De oppositie in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:02 schreef cnoska het volgende:
Als Geert nu de grootste wordt; kan hij dan nog iets?
Zonder BBB is dat prima mogelijk hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel willen ja. Maar dat gaat niet gebeuren, det is de keerzijde van de pyrus overwinning medaille.
Echt kort wordt het nooit. 15 partijleiders spreken, sommige misschien 2 keer om iets op te helderen uit een later gesprek, en dan een verslag schrijven en dat presenteren in een Kamerdebat. Een verkenning kan eigenlijk niet korter dan een week. En misschien moet hij zelfs nog een paar dagen wachten op de nieuwe GLPvdA fractievoorzitter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef cnoska het volgende:
[..]
Klinkt dan als een korte verkenning.
En hij mag nog verontwaardigder doen op X dat niemand met hem wil spelen.quote:
D66, CDA en VVD zijn alle 3 fel tegen BBB op het enige onderwerp dat er voor BBB voor doet, BBB is gewoon klaar. Die mogen in de oppositie op gaan komen voor de belangen van de industrie achter de boeren (niet voor de boeren zelf).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel willen ja. Maar dat gaat niet gebeuren, det is de keerzijde van de pyrus overwinning medaille.
Er worden in een coalitie altijd meer partijen uitgesloten dan er meedoen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Partijen uitsluiten - de grondsteen van de democratie 👍 Peutergedrag als in: jij bent gemeen en doet niet wat ik wil dus speel ik niet me je 🤓
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef -XOR- het volgende:
D66 kan het zich niet veroorloven om in een kabinet met alleen maar rechtse partijen te stappen en dat weten ze daar ook wel. Feestende Dilan wordt de laan uitgestuurd wegens het slechtste verkiezingsresultaat sinds de slag op de Mookerheide en Karremans gaat de onderhandelingen in.
Wilders heeft zichzelf vooral vakkundig kaltgestellt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wilders is vakkundig kaltgesteltt.
Ik neem aan dat ze er bij de VVD ook niet meer vanuit gaan dat Yesilgoz na twee toch wel stevige verkiezingsnederlagen nog op zal gaan voor een derde dus dan is de vraag een beetje of ze haar opvolger nu al profiel willen laten opbouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze er bij de VVD ook niet meer vanuit gaan dat Yesilgoz na twee toch wel stevige verkiezingsnederlagen nog op zal gaan voor een derde dus dan is de vraag een beetje of ze haar opvolger nu al profiel willen laten opbouwen.
De vraag is natuurlijk vooral of Klassiek Liberaal dat blieft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.
Ruim 80% van Nederland stemt niet op de PVV. Succes met je frame verder.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Partijen uitsluiten - de grondsteen van de democratie 👍 Peutergedrag als in: jij bent gemeen en doet niet wat ik wil dus speel ik niet me je 🤓
Dat laatste is eigenlijk geen optie in het Nederlandse bestel. Dan zou een demissionaire minister van Binnenlandse Zaken nieuwe verkiezingen uit moeten schrijven. Zie ik niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk vooral of Klassiek Liberaal dat blieft.
Ik sluit niet uit dat de VVD onder druk van de leden de boel blijft traineren en aanstuurt op nieuwe verkiezingen.
Je snapt dat men vooral geen zin heeft in een coalitie waarvan je op voorhand weet dat het van binnen uit kapot wordt gemaakt?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Interessant is wel gisteren de analyse van gisteren dat achterban van VVD net zo'n aversie voelt tegen GL/PvdA als progressieve linkse kiezers tov PVV.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders is juist een peuter die niet kan samenwerken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:40 schreef matspontius het volgende:
Definieer knappe campagne. Het was eerder een ongekend lege campagne. Alleen maar blijven roepen met wie je niet wil samenwerken en continu azijnzeiken over links. Het ging geen moment over wat de VVD nou wil. Nul inhoud. Ja, HRA. Dat Eerdmans het zo matig deed en Bontenbal struikelde over artikel 23 heeft Dilan gered.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.
De VVD is doorgedraaid. Die zijn compleet in hun eigen leugens gaan geloven. Het idee van de fusie tussen GL en PvdA kwam van de VVD, omdat Rutte en Yesilgoz graag met een fusiepartij PvdAGL een kabinet wilden vormen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Interessant is wel gisteren de analyse van gisteren dat achterban van VVD net zo'n aversie voelt tegen GL/PvdA als progressieve linkse kiezers tov PVV.
Knappe campagne??quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb je 2 opties: je maakt die opvolger vice-premier (bijvoorbeeld op financiën, al zal Heinen willen blijven zitten) of je zet Yeşilgöz als vice-premier in het kabinet en maakt de opvolger fractievoorzitter. Daar hoef je Yeşilgöz echt niet de laan voor uit te sturen na een behoorlijk knappe campagne.
Knappe campagne is natuurlijk vooral het resultaat, een daling in de peilingen zo omdraaien zie je zelden tot nooit. Ik ben het met je eens dat het aan factoren buiten de partij kan liggen, maar dat zal de VVD waarschijnlijk niet zo vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Definieer knappe campagne. Het was eerder een ongekend lege campagne. Alleen maar blijven roepen met wie je niet wil samenwerken en continu azijnzeiken over links. Het ging geen moment over wat de VVD nou wil. Nul inhoud. Ja, HRA. Dat Eerdmans het zo matig deed en Bontenbal struikelde over artikel 23 heeft Dilan gered.
Dat heeft ze later uitgebreid naar heel Gl/PvdA. Want ieder kabinet met hen is links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
Wat lult men overigens al sinds gisteravond over dat de VVD GL-PvdA uit zou sluiten? Yesilgöz had het toch specifiek over een kabinet-Timmermans waar ze niet in ging zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |