Ja, klopt, op heel veel plaatsen wordt er teveel rekening gehouden met moslims, op het ziekelijke af. En zelfs als ze daar niet om vragen. Zo hingen er een paar jaar geleden schilderijtjes met varkentjes in een ziekenhuis. Een niet moslim Nederlandse vrouw zag dat en vond dat niet kunnen t.o.v. moslims en ging klagen bij de directie. Ze werden weggehaald.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is het verschil tussen Nederland en Denemarken, met als gevolg dat er in Nederland ongeveer evenveel asielzoekers per week naar binnen waggelen als in Denemarken in een heel jaar.
Los daarvan sloopt het niet voegen naar onze waarden alle samenhang in de samenleving.
Precies dit. Als jij met je borsten half ontbloot door dergelijke landen loopt dan spreekt iedereen daar schande van en moet jij je maar aanpassen, maar andersom is het cultuur en moeten we niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
Wat moslims, blijkbaar, willen is dat wij het normaal vinden dat mannen en vrouwen elkaar geen hand geven. Dus, als je een hele rij langs moet, geeft een man alle mannen een welgemeende handdruk en de vrouwen een ingetogen knikje met het hoofd. Dat kan binnen hun gemeenschap de norm zijn, maar niet binnen onze gemeenschap. En zij kiezen ervoor om in onze gemeenschap te komen wonen. Dan horen ze zich ook te voegen naar onze normen.
Als ik op vakantie zou gaan naar een islamitisch land, zal ik me ook daar aan de gedragsregels houden en niet als een hork mijn hand uitsteken naar een man.
Blote benen en blote armen is al genoeg, denk ik. Nu kunnen we hier nog zo rondlopen in de zomer, maar ook dat is al een doorn in het oog van traditionele moslims. Jongedames kunnen zo niet meer veilig over straat, 's avonds. En als er dan iets gebeurt, dan ligt het aan het feit dat ze wel schaars gekleed was.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Precies dit. Als jij met je borsten half ontbloot door dergelijke landen loopt dan spreekt iedereen daar schande van en moet jij je maar aanpassen, maar andersom is het cultuur en moeten we niet zo moeilijk doen
Ik vind dat dat er met de haren wordt bijgesleept om de discussie te verstoren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?
quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat mensen zonder armen geen handen kunnen schudden?
Het is de proeftijd. Dan mag je ook iemand ontslaan omdat je er geen goed gevoel bij hebt. En ik vind mensen die om wat voor reden dan ook discrimineren wel een reden om er geen goed gevoel bij te hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef dop het volgende:
[..]
Ik snap best dat ook dit voor velen op het randje is, geloofs overtuiging zijn soms erg ingewikkeld.
Er zijn ook genoeg beroepen en situaties te bedenken dat je als man en vrouw elkaar wel moet aanraken. Maar je kunt prima geen handen schudden en toch verder respect vol met elkaar omgaan.
Enkel het weigeren van een hand is wat mij betreft niet voldoende reden voor ontslag.
En om het nog maar eens om te keren, betekent niet geven van een hand automatisch dat je disrepectvol bent?
Ik heb vanochtend al mijn collega's begroet, maar geen handen geschud. Is dat een ding? Moet dat om respectvol te zijn en om goed te kunnen functioneren?
als de man verder ook zou weigeren om te groeten, en te spreken met de vrouw en geen opdrachten aan te nemen dan bewandelen we natuurlijk een heel ander pad, maar enkel geen fysiek contact, geen probleem.
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind dat dat er met de haren wordt bijgesleept om de discussie te verstoren.
Wat vind je er van dat mensen zonder armen geen handen kunnen schudden?
Jij hebt het over een kleine groep mensen die je gebruikt om er een academische discussie van te maken.
Dan mag het wel. Ze hebben een stok gevonden om de Islam te bashen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat vind je dan van orthodoxe joodse mannen die geen handen willen schudden met vrouwen, of die in het vliegtuig niet naast een vrouw willen zitten? Moeten die van jou ook hard aangepakt worden en het land uitgezet worden?
Can confirmquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
Dat is precies wat ik zegquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja je kan alle fatsoensnormen aan je laars lappen en wijzen naar het boekje met regels; onder de noemer 'technisch doe ik niks verkeerd'. Ik vind dat we daar collectief wat van moeten vinden. Niks mis met immigranten, niks met met andere culturen. Maar jezelf terug slingeren naar de prehistorie? No thanks.
Ik snap je hoor. Het hele punt is (wat mij betreft) alleen dat niet alles te vangen is in wet en regelgeving. Omgangs- en gedragsnormen kan je iemand nooit voor straffen, maar is wel een belangrijk deel van de cultuur.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zegmaar we zijn als land geen haar beter als we de wet en regelgeving aan de kant schuiven
Je schuift moslims hier iets in de schoenen die je bovendien generaliseert. De overgrote meerderheid van moslims, mannen en vrouwen, geeft gewoon een hand. Het gaat om een kleine minderheid die dat niet doet, en niet omdat zij willen dat “wij” hun gebruik normaal vinden, maar simpelweg omdat zij zelf een bepaalde religieuze interpretatie volgen. Je redenering is vergelijkbaar met zeggen dat moslims geen varkensvlees eten omdat ze willen dat wij dat ook normaal vinden, of het beweren dat Nederlanders haring eten omdat ze anderen willen laten vinden dat haring eten de norm zou moeten zijn. Het zijn persoonlijke keuzes, geen eisen aan anderen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
Wat moslims, blijkbaar, willen is dat wij het normaal vinden dat mannen en vrouwen elkaar geen hand geven. Dus, als je een hele rij langs moet, geeft een man alle mannen een welgemeende handdruk en de vrouwen een ingetogen knikje met het hoofd. Dat kan binnen hun gemeenschap de norm zijn, maar niet binnen onze gemeenschap. En zij kiezen ervoor om in onze gemeenschap te komen wonen. Dan horen ze zich ook te voegen naar onze normen.
Als ik op vakantie zou gaan naar een islamitisch land, zal ik me ook daar aan de gedragsregels houden en niet als een hork mijn hand uitsteken naar een man.
De paradox van tolerantie in de praktijk. Ben het met je eens dat mensen met zulke opvattingen niet in ons land thuis horen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap je hoor. Het hele punt is (wat mij betreft) alleen dat niet alles te vangen is in wet en regelgeving. Omgangs- en gedragsnormen kan je iemand nooit voor straffen, maar is wel een belangrijk deel van de cultuur.
Het onvermogen van dergelijke lieden om zich aan te passen vind ik toch wel vrij schokkend.
Dus ook geen sgp mensen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De paradox van tolerantie in de praktijk. Ben het met je eens dat mensen met zulke opvattingen niet in ons land thuis horen.
Ik volg je hoor. Maar als ik geen handen wil schudden omdat ik ernstige smetvrees zou hebben heb dan krijgt de situatie 'ineens' een heel andere dimensie en dat is toch gek. De plicht van handenschudden is niet een wereldwijd gebruik. Zeker met betrekking tot het andere geslacht. Of God verhoedde COVID..We gaan nu uit van een situatie waar een man weigert de hand te schudden van een vrouw. Maar als dit andersom had geweest, en mevrouw wilt de hand niet schudden van meneer, omdat zij hier ongemakkelijk van wordt en dit beschouwt als een onplezierige ongewenste aanraking dan is er geen tekort aan begrip voor haar situatie, en vraagt men zich hard op af hoe het kan dat een man een kwetsbare vrouw kan dwingen hem aan te raken.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat je je baan hierdoor verliest is wel discutabel inderdaad maar,
Hand geven, of handen schudden, is een wereldwijd gebruik voor begroetingen, het bevestigen van afspraken en het tonen van respect of verbondenheid.
Schuif je geloof, principes, verhevenheid, of weet ik wat eventjes opzij en toon je fatsoen.
Zeker. Dat zo'n partij in de politiek is een gotspe. Maar dat is een andere discussiequote:
Ik heb nergens moeite mee. Als meneer geen handen wil schudden met een vrouw die boven hem staat, dan moet hij dat maar doen in een land waar ze dat wel prima vinden. Hier vinden we dat niet prima.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dan mag het wel. Ze hebben een stok gevonden om de Islam te bashen.
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewijst mijn punt. Moeite mee hebben puur omdat het om een moslim zou gaan.
De rechter vond dat ze dat ook hadden kunnen doen. Met de man bespreken dat hij niemand een hand geeft.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Strenggelovige moslimmannen die geen handen schudden met vrouwen, en wel met mannen, zijn zich er in de meeste gevallen helemaal niet van bewust dat we dat in het westen als discriminatie opvatten. Als ze daarop gewezen worden, dan is het eigenlijk nooit een probleem voor ze om er dan maar voor te kiezen om niemand de hand te schudden. Het is echt niet zo dat ze met andere mannen per se wel handen willen schudden.
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het gedrag van deze man verder ook niet heel prettig was en dat ze dit als excuus hebben gebruikt of dat het de druppel was. Als ik mensen tegenkwam die geen handen wilden schudden met het andere geslacht, dan kon daar een normaal gesprek over gevoerd worden in de regel.
In het begin pikten wij het ook als mensen die bijvoorbeeld vers uit Afghanistan kwamen er niet aan toe waren maar de vaststaande uitkomst van de interacties was duidelijk maken dat dit geen succesnummer ging worden als ze hier wilden blijven wonen. Je zult er versteld van staan hoe respectvol iemand duidelijk kan maken met koekjes erbij aan toe dat hij of zij het (nog) niet zag zitten. Dat waren ook de mensen die het gingen snappen, de meerderheid. Een minderheid was vanaf het begin af aan niet in staat normaal te communiceren ("Dit is mijn geloof DUS gaat het zo") of weigerde überhaupt normaal om te gaan met mij, vrouwen iha. Heb een hoop scheldwoorden voor hoer in talen uit die regio opgepikt. Je zag eigenlijk aan de houding in het begin vaak al dat het niks ging worden.
Het probleem in Nederland zit hem trouwens veel meer in hier geboren jongeren die naar de orthodoxere stromingen trekken of bekeerlingen. Dat komt omdat de moskeeën die die stromingen prediken ongehinderd uit de grond brullen of dat traditionele, oudere moskeeën overgenomen worden door bijvoorbeeld onprettige salafisten of wahhabi's.
De blinde vlek voor het onderscheid tussen stromingen waar je niks mee te schaften hebt en de gevaarlijke bendes is echt zorgelijk aan het worden. Beide kanten op, dus ook "alle moslims zijn stiekem radicaal en hopeloos" is een groot probleem.
Probleem is dat die knuppels in eigen land poeslief zijn omdat er regels in beton gegoten zijn en wordt gehandhaafd. In NL hebben wij ongeschreven regels (de meeste mensen in NL zijn fatsoenlijk) en hebben geen harde tucht meer. Maar mensen uit het buitenland hebben dikwijls hardere tucht nodig. Wij zijn daar al heen doorgeevalueerd.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mocht je in NL geraken voor het ontvluchten van oorlog dan ben je wat blij met elk stukje menselijkheid en hulp.
Als er ook maar 1 het lef durft te hebben om hoer in welke taal dan ook tegen een Nederlandse vrouw durft te roepen. Dan mogen ze wat mij betreft diegene doodknuppelen voor het oog van familie en de hele week ophangen aan een lantaarnpaal als voorbeeld voor de rest.
Dit laatste is inderdaad waar.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken met een moslim samengewoond en toen hij en een vriend van de familie naar de moskee gingen, gaf ik aan dat ik wel thuisbleef (niemand had iets anders verwacht). Met een glimlach en accent zij hij toen "We are known for trying to convert others".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |