SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Er tussen in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:00 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
en wat denk je er eigenlijk zelf van?
Volgens mij heb ik die user vroeger iets aangedaan of zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan het weer ff serieus? Dit is POL, niet ONZ. Alstublieft, dankuwel![]()
Ook het platslaan van links vs rechts tot herverdeling vs vrije markt. Dat is op zichzelf al een rechts frame. Herverdeling is niet een doel op zich, ook niet perse voor links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:00 schreef -XOR- het volgende:
De behavioristische armoede weer eens tentoongespreid bij de NOS.
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.quote:
Wat apart is nu op alleen partij geteld mag worden. Lijkt niet sneller te gaan dan vorige keer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al duurt dit écht wel veel te lang qua uitslagen. Ik ga niet opblijven tot 04:00 of later. Moet morgen ook nog gewerkt worden.
hahaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook het platslaan van links vs rechts tot herverdeling vs vrije markt. Dat is op zichzelf al een rechts frame. Herverdeling is niet een doel op zich, ook niet perse voor links.
20 > 9quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.
Een centrumrechts kabinet heeft 78 zetels. Geen gedoe met partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien, anders kunnen we volgend jaar weer naar de stembus.
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.
Een centrumrechts kabinet heeft 78 zetels. Geen gedoe met partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien, anders kunnen we volgend jaar weer naar de stembus.
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
dat staat er nietquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.
elan kan niet zoveelquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.
Jawel. Want de VVD verliest.quote:
Mwah, kan ik wel deels begrijpen denk ik. Al ken ik de 50 plus standpunten niet echt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef lekkergestemd het volgende:
stel je voor dat je een jaartje of 70 bent
en dat je dan op 50plus stemt, terwijl het hele land al is ingericht voor de oudere generaties
Wat een ramp zou dat zijn zegquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.
Hoe zie je dat dan voor je met deze uitslag?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.
Het CDA heeft hier ook kleur te bekennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet om winnaars en verliezers maar om wie tot 76 kan tellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Want de VVD verliest.
ik vind het vooral gewoon een egoïstisch 'na mij de zondvloed' mentaliteitspartijquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, kan ik wel deels begrijpen denk ik. Al ken ik de 50 plus standpunten niet echt.
Maar er dreigen bezuinigingen op huishoudelijke hulp, WMO, zorg, publieke voorzieningen, nieuw pensioenstelsel.
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Graag Ja ik ben je alweer helemaal zat. Vermoeiende act altijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef lekkergestemd het volgende:
jaaaaa Laurens Dassen in the mud
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.
Bontenbal gaf toch de voorkeur over een kabinet over rechts met de VVD?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het CDA heeft hier ook kleur te bekennen.
Volt is een uit de hand gelopen studentenpartijtjequote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?
Dat zei ik, dat het niet zo werkte zoals hij zeiquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet om winnaars en verliezers maar om wie tot 76 kan tellen.
Maar kiest ie dan voor GL-pvda of ook voor JA21?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Bontenbal gaf toch de voorkeur over een kabinet over rechts met de VVD?
Nah, hun programma is bijna een kopie van D66.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:10 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
Volt is een uit de hand gelopen studentenpartijtje
Nee dat klopt, daar was de VVD duidelijk in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je met deze uitslag?
VVD met PvdA wil gewoon niet.
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?
Die van de VVD weten we wel.
Is dat zo? Heeft Jetten dat gezegd?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.
D66 zal liever niet de enige progressieve partij zijn in een kabinet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar kiest ie dan voor GL-pvda of ook voor JA21?
Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?
Ja, die heeft laten weten liever met GroenLinks / PvdA te willen proberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat zo? Heeft Jetten dat gezegd?
Ja21 is wel de junior partner dan. Wellicht kunnen ze die in de onderhandelingen wat makkelijker wat laten geven en dan op dit dossier wat nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.
Elke partij zal hier en daar weer wat standpunten in de prullenbak moeten gooien. Ben benieuwd wat ze weer in elkaar gaan knutselen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.
Dat zit er ook bij de VVD. Daar vinden ze wel aansluiting.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 zal liever niet de enige progressieve partij zijn in een kabinet.
Of het CDA in zee gaat met Eerdmans zal denk ik ook voor een belangrijk deel afhangen van of JA21 capabele bewindslieden kan leveren. Die zitten niet te wachten op een herhaling van Rutte I of die kneuzenkermis van de LPF.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?
Die van de VVD weten we wel.
Dat snap ik vanwege de achterban maar wie zet je er dan naast als VVD duidelijk heeft aangegeven daar geen trek in te hebben?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, die heeft laten weten liever met GroenLinks / PvdA te willen proberen.
VVD is niet progressiefquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zit er ook bij de VVD. Daar vinden ze wel aansluiting.
Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef lekkergestemd het volgende:
marjolein moorman die bij groenlinks de boel moet gaan redden
lekker helemaal amsterdams, lekker gestudeerd daar, lekker uit de gemeente raad komen rollen
die gaat het wel doe voor de arbeiders
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja21 is wel de junior partner dan. Wellicht kunnen ze die in de onderhandelingen wat makkelijker wat laten geven en dan op dit dossier wat nemen.
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik vanwege de achterban maar wie zet je er dan naast als VVD duidelijk heeft aangegeven daar geen trek in te hebben?
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevredenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Not gonna happen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevreden
kan hij nog wat langer de 'degelijke Wilders' uithangen die 'wel dingenv oor elkaar krijgt'quote:
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Zegt het kieskompas ook.quote:
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.quote:
Van D66?! En dat denk jij serieus als (al dan niet nog steeds actief) D66-lid?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ja dat zal bestquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.
En die doen nu NIET mee in de partijtopquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Royal sadness inderdaad.quote:
dit klopt niet elanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Nee. Althans: mensenrechten moeten gewaarborgd worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.
Ze komt uit Wassenaar ja. Maar NIET uit het rijke deel. Valse frame.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.
Daar wonen ook armere mensen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
Oh ja, das waar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:20 schreef Elan het volgende:
[..]
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.
Klaver is oude sooi, stuur nu eens de Hoop naar voren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:21 schreef lekkergestemd het volgende:
hahahaha lekker die R in de keel bij moormans
dat wordt weer helemaal niks als ze die naar voren schuiven
Geef Klaver gewoon de kans
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.
Het is nog steeds beter dan Wilders die mensen in ziekteuitkeringen in de kassen wilden laten werken als vervanging van arbeidsimmigranten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel linksquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.
precies datquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
De PvdA van Den Uyl en Drees werd ook diep gehaat door alles dat met De Telegraaf te maken heeft. Of het nu WNL is of de TROS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Mjah, en ook een extreemrechtse tak...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Die fusie had nooit plaats moeten vinden. Maar je kunt achteraf wel schuldigen aanwijzen Nederland stemt blijkbaar overwegend rechts. Dat moet je toch concluderen op basis van deze uitslag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.
Misschien mogelijk om tijdelijk iemand aan te sturen vanwege het plotselinge vertrek van Frans.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Klopt ja, verreweg de grootste instroom heeft plaatsgevonden toen de VVD de grootste was en Rutte jarenlang premier. 2019 als ik me niet vergis het absolute dieptepunt met 610.000 mensen. Arbeidsmigranten en asielzoekers.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.
Klaver is klassiek PvdA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:30 schreef -XOR- het volgende:
In het clubhuis van VNO-NCW loopt men naar verluidt momenteel straalbezopen in de polonaise.
Waarom zat hij bij GL dan?quote:
Centrum rechts is nog niet zeker van een meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
nederland kiest dus opnieuw rechts
GL en PvdA verschilden al nauwelijks van elkaar.quote:
Terecht. Zonder een sterk bedrijfsleven dat geld in de economie pompt ook geen verzorgingsstaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)
Forum was wel echt aanwezig deze verkiezingen ondanks dat ze overal waren uitgesloten, ook veel op social media en billboards. Hele moderne digitale campagne gevoerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:41 schreef capricia het volgende:
Forum misschien wel 7 zetels.
Pvv en d66 wellicht gelijk.
De hond.
Linkje??quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:41 schreef capricia het volgende:
De hond.
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:41 schreef capricia het volgende:
De hond.
De achterban was rechtser dan de partijtop, daarom ging het ook zo snel mis.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Elan het volgende:
30% van de JA21 kiezers komen van NSC had ik niet verwacht.
Die verzorgingsstaat bestaat in Nederland bijna niet meer. Naar OESO verhoudingen. Grafieken heb ik getoond.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Terecht. Zonder een sterk bedrijfsleven dat geld in de economie pompt ook geen verzorgingsstaat.
De verzorgingsstaat is afgeschaft en vervangen door een “participatiesamenleving” die je zelf mag betalen, inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die verzorgingsstaat bestaat in Nederland bijna niet meer. Naar OESO verhoudingen. Grafieken heb ik getoond.
Het is bovendien een frame en simplisme door te denken in termen van 'VNO-NCW verdient het geld voor ons'. Zo werkt de economie niet.
Collectieve voorzieningen zijn net zo goed onderdeel van de economie en leggen een bodem onder succes en stabiliteit (en soms beter dan als je het privaat regelt - en is niet altijd in geld aan te duiden zoals vrijwilligerswerk, sowieso is niet alles te individualiseren)
Dat lijkt me dan wel een onderpijlde partij deze keer?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
Ik denk dat er toch ook wel kiezers tussen zitten die teleurgesteld zijn in Wilders en die dat maanlanding ontkennen op de koop toe nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel een onderpijlde partij deze keer?
En men blijft maar knalhard en hardvochtig rechts stemmen... ik zie het niet meer goedkomen met dit harde en haatdragende land. Waar bepaalde thema's gewoon worden weggedrukt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat is afgeschaft en vervangen door een “participatiesamenleving” die je zelf mag betalen, inderdaad.
Dat frame is ook gewoon juist. De economie draait prima, al moeten er wel hervormingen plaatsvonden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die verzorgingsstaat bestaat in Nederland bijna niet meer. Naar OESO verhoudingen. Grafieken heb ik getoond.
Het is bovendien een frame en simplisme door te denken in termen van 'VNO-NCW verdient het geld voor ons'. Zo werkt de economie niet.
Collectieve voorzieningen zijn net zo goed onderdeel van de economie en leggen een bodem onder succes en sociale stabiliteit (en soms beter/goedkoper dan als je het privaat regelt - en is niet altijd in geld aan te duiden zoals vrijwilligerswerk, sowieso is niet alles te individualiseren)
Het hele VVD frame van 'je moet eerst verdienen voordat je het kan uitgeven als overheid' is er goed in geramd...
Bovendien zijn het communicerende vaten. Een goede economie is gebaat bij goede sociale voorzieningen en vice versa.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat is afgeschaft en vervangen door een “participatiesamenleving” die je zelf mag betalen, inderdaad.
Gratis geld geven aan het bedrijfsleven onder het mom van banen scheppen klinkt als een classic rechtse hobby.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien zijn het communicerende vaten. Een goede economie is gebaat bij goede sociale voorzieningen en vice versa.
Net als dat ik het mantra “jobcreators” niet kan aanhoren. Banen worden niet uit het niets gecreëerd uit goedheid van een werkgever maar omdat er voldoende vraag is naar een bepaalde dienst of product.
Die uitslagen komen druppelsgewijs binnen maar het is momenteel allemaal niet hoogstaand nee, beetje aapjes kijken en slap ouwehoerenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een waardeloze uitzending van de NOS. Het is een uitslagenavond. Waar zijn de uitslagen. Geen enkele duiding alleen maar dom gewauwel.
Je onderbouwt weer eens niets. Ik wel, en ik leg uit waarom instituties/overheid net zo goed deel zijn van de economie en goed werkende samenleving (zeggen zelfs semi-neoliberale economen als Acemoglu en Robinson! Institutionalisten als Douglas North). Niet alles is individueel toe te rekenen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat frame is ook gewoon juist. De economie draait prima, al moeten er wel hervormingen plaatsvonden.
Daar kunnen zij toch niks aan doen? Er moeten wel uitslagen ZIJN...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een waardeloze uitzending van de NOS. Het is een uitslagenavond. Waar zijn de uitslagen. Geen enkele duiding alleen maar dom gewauwel.
