abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2025 @ 11:17:24 #51
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219256286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
Wat is er gebeurd met als je hierheen komt moet men de Nederlandse normen en waarden aannemen?
Of ben je ook voor dat Eerwraak geaccepteerd moet worden als het om Moslims gaat?
En kindhuwelijken?
pi_219256335
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.

De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).

Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.

Zeer logisch dat een rechter dit dus ook niet cruciaal vind.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 07:05 schreef dop het volgende:
Ik vraag me toch af hoeveel mensen er beter functioneren omdat ze handen schudden, of hoeveel functies er zijn. Waar bij je niet geschikt bent als je geen handen schud.
Ik schud heus wel eens een hand, maar er gaan ook. Dagen en waarschijnlijk weken voorbij dat ik geen hand heb geschud op het werk.

De dames die overduidelijk moslim zijn op mijn werk zijn schoonmaakster, zeer vriendelijk ik groet ze dagelijks en zij groeten ook altijd even vriendelijk terug. Buiten dat ze een hoofddoekje dragen geen verschil met andere dames op mijn werk, (die ik verder ook nooit een hand geef).

Handen schudden is een gebruik dat in mijn beleving enkel gebeurt als je aan iemand wordt voorgesteld die je de eerste keer ontmoet. Geen noodzakelijk iets meer een gebruik wat verder geen invloed heeft op je functioneren.

Zeer logisch dat een rechter dit dus ook niet cruciaal vind.
een hand schudden is een blijk van erkenning, kennismaking.
in christelijke normen en waarden erg normaal.
Lachen joh.
  donderdag 13 november 2025 @ 11:32:27 #53
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219256383
Vrouwen hebben het wel lastig in Nederland hoor met al die progressieven.

Moslims worden boven vrouwen geplaatst. (Dit en vele andere gevallen, overlast op straat)
Transvrouwen worden boven vrouwen geplaatst. (Transvrouwen moeten mee blijven doen met vrouwensport.)

Het is net alsof ze de 90% onderuit willen trappen om de 10% op hun schouders te dragen.
pi_219256404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je bij het COA werkt, dan heb je te maken met mensen uit allerlei verschillende culturele achtergronden. Dan kun je verwachten dat je te maken krijgt met mannen die een vrouw geen hand willen schudden. Daar moet je maar tegen kunnen. En als je daar niet tegen kan, dan moet je niet bij het COA gaan werken.
Het COA is toch een typisch Nederlands instituut? Dan dient men toch de Nederlandse gebruiken te respecteren en niet de islamitische geloofsovertuigingen.
pi_219256440
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:16 schreef nixxx het volgende:
Aangezien hij nog in zijn proeftijd zat hadden ze hem gewoon zonder opgave van reden op moeten zeggen. Als het bedrijf waar je gedetacheerd bent je niet wil om wat voor reden dan ook is dat wmb voldoende reden ook
Dat hebben ze ook gedaan en dat is aangevochten.
Vakman pur sang
  donderdag 13 november 2025 @ 11:47:58 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219256441
quote:
Klopt, als je dus als man niet de hand van een vrouw wilt schudden heb je daar niets te zoeken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219256446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:23 schreef Pajanus het volgende:

[..]
[..]
een hand schudden is een blijk van erkenning, kennismaking.
in christelijke normen en waarden erg normaal.
Als je in NL wilt wonen en werken dien je je te houden aan de geldende (van oorsprong) christelijke waarden.
Maar met zulke rechters gaan we dit gevecht verliezen. Landverraders dat het is.
Vakman pur sang
  donderdag 13 november 2025 @ 11:57:38 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219256486
En maar verbaasd zijn als werkgevers geen zin hebben om moslims aan te nemen.
pi_219256584
Ik vind dat we hier veel en veel harder tegen op moeten treden. Kiezen of delen. Terug naar het land waar je je geloof kunt uitoefenen tussen mensen die daar net zo over denken, of hier met de rest meedoen.

Niet van twee walletjes eten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 13 november 2025 @ 12:26:25 #60
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219256607
Vrouw moet zo lekker de Iftar meevieren gescheiden van de mannen in een vod omdat dit meehelpt voor de diverse "samenleving"
RED ONS HENNIEGOD
pi_219256612
Los van de beweegredenen, is het gewoon omzin om iemand te ontslaan omwille van het niet willen schudden van handen.
AZ
ALKMAAR
pi_219256613
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je in NL wilt wonen en werken dien je je te houden aan de geldende (van oorsprong) christelijke waarden.
Maar met zulke rechters gaan we dit gevecht verliezen. Landverraders dat het is.
Het zijn niet de rechters maar de wet. Religie zou geen vrijbrief mogen zijn om te discrimineren, maar blijkbaar kan dat volgens de wet wel.

