Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef lekkergestemd het volgende:
marjolein moorman die bij groenlinks de boel moet gaan redden
lekker helemaal amsterdams, lekker gestudeerd daar, lekker uit de gemeente raad komen rollen
die gaat het wel doe voor de arbeiders
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja21 is wel de junior partner dan. Wellicht kunnen ze die in de onderhandelingen wat makkelijker wat laten geven en dan op dit dossier wat nemen.
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik vanwege de achterban maar wie zet je er dan naast als VVD duidelijk heeft aangegeven daar geen trek in te hebben?
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevredenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Not gonna happen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevreden
kan hij nog wat langer de 'degelijke Wilders' uithangen die 'wel dingenv oor elkaar krijgt'quote:
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Zegt het kieskompas ook.quote:
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.quote:
Van D66?! En dat denk jij serieus als (al dan niet nog steeds actief) D66-lid?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ja dat zal bestquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.
En die doen nu NIET mee in de partijtopquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Royal sadness inderdaad.quote:
dit klopt niet elanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Nee. Althans: mensenrechten moeten gewaarborgd worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.
Ze komt uit Wassenaar ja. Maar NIET uit het rijke deel. Valse frame.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.
Daar wonen ook armere mensen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
Oh ja, das waar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:20 schreef Elan het volgende:
[..]
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.
Klaver is oude sooi, stuur nu eens de Hoop naar voren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:21 schreef lekkergestemd het volgende:
hahahaha lekker die R in de keel bij moormans
dat wordt weer helemaal niks als ze die naar voren schuiven
Geef Klaver gewoon de kans
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.
Het is nog steeds beter dan Wilders die mensen in ziekteuitkeringen in de kassen wilden laten werken als vervanging van arbeidsimmigranten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel linksquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.
precies datquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
De PvdA van Den Uyl en Drees werd ook diep gehaat door alles dat met De Telegraaf te maken heeft. Of het nu WNL is of de TROS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Mjah, en ook een extreemrechtse tak...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Die fusie had nooit plaats moeten vinden. Maar je kunt achteraf wel schuldigen aanwijzen Nederland stemt blijkbaar overwegend rechts. Dat moet je toch concluderen op basis van deze uitslag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.
Misschien mogelijk om tijdelijk iemand aan te sturen vanwege het plotselinge vertrek van Frans.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Klopt ja, verreweg de grootste instroom heeft plaatsgevonden toen de VVD de grootste was en Rutte jarenlang premier. 2019 als ik me niet vergis het absolute dieptepunt met 610.000 mensen. Arbeidsmigranten en asielzoekers.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.
Klaver is klassiek PvdA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:30 schreef -XOR- het volgende:
In het clubhuis van VNO-NCW loopt men naar verluidt momenteel straalbezopen in de polonaise.
Waarom zat hij bij GL dan?quote:
Centrum rechts is nog niet zeker van een meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
nederland kiest dus opnieuw rechts
GL en PvdA verschilden al nauwelijks van elkaar.quote:
Terecht. Zonder een sterk bedrijfsleven dat geld in de economie pompt ook geen verzorgingsstaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |