Op de site van de NOS staan al tientallen gemeenten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar kunnen zij toch niks aan doen? Er moeten wel uitslagen ZIJN...
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dieptepunt waren die ombudsmannen. Waarom is dat in hemelsnaam relevant op dit moment.
Vraag mensen die de boel kunnen duiden, trends signaleren enz.
Dat het nergens over gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch? Wtf is je probleem? Er zijn geen belangrijke uitslagen nu..
Dat verbaast mij ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
Nergens blijkt uit dat dat nu niet het geval zou zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je onderbouwt weer eens niets. Ik wel, en ik leg uit waarom instituties/overheid net zo goed deel zijn van de economie en goed werkende samenleving (zeggen zelfs semi-neoliberale economen als Acemoglu en Robinson! Institutionalisten als Douglas North). Niet alles is individueel toe te rekenen.
Toedeloe.
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.quote:
Het is gewoon een matige uitzending. Zie Twitter, iedereen zegt hetzelfde. Heb het afgezet ik zie het morgen wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat er geen belangrijke uitslagen zijn. Kan de NOS niks aan doen.
Dan mag Wilders bepalen straks.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zag net op X voorbij komen dat PVV en D66 samen op 26 zetels staan, VVD op 22, en de PvdA zakt zelfs naar 19 zetels! Even veel als het CDA (ook 19).
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gaat nu rap met de uitslagen op de website van de NOS.
Wat mag hij bepalen straks?quote:
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een hoop gaan er lichtblauw, en je ziet de bible belt wel mooi kleuren nu.
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PVV veegt heel Limburg, Zeeland en andere plattelandsgebieden op. We worden gered door de grote steden (PvdAGL) en de Veluwe, Achterhoek, Twente en het noorden waar het CDA goede zaken doet.
Dat wel maar op dit moment zijn ze wel alsnog de grootste in de prognose. Helaas.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De PVV verliest gewoon flink, ook daar.
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mag hij bepalen straks?
Kan zijn dat D66 alsnog net iets meer stemmen heeft gekregen dan hé (of de PVV inderdaad).
Daar is helemaal niets belachelijks aan. Belachelijk zou het zijn als andere partijen gedwongen zouden worden om samen te werken met Wilders en de facto PVV-beleid uit te gaan voeren. Als mensen zou graag PVV-beleid hadden gezien, dan hadden ze wel op de PVV gestemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hij mag gaan formeren normaal gesproken. Niet dat hij tot een meerderheid zal komen verder want iedereen sluit hem op voorhand uit. Wat eigenlijk ook belachelijk is.
Een beetje de core business van een politicoloog......quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat die politicoloog bij de NOS maar een eind uit zijn nek lult.
Laat dan de PVV maar niet de grootste worden. Scheelt weer 2 weken tijdverspilling.....quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mocht de PVV nipt groter worden dan D66 (met misschien maar een paar duizend stemmen verschil) dan mag de PVV het voortouw nemen ja. Niet in formeren maar in een eerste rondje verkennende gesprekken en mogelijk voorsorteren op realistische opties.
Dat de PVV op voorhand uitgesloten is vind ik allerminst belachelijk. Ten eerste wil de PVV allerlei dingen die rechtsstatelijk niet eens kunnen en in de tweede plaats heeft Wilders aangetoond een uiterst onbetrouwbare coalitiegenoot te zijn.
Dus ik snap al die andere partijen heel goed en dan kunnen ze daar beter eerlijk over zijn voor de verkiezingen dan pas na de verkiezingen.
Mee eens. In mijn optiek is een verkiezingsuitslag niets anders dan een opdracht van de kiezers aan degenen die gekozen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:21 schreef Elan het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |