abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219145218
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar kunnen zij toch niks aan doen? Er moeten wel uitslagen ZIJN...
Op de site van de NOS staan al tientallen gemeenten.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:55:31 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219145219
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dieptepunt waren die ombudsmannen. Waarom is dat in hemelsnaam relevant op dit moment.

Vraag mensen die de boel kunnen duiden, trends signaleren enz.
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219145235
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..
Dat het nergens over gaat.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:58:04 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219145238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
Dat verbaast mij ook.
Wat wel is dat FvD heel erg goed op jongeren heeft ingespeeld met een nieuw gezicht en vooral elan.
Genoeg mensen die zich 'alleen wij onze soort denken doet ertoe' daarin met graagte in rondwentelen.

Jongeren doorzien veelal nog niet op welke wijze ze (daarin) worden gemanipuleerd.
En ja, als je FvD repliek aanhoort, klinken stellingen klimisch gezien goed onderbouwd, intelligent en logisch.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219145241
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je onderbouwt weer eens niets. Ik wel, en ik leg uit waarom instituties/overheid net zo goed deel zijn van de economie en goed werkende samenleving (zeggen zelfs semi-neoliberale economen als Acemoglu en Robinson! Institutionalisten als Douglas North). Niet alles is individueel toe te rekenen.

Toedeloe.
Nergens blijkt uit dat dat nu niet het geval zou zijn.
blablablabla
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:59:46 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219145247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat het nergens over gaat.
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.
pi_219145251
Ik vind dat die politicoloog bij de NOS maar een eind uit zijn nek lult.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219145256
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.
Het is gewoon een matige uitzending. Zie Twitter, iedereen zegt hetzelfde. Heb het afgezet ik zie het morgen wel.
pi_219145262
Ook fijn dat Volt bijna verdwijnt *O*
pi_219145270
D66 niet de grootste in Amsterdam.
pi_219145275
Ik zag net op X voorbij komen dat PVV en D66 samen op 26 zetels staan, VVD op 22, en de PvdA zakt zelfs naar 19 zetels! Even veel als het CDA (ook 19).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219145278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zag net op X voorbij komen dat PVV en D66 samen op 26 zetels staan, VVD op 22, en de PvdA zakt zelfs naar 19 zetels! Even veel als het CDA (ook 19).
Dan mag Wilders bepalen straks.
blablablabla
pi_219145279
Het gaat nu rap met de uitslagen op de website van de NOS.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 01:09:59 #139
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219145283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gaat nu rap met de uitslagen op de website van de NOS.
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219145284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan mag Wilders bepalen straks.
Wat mag hij bepalen straks?

Kan zijn dat D66 alsnog net iets meer stemmen heeft gekregen dan hé (of de PVV inderdaad).
pi_219145298
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:09 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 01:14:02 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219145302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.
pi_219145304
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.
Dat wel maar op dit moment zijn ze wel alsnog de grootste in de prognose. Helaas.
pi_219145320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat mag hij bepalen straks?

Kan zijn dat D66 alsnog net iets meer stemmen heeft gekregen dan hé (of de PVV inderdaad).
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
blablablabla
  donderdag 30 oktober 2025 @ 01:25:45 #145
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219145329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
Daar is helemaal niets belachelijks aan. Belachelijk zou het zijn als andere partijen gedwongen zouden worden om samen te werken met Wilders en de facto PVV-beleid uit te gaan voeren. Als mensen zou graag PVV-beleid hadden gezien, dan hadden ze wel op de PVV gestemd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219145362
quote:

[..]
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.

Dat de PVV op voorhand uitgesloten is vind ik allerminst belachelijk. Ten eerste wil de PVV allerlei dingen die rechtsstatelijk niet eens kunnen en in de tweede plaats heeft Wilders aangetoond een uiterst onbetrouwbare coalitiegenoot te zijn.

Dus ik snap al die andere partijen heel goed en dan kunnen ze daar beter eerlijk over zijn voor de verkiezingen dan pas na de verkiezingen.
pi_219145387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat die politicoloog bij de NOS maar een eind uit zijn nek lult.
Een beetje de core business van een politicoloog......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219145391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 01:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.

Dat de PVV op voorhand uitgesloten is vind ik allerminst belachelijk. Ten eerste wil de PVV allerlei dingen die rechtsstatelijk niet eens kunnen en in de tweede plaats heeft Wilders aangetoond een uiterst onbetrouwbare coalitiegenoot te zijn.

Dus ik snap al die andere partijen heel goed en dan kunnen ze daar beter eerlijk over zijn voor de verkiezingen dan pas na de verkiezingen.
Laat dan de PVV maar niet de grootste worden. Scheelt weer 2 weken tijdverspilling.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219145410
quote:

[..]
Mee eens. In mijn optiek is een verkiezingsuitslag niets anders dan een opdracht van de kiezers aan degenen die gekozen zijn.
Coalities zouden gevormd moeten worden op basis van de aantallen.

Uitsluiten betekent dat je grote groepen uit sluit. Dat die zich dan ook uit buitengesloten gaan voelen en dat in protesten etc gaan laten merken kan je wel verwachten.
En dat levert dan weer een 'zie je wel het is allemaal tuig' op. Lekker voor de samenhang in een land ')
pi_219145461
Wat een bizarre comeback van de VVD, en hoeveel zegt dit over het electoraat. Spelletjes spelen, precies hetgeen doen wat je je oponnenten verwijt (uitsluiten, kiezers oproepen om strategisch te stemmen, vooral anti-anderen retoriek in plaats van eigen verhaal).

In zekere zin content met de winst van D66 maar de beweeglijkheid van de Nederlandse kiezer is een fenomeen dat me niet lekker ligt. Amper vaste bases van kiezers waar je als stroming op kan rekenen, draagt niet bij aan stabiliteit en bestuurbaarheid.

En nu kunnen we ons klaarmaken op een façade van meerdere maanden waar Yesilgoz mogelijk terugkomt op haar eerdere besluit (immers Timmermans is weg en dat was natuurlijk de grootste ramp mogelijk) of Jetten zou het moeten zien zitten met flutpartij JA21.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')