Nou ja, prima. We boeken magere plusjes, jaar in jaar uit verdwijnt een steeds groter deel van de winst van het bedrijfsleven terug in vermogens in plaats van innovatie en bovendien dreigt Europa breed de innovatie slag te missen met Azië.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat frame is ook gewoon juist. De economie draait prima, al moeten er wel hervormingen plaatsvonden.
quote:De uitslagen die nu binnen zijn gekomen in ons telmodel wijzen op een wat grotere PVV en een wat kleinere D66. Maar het is het wachten op de grote steden om te zien hoe het loopt. #TK2025 Kijk hier:
Dieptepunt waren die ombudsmannen. Waarom is dat in hemelsnaam relevant op dit moment.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Die uitslagen komen druppelsgewijs binnen maar het is momenteel allemaal niet hoogstaand nee, beetje aapjes kijken en slap ouwehoeren
Maurice..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef capricia het volgende:
https://x.com/mauricedeho(...)gPBK0VEfUgtGVqQ&s=19
[..]
Slechtste NOS-verkiezingsavond die ik heb meegemaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de site van de NOS staan al tientallen gemeenten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar kunnen zij toch niks aan doen? Er moeten wel uitslagen ZIJN...
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptepunt waren die ombudsmannen. Waarom is dat in hemelsnaam relevant op dit moment.
Vraag mensen die de boel kunnen duiden, trends signaleren enz.
Dat het nergens over gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..
Dat verbaast mij ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
Nergens blijkt uit dat dat nu niet het geval zou zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je onderbouwt weer eens niets. Ik wel, en ik leg uit waarom instituties/overheid net zo goed deel zijn van de economie en goed werkende samenleving (zeggen zelfs semi-neoliberale economen als Acemoglu en Robinson! Institutionalisten als Douglas North). Niet alles is individueel toe te rekenen.
Toedeloe.
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.quote:
Het is gewoon een matige uitzending. Zie Twitter, iedereen zegt hetzelfde. Heb het afgezet ik zie het morgen wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.
Dan mag Wilders bepalen straks.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zag net op X voorbij komen dat PVV en D66 samen op 26 zetels staan, VVD op 22, en de PvdA zakt zelfs naar 19 zetels! Even veel als het CDA (ook 19).
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gaat nu rap met de uitslagen op de website van de NOS.
Wat mag hij bepalen straks?quote:
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.
Dat wel maar op dit moment zijn ze wel alsnog de grootste in de prognose. Helaas.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mag hij bepalen straks?
Kan zijn dat D66 alsnog net iets meer stemmen heeft gekregen dan hé (of de PVV inderdaad).
Daar is helemaal niets belachelijks aan. Belachelijk zou het zijn als andere partijen gedwongen zouden worden om samen te werken met Wilders en de facto PVV-beleid uit te gaan voeren. Als mensen zou graag PVV-beleid hadden gezien, dan hadden ze wel op de PVV gestemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
Een beetje de core business van een politicoloog......quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat die politicoloog bij de NOS maar een eind uit zijn nek lult.
Laat dan de PVV maar niet de grootste worden. Scheelt weer 2 weken tijdverspilling.....quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.
Dat de PVV op voorhand uitgesloten is vind ik allerminst belachelijk. Ten eerste wil de PVV allerlei dingen die rechtsstatelijk niet eens kunnen en in de tweede plaats heeft Wilders aangetoond een uiterst onbetrouwbare coalitiegenoot te zijn.
Dus ik snap al die andere partijen heel goed en dan kunnen ze daar beter eerlijk over zijn voor de verkiezingen dan pas na de verkiezingen.
Mee eens. In mijn optiek is een verkiezingsuitslag niets anders dan een opdracht van de kiezers aan degenen die gekozen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie vooral een strategische stem op het CDA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:50 schreef Hanca het volgende:
Het idee van CU met een trouwe vaste achterban kan trouwens ook weg als dit klopt:
[ afbeelding ]
Tamelijk bizar plaatje. Evenveel zetels, bijna evenveel stemmen, en toch zou maar 57% van de CU stemmers van 2023 nu weer CU hebben gestemd.
En blijkbaar geen stem aan de SGP verloren, terwijl het bestuur daar zo bang voor was (we verliezen 8% aan links-progressief, kijken jullie mee bestuur?)...
Ja, die strategische stem op CDA werd verwacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie vooral een strategische stem op het CDA.
SGP is toch volledig wappie gegaan, dus logisch dat niemand daar op overstapt.
Er zit daar gewoon een ingehuurde DJ, die hoeft niet eens VVD te stemmen of ook maar iets van politiek te weten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:08 schreef Eightyone het volgende:
Schaamteloos.
[ link | afbeelding ]
Zou het kunnen dat er mensen zijn die rechts zijn, maar toch PvdD stemden omdat ze dierenrechten heel belangrijk vinden? Maar zich niet meer in de partij herkennen nu dat onderwerp wat ondergeschikt lijkt aan bv. Gaza? En daarom naar rechtsere partijen overstappen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:42 schreef Hanca het volgende:
Staatje van de PvdD, ook evenveel zetels gehouden, is trouwens nog gekker:
[ afbeelding ]
Ja, maar dat je minder dan de helft van je kiezers tevreden kunt houden en toch op hetzelfde aantal zetels blijft, of anders gezegd dat je een flinke nieuwe aanwas hebt en toch niet weet te stijgen, is wel heel erg opvallend. Ik begin zo echt te twijfelen of dit onderzoek wel betrouwbaar is voor de kleine partijen, wellicht is voor hen de steekproef te klein (stel dat ze onderzoek doen onder 10.000 mensen, dat is een heel behoorlijk onderzoek, maar dan heb je bij partijen met 2% van de stemmen het over 200 mensen en dat is dan wel weer heel krap).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:44 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat er mensen zijn die rechts zijn, maar toch PvdD stemden omdat ze dierenrechten heel belangrijk vinden? Maar zich niet meer in de partij herkennen nu dat onderwerp wat ondergeschikt lijkt aan bv. Gaza? En daarom naar rechtsere partijen overstappen?
Edit: en omgekeerd ook natuurlijk 🙂
Extreem rechts is weg en extreem links ook , goede zaak dusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Rechts heeft duidelijk gewonnen en links verloren, weg met die rotzooi
Nieuwe verkiezingen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Met de laatste exitpoll is vdd/d66/cda/ja21 ook niet meer mogelijk.
Blijft er eigenlijk maar 1 optie over.
Niks interessants: https://burgemeesterworde(...)latform?view=blokkenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:29 schreef Tarado het volgende:
Van welke gemeente gaat Timmermans burgemeester worden?
Zal wel wat bij de VN gaan doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:29 schreef Tarado het volgende:
Jij zit dichter bij het vuur dan ik maar ik vermoed toch dat dingen als de doodstraf willen invoeren en het vrouwenstandpunt voor veel CU-stemmers wel een brug te ver zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die strategische stem op CDA werd verwacht.
Maar ons bestuur en vooral de voorzitter hamerde er steeds op dat we 'te links' zijn geworden en dat we zo veel aan de rechterkant en met name SGP zouden verliezen. Maar we verliezen 5% aan rechts (PVV, VVD, BBB) en 8% aan links/progressief (GLPvdA, D66 en SP). En 0% aan SGP. Die zaten er dus gewoon naast met hun analyse.
Al blijft dit een raar staatje, ik hoop dat er meer van dit soort onderzoeken zijn. Want praktisch evenveel stemmen terwijl maar 57% van de stemmers van vorige keer gebleven is lijkt gewoon onwaarschijnlijk.
Sint Eustatius ofzo. En anders iets van Pekela of Hulst. Als het maar ver weg is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:29 schreef Tarado het volgende:
Dat vrouwenstandpunt zou kunnen. Maar de angst van met name de voorzitter was dat CU teveel naar links was gedreven (wij als lokale campagneleiders mochten de CU expliciet niet meer links noemen), dat blijkt hier dus niet uit. Nogmaals, als dit betrouwbaar is voor de partijen met een zetel of 3.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij zit dichter bij het vuur dan ik maar ik vermoed toch dat dingen als de doodstraf willen invoeren en het vrouwenstandpunt voor veel CU-stemmers wel een brug te ver zijn.
Tja, aan de andere kant weet ik nog hoe star het was. Hier in de regio stemden hele volksstammen decennia lang CDA gewoon omdat de familie dat altijd deed, ongeacht wat die partij uitkraamde. Het was gewoon je zuil, punt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
...
In zekere zin content met de winst van D66 maar de beweeglijkheid van de Nederlandse kiezer is een fenomeen dat me niet lekker ligt. Amper vaste bases van kiezers waar je als stroming op kan rekenen, draagt niet bij aan stabiliteit en bestuurbaarheid.
...
Wilders is vakkundig kaltgesteltt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:02 schreef cnoska het volgende:
Als Geert nu de grootste wordt; kan hij dan nog iets? Of is dat vrijwel uitgesloten en rolt de bal alsnog naar Rob ... en kan hij een poging wagen?
Bbb moet er sowieso bij voor 1e kamer. En sgp is er ook nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Met de laatste exitpoll is vdd/d66/cda/ja21 ook niet meer mogelijk.
Blijft er eigenlijk maar 1 optie over.
De vraag is dus even of de grootste de verkenner mag leveren. Staat niet in het reglement van orde, maar Wilders leek er wel vanuit te gaan (en de mensen aan tafel bij de NOS ook, maar die zitten er wel veel vaker naast). Als hij dat mag betekent dat gewoon dat er eerst een verkenner van PVV een rondje loopt en dat die tot de conclusie gaat komen dat de PVV geen meerderheid gaat krijgen. Dan is de vraag of die PVV verkenner wel met een andere serieuze optie komt (als Wilders bijvoorbeeld voor Van der Staaij kiest zal dat zeker gebeuren), of dat er een tweede verkenner moet komen voor de serieuze verkenning. Dat laatste zou ongeveer 1 of 1,5 week vertraging kosten. Maar de Kamer komt pas op zijn vroegst 11 november bijeen, dus dat is ook geen ramp.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:02 schreef cnoska het volgende:
Als Geert nu de grootste wordt; kan hij dan nog iets? Of is dat vrijwel uitgesloten en rolt de bal alsnog naar Rob ... en kan hij een poging wagen?
Vroeger moest je ook de tv-gids van je zuil hebben, naar een specifiek café gaan wat bij je zuil hoorde, bij voorkeur verkering krijgen met iemand uit je zuil, enzovoort. Duidelijk maar ook benauwend.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant weet ik nog hoe star het was. Hier in de regio stemden hele volksstammen decennia lang CDA gewoon omdat de familie dat altijd deed, ongeacht wat die partij uitkraamde. Het was gewoon je zuil, punt.
Lijken me onzingrafiekjes inderdaad. De sample size is vermoedelijk veel te klein.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:42 schreef Hanca het volgende:
Staatje van de PvdD, ook evenveel zetels gehouden, is trouwens nog gekker:
[ afbeelding ]
De Eerste Kamer wordt in 2027 herkozen, dit kabinet gaat nauwelijks met die Kamer te maken hebben (eerst een half jaar formeren, dan de begrotingen 2027 opstellen, daarna komen ze pas echt aan wetten toe en voor een wet bij de Eerste Kamer ligt ben je ook weer maanden verder).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bbb moet er sowieso bij voor 1e kamer. En sgp is er ook nog.
Beide zijn natuurlijk volledig onacceptabel voor D66quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert kan sowieso niks, grootste of niet. Het is een grote weglopende niksnut.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:02 schreef cnoska het volgende:
Als Geert nu de grootste wordt; kan hij dan nog iets?
Bij de VVD hebben ze geen aanleiding nodig voor een feestje. Maar ik snap de opluchting daar heel goed, die waren bang om op 14 zetels uit te komen en wellicht zelfs te worden ingehaald door JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:14 schreef -XOR- het volgende:
Hebben ze bij de VVD gister echt een knalfuif zitten houden om 2 zetels verlies?
En dan bij regeringsdeelname tóch weer klagen dat het zo slecht gaat in NL, net als de afgelopen 31 jaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:14 schreef -XOR- het volgende:
Hebben ze bij de VVD gister echt een knalfuif zitten houden om 2 zetels verlies?
Geen mogelijkheid dus?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wilders is vakkundig kaltgesteltt.
Mogelijkheid om te babbelen allicht, maar ik zie geen meerderheid, rekeninghoudend met de partijen die de PVV op voorhand uitgesloten hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:18 schreef cnoska het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid dus?
Maar hij zal wel een poging krijgen om aan de formatie tafel te zitten? Dat gaat tijd kosten dan.
Hoorde wel ergens dat hij euforisch is omdat hij mogelijk de grootste wordt ivm de gemeentes die binnen komen fanatieke pvv stemmers zijn
Die zijn euforisch dat ze naar alle waarschijnlijkheid de premier mogen leveren. D66 bevindt zich in een rutte situatie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Beide zijn natuurlijk volledig onacceptabel voor D66
Nee, die mogelijkheid krijgt hij niet, aangezien er uit de verkenning geen serieuze optie zal komen. PVV, JA21, BBB is maar 39, als je daar FvD nog bij voegt (ondanks dat zowel Wilders als Eerdmans duidelijk afstand nemen van die partij) zit je nog maar aan 46. VVD gaat de blokkade echt niet opheffen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:18 schreef cnoska het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid dus?
Maar hij zal wel een poging krijgen om aan de formatie tafel te zitten? Dat gaat tijd kosten dan.
Dus willen ze hun speerpunten als stikstof keihard gaan aanpakken. Dat lukt niet als BBB het landbouwministerie gaat opeisen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn euforisch dat ze naar alle waarschijnlijkheid de premier mogen leveren. D66 bevindt zich in een rutte situatie.
Mogelijkheid om te babbelen allicht, maar ik zie geen meerderheid, rekeninghoudend met de partijen die de PVV op voorhand uitgesloten hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:18 schreef cnoska het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid dus?
Hoorde wel ergens dat hij euforisch is omdat hij mogelijk de grootste wordt ivm de gemeentes die binnen komen fanatieke pvv stemmers zijn
Ik dacht even dat je het over Timmermans had.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Geert kan sowieso niks, grootste of niet. Het is een grote weglopende niksnut.
BBB is inderdaad gelukkig uitgespeeld. Snel Wiersma wegstemmen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus willen ze hun speerpunten als stikstof keihard gaan aanpakken. Dat lukt niet als BBB het landbouwministerie gaat opeisen.
De harde kern van VVD bestaat kennelijk uit mensen die op zijn slechts geen last hebben van VVD afbraak beleid of er zelfs flink van profiteren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
En dan bij regeringsdeelname tóch weer klagen dat het zo slecht gaat in NL, net als de afgelopen 31 jaar.
Er is gewoon geen serieus alternatief voor de VVD. Als je een kleine overheid wil, strak op de financiën, met veel vrijheid voor ondernemers (en net genoeg ondersteuning voor hen die niet mee kunnen komen om ze niet dood te laten gaan, maar meer ook niet), dan is er geen andere optie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De harde kern van VVD bestaat kennelijk uit mensen die op zijn slechts geen last hebben van VVD afbraak beleid of er zelfs flink van profiteren.
Klinkt dan als een korte verkenning.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die mogelijkheid krijgt hij niet, aangezien er uit de verkenning geen serieuze optie zal komen. PVV, JA21, BBB is maar 39, als je daar FvD nog bij voegt (ondanks dat zowel Wilders als Eerdmans duidelijk afstand nemen van die partij) zit je nog maar aan 46. VVD gaat de blokkade echt niet opheffen.
Dat zullen ze wel willen ja. Maar dat gaat niet gebeuren, det is de keerzijde van de pyrus overwinning medaille.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus willen ze hun speerpunten als stikstof keihard gaan aanpakken. Dat lukt niet als BBB het landbouwministerie gaat opeisen.
En terecht. We moeten zsm over op gedwongen uitkoop van boeren, een andere optie zie ik niet. Maar dat gaat BBB natuurlijk niet meemaken. SGP betekent stilstand op alle medisch-ethische dossiers, onacceptabel voor D66.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Beide zijn natuurlijk volledig onacceptabel voor D66
De oppositie in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:02 schreef cnoska het volgende:
Als Geert nu de grootste wordt; kan hij dan nog iets?
Zonder BBB is dat prima mogelijk hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel willen ja. Maar dat gaat niet gebeuren, det is de keerzijde van de pyrus overwinning medaille.
Echt kort wordt het nooit. 15 partijleiders spreken, sommige misschien 2 keer om iets op te helderen uit een later gesprek, en dan een verslag schrijven en dat presenteren in een Kamerdebat. Een verkenning kan eigenlijk niet korter dan een week. En misschien moet hij zelfs nog een paar dagen wachten op de nieuwe GLPvdA fractievoorzitter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef cnoska het volgende:
[..]
Klinkt dan als een korte verkenning.
En hij mag nog verontwaardigder doen op X dat niemand met hem wil spelen.quote:
D66, CDA en VVD zijn alle 3 fel tegen BBB op het enige onderwerp dat er voor BBB voor doet, BBB is gewoon klaar. Die mogen in de oppositie op gaan komen voor de belangen van de industrie achter de boeren (niet voor de boeren zelf).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel willen ja. Maar dat gaat niet gebeuren, det is de keerzijde van de pyrus overwinning medaille.
Er worden in een coalitie altijd meer partijen uitgesloten dan er meedoen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Partijen uitsluiten - de grondsteen van de democratie 👍 Peutergedrag als in: jij bent gemeen en doet niet wat ik wil dus speel ik niet me je 🤓
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef -XOR- het volgende:
D66 kan het zich niet veroorloven om in een kabinet met alleen maar rechtse partijen te stappen en dat weten ze daar ook wel. Feestende Dilan wordt de laan uitgestuurd wegens het slechtste verkiezingsresultaat sinds de slag op de Mookerheide en Karremans gaat de onderhandelingen in.
Wilders heeft zichzelf vooral vakkundig kaltgestellt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wilders is vakkundig kaltgesteltt.
Ik neem aan dat ze er bij de VVD ook niet meer vanuit gaan dat Yesilgoz na twee toch wel stevige verkiezingsnederlagen nog op zal gaan voor een derde dus dan is de vraag een beetje of ze haar opvolger nu al profiel willen laten opbouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze er bij de VVD ook niet meer vanuit gaan dat Yesilgoz na twee toch wel stevige verkiezingsnederlagen nog op zal gaan voor een derde dus dan is de vraag een beetje of ze haar opvolger nu al profiel willen laten opbouwen.
De vraag is natuurlijk vooral of Klassiek Liberaal dat blieft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.
