abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219145138
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:41 schreef capricia het volgende:
Forum misschien wel 7 zetels.
Pvv en d66 wellicht gelijk.

De hond.
Forum was wel echt aanwezig deze verkiezingen ondanks dat ze overal waren uitgesloten, ook veel op social media en billboards. Hele moderne digitale campagne gevoerd.
blablablabla
pi_219145141
Het CDA doet goede zaken op de Veluwe en in het oosten. Aldus de uitslagenpagina. Limburg nog altijd een PVV-bolwerk.
pi_219145145
30% van de JA21 kiezers komen van NSC had ik niet verwacht.
blablablabla
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:44:46 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219145146
quote:

De hond.
Linkje??
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219145147
quote:

De hond.
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
pi_219145151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Elan het volgende:
30% van de JA21 kiezers komen van NSC had ik niet verwacht.
De achterban was rechtser dan de partijtop, daarom ging het ook zo snel mis.
pi_219145152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Terecht. Zonder een sterk bedrijfsleven dat geld in de economie pompt ook geen verzorgingsstaat.
Die verzorgingsstaat bestaat in Nederland bijna niet meer. Naar OESO verhoudingen. Grafieken heb ik getoond.

Het is bovendien een frame en simplisme door te denken in termen van 'VNO-NCW verdient het geld voor ons'. Zo werkt de economie niet.

Collectieve voorzieningen zijn net zo goed onderdeel van de economie en leggen een bodem onder succes en sociale stabiliteit (en soms beter/goedkoper dan als je het privaat regelt - en is niet altijd in geld aan te duiden zoals vrijwilligerswerk, sowieso is niet alles te individualiseren)

Het hele VVD frame van 'je moet eerst verdienen voordat je het kan uitgeven als overheid' is er goed in geramd...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219145153
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Linkje??
Nu reclame;

Bekijk deze YouTube-video
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219145156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die verzorgingsstaat bestaat in Nederland bijna niet meer. Naar OESO verhoudingen. Grafieken heb ik getoond.

Het is bovendien een frame en simplisme door te denken in termen van 'VNO-NCW verdient het geld voor ons'. Zo werkt de economie niet.

Collectieve voorzieningen zijn net zo goed onderdeel van de economie en leggen een bodem onder succes en stabiliteit (en soms beter dan als je het privaat regelt - en is niet altijd in geld aan te duiden zoals vrijwilligerswerk, sowieso is niet alles te individualiseren)
De verzorgingsstaat is afgeschaft en vervangen door een “participatiesamenleving” die je zelf mag betalen, inderdaad.
pi_219145157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik snap niet dat zo veel mensen op die complotmarmotten- en poetinpijperclub stemmen maar blijkbaar spreekt het toch mensen aan.
Dat lijkt me dan wel een onderpijlde partij deze keer?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219145168
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan wel een onderpijlde partij deze keer?
Ik denk dat er toch ook wel kiezers tussen zitten die teleurgesteld zijn in Wilders en die dat maanlanding ontkennen op de koop toe nemen.
pi_219145172
Wat lult dat mens op de NOS allemaal.
Welke 5 Europese landen hebben PVV-achtige partijen die verreweg de grootste zijn?
blablablabla
pi_219145178
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De verzorgingsstaat is afgeschaft en vervangen door een “participatiesamenleving” die je zelf mag betalen, inderdaad.
En men blijft maar knalhard en hardvochtig rechts stemmen... ik zie het niet meer goedkomen met dit harde en haatdragende land. Waar bepaalde thema's gewoon worden weggedrukt.

Enfin, ik ga slapen nu. De televisieduidingen morgen bij de Jineks, Pauws sla ik over.

Gaan de media nu ook de huizen langs bij de bezorgde CDA en D66 burger?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219145180
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Collectieve voorzieningen zijn net zo goed onderdeel van de economie en leggen een bodem onder succes en sociale stabiliteit (en soms beter/goedkoper dan als je het privaat regelt - en is niet altijd in geld aan te duiden zoals vrijwilligerswerk, sowieso is niet alles te individualiseren)

Het hele VVD frame van 'je moet eerst verdienen voordat je het kan uitgeven als overheid' is er goed in geramd...
Dat frame is ook gewoon juist. De economie draait prima, al moeten er wel hervormingen plaatsvonden.
blablablabla
pi_219145184
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bovendien zijn het communicerende vaten. Een goede economie is gebaat bij goede sociale voorzieningen en vice versa.

Net als dat ik het mantra “jobcreators” niet kan aanhoren. Banen worden niet uit het niets gecreëerd uit goedheid van een werkgever maar omdat er voldoende vraag is naar een bepaalde dienst of product.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219145188
Wat een waardeloze uitzending van de NOS. Het is een uitslagenavond. Waar zijn de uitslagen. Geen enkele duiding alleen maar dom gewauwel.
pi_219145193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Bovendien zijn het communicerende vaten. Een goede economie is gebaat bij goede sociale voorzieningen en vice versa.

Net als dat ik het mantra “jobcreators” niet kan aanhoren. Banen worden niet uit het niets gecreëerd uit goedheid van een werkgever maar omdat er voldoende vraag is naar een bepaalde dienst of product.
Gratis geld geven aan het bedrijfsleven onder het mom van banen scheppen klinkt als een classic rechtse hobby.
pi_219145200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een waardeloze uitzending van de NOS. Het is een uitslagenavond. Waar zijn de uitslagen. Geen enkele duiding alleen maar dom gewauwel.
Die uitslagen komen druppelsgewijs binnen maar het is momenteel allemaal niet hoogstaand nee, beetje aapjes kijken en slap ouwehoeren _O-
blablablabla
pi_219145201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat frame is ook gewoon juist. De economie draait prima, al moeten er wel hervormingen plaatsvonden.
Je onderbouwt weer eens niets. Ik wel, en ik leg uit waarom instituties/overheid net zo goed deel zijn van de economie en goed werkende samenleving (zeggen zelfs semi-neoliberale economen als Acemoglu en Robinson! Institutionalisten als Douglas North). Niet alles is individueel toe te rekenen.

Toedeloe.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:53:11 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219145203
quote:
Daar kunnen zij toch niks aan doen? Er moeten wel uitslagen ZIJN...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219145204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou ja, prima. We boeken magere plusjes, jaar in jaar uit verdwijnt een steeds groter deel van de winst van het bedrijfsleven terug in vermogens in plaats van innovatie en bovendien dreigt Europa breed de innovatie slag te missen met Azië.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219145209
https://x.com/mauricedeho(...)gPBK0VEfUgtGVqQ&s=19

quote:
De uitslagen die nu binnen zijn gekomen in ons telmodel wijzen op een wat grotere PVV en een wat kleinere D66. Maar het is het wachten op de grote steden om te zien hoe het loopt. #TK2025 Kijk hier:
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219145212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 00:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Die uitslagen komen druppelsgewijs binnen maar het is momenteel allemaal niet hoogstaand nee, beetje aapjes kijken en slap ouwehoeren _O-
Dieptepunt waren die ombudsmannen. Waarom is dat in hemelsnaam relevant op dit moment.

Vraag mensen die de boel kunnen duiden, trends signaleren enz.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:54:45 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219145213
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 30 oktober 2025 @ 00:54:50 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219145214
quote:
Slechtste NOS-verkiezingsavond die ik heb meegemaakt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')