden om hem buiten te gooien. Dan kun je niet meer in redelijkheid verwachten dat een werkgever er rekening mee gaat houden.
  donderdag 13 november 2025 @ 16:06:49 #118
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219257548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:16 schreef Hexagon het volgende:

Gebrek aan fatsoen. En daar mag een leidinggevende best wat van vinden.

Er wordt ook nog gedaan alsof deze man nooit met iemand in contact zou komen tijdens zijn werk. Dat is natuurlijk onzin. Er komt eens een auditor langs die wat wil vragen, een collega van een andere vestiging komt langs, er wordt je gevraagd een training te regelen waarbij je dus de contactpersoon bent... Allemaal situaties die heel gênant kunnen uitpakken voor de werkgever wanneer je dan vertikt om je te gedragen naar de basale fatsoensnormen van Nederland. Nog afgezien van het feit dat je zo iemand dus nooit kan laten doorgroeien naar een functie waarbij enige representativiteit wordt verwacht. Zo iemand zal altijd lastig zijn. Volkomen logisch dat je daar niet mee verder wilt als organisatie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 13 november 2025 @ 16:15:07 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257587
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Het weigeren van een hand met de beste bedoelingen is gewoon niet erg netjes. Ik ga er even vanuit dat er geen bloed of schijt aan gezeten heeft.

Het hangt er vanaf hoe hij zoiets brengt. Als hij gewoon op zijn manier, met een vriendelijke groet, zijn fatsoen kan tonen, dan zou ik het niet willen versmallen tot een plicht tot hand schudden.

Als hij het uit arrogantie of om de persoon zou weigeren was het een ander verhaal.
pi_219257627
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dit is niet zo netjes

quote:
Rivka Ravitz was de stafchef van president Reuven Rivlin (2014-2021) en ontmoette alle grote wereldleiders. Ze is een orthodox-Joodse vrouw, die vasthoudt aan de Joodse wet. Zo is het niet toegestaan om als Joodse vrouw de hand van een man te schudden. Zelfs niet de hand van de paus…
https://www.christenenvoo(...)t-is-wat-er-gebeurde
  donderdag 13 november 2025 @ 16:24:27 #121
545 dop
:copyright: dop
pi_219257645
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het gaat niet om het niet handen willen schudden. Het gaat om het niet handen willen schudden van een vrouw. Waarschijnlijk had hij eerder al de mannen wel de handen geschud.
dat hij mannen op het werk wel de hand heeft geschud neem je gewoon voor het gemak aan, in werkelijkheid weten we daar niets over.
Stel dat hij gewoon netjes heeft uitgelegd dat hij geen handen van vrouwen mag schudden van wegen zijn geloof, en dat het verder niet disrespect vol bedoeld is.
quote:
Dus dat is gewoon discriminatie, ook al komt het vanuit je geloof.
dat je bepaalde dingen met slechts het ene geslacht doet is niet automatisch discriminatie
quote:
Dan schud niemand de hand!
En in dit geval krijgt hij ook nog eens gelijk dat de discriminatie naar hem toe erger is dan de discriminatie van hem naar die vrouw.
kun jij het vonnis even qouten waar in dit zo letterlijk staat?
quote:
Conclusie: islam gaat voor op vrouwen --> vrouwen worden dus ook hier als minderwaardig beschouwd--> versterking van de door hun reeds heersende onderdrukkende gevoelens voor vrouwen.
In het christendom komt de vrouw er niets beter van af. Ik vind dat geen goede zaak, maar je roept te makkelijk discriminatie. Of zullen we alle religies gelijk maar afschaffen.

Keer het eens om, ik schud de handen van de moslim dames op mijn werk ook niet. Doen wij dat niet omdat ze mij discrimineren?
Of houden we gewoon rekening met elkaars gebruiken en zijn we verder wel vriendelijk en respectvol met elkaar.

Handen schudden is ook maar een traditioneel iets, waarom zou dat een verplichting moeten zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219257805
In het vervolg bij ieder sollicitatiegesprek even handen schudden. Kan je zien of iemand in het team past.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219257860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:12 schreef Coco het volgende:

[..]
In je proeftijd mag je zonder reden van opgave ontslagen worden, tenzij het bv discriminatie is.
Discrimineren vanuit geloofsovertuiging mag blijkbaar wel.
Vanuit een specifieke geloofsovertuiging. No way dat de rechter hetzelfde had geoordeeld als het om een gristen ging.
  donderdag 13 november 2025 @ 16:55:50 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257874
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 16:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vanuit een specifieke geloofsovertuiging. No way dat de rechter hetzelfde had geoordeeld als het om een gristen ging.
Dat is op niets gebaseerde speculatie.
pi_219257980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het probleem is dat dit heerschap op basis van zijn mentale stoornis meent dat hij vrouwen als minderwaardig mag zien en behandelen.

Nou, dat doe je dan maar lekker thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')