abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219265217
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
Ik heb nergens moeite mee. Als meneer geen handen wil schudden met een vrouw die boven hem staat, dan moet hij dat maar doen in een land waar ze dat wel prima vinden. Hier vinden we dat niet prima.

Wij gaan op onze rug liggen om deugpunten te halen, maar als jij, potjecreme, in je bikini door Gaza gaat lopen, dan kom je nergens met die deugpunten.

Snap je een beetje waar de schoen wringt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219265239
Ik meen mij te herinneren dat er een tijd geleden exact zo'n zelfde zaak was, maar waar de dader kon fluiten naar een ontslagvergoeding. Was dat niet bij de één of andere gemeente?
pi_219265241
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dan mag het wel. Ze hebben een stok gevonden om de Islam te bashen.
Nee hoor.
Voorbeeld van wanneer zoiets is voorgekomen?
Laat eens zien.
pi_219265299
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
Wat een bullshit.
Het kómt toch ook uit de islamhoek?
Er is zo vaak gezeik met dat geloof omdat ze niet met Westerse normen en waarden om kunnen gaan...

Handen schudden, "aanstootgevende" schilderijen, kerstboom, naaktstrand, zwembaden, eten..

Altijd en overal maken ze ophef over. Logisch he? Dat mensen een beetje islammoe zijn...
pi_219265305
We moeten vooral eens af van de geprivilegieerde positie die geloofsovertuigingen nog steeds innemen. Als een bozige incel vrouwen ongelijk wil behandelen zou haast iedereen zo iemand terecht een sneue, gefrusteerde loser vinden. Gelovigen zouden op eenzelfde soort minachting getrakteerd mogen worden.
pi_219270341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.
De rechter vond dat ze dat ook hadden kunnen doen. Met de man bespreken dat hij niemand een hand geeft.

https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2025:19487
pi_219270420
Kortom: bij evt. aanname moet je dit als vraag kunnen stellen. Dat neem je mee in aanname beslissing. Verder geen direct punt van maken. Afwijzijzing om andere reden.
pi_219270455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het gedrag van deze man verder ook niet heel prettig was en dat ze dit als excuus hebben gebruikt of dat het de druppel was. Als ik mensen tegenkwam die geen handen wilden schudden met het andere geslacht, dan kon daar een normaal gesprek over gevoerd worden in de regel.

In het begin pikten wij het ook als mensen die bijvoorbeeld vers uit Afghanistan kwamen er niet aan toe waren maar de vaststaande uitkomst van de interacties was duidelijk maken dat dit geen succesnummer ging worden als ze hier wilden blijven wonen. Je zult er versteld van staan hoe respectvol iemand duidelijk kan maken met koekjes erbij aan toe dat hij of zij het (nog) niet zag zitten. Dat waren ook de mensen die het gingen snappen, de meerderheid. Een minderheid was vanaf het begin af aan niet in staat normaal te communiceren ("Dit is mijn geloof DUS gaat het zo") of weigerde überhaupt normaal om te gaan met mij, vrouwen iha. Heb een hoop scheldwoorden voor hoer in talen uit die regio opgepikt. Je zag eigenlijk aan de houding in het begin vaak al dat het niks ging worden.

Het probleem in Nederland zit hem trouwens veel meer in hier geboren jongeren die naar de orthodoxere stromingen trekken of bekeerlingen. Dat komt omdat de moskeeën die die stromingen prediken ongehinderd uit de grond brullen of dat traditionele, oudere moskeeën overgenomen worden door bijvoorbeeld onprettige salafisten of wahhabi's.

De blinde vlek voor het onderscheid tussen stromingen waar je niks mee te schaften hebt en de gevaarlijke bendes is echt zorgelijk aan het worden. Beide kanten op, dus ook "alle moslims zijn stiekem radicaal en hopeloos" is een groot probleem.
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.
Als er ook maar 1 het lef durft te hebben om hoer in welke taal dan ook tegen een Nederlandse vrouw durft te roepen. Dan mogen ze wat mij betreft diegene doodknuppelen voor het oog van familie en de hele week ophangen aan een lantaarnpaal als voorbeeld voor de rest.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:27:04 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219271638
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.
Als er ook maar 1 het lef durft te hebben om hoer in welke taal dan ook tegen een Nederlandse vrouw durft te roepen. Dan mogen ze wat mij betreft diegene doodknuppelen voor het oog van familie en de hele week ophangen aan een lantaarnpaal als voorbeeld voor de rest.
Probleem is dat die knuppels in eigen land poeslief zijn omdat er regels in beton gegoten zijn en wordt gehandhaafd. In NL hebben wij ongeschreven regels (de meeste mensen in NL zijn fatsoenlijk) en hebben geen harde tucht meer. Maar mensen uit het buitenland hebben dikwijls hardere tucht nodig. Wij zijn daar al heen doorgeevalueerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219272619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
Dit laatste is inderdaad waar.

Je kunt de drie monotheïstische religies op de volgende manier onderscheiden:

Het Christendom is erg expansionistisch, maar niet zo zeer wetgevend, het Jodendom is wetgevend, maar absoluut niet expansionistisch, men wil liever niet dat anderen zich proberen te bekeren tot het Jodendom. De Islam is ten slotte zowel enorm expansionistisch als wetgevend. Dit zorgt ervoor dat overal waar de Islam land, het een concurrerende rechtsorde vormt die vroeg op laat zal clashen met inheemse cultuur en rechtsorde.

Wat de situatie in het Westen uniek maakt is dat er een aanzienlijke groep Westerlingen is (voornamelijk hoogopgeleid ook nog) die actief te Islam willen faciliteren en vinden dat de Islam een onderdeel van de samenleving dient te zijn.

Sterker nog, velen willen de moslims zelfs pleasen met allerlei speciale privileges, dit voortkomende uit het eigen verwrongen wereldbeeld waarin men moslims als 'structureel onderdrukt' ziet, die dan ook nog eens voornamelijk als 'mensen van kleur' kunnen worden gecategoriseerd.

Dit zorgt er vervolgens voor dat Westerlingen in bepaalde contreien steeds vaker staan te trappelen om aan te schuiven bij een iftar of het 'hartstikke leuk' vinden hun kind op school meegaat bij een moskeebezoek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219273272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?
Zeg, we hebben het hier over een man in functie in de NLse samenleving, toch?
Dan kunnen we dus alles van je overslaan want je mist dus het punt. Is heel vaak zo wanneer je er 80 dingen tegenover moet zetten om iets goed te praten wat vanuit de kern slecht is.
Go hard or go home
pi_219273439
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
Wat de situatie in het Westen uniek maakt is dat er een aanzienlijke groep Westerlingen is (voornamelijk hoogopgeleid ook nog) die actief te Islam willen faciliteren en vinden dat de Islam een onderdeel van de samenleving dient te zijn.
Ik heb dus absoluut geen idee wat je hiermee bedoelt. Kun je hier voorbeelden van geven?

Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat er in Nederland inmiddels een aanzienlijk aantal moslims wonen. Nu hebben we hier vrijheid van godsdienst, dus ook de moslims hebben het recht om hun godsdienst te belijden en volgens hun godsdienst te leven.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:07:55 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219273489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb dus absoluut geen idee wat je hiermee bedoelt. Kun je hier voorbeelden van geven?

Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat er in Nederland inmiddels een aanzienlijk aantal moslims wonen. Nu hebben we hier vrijheid van godsdienst, dus ook de moslims hebben het recht om hun godsdienst te belijden en volgens hun godsdienst te leven.
Dat klopt, maar die vrijheid eindigt echt waar rechten en regels geschonden worden. Dat is nu dus getoetst door een rechtbank en die heeft geconcludeerd dat zijn ontslag om deze reden in dit geval onterecht is.

De werkgever zal in het vervolg dus beter moeten onderbouwen wat de grenzen zijn wat betreft het belijden van iemands godsdienst. Wat dat betreft heeft de werkgever ook een bepaalde vrijheid.

Hij mag bijvoorbeeld opleggen dat voor de neutraliteit (politie) of voor de veiligheid (machinewerkplaats) hoofddoeken niet toegestaan zijn of niet mogen hangen. Gedragsregels zoals het schudden van handen, tijden voor gebed, het bekeren van collega's zijn andere kaders die (gelukkig) van tijd tot tijd getest en getoetst worden.
pi_219273909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat klopt, maar die vrijheid eindigt echt waar rechten en regels geschonden worden. Dat is nu dus getoetst door een rechtbank en die heeft geconcludeerd dat zijn ontslag om deze reden in dit geval onterecht is.

De werkgever zal in het vervolg dus beter moeten onderbouwen wat de grenzen zijn wat betreft het belijden van iemands godsdienst. Wat dat betreft heeft de werkgever ook een bepaalde vrijheid.

Hij mag bijvoorbeeld opleggen dat voor de neutraliteit (politie) of voor de veiligheid (machinewerkplaats) hoofddoeken niet toegestaan zijn of niet mogen hangen. Gedragsregels zoals het schudden van handen, tijden voor gebed, het bekeren van collega's zijn andere kaders die (gelukkig) van tijd tot tijd getest en getoetst worden.
Ik verwacht dat we in de praktijk juist zullen zien dat godsdienst net wat meer prioriteit krijgt en werkgevers weinig ruimte hebben.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219273947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die man zat in de proeftijd, ze hoeven geen reden op te geven.
pi_219273967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

De meeste van die moslims hadden hier dan ook nooit moeten worden toegelaten. En de vrijheid van religie is niet hetzelfde als moedwillig een bepaalde religie faciliteren in de publieke ruimte of wetten aanpassen om religieuze uitingen van moslims mogelijk te maken zoals het dragen van een hoofddoek ondanks dat bepaalde functies neutraal zouden moeten blijven.

Vrijheid van religie:

• Mohammed leest thuis de Koran en bid richting Mekka.
• Aisha organiseert een iftar thuis voor vrienden en familie tijdens Ramadan.
• Yasmine gaat geregeld naar haar lokale moskee.
• Najma is moslima en wil op straat een hoofddoek dragen.

Geen vrijheid van religie:

• Ahmet werkt bij de overheid en heeft zijn werkgever gevraagd een gebedsruimte op het werk te regelen, de werkgever stemt vanuit 'diversiteit en inclusie' meteen in.
• Samira organiseert op haar werk een iftar voor haar collega's om hen kennis te laten maken met de Islam en diens culturele tradities. Voordat de iftar van start gaat wordt er een gebedssessie gehouden.
• Hamza (12) probeert geregeld zijn vrienden Mark (12) en Tijmen (11) over te halen zich te bekeren tot de Islam. De school waar zij zitten heeft ook een bezoek aan een moskee georganiseerd waar niet-Islamitische kinderen wordt gevraagd mee te doen aan een Islamitische gebedssessie.
• Een organisatie die opkomt voor Nederlandse moslims vind dat Islamitische leerlingen vrij moeten krijgen 'Eid al-Fitr' ook de toetsweek moet worden verplaatst. 20% van de scholieren is moslims en zij voelen zich gediscrimineerd dat er geen rekening wordt gehouden met hun religie.

Helaas zien we steeds meer situatie uit de laatste categorie, waar er dus actief wordt geprobeerd de Islam op te dringen in publieke ruimtes, werkplekken of het onderwijs. En meer dan genoeg dom naïeve Westerlingen die dit willen faciliteren.

Prima dat moslims thuis hun religie willen praktiseren, helaas zitten we daar nu aan vast, maar in de publieke ruimte zou het geen plek moeten hebben. Nederland is een Christelijk-Joods land, geen Islamitisch land. En gezien de expansionistische en autoritaire aard van de Islam zou deze religie geen millimeter de ruimte moeten krijgen op publieke plekken. En moslims dit niet bevalt, dan moet men het wellicht overwegen naar een Islamitisch land te verhuizen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:47:52 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219274319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nee maar dat hebben ze wel gedaan en ze hebben zich daarmee in de vingers gesneden. Deze keer dan. De volgende die geen handen wil schudden krijgt dus inderdaad in zijn proeftijd te horen dat ie weg mag blijven en heeft geen poot om op te staan.

En helaas is er ook het risico dat hierdoor deze of andere werkgevers dit af laten stralen op andere sollicitanten met een islamitische achtergrond en het risico niet willen nemen.
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:56:21 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219274387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar ik las toen ik het opzocht dit:

quote:
Reden opgeven ontslag tijdens proeftijd
Zegt de werknemer of de werkgever het contract binnen de proeftijd op? Dan moet degene die opzegt schriftelijk de reden daarvoor aangeven als de ander daar om vraagt.
https://www.rijksoverheid(...)regels-bij-proeftijd

En discriminatie is geen geldige reden voor ontslag:

quote:
Discriminatiegronden
Je werkgever mag je niet zomaar ontslaan in je proefperiode als hij dat doet op basis van discriminatie.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/ontslag/ontslagen-in-je-proeftijd

Dat gezegd hebbend, moet ik zeggen dat ik echt geen enkel begrip heb voor het feit dat het discrimineren van vrouwen kennelijk minder erg is dan discrimineren op basis van religie. En dat is in feite wel wat deze uitspraak stelt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219275634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee maar dat hebben ze wel gedaan en ze hebben zich daarmee in de vingers gesneden. Deze keer dan. De volgende die geen handen wil schudden krijgt dus inderdaad in zijn proeftijd te horen dat ie weg mag blijven en heeft geen poot om op te staan.

En helaas is er ook het risico dat hierdoor deze of andere werkgevers dit af laten stralen op andere sollicitanten met een islamitische achtergrond en het risico niet willen nemen.
Dit zijn sowieso figuren die het verknallen voor de mensen die wel normaal willen doen.
Dat is het resultaat van het pamperen.
pi_219275641
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
Reden opgeven ontslag tijdens proeftijd
Zegt de werknemer of de werkgever het contract binnen de proeftijd op? Dan moet degene die opzegt schriftelijk de reden daarvoor aangeven als de ander daar om vraagt.
Dat is dan nieuw zeker?
pi_219275647
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
Dat gezegd hebbend, moet ik zeggen dat ik echt geen enkel begrip heb voor het feit dat het discrimineren van vrouwen kennelijk minder erg is dan discrimineren op basis van religie. En dat is in feite wel wat deze uitspraak stelt.
Ja idd. Vrouwen moeten zichzelf gewoon laten kleineren door prehistorische figuren.
pi_219275813
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
De meeste van die moslims hadden hier dan ook nooit moeten worden toegelaten.
Dat is een andere discussie, maar verreweg de meeste moslims zijn legaal in Nederland komen wonen.
quote:
En de vrijheid van religie is niet hetzelfde als moedwillig een bepaalde religie faciliteren in de publieke ruimte of wetten aanpassen om religieuze uitingen van moslims mogelijk te maken zoals het dragen van een hoofddoek ondanks dat bepaalde functies neutraal zouden moeten blijven.
Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.
quote:
Helaas zien we steeds meer situatie uit de laatste categorie, waar er dus actief wordt geprobeerd de Islam op te dringen in publieke ruimtes, werkplekken of het onderwijs. En meer dan genoeg dom naïeve Westerlingen die dit willen faciliteren.
Zijn dat nu concrete praktijkvoorbeelden, of heb je die nu zelf verzonnen?
quote:
Nederland is een Christelijk-Joods land, geen Islamitisch land.
Is Nederland nu een religieus neutraal land of een joods-christelijk land?
pi_219276011
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Waarom toch altijd die obsessie met de hoofddoek? Ik zie een hoofddoek gewoon als een kledingstuk, niet als een religieus symbool. Ondanks dat het in de islam als een voorschrift wordt beschouwd en in de praktijk alleen moslima's een hoofddoek dragen, blijft het voor mij gewoon een kledingstuk.
Dit kan toch niet _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 15 november 2025 @ 23:02:48 #224
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219276017
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat is een andere discussie, maar verreweg de meeste moslims zijn legaal in Nederland komen wonen.
[..]
Mooi voor je dat je dit als kledingstuk ziet.
Ik denk dat manlief Ahmed daar wel iets anders over denkt en ontvlamt in razernij wanneer Fatima zonder doek naar buiten gaat.
pi_219276119
Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat een moslimdame met hoofddoek er bezwaar tegen had om in de bus of in de tram naast me te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')