Helaas zal zoiets nooit gewijzigd worden met het CDA of vergelijkbaren als relevante partij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219256618
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het zijn niet de rechters maar de wet. Religie zou geen vrijbrief mogen zijn om te discrimineren, maar blijkbaar kan dat volgens de wet wel.

Helaas zal zoiets nooit gewijzigd worden met het CDA of vergelijkbaren als relevante partij.
Als CDA/SGP/CU bestaansrecht willen blijven hebben, dan wordt het misschien tijd voor ze om de realiteit onder ogen te zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219256622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als CDA/SGP/CU bestaansrecht willen blijven hebben, dan wordt het misschien tijd voor ze om de realiteit onder ogen te zien.
Dan kunnen ze homoseksuelen ook niet meer wegzetten als minderwaardig, dat ligt natuurlijk wel gevoelig.
pi_219256671
Stel je nou eens voor dat we een dergelijk geval krijgen met een orthodoxe jood die, feitelijk om dezelfde religieuze reden, geen handen wil schudden met een vrouw. Zou er dan ook zo op gereageerd worden, of hoort het dan ineens tot onze "joods-christelijke cultuur" ?
  donderdag 13 november 2025 @ 12:49:38 #66
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219256688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Stel je nou eens voor dat we een dergelijk geval krijgen met een orthodoxe jood die, feitelijk om dezelfde religieuze reden, geen handen wil schudden met een vrouw. Zou er dan ook zo op gereageerd worden, of hoort het dan ineens tot onze "joods-christelijke cultuur" ?
Nee dan ben je gewoon een debiel. Klaar.
pi_219256715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die wonen hier niet of nauwelijks.
En als die hetzelfde doen dan wordt er ook zo op gereageerd...

Je debiele geloofsovertuiging, of je nu jood, moslim,christenen, boedhist, oid bent, hou je maar achter de voordeur...
pi_219256741
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman. Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
pi_219256745
quote:
Zelfde geval, ontslag op staande voet
Vakman pur sang
  donderdag 13 november 2025 @ 13:01:37 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219256754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman. Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :')
pi_219256764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het valt me overigens op dat het in dergelijke gevallen bijna altijd gaat om een Nederlandse vrouw die geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimman.
Ja, gek he? Hoe zou dat toch komen?
:')
quote:
Het gaat op een of andere manier nooit om de omgekeerde situatie, dat een Nederlandse man geen handdruk krijgt van een strenggelovige moslimdame. Komen die gevallen dan nooit voor? Of maken mannen daar niet zo'n probleem van? Zou een Nederlandse man die zich erover beklaagt dat hij geen handdruk van een moslimdame krijgt in een situatie waarin handen schudden gebruikelijk is, net zo veel begrip en steun krijgen als een Nederlandse vrouw die in dezelfde situatie geen handdruk krijgt van een moslimman?
Mss omdat strenggelovige moslimvrouwen niet zonder hun man de deur uit mogen, laat staan dat ze überhaupt werken en met NLse mannen in contact komen?

Sjezus, haal je kop uit je reet
pi_219256769
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :')
Onzin.
  donderdag 13 november 2025 @ 13:07:00 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219256783
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh dan kunnen we alle PVV en FvD stemmers per direct het land uitflikkeren volgens die gedachte.
pi_219256790
quote:
Ik heb nog nooit een strenggelovige moslima op de werkvloer gezien dus ik denk dat dat helemaal niet voorkomt.

Ik werk al bijna 25 jaar, 1 keer een collega in een chador gehad, maar die was niet strenggelovig. eerder een undercover sloerie eerste klas/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219256822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:27 schreef Durmada het volgende:
Los van de beweegredenen, is het gewoon omzin om iemand te ontslaan omwille van het niet willen schudden van handen.
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.

Nog meer onzin is daar dan als beloning nog een dikke vette cheque aan over te houden.
Dit is gewoon belonen van zeer slecht gedrag. En een gevaarlijk precedent!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219256856
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:
Nog meer onzin is daar dan als beloning nog een dikke vette cheque aan over te houden.
Hoewel ik het eens ben met het oordeel van de rechter dat de man niet ontslagen mocht worden, is de ontslagvergoeding van 34 duizend euro uiteraard buitensporig hoog. Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
  donderdag 13 november 2025 @ 13:22:32 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219256876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hoewel ik het eens ben met het oordeel van de rechter dat de man niet ontslagen mocht worden, is de ontslagvergoeding van 34 duizend euro uiteraard buitensporig hoog. Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
Hij zal wel een jaarcontract hebben gehad, en bij tijdelijke contracten moeten ze dan de hele looptijd uitbetalen.
pi_219256879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als jij nou eens lekker verhuist naar het land van je dromen O+
Het is duidelijk dat je hart bij een andere manier van leven ligt dan de 'onze'.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219256900
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij zal wel een jaarcontract hebben gehad, en bij tijdelijke contracten moeten ze dan de hele looptijd uitbetalen.
Behalve bij ontslag in de… proeftijd!

Maar goed, ik verwacht dat in Hoger Beroep deze idioterie van tafel gaat.
  donderdag 13 november 2025 @ 13:29:26 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219256910
Post er maar eens een foto bij van die vieze vrouw, wedden dat boze moslimmeneer niet de enige is die haar niet nog met een stok zou willen aanraken
Laffe huichelaar
  donderdag 13 november 2025 @ 13:31:14 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219256924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Behalve bij ontslag in de… proeftijd!

Maar goed, ik verwacht dat in Hoger Beroep deze idioterie van tafel gaat.
Klopt, maar in dit geval hebben ze blijkbaar de verkeerde werkwijze gehanteerd, dus dat is een dure fout van ze.
pi_219256925
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:49 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nee dan ben je gewoon een debiel. Klaar.
Volgens mij is dit voor het eerst dat wij het eens zijn over iets!

Toch fijn dat dit onderwerp ons nader brengt. O+
pi_219256929
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar in dit geval hebben ze blijkbaar de verkeerde werkwijze gehanteerd, dus dat is een dure fout van ze.
Ja, van onze belastingcenten.
pi_219256975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, de kantonrechter gelooft de uitleg niet. Maar dat is niet echt op iets gebaseerd anders dan: dat kun je in zo’n korte tijd niet zien. Wat een beetje een hele rare redenering is.

Nogmaals: ik verwacht toch echt dat in Hoger Beroep dit van tafel geveegd gaat worden.

Sowieso moeten we eens ophouden met religie een reden laten zijn om meer rechten te hebben dan anderen.
pi_219256987
D66 gaat dit soort gevallen meenemen in de begroting.
pi_219257001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

Sowieso moeten we eens ophouden met religie een reden laten zijn om meer rechten te hebben dan anderen.
Dit idd.

Hou die flauwekul achter de voordeur...
  donderdag 13 november 2025 @ 13:44:18 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257003
Maar los van of rare islamitische regeltjes over wie je fysiek mag aanraken belachelijk zijn. Het is natuurlijk onzin om iemand er dan maar uit te flikkeren omdat het fragiele ego van die leidinggevende het niet aankan. Dat zegt namelijk niets over de geschiktheid voor het werk en is ook geen doelbewuste misdraging.

Volgens mij staat nergens in de wet een handengeefplicht vastgelegd en kan die man prima op een andere manier de nodige beleefdheid tonen naar zijn collega's en leidinggevende. En voor IT-werk is het ook niet relevant.

Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn. En om dat te gaan frustreren door op dit soort slakken zout te gaan leggen dat is niet heel verstandig.
pi_219257005
quote:
Misschien moeten we ons meer zorgen maken over de amerikanisering dan over de islamisering.
Neen, het groeiend aantal gelovigen is een veel groter probleem voor ons land, want ze zorgen voor drukte en storende geluiden in de verstedelijkte gebieden, waardoor normale mensen te weinig rust hebben.
  donderdag 13 november 2025 @ 13:49:35 #89
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219257019
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor het eerst dat wij het eens zijn over iets!

Toch fijn dat dit onderwerp ons nader brengt. O+
Daarbij ben ik ook nog eens dol op mexicano's _O_
pi_219257024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Verder hebben we nou eenmaal streng gelovige figuren in ons land. Dan is het wel fijn als dat soort lui gewoon aan het werk zijn.
Nope, dit soort figuren moet je zsm uit je organisatie zien te verwijderen want ze ondermijnen het imago van je bedrijf.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219257073
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Los van de beweegredenen, is het gewoon onzin om iemand niet de hand te willen schudden omwille van het zijn van een vrouw.

Dit is gewoon belonen van zeer slecht gedrag. En een gevaarlijk precedent!
Ik vind dit allang geen onzin meer, zeker in het licht van de #MeToo-beweging, grensoverschrijdend gedrag en rechtszaken zoals die rond Marco Borsato. Alleen omdat het nu over de islam gaat, mogen we dit niet uit het oog verliezen. In die traditie wordt een vrouw niet de hand geschud, niet omdat het een vrouw is, want een vrouw schudt een man ook geen hand, maar juist om de eerder genoemde problemen te voorkomen. In dat licht is het dus geen 'slecht gedrag', maar had de man dit wel van tevoren duidelijk moeten communiceren.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:08:19 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nope, dit soort figuren moet je zsm uit je organisatie zien te verwijderen want ze ondermijnen het imago van je bedrijf.
Hoe ondermijnt een of andere IT medewerker dat precies?
  donderdag 13 november 2025 @ 14:08:44 #93
3542 Gia
User under construction
pi_219257089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:02 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Ik vind dit allang geen onzin meer, zeker in het licht van de #MeToo-beweging, grensoverschrijdend gedrag en rechtszaken zoals die rond Marco Borsato. Alleen omdat het nu over de islam gaat, mogen we dit niet uit het oog verliezen. In die traditie wordt een vrouw niet de hand geschud, niet omdat het een vrouw is, want een vrouw schudt een man ook geen hand, maar juist om de eerder genoemde problemen te voorkomen. In dat licht is het dus geen 'slecht gedrag', maar had de man dit wel van tevoren duidelijk moeten communiceren.
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.

Maar ben het wel eens met degenen die hier aangeven dat zij hier komen wonen en zich maar aan te passen hebben aan onze gewoontes. Want hoever mag dat 'niet aanraken' van het andere geslacht gaan? Mag een mannelijke chirurg een vrouwelijke patient opereren? Of moet er ten alle tijden voorzien worden in een arts van hetzelfde geslacht?
pi_219257121
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Lenny77 het volgende:
Als jij nou eens lekker verhuist naar het land van je dromen O+
Het is duidelijk dat je hart bij een andere manier van leven ligt dan de 'onze'.
Waar slaat dat nou weer op?
En wat is "jullie" manier van leven?
pi_219257122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit. Heeft hij botweg de hand van de vrouw genegeerd of heeft hij netjes aangegeven dat zijn geloof het niet toestaat dat hij een vrouw op enige wijze aanraakt.

Maar ben het wel eens met degenen die hier aangeven dat zij hier komen wonen en zich maar aan te passen hebben aan onze gewoontes. Want hoever mag dat 'niet aanraken' van het andere geslacht gaan? Mag een mannelijke chirurg een vrouwelijke patient opereren? Of moet er ten alle tijden voorzien worden in een arts van hetzelfde geslacht?
Nou, dat laatste gebeurt ook al..

https://www.tubantia.nl/o(...)%2Fwww.google.com%2F

En hoe debiel het geloof eigenlijk is staat hier onder wel...

https://www.reddit.com/r/(...)ointment_am_i/?tl=nl
  donderdag 13 november 2025 @ 14:20:37 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219257125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hallo???

We hebben het hier toch over het COA? :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219257126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe ondermijnt een of andere IT medewerker dat precies?
Wat heeft zijn functie er precies mee te maken? Het gaat om normen en waarden.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:23:10 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219257131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]

De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.

Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
pi_219257149
Het gaat echt fundamenteel mis op het stuk dat je denkt dat je vanuit religie respect- en fatsoensnormen mag negeren. Kijk, dat je geen handen wil geven (om bijv. hygiėnische redenen) vind ik meer dan ok. Sterker nog: dat stomme handen schudden mag wat mij betreft sowieso opgedoekt worden.

Maar doelbewust onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is gewoon niet ok. Je kan er allerlei mooie verhalen van maken, maar onderaan de streep staat de vrouw in dergelijke culturen gewoon gelijk aan een geit; niet meer en niet minder. Hoofddoek dragen, geen handen schudden, de keuken in en verder gewoon bakkes.

Moeten we die cultuur, waar wij rond 1800 ongeveer al afscheid van hebben genomen, nu doelbewust weer importeren? Mwoah. Ik vind daar wel iets van.
pi_219257177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De grens ligt bij of iemand zijn werk naar behoren kan uitoefenen.

Bij een IT medewerker is het vooral van belang dat hij toetsenborden en een muis aanraakt.
Echt complete onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')