Ruim 80% van Nederland stemt niet op de PVV. Succes met je frame verder.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Partijen uitsluiten - de grondsteen van de democratie 👍 Peutergedrag als in: jij bent gemeen en doet niet wat ik wil dus speel ik niet me je 🤓
Dat laatste is eigenlijk geen optie in het Nederlandse bestel. Dan zou een demissionaire minister van Binnenlandse Zaken nieuwe verkiezingen uit moeten schrijven. Zie ik niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk vooral of Klassiek Liberaal dat blieft.
Ik sluit niet uit dat de VVD onder druk van de leden de boel blijft traineren en aanstuurt op nieuwe verkiezingen.
Je snapt dat men vooral geen zin heeft in een coalitie waarvan je op voorhand weet dat het van binnen uit kapot wordt gemaakt?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Interessant is wel gisteren de analyse van gisteren dat achterban van VVD net zo'n aversie voelt tegen GL/PvdA als progressieve linkse kiezers tov PVV.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders is juist een peuter die niet kan samenwerken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Definieer knappe campagne. Het was eerder een ongekend lege campagne. Alleen maar blijven roepen met wie je niet wil samenwerken en continu azijnzeiken over links. Het ging geen moment over wat de VVD nou wil. Nul inhoud. Ja, HRA. Dat Eerdmans het zo matig deed en Bontenbal struikelde over artikel 23 heeft Dilan gered.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.
De VVD is doorgedraaid. Die zijn compleet in hun eigen leugens gaan geloven. Het idee van de fusie tussen GL en PvdA kwam van de VVD, omdat Rutte en Yesilgoz graag met een fusiepartij PvdAGL een kabinet wilden vormen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Interessant is wel gisteren de analyse van gisteren dat achterban van VVD net zo'n aversie voelt tegen GL/PvdA als progressieve linkse kiezers tov PVV.
Knappe campagne??quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.
Knappe campagne is natuurlijk vooral het resultaat, een daling in de peilingen zo omdraaien zie je zelden tot nooit. Ik ben het met je eens dat het aan factoren buiten de partij kan liggen, maar dat zal de VVD waarschijnlijk niet zo vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Definieer knappe campagne. Het was eerder een ongekend lege campagne. Alleen maar blijven roepen met wie je niet wil samenwerken en continu azijnzeiken over links. Het ging geen moment over wat de VVD nou wil. Nul inhoud. Ja, HRA. Dat Eerdmans het zo matig deed en Bontenbal struikelde over artikel 23 heeft Dilan gered.
Dat heeft ze later uitgebreid naar heel Gl/PvdA. Want ieder kabinet met hen is links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
Wat lult men overigens al sinds gisteravond over dat de VVD GL-PvdA uit zou sluiten? Yesilgöz had het toch specifiek over een kabinet-Timmermans waar ze niet in ging zitten?
Terwijl een kabinet met alleen maar rechtse partijen en D66 centrum rechts is volgens haarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft ze later uitgebreid naar heel Gl/PvdA. Want ieder kabinet met hen is links.
Nee, dat denk ik ook niet. Ondanks dat ze eigenlijk een wanprestatie heeft geleverd. En last minute mensen oproepen tot strategisch stemmen terwijl je jarenlang tegen PvdaGL hebt lopen zaniken dat dat niet eerlijk zou zijn. Nog zoiets.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Knappe campagne is natuurlijk vooral het resultaat, een daling in de peilingen zo omdraaien zie je zelden tot nooit. Ik ben het met je eens dat het aan factoren buiten de partij kan liggen, maar dat zal de VVD waarschijnlijk niet zo vinden.
Yeşilgöz wordt met dit resultaat echt niet eruit gegooid, hooguit weggepromoveerd naar het kabinet.
Zoals het er nu naar uitziet , heeft dat geen meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:
We krijgen dus een kabinet als Rutte 3 en 4 waarbij JA21 de plaats inneemt van CU.
Mogelijk met restzetels een minimale meerderheid, maar ook dan is dat geen stabiele coalitie. Dan hoeft er maar een Ja21er weg te lopen en poef weg meerderheidquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet , heeft dat geen meerderheid.
Dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet , heeft dat geen meerderheid.
Precies. Ik heb echt geen enkele VVD’er gehoord die blij was met haar campagne. Ben ook benieuwd hoeveel stemmen ze uiteindelijk heeft gekregen versus Karremans.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Knappe campagne??
Het is een godswonder dat die partij de stemmen gekregen heeft die ze nu gekregen hebben.
Of iedereen die PVV stemt, zodat we wat normaler aan de gang kunnen met normale partijenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:01 schreef vosss het volgende:
Dit wordt een moeilijk verhaal.
Ik stel voor dat iedereen die VVD stemt gewoon vertrekt uit Nederland en we opnieuw naar de stembus gaan.
Lijkt me een prima plan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:05 schreef Zwansen het volgende:
Gewoon minderheidskabinet met D’66, CDA en VVD. Voor de linkse zaken maak je afspraken met GL/PvdA, voor de rechtse zaken met JA21, BBB of FvD.
Dat zou ook een optie zijn. Of al die D66 gekkies weg. Kan ook. Opties te over.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of iedereen die PVV stemt, zodat we wat normaler aan de gang kunnen met normale partijen
Niet omdat dat geurt, maar omdat het een steviger basis is en dus meer echt regeren mogelijk maakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Lijkt me een prima plan.
Maar ze zullen eerst wel weer ellenlang proberen een meerderheid te vinden, want dat heurt zo voor hun gevoel.
Precies dit. Met wat mogelijke hardliners achter Dilan kan dat in theorie wel even duren (of om het aan te kiezers te verkopen).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen op papier. In de praktijk liggen de verhoudingen in de oppositie dan zo uit elkaar dat je altijd wel voldoende PVV, Ja21, FvD, BBB meekrijgt voor zaken die aan rechtste insteek hebben en GL/PvdA, SP, CU, PvdD voor zaken aan de linkerkant. Ik kan me geen situatie voorstellen waar de complete kamer tegen zo'n kabinet in gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet omdat dat geurt, maar omdat het een steviger basis is en dus meer echt regeren mogelijk maakt.
Ze hebben zich de afgelopen tijd vooral geprofileerd op normale onderwerpen waardoor de jeugd eigenlijk niet eens meer weet hoeveel bizarre ideeën daar eigenlijk leven bij die partij.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik nog het meest bijzonder vind zijn die 7 zetels voor FvD. Wie stemt nou op dat complotcircus.
Lidewij is redelijk rustig, Corona ligt ondertussen 4 jaar achter ons, een deel van de partij punten zijn helemaal niet zo vreemd, Gideon is al tijden niet meer in het nieuws, alternatief voor een PVV.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik nog het meest bijzonder vind zijn die 7 zetels voor FvD. Wie stemt nou op dat complotcircus.
Maar met zo'n kabinet van vijf partijen, inclusief twee flinke extremen, gaat het toch nooit lukken om iets te formeren? Tenzij in elk geval één van beiden eigenlijk gewoon hun identiteit opgeeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:24 schreef mcmlxiv het volgende:
Het enige kabinet wat enig recht geeft aan de gevoelens in Nederland is D66 - CDA - Pvda/GL - VVD - JA21.
Een extreem breed kabinet waarin progressief en conservatief EN links en rechts elkaar enigszins in balans brengen. Dat zal best lastig worden, maar wanneer alle partijen beseffen dat ze op de extremen water bij de wijn moeten doen is het maakbaar. Iedereen zal daarbij niet echt tevreden zijn, maar dat is terecht. Het landsbestuur moet niet over winnaars en verliezers gaan, het landsbestuur moet over het vertegenwoordigen van een zo groot mogelijk percentage van de bewoners gaan.
Een middenkabinet zonder JA21 kan natuurlijk ook, dat zou ik beter vinden, maar het is lastig om de VVD dan aan boord te krijgen gok ik. Een conservatief-rechts kabinet met daarin vreemde eend D66 als progressief-linksig is vanaf dag 1 volledig instabiel en gaat niets bereiken.
Het wordt tijd dat de politici van "normale" politieke partijen weer eens over hun eigen schaduw heen springen en begrijpen dat het alleen maar vertegenwoordigen van hun eigen achterban (rijk, boer, arm, grachtengordel) niet gaat werken, dat levert verdere stilstand op en daarmee verdere en nog snellere achteruitgang op.
Daarom zei ik alle VVD stemmers het land uit en opnieuw stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar met zo'n kabinet van vijf partijen, inclusief twee flinke extremen, gaat het toch nooit lukken om iets te formeren? Tenzij in elk geval één van beiden eigenlijk gewoon hun identiteit opgeeft.
Wel jammer dat het zonder de VVD - alwéér - eigenlijk niet echt te doen is. Krijgen we voor de honderdmiljoenste keer weer een meer rechts dan links kabinet. Dan gaat weer iedereen lopen zeiken dat alles kut is en hebben we in 2028 weer verkiezingen en wordt het weer een rechts kabinet, etc
Ik had het wel mooi gevonden als het voor het eerst in het leven van veel stemgerechtigden eens over links zou gaan, gewoon om dat in elk geval eens een kans te geven.
Allemaal op vakantie. Alle bedrijven dicht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Daarom zei ik alle VVD stemmers het land uit en opnieuw stemmen.
de Vos heeft het goed gedaan inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef capricia het volgende:
Ik vind de wederopstanding van Forum wel de grootste verrassing.
Zag dat ook niet in de peilingen zo.
Zijn het niet gewoon “gratis” stemmen van ex PVV stemmers?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:37 schreef vosss het volgende:
[..]
de Vos heeft het goed gedaan inderdaad.
Zou kunnen. Ik vind haar in elk geval een meer dan goede vervanger van die cokesnuivende reptielen idioot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon “gratis” stemmen van ex PVV stemmers?
Eens, maar het blijft Forum, die kunnen zo weer omslaan/ruzie onderling krijgen. En ook bepaalde ideeen zijn natuurlijk niet uit de partijquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vind haar in elk geval een meer dan goede vervanger van die cokesnuivende reptielen idioot.
Die is compleet de weg kwijt.
Denk dat haar een mooie toekomst wacht in Den Haag
Een partij die anno 2025 pleit voor normalisatie van de relatie met Rusland is een gevaar voor onze nationale veiligheid. Dat zou op zichzelf al een enorme rode vlag moeten zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lidewij is redelijk rustig, Corona ligt ondertussen 4 jaar achter ons, een deel van de partij punten zijn helemaal niet zo vreemd, Gideon is al tijden niet meer in het nieuws, alternatief voor een PVV.
Het wappiegeluid ligt volgens mij al pak hem beet 2 jaar stil daar.
Waar een wil is is een weg. En de Vos heeft de wil denk ik wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef alopio het volgende:
[..]
Eens, maar het blijft Forum, die kunnen zo weer omslaan/ruzie onderling krijgen. En ook bepaalde ideeen zijn natuurlijk niet uit de partij
De Vos is een handpop van Baudet en Jansen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg. En de Vos heeft de wil denk ik wel.
Die pakken volgende verkiezingen gewoon nog een zetel of 3 a 5 erbij denk ik.
Ze was pas kort aan de gang en nu al flinke winst gepakt. Goed gedaan.
Omdat D66 centrum tot centrumlinks is en uitgesproken progressief. JA21 uitgesproken rechts en conservatief. Dat verschil lijkt onoverbrugbaar. D66 zou hier waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het eigen electoraat ook niet blij mee maken.quote:
Is dat niet gewoon omdat het op uiterst rechts communicerende vaten zijn? Als je eenmaal in die fuik zit, dan kom je daar niet meer uit. Is de PVV het niet meer, dan wordt het JA21, FvD of de volgende charlatan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef capricia het volgende:
Ik heb haar op tv ook niet zo vaak in debat gezien als een Jimmy Dijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Pak de statuten er maar bij. Wie bepalen de koers? Het partijbestuur. Wie zitten daar in? Baudet, Jansen en die senator. De Vos heeft helemaal niets in te brengen en is niets meer dan een mascotte om de partij weer salonfähig te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mensen die weloverwogen op FVD stemmen moet je gewoon nakijken. Het mag een nieuw figuur zijn in Liedewij maar de ideeën zitten er nog. Pepijn zit er. Gideon zit er. Freek zit er nog.
Eens, de combi D66-JA21 is zeer onwaarschijnlijk. Sowieso gaan CDA en D66 echt niet zomaar met zo’n uiterst rechtse partij in zee. Die moeten gewoon wachten tot de VVD zich weer een keer uitlevert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat D66 centrum tot centrumlinks is en uitgesproken progressief. JA21 uitgesproken rechts en conservatief. Dat verschil lijkt onoverbrugbaar. D66 zou hier waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het eigen electoraat ook niet blij mee maken.
1e kamer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zonder BBB is dat prima mogelijk hoor.Die komen er toch niet bij.
Dat denk jij omdat het ver van je af staat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat het op uiterst rechts communicerende vaten zijn? Als je eenmaal in die fuik zit, dan kom je daar niet meer uit. Is de PVV het niet meer, dan wordt het JA21, FvD of de volgende charlatan.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk wordt Esmalah de vervanger voor Timmermans.
Goede trolpoging.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Esmah Lahlah is haar naam.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Die gaan echt niet degene op plek 2 die tijdens de campagne solliciteerde voor een andere baan nu op 1 zetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Ja die De Vos doet het niet slecht. Had er eigenlijk niks van verwacht, want heel charismatisch is ze niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij dacht m’n gezuig en getroll in het Oekraïnetopic werkt niet meer dus ik doe hier een poging?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Die nieuwe lijsttrekker deed het prima van wat ik gezien heb.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef capricia het volgende:
Nee die is wel klaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een act die is afgekeken van Marine Le Pen. Een beetje informeel doen, benaderbaar en likable proberen over te komen. Maar ondertussen gewoon een ranzig drekprogramma hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die De Vos doet het niet slecht. Had er eigenlijk niks van verwacht, want heel charismatisch is ze niet.
Maar ik denk dat haar girl next soor uitstraling wel helpt. Niet echt knap of lelijk en een wat VWO-scholier type. Heeft toch een soort gunfactor bij velen.
En met relatief weinig media-aandacht ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die nieuwe lijsttrekker deed het prima van wat ik gezien heb.
Het probleem met FvD is natuurlijk het verleden en de andere maffe figuren die nog altijd onderdeel zijn van te de partij. Om nog maar te zwijgen over de aanhang, waar behoorlijk wat discutabele individuen tussenzitten.
Het is niet het verleden. Dat is het hele punt. Ze zitten er allemaal nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die nieuwe lijsttrekker deed het prima van wat ik gezien heb.
Het probleem met FvD is natuurlijk het verleden en de andere maffe figuren die nog altijd onderdeel zijn van te de partij. Om nog maar te zwijgen over de aanhang, waar behoorlijk wat discutabele individuen tussenzitten.
Het is toch ook gewoon de trend die we zien? Schuiven tussen blokken gebeurt niet zo heel veel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat het ver van je af staat.
Nah. Over anderhalf jaar alweer Provinciaalse verkiezingen. Dan blijft er van de BBB niets over daar. Daar kan wel omheen worden gewerktquote:
Vast een grote kans dat het of deze vrouw wordt of misschien Habtamu de Hoop. De eerstgenoemde is moslima en heeft een hoofddoekje, de tweede een donkere huidskleur. Dat is de droom voor een partij als GroenLinks-PvdA. Misschien vormen ze wel een duo. Dan nog een lhbt-er erbij en het feestje is compleet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Gigantisch aanwezig op sociale media en posters overal.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En met relatief weinig media-aandacht ook.
Tenminste, ik zag 3 zetels Jimmy Dijk veel vaker op tv dan Forum.
Ze hadden een hele zware socialmediacampagne. Ik zag de porem van Lidewij overal en ik ben niet eens de doelgroep.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En met relatief weinig media-aandacht ook.
Tenminste, ik zag 3 zetels Jimmy Dijk veel vaker op tv dan Forum.
Steeds als ik de tv aanzette zag ik Dijk wel ergens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gigantisch aanwezig op sociale media en posters overal.
Nee Lahlah is wel klaar na dat Tilburg lek. Dat wordt eerder Moorman.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vast een grote kans dat het of deze vrouw wordt of misschien Habtamu de Hoop. De eerstgenoemde is moslima en heeft een hoofddoekje, de tweede een donkere huidskleur. Dat is de droom voor een partij als GroenLinks-PvdA. Misschien vormen ze wel een duo. Dan nog een lhbt-er erbij en het feestje is compleet.
Splinter, bestaat dat eigenlijk nog, met Femke Merel?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:54 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP zal de moed wel flink in de schoenen gezakt zijn. Dat is gewoon weer een splinterpartij.
Nee die is er mee gestopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Splinter, bestaat dat eigenlijk nog, met Femke Merel?
Ik snap die ophef niet zo goed, die vrouw wilde graag burgemeester van Tilburg worden, wat is daar mis mee? Het wordt veel te veel geïnterpreteerd als een gebrek aan loyaliteit, maar dit is schijnbaar haar droombaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Lahlah is wel klaar na dat Tilburg lek. Dat wordt eerder Moorman.
Een nieuwe lijsttrekker doet veel veranderen zo blijkt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is niet het verleden. Dat is het hele punt. Ze zitten er allemaal nog.
Dat is een andere doelgroep. Bij FvD zijn ze in huncsocial media marketing hun tijd echt echt wel vooruit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Steeds als ik de tv aanzette zag ik Dijk wel ergens.
Juist.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is een andere doelgroep. Bij FvD zijn ze in huncsocial media marketing hun tijd echt echt wel vooruit.
Dat willen ze misschien wel. Maar geen meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
D66 wil gedwongen uitkoop en verder met het stikstofdossier. Dat gaat BBB niet meemaken.
Ik zag overal Bontebal en ik ben compleet van God los.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hadden een hele zware socialmediacampagne. Ik zag de porem van Lidewij overal en ik ben niet eens de doelgroep.
Het is niet mega ernstig. Maar op een apenrots waar meerderen de leider willen zijn denk ik dat dat wel fataal is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik snap die ophef niet zo goed, die vrouw wilde graag burgemeester van Tilburg worden, wat is daar mis mee? Het wordt veel te veel geïnterpreteerd als een gebrek aan loyaliteit, maar dit is schijnbaar haar droombaan.
Terechte vraag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:55 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af op JA21 de boel bij elkaar kan houden.
datgaat jetten niet doenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |